Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz veze #103469 üzenetére

    A motor forgásban tartja valamennyire a kereket. Nem a motorfék a lényeg, hanem hogy a fékerő ellenében kényszeríti forgásra a kereket. Igen, motorfék üzemből is, amíg le nem fullad.
    Amúgy motorfék üzemben se kell attól tartani, h a falevélen fog blokkolni, mivel a főtengelynek is van egy tehetetlensége és elvileg alapjárat alá nem eshet be. Csúszhat, de blokkolni nem fog.

    Túl nagy motorféket véletlenül senki nem kapcsol, ez csak egy ilyen "mi lenne ha" elmélkedés. Ki az a hülye, aki tempónál levágja egyesbe és kib@szkodja a kuplungot? Kb senki. Rev match-nél is fokozatonként pakolod vissza.

    Amúgy túl van spilázva ez a behúzott kuplunggal vészfékezés. Van aki így tanulta, van aki úgy. Nincs kőbe vésve. Szerintem pl fölösleges erre figyelni, én behúzom és megoldom fékkel.
    1. Mi van akkor, ha megcsúszik a hátsó? Viszonylag veszélytelen.
    2. Vészfékezésnél száraz úton a fékerő 100%-a elől van.* A hátsó kerék mit csinál, az senkit nem érdekel mert súly az nincs rajta. A vészfékezés technikáját nekem úgy oktatták, h hátsóra taposok és egy pillanattal később az elsőbe markolok, miközben elengedem a hátsót. Ekkor a hátsó fék segít összenyomni a telót, így az első kerék kevésbé hajlamos blokkolni mikor berántod az elsőt. De ahogy felépül elől a fékerő, úgy tolódik előre a súly a hátsó kerékről és az szükségszerűen blokkolni fog, ha még mindig taposod. Szóval összegezve: hátsóval indítasz és felengeded, ahogy adagolod neki az elsőt egy pillanatnyi késéssel.

    *Csúszós úton, na ott lehet kapaszkodni nehogy túltold a féket.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák