Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.

    félisten

    válasz pengwin #137 üzenetére

    Amit leírsz szerintem nem igaz meglátás., de Raysen623 leírta mi volt a probléma és szerintem maximálisan igaza van.
    AMD kezébe van CPU -GPU APU míg Nv ebből a dedikált GPU-n kívül semmi mást nem tudott volna előállítani. Microsoft pedig átjárhatóságot kívánt a win- xbox-dx 12 szentháromság miatt.
    NV azért szorult ki a piacról, mert nem tudott ilyen komplett csomagot biztosítani, ráadásul nem rendelkezi a szükséges engedélyekkel , szabványokkal,( se x86 se x64) amivel pl AMD vagy éppen IBM igen, ráadásul AMD ezt jó áron tudta biztosítani.EZ egyébként nem feltétlen baj, hogy a konzolok ilyen hardvert kaptak, sőt..

    És igen ebből a szempontból NV underdog, mert a konzolok felépítése és az azokra portolt játékok sokkal jobban fekszenek a hasonló felépítés miatt a Radeon vagy GCN kártyáknak.Ezt a vásárlóknak nem is kell tudniuk, elég ha a fejlesztők tudják.
    Ezt igazán annál a pár játéknál tudod megnézni amik valóban kihasználják ezt, pl Forza, vagy éppen a Wolfenstein II: The New Colossus , ahol a Vega 56 lenyomja 1080 karit( + 10 % ) és a Vega 64 az 1080 Ti nyakán liheg.Mindegyik versenyző egy kategóriával feljebb játszik ezekben a játékokban. Igazából ezeknél jön elő az, amilyennek elképzelte AMD az egészet és ha eljön a dx 12 valóban akkor ez lesz a helyzet, csak az még saccra 2 kártyageneráció. És ennek a hiánya nem NV hibája újra leírva, még ha ez jól is hangzik több ember szemében,hanem annak köszönhető, hogy nem tudnak a stúdiók átállni , mert hatalmas tőkét igényel a dolog. Ami érdekes viszont , hogy több Radeon lassult a fent említett driver után ezekben a játékokban , régebbi GCN kártyák, változóan.

  • Raysen623

    addikt

    válasz pengwin #137 üzenetére

    " A konzoloknál az AMD isten igazából csak alkatrész beszállító, a többség azt se tudja, hogy ott van."

    Azért az AMD nem ugyan az a brand méret mint az átlag hw beszállítók. Szóval Sony-MS-AMD-Nvidia kvadró az a cégcsoport, akik uralják a gamer piacot.

    "Kezdjük azzal, hogy a konzolokban a döntések nem az AMD, hanem az adott konzol megrendelőjének kezében vannak. Ők döntenek a használandó API-król, beleszólnak a hardver kialakításába, driverébe.
    Amint ezeket egy cég kiengedi a kezéből, már nem az övé a végtermék."

    Kissé árnyaltabb a kép szerintem. A gyártók részéről volt egy igény (Sony és MS), mely igényre az AMD-nek volt egy válasza vagy ajánlata. Ráadásul az egészet egy csomagban tudta ajánlani. Nv csak VGA oldalról tudott volna jó megoldást, Intel meg CPU fronton, de egyiküknek sem volt olyan SOC jellegű megoldása ami elég jó lett volna a megadott specifikációknak (pedig ez sem volt túl erős az elején). Valószínűleg a technológiával és az árral tudta megnyerni a konzol piacot. A többi már történelem. Nagyobb lehet a verseny a következő generációnál, ahol már min. 4K-ra kell majd lőni. Addigra akár Intel is képes lesz olyan architektúrát építeni ami kielégítheti az igényeket.

  • b.

    félisten

    válasz pengwin #128 üzenetére

    Továbbra is azt mondom, hogy jelenleg az AMD a nagyobb gyártó és a nagyobb cég valamint jelentősen ő uralja jelenleg a gamer ipart. Lehet NV-t hibáztatni sok mindenért csak már észre kellene venni ezeknél a szajkózásoknál, hogy amíg Pc-re elmegy 1 milló COD amiből 800 ezer megy NV kártyás gépekbe kb. addig konzolra 12-14 millió .csak egy játék példának.
    A fejlesztők le se szarják már a PC-t, pár játék kivételével konzol az elsődleges fejlesztési terület és NV csak PC-n érdekelt jelenleg.
    AMD nek több száz millió konzolban van a hardverük és ha az ő irányukba menne a játékfejlesztő ipar lenne esélye valaha is más cégnek ebbe beleszólni? jelenleg AMD a GCN re tett fel mindet, de ez nem azt jelenti, hogy ez az egyetlen és helyes útirány.
    Soha nem volt az megoldás és soha nem tett jót egyetlen iparnak sem, ha csak egy irányt vesz fel és egy irányba lát. Ha NV most azt mondja hogy ezentúl le se szarja a PC játék ipart ( mert megtehetné annyi lábon áll jelenleg) akkor szerinted mi lenne velünk?
    harcolniuk kell ,ha talpon akarnak maradni itt is, nekünk meg érdekünk, hogy ezt tegye mindkét gyártó. Jelenleg NV ebből a szempontból kiszolgáltatottabb helyzetben van, Nincs se X86 licensz , se konzolok se semmi, előreláthatólag, amíg nem lesz újra dedikált GPU val konzol addig esélyük sem lesz belekerülni semmilyen ilyen jellegű masinába.
    SWitch segít nekik ebben a tegrának köszönhetően,de az is egy kérdőjeles dolog, mit hoz a jövő, lesz a tegra 3 vagy ilyesmi, és hogy Nintendo a siker mellé kitart e mellettük.
    Én nem hiszem el továbbra sem, hogy AMD támogatott címek nem kerülnek ki piacra , vagy olyan játékok amik nekik kedveznek. Voltak húzások NV részéről , csak ezen túl kell lépni mert évek óta kiszolgálják a vásárlóikat, azt kell megnézni mit tesznek le az asztalra, mert a kártyáik baromi jók, gyorsak és generációról generációra nagyot lépnek előre.
    ha így működne a világ ahogy itt sokan elképzelik, hogy NV megvesz mindent és azzal éri el a céljukat akkor most dx 12 alatt fognánk a fejünket , hogy mit tettek,mert itt már elméletileg nincs akadály a technológiai előny kimutatására,de nem így van sőt...
    Nincs akadály jelenleg AMD előtt , hogy bizonyítson és a VUlkan- dx 12 eljövetelével elméletileg kedvezni se lehet már nagyon egy cégnek sem, ha direkt ilyen címeket készítenek, legalább is jelentősen nem.
    DE azért továbra is azt mondom, baljós előjel AMD re nézve, amit Titan V letett az asztalra Vulkan alatt....nem lesz könnyű itt már ráfogni senkire ,hogy mi miatt nem megy vagy hogy a gonosz zöld manók megvettek valakit, eljön a Low lvl api korszak beköszöntével az, hogy valóban jó vagy jobb e egy hardver egy egy játék alatt, mindenféle babrálás nélkül, mivel ott már nincs szerepe drivernek igazából..

Új hozzászólás Aktív témák