Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • leviske

    veterán

    válasz Abu85 #181 üzenetére

    Nem a linux minőségbiztosítására gondoltam, hanem a saját vásárlóiknak a felhasználói élményére. Ott meg a support szempontjából pont az az optimális, ha nem kétes minőségű nyílt csomagokra alapozok, hanem a saját kitesztelt megoldásaimra.

    Driver szempontjából meg igazából, jobban belegondolva nem is az a megoldás, ha megtiltja a fejlesztő a zárt driver használatát. Elég szimplán közölni, hogy hivatalosan csak a Nouveau driver támogatott és minden más esetben a bugokkal forduljanak az nVidia-hoz. Ezek nem annyira megoldhatatlan dolgok. Linuxon meg azért nem lvl1 felhasználók vannak, akik nem tudják mérlegelni, hogy milyen hardvert érdemes vásárolni egy szoftver gondtalan működése érdekében.

    Persze megint más kérdés, hogy fejlesztői oldalról, pláne Linux esetén az nVidia abszolút fölényben van pont a "fragmentációt okozó", kiszámítható működésű szoftveres környezete miatt. Ez ellen meg az AMD és Intel csak úgy tud fellépni, ha kínálnak jobbat, aminek meg költségvonzatai vannak.

    "A Vulkan marhára nem diktatórikus módon született. [...] Emiatt fel sem merült semmilyen más alternatíva."
    :DDD Ez ilyen ildemokratikus demokrácia? Amúgy nem negatív hangszínben említettem a diktatórikus bevetetést. A Római köztársaságban is hajlandóak voltak rövid időre lemondani a demokráciáról szükség esetén a gyorsabb döntéshozás érdekében.

    Sajnos az olyan kritikus modulok esetében, amelyek minden disztribúciónak a részét képezik, muszáj elfogadni, hogy nem tudnak mindenkinek megfelelni. Bár nem tudom milyen csomagokat érint az nVidia drivere, ránézésre nem sok pont van a rendszerben, ami a wayland működését a kernel felől befolyásolná.

    Azonban egyfajta (legegyszerűbb) kompromisszum lehetne akár az is, ha a Wayland megszabná a követelményeket eredeti és cserélt csomagok esetén. Ebben a koncepcióban tényleg egyszerűen visszavezethető lenne az nVidia-ra, ha valami gáz van, nem vinne el plusz erőforrást.

    mod: vagy konkrétan a Wayland-ben cserél ki csomagokat?

  • leviske

    veterán

    válasz Abu85 #178 üzenetére

    Ez a homokozós dolog számomra nem egy értelmezhető válasz. :Y :DDD Én a lépéseikből inkább azt vontam le, hogy minőségbiztosítási célok állnak a háttérben. Abban pedig igazából senki nem akadályozza meg a közösséget, hogy az AMD és Intel (esetleg még Qualcomm, ARM, Imagination, Google) kooperációjában lefektessenek egy szabványt és onnantól csak azt támogassák. Akkor az nVidia meg pisloghatna, ha a kártyáin hirtelen csak a Nouveau használatával "futnának" az alkalmazások. Szóval mint írtam, itt nem lehetetlen helyzetekről beszélünk, csak az iparági összefogás hiányáról és a közösségben uralkodó fejetlenségről. Néha kell egy kis diktatórikus gondolkozásmód, mint ahogy a Vulkan is született.

    (#177) morgyi: A Linux szépsége, hogy olyanra faragod, amilyenre akarod. Igazából azoknak az igényeknek az alapja, amiket megfogalmaztál, már rendelkezésre áll a rendszeren a KDE és a Qt formájában. Csak használni kell őket.

  • leviske

    veterán

    válasz Abu85 #174 üzenetére

    Miért ne akarnák, hogy a Linux 1% fölé jusson? Ha így lenne, megtehetnék, hogy csak a Quadro és Tesla kártyák kapnak támogatást alatta. Pláne nem törnék magukat, hogy Ők legyenek az legjobbak támogatás terén. :F Nehezen hiszem el, hogy bármi érdekük fűződne a Windows piaci helyzetének fenntartásához.

    Ráadásul, ha jól értem, akkor a fragmentáció annyiból áll, hogy a nVidia drivere lecserél pár csomagot saját fejlesztésűre, míg az AMD és Intel megoldása nem? Ennél azért nagyobb kihívásokkal is megtudnak küzdeni a fejlesztők, ha kell.

    Abban már nem hiszek, hogy lesz Linux éve. Én magam is kiszerettem már belőle. Járható opciónak azonban nem lenne rossz arra az esetre, ha a Microsoft esetleg egy későbbi frissítésben már a pop-up reklámokat is a Windows 10 részévé teszi. (Jellemzően indulat linux-felhasználó vagyok, pár órás/napos jelenésekkel. :DDD )

  • leviske

    veterán

    válasz Raysen623 #168 üzenetére

    Itt most nem arról van szó, hogy a fejlesztőknek büdös a munka. :DDD Egész egyszerűen ez a váltás most időigényesebb, ráadásul van egy olyan érzésem, hogy a többség a Vulkan stabil kiadására várt a bejelentés óta. 1 év alatt meg nem lehet csodát alkotni.

    Miután a Bethesda már be merte vállalni egy "Vulkan only" játék kiadását, valószínű, hogy Ők lesznek az elsők, akik teljesen újragondolják a motort. De hogy pontosan mikor történik ez meg... Amennyiben az HBO-tól most kapnak egy rakás pénzt, akkor esélyes lehet, hogy több erőforrást tudnak ilyesmikre is szánni és feltudják pörgetni az eseményeket. Azonban az is lehet, hogy a Warner azért jobban megköti a stúdió kezét.

    (#170) Abu85: Pont erre utaltam. Semmi nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy idővel kompromisszumot tudjanak kötni az nVidia-val. Csak amíg az nVidia minőségileg egészen más színvonalat képvisel, mint a konkurensek, úgy gondolom nem csak az Ő dolguk engedni az érdekeikből.

  • leviske

    veterán

    válasz Raysen623 #159 üzenetére

    Minek kellett volna? A korábbi verziók első sorban matek könyvtárakat cseréltek meg új shader modelleket vezettek be. Ezek csak bővítések és optimalizációk. Ráadásul nem volt kötelező ezeket használni egy DX10-es, majd DX11-es játékban. Nem úgy néz ki egy engine fejlesztése, hogy amennyiben elkezdted DX11-ben, akkor csak abban is írhatod az egészet. Sőt, a Windows 10 megjelenéséig a Microsoft se tett kimondottan semmit az ellen, hogy akár egy DX11-es játék is tele legyen pl. DX9-es matek függvényekkel (pedig ezek CPU oldalról felesleges többletterhelést okoznak).

    Magyarán eddig az módosult, hogy hány tehened van és azok milyen színűek. Terelgetni ugyanúgy egyesével kellett őket az ól ajtón. Most meg az ólajtó lett sokkal szélesebb és át kell gondolni, hogy hányasával célszerű őket beterelni, hogy komplikációk se legyenek (pl egyesek szeretnek egymással együtt/után haladni és pánikba esnének, ha másképp lenne, meg fene tudja), de azért ki is használd, hogy nagyobb az ajtó.

    (#160) Abu85: Elméletileg kompetitív API-nak se kellett volna az elkövetkező évtizedekben megjelennie Linux-ra. Ennek ellenére megtörtént. Minden csak iparági összefogás kérdése. Azért az nVidia sem maga az ősgonosz. Sőt, ha azt nézzük, hogy milyen drámai különbséggel verik a Radeonokat a GeForce-ok Vulkan alatt Linux használata esetén, nem feltétlen az nVidia hozzáállása a hibás.

    (#164): A hülye kérdésért elnézést, de van olyan DX12/Vulkan funkció, ami igényelné a WDDM-et és nem szívatná meg a GeForce-okat? Mert a piac hozzáállása alapján kétlem, hogy ilyesmit az elkövetkező években bepróbálna bárki.

    (#167) gbors: Szerintem ilyesmi már nem lesz. Vagyis felhasználói oldalról. A Windows 7 és 8 már a hardver támogatások hiányával lesz leépítve.

  • leviske

    veterán

    válasz b. #151 üzenetére

    Az a gond, hogy a Vulkan és a DX12 csak egy eszköz ahhoz, hogy a hardverek működéséhez közelebb eső motort építs fel. Az viszont már rád van bízva, hogy mit kezdesz ezzel a lehetőséggel.

    Némi hasonlattal élve, egy terepjáróval csak a gond van (többet fogyaszt, drágább az alkatrész, nagyobb), amennyiben csak városi környezetben használod. Viszont komoly terepekre nem tudsz mással menni.

    (#156) Abu85: Azért arra ne vegyünk mérget, hogy a Wayland idővel ne lenne képes felnőni a WDDM-hez.

  • leviske

    veterán

    válasz b. #148 üzenetére

    Tudnák? Mondanál egyetlen sikeres DX12 implementációt? Egy DX11-re tervezett motort különösebb gond nélkül megtudsz írni DX12-ben is. Amennyiben viszont szeretnéd, hogy a plusz fejlesztői óráknak foganatja is legyen, illetve a látványban tényleg érzékelhető legyen az új API, ahhoz egy teljesen új motorstruktúra kell. Erről szerintem nem tőlem hallasz először.

    Egy saját motort használó kiadó esetében meg százmilliók forognak kockán egy ilyen redesign esetén, hiszen a motor SDK-ja, a dokumentációja is frissítésre szorul, amit a stúdiókkal le kell kommunikálni. Nem véletlen megy a csodavárás évről évre a Frostbite verzióknál is.

    Ekkora projekteknél meg azt figyelmen kívül hagyni, hogy a Vulkan komolyabb gondok nélkül "portolható" Metal-ra, illetve ennél jobban multiplatform már nem lehet (Windows-ok, Linux-ok, macOS és iOS, Android), fatális hiba. Ez még az EA számára is szempont.

    Az Xbox nagy hibája "lead platformként" meg az, hogy nincsenek komoly, a technológia határait feszegető exkluzív címek. Olyan címek nélkül meg, mint a HZD, az UC, TLoU, DG, D: BH és hasonlók, csak kullogni fog a PS4 után.

    (#149) Raysen623: Ez szimplán nem igaz. Legalább Abu85-ra figyeljetek oda, ha másnak a véleménye nem elfogadható. :DDD

  • leviske

    veterán

    válasz b. #105 üzenetére

    Ha azt nézzük, hogy mennyi szívás van az API-val és hogy még a MS is belement a SPIR-V hlsl támogatásába, szerintem a cég most csendben elfogadja, hogy a Khronosnál a labda. Vagyis én a helyükben a DX12-t magára hagynám. Azok a cégek, amik hajlandóak annyi időt és energiát rászánni a projektre, hogy ténylegesen átgondolják a motor működését, valószínűleg a Vulkan mellett teszik majd le a voksukat.

    Ellenben a DX11-nek szerintem még bőven van jövője, szóval akár 11.valami, akár 13 néven, de abból az irányból várnék inkább új verziót, mégjobban hozzáigazítva az UWP-hez és a store-hoz.

  • leviske

    veterán

    válasz Vikthor #1 üzenetére

    Mondjuk videokártya nem csak olyan számítógépekben lehet, amiket játékra használnak. Viszont az tény, hogy az elmúlt 10 évben azért már nagyon lecsökkent azoknak a gépeknek az aránya, amiknek gondot jelenthet a 64bit-es rendszer. Az olyan gépek-re meg már driver frissítések nem is feltétlen érkeznek, ill. nem feltétlen indokolt azzal foglalkozni.

    Az pedig kétségtelen, hogy korrektebb megoldás volt előre nyilvánosan jelezni, mint csendben kivezetni és az érintetteket kitenni a kellemetlen meglepetésnek.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés