Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • leviske

    veterán

    válasz Raysen623 #168 üzenetére

    Itt most nem arról van szó, hogy a fejlesztőknek büdös a munka. :DDD Egész egyszerűen ez a váltás most időigényesebb, ráadásul van egy olyan érzésem, hogy a többség a Vulkan stabil kiadására várt a bejelentés óta. 1 év alatt meg nem lehet csodát alkotni.

    Miután a Bethesda már be merte vállalni egy "Vulkan only" játék kiadását, valószínű, hogy Ők lesznek az elsők, akik teljesen újragondolják a motort. De hogy pontosan mikor történik ez meg... Amennyiben az HBO-tól most kapnak egy rakás pénzt, akkor esélyes lehet, hogy több erőforrást tudnak ilyesmikre is szánni és feltudják pörgetni az eseményeket. Azonban az is lehet, hogy a Warner azért jobban megköti a stúdió kezét.

    (#170) Abu85: Pont erre utaltam. Semmi nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy idővel kompromisszumot tudjanak kötni az nVidia-val. Csak amíg az nVidia minőségileg egészen más színvonalat képvisel, mint a konkurensek, úgy gondolom nem csak az Ő dolguk engedni az érdekeikből.

  • leviske

    veterán

    válasz Raysen623 #159 üzenetére

    Minek kellett volna? A korábbi verziók első sorban matek könyvtárakat cseréltek meg új shader modelleket vezettek be. Ezek csak bővítések és optimalizációk. Ráadásul nem volt kötelező ezeket használni egy DX10-es, majd DX11-es játékban. Nem úgy néz ki egy engine fejlesztése, hogy amennyiben elkezdted DX11-ben, akkor csak abban is írhatod az egészet. Sőt, a Windows 10 megjelenéséig a Microsoft se tett kimondottan semmit az ellen, hogy akár egy DX11-es játék is tele legyen pl. DX9-es matek függvényekkel (pedig ezek CPU oldalról felesleges többletterhelést okoznak).

    Magyarán eddig az módosult, hogy hány tehened van és azok milyen színűek. Terelgetni ugyanúgy egyesével kellett őket az ól ajtón. Most meg az ólajtó lett sokkal szélesebb és át kell gondolni, hogy hányasával célszerű őket beterelni, hogy komplikációk se legyenek (pl egyesek szeretnek egymással együtt/után haladni és pánikba esnének, ha másképp lenne, meg fene tudja), de azért ki is használd, hogy nagyobb az ajtó.

    (#160) Abu85: Elméletileg kompetitív API-nak se kellett volna az elkövetkező évtizedekben megjelennie Linux-ra. Ennek ellenére megtörtént. Minden csak iparági összefogás kérdése. Azért az nVidia sem maga az ősgonosz. Sőt, ha azt nézzük, hogy milyen drámai különbséggel verik a Radeonokat a GeForce-ok Vulkan alatt Linux használata esetén, nem feltétlen az nVidia hozzáállása a hibás.

    (#164): A hülye kérdésért elnézést, de van olyan DX12/Vulkan funkció, ami igényelné a WDDM-et és nem szívatná meg a GeForce-okat? Mert a piac hozzáállása alapján kétlem, hogy ilyesmit az elkövetkező években bepróbálna bárki.

    (#167) gbors: Szerintem ilyesmi már nem lesz. Vagyis felhasználói oldalról. A Windows 7 és 8 már a hardver támogatások hiányával lesz leépítve.

Új hozzászólás Aktív témák