- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- MIUI / HyperOS topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pirosvilamos
tag
válasz sanyi4012 #404 üzenetére
Üdv!
Részemről inkább TT, és N méret játszik.
Egyrészt hely miatt (N), másrészt gyermekkori emlékek, illetve kőgazdag gyűjtemény+2 db terepasztal (TT)De minden méretben találok valami szépet
pirosvillamos
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
st.hubertus
tag
válasz sanyi4012 #434 üzenetére
Vaterán láttam egyet-kettőt mindegyik típusból, de drágább használtan, mint az új bolti ára. Én most ezen gondolkozom:[link]
Nem tudom mennyire jó ötlet PIKO-t vásárolni. Arról nem is beszélve, hogy szedett-vedett lesz a terepasztalom. Már van egy holland készletem, digitálisan előkészített mozdonnyal. Nem biztos, hogy kellene mellé franciát vennem. Azt már meg sem említem, hogy ezek villanymozdonyok, nem ártana nekik felsővezetéket csinálni. Ez a macera egy dízellel nem lenne. Talán ezt is el kéne adnom. DB jelzéssel szinte bármilyen mozdonyom és kocsim lehet. Másrészt viszont olcsóbb a startszettek sínkészletéből terepasztalt építeni, mint csak a sínt megvenni.
-
pirosvilamos
tag
válasz sanyi4012 #544 üzenetére
Szegelés nem a legjobb, az csak átmeneti rögzítésnek jó szerintem.
Lerakja az ember a 2mm-es parafát, rászegezed a sínt. Próba, teszt, ezt sokszor.
Amikor minden nagyon szép, és jó, akkor ágyazatragasztás.
Ha ez megszáradt, a szegeket érdemes kiszedni, mert hangos lesz a pálya.--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #550 üzenetére
Nekem TT-ben van pár olyan gépem ami van vagy 50 éves többségükben működnek, bár van amelyik furán mozog a pályán. Tény, hogy TT-ben nehezebb a részletek kidolgozása. Viszont a helyigénye a H0-hoz képest valóban jóval kevesebb. A régi gépek hajtása valóban hagy maga után kívánni valót, de rendszeres karbantartással azért egész normálisan működnek. A H0-hoz nem árt ha van az embernek egy padlástere, de legalább egy külön szobája, amit telepakolhat terepasztallal anélkül, hogy a család többi tagjának nagyon útban lenne...
Egy közepes TT terepasztalt meg az ember bepakol az ágy fiókjába. De azért tény hogy kidolgozásban H0 ott van a szeren nagyon.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #800 üzenetére
Gyakorlatilag két szintes a pálya, az alapszinten egy kétvágányú fővonal, ez lesz villamosítva. A belső pályából ágazik ki a mellékvonal ami nem lesz villamosítva. Legalábbis egy ideig biztos nem. A hely nem túl nagy 220x125 cm áll rendelkezésre ide kellett bezsúfolódnom a vasúttal, de úgy néz ki, lassan sikerül valami értelmeset alkotni.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #858 üzenetére
Hornby modellek nyammm!!!
Van egy Hornby motorvonat, nem jut eszembe a beceneve, lényeg simán agyonveri kinézetben az ICE-t meg tud pár okosságot. Olyan a forgóvázcsap kiképzése, hogy rádől a kanyarra a szerelvény, meg hasonlók...Nyár végén megy ismerősöm angliába, már ledumáltuk, hogy hoz egy szettet. Motorvonat(négy részes), digi vezérlő+ pálya, váltókkal. Remélem be fogom tudni illeszteni asztalba a vonatot.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #871 üzenetére
Semmi perc alatt le lehet szabni az íveket. Fogsz egy dekopír fűrészt vagy más néven szúró fűrészt és pillanatok alatt ki lehet vágni. Barkács áruházban egy noname példányt 1-2 ezerért már kapsz, terepasztalt építeni tökéletes. Nekem mondjuk komolyabb szerszámaim vannak a szakmám miatt, de hasznosak a terepasztal építésben is. A vasútmodellezés egyik alapja a türelem. A TT terepasztalt amit kb. 3 hete adtam el hat évig építettem. Jó munkához idő kell.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #895 üzenetére
Azért annyira nem volt rossz. Simán elvitték igen komoly összegért. A dolog lényege az volt, hogy lehetőleg minél több dolgot magam csináljak rá. Bemernni a boltokba és tököt babot összevásárolni bárki tud, csak pénztárca kérdése. Én szeretek barkácsolni, bütykölni. Na meg mikor én elkezdtem evvel foglalkozni több mint harminc éve, akkor még nem úgy működött, hogy leülök a monitor elé és a postás meg kihozza. Akkor Pesten is összesen ha öt bolt volt ahol lehetett kapni ezt azt a modellvasutakhoz. NDK cucc olyan volt amilyen, a nyugatinak meg komoly ára volt. Persze magyar kisiparosok is gyártottak mindenféle kiegészítőt, épületek, lámpák, jelzők stb, de azokról inkább ne beszéljünk. Arról nem beszélve, hogy szeretek magyar témájú vasutat csinálni. Viszont magyar témájú dolgokat kocsikon mozdonyokon kívül nem igen lehet beszerezni. Így marad a házi készítés. Lökhetnél pár képet az asztalodról!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #947 üzenetére
Sebaj. Az elkészítése akkor is élmény volt. Látványnak sem volt utolsó, legalábbis igen sok embernek tetszett. Ágyazat meg folyamatban volt, hogy megcsinálom ott ahol nincsen, de közben eladtam. Félkész állapotban voltak a négy ledes fényjelzők is, a térközrendszerhez, azt is oda adtam embernek, használja ha akarja. Ha nem viszik el asztalt, már folyna a modernizálás. Most viszont csinálhatok másik asztalt.
De nem baj. Ebben ez az élvezet. Az alkotás. Na hajrá, mert egy csomó szakaszolás még nincsen be vezetékelve.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #1042 üzenetére
Vaterán nézted? Bár ott olcsót...? Ami meg MÁV az háromszor annyi. Akármilyen szutyok két tengelyes teher kocsi 800-1000 forint. Átkeni vörös festékkel, rányom két MÁV matricát és mindjárt 2500-től a csillagos égig.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #1044 üzenetére
Fogós ravasz kérdés! Én a Modell & Hobbiban akartam olyan festéket venni ott az eladóknak se volt ötletük rá. A kezembe nyomott két üveg modell master festéket, mondta próbáljam meg azokból kikeverni. Két napig kutyultam képek segítségével sikerült valami olyat csinálni.
FS30117 és FS31136 a két festék kódja.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
válasz sanyi4012 #1083 üzenetére
Marhaegyszerű...
Rányomsz a hsz írásánál az ablak alatti Link gombra, oda becopyzod a linket, majd leokézod.
Ettől aztán feldobja az ablakba a linket, és ott a link feliratot átírod arra, amire akarod, de mást NE változtass.Üdv
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
Batman2
őstag
válasz sanyi4012 #1165 üzenetére
Szevasz
Az tény hogy a 60-as 70-es és még részben a 80-as években is mi gyártottunk egy rakás mozdonyt a jó régi Magyar gyárakban (Ganz) és a körülöttünk levő országok, de még náha mások is vették a moszdonyainkat, mig mára ynnira tönkre tették, és mesterségesen csődbe vitték, leépitették a Magyar gyárakat, hogy nem hogy küléföldre, de még belföldre sincs gyártás, de nem is érdekes, mert mai vezető embereknek a "szomszéd nője mindig zöldebb", ezért veszik többek között a Németektől pl. a Taurust, vagy a Franciáktól vagy kiktől a Talentet, stb., ahelyett, hogy a Magyar ipart támogatnánk, a Magyar mérnököket és rygáltalán a Magyar népet, legalábbis azokat akik ezen a területeken dolgoznak, de végülis az egész országot, mivel az adó és minden egyéb járulkbevételből az egész ország lakossága részeül, gazadagodik, feltéve, ha nincsnek ilyen szemét vezetőink, akik lenyulnak mindent !!!
Mikor robbantanak már bombát ezek alatt a szemét alakok alatt ???
Ideje lenne már félreállitani őket, már igy is több mint sok kárt tettek az országban !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #1171 üzenetére
Az UV villamosokra gondolsz a rövid összeakasztósakkal kapcsolatban. Hát azok tényleg régiek voltak, még az ötvenes évek elején csinálták őket, ha jól tudom. Az Ikarusban is világbajnoki dolgokat csináltak pl az Ik 55 és Ik66 faros buszokat. Úgy tudom annak is valami amerikai Greyhound busz volt az ötletalapja, annak alapján tervezték a karosszériát.
A Bz asszem Made in csehszlovák gyártmány. Itt nálunk azok jártak, amíg fletó csürhéje meg nem szüntette a személyforgalmat a vonalon. Azóta csak busz. Télen mikor leesik az első komoly hó, senki nem megy a községből sehová. Egyik irányban a Mátra, a másikban a Bükk dombjai, 20 centis havon csak mi közlekedünk, akiknek autóban ott a 4wd. De mi is csak az első keresztbe fordult kamionig sokszor. Volt, hogy 4-5 terepjáróval rángattuk vissza a nyergest az útra.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
válasz sanyi4012 #1177 üzenetére
csak a pontosság miatt:
A Combino-k a körúton váltották le a Ganz ipari csuklósokat.
A Ganz csuklósok váltották le az UV-kat.
Tavaly, vagy tavalyelőtt...ezt nem tudom pontosan, mert minden nap pesten vagyok, és összefolyik--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
Batman2
őstag
válasz sanyi4012 #1170 üzenetére
. . .Igen, lehetne folytatni még a sort egy rakás tolatómozdonyunkkal, mind dízel, mind villanyok terén, 50-60 éves járgányok, szerencsére egész sokat újítanak fel (remotorizálnak mostanában), ezek is vajon hány millió kilómétert tettek meg és hány 100ezer üzemóra van mögöttük !!!??
És még mindíg mennek, és alig kellett rá költeni, pntosabban alig költöttek rá, ez meg is látszik sokuk állapotában, ez az, hogy így is meglátszik, hogy mennyire bírják a strapát, míg közben hány szovjet M4-et selejteztek már le és mennyit költöttek azokra, pláne, hogy némelyikük többet állt a javítóműhelyben, mint amennyit közlekedett élete során !!!
És a használhatóságról, kezelhetőségről, kivitelről még nem is esett szó.Egy mondattal, felébredhetne már a Magyar és végre a saját gazdaságunkat erősíthetnénk a saját szellemi hátterünkkel !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #1219 üzenetére
Na igen, valszeg szebb lenne egy Ganz tervezés. Persze nem a szépség számít, hanem a teljesítmény, gazdaságosság. megbízhatóság és az sem baj, ha esetleg több áramnemű a gép. Itt a lényeg azon van, hogy nálunk NINCS! mozdony és villamos gyártás. Pedig ugye, munkahelyek, adó, nyereség, stb. ez mind itthon maradhatna. Amiből lehetne még szebb és jobb dolgokat csinálni és így tovább. A Tau se csúnya, nem mondom! De ha lenne hazai azt biztos szívesebben látnám a síneken, esetleg a saját terepasztalomon is!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #1276 üzenetére
Ja. De az egész városban mindenhol csak ugyan olyan árnyalatú, tónusú papírt lehetett kapni, az ötödik bolt után feladtam. Eger azért nem olyan nagy város, kevés bolt van ami ilyennel foglalkozik. A zöld az tényleg vad egy kicsit, valami olajzöld jobb lett volna ajtónak ablaknak, de nem kaptam. Azt meg nem mertem csinálni, hogy pl. egy fehér lapot lefújok sötétzöld festékkel, mert ha lenyalja nyomtató a festéket akkor lehet többet nem nyomtatok vele. Bár most találtam egy művész boltot, ahol állítólag mindenféle dolgot árulnak, megnézem ott. Esetleg a tetőt lefedem egy sötétebb árnyalattal, ajtókat ablakokat már nem hiszem, hogy ki tudnám szedni úgy hogy ne sérüljön a ház. Közben meg fel is erősítődött a helyére...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz sanyi4012 #1275 üzenetére
Egyébként ahhoz képest, hogy az én LIMA gépeim szerintem vannak vagy harminc évesek, nagyon megbízhatóak, ezt el kell ismerni. És tény, hogy pl az E69-02 mozdony ami szerintem a gyengébbik kidolgozású osztályhoz tartozik, nagyon szépen meg van csinálva. Némi kis igazítást igényelt, ablakokban nem volt üvegezés, és ballasztsúlyok sem voltak a mozdonyban, de ezeknek a pótlása után nagyon klassz kis gép lett belőle, teljesen jól használható terepasztal környezetben.
Van pár öreg LIMA teherkocsim is, egészen jók, persze nem kell egy mai gyártású ROCO vagy FLM kocsival versenyeztetni őket ami a kidolgozást illeti. Viszont tökéletesen futnak a sínen, és nem akadnak szét fél méterenként. Én azt mondom, ha ilyeneket akarsz, vagy tudsz szerezni, nyugodtan vedd meg őket.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel