- One mobilszolgáltatások
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
- iPhone topik
- LG V30 - vezércsel
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Loha
veterán
Ja, nem kéne komolyan venni, mert a FIFA 15 PC-n is megkapja ugyan azt az Ignite motort, ami az új konzolokon már a FIFA 14 óta hajtja a játékot.
You’re getting everything that’s on PS4 and Xbox One coming over to PC.És itt a valódi magyarázat, hogy a FIFA 14 miért nem volt next gen PC-n:
We had to bring out a new game on two new consoles. It takes a lot of time and we want ed to make sure it was right. We didn’t have the bandwidth and the time to move it to PC as well. (Nem értek rá, nem volt prioritás)FIFA 15
Ignite engine (PC, PlayStation 4, Xbox One)
Impact engine (PlayStation 3 & Xbox 360) -
Locutus
veterán
válasz
#00137984 #160 üzenetére
Ezt a fifás ökörséget szerintem nem kéne ennyire komolyan venni... egy grafikára amúgy is igénytelen játékról van szó, legalábbis a célközönségét ez a dolog sosem érdekelte. Ez hogy ne lehetne PC-re áthozni normálisan, szerintem csak egy PR bullshit a kiadó és/vagy méginkább az AMD részéről... ha valakinek érdeke fűződne hozzá, nyilván egyből lennének lehetőségek megoldani.
-
sayinpety
tag
Az Nvidia sok butasagot csinal, de nem felelosek. Viszont ha tovabbra is elzarjak a hardwareik leirasat es nem segitik a munkankat, akkor nem tudunk jo minosegu elmenyt biztositani az Nvidia gpukon. Nem tudom a kodot optimalizalni, ha nem latom hogyan mukodik a hardware.
-
#00137984
törölt tag
Régen a PS2 konzol és a PC rendesen megfért egymás mellett, de néhány év elteltével a konzolon több effekt és fizika lett futtatható egyszerre mint amire a PC képes volt. A PS3 és akár az XBOX360 is hozott átlagosnak mondható grafikát egynémely játéknál. A PS4 még jobb lehet grafikában... Néhány játéknál már a PC-nek kell kapaszkodnia. FIFA 15-ben a grafika és fizika nem hozható át PC-re csak jelentős butitások árán. Nvidia oldalon Borderlands a PhysX segitségével adott hozzá a látványvilághoz. AMD a Tomb Raider-ben a TressFX-el bozolta Lara haját és az idegeinket, mert használni szeretttük volna, de nem mindenkinek elég hozzá a vas. A MANTLE és a DX12 hozhat változást, de ezért az upgrade-nek nagy ára lesz. Alkalmas videókártya és OS kell majd ehez. Fejlődés most is van elég: a Mantle is folyamatosan frissűl és a GCN a 2.0 verzióra áll át a TONGA megjelenésével.
-
Peat;)
veterán
válasz
sayinpety #157 üzenetére
A ph! felelősnek állítja be (sugallja ha szépen akarom írni, de szerintem mindenki tudja miről van szó és lehet igaza is van az oldalnak) az nvidiát és az oldal látogatói is, így ezért reagáltam ennek megfelelően.
Amiket írsz azok bíztató dolgok, de két éve ez folyik a csapból. Nem tudom eldönteni hogy mitől kéne elájulnom felhasználóként. Lehet hogy a háttérben amit én nem látok nagyon jó megoldások futnak a konzolos játékok mögött, de ameddig ez nem realizálódik a laikusok számára is jól elkülöníthető vonzerőtöbblettel addig nem tudok a helyzettel mit kezdeni. Azt állítják forradalmi. Aztán megnézem a sok éves pc-men, egy asszem 3 éves vga-val és nem látok lényegi különbséget. Ez így nincs rendben, valahol csúsztatás van. Mint írtam bízom benne hogy év vége felé látunk pár előremutató megoldást, de nem papíron, meg kódnevekkel, hanem a képernyőn, in-game. Konzol oldalon.
pakriksz: érződik a hangvételedben hogy unszimpatikus vagyok, akkor meg nem kell reagálni. A gépek között van 8 év még szép hogy gyorsan átírják a játékokat egyik gépről a másikra, főleg ha a konzolt pc-ként használják. Csak hogy én pont azt írom hogy ez a probléma, hogy pc-ként használják, legalábbis nem mutat többet annál. Lehet itt jönni szövegértelmezéssel, de a piac termékei attól még nem azt prezentálják amit állítanak sokan. Jelenleg. Mint írtam én bizakodó vagyok.
-
Dr. Akula
félisten
"Általános állítás hogy az AMD szándékosan van visszabutítva elavult megoldásokra"
Ez tény. Elég csak a GTA4-et megnézni.
"mert az nvidia nem támogatja ezt meg azt, így nem tudják megmutatni valójában milyen megoldásokra képesek"
Nekik is van lefizetős programjuk (gaming evolved), meg tudnák ha akarnák. Szerintem a szándék hiányzik inkább (meg valszeg a pénz is kevesebb volt, de most hogy APU-k vannak mindenhol, meg a nextgen konzolok mind AMD, szerintem fordul a kocka), viszont így meg nincs értelme újításokat fejlesztgetni, ha kihasználva úgysem lesznek. Hány játék támogatja a Mantlet? Hát nem sok. Nagy névből egyedül a BF4. Jön még a Dragon Age 3 (talán a legnagyobb versenyző), meg az x+1. BF is, de ennyi. GTA? Az már nem. Ennek nem így kéne kinézni hogy hosszas guglizással ki lehet túrni 2 nevet, hanem kb. ennyinek szabadna NEM támogatottnak lenni. Lehet hogy majd egyszer javul a helyzet, de kérdés hogy mi az a kritikus tömeg, aminél mindenki elkezd erre gyúrni? Én nem látom.
-
sayinpety
tag
Nem uj fejezet. A PS3 Cell legalabb ennyit tudott, am nehez volt programozni. Az uj konzolokat mar konnyebb, de az enginet teljesen at kell irni. Csak a Sony IT helyzete egyszeru, rengeteg Cell kutatast felhasznalhatnak, csak at kell ultetni, cserebe kapnak otszor akkora erot. Az Uncharted 4en latszik mire jo. Mas studio nem kutatta a Cellt. Csak grafikara hasznaltak az SPUkat. En at tudtam menteni par kutatasom, remekul futnak PS4en, am ez csak kis resze annak a tudasnak, amit a Sony felhalmozott. Ket vagy tobb ev kell mire utolerjuk oket.
Az Nvidia nem felelos. Sok kollegammal egyetertek, hogy celtalan a Gameworks, csak a gepigeny novelesere jo, am a fejlodes gatja inkabb a D3D11! A konzolba felelmetes mennyisegu R&D penzt fektetunk. PCbe szinte semmit. Azt is elmondom miert. A D3D11ben temerdek uj feature van, am az API overhead miatt haszalhatatlanok. Nem szabad penzt olni bele, nem biztos, hogy lesz eredmenye. A Mantle R&D kultsegunk ev vegere sokkal nagyobb lesz, mint amit ket ev alatt osszesen koltottunk a D3Dre. Otleteink vannak es erre az APIra megeri kolteni, mert nincs overhead problema.
-
pakriksz
őstag
Miért cáfolná önmagát? Gondod van a szövegértelmezéssel? Gyorsan össze lehet rá csapni egy programot... de ha ki is akarod használni a képességeit akkor nem jó a lastgen/pc megközelítés...
"En ott, hogy szebb a kep (tobb fps, tobb targy, jobb fizika, szebb effektek, nagyobb felbontas) mint PC-n, es nem csunyabb."
Ez már megvan, standard 1080p, 60 fps-el, havernál néztem valami új MGS-t ps4-re, nem hiszem hogy pc-n van olyan grafika legalább is 2 gpu és 300k-s config alatt...
-
Peat;)
veterán
válasz
pakriksz #152 üzenetére
Ez a mondatod önmagát cáfolja: "könnyű rá fejleszteni, de hogy rendesen kihasználd a képességeit, ahhoz újra kell kezdeni más megközelítéssel, vagy legalább is nagyon átírni a programot"
Év vége fele jönnek exkluzívok, majd akkor kiderül merre tartanak, remélhetőleg pozitív irányba. Az világos hogy a kihasználás, fejlesztői környezet kialakítása vagy sokkalta több időbe telik, vagy egyszerűen nem akkora durranás az egész mint azt állítják. Visszatérve a pc-re, ha a konzol zárt környezetén nehezen tudnak beindulni a dolgok akkor mit várunk a pc oldalon. Ráadásul minden gyártónak vannak megoldásai gondolom ami a saját hardwarén szalad jól, eddig ez a történet bármelyikőjükről szólhatna...én már várom hogy a marketinget felváltsa a prezentáció.
-
-
pakriksz
őstag
és te mint felhasználó hol látnád a markáns újdonságot miszerint jóval egyszerűbb és gyorsabb fejleszteni az új konzolokra?
Bár valamennyire látszik, hiszen prevgenre cuccokat pikkpakk átkonvertálták (LOU, GTAV, stb)Visszafogás meg van, az eddig next genre kiadott játékok 100%-a pc-re vagy prevgenre készült eredetileg, könnyű rá fejleszteni, de hogy rendesen kihasználd a képességeit, ahhoz újra kell kezdeni más megközelítéssel, vagy legalább is nagyon átírni a programot.
-
Peat;)
veterán
válasz
pakriksz #146 üzenetére
A cikkírók, a szakértők, a gyártók, az AMD, a tulajok állítják hogy ezek a konzolok az evolúció egy teljesen új fejezete, amit a fejlesztőkkel szorosan alakítottak ki hogy eddig sosem látott, vagy gondolt dolgokat valósítsanak meg nekünk, rövid fejlesztési idővel, kevesebb munkával. Így nekik tedd fel a kérdést vagy olvass el 1-2 ph!-s konzol cikket mit értek markánsan új alatt.
A pc vonalon meg az nvidiát teszik első számú felelőssé hogy nincs fejlődés a grafikában, fizikában, stb területen, ami ellen én egy szót sem szóltam, hiszen lehet hogy így van megcáfolni nem tudok, a mai játékok meg mennek mindkettőn. Általános állítás hogy az AMD szándékosan van visszabutítva elavult megoldásokra, mert az nvidia nem támogatja ezt meg azt, így nem tudják megmutatni valójában milyen megoldásokra képesek. A konzolokban nincs nvidia, nincs visszafogás. Ennél nagyobb lehetőséget elképzelni nem tudok hogy mutassanak olyat amivel az AMD igazolja a feltételezéseket, sokszor szakértők általi kijelentéseket, állításokat. A markánsan új jelzőt erre értem, talán így érthető. És ha látnám az igazolását annak hogy valóban van benne valami akkor ennek megfelelően választanék terméket. De egyelőre azt látom hogy már termékgenerációk mentek le pc-s vonalon és egyelőre a korlátok nélküli konzolterületen sem látom olyat ami összhangban lenne az állításokkal. (ismétlem, nem az én állításaimmal)
-
Peat;)
veterán
Sokminden nem változik ha jól értem. Amd megváltomavilágot 2.0 (ha új vga-t veszel), nvidia nesztek jól megy ez is és nem zabál sokat. A végeredmény egyik kutya másik eb. Az egyik marketinggel adja el a termékeket és hülyének nézéssel mert ez a mantle az én szememben már vastagon az, miközben a valós eredményeire is lehetett volna vonzó, tényekre épülő marketinget felépíteni. A másik meg él a nevéből és a megszokott sztenderd minőségből. AMD kártyákkal hardwaresen is több gond lehet a sokszor elcseszett hűtés miatt, az extra hűtésű változatok meg erőszeretettel késnek, míg nvidiánál azonnal kaphatóak, nálam pl ez döntött anno, amdnél nem volt annyira acélos a hűtés és black screen éra volt. Szerintem most is ilyen alapdolgok döntenek majd és nem a mantle azannya 99.0^10 meg hogy milyen free to play kuponokat osztogat nvidia. A mai játékok menjenek jól és legyenek megbízhatóak.
Akik meg pampognak hogy nincs fejlődés: már jó ideje piacon vannak az új konzolok, ott nincs nvidia. Mutattak markánsan újat? Nem az effektek nevére gondolok, hanem amit látunk. Én nem láttam semmi ilyet még. Ha a konzoloknál sikerül új szintre lépni, akkor lesz érdekes a pc-n elgondolkodni hogy mi mit támogat. Most a konzolnak kéne kikaparni és megmutatni mit is jelent a technológiai fejlettség. Eddigiek alapján szerintem mindenki többet várt. Akkor mire várunk pc-n, ha egy tiszta, célhardwaren sem tudtak még semmi olyat mutatni amire sok amd tulaj vár?
-
TIT
veterán
Az nv,hogy tudja majd a dx 12-őt ha a d3d level-t nem tudja?
Az igaz,hogy az nv a 3d-t csak a 3d play szoftverrel tudja ami fizetős? -
#00137984
törölt tag
A következő Legacy drivert megvárom és majd az alapján hozom meg a végső döntésem. Jó lenne a következő generációig kitolni ezt a kártyát (R265 az nem valami nagy csere lenne nekem). Ezekről a Legacy driverekről lehet tudni milyen időközönként jönnek ki és mikor várható a következő? A 13.9 WHQL a Legacy driver alapjaira épül vagy az is volt nem? Ezzel jól terhelhető a kártya, de a 14.xx driverekkel meg nem. Akkor valami mégis gyenge a kártyán, hogy a driver kellemetlenséget (grafikai hibát) okozott 1-2 játékban. Nem is olyan egetrengetően terhelő játékban: W40K Kill Team és a The Treasures of Montezuma 3 játékokban. Amúgy ezek a játékok DX9-et használnak és több másik DX11-es játék hibátlanul futott.
-
Televan74
nagyúr
Senki nem beszélt még semmi konkrétumról,de már felháborodtok.(Pl.: Mantle 2)
-
ÁdiBá
veterán
válasz
pakriksz #129 üzenetére
Most ez komoly? Nem elég hogy már most kicsit hülyén érzi magát a felhasználó hogy Mantle vagy Dx használja. Most jön ez mellé a kettő? PL. Én nem tudom élvezni az R9 290X által nyujtott előnyőket mert a játék Mante2es. Mi ez már? Kezd kicsit elegem lenni ebből a paicból. Vásárolok egy konzolt....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#00137984 #127 üzenetére
Nekem most épp újra a HD 7850 van a gépemben. Az R9 270X a másik gépben van. Nyárra cserélek gépet, mert ez kevésbé melegszik, és így a munkahelyemnek nincs szauna hatása.
Minden amit mondtam, hogy ott van rajta a 14.x-es driver, mindegyik, még ami publikusan meg sem jelent az a 7850-re vonatkozik. A 270X-es gépet ritkán kapcsolóm be mostanában. -
#00137984
törölt tag
Az AMD vágott át engem, mert nem kaptam rendes MANTLE drivert...
A szervizben azért valamennyit biztos keresnek rajtam amiért bizományiba árúba bocsátom a kártyát. Ők gyorsan keresnek rá vevőt és megrendelik az árúlistából a következő kártyám. Itt tőrzsvásárlói kedvezményem is van, ezért nem érzem magam átverve. A garancia érvényesitéshez vitába keveredni velük nagy értelme nincs. Elmondtam mi a helyzet és ők válaszoltak rá. A driveres részben ABU-nak igaza van, de sajnos nekik is igazat kell adnom a játékok és Adobe kapcsán.
Most használom még 1-2 hónapig, majd cserélem másik kártyára. Az eddigi tapasztalatom alapján azzal megint gond nélkül nyomathatom, mert hiszen ABU gépében is R200-as kártya van és gond nélkül használja. Nálam is az lesz, de most sem tudok R265-nél drágábbat beújitani. A kártya lényegében egy HD7850, de szerintem ezzel a gondok meg fognak szünni és mehet 14.xx driver is a gépen. Ilyen a számitástechnika, valamikor eljőn az idő és upgrade szükséges. Ezek az időszakok rővidebbek mostanában, de nagyon sok új fejlesztés történt és ezekhez kevés a HD7850 (az energiamenedzsment fogott ki rajta).
-
Locutus
veterán
válasz
StrixAurum #124 üzenetére
Nekem a 670FTW is gyakran felvált böngészés közben, de nem kifejezetten full 3d órajelre, hátmég boostra. Ezen több fokozat is van odáig, ilyen low 3d, meg videólejátszós órajel, stb...
-
StrixAurum
csendes tag
Még egy láma kérdés, ha megengeded, aztán slussz....
Szerinted a komolyabb vga-k is beugranak böngészés közben 3D üzemmódba? (Mondjuk az enyém így alapon 800 MHz helyett 50-en megy, most nézem Aida-val.)
És még annyit kérdeznék, hogy a vga-nál nincs többlépcsős üzemi freki, mint mondjuk például egy Phenom II procinál, ahol asszem 4 lépcsős C&Q van...?Köszi a választ!
-
ÁdiBá
veterán
Mantle 2?!
Ez soha nem fog megállni?
Gondolom hardveresen is támogatni kell a Mantle 2, vagyis az R9 2xx sorozat nem képes rá? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
StrixAurum #121 üzenetére
A kártyáknak sokkal nagyobb megterhelés a 2D és a 3D órajel között váltani, mint szimplán 3D-ben menni. A böngészés közben előfordul, hogy 2D-3D váltás lesz egy pillanatig. Ez a terhelés a baj.
-
StrixAurum
csendes tag
Sziasztok!
Főleg Abu-tól kérdezném, mivel Ő hozta fel ezt a témát..., miért is baj ha egy vga kártya oc-s, böngészés közben?
Mivel ilyenkor frankón leveszi a gpu, és a rajta levő memória órajelét, valamint ezzel együtt ezek feszültségét is?Játék közben még megérteném, de böngészés közben...?
Volt már olyan 8800GT karim, aminél bizony játék közben vissza kellett tenni mindent gyárira, de immár 3 éve egy GTX460 GLH karesszal semmi gond. Pedig ez aztán kapott rendesen gyárilag.....675 MHz-ről 800-ra van húzva. -
#00137984
törölt tag
ASUS Radeon R7 265 R7265-DC2-2GD5. Ez 20k-ból kijönne. Jóféle?
-
#00137984
törölt tag
Telepítettem újra játékot minden patch-t is újrarakva. Drivert is rendesen eltávolitva és visszarakva a 13.9 WHQL-t. Már néhány hete, mióta nem cseszegetem a friss driverekkel minden jól müködik és fürge a windows. A hibanaplóm mentes a felkiálltójeles bejegyzésektől és figyelmeztetésektől. Ha nem veszed zokon nem teszem újra a windowst, mert útoljára is driverhiba miatt telepitettem fel frisset. Akkor kétszer egymás után... AODDriver hibákkal és egyéb bejegyzésekkel szórta tele a hibanaplót. A friss windows telepitése után is egyből, ahogy a drivert feltettem neki. Ezért kapta a másodikat és a régi drivert vissza. Megszokássá vállik nálam, hogy másfél vagy két évenként videókártyát kell cserélnem, mert a friss driverekkel nem boldogulnak a VGA-k. Akkor megkapta a HD7850-et és eddig birta. Jőhet a vérfrissités.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#00137984 #110 üzenetére
A szerviz rosszul tudja. A törvény szerint az. Ha OS újratelepítésre nem tűnik el, akkor élhetsz a törvény adta jogoddal a cserére. Ezért van a protokolban az OS újratelepítés említve. A szerviznek ezután kötelessége bevizsgálni a kártyát a legfrissebb driverrel, és ha rossz, akkor cserélni. Nem ők diktálnak, hanem a törvény. Persze bele is törődhetsz, de nem ők mondják majd ki az utolsó szót. De előtte mindenképp OS reinstall teljesen. Anélkül valóban nem tesznek majd semmit.
-
#00137984
törölt tag
Elmentem a szervizbe ahol a gépet összerakattam és gyorsan meg is kaptam a választ. Hardveres meghibásodás amig nem keletkezik a HD 7850 kártyámon, addig a problémám nem garanciális jellegű. Az hogy egynémely játék hibákat okoz (ami a játék hibája is lehet), vagy a Firefox böngésző és Adobe termékei miként müködnek a kártyán, azért nem fogják garanciálisan cserélni a terméket. Megint nagyot buktázom rajta, mert ez is idő előtt cserélve lesz.
-
Reggie0
félisten
Mondjuk en GTX770 eseten jonehany driverfrissitest tuleltem, de elfogadom, hogy ugy megy ahogy leirod, bar sosem az nvidia oldalarol toltottem a drivert, hanem a gyartoerol(zotac). Azt nem vizsgaltam, hogy modositanak-e valamit a driveren.
Uj kartyanal ugysem jatszik nekem az OC, mert csak ref hutes felel meg(tobb kartya miatt). -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#00137984 #107 üzenetére
Ha van kapcsolatuk a gyártókkal, vagy a hivatalos disztribútorral, akkor egy protokolt kell követniük. Ilyenkor a te kérdésedre a válasz, hogy telepítsd újra nulláról az OS-t (ami támogatva van ... Win7/8), és arra szüzen rakd rá a legújabb drivert. Ha a hiba utána is fennáll, akkor az a garanciába beletartozik, mert a garancia nem csak a hardverre, hanem a legújabb szoftverkombinációra is vonatkozik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#00137984 #105 üzenetére
Ez mind benne van a driverben és kezeli, de az instabil hardverrel például nem tud mit kezdeni. Ennyi. Várhatod a csodát még 2015-ben is, de nem lesz változás. Nincs felírva a known issues részhez stabilitással kapcsolatos hiba. Egyedi problémád van, amit egyedi megoldással kell orvosolni. Vagy teszel valamit, vagy várod tovább a csodát, ami nem fog jönni. A te döntésed.
-
#00137984
törölt tag
Itt a fórumon ez igen gyenge, megmosolyogni való tuningeredménynek számit.
A drivernek kezelni kell a régebbi tipusok energiamenedzsmentjét egyaránt. A legújabb feature nem feltétlenül használható a régieken, ezt a drivernek kell kiválasztani és a tipusnak megfelelően alkalmazni. Ezért nem megengedhető, ha a driver nem rendeltetésszerűen használja a kártyát és akár grafikai hibát, meghibásodást okoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#00137984 #102 üzenetére
Várhatsz még évekig, vagy most teszel valamit. A te dolgod. Én például mindegyik 14-es drivert kipróbáltam és hibamentesek voltak. Még azokat is, amelyek nem voltak fent az AMD oldalán.
Azt a kérdést érdemes feltenni, hogy ha hibás a driver, akkor azt nem vették észre hét hónapig? A sokmillió sikító HD7000 tulaj vajon egyetlen bugreportot sem küldött, amit fel lehet venni a known issues doksiba? Ez erősen valószínűtlen. Annak fényében meg pláne, hogy több tesztet is lenyomott a média a 14-es driversorozattal panasz nélkül. Sokkal reálisabb a hardverprobléma, vagy esetleg egy OS reinstall segíthet valami szoftveres gubanc miatt.(#103) Televan: Az OC esetleges problémamentessége tiszta szerencse. Semmi más.
-
#00137984
törölt tag
A kártya 1050/1250 MHz-en is hibamentes, de az Elpida VRAM modulok alapórajelen maradnak. Ezzel 13.12 WHQL még hibamentes volt, de utána egyre több hibát okoznak a friss driverek. A 14.4 WHQL- től kezde böngésző kifagyásokat, a 14.7 RC már grafikai hibákat okozott. Ezen az órajelek visszavétele sem segitett. Ez biza driver...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Televan74 #99 üzenetére
Akár, de mivel fizettél érte, így inkább a garit javaslom, mert nem azért vetted azokkal az órajelekkel, hogy visszavedd. Illetve maga a gyári tuning is komplex dolog. A Catalyst meghajtók bizonyos kártyákra más PowerTunet használnak csak a tuning miatt, hogy stabilabb legyen. A 14-es sorozatban ebből lett nagyreform. Ez egy pengeélen táncolás, egyrészt el kell kerülni a garit, mert az rossz, másrészt az is rossz, hogy viszonylag instabil gyári OC-k vannak a piacon, vagyis nem minden garit érdemes elkerülni. A 14-es Cata sorozat már nem olyan szigorú, így a legrosszabb gyári OC-s stabilitású hardvereknél inkább az a jó számukra, ha a user elviszi most garira és akkor le van tudva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#00137984 #96 üzenetére
A 950 MHz az combos emelés egy olyan hardvernél, amelyet 860 MHz-re hitelesítettek. Túlságosan a procik órajeléből induétok ki, és kis számnak tekintitek ezeket a tuningokat. Viszont a GPU-knál 90 MHz plusz olyan, mintha a prociknál xy modell között 1 GHz órajeleltérés lenne. Szóval a hardver szempontjából komoly az extra terhelés.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy a tesztekre válogatott hardvereket küldenek a gyártók. Kereskedelmi iszonylatban a kimért tuningpotenciál 20%-a ha reális. Tehát az, hogy 150 MHz-et húznak a tesztek a VGA-kon az nem azért van, mert annyit lehet, hanem azért, mert a legyártott termékekből kiválasztották a legjobbakat a médiának. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A gyári OC az elmúlt években akkora szívás, hogy olyat ma már csak a mazochistáknak ajánlok. Az egyrészt oké, hogy van egy kezdeti időszak. Megveszed, x driverrel éppen stabil, majd használod és örülsz. Utána két évre rá jön egy új driver, ami már lényegesen javult a kezdetihez képest, és ott már nem stabil a hardver gyári OC-je. Visszaviszed gariba és rámondják, hogy biztos az új driver az oka mert a régivel jó, közben rengeteg ilyen módosítás van mindkét oldalon, amely a kártya hatékonyabb kihasználást célozza, amit a referenciára alapoznak. Az AMD-nél manapság az energiagazdálkodás változik, amivel wattokat nyernek, míg az NV-nél a shader fordító. A 340-es driversorozatban tiszta fehér paca egy csomó játék, de a gyári/sima OC levételével ez megszűnik. Szerintem ez nem éri meg.
-
KapusiJ
tag
Nesze semmi fogd meg jól!
-
#00137984
törölt tag
Battlefield 4-ben nem jelentkezett hiba, de más játékokban igen. A HD7850 OC 950/1250 MHz-en megy, ami nem igazán erős túlhúzás, mert többet is mehetne, de minek... A beállitásokat mindig optimálisra veszem, mert nekem kell a 60 FPS egy ilyen játékhoz. Marad a Catalyst driver mind hibaforrás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#00137984 #92 üzenetére
A képi hibák és böngészőfagyások tipikusan hardverhibára utaló dolgok. Főleg egy olyan váltásnál, amikor a driver változtat az energiagazdálkodáson, ahogy a 14-es sorozat. Ha gyári OC-s karid van, akkor ezek nagyon jellemzők. Mint ismeretes ezeket a hardvereket nem tesztelik. Képesek menni az alapórajelen, mert arra van általános hitelesítés, de a gyártó az emelt órajelet már csak hozzáadja és vagy hibás lesz vagy nem. Ha hibás, akkor visszaküldi a user és raknak rá egy alapórajeles BIOS-t, majd újra eladják alap kártyaként. Ez ma így működik. Nem szabad OC-t venni.
-
#00137984
törölt tag
Nálam is ment a 14.1 WHQL és 14.4 (Március 27. kiadás) közben, de rengeteg fagyást okozott bőngészőben és néha játékban. Képhibák is jelentkeztek (1 db játék menűjében és ingame közben is). Ezért most visszatértem a 13.9 WHQL-re. Az észlelt hibák azóta megszüntek, de MANTLE sincs.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#00137984 #85 üzenetére
Minden GCN teljesen támogatott a Mantle driveren keresztül, mivel csak a lapkák alapján detektálja a hardvert. Az is mindegy, hogy HD7000 vagy Rx 200 sorozat. Egyszerűen át van írva a neve a BIOS-ban.
A Mantle hibák nagy részét, nem a driver okozza, mert az kis túlzással egy szimpla complier/finalizer. Minden ami a D3D-ben a driverben volt az most magában a programban van. Ezzel a potenciális hiba is oda költözik.
Az EA vagy AMD beérkező bugreportjait 99%-ban egy OS reinstall megoldja. Az OC-s kártyáknál nagyon jellemző, hogy azokat gariztatni kell, vagy vissza kell venni az OC-t. A harmadik hibaforrás a VRAM mérete. Ez tisztán programból eredő gond. A Frostbite 3-at 3 GB-ra tervezték. 2 GB-nál vissza kell venni a grafikát.
-
Raysen623
addikt
válasz
#00137984 #85 üzenetére
Nekem egy 6950-em van egy 4 magos AMD procival összerakva és a világon semmi bajom nincs velük, de még a driverrel sem! Se hiba se semmi. Az összes PC-s játékot maximális beállításokkal játszom a mai napig, élsimítás és anizotrópikus szűrésről veszek vissza kicsit ha kell és kész.
Olyan érdekes dolgokat írtok ide le, de az eszetekbe sem jut hogy esetleg más hardver lehet a ludas, vagy szimplán a telepítgetések rossz mivolta okoz valami BUG-ot nálatok? Nem megy a MANTLE...na bumm wazze. Mire is kellene? Ja BF4 tudom, de majd legfeljebb akkor kerül a gépemre ha ingyen adják mint a 3-at.
Az Intel prociktól meg igazából én nem vagyok hasra esve. Sok kollégám csak szenved velük melóhelyen, leginkább W7 alatt. Komoly lassulásokat kapnak és senki nem érti mitől van. Az én otthoni gépemen a gagyinak mondott AMD proci ma is ugyanolyan gyors mint amikor megvettem (nem rakom újra a W8-at havonta). Egy valaminek tudnék örülni: ha 8 magos lenne. Intelért én nem fogok 1,5-2-szer annyi pénzt kiadni, mert annyival nem jobb és ugyanúgy lehet cserélni évente ha top-on akarsz maradni.
Az lesz a vége, hogy veszek egy NV karit poénból, kitesztelem, de ha nem lesz olyan pörfekt ahogyan mondjátok, akkor ugyanúgy repül majd mint elődei... -
pakriksz
őstag
microlaggtól nem fáj szem az biztos, szóval ott inkább más van a háttérben, és valszeg nem a gpu a hibás, maximum a név ami rá van írva hibás
@Reggie0: hát a vakteszt eléggé pontos számszerű, hiszen pontosan látszik a számokból hogy randomban tippelgetnek az "audiofilek" nem hallanak ők semmit
-
dergander
addikt
Durva ez az aggódás,sehol nem írta senki hogy a mantle 2 csak a legújabb kártyákon megy...menni fog az a 7000es családon is csak épp a vga dobozán mantle 2 lesz írva ami kecsegteti a vásárlókat.
-
Reggie0
félisten
válasz
#00137984 #85 üzenetére
Mi fizettjük meg a fejlesztések árát, ami nálunk nem is müködik?!
Ebben az egyben nincs igazad, a tobbivel teljesen egyetertek. Ez csak azert nem igaz, mert az AMD folyamatosan veszteseges, most is csak a konzolokba eladott GPU-k miatt sikerult egy kis hasznot betermelnie.
-
#00137984
törölt tag
HD7000-es videókártya tulajként nekem már nem engedték meg, hogy a MANTLE szekerén utazzam. Értem én, hogy a GCN és a MANTLE is folyamatos fejlesztésen megy keresztűl (amihez a hardvert is igazitani kell), de ennek a hardvergenerációnak (ha már MANTLE miatt ezt vásároltam meg, támogatva a további fejlesztéseket) miért nem akartak egy használható drivert kiadni.
Az R200-as felhasználók kevesebb driverhibára panaszkodnak, pedig ez többségében csak átnezés volt. Ne ezért kelljen már fejleszteni... mint régen HD3870 időkben, mert meguntam az állandóan felúgró "ATI Umdag Driver nem válaszolt, majd helyreállt." üzenetet, ami miatt normálisan nem lehetett vele játszani. HD4850 ezért lett túl korán még a megjelenés első hónapjában megvéve. HD6850 mehetett volna hosszabb etapot, ha akkor tudtam volna hogy a MANTLE ennyire nem fog menni. Most komolyan AMD ezek után mit vár el a márka támogatóitól?! Nem készit olyan erős CPU-t ami ezeket a VGA-kat komolyan képes kihajtani. Ezért Intel CPU-t tesznek az erős AMD VGA mellé, ez őket nem zavarja?! Elhúzták a MANTLE mézesmadzagot és a jónép megkajálta, de ők most szeretnék használni a meglévő hardvereik mellé, nem egy majdan megjelenő ráncfelvarrott kártyán. Mi fizettjük meg a fejlesztések árát, ami nálunk nem is müködik?! Ezért nem leszek elnéző velük szemben, amiért nem gondoskodnak a HD7000-es kártyámról. Miért is akarnék felszállni egy ilyen szekérre, amikor hintóval is mehetnék a másik oldalon?! A játékélmény a lényeg, a gondtalan utazás... nem a driverek állandó tesztelgetése. Most melyiket is...?
-
Loha
veterán
válasz
#16939776 #81 üzenetére
NV-nál a GPU kódjából (GM204) nagyon jól ki lehet indulni, és az a 4-es egyértelműen azt jelenti, hogy a chip a GK104 utódja lesz, ami a 680-on és a 770-ben is megtalálható, az megint más kérdés, hogy teljesítményben simán jobb lehet a 780 Ti-nél is, de ugye a GTX 880-as marketing elnevezés is azt sugallja, hogy a termékpaletta csúcsára érkezik mint anno a GTX 680. Amit linkeltél az már nem aktuális, 28 nm-es chip lesz, és én 2560 CUDA mag körülire tippelném.
-
-
Garada
őstag
Nos kíváncsian várom
-
MongolZ
addikt
Mivan??? FP64??? Normális driverek? Az mit jelent, kb. semmi különbség sincs már köztük. Alacsonyabb zaj? Hűtő függő. 1-1 különbségtől eltekintve a fogyasztásuk is nagyon hasonló. A CUDA-t meg a célcsoporton kívül ki használja?!?!
(#77) 4264adam: "mérnök vagyok" - ezt légyszíves ne hangoztasd... inkább visszaadom a diplomáimat...
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Meg kell várni a kisebb csíkszélességet-ennyi.
By.. Johnny
-
-
stbtamas
aktív tag
Lesz vajon valami értlelmes fejlesztés AMD oldalán, vagy simán megvehetem most az R9 290 4GB DDR5 512-bit-et?
-
odorgg
addikt
válasz
marquuard #58 üzenetére
"Az AMD Tonga kódnevű lapkája a legújabb GCN V.I. architektúrát használja, mely az eredeti GCN-re alapoz, de az új verzió változásai még nem ismertek. Érdekes, hogy az API támogatása szempontjából ennél a hardvernél már a Mantle 2 is feltűnik, de jelenleg nem tudjuk megmondani, hogy ez pontosan mit jelent. Vélhetőleg a korábban pletykált pixelszinkronizációs technológia és a konzervatív raszterizálás beépítésével kell számolni."
Olyat én nem látok a cikkben, hogy a Mantle2 csak a Tongát támogatja majd.
Szóval nem kell kidobni semmit, egyenlőre. AMD nem szúrja tökön magát azzal, hogy minden grafikus kártyájához új API-t adjon ki, ami csak az adott hardverrel működik. Szóval biztos a vissza felé kompatibilitás, csak max egy két újabb technológiát építenek be az API-ba, ahogy ez a cikkben is szerepel. -
pakriksz
őstag
Ez az a semmivel sem kimutatható(fps számok, frametime) microlagg? Azért kérdezem mert én hd5770-el nem észleltem ilyet, már az gta 4 alapból is katasztrofális frame rate-jén túl.
Bár jó ideje nem játszottam vele, legutóbb az GFWL és a szoci klub telepítésénél mondtam azt hogy "á ehhez már öreg vagyok" és delete. -
4264adam
veterán
GTX 650 sajnos közel sem ugyan az teljesítmény, így nem mondanám csak hogy architecturában más. Tuning is azért akkora mert ne legyen már közel a GTX660-hoz de aki hozzáértő nagyon közel jár hozzá szinte fele akkora fogyasztással+hő! Ugyanakkor az architectúra nem változik így nem tudom a GTX850/Ti hol lesz érdemes-e rá várni.
-
pakriksz
őstag
nem gyakorlatban, hanem elméletben "a korai megvalósítást tudó vas nyers ereje kevés lett ahhoz, hogy profitáljon belőle" és hasonló marhaságokat, a laikus felhasználók találták ki önmaguk megnyugtatására hogy jó az a cucc ami most van nekik/vásárolni készülnek, gyakorlat nem támasztotta alá ezeket. DX11-nél is ezt hangoztatták holott a dx11 nem is új effekteket hozott hanem a hatékonyságra próbált gyúrni, ahogy a mantle-vel sem lehet semmilyen új effektet előhozni csak hatékonyabban kihasználni a meglévő hardvert. És a directx 12 is erről fog szólni.
-
4264adam
veterán
Sziasztok!
Szerintetek idén még várható lesz a GTX750Ti párja a 800-as családban. Ugyanis HD6970 2GB 250W nem rossz de már elég zajos, meleg, micro laggos. Szemmel láthatóan ugyanis járt nálam GTX 650 amit visszasírok. A GTX 750Ti kis tuninggal GTX660-alá esik. Szerintetek várjak a következő középkategóriára vagy Szeptemberben cseréljem le a pirosat?
U.I.: Ha a nagy tuningpotenciát nézem lehet nem kellene várni ugyanebben az architectúrában 80W-ból mit lehet még kihozni?
-
marquuard
veterán
Akkor a Mantle 2 miatt hamarosan dobhatjuk a VGA-t, mert elavult? Jó kis marketing lesz.
-
jedis
senior tag
Szerintem a mantle1 egy az egyben benne lesz a mantle 2-ben ! Az hülyeség, hogy az összes GNC-s AMD kártya támogatja a Mantle1-et, de a Mantle2-őt csak pl. a GNC2-esek (ha les-z ilyen, csak mondtam valamit ) , és egyáltalán nem kompatibilis a két Mantle egymással , és sajnos ezután már csak Mantle2-re fejlesztenek !!!
A Mantle2-ő fog futni minden GNC1-s ATI kártyán, legfeljebb az új GNC már jobban kihasználja az új Mantle erőforrásait ( mondjuk egy Athlon X2-es + R9 290X párosításon is megy stabil 100 frame/sec-el a BF4 multi !!!
)
-
Zoo123
senior tag
válasz
tarBubbles #54 üzenetére
Nem multizok, de elhiszem, ott a pont!
Akkor mégis csak jó lesz ez valamire! -
Mercutio_
félisten
Ezek most lényegében a jelenlegi paletta melyik VGA-inak fognak megfelelni, és milyen fogyasztás mellett?
-
do3om
addikt
Engem nem zavar, de az hogy pl egy 290-es vga majd nem támogatja ezt a mante2-őt az szánalmas.
A mostani mante is elég gyengén áll, ha kihoznak ujjat amihez csak az újabb vgak kapnak támogatást akkor már most lehet számolni hány mante támogatású játék lesz mert innentől a régi el lesz felejtve érjétek be azzal ami van.
Én nem raknák ilyen jelet:egy ennyire mocsok lépésre ha ezt behúzzák.
-
Zoo123
senior tag
A "mantli" tudtommal a CPU kihasználtságon javít gyengébb proci esetén, látványosan.
Akinek meg legalább i5-ös szintű procija van 3,5-4GHz-en annak minimális segítséget jelent.
Persze ez a jövőben változhat, de egyenlőre ez még nem egy "must have" feature.
Szóval ne dőlj a kardodba ha a "mantli kettőt" nem támogatja majd a kártyád. -
do3om
addikt
mante 2
Szánalmas, főleg ha kártyafüggő és régebbin nem lesz.
Mi is használja most ki a mante-t? borzalmas Ahogy dobálóznak a követhetetlen, kihasználatlan félbehagyott fejlesztésekkel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem lényeges a kérdés. Egyébként azért, mert a Microsoftnak elege lett abból, hogy három cég igényeit tárgyalgassák évekig a GAB-ban.
A DirectX 12-ben a sok opcionális funkciók csak akkor jelentene problémát, ha a programfuttatás ezek nélkül lehetetlen lenne. Viszont szerencsére eléggé átgondolt ez a feature_level_akármi rendszer. Megadod a minimum szintet és utána programozol a maximumra. Amelyik funkció nincs támogatva, akkor csak a hozzá kapcsolódó effekt lesz elérhetetlen, de a program futtatásában nem lesz változás. -
#16939776
törölt tag
Lesznek itt még érdekességek, várom hogy betámadják a jelenlegi felső házat.
Elég nagytökönszúrás lenne, ha oda is mindketten tudnának hoznáni 30% fogyasztáscsökkenést, "minimális" teljesítménybeli kompromisszum mellett, jövőre meg a kötelező +20%-ot -
dergander
addikt
-
Raysen623
addikt
Szerintem ennek én csak örülni tudok, de ezért kár volt megragadnod a klaviatúrát...
(#37) Egon : Miért is kellene ezen filóznom? Egy szóval sem írtam sehol és a fejemben sem fordult meg hogy megszabadulok a PC-mtől. Eszem ágában sincs ilyet elkövetni. Max annyiról lenne szó, hogy a nem MMO-s gammákat pakolnám ki konzolra esetleg. De mindez csak gondolati szinten létezik még. Szóval ne gyere itt az identitás zavarral, mert az már személyeskedés. Ha nem tudsz témához hozzászólni, akkor inkább...
-
Ha jól sejtem ez megint egy ráncfelvarrás és nem új fejlesztés lesz.Valahogy megtorpanni látszik a VGA fejlesztés.
-
Egon
nagyúr
Jól gondolod...
Csak éppen nem ezért meg azért: szívtam én annyit a 9700Pro tutkó drivereivel, hogy egy jó időre elvegye a kedvem az Ati termékeitől...
A hírrel kapcsolatban pedig azt gondolom, hogy akkor van értelme támogatni egy fícsört, amikor azt ki is lehet használni... Persze nyilván előbb kell berakni a hardverekbe a támogatást: amíg nincs rá vas, addig szoftvert úgysem fognak rá írni, ez triviális. De mivel az nV egy jó ideje már az ultramobil szegmensre koncentrál, meg tudom érteni, hogy nem nagyon forszírozzák az új fícsöröket, "csak" a kötelezőt hozzák - cserében a Maxwell-hez hasonló, teljesítmény/fogyasztásban bajnok vga-kat várhatunk. Egyszerű a helyzet: akinek ez nem tetszik, az vegyen ADM-t ha akar (a kapcsolódó topicok szerint továbbra is tutkó drivereivel együtt - tudom, az mind user error...), ennyi.
-
Raysen623
addikt
Attól félek az NV féle eresztés megint úgy fogja támogatni a DX12-őt mint anno a 8000-es sorozat a DX10-et: dobozra szépen rá volt írva, valóságban meg b@szott futtatni rendesen...sebaj majd az azt követőn már jó lesz. A sok fan meg 2x vásárol megint. A 8800GTS-em óta nem vagyok hajlandó NV karit venni, ami alig 3 hónapot bírt ki a gépemben utána páros lábbal szedtem ki és adtam el a vérbe...
-
Vajon GTX 750Ti watt/teljesítmény arányhoz felzárkózik valamelyik új AMD Vga??
-
dergander
addikt
Volt róla szó hogy a Tonga lényegében egy R9 280x csak 384bit helyett 256biten és ultra energiahatékony lapkákat fog taltalmazni,mert ugye van a 750Ti ami nagyon kicsi kakaóval beéri és a teljesítménye is ottvan a szeren.
Szerintem a Tonga nemlesz más mint egy nagyon válogatott 280x,mint tudjuk a sávszélesség nagyon wattigényes az AMDnél gondolom hogy csökkentik és optimalizálják még hozzá a GPU-t igy akár egy 100watt közelébe kaphatunk egy közel 280x-es teljesítményt.
-
Lacok
őstag
Az Nvidia Maxwell architektúrája nagyon erősre sikerült, ha a "pirosak" tartani szeretnék a lépést valami nagyot kell alkotniuk a Tonga-val.
-
ChME
tag
Remélem eljönnek majd azok a játékok, amiknél a menüben tényleg ott lesz az egyes effektek mellett, hogy "requires directx feature level 12", és végre rájönnek majd az emberek, hogy mi a különbség a DX11(.0)-hoz képest jóformán csak vékonyabb API-t nyújtó alap DirectX12 (azaz ugye a D3D_FEATURE_LEVEL_11_0) és a remélhetőleg majd bemutatkozó D3D_FEATURE_LEVEL_12 között (a köztes lépcsőkről nem is beszélve).
Vagy az nVidia szépen eléri a fejlesztőknél, hogy mint kb. eddig, ne foglalkozzanak vele, és akkor majd a tulajoknak jó lesz önigazolásra, hogy "deénúgyisjólválasztottam".
-
Locutus
veterán
Elméletek... a gyakorlatban meg csak az egyre több szop*s megy az egyre újabb driverekkel, és bugokkal, egész addig, amig a user le nem cserél újabbra.
Nemigen teremtik meg ezek az igényt idén sem szerintem, hogy a 2 éves 670FTW-t, vagy az 1 éves driverért lecseréljem valamire... fhd 60fps-t még mindig tudja mindenben amiben kell...
-
Egon
nagyúr
-
Egon
nagyúr
Ne zavartasd magad a tényektől
D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 az, ami kötelező lesz a DX12 támogatás szempontjából, a többi opcionális.
-
Televan74
nagyúr
válasz
goodboy007 #7 üzenetére
Szerintem túl sok típus van még a piacon a hoz hogy jó árasítani lehessen őket.BIztos vastagon fog fogni a ceruza, főleg a jobb teljesítmény/fogyasztásnak köszönhetően.
-
Apollo_21
addikt
Feltűnik a Mantle 2 is...de még az 1 sincs szinte semmilyen játékhoz fűzve....funkcionalításról meg ne is beszéljünk...
A másik...ennyivel drágább volna ha nem 256on dolgoznának hanem 384en? Esetleg a középkat nem profitál belőle? vagy mi okból?
-
goodboy007
senior tag
Remélem elérik a 660Ti/760 szintjét, akkor jobb fogyasztással és persze megfelelő árral -álmodik a nyomor- még akár jók is lehetnek.
-
Televan74
nagyúr
Lehet megint villantani a pénztárcát.Mantle 2, mi a szösz? Jövő tavasszal elavult lesz a R9 290 -m?
Sejtettem hogy a következő generáció a NV -nél is fogja támogatni az új DX12 -s API -t.Majd pont ők maradnak le a szekérről. -
Locutus
veterán
Nocsak, AMD mégis összetojta magát valamitől... pedig úgy volt, hogy ők nem virítanak idén semmit...
-
#31600896
törölt tag
Már azt hittem valami hír lesz az R 300-as sorozatról, de az még csak korai kicsit...
-
kirukris
tag
Na ezekre kíváncsi leszek
A tonga is a magas teljesítmény/fogyasztásra fog gyúrni mint a maxwell?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Olcsó laptop! Lenovo Ideapad R3 3250U / 8GB RAM / 128Gb SSD!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest