Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    válasz jákob13 #3391 üzenetére

    Ne felejtsük ki a 0, 0e illetve az 1-es méretarányt sem.

    A 0-ás méretarány 1:45, 32mm nyomtávolsággal
    A 0e méretarány szintén 1:45, de 16.5 mm nyomtávolsággal az erdei vasutak 760, esetleg 750 mm-es nyomtávolságát modellezendő.

    Az 1-es méretarány pedig 1:32, 45 mm nyomtávolsággal. Pl. az L.G.B. gyártású kerti vasutak, illetve Marklinék is gyártanak ebben a méretarányban brutális gépeket.

    Azután itt van ugye az eredeti 00-ás méretarány ami 1:90 szintén 16.5 mm nyomtávval, vagyis a H0 és 00 járművek, vágányok összépíthetők minden további nélkül, már ha a rendszerük engedi.
    Angliában még létezik, illetve a ködös Albionban az N méretarány nem 1:160, hanem 1:146
    Hogy miért arról fogalmam nincsen. A 9 mm-es nyomtáv itt is változatlan tehát összeépíthető más gyártással. A kapcsolóknál már vannak érdekességek, az én Hornby gyártmányú Virgin Pendolino motorvonatom pl. mágnesesen van kapcsolva. Jól sikerült, akár hogy gyilkoltam eddig, nem akadnak szét a szerelvény részegységei.

    Ha valakit érdekel az a Linzbauer könyvben vagy a neten utána járhat a régi ma már nem szabvány építési nagyságoknak, nyomtávolságoknak, volt jó néhány.

    És ki ne hagyjuk a Japán őrületet a T méretarányt a maga 1:450 méretarányával és a - ha jól tudom - 3 mm-es nyomtávjával!
    Ez a tuti építési nagyság, egy cipős dobozban elfér egy terepasztal.

    [ Szerkesztve ]

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

Új hozzászólás Aktív témák