Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #151 üzenetére

    Az UE4 eléggé speciális fejlődésen megy át az utóbbi időben. Nem valószínű, hogy az Epicet nagyon sokan fogják ilyen formában követni, mert az elmúlt egy év fejlődése, és ami még egyébként hátra van, rengeteg áldozattal is járt/jár, mármint anyagival ugye, és azt vissza kell majd termelni. Ráadásul az Epicnek a teljes gépparkot ki kellett cserélniük Radeonra, hogy fusson rajta a Radeon GPU profiler, amivel lényegében PC-n maradva profilozhatják a motort. Korábban ez sokkal bonyolultabb volt, mert minden fejlesztést párhuzamosan kellett végezni a konzolokkal, hogy a profilozást valamelyik konzolon lehessen elvégezni, hogy a végén az adott verzió befejezhető legyen PC-n. Hosszabb távon ezzel a változással nyernek, de rövidtávon azért nem volt olcsó befektetés teljesen felborítani a korábbi fejlesztési modelljüket.

  • leviske

    veterán

    válasz b. #151 üzenetére

    Az a gond, hogy a Vulkan és a DX12 csak egy eszköz ahhoz, hogy a hardverek működéséhez közelebb eső motort építs fel. Az viszont már rád van bízva, hogy mit kezdesz ezzel a lehetőséggel.

    Némi hasonlattal élve, egy terepjáróval csak a gond van (többet fogyaszt, drágább az alkatrész, nagyobb), amennyiben csak városi környezetben használod. Viszont komoly terepekre nem tudsz mással menni.

    (#156) Abu85: Azért arra ne vegyünk mérget, hogy a Wayland idővel ne lenne képes felnőni a WDDM-hez.

  • leviske

    veterán

    válasz b. #148 üzenetére

    Tudnák? Mondanál egyetlen sikeres DX12 implementációt? Egy DX11-re tervezett motort különösebb gond nélkül megtudsz írni DX12-ben is. Amennyiben viszont szeretnéd, hogy a plusz fejlesztői óráknak foganatja is legyen, illetve a látványban tényleg érzékelhető legyen az új API, ahhoz egy teljesen új motorstruktúra kell. Erről szerintem nem tőlem hallasz először.

    Egy saját motort használó kiadó esetében meg százmilliók forognak kockán egy ilyen redesign esetén, hiszen a motor SDK-ja, a dokumentációja is frissítésre szorul, amit a stúdiókkal le kell kommunikálni. Nem véletlen megy a csodavárás évről évre a Frostbite verzióknál is.

    Ekkora projekteknél meg azt figyelmen kívül hagyni, hogy a Vulkan komolyabb gondok nélkül "portolható" Metal-ra, illetve ennél jobban multiplatform már nem lehet (Windows-ok, Linux-ok, macOS és iOS, Android), fatális hiba. Ez még az EA számára is szempont.

    Az Xbox nagy hibája "lead platformként" meg az, hogy nincsenek komoly, a technológia határait feszegető exkluzív címek. Olyan címek nélkül meg, mint a HZD, az UC, TLoU, DG, D: BH és hasonlók, csak kullogni fog a PS4 után.

    (#149) Raysen623: Ez szimplán nem igaz. Legalább Abu85-ra figyeljetek oda, ha másnak a véleménye nem elfogadható. :DDD

  • leviske

    veterán

    válasz b. #105 üzenetére

    Ha azt nézzük, hogy mennyi szívás van az API-val és hogy még a MS is belement a SPIR-V hlsl támogatásába, szerintem a cég most csendben elfogadja, hogy a Khronosnál a labda. Vagyis én a helyükben a DX12-t magára hagynám. Azok a cégek, amik hajlandóak annyi időt és energiát rászánni a projektre, hogy ténylegesen átgondolják a motor működését, valószínűleg a Vulkan mellett teszik majd le a voksukat.

    Ellenben a DX11-nek szerintem még bőven van jövője, szóval akár 11.valami, akár 13 néven, de abból az irányból várnék inkább új verziót, mégjobban hozzáigazítva az UWP-hez és a store-hoz.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #142 üzenetére

    Lehetséges, de csakis tokozáson belül. Szimplán PCI Express kapcsolattal már nem. Viszont sokkal nagyobb az esélye a rendszerchipnek. Ezek sokkal hatékonyabbak ilyen környezetben. Alapvetően az egyedi dizájn miatt olyat tervezhetnek, amilyet akarnak, tehát érdemes a hatékonyságra menni. A PC az más. Ott azért a piacok meghatározzák, hogy miket érdemes tervezni.

  • Dr. Akula

    félisten

    válasz b. #142 üzenetére

    Mi a baj az APU-val? Csak a benne levő IGP-t kéne kicsit komolyabbra venni.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #140 üzenetére

    Kinek mi a jó ár ugye. Elvégre az MS és a Sony egy beszállítójának sem fizetett olyan sokat a lapkákért, mint az AMD-nek most. Persze valószínűleg így sem elégedetlenek, mert a konzolok eladása jól alakul, de ha rosszul alakult volna, akkor nyilván átkoznák az OEM-féle konstrukciót...

  • pengwin

    addikt

    válasz b. #129 üzenetére

    Továbbra is azt mondom, hogy jelenleg az AMD a nagyobb gyártó és a nagyobb cég valamint jelentősen ő uralja jelenleg a gamer ipart.

    Szerintem meg nagyon komoly ferdítés ez alapján underdognak beállítani az Nvidiát.
    Kezdjük azzal, hogy a konzolokban a döntések nem az AMD, hanem az adott konzol megrendelőjének kezében vannak. Ők döntenek a használandó API-król, beleszólnak a hardver kialakításába, driverébe.
    Amint ezeket egy cég kiengedi a kezéből, már nem az övé a végtermék.

    Az Nvidia pedig csak és kizárólag azért szorult ki a konzolokból, mert nem volt hajlandó megadni ezt a hozzáférést a partnereknek, és az Apple-nél is emiatt az üzletpolitika miatt kerültek el a húsosfazék mellől... pedig a termékeik lehet előnyösebbek lettek volna az adott piacon mondjuk a fogyasztásuk miatt.

    A gémer piacot az a cég uralja, amiről az emberek tudják is, hogy használják a termékét. Vagyis szerintem sokkal helytállóbb az a megállapítás, hogy a Sony-Microsoft-Nvidia trió uralja ezt a piacot. A konzoloknál az AMD isten igazából csak alkatrész beszállító, a többség azt se tudja, hogy ott van. Pont, ahogy a laptopjában lévő Ethernet vagy WiFi vezérlő gyártóját sem tudná megmondani.

  • zseko

    veterán

    válasz b. #131 üzenetére

    Én is a normális vitát preferálom. Legtöbbször inkább be sem írok fórumokba. Mindig próbálok személyeskedés és részrehajlás nélkül írni, bár mindig rá kell jönnöm, hogy ennek ellenére túl nyersen fogalmazok.
    A (#129)-el nagy vonalakban egyetértek, mondjuk én mindig jobban preferáltam a nyílt dolgokat, és az én szemszögemből az amd nyílt dolgokat (szoftvereket) készít, míg az nv zártakat. Ezért (is) kedvelem őket jobban. Meg úgy, mit tudom én :D Panasonic-ot is jobban kedvelem, mint a Sony-t.
    A PhysX eredetileg egy különálló gyorsítókártya volt több mindenre használható tudással (mint amire jelenleg használva van), amit megvett az nv és beépített a GF-ba. Persze igen régen olvastam a cikket, remélem hogy jól emlékszem.
    A 80%-ot a pc-s piacra értettem, azt az nv uralja, mind darabszámban, mind sebességben. Teljesen egyértelmű, hogy az nv jó kártyákat gyárt. Persze örülök az amd sikereinek a konzol részen, és annak, hogy ennek köszönhetően talán már nem összecsapott, esetenként silány konzolportokat fogunk kapni pc-re (és a játékosok szemébe hazudást, lásd Crysis 2), de persze nem örülnék, ha egyszereplős lenne a piac.

  • zseko

    veterán

    válasz b. #122 üzenetére

    Nyugodjá' le, és próbáld értelmezni is mit írtam. Leírtam világosan, hogy csak összeolvastam dolgokat. Ebből te hol olvasol ki fikázást?! Az 'ezt állítom' és az 'ilyet olvastam' az NEM egyenlő, hanem kurva nagy kettő. És akkor most lehetne mondani, hogy melyikünknek habzik a szája a másik nézőpontja miatt. Főleg, hogy még csak le sem írtam, hogy mekkora szar az nv.
    Amiket többek között olvastam, de már felsorolták:
    Maffia II - az utolsó 1 pixeles emberre is kiszámoltatva a ruhamozgás, kisebb kártyákon persze szoftveresen, hogy úgy tűnjön erősebb kártya kell
    Crysis 2 - város alatti tenger szimulálása és számoltatása, a legszarabb tesszeláció alkalmazása, fix értéken, ugyanazért mint fent
    PhysX - tönkrevágták a kártyát, lebutították az egészet (ezt most lehet túl erősen fogalmazom így, jelenleg hajnal 1-kor nem jut máshogy eszembe)
    Gameworks - 'majd mi megmondjuk mi jó neked' csomag a fejlesztőknek
    G-Sync - ennél szimplán csak nem vagyok hajlandó plusz összeget fizetni ingyenes alternatíva mellett
    Angol és német cikkeket olvastam, nem bedtime topikokat, pont az idióta felhasználók miatt.

    Az agyamra mennek már az állandó amd-s csodadriver várások is, meg a hisztik, 'jaj, ezt ígérték, aztán nem úgy lett', most komolyan hogy lehet valaki ennyire hülye?! Nem beszélve azokról, akik a kiadás előtt fél évvel már megmondják tutira, hogy így meg úgy fogja ennyivel meg annyival verni a nv-t, és körömszakadtáig hajtja. B+, még kint sincs a kártya, de ő már tutira tudja :W Aztán meg jön a hiszti és az óbégatás, 'merszarazájemdé'! Talán nem kéne ekkora idiótának lenni b+, és irreális elvárásokat megfogalmazni. Szánalmas, komolyan. :W

    AMD szimplán idióta, hogy ennyit bénázik.

    (#123) gbors Még ha nem is kedvelem őket, de érthető, hogy maximalizálni akarják a hasznukat. Mindenki ez tenné. És mivel övék a piac nem is tudom pontosan mennyi, 75-80%-a, így persze hogy hozzájuk igazodva fejlesztenek, hülye lenne az aki nem tenné. Nekem ebből csak a kicsit tisztességtelen húzások nem tetszenek, a röghöz kötés. Ott van pl. a g-sync, támogathatná az nv a freesync-et is, hiszen ingyenes, és csupán a szoftveren kellene hozzá módosítani, semmibe nem kerülne, de nem. Én meg nem fogom a drágábbik monitort venni.
    A dx12-es játékok is (csak egy részben persze) azért nem fejlődnek, mert (tudomásom szerint legalábbis) nincs olyan nv kártya ami teljes mértékben dx12 lenne (bár mintha azóta jött volna ki egy). A piac meg persze hogy ehhez fejleszt jobban amiből több van, nem a kisebbségben lévőhöz, ki tenne másként? Gonosznak nem tartom, de inkább gondolom azt a fentiek miatt, hogy akadályozza a haladást, mint azt, hogy segíti.
    Ha a teljesítményt nézzük, az nv jobb termékeket gyárt egyértelmű, még ha az amd-s felé húzok inkább, akkor is igaznak gondolom, ha nem annyira örömmel is :DDD
    Nálam, főleg az ezelőtti gépen, amiben gyengébb volt a proci, rengeteget hozott a Vulcan. A Doom játékban konkrétan +80-90%-ot. Valamint az működik linux alatt is (úgy olvastam, még nem próbáltam). Míg a DX12 az olyan semmilyen. Úgyhogy én szurkolok, hogy a Vulcan-t jobban támogassák a játékok, mint a DX12-t :)

    Nem ennyire egyszerű persze mint ahogy leírtam, leírom, viszont felületesen ezt látni:
    nvidia - zárt driverek, zárt cuccok,
    amd - nyílt driverek, nyílt cuccok, bárki használhatja a fejlesztéseket

    persze nem is tehet másként, másodhegedűsként...

  • pengwin

    addikt

    válasz b. #126 üzenetére

    Ezek a dolgok Nvidia kártya használók szempontjából mi az ami negatívum?

    Nem szeretem az állandó messiás-várást, amit a piros szemüveges tábor csinál, de ne adjuk már a hülyét...

    Ha valaki nem látja, hogy mennyire károsak minden felhasználó számára az Nvidia gyártóhoz kötött, a konkurenciát ellehetetlenítő middleware-jei, akkor azon az emberen pont ugyanolyan vastag zöld szemüveg van, mint a fentebb említett fanatikus vöröseken.

    Lehet itt kapálózni, hogy a felhasználót csak az érdekli, hogy melyik kártyán fut jobban a krájzisz, de attól még ezek a vásárlóterelő megoldások nagyon alattomosak és mindenki számára károsak (voltak) az NVidia részéről. Csinálják, mert megtehetik... engem nem érdekel, hogy csak profitot akarnak maximalizálni, vásárlóként engem a saját érdekeim mozgatnak.
    Az Nvidia jelenlegi sikerében nyilván benne van az, hogy jó termékeket tettek le az asztalra, de nem csak ezek eredményezték a jelenlegi piaci helyzetet, hanem a fentebb emlíŧett alattomos húzások is.

    Na meg azt sem szabad elfelejteni, hogy a msotanra kialakult helyzethez nagyban hozzájárult az AMD elmúlt kb. 1-1,5 éves töketlenkedése is... az bizony az ő saruk, hogy nem lehetett RX 560-nál erősebb Radeont kapni akár csak megközelítőleg is versenyképes áron.

  • core i7

    addikt

    válasz b. #105 üzenetére

    DX13 szerencsés szám lenne :DDD Vehetne mindneki új vidikarit mert maxwell pacal nem támogatná 13 levele feature 13_1 szinten

  • Ciccuka

    veterán

    válasz b. #89 üzenetére

    Bizonyos alkalmazások jobban futnak alatta és sok problémába ütközik 64-bit-en.

  • zseko

    veterán

    válasz b. #62 üzenetére

    De nem mondhatod, hogy nem tettem meg, manapság ez nem dívik egy cpu vagy gpu 'hitvitánál' ;] :P (sose vennék (nem is vettem) mást amd-nél, de teljesen tisztában vagyok vele pontosan mennyit ér :) ; csupán a szemellenzősséget nem szeretem)

  • Sanchez638

    addikt

    válasz b. #29 üzenetére

    Win 8.1 nál elvették a frissítési lehetőséget Amd-ék. De win7-re meghagyták... Családbam indenhol Win 8.1 van, mert nem igazán szeretnék 10-et...

    De a x86vsx64 kérdésbe, már mindent x64-be tolok fel. Max a retroba nem lehet úgye.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés