- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Listázzák az olaszok a Redmi 15C-t
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
#32839680 #152 üzenetére
Itt egyszer valaki hozzaertő elemezgette a dolgokat,lehet tévedek;de talán gbors volt,es az jott ki,hogy a TIER bekotesi modell az egy besorolasa a kartyaknak,de dx 12 felol lehet ezt a featurok oldalarol is megkozeliteni es abban NV elorebb tartott,mint az akkori AMD kartyak...
Mondjuk nem èrtem hogy tudtad ezt is NV re kigegyezni,elegge elborult vagy veluk szemben.
-
Ah, ne érts félre nem támadásnak tettem fel a kérdést, hanem tényleg érdekel a dolog, hogy ki hogy látja ezt a kérdést.. Szerintem se fűzte be a hozzá kötött reményeket, igazából előnyét nem látom én , mint felhasználó. de persze én nem is értek úgy hozzá, szóval mindig szívesen látom mások okfejtését erről a témáról.
Igazából csak azt látom, hogy Microsoft hatalmas cég és erre tette fel a Windows és az Xbox jövőjét, ami nem elhanyagolható szegmens, figyelembe véve, hogy egy Windows verzió se terjed el ilyen gyorsan , mint a Win 10 a Dx 12 vel.Én nem vagyok elhasalva Frostbite-től sem. Látom én , hogy szép ,meg nagy tereket rak ki, de arról volt szó, hogy ehhez nem kell majd erőmű, mert itt lesz a közvetlenebb elérés, a la dx 12. Ehhez képest kell alá vas rendesen és azért számomra nem egy lehengerlő az előrelépés.Ráadásául voltak ígéretek itt az AI játékokban való előrelépéséről meg a fizika valósághű beépítéséről, mert majd dx 12 alatt mennyi erőforrás felszabadul. Hát izé, ez is elmaradt.
Szóval én többre becsülöm azt, amit unreal 4 rak le az asztalra mert ott legalább ha számottevő előrelépés nincs is grafikailag ( persze azért van) de a hardverigény ( elég szépen )csökkent ,a kezelhetősége pedig nőtt.
nem vagyok ellene a Vlkannak sem, NV is elég jól foltozgatta a drivereket és még a 9xx sorozat is jelentősen lépett előre Vulkan alatt,a Volta meg , ha lehet hinni a Titan V 100 által előrevetített dolognak aratni fog az alatt.
AMD kártyatulajoknak meg Kánaán lenne a Vulkan. -
-
Amit leírsz szerintem nem igaz meglátás., de Raysen623 leírta mi volt a probléma és szerintem maximálisan igaza van.
AMD kezébe van CPU -GPU APU míg Nv ebből a dedikált GPU-n kívül semmi mást nem tudott volna előállítani. Microsoft pedig átjárhatóságot kívánt a win- xbox-dx 12 szentháromság miatt.
NV azért szorult ki a piacról, mert nem tudott ilyen komplett csomagot biztosítani, ráadásul nem rendelkezi a szükséges engedélyekkel , szabványokkal,( se x86 se x64) amivel pl AMD vagy éppen IBM igen, ráadásul AMD ezt jó áron tudta biztosítani.EZ egyébként nem feltétlen baj, hogy a konzolok ilyen hardvert kaptak, sőt..És igen ebből a szempontból NV underdog, mert a konzolok felépítése és az azokra portolt játékok sokkal jobban fekszenek a hasonló felépítés miatt a Radeon vagy GCN kártyáknak.Ezt a vásárlóknak nem is kell tudniuk, elég ha a fejlesztők tudják.
Ezt igazán annál a pár játéknál tudod megnézni amik valóban kihasználják ezt, pl Forza, vagy éppen a Wolfenstein II: The New Colossus , ahol a Vega 56 lenyomja 1080 karit( + 10 % ) és a Vega 64 az 1080 Ti nyakán liheg.Mindegyik versenyző egy kategóriával feljebb játszik ezekben a játékokban. Igazából ezeknél jön elő az, amilyennek elképzelte AMD az egészet és ha eljön a dx 12 valóban akkor ez lesz a helyzet, csak az még saccra 2 kártyageneráció. És ennek a hiánya nem NV hibája újra leírva, még ha ez jól is hangzik több ember szemében,hanem annak köszönhető, hogy nem tudnak a stúdiók átállni , mert hatalmas tőkét igényel a dolog. Ami érdekes viszont , hogy több Radeon lassult a fent említett driver után ezekben a játékokban , régebbi GCN kártyák, változóan. -
Nincs habzószáj,csak figyelmeztettelek hogy te csinálod azt itt ,amit felvetettèl a másik oldalra,de normális vitára nyitott vagyok,személyeskedések nélkül.
Sok viz lefolyt a dunán már azóta.
2.reszében a kommentedben sok minden nem úgy van ,ahogy írtad PhysX et nem is ertem.
Gameworks nem kotelezo hasznalni.
G-syncben egyetèrtek,bár elméletileg ott a felár nem annyi lenne,mint amit a monitorgyartók rátesznek 20 K lenne kb.
Piac pedig nem NV hez fejleszt ,mert a PC sehol sincs a konzolokhoz kèpest.Mikor ezeket olvasom,úgy èrzem sok AMD fan megragadt 2008 ban.ezer èves,Dx10 játèkok amiben nv nyomult,meg azt gondolni manapság,hogy az nvidia meg tud szabni bármit ,mikor 10x annyi játèk fogy konzolokon,mint pc-n.Ez a piac 80% rèsze valójában kb 10%.
Nv kiszolgálja a fejlesztőket,mert reálissan látták,hogy sok év és pénz,mire szamottevoen at tudnak allni a stúdiók Dx 12 re.Ez mellett pedig a kartyaik nem szenvednek hatranyt akar dx 11 akár dx 12 alatt jelentősen.
Èn ezt így látom.
AMD pedig jo kartyakat csinalt,mind rx 400-500, Vega,de mindegyik szeriában van egy értelmetlen kártya,ami szinte ugyan azt nyújtja,mint a nagytestvèr. -
Továbbra is azt mondom, hogy jelenleg az AMD a nagyobb gyártó és a nagyobb cég valamint jelentősen ő uralja jelenleg a gamer ipart. Lehet NV-t hibáztatni sok mindenért csak már észre kellene venni ezeknél a szajkózásoknál, hogy amíg Pc-re elmegy 1 milló COD amiből 800 ezer megy NV kártyás gépekbe kb. addig konzolra 12-14 millió .csak egy játék példának.
A fejlesztők le se szarják már a PC-t, pár játék kivételével konzol az elsődleges fejlesztési terület és NV csak PC-n érdekelt jelenleg.
AMD nek több száz millió konzolban van a hardverük és ha az ő irányukba menne a játékfejlesztő ipar lenne esélye valaha is más cégnek ebbe beleszólni? jelenleg AMD a GCN re tett fel mindet, de ez nem azt jelenti, hogy ez az egyetlen és helyes útirány.
Soha nem volt az megoldás és soha nem tett jót egyetlen iparnak sem, ha csak egy irányt vesz fel és egy irányba lát. Ha NV most azt mondja hogy ezentúl le se szarja a PC játék ipart ( mert megtehetné annyi lábon áll jelenleg) akkor szerinted mi lenne velünk?
harcolniuk kell ,ha talpon akarnak maradni itt is, nekünk meg érdekünk, hogy ezt tegye mindkét gyártó. Jelenleg NV ebből a szempontból kiszolgáltatottabb helyzetben van, Nincs se X86 licensz , se konzolok se semmi, előreláthatólag, amíg nem lesz újra dedikált GPU val konzol addig esélyük sem lesz belekerülni semmilyen ilyen jellegű masinába.
SWitch segít nekik ebben a tegrának köszönhetően,de az is egy kérdőjeles dolog, mit hoz a jövő, lesz a tegra 3 vagy ilyesmi, és hogy Nintendo a siker mellé kitart e mellettük.
Én nem hiszem el továbbra sem, hogy AMD támogatott címek nem kerülnek ki piacra , vagy olyan játékok amik nekik kedveznek. Voltak húzások NV részéről , csak ezen túl kell lépni mert évek óta kiszolgálják a vásárlóikat, azt kell megnézni mit tesznek le az asztalra, mert a kártyáik baromi jók, gyorsak és generációról generációra nagyot lépnek előre.
ha így működne a világ ahogy itt sokan elképzelik, hogy NV megvesz mindent és azzal éri el a céljukat akkor most dx 12 alatt fognánk a fejünket , hogy mit tettek,mert itt már elméletileg nincs akadály a technológiai előny kimutatására,de nem így van sőt...
Nincs akadály jelenleg AMD előtt , hogy bizonyítson és a VUlkan- dx 12 eljövetelével elméletileg kedvezni se lehet már nagyon egy cégnek sem, ha direkt ilyen címeket készítenek, legalább is jelentősen nem.
DE azért továbra is azt mondom, baljós előjel AMD re nézve, amit Titan V letett az asztalra Vulkan alatt....nem lesz könnyű itt már ráfogni senkire ,hogy mi miatt nem megy vagy hogy a gonosz zöld manók megvettek valakit, eljön a Low lvl api korszak beköszöntével az, hogy valóban jó vagy jobb e egy hardver egy egy játék alatt, mindenféle babrálás nélkül, mivel ott már nincs szerepe drivernek igazából.. -
válasz
#32839680 #124 üzenetére
Ezek a dolgok Nvidia kártya használók szempontjából mi az ami negatívum?Mi az oka annak hogy egy egy játék jobban fut egyik gyártó kártyáján mint a másikon?ha ez mondjuk radeon akkor az miatt mert ott NV nem kevert, de ha NV akkor meg azért mert bekevert ?
Az a gond, hogy direkt radeonra fejlesztett játékokban is ott vannak a zöld kártyák teljesítményben konkurenciát biztosítanak kellőképpen. Nézd meg a Vega 64-56 szereplését Vulkan alatt., összehasonlítva 1070 és az 1080-, 1080 TI párossal.Gameworksot adom, de az véleményed a miértjéről megint egy szubjektív meglátás amit az érzelmeid váltanak ki, mint minden egyes menüpont mögött a személyes megjegyzésed ami indulatokból fakad. Igazából azért fut mindenen szarul, mert zárt rendszer és nincs léehetőségük rendesen optimalizálni a motorhoz. EZ szívás, valóba,de nem terelés szerintem.
De ha megnézed ez azt a cél szolgálta volna, hogy a fejlesztők beépítsék és működjön mert kb szarnak az optimalizálásra és a fejlesztésre, pont az van amit gbors is leírt, hogy egyszerűbb kész bejáratott megoldásokkal szeretnek dolgozni. Lehetett volna ilyen a gameworks is, de nem lett az. Elcseszték, de ez NV hibájade annyit hozzátennék, hogy ha lehetőségük lenne se hoznák ki belőle amit ki lehet, tisztelet pár kivételnek.
Gsynchez annyit, hogy az elméletileg 20 K különbséget jelentene a freesynchez képest ,ami elfogadható lenne a jobb minőségű sync technológia és a beépített hardver miatt.ehhez képest a monitorgyártók 50-100 K különbségekkel dolgoznak azonos tulajdonságú, gyártmányú, képességű monitornál.
DE egyébként reménykedek benne, hogy még is meglépik a dolgot és támogatni fogják a dolgot.Én is most egy 144 Hz freesync monitort használok.Nekem is van ilyen listám, miért nem vennék másik oldalról kártyát, mehetne a köpködés, de az igazság az, hogy azért szeretem a zöld kártyákat, mert mindig azt kapom tőlük amit elvárok. Az a legfőbb oka, hogy szeretem őket és ezért nem lesz másik oldal, nem azért mert ott rosszak lennének a kártyák. Az AMD / radeon- marketing, beharangozó , megmondó majd koppanó hozzáállásával van problémám, de az megint másik téma.
t72killer : a PH teszten a VUlkan alatt az 1080 nal küzdött a 64 nem a TI vel. sima 1080 is csak 4 K alatt kapott 2-3 FPS-t. Vagy erre is gondoltál ?
-
és ilyet hol olvastál AMD bedtime story topikon kívül? fejlesztőket és az egész gamerséget... atyaúristen.. ember neked minden hozzászólásod Nv fika , csak érdekes , hogy pont te kifogásoltál feljebb olyan dolgot, ami nem volt az AMD-s cikknél de te itt minden hozzászólásodban ezt nyomod, azt csinálod itt amit kifogásoltál ( volna ha lett volna).
-
válasz
#32839680 #117 üzenetére
Az alapján a Pascal már nem igen szenved sok csorbát, maxwell még igen.
Itt azért vannak dolgok, amit pl neked is figyelembe kellene venned. Nem szegény kicsi NV re akarom kihegyezni a dolgot, mert úgy is megkapom, hogy fanboy duma , stb.de a konzolok az elsődleges fejlesztési platform, ami radeon, GCN.nagyjából.
Egyeduralkodónak számítana most a Radeon a kiépítésével PC gaming fronton is, ha nem lenne konkurencia, aki megpróbál más utakat is keresni a gyorsuláshoz és a fejlesztők kiszolgálásához. Igazából ha kicsit megpróbálod a másik oldalról is nézni a dolgokat más képet kaphatsz.
ha most minden fejlesztő azt mondaná, hogy csak a konzol és GCN Nv lehúzhatná a rolót játék oldalról de velük együtt nagyon sok súdió is. Éppen ezért próbál NV ott lenni ahol lehet és próbál könnyebb, a kiforrott Dx 11 kódokhoz szokott és azokat használó stúdiókat is kiszolgálni.Nem jótékonysági szervezet, egyszerű piaci érdek.
Nem lehet egyik napról a másikra kidobni egy évek óta használt rendszert és átképezni mindenkit és pár év alatt átállni, mert a stúdiók nagy része lehúzhatná a rolót.
EZ mellett egyébként nem látom azt , hogy direkt erre kihegyezett játékokban , akár Vulkan, akár Dx 12 akkora lemaradása lenne, inkább azt mondom, hogy így éri utol a konkurencia őket már ahol. 2x akkor GPU val és a többit tudjuk...Jelenleg egyébként, ha már szóba jött a low level elérés+ ha megemlítetted a Volta-t .A Titan V100 például 2x sebességet produkál Vulkan alatt a Vega 64 hez képest, pedig elméletileg az nem is játékra van alkotva, vannak anomáliák vele driver téren és a sebessége nagyrészt nem abban tornyosul ki, ugye a tensor magok miatt.
Szóval itt ha eljön a dx12 kánaán és low lvl api , vulkan, Unreal stb, és Nv megőrzi ezt az előnyt akkor nem igen lesz már mire hivatkoznia másik oldalon, de szerintem nem is kell.. -
válasz
GodGamer5 #112 üzenetére
Az általad említett low levl api sem hoz annyit a konyhára, mint azt sokan, -köztük te is- gondolják.
Az exkluzív gameknél működhet ez a dolog, de amint egy egy játékot kiadnak akár csak két különböző platformra - legyen az 2 féle konzol- már a fejlesztők keze meg van kötve. Frostbite kihozza azt, amit lehet jelenleg a dx 12 ből és nem látom, hogy akkora megváltás lenne ez mind a konzoloknak mind a különböző grafikus kártyáknak . És igen mindegy hogy NV vagy AMD ,mert bizony reszelgettek rajt ezt azt, sikerült is kihozni kb 10 % előnyt azonos kártyák között, de ez bizony édes kevés ahhoz amit fel kellene , hogy tudjon mutatni egy low lvl elérés és dx 11 -12 közti különbség. Arrtól ne is beszéljünk, hogy sok effektet nem tudnak aktiválni és ez miatt előfordul, hogy egy egy játék dx 11 portja szebb, mint a dx 12.
Az ipar semmi másért nem erőltette ezt a dolgot, csak azért , hogy saját magának jót tegyen. Egyszerűbb átfordítani a kódokat, kevesebb munkával lehet portolni a platformok között a játékokat , tehát kevesebb munkával több felhasználót érnek el több lesz az értékesítés.Low lvl api ezen segít. Ennyi volt a sztori, amit meghintettek egy kis mesével, hogy könnyebb legyen letolni a "miért váltsanak az emberek Windowst " dolgot és VGA-t meg úgy általában az egész dolgot.Nem véletlenül csak pár tőke erős cég volt képes teljesen új grafikai motort alkotni ennek a kedvéért, akiknek ez meg is térül.
Én is például ezért támogatom az Új UE- grafikai motort mert ott a grafikai fejlődés abban nyilvánul meg, hogy gyengébb, akár mobil hardvereken is szép, 2017 be való látványt nyújtson.
VUlkan is azért mutat számottevő előrelépést, mert előtte a kártyádnak éppen szar volt az OGL támogatottsága és saját magához képest lépett előre. -
+1, remélem el is olvassák, hadd lássam mire hivatkoznak
Ez már régóta felesleges volt szerintem. AKi ilyen vassal szenved inkább jobb,, ha elengedi a kezét, meg a driver is felesleges már ahhoz, mindegy , hogy Nv vagy AMD.
Meg kell őrizni azt, amivel még megy és örömködni kell neki.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple MacBook
- RAM topik
- Asztalos klub
- Automata kávégépek
- Spórolós topik
- Wuthering Waves
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja a trendeket...
- További aktív témák...
- 100 - Lenovo Yoga Pro 9 (16IRP8) - Intel Core i9-13905H, RTX 4070 (ELKELT)
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Samsung Galaxy S23, 8/128 GB, Kártyafüggetlen
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest