- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Apple Watch
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- A kínai gyártók 3D arcazonosítással kísérleteznek
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2726 üzenetére
Szoktam nyomtatni is, azt a papírboltokban kapható A4-es fehér illetve színes lapokra. Ezek elég jó erősek, de viszonylag vékonyak. Kb. műszaki rajzlap, vagy annál valamivel erősebb. A mostani házakat oldalanként építem, kivágom modellező késsel az ajtók, ablakok helyét. Festés után oda mennek a műanyag ajtók ablakok. Általában minden építőkészletből marad egy halom, és kapni is lehet ajtó ablak csomagokat lakó, ipari, vasúti épületekhez.
Fiamat a műanyag készletek összeragasztgatására uszítottam rá. Elvolt velük egy ideig, amit nem tudott vagy mert összerakni azt nekem kellett... Amúgy 14 éves nagy ló.Ez az asztal még nem volt kiállítva. A másik az erdei vasutas, az már megjárt egy pár kiállítást. Egerben tíz napig az Agria Parkban voltunk kiállítani, tavaly karácsony előtt. Lehet idén is megyünk. Az kicsit nagyobb és nehezebb darab mint ez. mindenképpen teherautó kell a szállításához, utánfutóba nem fér bele. Viszont többek szerint látványos. Legalábbis minden kiállításon szénné fényképezték.
Ez a berendezés, már célirányosan úgy épül, hogy egy kétméteres fedett utánfutóba simán be lehessen pakolni az egészet egy könnyű fa állványzatra. Így könnyen el lehet majd vele menni kiállításokra.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2721 üzenetére
Természetesen csak a fotózás kedvéért pakoltam tele az asztalt szerelvényekkel. Plafonra felhúzás nem igazán játszik, ez egy régi ház, valamikor a 30-as években épült, még fa mennyezete van, szóval nem a leg biztonságosabb oda ekkora valamit fellógatni. Az ötlet már megszületett, A csatlakozási lehetség is adva van az állomás jobb oldalán lévő csonkavágányon keresztül. Egy négy-öt vágányos fejállomás képében fog a dolog megvalósulni. Használatkor a két asztalrészt egymáshoz csavarral lesz rögzítve, szétbontva meg megvan a helyük. Valami saját építésű modern forma állomásépületre gondoltam. Előtte három vágány a személy forgalomnak, mögötte kettő a félreállított tehervonatoknak. A pályán lévő állomáson, tárolón is elfér egy pár szerelvény, úgy, hogy mozogni is lehet tőlük. Evvel a megoldással pedig jó sok tolatásra is lehetőség lesz, sőt kell is a fejállomás miatt.
Utcarészlet a tároló fölött. A két emeletes ház szintén új szerzemény. Némi porszivózás, stb még hátra van a házak körül. Amint megszáradt a ragasztó a szóróanyag alatt.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2710 üzenetére
Köszi a dícséretet! Sikerült szert tennem nem kevés TT cuccra, nem csak kocsik, mozdonyok, minden ami egy terepasztallal kapcsolatos. Kis csinosítás az asztalon, no meg néhány járművet azért rendbe kell kapni, mivel nagyjából egyidős velem a szerzemény és újabb képekkel jelentkezem! Tekintettel a jócskán megnövekedett járműállományra, tervezés alatt egy kis bővítés a pályához. No nem sok, csak egy fejállomás, ahol tárolhatok néhány szerelvényt. Mindez viszonylag kicsi méretben, hogy a vonatok is elférjenek és én is a lakásban vele. Nem könnyű...
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2670 üzenetére
Jelzőoszlophoz én a következőt gondoltam ki: N méretű régi U profilos sínből csinálnék rácsos oszlopot oly módon, hogy egymásfelé fordítom a két sínszáldarabot nyitott felükkel és közéjük sablonnal négyszögjel formára hajlított rézdrótot forrasztok. Előzőleg a sínszálba behúzok lakkszigetelésű vezetéket annyit, ahány fény lesz a jelzőn. Alul rézlemezből megcsinálom az összekötő és tartólemezeket. Ezután a jelzőlapot és a többi szereléket a helyére teszem, forrasztom végül jön a festés. Mondjuk a jelzőlapot a ledek berakása előtt feketére festem. Ha lesz kész prototipus teszek fel képet.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2646 üzenetére
Semmiképpen nem Eger ezt biztosan állítom, mert ahogy mondtad volt ott egy vágányú a pálya. Viszont tény, hogy az is nagyon hangulatos rész.Sőt, a vár egyik ágyútermének a lőrései a sínekre néznek, van ott egy ágyú is amit a látogatók kedvéért meg szoktak tölteni, persze golyót nem tesznek a csőbe és elsütni. Persze szigorúan vonatmentes időszakban teszik.
-
Taurus1047
csendes tag
Bár csak most olvasom a bejegyzéseket, nekem max 1 hónapja van digitális vasutam. Előtte mielőtt tanácsot adsz valakinek olvass utána nehogy butaságot írj, nem kell maszkolni semmit. A CV ken keresztül lehet a fényerőt szabályozni
A CV 113 az előre és a CV 114 a hátra világításé, mindkettőt 0-15 ig tudod állítani értelem szerűen a 0 a kikapcsolt fény a 15 pedig a maximum fényerő. Remélem nem sértő a hozzászólás csak apró észrevétel. Üdv.
-
balu424
csendes tag
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2553 üzenetére
Nem tudom kihez szólt a kérdés. A villamosokat Balu424 gyártja, erről vele kell értekezned. Néhány villamos, hév, busz stb. papírmakett az interneten is megtalálható, papírmodell, papírmakett és hasonló kulcsszavakkal kerestem rájuk, le is lehet őket tölteni, de általában nem H0, stb. méretarányúak. Ezen gondolom kicsinyítéssel nagyítással lehet változtatni.Én részemről az erdei vasút modellket magam csinálom, képek, rajzok, tervrajzok adatai alapján, több kevesebb sikerrel. LÁEV modellek a Lillafüredi Erdei Vasút honlapjáról is letölthetőek, ezek 1:45 méretarányúak, vagyis ha H0 hajtást teszel bele és H0 sínen hajtod elvileg méretarányos 760 mm-es kisvasutat tudsz belőle építeni.
-
balu424
csendes tag
válasz
Batman2 #2541 üzenetére
Én túl léptem, de azt hittem ez a kettőnk privát ügye. Viszont ha rágalmazol a topicon belül, akkor van annyi önérzetem, hogy megvédjem magam. Én is fel tudom tenni a kedves csevejünket egymás között.
Én azt javaslom, hogy zárjuk le az ügyet s nem kötelező egymással üzletelnünk.De ha már itt tartunk. továbbra is eladó modellvasúti cuccok itt:
Érdeklődni csak emailben
-
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2517 üzenetére
Üdv.
Aham, a régebbi változattal kicsit nehezebben boldogul a szétkapcsoló. Esetleg segít, ha egy kicsi fogóval állítasz a kapcsolón, a régi fémből van lehet kicsit hajlítani rajta, hogy a horog lejjebb kerüljön, akkor könnyebben szét lehet kapcsolni. Persze csak óvatosan a hajlítással, mert, ha nagyon lehajlítja az ember, akkor szétakad menet közben is.
-
pirosvilamos
tag
válasz
Batman2 #2510 üzenetére
Szia!
Nekem van jónéhány, és még működnek is...
Nem lehet, hogy nem emel ki rendesen?
Kézzel ha nyomod, akkor szétkapcsol?
Rövidebb mozdonyokon felakaddhat, de ha úgy állsz meg fölötte, hogy a "lejtős" része van a mozdony alváza alatt, akkor nem akad el benne.
Remélem, valamelyest érthető volt :-) -
rita7107
aktív tag
válasz
Batman2 #2503 üzenetére
Lehet rosszul magyaráztam...
Rákötöttem egy kapcsolóra ami a váltókat is kapcsolja.
Kapott áramot, és felnyílott a lekapcsoló, de ebben az állapotban is maradt!
Tehát csak manuálisan tudom visszakapcsolni. Én úgy gondoltam, hogy arra a kapcsolóra amivel a váltót kapcsolom arra rákötöm. De itt csak felemeli a lekapcsolót, de nem zárja vissza. Ma este megnézem egy másik fajta kapcsolóval, hátha azzal működik... -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2469 üzenetére
Üdv!
A kereszt amivel nem tudsz mit kezdeni, valszeg kettős vágánykapcsolat ápításáhez való, amikor két párhuzamos vágányt kötsz össze négy váltóval, hogy mindkét vágányról mindkét irányból át lehessen járni a másikra. Csak tipp, de pl. TT-ben a kisebbik 30 fokos kereszt erre volt jó.
-
balu424
csendes tag
válasz
Batman2 #2441 üzenetére
Kicsit tovább gondoltam ezt a védelem megoldást.
Sikerült megoldanom nagyobb kondi és kisütő ellenállás beépítésével, hogy mostmár a LEDek nem kapnak tűimpulzusokat és egyáltalán nem világítanak az ellentétes oldalonNem tennéd közkinccsé? vagy ha nem, nekem nem küldenéd el privátba mondjuk ide: debrecenvillamos@gmail.com
Köszi
Balu
-
sanyi4012
csendes tag
válasz
Batman2 #1313 üzenetére
mostanába nem nagy a forgalom ...legalábbis én úgylátom.
de az is lehet hogy előlem bújnak el a trenik
mivel megszünt a mezőgazdaságunk így a sok cukorrépát szállító kocsi már sehol sincs.
Pedig emlékszem hogy tócóba ott álltak mindig teljesen megrakottan!
Most láttam egy remot szergelyt,egy átlagost,pár M41-est gigantot éppen nem,M44-est,bzmotot és persze V43-mat újjabb vezérlőkosival.Ja és persze 5 olyat amit nemrég jákob13 mutatott. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #1290 üzenetére
Úgy van! Acél vonalzó mellett egy jó késsel. Íves dolgokat, ajtó és ablakok körül pedig szabad kézzel. Én lino metsző készletet használok, azt borotva élesre meg lehet húzni egy mezei kaszakövön. De jó egy orvosi szike is például. Ollóval ne ess neki, mert csúnya lesz! A vörös-fekete alkatrészek kivágásánál valószínűleg érdekes dolgok fognak történni a látásoddal, de pár nap alatt elmúlik. A nagy állomás épület kivágásánál tapasztaltam, hogy kezdek kicsit össze vissza látni. Ja és ez még sörözés előtt volt!
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #1281 üzenetére
Üdv!
Színes lapra nyomtatod a dolgokat. Nagyobb boltokban Office Depot, stb. lehet venni ilyen A4 formátumú színes anyagot, van vékonyabb vastagabb kivitelben is. És persze amit írnak, hogy milyen színre nyomtasd, az nem szentírás. Ez a piros-fehér-zöld összeállítás gondolom a régi szabvány magyar színezés, mert ugye ez a zászlónk színe is. Valszeg ebből adódik, de ennek utána kell nézni valahol. De szerintem jól néz ki pl. egy sárga színű épület, fehér díszítésekkel és szürke, v. barna ajtókkal, ablakokkal és szürke esetleg zöld tetővel.
-
Batman2
őstag
válasz
Batman2 #1167 üzenetére
No, vasárnap mi is átmentünk, megnéztük.
Nem volt rossz, bár ismerős mindegyik, a január elejei debreceni vasútas művelődési házban tartott sokkal nagyobb volt, sokkal több asztal volt, és ezek is ott voltak, egyedül a nagy, kerti vasút (tán i méretű) lett jobban kirakva, mint a korábbin.
Kár hogy TT szinte sohasincs, akkor még vittünk is volna mozdonyt egy kis futtatásra.
Üdv.:
-
sanyi4012
csendes tag
válasz
Batman2 #1168 üzenetére
NA IGEN szállítottunk mi görögországba oroszba motorvonatokat amik a tökéletesebbnél is jobbakvoltak az idejükben,de nem is csak a vasút!
Az ikarus busz is mekkora volt!
eggyiptomba is szállítottak belőle,most meg el kellett adni a kínaiaknak na és miért?
hát persze hogy a szemét kormány miatt!
nem akarnak itt fejleszteni semmit csak a széküket hogy rátehessék a seggűket!
nag de ez már tényleg politizálás.
Persze az tény hogy idézzek párat M42,NÉHÁNY PROTOTÍPUS DIESEL NEM SIKERÜLT JÓL,M63 DE ez nem is ok hogy vége legyen!
Vagy a rába is de azt is lassan teljesen tönkreteszik.
2000 óta nem láttam semmi új rába buszt vagy teherautót!
Inkább olyan cégekre fordítja az állam a pénzét amik arra valók ,hogy beolvasszák a legmodernebb harcjárműveiket a hadseregnek!
Az biztos hogy én is jól tudom milyen ilyenkor egy kissebb cégnek! -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #1168 üzenetére
Magyar ipar már nincsen, mint ahogy mezőgazdaság, oktatás, egészségügy... De hagyjuk mert ez már politika és nem vasútmodellezés. A minap valahol ráakadtam egy Skoda gyártmányú villamosról készült képre, hát az nem semmi! A 300 milliós Combino-t simán kenterbe veri kinézetben. Ez is alacsony padlós, meg egyterű, meg jó hosszú. Gondolom olcsóbb is nem kevéssel. Anno a Ganzban is gyártottak olyan villamosokat, hogy lehidalt tőle egész Európa. Meg metrót is. Meg úgy általában mindent ami közlekedik. Szegény Kandó Kálmán, még jó hogy nem látja, hogy a magyar találmányt a villanymozdonyt, a magyarok külföldről veszik. Nevetséges.
És csatlakozom az előttem szólókhoz! A ........ anyját aki kiirtotta az M61-es gépeket a magyar vasútról! A legelegánsabb és persze a legmegbízhatóbb dízelgépek voltak a magyar vasút történetében. Nemhiába, USA licenc és Svéd acél... -
sanyi4012
csendes tag
hááááát
az anyag meg (magát a bekötőpanelt rézbevonatu lapokból csináljuk ill. a roco váltók tetejét leszedjük)
de a szerszámok tulajdon képpen ffémfűrész kell ,egy forrasztó pálka,türelem ,és vékony rézhuzal ami a tekercsnek lesz(egyépként azt tollbetétre tekerjük)
tehát van néhány házi megoldás is de az a lényeg hogy kicsi és működik. -
pirosvilamos
tag
Üdv!
Hiányos némettudással:
az Faz a fahren, a Z meg a Zubehörtehát a forgalom, és a tartozékok...
Ha nincs FZ1, akkor kell lőni egy F2-est, meg egy Z1-est
Ezek külön házban tudják azt, amit az FZ1 egyben
Egyébként van egy eladó F2-es trafóm, 2500 HUF (csak vonathoz, tartozék nem megy róla)
Tulip
-
Bogyi
csendes tag
Sziasztok!
Íme akkor két kép a ROLA kocsiról, amin a buszom is elfér :-) és a 2. képen pedig az látható, hogyan is lehet összevarázsolni egy ROCO kuplunggal a Fleischmann félét.
[link]
[link]A napokban kiegészült még pár futóképes kezdős Piko zöld személyvagonnal a vonat, így a ROLA-val a végén már nyolc vagonból álló szerelvényt húz maga után Hans a BR 215-ös, megjegyzem gond nélkül. Honnan tudható, egy mozdony maximálisan mekkora szerelvényt bír el? Korábbi tapasztalataim így is meghaladja a digi mozdonyom. Régebben a PIKO mozdonyok 2-3 négytengelyessel mentek símán csak. Bár itt még semmilyen emelkedő sincs az ideiglenes ágyasztalomon.
-
Bogyi
csendes tag
Köszönöm a tippeket, kipróbálom. Íme egy tipp tőlem is. Nos a kocsiképeket éppen ott készítettem, ahol a többi makettem is fotózom, a konyhában. A gáztűzhely fehér, lehajtott teteje és a kék fal remek kis "fotóműterem".
Kis fejlődés volt nemrég a vendégágy terepasztalomon. Illetve előbb inkább kezdeném azzal, hogy kipróbáltam kb mekkora a max pálya, amit a jelenlegi sínkészletből tudok építeni. A másik szobában sikerült a két ágy alatt végigfutó ovált építenem. Klassz látvány a szőnyegen feküdve bámulni a sötétben lassan haladó vegyesvonatot. [link] Minden esetre a pálya símán elférne egy 3x1 méteres asztalon, amire egyelőre nincs módom, sőt igazából majd egy kamionos-vasutas logisztikai modult szeretnék építeni. RO-LA vonattal. Az első igazi (Fleischmann) kocsim hamarosan meglesz. Ez egy végkocsi, igaz használt, de kb fele annyi mint az új. Hozzájutottam viszont mindenféle PIKO barkácsholmihoz. (vagonok, kerekek, alkatrészek) [link] Az elmúlt napok kerékcserékkel teltek. Érdekes, hogy ha az ember eltalálja egész jól guruló kocsit kap. A PIKO kocsik iss gond nélkül elmennek az íven és az egyenesben is. Hozzáteszem 2.1-es vágányzatom van. Minden esetre ezekből a maradékokból próbálok valamiféle kocsi(ka)t összerakni. Ütközők, vonószerkezetek, féktuskók pótlása stb. Akár a nagyvasúton az egyik roncs lesz a másik alkatrészutánpótlása. 1 személyvagont már sikerült összehozni és egy 4 tengelyes alváz is tökéletesen gurul már, nem szorulnak a kerekei. Egészen véletlenül rátettem erre az alvázra egyik kamionom és tökéletes RO-LA kocsi lett belőle.
[link] Persze nem férne bele az űrszelvénybe így. Szóval ezzel a barkácsolgatással megtanulom az alapokat és ráadásul szuper, mikor HANS a BR 215-ös is próbakörre viszi az újoncokat. [link] Elsőre semmi sem tökéletes, van, hogy kisiklik a kanyarban, megszorul a kerék, zötyög, leakad a mozdonyról, stb. Tesztelés: 1. próbakör lassú majd gyorsmenetben Hans-szal. 2. próbakör a kocsi mögé kerül a többi vagon is. (nem akad-e szét kanyarban, stb.) De mindezek elött egy laza gurítással vizsgálom meg a művemet.
Röviden
ennyi.
-
Bogyi
csendes tag
Nos az ára 49200 Ft volt. Amúgy nehezen bírtam ki a héten, hogy ne rakjam össze és ne induljon el a vonat, csak kivettem a járműveket nézegettem. Ugyanis meglepetésképp holnap indulhat be csak ez a vonat.
Közben jó sok dolgot nézegettem a neten is és bekukkantottam a mozdonyba. A dekóder a mozdony alján kapott helyet és 8 tűs. A kasznit kis karmok tartják a helyén (4db). Leszedve előtűnik a nyáklap és alatta a meghajtás. Remélem lesz benne világítás, mert erre utaló nyomokat nem találtam. Bár a lámpautánzatokba plexirudak viszik el a fényt és valamiért a mozdony két végében belülről a tetőre erősítettek két fémfóliát. Mindegy azt már elhatároztam, kezdő vagyok még ugyan de valahogy majd lecserélem az egészet LED-esre.
Van még valami, amire rájöttem, a jelzőket, utcavilágítást, stb. egy külön trafóról kell vezérelni. Itt már nem ugyanaz, mint a régi FZ1. Trafóból meg van elég mert a tönkremenő eszközöknek megmaradt trafói ott sorakoznak a szekrényben. Olvastam még foglaltságjelzőről, váltóreléről, stb. na ezeket még ugyanúgy ki kell majd tanulmányoznom, mint a mozdonyprogramozást. Szóval ahogy egy barátom mondta: holnap útnak indul végre a "digihuhu".
-
Bogyi
csendes tag
Először is köszönöm a bátorítást. Sajnos még nekem sincs csemetém sőt még esélye sincs jelenleg, hogy legyen, de igazából ennek van más oka is. Hamarosan saját szülinapomra lepem meg a kezdőkészlettel magam + nagypapám emléke is tovább él, lévén gőzösöket vezetett annó. Valamint a régi cuccokból édesapám épített asztalt a volt szobámban. De ezt az új készletet majd vele együtt bontom fel és építem meg, hiszen tudom nagyon érdekli őt is a téma. Ezzel örömet is szerzek neki úgy hiszem.
Úgy tervezem, hogy kis kirándulás keretében ruccanok fel Pestre, nem futárszolgálattal hozatom le, így aztán vonattal megyek a vonatért. :-)
Íme a még csak csekély gépparkom: Roco egyenesen a papír SM30-as dízel futóműve, Jelenleg a kis homokszóró tartályokat kell elkészítenem. Van még egy Sachsenmodelle MÁV hálókocsi (remek csapágyazású) és végül de biztosan nem utoljára egy PIKO személyvagon átfestés ROLA kísérőkocsivá. Ehhez is alkatrészeket kell majd vennem. Úgy tudom lehet külön futóművet, ütközőket és vonószerkezetet kapni.
[URL=http://img412.imageshack.us/my.php?image=001lr0.jpg][IMG]http://img412.imageshack.us/img412/6797/001lr0.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img412.imageshack.us/my.php?image=002ua4.jpg][IMG]http://img412.imageshack.us/img412/2637/002ua4.th.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://img207.imageshack.us/my.php?image=003jo8.jpg][IMG]http://img207.imageshack.us/img207/4974/003jo8.th.jpg[/IMG][/URL] -
Jégkokó
veterán
Az elöbb csináltam pár képet gyorsba, de nincs rajta minden, mert 2 piko vagont lusta voltam előszedni, mert teljesen körbe vannak csomagolva és nehéz visszarakni, meg még az M41 is hiányzik a képekről, mivel festőnél van. Remélem a héten már kész lesz.
-
bubig
újonc
Sziasztok.
Valaki aki má halot fogas kerekes vonatrol anak szol.
Én vennék fogas kerekes vonatot csak nem tom honnan.
Ha valaki elad,vagy tud ojan oldalt ahol lehet veni ako az irjon.
A félre értés értelmében mondom ezt:nem fogas átételü vonatrol van szo hanem,egy ojan vonat amej a terepasztalon hegyekben megy és ugye meredek lejtök vanak csinálva a sinene is van fogas keréknek kapaszkodo meg a mozdonyon van egy fogas kerék.
Meg köszöném ha valaki tud eröl valamit.
Köszi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
macipajti
tag
Hello!
Az analog terepasztal szep dolog, csak ne lennek satu hulye az elektronikahoz
.
Valszeg marad a digitalis a Roco valamelyik kezdokeszletevel, majd ha azt kitanulom, esetleg beujitom az Esu vezerlojet-de ez a jovo meg a penztarca fuggvenye-.
Mivel en emelett makettezem is, szerintem a taj elkeszitese mozdonyok koszolasa, esetleg keszitese lesz nalam hangsulyos.
A V63 mar most is erdekel, de hatha kiadja a Roco karacsonyra-azt beszelik-.
Ja amiket kineztem:[link] vagy [link]varom a velemenyedet roluk, es, hogy hol lehetne beszerezni!
Koszi! -
Batman2
őstag
Üd mindenkine, aki olvassa még e totyikot !
Voltam Miskolcon a hosszú hétvégén, a Miskolci Vasútmodell Egyesület mutatkozott be és szervezett egy kisebb kiállítást és vásárt !
Volt egy kb. 0-ás kerti vasútnak is megfelelő kisvasút, a teraszon üzelmelt.
Aztán volt vagy 3db kis ékszer jellegű, N-es terepasztal, nagyon szépen kidolgozott tereppel egy nagyobb, több egységből álló, U alakú modul asztal, H0 mérettel és egy asztal, amin talán TT és N méret volt kombinálva, de érdekes módon, egy téglalap alakú asztal és annak a közepébe jön be az N-es kisvasút és megy tovább több modulon és kis állomáson keresztül pár méteren.A koma a kereszteződéseket saját maga készítette.
Ha lesz időm, talán majd fotókat is fogok feltenni, készítettem bőven.
Volt még egy kis börze is, H0-ás kocsik, mozdonyok és alkatrészek, sínek.
És voltak kiállított saját készítésű, illetve festésű, szép modellek is vitrinekben !Egyszóval kicsit, de jó és érdekes volt !
Üdv.:
-
macipajti
tag
Szia!
Szoval en most kezdenem ujra
Erdemes a digitalissal kezdeni vagy inkabb csak elokeszitettet venni(olcsobb), start keszletet vegyek vagy szedjem ossze darabokbol?
Piko fz1-es trafot lehet meg kapni valahol, mennyiert vagy javitanak ilyet valaholHa a regi kalapsinen lecserelem a sint rezre -kocka keresztmetszettel- azt ugy mar jobb lesz
A valaszt es a turelmet elore is
-
macipajti
tag
Szia!
Szoval en most kezdenem ujra
Erdemes a digitalissal kezdeni vagy inkabb csak elokeszitettet venni(olcsobb), start keszletet vegyek vagy szedjem ossze darabokbol?
Piko fz1-es trafot lehet meg kapni valahol, mennyiert vagy javitanak ilyet valaholHa a regi kalapsinen lecserelem a sint rezre -kocka keresztmetszettel- azt ugy mar jobb lesz
A valaszt es a turelmet elore is
-
tkazmer
addikt
Rendben, holnap megnézem az akasztókat. A sínt viszont már nem nagyon tudom módosítani, mivel pont a kritikus helyen van fölötte egy híd, és ha megemelem, akkor meg félő, hogy esetleg abba akad bele(elkövettem azt a hibát a tervezés-kivitelezés ezen részén, hogy csak a tehervagonokkal teszteltem, pedig már megvoltak a személykocsik is)
-
tkazmer
addikt
Nem, a legnagyobb probléma az velük, hogy mindig leakadnak a mozdonyról, amikor egy emelkedőhöz ér a szerelvény. Valószínűleg túl meredekre szabtam az emelkedőt, de nem lehetett alacsonyabb, mivel az asztal hossza limitált volt, és át kellett férnie egy helyen a vonatnak a másik alatt.
Jah, egy helyen kisiklanak, az igaz, de az a rész nemis nekik lett szánva, oda kezdetektől csak tehervonatot szántam.
A kanyaríveket már nem igazán tudom(mindenhol) dönteni, sok helyen már le van szögelve a sín, és nem szeretném felszedni. Ahol lehet, még megcsinálom.
Ma egyébként kicsit korrigálnom kellett egy emelkedőt, mert valahogy mindig kisiklott az egyik mozdonyom. A korrigálás abból állt, hogy ráengedtem a másikat, és az ''helyretette''onnantól kezdve kiváló...
A fényképeket telefonnal csináltam, és az a baj, hogy nem mindig tudom jól letámasztani a kezem, hogy élesek legyenek. -
tkazmer
addikt
Köszi..egyébként olyan fa szerkezet van a másik hegy alatt is, csak ott már elkészültem a borítással. Ilyen Noch hegyépítő szettet vettünk néhányat, és abból vannak...
(estére megpróbálom megjavítani a világítást, és csinálok néhány olyan képet is, mert amikor még működött elég jól nézett ki)
[Szerkesztve] -
mazda626
addikt
Szia!
Nincs terepasztalom, de akad egy-két modell nálam is.
Pico Taurus elektromos mozdony
Pico M61 dízelmozdony (1982-es darab)
2db gőzmozdony (2 settben volt)
1db Deutsche Reisenbach csuklós személyvagon
6db váltó
kb 300db sín
Néha mikor unatkozom, fogom magam és összerakom.Amúgy dísznek vannak kitéve.
-
Aaron14
őstag
Köszi a válaszokat.
De ha jól értelmezem akkor ,te még mindig nem érted én mire gondolok.
CSAK a flexibilis síneknél van ez a gond. A többinél rendesen van csal a flexibilisnél nincs.
A másik ,az hogy honnan tudom ,hogy amiket vásároltam sínek azok, most az új típusú ROCO -ból vannak? A sínszámok régiónként változnak vagy országonként?
Később az nem okoz gondot vagy esztétikai vagy valamilyen gondot ,hogy egy megadott pontol egy megadott pontig műanyag ágyazatos lesz a sín és a másik része ,eg szórt köves? -
Aaron14
őstag
A problémám a következő. Van ez a nagy hosszú 92 cntis flexibilis síndarabjaim. A fémpapucs amivel összetudnám hozni egy másik sínnel az eleve nincs rajta ,de még hely sincs kihagyva neki ,hogy rátudjam dugni ,mert a talpazat végig rajta van a sínen. Tehát a fémpapucs beleütközik a talpazatba. Remélem így érthető.
Mik ezek az új T profilos meg U profilos sínek, vagy ez mit jelent?
Amúgy nem vagyok teljesen 100%-osan biztos abban ,hogy amiket vásároltam sínegységek, azok az új szériából jöttek ,mert ami az interneten volt kiírva sorozatszám az nem egyezett meg a sín alján lévővel. Vagy ez régiónként változhat?
Egy nagy flexibilis sínegység volt 600FT a Modell és Hobby boltban a Lurdy-házban- Idén még ők a hivatalos importőrök.Vagy mik.
Válaszaidat és türelmed előre is köszi -
Aaron14
őstag
Szerintem nagyon gyenge volt a kiállítás és ami eddig a Petőfi Csarnokban volt az se volt egy színvonal. Ausztriában Bécsben is szokott lenni évente modellvasútkiállítás. Na az színvonal. Ott télleg olyan terepasztalok vannak ,hogy ámulsz. És minőségből építettek ,mert amiket itt láttam azok hááát... Na mind1
Nekem ez a véleményem. -
Longjohn
csendes tag
Igen igen! Az analóg rendszerben az a szép, hogy magad valósítod meg a saját kis ötleteidet. Én a TT modul asztalra teljesen házilag gyártottam a vezérlést is.Igaz, hogy még csak az első modul üzemel, de rajta vagyok a másikon is. A vonatokat vezérlő elektronikák is házi készítésűek, egy közös trafó, pályakörönként egy-egy elektronika potival a sebesség szabályzáshoz, váltó kapcsolóval az irányváltáshoz, a jelzők és váltók vezérléséhez műszerkapcsolókat és nyomógombokat alkalmaztam. Gusztusosabb mint a kapcsolópultok. Plusz egyszerűbb a kezelés, mert a pálya vágányrajzába a megfelelő helyekre beépíti az ember a kapcsolókat a vezérlőpulton és egy a MÁV Domino rendszeréhez hasonló vezérlése lesz kinézetre. Van itt rajtam kívül TT fan? Nincs véletlenül valakinek egy TT méretű BR-118 mozdonya ami romos működésképtelen, stb. A kaszni kellene. Mindenkinek ajánlom, hogy minél több cuccot próbáljon meg házilag elkészíteni. Egyrészt sikerélmény, másrészt a felszabaduló összegeken lehet házilag el nem készíthető dolgokat vásárolni.
-
-
Batman2
őstag
Hi
Most viszont már vasútazom !
Folytatom a terepasztalon télen elkezdett javítást, korszerűsítést.
Tovább folytatom a pálya áramellátásának stabilizálását, most a másik oldalán a lapoknak és nehány belső rész kiépítését és stabil áramellátását.
És gondolkodom már a számítógépes vezérlés megvalósításán is.
Az első lapon van most is a legtőbb vezeték és még vagy kétszeresére, sőt háromszorosára nőne, ha a tervezett illesztőkártyát is rászerelném.
De ha már a terepasztal lapjára szerelem, akkor legalább már rövidebb drótok kellenek a kártyáig és onnan csak 8-10 vezeték jönne csak ki.
De esetleg lehetne még benne egy párhuzamos-soros átalakító is, akkor még kevesebb.
De ez még a jövő zenéje, mert még a kapcsolási rajz terveimet sem lelem, pedig már egy adag alkatrészt is megvettem hozzá vagy három éve.
Járjon másnak is az agya és írja le, mit alkotott, alakított !
Üdv.: -
_seth_
veterán
Szépek és drágák, a 2 kocsi annyi mint nálunk a minimálbér(a mozdony sem olcsó darab sőt... hihetetlen árak vannak ha nem a legolcsóbbat veszi az ember...) Nem vagyok milliomos én is az említett német ismerősömtől kaptam ajándékba őket
Egyébként ilyen vagonok a svájci vasúttársaságnál vannak és a hegyekben ezekkel lehet közlekedni, limitált széria, a mozdony az egy német gyorsvonat mozdonya lenne, ott még sok ilyen közlekedik 2 falu között mert 20ezres városok között csak néztem, hogy milyen 2!!!! szintes alacsonypadlós vonat jár
(ingyen vonatoztunk mindenfelé
).
Jah és a mozdony felsővezetékről is kaphatja az áramot bár nekem nincs és tuti nem is lesz
Majd felteszek az oldalamra pár képet csak legyen időm hozzá
[Szerkesztve] -
Batman2
őstag
Hi
No, január kivettem egyhét szabadságot és foglalkoztam végre, reggeltől-estig a terepasztalunkkal.
Legfőbbképpen elektronikailag foglalkoztam vele, ugyanis már egy teljes generálra szorult, mivel a legjobb mozdony is alig akart a síneken megmozdulni, annyira leoxidálódtak már az érintkezések.
Így tehát végre elvégeztem a felrögzített síndarabok forrasztását is és csináltam minden rázós pontra (pl. két váltó közötti sínszakasz) egy-egy árambeadást.
E mellett, mivel még mindíg az egyes lapok szélén végigmenő és csavarokkal rögzített kébelköteg kötötte össze azokat, a csatlakozásokat a terveimnek megfelelően átalakítottam.Olyan csatlakozókat akartam szerezni hozzá, amiket a lapok közé teszek be és simán a lapok összecsúsztatásakor egymásbacsúsznak biztonsággal azok is. Ismertem olyan csatlakozó típust, ami jó erre, de egyrészt olyat nem tudtam beszerezni megfelelő méretben, másrészt ami volt, az tul drága volt.
Ezen tul volt még több fajta is, de azok is igen drágák voltak (csak az egyik fél ezernél több volt). Végül számítástechnikában szokásos D-SUB csatlakozó mellett döntöttem, az legalább megfizethető árú.
Vettem 37 és 25 pólusúakat is. Mivel ezek csak pontos illesztésnél mennek össze, így a lapok közötti csatlakozásról letettem, helyette oldalra vezettem ki a kábeleket és arra forrasztottam a csatlakozókat és így csatlakoznak a lapok.
Ezzel már igen gyors az össze és szétszererelése a terepasztalnak és a sínforrasztások és árambeadások után a pálya is szinte tökéletes lett, így már élvezetesen lehet vele játszani.
Ezen tul elkezdtem egyéb fejlesztéseket is.
Van egy saját készítésű fénysorompó vezérlő áramköröm, azt építettem be a pályába, egyelőre csak ideiglenesen.
És a már LEDesített világítású egyik személykocsit feljesztettem tovább. Tettem bele egy új áramkört, amiben egy LM317-es feszültségsatbilizátor IC, egy diódahíd és egy 1000mikró/16V-os kondenzátor van, no meg a két fehér LED, ami a fényt adja.
Megfelelő beállítással elértem azt, hogy a pálya már alacsony feszültsége mellett is folyamatosan megy a kocsi világítása és LEDek is igen jó fényt adnak még.
Bár még csak kísérleti verzió volt és nincsen fixen beépítve a kocsiba, de ezek egészen biztosan beférnek majd a burok alá is.
Egyelőre ennyit, ha netán valaki olvassa és érdeklődik a dolgok iránt, akkor szívesen állok rendelkezésre.
Üdv.. -
Dodge_Dealer
tag
Szia
Az a helyzet, hogy pár évvel ezelőtt ostoba módon eladtam az egészet a Petőfi Csarnokban, a Bolhán., szinte potom pénzért
Később jöttem rá, hogy hülyeség volt, ugyanis még most is szivesen elővenném.
Rengeteg, vagy többszáz méternyi sínem volt, ehhez olyan 30-35 darab mozdony és kb 70darab vagon. -
Dodge_Dealer
tag
Konkrétan ilyen átalakitásokkal nem foglalkoztam,de
10-en x éves korom óta üztem a vasútmodellezést, persze mostmár egyáltalán nem.Úgy érzem elég komoly szintre juthattam volna el benne, ha nem egy viszonylag szükös panellakásban élem a gyermekkoromat.
Legelőször megkaptam az első mozdonyt, hozzá kis pic elemes trafót, hozzá a megszojkott egyszerü körpálya, majd később bővült és egyre bővült.
Aminek később nagyon örültem, az egy M61-es mozdony volt(alias NOHAB..)
Most, 15-20 évvel később, már csak a Trainzt, vagy a Microsoft Train Simet veszem elő, bár sajnos a régi, terepsztalos élményeket nem tudja visszahozni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen légkondit a lakásba?
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Samsung LCD és LED TV-k
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Apple Watch
- Házimozi belépő szinten
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Linux kezdőknek
- Realme GT 2 - aláírjuk
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R 5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Corsair 650W
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- Corsair K100 Air wireless (CH-913A01U-DE) DE SN - A1E4G325503IVC
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest