- One mobilszolgáltatások
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Aktív témák
-
Plebi
senior tag
válasz
Frigetrus #23658 üzenetére
d3000 sincs.
Kleroo: Vettem fel vele vagy jópár videót, nem volt rossz, meg kell tanulni kezelni, de egy kis kézi nagyzoomos sd kártyára felvevős kamerához képest sokkal jobb minőséget ad, igaz nincs olyan gyors fókusz, behallatszik ha autó fókuszt használsz és rángatja az élességet. Ez igaz a többi nikonra is. Azt azért nem mondanám, hogy a dslr-ekkel nyőgve nyelős a videózás, minden csak megszokás kérdése, az itt linkelt mindegyik DigitalRev videó is azzal készül, igaz ha jól tudom canonnal, de sehol nem használnak a videózásnál Af-t csak Mf-t. A hullámzás a canonnál is megvan stb. Sosem volt kifejezetten videokamerám, így nekem a videózás dslr-el új dolog és ezzel kell megtanulnom, egy bénult ember sem tudja milyen járni, de a legjobbat próbálja kihozni abból ami van.
A vezérelhetőségre nem tudok mást mondani, csak annyit, hogy nagyon megtetszett az ilyen jellegű babrálás, főleg, hogy van mellé egy ipad2 amire a képeket automatán rá lehet menteni, ahogy a videókat is stb stb stb.
-
Plebi
senior tag
válasz
Frigetrus #23645 üzenetére
Hasra csapva nem írok ilyet, igen nem kezeli az sem. Nincs a támogatott készülékek közt.
Támogatott modellek: D2H, D2HS, D2X, D2XS, D3, D3S, D3X, D40, D40X, D50, D60, D70, D70S, D80, D90, D100, D200, D300, D300S, D700, D5000, D5100, D7000.
DigitalRev videói nagyon ászok, érthetően beszél angolul, egyedül a magas colos érthető nehezen. Szinte mindent tesztelnek, sok témára rámennek, jók...
-
madgie
titán
válasz
Frigetrus #22527 üzenetére
Andorra pont leírta a lényeget: "nem kell minden szituációban, mindent lefényképezni" Ha sz*r a fény, elő sem veszem a gépet. Ebbe a körbe nem tartozik bele mondjuk egy kocsma vagy egy koncert sem, ezek közül mindenhol megoldható a jó kép egy szem fényerős objektívvel is. Az meg, hogy este, töksötétben nem tudom lefotózni, hogyan bámulja az unokaöcsém a tévét? Ki bánja? Nem fogok villogni olyankor, teljesen idegen a környezethez viszonyítva. A fotó lényege a fény. Lehet ugyan jó fényt mesterségesen is csinálni, de ahhoz vagy több fényforrás (illetve derítőlapok) vagy extrém jó környezeti viszonyok kellenek.
-
Octopus21
aktív tag
válasz
Frigetrus #22060 üzenetére
Hát igen úgy tűnik, hogy csak így. Bár csak Péntek óta van meg a gép, de eddig nem tudtam máshogy megoldani. Egészen addig ok a dolog amíg a rekeszt nem állítod, mert ugye a rekeszhez a bekapcsoló gombtól jobbra lévő gombot kell használni, ha felülről nézed a gépet. És arra a gombra is bekapcsol a kijelző, holott csak az info gombra kéne bekapcsolódnia, legalábbis logikusan.
-
m3ss
veterán
-
aleister
veterán
válasz
Frigetrus #22029 üzenetére
Hm. Köszi!
Akkor most vajon van a Tokina AT-X 116 Pro DX-ben beépített AF motor vagy nincs?
Ebben a tesztben azt írják, hogy: "A fókuszálás a hagyományos DC motorral történik, de a nagylátóknál megszokott nagy éles tartományból fakadóan keveset és gyorsan dolgozik, valamint nem meglepő módon pontos. A hangja az eddigi DC motoros megoldásokkal szemben érdekes, nagyon halk, fogászati fúró hanghoz hasonlítanám. Furi. Mindenesetre keveset hallani és akkor is halk. (Ez megnyugtató azoknak, akiket már a váróteremben kiráz a hideg a fogorvosnál - a szerk.)"
Tehát eszerint van.
A hivatalos oldalon csak annyit írnak, hogy Nikon D40-nel nem működik az AF.No nekem Nikon D5100-gyel sem. A kereskedő azt mondta, hogy nincs az obiban AF motor, csak a váz hajtaná meg.
Valaki fel tudna homályosítani?
-
Karima
őstag
válasz
Frigetrus #21708 üzenetére
Én most épp monitorcsere előtt állok, nézegettem a nem túl drága ips monitorokat, és úgy néz ki, hogyerre esik a választásom. Első sorban fotóutómunkára, illetve kiadványszerkesztésre kellene. Mi a véleményed erről a monitorról?
-
Real_Necro
veterán
válasz
Frigetrus #21708 üzenetére
Köszi az infót. A monitorom egyelőre marad, a gép elvitte az árát, meg egyre közelebb a lagzi.
Talán mire elérek odáig, hogy már szép képeket is tudjak készíteni (2-3 év), összejön egy új monitorra való is.
Van ON kérdésem is. Holnap megyek megint fotózgatni, ezúttal egy szabadtéri múzeumba (remélem szép időnk lesz). Beszélgettünk múltkor itt képarányokról is. A nagy kérdésem, hogy a képarány beállítására egy D90 esetében van lehetőség és csak az én figyelmem kerülte el a használati útmutatóban, vagy vágással lövitek be megfelelőre? Egyúttal beállítási tanácsokat is elfogadok, mire érdemes figyelnem, ha dombtetőről szándékozom tájat fényképezni, valamint a nap folyamán (harci) járművek, épületek is fókuszpontba esnek?
Előre is köszönöm.
-
madgie
titán
válasz
Frigetrus #21671 üzenetére
"Azok a programok/gépek valószínűleg egy raw fájlból készítenek több expót, és azokat fűzik össze."
A mostani gépek (nem kompakt) dinamikatartománya akkora, hogy egyre kevesebb alkalommal kell HDR megoldáshoz folyamodni. *
Sokszor elég, ha ügyesen exponál az illető és a többféleképpen előhívott képeket fésüli össze (vagy olyan rawfeldolgozóval bontja ki, ahol megoldható egy képből is a tónusok elővarázsolása).*: kivételek persze vannak, például a linkelt templomos, ablakon besütős képeknél szükség lehet a Tone Mapping-re. Ilyen extrém körülményeknél viszont marhaság a -2/3-0/+2,3 bracketing-re hagyatkozni, vannak erre kifinomultabb módszerek is (pl spotfénymérés).
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Frigetrus #20173 üzenetére
Látom te is megfogtad a lényeget
nem arról van szó hogy kinek remeg a keze, hanem arról hogy hogyan és hol használod azt az eszközt. Szerintem nekik nem nehéz fejben megválasztani az adott témához megfelelő beállításokat, ergo kevesebb pocsék képet fognak lőni. Egy amatőr ebből csak annyit fog látni hogy mi a francér' tök homály és sötét a képeim jelentős része, mikor a flikker tele van jobbnál jobb fotókkal amit ugyan olyan kombóval követtek el.
A 100% meg már lerágott csont, olyan mint a Benkő felesegget keres (és még sorolhatná a műsorokat). Mindenki tudja hogy hülyeség és bevallottan senki sem nézte, még is volt nézettsége. Hogyisvanez kéremszépen?? -
Sza_Sa
senior tag
válasz
Frigetrus #20171 üzenetére
Azok a gépek jó eséllyel profik kezében vannak, őket a lelkes amatőrökel (velünk) nem fair összehasonlítani. Azok a kf gépek nagyon komoly fotósok kezében, műteremben vagy megfelelően előkészített helyen használhatók. A felbontáshoz csak anyit fűznék hozzá hogy ez mind igaz amit írsz, csak ott a bökkenő hogy a boldog fotós rögtön min 100%-on fogja nézni a képeket, és akkor már nem is lesz oly' boldog.
A képek nagyon kis százaléka kerül kinyomtatásra, az elsődleges ahol megnézik vagy megmutatják az a monitor.
Szerk: Én bizony komolyan észrevettem a bemozdulást 12-ről 16-ra váltásnál. Azért mondtam amit, nem biztos hogy jobb a nagyobb érzékelő egy viszonylag kezdő fotós kezében, de ez már komolyabb mestereknek is okozott kellemetlen szitut, tele van vele az index fórum. Vágni lehet 12mpx-ből is bőven. -
Peethy
őstag
válasz
Frigetrus #18375 üzenetére
58ezer expo volt a gépben, 12ezret biztos beleraktam volna. Csak ezen a héten lesz 3 fotózás, meg lesz 2 hét nyaralás, meg egy stop motion videót is akarok csinálni.
A fehéregyensúlyt be tudom állítani (csak simán Auto-ra állítom Bridge-ben), de a zajjal nem tudok mit kezdeni. Alapból nem olyan szépek a színek így mint D50-en, fogalmam sincs, hogy miért.. egyértelmű különbség van azonos helyről fotózott D50-es és D70-es kép között.
-
Peethy
őstag
válasz
Frigetrus #18372 üzenetére
Rawban fotóztam (mint mindig), és már korábban is mondtam, hogy nem azért vettem gépet, mert ezzel akkorát akartam most újítani, hanem azért, hogy ne nálam menjen tönkre a zár, illetve ne egy hetvenx-ezer expos gépet kelljen megpróbálnom eladni.
A héten lesz két fotózás, kültéren, ISO200-on leszek kíváncsi a képminőségre.
-
Sucuka
senior tag
válasz
Frigetrus #18372 üzenetére
Frigetus igazat mond, én is inkább azt mondom (főleg a leírtak alapján), hogy hiba volt, átugorhattad volna, persze az anyagi lehetőségek sokmindenbe beleszólnak (ismerős helyzet). Na mindegy, késő bánat... Szerintem (is) jobban jársz, ha a RAW-ot preferálod, én is olvastam dolgokat a D70-ről, említették is a zöldes árnyalatot.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Frigetrus #17952 üzenetére
ami a szenzortisztításnál tévedt el, az a mattüvegre tapadt, nem juthat a keresőbe
a félreértés itt azon lehet, h persze a "keresőben" látszik az is, ami a mattüvegen van
de ténylegesen a keresőben lévő kosz nyilván csak hátulról, a szemlencse felől juthat be
(és onnan valszeg tényleg csak szétszedéssel távolítható el) -
charlie_hu
aktív tag
válasz
Frigetrus #17914 üzenetére
Ez a három napos cseregarancia nem UL? Mintha már nem lenne ilyen (a népek a neten/tv-ből,/stb vásárolt 8 napos garanciával szokták keverni).
Legalábbis trv. nincs amiben ez a 3 nap így ki lenne mondva.
ja, és a használati útmutatóból a pdf fájlba mintha több minden benne lenne mint a papirosba: http://goo.gl/V9avy
-
charlie_hu
aktív tag
válasz
Frigetrus #17464 üzenetére
3 ezer? az is elég sok.
4,5 USD, ingyen posta -
#31757056
törölt tag
válasz
Frigetrus #17254 üzenetére
Es akkor ezzel most mit akarsz elerni, megjobban osszekeverni a kedves kerdezot?
A cikkeben leirtak: "Mivel a teszt épp csak a D5000 megjelenése után készült, a népszerű RAW konvertáló programok még nem támogatják az általa mentett RAW formátumot. A tesztben szereplő RAW-ból konvertált képekhez a ViewNX-et használtuk."
Amennyiben a CaptureNX-el konvertalt kep meg jobb lenne, akkor az meg megjobban azt tamasztana ala amit en is mondok es elottem is mondanak, hogy kepminoseg szempontjabol tokmindegy melyiket veszi.
-
#31757056
törölt tag
válasz
Frigetrus #17249 üzenetére
Nyilvan a ket teszt honapokkal egymast kovetoen keszult. Eleg azota egy izzocsere vagy egy masik napszak a tesztlaborban, es mar masok lesznek picit a szinek es a fenyviszonyok. Illetve poccre ugyanugy beallitani 2 eltero modellt eleve lehetetlen, hogy szinekre, WB-re ugyanazt adja. Ezt magad is elismerheted. RAW feldolgozo szoftver algoritmusa sem lesz full ugyanaz. A linkeles celja a zajtartalom vizsgalata volt, semmi messzebbmeno. Nem pedig a teszt vizsgalata, mindossze 4 kepet linkeltem, nem pedig a tesztet
-
Balinov
titán
válasz
Frigetrus #17142 üzenetére
ahogy te is, meg a geeks-es cikk is irja, legjobb lenne egy monitorkalibralo, de ha abba ruhaznek bele, inkabb vennek egy 24/26-os epkezlab monitort.. Mindenesetre koszonom szepen a linket
, gyorsan atfutottam es azt hiszem jo lesz ez nekem, lehet meg ma este vegig is csinalom.
-
#31757056
törölt tag
válasz
Frigetrus #16914 üzenetére
Nem ertem mi a bajod a 18-55 kepminosegevel, a Ken Rockwell iras szerint is optikailag ugyanaz a ket lencse, csak mashogy neznek ki
[link] (Hallottad csak, hogy rosszabb, vagy probaltad is?) A regi 18-55-ot is agyon dicseri, hozza is kell tenni, hogy jogosan, kepminosegben az egyik legjobb lencse az osszes 18-55. A 18-105-om amit most vettem, annak nincs ilyen minosege. 18mm-en a kep szelei jobban lagyulnak mint a 6 eves 18-55 kepein
Nekrofil igazad van, elirtam
-
charlie_hu
aktív tag
válasz
Frigetrus #16920 üzenetére
Igen, de most, lehet, hogy kezdőként nem akar ekkorát beruházni. Viszont később majd lehet akar.
Elsőnek én is egy olcsó (25e volt vateráról) 70-300 G-t vettem, hogy milyen a tele dolog, aztán most gyűjtök a VR-es 70-300-ra (mivel szeretném filmesen is használni, sajna nem jó a DX-es).
Hát, az lehet, hogy csak canonnál van egy, de ha egyik képes erre, akkor a másik miért nem?
-
charlie_hu
aktív tag
válasz
Frigetrus #16909 üzenetére
55-300 VR már 100e alatt van, 95 körül (ami bosszantó, hogy USA-ba 400 usd alatt van...). 70-300 meg 130 körül, viszont gyorsabb az AF-e, meg nem DX-es. Ha ez nem számít, akkor megússza 100e-ből
most van 50e körül 55-200-as az edigitalba újonnan nem? (használtan nem láttam még ebből értelmes áron, volt aki használta akarta 50e-ért adni, sőt igazából AF-S-es obik nem is igen vannak használtan jó áron itthon, külföldről meg vagy postáz, vagy nem, stb.)
-
likeaRAINBOW
senior tag
válasz
Frigetrus #16909 üzenetére
elsősorban kirándulások alkalmával készítenék fotókat, leginkább természetfotózás, viszont szeretem ha rá tudok zoomolni 1-1 témára, hogy kiemeljem őket. illetve imádok makrózni is
egyik barátomnak van egy canon sx10 is, 20* optikai zoomal, azóta beleszerettem a nagy zoomokba, és most nagyon vacilálok bridge és dslr gépek között. azzal természetesen tisztába vagyok, hogy dsrl képrminősége messze jobb, mint egy bridge gépéviszonylag sok típust nézegetek egyidőben, nézem a konkurenciát is, így számításban van még canon, pentax és sony gépek is
-
charlie_hu
aktív tag
válasz
Frigetrus #16662 üzenetére
ja, hát most az, hogy gyártói megfontolásból szoftveresen letiltják a pl. fénymérést, az más. de attól még használható - bár igaz ,itt is kérdés kinek mi a használható. cpu-s lencséknél a gond a fókuszmotor hiánya, valamint, hogy. Arra azért kiváncsi leszek, mikor jön el a korszak, mikor tömegesen jelennek majd meg házilag módosítitt firmwarek, melyekben kiszedik az ilyen tiltásokat és beleraknak olyan opciókat, amik tisztász szoftver kérdése, pl tükörfelcsapás utáni pihi
F65 kézikönyvből: Ezek nagy része eléggé elérhetetlen, inkább a gyűjtői kategória ma már
CAUTION: Nikkor lenses/accessories that cannot be attached to the F65/F65D
The following Nikkor lenses/accessories cannot be attached to the F65/F65D
(otherwise camera body or lens may be damaged):
• TC-16A Teleconverter
• Non-AI lenses
• 400mm f/4.5, 600mm f/5.6, 800mm f/8 and 1200mm f/11 with Focusing Unit
AU-1
• Fisheye 6mm f/5.6, 7.5mm f/5.6, 8mm f/8 and OP 10mm f/5.6
• Old type 21mm f/4
• K1, K2 Ring, Auto Extension Ring PK-1, PK-11, Auto Ring BR-2, BR-4
• ED 180-600mm f/8 (No. 174041-174180)
• ED 360-1200mm f/11 (No. 174031-174127)
• 200-600mm f/9.5 (No. 280001-300490)
• 80mm f/2.8, 200mm f/3.5 and TC-16 Teleconverter for F3AF
• PC 28mm f/4 (No. 180900 or smaller)
• PC 35mm f/2.8 (No. 851001-906200)
• Old type PC 35mm f/3.5
• Old type Reflex 1000mm f/6.3
• Reflex 1000mm f/11 (No. 142361-143000)
• Reflex 2000mm f/11 (No. 200111-200310)D3100 majdnem ugyanaz a lista
D
Nem kompatibilis tartozékok és nem-CPU objektívek
A D3100 fényképezőgéppel az alábbi tartozékok és a nem-CPU objektívek NEM használhatók:
• TC-16AS AF telekonverter
• Nem AI objektívek
• AU-1 élességállítóval használható objektívek (400 mm f/4.5, 600 mm f/5.6, 800 mm f/8, 1200 mm f/11)
• Halszemoptikák (6 mm f/5.6, 7,5 mm f/5.6, 8 mm f/8, OP 10 mm f/5.6)
• 2,1 cm f/4
• K2 közgyűrű
• 180–600 mm f/8 ED (sorozatszám: 174041–174180)
• 360–1200 mm f/11 ED (sorozatszám: 174031–174127)
• 200–600 mm f/9.5 (sorozatszám: 280001–300490)
• AF lencsék F3AF-hez (AF 80 mm f/2.8, AF 200 mm f/3.5 ED, AF telekonverter TC-16)
• PC 28 mm f/4 (sorozatszám: 180900 vagy korábbi)
• PC 35 mm f/2.8 (sorozatszám: 851001–906200)
• PC 35 mm f/3.5 (régi típus)
• Reflex 1000 mm f/6.3 (régi típus)
• Reflex 1000 mm f/11 (sorozatszám: 142361–143000)
• Reflex 2000 mm f/11 (sorozatszám: 200111–200310) -
johnjohn
addikt
válasz
Frigetrus #16662 üzenetére
Itt a lista a Nikon objektívek használhatóságáról.
-
Karima
őstag
válasz
Frigetrus #16255 üzenetére
Ne érts félre, engem nem zavar, csak azért írtam, hogy innen sok véleményre ne számítson (és nem azért, mert rosszak lennének a képei). De hagyjuk, tőlem annyi képet linkel, amennyit akar.
...Te komolyan visszakerested emiatt a kérdéseimet? Pff. Van ám időd rendesen.
-
Ijk
nagyúr
válasz
Frigetrus #16002 üzenetére
Én inkább arra vagyok kíváncsi, hogy a pixelméretnek van-e hatása a dinamikára.
Egyébként a nagyobb felbontás mindig jobb, csak ugye a gyakorlati haszna megkérdőjelezhető. Elsősorban megint amatőr szintnél maradva, egyrészt nincs szükség nagyméretű, nagy részletgazdagságú nyomatokra. Továbbá az amatőrök 95%-ka nem fog annyit a világítással szöszölni, hogy úgymond elfogyjon a felbontása. Mert egy stúdiófotó minősége nem csak a 30MP-es középformátumnak köszönhető, hanem a többmilliós világítástechnikának is. És legutolsósorban az objektívek nagy része nem fogja kirajzolni. -
válasz
Frigetrus #15997 üzenetére
óEz igaz, a cserélgetés is természetesen pénzbe kerül, nálam kb annyiba, mintha 5-6 év alatt teljesen 0-ra leírnék/leharconlék egy új gépet. Ez kb reális is, mert egy sokexpós D70-et nemigen lehet már eladni.
Kicsit olyan ez, mint a szgépőrület (avval is meg vagyok áldva
) hiába elég egy netbook, erősebb/gyorsabb vasat akarok. Majd 5-10év múlva kinövök belőle
(vagy nem
)
A marketing is szép, persze. Meg menő dolog új cuccal rohangálni, de nálam nem ez a fő motiváció
Ha fejlődik a technika, és nem kerül túl sokba követni, akkor miért ne kövessük. A 10*15-ös nyomatok már a múlthoz tartoznak, a jelen a fullHD, a jövő meg az UHD (=33MP) - ne szólják le a régi családi fotókat az unokák, amikor a nappali TV-falán nézegetjük őket 30év múlva
#15998: a D50 jó gép, asszem abban még a nikon nem kezdte el a RAW-ból gyilkolni a hotpixeleket. Nekem meg pl megvan az FE10-es filmes gépem. Jó filmet befűzve sztem még mindig elpáhol sok digi gépet.
-
válasz
Frigetrus #15992 üzenetére
Offba teszem, már kicsit től sokat szól a topic a vásárlási szokásaimról
szóval: "És ha nem adtad volna el, akkor mi van?? " - semmi, minden megy a régiben
"2-3 év múlva miért kellene eladni?" Mert 3-4 év múlva kipurcan/javíthatatlan hibája lesz, amit nem feltétlen szeretnél lenyelni.
Autót is vehetsz úgy, hogy hajtod 3millió km-en át, és a végén 3 kocsi árát ölöd a szervizbe - vagy cserélheted x km után. Anyagilag nem jársz sokkal rosszabbul, viszont folyamatosan új kocsid van.
Amúgy fentebb írtam, hogy a zajszinttel volt gondom. Asztrofotózással is foglalkozom, ott ez eléggé sokat számít. Apropó asztrofotózás! A HPS (hot pixel supression) algoritmust is újították, mostmár nem falja fel a halványabb csillagokat, mint a korábbi modelleknél.
Röviden: a személyes felhasználási szokásaimat nézve van annyi fejlődés, hogy megérje a beruházást. Nekem a D7k a D300s-nél is jobb választás (abban uis még a régi video és HPS megoldás van, illetve zajosabb). Ez persze magánügy, másnak lehetnek egész más preferenciái, pl egy akciófotós nem fog lemondani egy fejlettebb AF-rendszerről, hiszen elmászik/ugrik/repül a témája, ami nagyobb baj, mint a zaj, a HPS és a video meg absz nem érdekli.
-
Kleroo
veterán
válasz
Frigetrus #15993 üzenetére
Ez is jónak tűnik,de azért jóval drágább.
Edigitalban úgy vettem észre,hogy szeretnek játszani az árral.A többi helyen pedig 20k.Szerintem egyetlen(nagy) előnye,hogy teljesen fém.
Az,hogy ennyire kis magasságból is fotózhatsz,az nekem nem számít sokat.
Mert hiába megy alacsonyra,a széttett lábakat nem egyszerű eldugni
Ilyen célra inkább vmi mini állvány kellhet.Én mindenesetre tényleg csak ajánlani tudom. Remekül összerakott,minőségi állvány.
Én elég kacifántosan jutottam hozzá(és vegül jóval olcsóbban)
De a 13k-ért remek vétel.Annyira jó érzés ahogy növekszik a "fotóóóós" készlet
Most kis ovisnak érzem magam,aki újabb,és újabb lego-szetteket vesz
.
Meglett a gép,páromtól kaptam egy kiváló Soligor táskát(nem is értem,hogy tudnak ilyen jó táskát ilyen olcsón adni) és most ez a remek állvány. -
Kleroo
veterán
válasz
Frigetrus #15987 üzenetére
+1
Engem is teljesen a hatalmába keríttettek az adatok,számok,fejlesztések,cikkek,tesztek....
Bár mivel mérnök informatikus vagyok,nem is csoda hogy érdekelnek ezek a dolgok...És végülis élvezem is azt,hogy 3200as isoval is kiváló,értékelhető képeket készíthetek,de istenigazából tök mindegy,hogy D50-el,vagy D3100al fotóztam volna....
(bár a videó miatt nekem mindenképpen kellett volna a d3100
)
-
-
Kleroo
veterán
válasz
Frigetrus #15855 üzenetére
Igen,picit érzem is magamon,hogy nagyon technika felé mentem el.De az is kell a mai világban.
természetesen lövöm a fotókat ezerrel. Cimborámmal már voltunk egy teljes napig fotózni(feneketlen tó,Budai vár,ect)
Egy élmény fotózgatni.Szóval van már tapasztalat dögivel(nomeg az elmúlt sok évből vagy több 10ezer
)
Csak gondoltam odabiggyesztem,hogy én nem vagyok szakvéleménycsak informált hobbista
-
kugyu21
senior tag
válasz
Frigetrus #15843 üzenetére
Akkor mégegyszer leírom: Lehetséges az, hogy a Nikon ennyire különböző beállításokkal, prioritásokkal látta el a D40 és a D5000 gépét, hogy ennyire homlok egyenest eltérő eredményt produkál a két gép auto módja? Vagy ezeknek a szoftvere nagyjából azonos (tudom az egyik öregebb a másik fiatalabb, ezért mondom hogy nagyjából) és a tapasztalható nagyon eltérő megvilágítást eredményező kép amiatt van, mert a próbált két gépek közül lóg ki valamelyik, valamilyen oknál fogva a többi D40 illetve D5000 közül?
Mégegyszer hangsúlyozom és azért próbáltam a kontrék példát is leírni, nagyon nagy az eltérés! -
Degeczi
nagyúr
válasz
Frigetrus #15784 üzenetére
a D40-ben egyszerűen csak régebbi konstrukciójú a zár (az elektronikus pusztán annyit tesz, h 1/125-nél rövidebb időknél is eddig van nyitva, de persze mindig dolgozik mechanikusan az is), még a D70 szériából származó
azoknál olyan 40e körüli élettartamra lehet számítania D40x már a D80 széria korszerűbb zárát kapta - amitől persze a végeredmény akár ugyanaz is lehet, de szervizesek szerint tartósabbak
mindenesetre ez egy párezer expós váznál nem téma, de mondjuk 20e fölöttit már nem érdemes: könnyen találni kevesebbet futottat is
-
Kleroo
veterán
válasz
Frigetrus #15777 üzenetére
No de abban más a szenzor
Ken rokvelles összehasonlításokon is mindig meglepődtem milyen jó a kis D40
A D3000 szenzora zajosodásban nem valami jó. Cimbinek D60-a van, és 800as isonál már meglepően hangyás. :S
Én meg olyan jó kis képeket lőttem most 3200as értékekkel,hogy csak néztem
(persze nem tűéles díjnyertes képek,de a 3200hoz képest azok)
Csináltam pár videót is. Ilyen sötétben is remek filmet csinál.
Teniszre kiváló a dslr videó
Itthon csak néztünk a párommal mennyire király így visszanézni(párom teniszezett)
-
-
KSparrow
őstag
válasz
Frigetrus #15609 üzenetére
na igen. ez a makett hatás nem rossz. de a tilt-shift objektív az elég húzós... úgy tudom, eredetileg azt a célt szolgálja, hogy épületeknél a perspektívikus torzítást kiküszöbölje. láttam régebben oldalt, hogy lehet házilag is csinálni, pl WC-pumpából... én maradnék a Photoshopnál.
-
Balinov
titán
válasz
Frigetrus #15593 üzenetére
nagylatoszogu egyenlore csak kosza terv, de amiket neztem azok olyan 300-400GBP korul mennek amazon.co.uk-n. Lelkiekben felkeszitettem magam, hogy ennyi alatt nem uszom meg. Az biztos, hogy nem egyszerre lenne a ketto, szepen, fokozatosan akarom kiismerni a kitobit meg a terv 55-200-at es majd meglatom, milyen merteku a fejlodesem - ha lesz egyaltalan - es hogy ahoz merten meger-e nekem egy viszonylag nagy beruhazast.
mas tema: volt itt par hsz-szel elobb a tippek-trukkok tipusu oldalak latogatasa. Ki mit/milyen oldalt latogat rendszresen, van-e valami ajanlanivaloan bevalt oldala? En nemreg talaltam ra a Digital Photography School oldalra, szerintem eleg nivos, heteket el lehetne tolteni csak olvasassal, otletgyujtessel.
-
Balinov
titán
válasz
Frigetrus #15588 üzenetére
hehe, ott volt az az € jel legeloszor
55-200VR-el nem mondtal rosszat, 18-55-os kitobi melle jo kiegeszites lenne, mig osszejon a felretett penz egy wide angle-ra, hogy kb teljes legyen az obipark. Nezegettem €160-€200-ert vannak most ezek hasznaltan, bar az amazonon meg 150GBP korul van vadiuj
Mondjuk hamar amazon, mi a szar lehet a kulonbseg az elso ket talalat kozott?
-
Frigetrus
aktív tag
válasz
Frigetrus #15582 üzenetére
Közben rájöttem, hogy eredetileg ami 70-ről volt szó, azt euróban értette és nem forintban, én meg automatikusan azt hittem, hogy "70-ért el lehetne hozni" azt "x" ezer Ft-ra érti.
Aztán átváltottam, és így már nem is olyan drága.
Mind1, a lényegen nem változtat semmit, nem szabad megvenni. -
KSparrow
őstag
válasz
Frigetrus #15568 üzenetére
igen, az objektívre figyelj, mert így nem épp tiszta. kép jó lenne. (amúgy nekem 70-300 VR-em van, szerintem se f/1.4ről van ott szó. telénél az kicsit olcsó lenne...
(vagy nem? mert az f/2.8-as asszem 3 000 000 körül van)
hát ja valami ilyen volt nekem is a fejemben, bocs h nem tudtam tisztán leírni. (de végül is az f/1 az elég nagy blende, és ha nagy a kulcsszám, akkor messzebb megy. ha szűkebb a rekesz, akkor meg nem megy olyan messze, szerintem a lényege ugyanaz, amit leírtunk mindketten, de mindegy
amúgy igen, a záridőnek vajmi köze van ahhoz, mennyire megy a vaku)épp akkor ébredtem fel, kicsit még zombi voltam.
az, hogy VR-re cseréli... nem tudom, mert egy éve amikor a telét vettem, akkor láttam nem vr-est, megpróbálom megkeresni!
-
Balinov
titán
válasz
Frigetrus #15568 üzenetére
hat igen, sokszor azt sem tudjak ezek, mijuk van. Ha kapnek egy fotot az obirol, konkretan a feliratozasarol akkor abbol tutira ki lehetne deriteni,nem?
Vakus tema: igen, olvastam a hozzaszolasod/hozzaszolasotokat es kezdem erteni, bar azt hiszem, ennek jol utana kell olvasnom. Koszonom mindenkinek ezuton is
hm...Sigma EF530 DG Flashgun, 140 az alja. 53-as kulcsszam.
-
Kleroo
veterán
válasz
Frigetrus #15424 üzenetére
Köszi a tanácsokat
Nem is értem miért nincs info a sigmáról.
De biztos nem jobb(?) annyival mint amennyivel drágább. Én a yongnuotól cak azért tartok kicsit,mert hát uygebár "nóném kínai"
Nem is foglalkoznék vele,ha nem olvastam volna a cikkedSzámomra a nissin lett volna tökéletes....
Na de megvárom cimbit mi a véleménye a sigmáról
(bár biztos tetszeni fog neki,mert annyira professzionálisan nem ért a dolgokhoz,ezt is azért veszi,mert olcsó,és sigma.;meg még nem volt vakuja)
Aktív témák
Hirdetés
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- Bomba ár! HP Elitebook 8570W - i7-QM I 16GB I 750GB I 15,6" HD+/FHD I Nvidia I W10 I Garancia
- Lenovo Yoga Pro 9 (16IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060, 32GB, érintős ELKELT
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest