Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pirosvilamos

    tag

    válasz Gaborka30 #2829 üzenetére

    Szia!
    Pozdorja...
    Bútorlap, 19 mm-es, vagy osb?
    Sínek alá parafa, lehetőleg ragasztva, mert akkor nem viszi át a zajt...

  • YanezTTrain

    tag

    válasz Gaborka30 #2829 üzenetére

    Alapnak alá ajánlott a parafa csík, vagy készen kapható ágyazat szalag. Ágyazatnak, boltban kapható műanyag granulátum, ennek a szemcsenagysága méretarányonként változó. Lehet használni szitálással kapott finom kavicsot is. Ragasztáshoz faragasztó higított állapotban. Én a síneket nem ragasztanám, mert ha változtatni akarsz a pályán akkor elég nehéz felszedni. Én dróttal lekötöttem pár helyen, és mivel ágyazatot akarsz csinálni az fogni fogja keményen.

    Ezt a témát már elég rendesen kivesézte a topic társulata régebben, ha visszakeresel az írások között, bőséges információt találsz.

  • Batman2

    őstag

    válasz Gaborka30 #2671 üzenetére

    Szevasz

    A szakaszolás nagyon egyszerű !
    A vak vágányok elején, illetve az átmenő vágyányok egyik végén a tápfeszültség szálat, tehát ami a trafó föld pontjához képest +, illetve - pólusként működik (a menetirány szabályozó és váltó kar állása szerint), meg kell szakítani és egy kapcsolóra vezetni (TT zongora is nevezik), amivel tudod kapcsolni, hogy az adott szakaszon legyen,vagy ne legyen áram.
    Ezen felül, átmenő vágányok esetén a vágány másik végén is meg kell szakítani ugyanezt a sín szálat, de ott csak egy szakadás van, azt nem kell kivezetni.
    Így a két megszakítás közötti sínszakasz, a kapcsolóval le van választva a pálya többi részétől, attól külön kapcsolható.

    Ha egy trafóról megy az adott pálya és a szakasz, akkor a pálya nyílt részén mindenképpen van áram, ha a szakaszon mozgatni akarunk valamit, így ilyen esetben a nyílt pályán nem lehet tartani semmilyen mozdonyt, illetve elég nehéz összehozni a szakasz és a nyílt pálya mozgását.

    Ha a szakasz áramellátása egy külön trafóról megy, pl. egy olyan trafóról, amire pálya ne,, csak szakaszok vannak kötve, akkor a nylít pályán levő mozdonyt nem zavarja a szakaszon való mozgás.

    De akár egy kapcsolóval átkapcsolhatóvá is lehet tenni az egyik, vagy mindegyik trafót, amivel szükség esetén ideiglenesen le lehet kapcsolni a nyílt pályát a trafóról, így a szakaszokon nyugodtan mehet a forgalom a nyílt pálya áram alá helyezése nélkül.

    Jó szerelést ! :)

    Üdv.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz Gaborka30 #2671 üzenetére

    No. 1.: Új és régi sínek.
    Simán megoldható, H0-ban tuti lehet kapni átvezető sínt. Igényesebb megoldású a PIKO ott profil sínből van a vágány, kicsit gagyibb amit zzemokiban lehet(ett) kapni. De némi reszeléssel, csiszolással és egy jobb forrasztópákával házilag is össze lehet hozni a kétféle vágányt. A modellsínt kell úgy megreszelni, vagy ha van egy mini csiszológéped, az a leg tutibb, hogy bele tudd tolni 1-2 centi hosszan a régi u profilos sínbe. A járósíkok legyenek egy magasságban. Utána finoman összeforrasztod a csatlakozást, átcsiszolod ha kell és mehet a forgalom. Esetleg érdemes az asztal előtt csak úgy kicsit gyakorolni két síndarabbal.

    No. 2.:Több trafó, több pályakör:
    Valahol egyszer erről már beszélgettünk itt a topicon, még kapcsolási rajz is lett feltéve. Ennek a megoldásnak Z kapcsolás volt a megnevezése a régi szép időkben. Ha be tudsz valahol szerezni mondjuk egy helyes vágányon a TT vasúttal c. kiadványt abban benne van. Két trafóra, de értelem szerűen továbbépíthető a kapcsolás 4 vagy több tranzformátorra is.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés