- Mindenki Z Fold7-et akar
- One mobilszolgáltatások
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
válasz
diablo1984 #36272 üzenetére
A 2.2 dci több ízben is vérzik "fúrt" 2.0dci így nem egy két alkatrész van "túlhajtva" mivel azt a teljesítményhez képest nem igen molesztáltak a tervező bácsik. Az elektronikára meg visszatérve laguna 2 első szériája volt hisztis. A facelift vonallal semmi baj. Apám lagunája egyszer se állt meg pedig van benne bőven kütyü sőt még akku csere se ölt ki semmit, kb 2 perc alatt újra tanítottam mindent neki. De van a családba még egy laguna szintén facelift annak se volt semmi baja elektronikailag. Mind két autó kb 6-7 éve a családnál van
Lényeg hogy általánosítani nem lehet, de hidd el közel se olyan sz*pó mint ahogy itt riogatják az embert.
-
tresh
veterán
válasz
diablo1984 #36270 üzenetére
a laguna 2-vel tutira szívnék ehhez képest, az elektronikája az viccelne, ha tetszik ha nem!
- hát ezt cáfolnám erősen
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #36256 üzenetére
Azért egy 2literes motor már menjen ha benzines ha diesel.
Én ha nincs baj a laguval nem kacsintgatnék másik autó után.
Nekem tetszett az 1-es mindig, az még a megbízhatóságáról híres.
A kettes elektronikája viszont botrány.
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #36249 üzenetére
A magyarázat igen egyszerű te magad le is írtad.
A 30ezres csereperiódus a gond okozója.
A sok lerakódástól lesz olyan a motor mint egy diesel.
Nem is értem azokat az embereket akik 30ezrenként cserélnek olajat, hogy mit várnak a kocsitól.A 8V-esek pedig köztudottan jobban húznak alul.
De előbb el is érik a teljesítmény görbe csúcsát.
Nekem az előző megan 2.500-3.000 ig egész "jól" húzott (1.4 75 ló), de aztán elfogyott mint a hóvégi bórravaló.
A mostani 1.6 16v meg úgy vettem észre, hogy 2.500-nál indul meg és 5.000ig szépen el lehet forgatni.
Tovább nem gyilkoltam nem vagyok racsing man.
Egyszóval fordulaton a 8V-ket megeszi a 16V, de induláskor a 8V előbb leadja a maximális nyomatékot tapasztalataim szerint. -
mycso
Topikgazda
válasz
diablo1984 #36228 üzenetére
Akkor ezek szerint tényleg rendben volt.
-
mycso
Topikgazda
válasz
diablo1984 #36215 üzenetére
Leállításkor van hangja. Vagy tompa fémes puffanás, vagy csörrenés (ne csilingelő csörgésre, hanem inkább tompa hangra gondolj). Illetve alapjáraton rázza a kasztnit (viszont ilyet a felső nagy bak is tud produkálni ha megfáradt)
Illetve még egy tesztmegoldás: kisgázzal kezdj tolatni, ha csörög-zörög-ugrál, akkor ez is a 2t halálának a jele.
Megnézed a motort, cooler csatlakozásokat, hogy nem-e olajos...
Futóművet az egy próbaút alkalmával hallod/érzed nagyjából.
Hátsó futómű, ha rossz úton-bordákon (sín, aszfalt repedés) beriszál akkor hídszilent. (hasonló az elfáradt teleszkóp hibához)
Ü.a. ha a turbó jó és nem retkes a geometria sem, akkor 2000 körül lennie kell egy kis hátbab@szós érzésnek. És igen érdemes elforgatni vagy 4000-ig (vagy végig), párszor, de ne egyesben inkább 3-4-ben. Ha nagyon véres a nyaka, akkor megeshet, hogy dob valami hibát. Ja e közben sasolni a visszapillantót, hogy mi jön ki hátul.A szokásos dolgokat meg egyértelműen: olajszint, elektromos ketyerék, kapcsolók, stb. ...
-
mycso
Topikgazda
válasz
diablo1984 #36213 üzenetére
Buktatók első sorban: 2t lendkerék, turbó, hk csapágy, ü.a. rendszer...
Nyilván vásárlás után vezérlés + olaj csere mellé mehet a hk csapágy is.
A lendkerék ha már "megindult" azt lehet érezni/hallani. (bár ez lutri, mert lehet most jó, de egy hét múlva elkezd halódni)
A másik kettőhöz (turbó-ü.a.) jó szerelő + diag kell.Egyébként így ránézésre jó és akár hihető is lehet.
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #36146 üzenetére
5 perce találtam csak meg, akkor már én is lenyugodtam, hogy a rugó.
Még jó, hogy pont vagy itt, vagy a vw topicban tárgyalt pár ember a rugó törésekről a napokban. Erre bamm, bevonzottam. Viszont egy ideje már kezdte megadni magát, mert hallottam nagyon ritkán amikor kiállltam 1-1 kisebb kattanást, de aztán abbahagyta, nem tudtam honnan jött. Most már tudom.
Már csak az a kérdés, hogy mitől.
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #36138 üzenetére
Azt megnéztem a helyi autósbolt honlapján, van minden raktáron, rugó, lengőkar, stabrúd, szilentek, toronycsapágy, gömbcsukló, stb.
Viszont újraépítést nem akarok, az nekem ijesztően sokszázezres mókának hallatszik.Nekem egy csere is megteszi.
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #36136 üzenetére
Remélem nem lesz egy fél vagy egész napos meló. Ha reggel neki tudnak kezdeni, ebédszünet után mindenképp kellene vissza, remélem ez kivitelezhető. Különben nagyon szarban leszek így hét közepén.
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #36134 üzenetére
Anyagárban ahogy nézem nem olyan vészes a forgatókönyv, kérdés hogy mennyi időre kell letenni az autót. Egy rutinos szerviz mennyi idő alatt lenne meg ha szopósabb a munka? Rugótörés/toronycsapágy?
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #36125 üzenetére
Oké látom nem elmagyarázod amit nem értek.
Akkor legyen igazad.
Nem kétségbe vontam, hanem nem tudom miből vontad le ezeket a következtetéseket. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #36123 üzenetére
Akkor valóban velem van azt látom, hogy a díszléc 1.6-é de ettől az autó meg diesel.
Az eleje ph I ezt is látom, de a váltó és, hogy benzines az neked honnan jön le?Ez nekem úgy tűnik meg volt csattintva a kocsi és ami éppen volt azt tették fel a törött elemek helyére.
Egyszóval a hirdetés jó, csak az állapot nem törésmentes. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #36115 üzenetére
Gondolom észre vették a hibát de ez a hirdetés most jó.
Vagy velem van baj. -
Savanya
addikt
válasz
diablo1984 #36115 üzenetére
1,6-os van a képen akkor miért 1,5DCI-nek írja és ráadásul 6 sebességes váltóval ami a képen 5 sebességes .
Másik meg ebből nem létezett 106 LE-s változat . Lehet a kép nem hozzá tartozik . Viszont ha 2008-as és 145ekm-es akkor az ár kicsit kevés . -
-=Tiger=-
tag
válasz
diablo1984 #36115 üzenetére
Ha ez 2008-as és eladja 1.39-ben...
#36109#Mycso : Oké
-
SZATA
senior tag
válasz
diablo1984 #36112 üzenetére
Clio2 1.2 16v
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #36099 üzenetére
Nem csináltam semmit még, az olaj tavaly áprilisban volt cserélve, 7800 mérfölddel ezelőtt. Márciusra terveztem egy kis szervizt olajjal es szűrőkkel. Vezérlés mostanában nem lesz, nem időszerű.
Akkor rendelek egy szűrőt is pluszban. Ennek is olyan egyszerű cserélni, mint a sima Megane 1-nek? A jobb hátsó kerek mellett van alul? -
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #36084 üzenetére
Értem.
Több féle gyertya van ugye, több típus, eltérő pólus, iridium, xy, stb.
Nem nagyon vásároltam mostanában benzines autóhoz dolgokat, picit kezdő vagyok gyújtás téren...Ez jó lesz bele? Rendelhetem? A kompatbilitás ellenőrző szerint Megane II 1.6 16V-be oké.
[link] -
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #36080 üzenetére
Fogalmam sincs a gyertyák és a trafók korára, az autó december óta van nálam, mostanában akartam a gyújtás témával foglalkozni.
Ha teszem azt, először teszek bele 4 új gyertyát és kiderülne, hogy mégis vmelyik trafó rosszalkodik, akkor az hazavághatja a zsírúj gyertyákat is?
Ill. fordítva, a rossz gyertya is hazavághatja a zsírúj trafót? -
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35978 üzenetére
Az olajnak van egyfajta szűrő szerepe is. Az, hogy befeketedik, egyfelől azt is jelenti, hogy jól működik. Anno pont a vw topicban volt ez kitárgyalva.
-
PowerBuldog
veterán
válasz
diablo1984 #35964 üzenetére
Bontottat nem akarok. UNIX oldalán lehet kapni újakat is 30e körül. Csak gondoltam hátha ismertek más oldalt is ahol lehet kapni.
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35881 üzenetére
Én úgy vagyok vele, hogy előbb adnék jobb kormányos autót mindenkinek, mint akár egyetlenegy plázababának is a testsúlyánál nagyobb lóerős autót.
Nem egy esetet ismerek, ahol apuka-anyuka, pénzes csávó a seggük alá tolja a méregdrága sokszáz lóerős hátsókerekes szörnyet, csak mert a kis porcelánbabáknak tetszik a visszapillantótükör színe.
Egyik régi ügyfelem most vett a pici lányának a sikeres érettségi + egyetemi felvételi kombóra egy 645-ös bömbikét. A lánynak fél éve sincs jogsija, városon belül átlag 80-100, országúton inkább a 200 a megszokott tempó. Na én ilyen autók tulajdonlását és vezetését kötném külön vezetési tréning és x éves jogosítvány/megtett balesetmentes km, nem, életkor, rutin függvényéhez. -
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35874 üzenetére
Én a jobb kormányos autó itthoni használatára írtam, hogy fél óra megszokás. Az előzés is. Nem érzem, hogy bármiféle kompromisszummal járna, miután megszokta az ember.
A magyar balkormányos A6-ot is kint használtam sokáig, ahol meg ugyanez van pepitába, ott se volt sose gondom az előzéssel.
Örülök, hogy nincsenek kitiltva. -
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35870 üzenetére
Fél óra alatt meg lehet szokni a másik oldalt és az előzés sem problémás a népi hiedelemmel ellentétben. Én ha végleg hazaköltözök, akkor jön velem vmi itthon gusztustalanul elérhetetlen puncimágnes autó is
, lepapíroztatom, a kormány pedig marad a helyén (remélem csak az autóban lévő...) Engem a legkevésbé sem fog zavarni.
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35864 üzenetére
Tudom, de szerintem ez is "túlterhelt" motor.
-
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35853 üzenetére
Van ahhoz is . M2-nél bal első kerék előtt a helye...
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35850 üzenetére
Most meló miatt rohanok, majd később írok részletesebben.
Nem látok melyen bele a technikaba, de lényeg h -5 fokban egy fel órás program a motor olajat 40-50+ fokra mar felmelegiti, a víz addigra pedig mar 60-70 fokos. Elindulok az autóval es a második saroknál mar 60-70 fokos az olajam is, a víz pedig addigra mar stabilan 90. Van gyári olaj hőmérő a kocsiban, gyárilag beépített webasto fűtés.
Óránként kb 4 -6 deci.
2.5 TDI A6 -
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35848 üzenetére
Lehet az övében nagy körön melegíti a vízet...
Azért kíváncsi volnék rá, hogyan melegíti az övé fel a motorolajat... -
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35835 üzenetére
A motort IS melegíti + állófűtés ( csak árammal megy 220,V) A reggeli felfűtés vagy 30 Ft-ba kerül. Ennyit megérdelemel a gép.
-
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35829 üzenetére
Mert jól mutat, vagy nemmm?
Egyébként csak bajnak van, mert, ha hozzá kell férni valamihez, akkor lehet levenni... -
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35835 üzenetére
Az en webastom is felmelegíti az olajat.
-
ThodEE
őstag
válasz
diablo1984 #35837 üzenetére
Áprilisban megy műszakira a picike és nem akarom megnehezíteni a vizsgát, köszi az infót akkor várok még vele
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35831 üzenetére
Jaaa...télleg írta, hogy vett bele. Nálam is van, igaz az gyári megoldás és kályha van, a gázolajból szippantja a naftát, télen se hó, se jég, csak a jó meleg utastér és a száraz autó. Imádom.
-
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35811 üzenetére
Egy Renault nem bír ki annyit
-
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35667 üzenetére
Hú csak most látom a fészes hivatkozást. Nem kicsit durva.
Ő is írja oknak a 20.000 km-es olajcsere periódust...
-
diablo1984
veterán
válasz
diablo1984 #35666 üzenetére
nézem a fészen a felújítás képeit, és a szelepbe vert bele a dugattyú, szép!
-
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35659 üzenetére
Ez már főtengelycsapágy hang:
https://www.youtube.com/watch?v=A8xk5lx7CZw&list=PLezNunR9Q2LjJbdts-A1JM2-QgizfV5F9&index=4
-
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35657 üzenetére
diablo: ok/okozatszerény véleményem szerint) nem attól megy el az olajnyomás, mert a hajtókarcsapágy megpusztul, hanem azért, mert holtjátéka van, mondhatni keresztbe tolná a dugót, és a holtpont után belever a hengerfejbe! az így nem jó a motornak, nem tervezetten kopnak a gyűrűk, az olaj/gázolajos rész tud keveredni, adott esetben elszökik a nyomás! de javítson ki valaki ha tévedek!
De kedves Diablo az olajnyomás mért értékén lehet látni a főtengelycsapágy kopását. A dugattyút nem tulja az még keresztbe, ott is tud mozogni a hajókar a dugattyúcsapban (ha be nem állt ott is) Az olajnyomásgomba hová van bekötve? A főtengelycsapágyakat olajozó furathoz. Gondold el, ha a főtengelycsapágynál már ekkora a kotyogás mint a videón, akkor hogyan jut feljebb mondjuk a hidrotőkékhez el a motorolaj? Sehogy mert az olajszivatyú már lenn a főtengelycsapágynál szétspricceli az olajat, ergo motorolajnyomás nem jön sehogy össze. Ha nincs motorolajnyomásmérő műszer ( a lámpát most ne vegyük annak) meleg motor járásnál is hallania kellett a pacáknak a hidrotőkéket, de gondolom leszarta. Azok állítólag 1 barral már elmennek, de ilyen hajtókar csapágy kopásnál ott már nem volt 0,1 bar sem.
-
mycso
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35652 üzenetére
Na de ez az, hogy bár sokan szidják a dci-t (nyilván azok, akik életükben még nem is láttak, nem hogy használtak vagy szereltek ilyen motort) és megmerem kockáztatni főleg a kisköbcentisek esetében, hogy az egyik legjobb HA nem a legjobb diesel motor.
Ez az egyetlen és egyedüli tipikus hibája, ami egyébként inkább az erősebbekre jellemző (100le <), de nyilván nem árt az óvatosság, hogy a hajtókar csapágy "gyenge" és 200k km körül megadhatja magát.
Más gyakra előforduló hibáról nem tudok!
Az, hogy józsinak a népítéleten széthullott a turbó, mert egy 400-ról visszapörgetett sz@rt vett és rúgja neki hidegen is és 40k km-enként cserél olajat, természetesen tescosra az nem infó. Mint ahogy az sem, hogy az üa. rendszer megadta magát a soha nem cserélt go. szűrő és a vasutaspista gázolaja miatt.Tehát tényleg nincs általánosítható motorikus probléma a hk. csapágyon kívül. Amire szintén nem mondanám, hogy húde nagy gond, hiszen használt vásárlás után az első olajcserével egybeköthetjük ezt a komoly 20.000ft-os akciót (csapágyak, tömítés, pucolás, munkadíj).
-
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35650 üzenetére
Kereskedőtől vettem 65.000 km-el volt meghirdetve amikor megnéztem majdnem 70.000 volt benne( óra szerint) Lease Planos kocsi volt. Szóval ki tudja mennyi volt benne mikor megvettem... Irtam emailt Renalt Hungariának az utolsó szervizelés kapcsán. Az autót 2010 augusztusban vettem az RH válasza alapján utolsó szervizen vásárlás előtt 2010 májusban volt 40,000 km.nél.
Szóval nem tudom valós kilométerrel vettem-e meg. 3.5 év alatt ment bele 40.000 km, utána 2 hónap alatt meg 20.000.
Most óra szerint 114.938 km van benne, aztán, hogy ténylegesen mennyi ?
Egyébként imádom fogyasztása minimális megbízható, ha kell tudja szedni is a talpait.
Hajtókar csapágy hangját - már, ha rossz - lehet hallani alapjáraton is.
Szerintem megfelelő olajjal, szűrővel és természetesen nem 20.000 km csereperiódussal, hanem 10.000 km-kéntivel ez kiküszöbölhető.
Meg a többi amit már dízel hidegindítás kapcsán korábban kiveséztünk.
-
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35595 üzenetére
Laguna I-nek ET 50 a gyári érték, nekem az előzőn volt fenn ET43 felni, 185/60 14R gumival jól mutatott a szélesebb nyomtáv. Szerintem ET40-ig simán jó akkor 1-1 cm-el lesz kijjebb oldalanként.
-
vallas
őstag
válasz
diablo1984 #35595 üzenetére
-
vallas
őstag
válasz
diablo1984 #35593 üzenetére
merre felé jársz?
mert sok felé járok......
Hajdúböszörmény az nincs közel....
-
abicska
csendes tag
válasz
diablo1984 #35537 üzenetére
Köszönöm, hogy válaszoltál, igyekszem elvinni akkor valakihez.
-
abicska
csendes tag
válasz
diablo1984 #35534 üzenetére
Laikusként kérdezek
első autó, most lett meg nemrég, még izgulok rajta, hogy mi lehet ez.
Ha a toronycsapágy, az "jó" hiba és könnyen javítható, ugye? -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
diablo1984 #35515 üzenetére
148 000km után ilyen a kuplung pedál? Vagy mind városban volt, vagy 2x annyi az a mennyi.
-
AthlonXP
őstag
válasz
diablo1984 #35423 üzenetére
(#35425) rob210
(#35427) kisninjaKöszönöm a segítséget!
-
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35407 üzenetére
"gondolom a fűtőventi házat is szét kell szedni, meg a vezérlő panelt is kiszedni?" Nem kell! A középboksz mögött van a radiátor így néz ki! link a csöveket és a csövek felőli borítást látod ha a pedáloknál benézel. A bekarikázott részeken vannak a csavarok, ha kiszedted őket, egyszerűen oldalra ki kell húzni.
-
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35395 üzenetére
Kiszerelés elsőre talán 20 perc max, vissza már gyorsabb. A gyors csatit az általában elég nehéz szétszedni, sokszor letörik a fül is ami rögzíti, ha nem muszáj nem kell piszkálni.... Az előző lagumnál átcsesztek egy bontott gólyalábbal renaultos szerelő Érden csili- vili műhely a családi ház alatt még a leálló is csempézve, benne a renault embléma kirakva. Gondoltam jó helyen járok aztán kiderült, hogy egy sz@rházi! Ezek után kezdtem magam szerelgetni az autót, aztán laguna klubos bontós ismerősnél volt szerencsém egy párat bontani is. Persze ettől még nem lettem szerelő, de amit tudok megoldok!
-
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35403 üzenetére
-
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35391 üzenetére
Nem kell kivenni! Bal oldalon a pedálok felől lehet kiszedni, a fűtéscsövet egy csavar fogja össze ha alulról felnézel meglátod. A két műanyagcső egybe van építve és a csatlakozásnál középen van a csavarja 20-as torx kell hozzá. A radiátort három csavar tartja a helyén ezeket kiszedve oldalra a pedálok felé ki kell húzni a radiátort. A csőcsatlakozásnál gumi O gyűrűk vannak azokra figyelni kell kiszedésnél, nehogy elszakadjanak.
Valami nejlont érdemes a szőnyegre beteríteni, mert valamennyi hűtőfolyadék kifolyhat, mivel nem tudod leüríteni. -
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35376 üzenetére
Küldtem egy számot nála érdeklődj!
-
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35365 üzenetére
Bontósoknál érdeklődj!
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35355 üzenetére
Igen, azt leszámítva, hogy az övé dizli, enyém meg benya. Általában ha ugyanabból a modellből kiadnak egy ráncfellvarrott típust, akkor nem csak külső jegyekben módosítanak, hanem jellemzően az elődből vmi komoly gyári hibát is korrigálnak. Arra vagyok kíváncsi, hogy Megane2-ben mi volt ez a szarvas hiba, amiért kijöttek egy facelifttel. Annak külön örülnék, hogy ha kivételes esetben csak külső kozmetikázás történt.
mycso:
Csak annyi érdekelne, hogy mi a különbség a ph1 és ph2 Megane között. -
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35334 üzenetére
A termosztátház, ha szemben állsz a jobb oldalon hf. mellett találod, két vastagabb vízcső és vagy két-három vékonyabb van rákötve. Három csavarral van összefogatva de finoman a szétszedéssel, mert a házban könnyen megforog a belesütött, vagy ragasztott anya. Ha középen áll a skálán a mutatód az jó, (a legtöbb lagunában 8v fel sem megy a fél állásig) feljebb csak nyáron araszoláskor, dugóban fog menni amíg be nem kapcsol a ventilátor.
-
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35254 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy a Renault kisdízel hideg hűtővízzel is melegíti az utasteret.
-
dhgm
tag
válasz
diablo1984 #35249 üzenetére
Nagy Taps!!!! Ugyanis a dízelnek kell az előmelegítés és pont, mondhat aki amit akar. Abban nem csapodik ki a henger falára a gázolaj és nem higítja a motorolajat.
Aztután meg a TC másik cikkében főszerelők véleményeit engedték egymásnak, ne tudjátok meg milyen egyetértés volt közöttük melegítés fronton... semmilyen egyik ezt mondta másik azt... -
Hugo85
aktív tag
válasz
diablo1984 #35254 üzenetére
Írtam egy hosszú hozzászólást, de kitöröltem, úgysem foglak tudni meggyőzni és egyébként nem is akarlak, tényleg azt teszel a kocsiddal, amit szeretnél, amíg nem az én ablakom alatt pöfög 10 percet feleslegesen.
De azért ajánlom figyelmedbe ezeket illetve az autód kezelési útmutatóját:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link] -
Hugo85
aktív tag
válasz
diablo1984 #35249 üzenetére
Természetesen rajtad áll mit teszel az autóddal, de nem hiába tanácsolja mindenki a gyáriakkal egyetemben, hogy menet közben melegítsd a kocsid.
Menet közben mondjuk a turbó kap kenést rendesen (tudod az olajnyomás jóval magasabb fordulaton mint alapjáraton), főleg hogy hidegen jó sűrű az olaj, így aztán van bőven olajnyomás. Maga a turbó pedig igen gyorsan bemelegszik tekintve hogy azonnal kapja a több száz fokos kipufogógázt. A motor melegszik lassan a vízzel együtt (mert egy nagy darab vas nagy hőtehetetlenséggel+sok liter vízzel) az olaj meg még annál is lassabban éri el az üzemi hőfokot, ez jól megfigyelhető ha van olajhőmérő a kocsidban.Itt nem az Euro 4-5-60.000-ről van szó (főleg nem dízeleknél amik ugye nyomják a PM10-et), hanem arról, hogy feleslegesen pöfög az autó állóhelyzetben, amikor mehetnél is közben vele és sokkal gyorsabban melegedne, ami a motornak is jót tesz mert nem annyira szeret hidegen járni.
Lehet az 1.5 dci üzemmelegre melegszik alapjáraton (mondjuk hány fokos külső hőmérsékletnél?) de sokan panaszkodnak modern kis dízelekre, hogy városban 15 km után sem kezd el fűteni, alapjáraton ketyegve meg hűl. -
#10726912
törölt tag
válasz
diablo1984 #35189 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nem rogyhat úgy össze, hanem zt próbáltam elmondani, hogy képes úgy pusztulni a katalizátor,hogy nem veszed észre, ledugul saját magától és persze a koromtól, aztán megy a hiba keresés. Láthatatlan hiba.
-
#10726912
törölt tag
válasz
diablo1984 #35187 üzenetére
A részleges törést sosem fogod meghallani, ellenben remekül ledugítja a kipufogót. És az a ritkább, hogy az egész össze szakad, általában a motor felőli oldala megég, elkezd szétmállani apró darabkákra, és betömíti a kis lyukakat a korommal együtt. Teljes dugulás nem valószínű a kipuf.gáz nyomása miatt, de akár felére is csökkenhet az átjárható rész.
-
Amarth
aktív tag
válasz
diablo1984 #35162 üzenetére
Felső holtponti jeladó.
-
FRENK1988
veterán
válasz
diablo1984 #35162 üzenetére
Felső HoltPonti jeladó
-
FRENK1988
veterán
válasz
diablo1984 #35148 üzenetére
Ilyen töltőm van hozzá. Jó lesz hozzá?
-
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35139 üzenetére
Nem való bele semmilyen szivacs, azt is dobd ki amíg nem szed össze belőle egy darabot a ventilátor.
-
diablo1984
veterán
válasz
diablo1984 #35139 üzenetére
a videón sem előtte, sem utána nem látok ilyen vékony szivacs firmet, sebaj, vagy az új szűrőkor max kidobom a fenébe!
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35131 üzenetére
A vékony szivacsnak a szűrő előtt kéne lennie a durvább koszok szűrésére.
Ráadásul az hajdanán össze volt ragasztva a szűrővel.
Én még eddig csak olyat láttam. -
FRENK1988
veterán
válasz
diablo1984 #35133 üzenetére
ezt néztem ki: [link]
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35129 üzenetére
Még szerencséd, hogy nem kezdett el szétmállani.
Ha felkapott volna darabokat belőlle és megszorul a motor nem lettél volna boldog. -
diablo1984
veterán
válasz
diablo1984 #35128 üzenetére
kidobtam a verdából és meglett a levegőerősség, sőt a ventilátor is csendesült! ráfért a csere, már körülötte valami biológiai lebomlás ment végbe, humusz volt mindenhol!
egyenlőre kidobtam belőle, majd jövő héten veszek egyet bele, addig nem fúlunk bele a porba!
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35119 üzenetére
Kék lesz az.
Hát akkor van időd, tényleg nem kell elkapkodni.
FerNandor:
Gratula az új gépsárkányhoz!Most, hogy minden jóra fordult, elmesélnéd a Lagunás kálváriád picit részletesebben? Nem igen vagyok képben a történtekkel, tényleg érdekelne.
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35117 üzenetére
2006-os és 134 ezer mérföld van benne...cirka 214 ezer km.
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35063 üzenetére
Elektromos hiba nincs. Fogyasztás még most alakul, 3 hete van meg lassan, átlag 6.5-8 liter között alakul, jelenleg ingázásra használom autópályán, ahol 0-120-ra gyorsítok és haladok 1 km-en át, aztán körforgalom, majd 0-120 ismét, 1 km, körforgalom. Így megyek heti 5x, plusz egy kis város, és így vagyok most olyan 8-8.5 liter körül, kigyorsításkor pörgetve a motort. Szerintem nem rossz.
Az egész autó egyébként nagyon baba. Baromi kényelmes elől-hátul és nagyon kézreáll minden. Rengeteg rekesz mindenhol, a kanapé minden szögben állítható, gerinctámasz és egy halom kényelmi extra található benne. Automata fényszóró, esőérzékelő, kártyás indítás, tanksapka nélküli tank, klíma, stb. Egyedül a tempomatot hiányolom belőle, ha eldől hogy benzines marad és nem megyek vissza dízelre, akkor szerintem bele is rakatom utólag.
Motorikusan egyébként nagyon kellemes, csöndes, alapjáraton nem hallani, hogy jár, jó a karakterisztikája, már 2000 körül is szépen húz, de 3-4 ezer körül mégjobban kezd feléledni. Nem egy versenyautó ezzel a motorral, de egész kellemesen mozgatja a kasztnit ez a változó szelepvezérléses erőforrás. A váltó szintén rengeteget fejlődött az előző generációhoz képest, rövid úton jár és pontosan kapcsolható, a kar nem táncol gázadáskor és elvételkor, mint az elődje, itt meg sem moccan.
Egy dolog igényel némi megszokást, az pedig az elektromos gázpedál, ill. a kuplung, ami gyárilag fentebb fog az átlagnál.Nehéz vele megtanulni szépen, smooth-an elindulni, kell hozzá némi gyakorlás. Pár kollégám rögtön elvérzett, amikor ki akarták próbálni.
A kormány vajpuha, szinte a gondolatommal el tudom tekerni, nagyon kényelmes, a sebességgel pedig arányosan változik a rásegítés mértéke is. A fékek szintén jól harapnak. A futómű baba és remekül csillapít.Egyszóval, nagyon meg vagyok Vele elégedve (na jó, ez mégsem egy szó.)
Ebben az árkategóriában szerintem abszolút befutó, nincs igazi konkurenciája.
Vehettem volna 6-8 évvel idősebb bmw-t ugyanennyiért vagy drágábban is, de nem a szervizben akarok törzsvendég lenni, hanem egy megbízható és kényelmes autóban élvezni az utat.
-
mycso
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35112 üzenetére
-
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35060 üzenetére
Sokat suvickoltam (kb 5x políroztam át az egészet) ö volt a gyakorló autó mire megtaláltam a megfelelő anyagokat, technikát illetve a Megane-t 2x. Garázs az nekem sincs itthon így a szabad ég alatt parkol, de most már megvan a megfelelő védelem rá. Sajnos a lakkhibával nem lehet mit kezdeni, a Fiat nekem is olyan, azon meg lehetett csiszolni, meg durvább beavatkozásokat próbálgatni....
mióta megvan az lett a tesztautó.
FRENK1988 Valóban nem vagyunk közel egymáshoz, talán ha valami oknál fogva erre jársz Pest környékén.....
-
FRENK1988
veterán
válasz
diablo1984 #35064 üzenetére
Hát én még nem láttam rozsdás Megane-t. De amúgyis talán 12ev atrozsdasodasi garancia. Ami még nem telt le
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984 #35040 üzenetére
Megane II 1.6 16V vvt Grandtour, kérdezz nyugodtan, bár még elég friss a házasság.
De pont két dízel szívás miatt vettem ezúttal ismét benzinest. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35057 üzenetére
Jók ezek a lagunák a renault ezzel tette e a névjegyét a II-es széria már nem örvendett ilyen sikernek, mint az egyes.
-
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35057 üzenetére
Szép darab és ritka ez a szín!
-
mycso
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35040 üzenetére
Egyébként milyen összeget és mikor szánnál autóvásárlásra???
Index-en az egyik barcikai tagnak van egy bordó szedán m2-je, asszem 2007-es, 86lovas 1.5dci, teljesen rendben van, szinte újszerű, minden törődést megkapott és ő tervezi az eladását. pl. ez jó vétel, viszont ez nyilván millió felett van árban.
Egyébként meg okosat nem tudok mondani, mert alapjában ha törődve volt vele, akkor az 1.5dci egy szétrúghatatlan motor, ami megy is és keveset eszik (már-már meseszerű, de így van). Viszont, ha nemtörődöm volt az első gazdája, akkor rálehet egy kisebb vagyont is költeni....
Bár egy hozzáértő renault-szerelő, diaggal elég sok mindent meg tud állapítani. -
mycso
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35036 üzenetére
6-os váltó csak a 106lovas alatt van. És a 6-osban a rüki az felhúzós, na ebben nem felhúzós, hanem az 5gangos gombja van az autóban.
De egyébként mind1 is, valami simlisség van ebben a hirdetésben az biztos. -
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35034 üzenetére
Holnap ha otthon leszek megkeresem és jelzem mire jutottam.
-
mycso
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35031 üzenetére
Ez nem 106lovas (5-ös váltó van benne a váltókar-gomb alapján). És nem is 2007-es, bár ha még az óracsoportról csinált volna egy képet, akkor még tutibb lenne.
Lehet valami kereskedésben állt és 2007-ben helyezték először forgalomba.(#35026) Ck.: megtörtént
-
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35031 üzenetére
Az enyémbe sebességfüggő a rásegítés és az elment benne, csak a normál rásegítés volt álló helyzetben. Erre a jeladóra gondoltam első körben, de végül a sebesség jeladó volt a rossz.
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35025 üzenetére
-
#42667776
törölt tag
válasz
diablo1984 #35017 üzenetére
Üdv!
Én sem találtam amikor kerestem, csak bontottat, elvileg meg is van valahol, mert nem azzal volt a gond. Ha megtalálom ingyen elvihető tőlem, vagy posta. Viszont van bontós ismerős ha nem találnám meg, neki szerintem van. Milyen motor van benne és mi a hibajelenség? -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35017 üzenetére
Egyébként szervó nyomás jeladó a neve ilyen egyszerűen ha ez az amire te gondolsz.
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #35017 üzenetére
És mégis milyen autóhoz keresed?
Laguna I de mi benzin diesel kombi ferdehátú?
Némi adatot még írj.
Új hozzászólás Aktív témák
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Könyvajánló
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- Autós topik
- HBO Max
- További aktív témák...
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- JBL Charge 6 és Xtreme 3/4 akciós áron eladó!
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Olcsó Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Xeon 5650X / GTX 1650 / 24GB DDR3 / 250SSD+500HDD
- Kodak PD460 Instant Dock Printer / Számla és Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest