- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
amdk7
aktív tag
válasz
Ferdzsoo #28634 üzenetére
Köszönöm.
Nem sérülésmentes, mert elesett vele az előző gazdája. De csak minimális karcok vannak a jobb oldali bukógombán, tankon, fékkaron és a fékfolyadék tartály tetején.
ebayről már mindent rendeltem, kivéve a tankot, de azt kijavítom és annak függvényében, hogy sikerül vagy fújok rá javítást (kicsike airbrush) vagy valami matrica megy arra a részre.
Mindent összevetve tényleg szuper állapotban van és nagyon szépen húz 8k-tól.
-
csongi
veterán
válasz
Ferdzsoo #28565 üzenetére
En elhiszem
.Nekem a hatso gumimba van 2000 km a 14colon es meg sem latszik. Erosen hasznalati kerdes is a gumi kopas.Az auton lementem 2nyarat es egy telet teli gumival, 125 Kw pedig szereti enni a hatso gumit. Most az elson 3xmelyebb a mintazat, igaz a hatso most mar slick lett
, hetfon eldobos
.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Ferdzsoo #28422 üzenetére
Amirol te beszelsz az a szakaszos nyulas, es a lanc elete vegen van.
Teleshopba illo leiras! Ott vannak ilyen szemlelteto snittek, amikor eroltetik az elbszast
Eddig azt hittem, h olasz-japan ellentet van a motorostarsadalomban, de ezek vertikalisan osztodnak japan-japanra, csopper-szelvedos csopperre, doboz-doboznelkuli egysziku ketsziku, azalatt pedig lancos-kardanosra.
Vajon a kovetkezo mi lesz? -
Daywalker
addikt
válasz
Ferdzsoo #28422 üzenetére
Nekem nem ver ki semmit, nem tudom te hogy vagy vele - ha érted mire gondolok
A MOL-os spray úgy tapad mint a ragasztó. Kicsit a farokidomon látszik 1-2 pötty, de ennyi. Néha úgyis le kell mosni a motort, akkor lejön az is. Most az, hogy a ruhára megybaszki nem esküvőre mész öltönyben, hanem motorozni
Kint tolod neki a poros-koszos úton, pont leszarom ha egy kis láncolaj kerül rá, mert kapsz elég szutykot úgy is. Mindenesetre nem vettem észre, hogy olajos lenne a ruhám. Szerintem ez egy kicsit önigazolás volt most a részedről. Mindkettőnek van hátránya és előnye is, maradjunk annyiban.
Láncot meghúzzák szervizben fél perc alatt, ha arra jársz, még pénzt sem kérnek érte, sőt még időpont sem kell, ha csak ennyit akarok - lehet, hogy a Hondánál ez nem így van, de a kawánál már csak ilyen jó fejek
Cserélni meg akkor kell, amikor eljött az ideje, nem illem kérdése. Az, hogy a CBF megette az más tészta, méretezés kérdése, csukló kérdése és láncminőség kérdése..."De 173 lónál szvsz mindegy hogy egy gép 267 vagy 257kg"
Hát, azért szerintem nem mindegy, hogy a plusz tömeget rajta viszed vagy a hajtásláncon kell forgatni. De mivel túramotorról beszélünk, ott tök mindegy tényleg. Sportmotornál már annyira nem. -
-Mosquito-
őstag
-
Daywalker
addikt
válasz
Ferdzsoo #28415 üzenetére
Nem, nem jön az. Most az jön, hogy ha a kardánnal baj van, akkor bizony sok lánc árát kifizeted
De egyébként nem rohadtul mindegy melyiken mi van? Sportmotorra úgysem raknak kardánt, sem szíjat, a többi meg nem érdekel
Pont nem az a 10-15 perc karbantartás fog földhöz vágni. Ennyit a baszakodásról. Egyesek ebből is szertartást csinálnak, akkor persze, hogy elvernek vele egy órát. Befújom tisztítóval, várok pár percet, letörlöm alaposan, várok pár percet és megy rá az olaj. Állványon ez pik-pak megvan.
Mosquito:"Egy szezon egy lánc/szett kb."
Ha annyit mész akkor persze...de nem olyan kényesek ma már a mai láncok. Szerintem aki pályázik, annak nagyobb gondja a gumi pótlása, mintsem a láncMod: az előző láncszett a motoromon kb. 30 ezret ment el. A mostaniban kb. van mondjuk 15e és egyszer kellett utána húzni...amúgy mint az új.
-
csongi
veterán
válasz
Ferdzsoo #28236 üzenetére
Megfigyelem, megígérem, de nagyon ritkán alkalmazhatom tudat alatt is, mert nem bírom fel eleveníteni
Sok figyelmet leköt a forgalom többi résztvevője és az útviszonyok. lehet ezért nem figyelek már rá. Nah csak legyen egy napos hétvége még, és azonnal rá pattanok, kipróbálom
Eddig nem használtam, azt sem hogy lassabb kanyarokban eltolom a motort magamtól. Jajj bogyó elnézéstrobogót..
. De az utóbbi időben gyakorolom és egész jól megy.
Örülök, az ilyeneknek, mert sok tanulnivalóm van, és szeretnék is tanulni. -
csongi
veterán
válasz
Ferdzsoo #28232 üzenetére
Milyen ásásról beszélsz? Ennyi erővel én is mondhatnám ne beszélj már ilyen magas lóról.
A kérdésem nem volt jól megfogalmazva,(bocs) a gondolat egy része kimaradt. Nem a fizikai részét nem értettem, hanem, a technikai részét?
A robogómon sosem kellett ellenkormányoznom, hogy el, vagy könnyebben kanyarodjon, pici súly áthelyezéssel is irányt vált, nálam nincs ilyen, mint a videón is pl, hogy teljes testsúly áthelyezés esetén egyenesen megy tovább, ez rögtön reagál. A váz rendszeréből adódóan könnyebben beleng a hátulja, farnehéz. Szóval sosem kellett alkalmaznom az ellenkormányzást kanyarodáshoz. Sok más dolog is van ami miatt a robogósoknak más a tréning. Én ha tankot szorítanám a combommal rendesen gebasz lenne már, vagy hátsófék kanyarodásnál ...stb.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #28221 üzenetére
Az "addíg"-ot úgy értettem, hogy csak a motor megdöntéséhez kormányzol ellen. Nem kell a kanyarban végig ellenkormányozni. Hacsak nem salakmotorozol
Itt, kb 5. perctől : [link]
Rajzolva pedig 7:00 környékén.
Azért jó ez a videó, mert sok mindent lerazjolnak, lassított felvétellel mutatják. Tetszik pl. az elején, azzal kezdőik, hogy megtanítjuk a gyereket a háromkerekűvel rosszul kanyarodni, mert hozzászokik, hogy ha balra fordítja a kormányt, akkor balra fordul a bicikli. Aztán, amikor leveszed a támasztókereket, akkor rögtön nem tud biciklizni, mert megfordul a dolog, balra fordítja a kormányt, a bicikli pedig jobbra dől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Ferdzsoo #28089 üzenetére
nah igen. Annak idején is megtanultak motorozni... kultúra nulla nálunk.
Amikor külföldön járok, ahol nagyobb kultúrája van a motorozásnak, pont azt látom, hogy az 50-60 éves fater a harley n körforgalomban lábtartóig rakja le a motort, és ahogy mennek vele... Semmi mazsoláskodás, higgadtak, magabiztosak. Leszarják hány éves motoron ülnek, és nagyon szép állapotban vannak azok is. Hát nálunk nem ez van. Konktrétan a kanyar az ellensége a legtöbb motorosnak, szóval ebben nem értünk egyet.
Hatalmas különbség van mindenhogyan a motorozás terén. És nem mi állunk jobban.Hála isten divatba jöttek. nagy szükség van rá. De tényleg nem szép bólyakerülgetésnek titulálni, főleg hogy nagyon hamar szert tehetsz olyan tudásra, amire magadtól évek múlva jönnél rá... talán.
ez hogy youtuberól letöltöm és megtanulom... eegen. Rossi videókat is lekell, és akkor menni fog a 1.58 a ringen.
ez csak egy vélemény. -
Daywalker
addikt
válasz
Ferdzsoo #28003 üzenetére
Az hagyján, de nyáron amikor persunak összeraktuk az RS-t, akkor az indexcsatlakozó szétcsúszott és úgy mentünk el kenni neki, hogy ő karral jelzett végig. Azóta is él...
Nem vágnak ki, ha kint marad az index, csak hibapontot kapsz...legalábbis sógoromat nem vágták meg...(engem igen, mert "túl rövidet fékeztem"...száradjon el az a vén kalapos fószer).
-
TommyGun
őstag
válasz
Ferdzsoo #27981 üzenetére
Ez lenne az ideális de aki most ül kb elöször motoron ne a rutinon várjuk el hogy megtanulja ezt a technikát, egy szar motoron, egy ismeretlen motoron, amin jó esetben másodszor ül. Főleg hogy a bolyázásra fejfordításra indexelésre is figyelnie kell. (arról nem is beszélek hogy nálunk nem lehetett indexelni, karjelzést kelett használni) Azért ezeket egy kezdőnek nem egyszerű összehangolni, és még mellé a gáz/fék trükk is.
TayRol Nem akarlak megcáfolni de szimultán velem vagy 3 kollégám kapott kedvet a mocizáshoz és mind3an máshol tették le a jogsit, de tőlem hallották ezt először ezt a fék/gáz trükköt, ahogy azt is hogy hány féleképpen kéne gyakorolni a kanyarodást a motorral. (eltolásos, angol féle bedöntés stb)
Sajnos az a tapasztalat hogy minél hamarabb húzzon a picsába a nebuló, minél kevesebb órában tegye le a vizsgát, úgyis ki kell fizetned a teljes díjat, neki meg kevesebb óra/több lé...szarnak mindenre. -
fattyu
veterán
válasz
Ferdzsoo #27414 üzenetére
az egy túramotor kombinált abssel.
Amugy motorféket én is intenzíven használok.
De a gyorsítás miatt a hátsó amugyis jobban fogyós mint az eleje, vagyis még a közlekedésed fékterhelésének nagyját is a hátsóra hárítani...
szerintem. meg mondom az én motoromon ami alapvetően is nagyon előre terhelt. féktávon nagyon tehermentesedik a hátulja.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz
Ferdzsoo #27295 üzenetére
Nem tartom magam tapasztalt motorosnak, de nagyon egyetértek veled. Többnyire 125-ös NSR-en vittem utast (nagyobbon is, de az ritka volt). Azon se húztam neki nagyon, de amikor a kb 20kg-mal nehezebb haverom ült mögöttem (övé az NSR, sokat volt nálam a motor) nagyon éreztem, hogy ő tud. Exemet nehezebb volt vinni, pedig vaságyastól ~50kg. Utastól függ mennyire húzhatod, van akinek az NSR félgáz is sok volt. Van egy Dainese ruhám (kabát nélkül robogóra se), általában átadom az utasnak. Így kevésbé érzem biztonságban magam, és HA valami lenne, az utas védve van. Nem mondom, hogy lassan szoktam menni, inkább úgy fogalmaznék, hogy tudásnak, körülményeknek megfelelően igyekszem. Ha egyedül vagyok, akkor én is feszegetek néha határokat.
-
vendingo
veterán
válasz
Ferdzsoo #27295 üzenetére
Képzeld, nem.
Én félteném az utasom, nem csak magamtól inkább a többi közlekedőtől.
Leginkább attól, hogy nem érzem magam kellően tapasztaltnak hozzá, hogy elhárítsak egy esetleges veszélyt.
Volt pár húzós dolgom, soknál szó szerint leblokkoltam, meg a kerekeim is. Régen röhögtem azokon az idiótákon, akiknek néztem a videóit, hogy egy hirtelen kihajtó autót nem tudtak kikerülni, nem tudták balról vagy jobbról menyjenek el, hanem leblokkoltak és egyenesen belerohantak. Párszor megjártam én is, igaz meg bírtam állni mögötte, pedig jobbról balról eltudtam volna menni, de nem bírtam olyan gyorsan felfogni a dolgokat.
Ez sajna többször is előfordult, de már egyre jobban kezelem.
Volt amelyiket tök jól lekezeltem volna csak akkor meg olajfolt volt az úton és keresztbe álltam a motorral 2 centire egy porsche 911 lökhárítója mögött.
Ezért félek utast vinni, mert mi van ha még egyszer előfordul és nem bírok megállni.
Hiába tartom be a kresszt, egy pillanat kimarad és ott a baj.Inkább maradok az egyszemélyes közlekedésnél, talán majd egyszer...
Daywalker: Én motorozni szoktam, hanem közlekedni (jó gyorsan).
300+km táv alatt rá se ülök a mocira, céltalan motorozásra meg pláne nem megyek.
Egyszer szívesen kimennék pályára, de felénk baromi drága mindegyik és szinte csak vérprofik járnak. -
polimorf
tag
válasz
Ferdzsoo #27254 üzenetére
Sajnos nemigen tudom milyen egyedül motorozni mert a feleségem is és a lányom is imád motorozni ezért mindig viszem valamelyiket.
Fiatal koromban országos 1 helyezett súlyemelő voltam voltam a súlycsoportomban, nem számítok gyengének de a motorom utassal együtt több mint 300kg ekkora súlynál fújhatom magam mint a béka akkor sem tudom visszaemelni. (pedig egyik utasom sincs több 50kg-nál)
Szerintem ez nem erő kérdése, ez csak az én motorozni nemtudásom. Amin nem csodálkozom hisz csak az idén kezdtem motorozni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Ferdzsoo #26794 üzenetére
ez érdekes...
a kawa legnagyobb nyomatékát 136 Nm 6,200 rpm en adja le. Azaz rohadt alacsony fordulaton a hondához képest.
a honda 129 Nm 8750 rpm-nél a kawa 153 ló, ram airrel 160 ló, míg a honda a kisebb nyomatékával 173 ló, ami csak egyet jelenthet. A kawa sokkal nyomatékosabb alsó fordulaton, amit nem is rontanak el egy hoszabb áttételezésű váltóval, mert akkor a lóerőben is megmutatkozna. A lóerő csak a végsebességet jelzi, a nyomaték a gyorsítóképességet.
A V4 építési mód nem azt jelenti, hogy nyomatékos egy motor! Az csak a blokk rezgései miatt választott építési mód, azaz kiegyensúlyozás. amit a markolaton is érzel remegés pl.
A GTR egy alsó-közép fordulatra hangolt nyomatékos sornégy motor, ugyhogy értetlenül állok a honda nyomatékssága előtt, amikor az majd kétszer akkora fordulaton hozza az amúgy is kisebb nyomatékot.
de ha tetszik, akkor jó, örülj neki -
Daywalker
addikt
válasz
Ferdzsoo #26319 üzenetére
Gratula hozzá, nagyon szép gép.
Azért a GTR gyengébb, bár picit nyomatékosabb. Valszeg a más hangolás miatt érzed gyengébbnek a kawát illetve alul jobb a V4 egy bizonyos fordulat tartományban - ellenben alapjárat környékén nem olyan jó, ahogy olvastam tesztekben.
A szelepnyitást nem értem. Mi nyit és hol? Az 1200-as is vtec-es? Nem csak a 800-as? Nem vagyok otthon H-ban azért kérdem csak...
Egyébként nem úgy tűnik, mintha a VRF nagy kerekezős lenne. Szóval szerintem ettől ne félj.mod: gyanítom a kipuffban lévő "szelepre" gondoltál.
-
csongi
veterán
válasz
Ferdzsoo #26252 üzenetére
Az adatok igen! A többi ironikus volt
Mosquito34: A 30pfs felvétel motoron felejtős. Kell a 60-an mert azalatt, hirtelen váltáskor szétesik a kép. És sajnos ezekből a leírásokból nem derül ki az sem milyen gyorsan tud a kamera alkalmazkodni a változó fényviszonyokhoz. Jó lenne tudnia tömörítés mértékét is. 720P felvételnél 1órányi anyag mennyi tárhelyet foglal?
-
-
vlevi
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #26150 üzenetére
Onroad.hu pont most nézte össze a VFR és az FJR kuplungnélküli módszereit. Egyik sem százas. Maradjunk annyiban, hogy jobb az, ha van.
Az automata váltókban (akár autó, akár motor) az a része nem tetszik, amit egy normál váltós járművel lazán megcsinálsz, az automatával mókolni kell, hogy megcsináld, vagy akár sehogysem megy.
Pl. az onroados cikkben, hogyan tolod arréb az ilyen motort? Mert leállított állapotban befog a váltó, nem lehet tolni. Ezért be kell indítani, üresbe tenni, és akkor tudod arrébb tolni. Utána leállítod, hiába volt üresben, megint beugrik rögzítőbe, vagy mi a tököm.
Meg állandóan ott lenne a zabszem a seggembem, hogy mikor fog egy hajtűben kettőből visszaváltani egyesbe, mert szerinte az jobb lenne. Ha meg ezt kikapcsolod, akkor meg nem fog visszaváltani egy teljesen ártalmatlan helyzetben 6-ból 5-be sem egy országúti előzésnél. Vagy, ha visszavált, akkor meg visszab***a hármasba, és feláll egykerékre. K***a nem hiányzik ennek még a lehetősége sem, maradjunk a bevált módszereknél. -
Integra
titán
válasz
Ferdzsoo #25689 üzenetére
csak részben, enyémet cegléden vettem, apumé meg valóban a dream-ben volt. velünk maximálisan segítőkészek és rendesek voltak és az azóta eltelt kötelező szervízes látogatásokról is csak ugyanezt tudom elmondani, mindkét motort ott szervízeljük.
szallerbeck-kel nekem már fenntartásaim vannak sajnos. mindegy, hogy autó vagy motor, bár tőlük már találkoztam maszekban is szerelőkkel és jól csinálták dolgukat (autó téren egy barátomnál néha besegítenek). tehát nem is a műszaki résszel volt gondom, hanem az értékesítésivel. maradt bennem az évek alatt pár negatív érzés is.
ettől függetlenül ha pont náluk van egy jó akció etc, akkor ott lekell csapni, mert a vas az ugyanaz. -
Integra
titán
válasz
Ferdzsoo #25684 üzenetére
tapasztalat. 2.9 misi helyett 2.1-ért kaptam meg az rr-t, a kereskedés tulajdonosa a kisbuszában hozta fel bp-re, együtt vettük ki a házunk előtt belőle levizsgáztatva, üzembehelyezve kompletten. apum is ugyanígy jelentős kedvezménnyel vette meg a full extrás cb1300s-t, kalodásat hoztak külön neki a szalonban porosodó helyett, sőt, mindezt úgy, hogy még az fzs600s-t is meglepően korrekten beszámították.
pedig a hondára nem nagyon jellemző ez a hozzá állás, nagyon fukarak (honda hungary eleve ilyen) és embere válogatja, de sunyik is (anyum új jazz-énél gigantikusat szoptunk velük, szóval ez meg pont az ellenpélda a lehetőségekre) és ők azok akik legutolsónak adnak bármiből is kedvezményt, inkább kiegészítőket adnak mellé, de árból nem szeretnek engedni. viszont amíg teljesen halott a piac, addíg nagyobb sikerrel lehet alkudozni. sosem szabad szégyellni, ez kereskedelem, te veszel valamit, ő meg elad. ha találkoztok félúton, az win-win és mindkettőtöknek jó.
ha belegondolsz akkor ez a vfr+pcx is egy ilyen egyedi dolog lehet, gyanítom kereskedés tulaja saját hatáskörben határozott így, de kapsz egy baszott jó nagy motort és a kis robogó sem éppen a bóvli sorozatból való. de tény, ezzel a lehetőséggel a tehetős tud élni, aki odamegy, és azt mondja, mennyi? megmondják, ennyi. és leteszi a pénzt, vagy kicsit alkudoznak és utána. feltételezem, itt már nem nagyon van alkudozásnak helye, de megpróbálni mindig érdemes.
ha tavasszal tételezzük fel, bemegyek a dream-be és még ott a 2012-es abs-es hrc tricolor fireblade az ajándék titán akrapovic rendszerrel és azt mondom, hogy ennyim van kp-ben most zsebben, akkor nehezen fogják azt mondani, hogy nem eladó.. és közel 1 misivel kevesebbért elhozom. hol érdekel, hogy másfél évet állt a szalonban a sarokban, száraz motor és azóta sem fejlesztettek semmit rajta, csak új fényezést kapott. ezeket jó megcsípni, ár/érték/üzlet arányban szuperfrankó, az rr-t is ugyanígy csíptem megmindig találni ilyen lehetőségeket szerintem.
-
canniball
nagyúr
válasz
Ferdzsoo #25679 üzenetére
És mellé "jár még egy 720.000.- ft értékű AJÁNDÉK csomag is". Viszont azt hiszem így sem sokan költenek ennyit motorra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Ferdzsoo #24909 üzenetére
Nekem speciel az volt, h sportdobbal vettem az injektoros sornegy motoromat, es egy hulladek volt, majd visszaraktam a gyari dobot, amit 15 ezerert vettem vateran, hasznaltat (kb 1000 km volt abban a dobban, mert azt is lecserelte valami nagyeszu. Tulkepp karcmentes allapotban volt) es utana megjavult. Nem csuklott motorfek utan es nem ropogott gazadasra. Sajat tapasztalatom alapjan ilyen esetekben ajanlatos a gyarit visszarakni. Vagy ralocsolni 200 ezret es power commandert venni es padoztatni.
Kar nem hinnem hogy keletkezik benne, annyira nincsenek ezek hasznalva. -
Daywalker
addikt
válasz
Ferdzsoo #24892 üzenetére
Természetes, hogy befolyásolja. Nem kihegyezett konstrukcióknál (pl fazer) lehet, hogy nem érződik, vagy kevésbé befolyásolja az összhatást (vagy nem lehet észrevenni, mert olyan kevés), de sok helyen számít. Nem véletlen, hogy egyesek elveszítenek egy pár lóerőt és Nm-t a dob cseréjével, ahelyett, hogy nyernének...
Mondjuk arról valami szakértő majd nyilatkozik, hogy milyen károkat tud okozni, ha túl van nyitva a rendszer mondjuk egy komplett rendszer cserével (nem csak végdob)...(égéstermék kerül a kipufogóba, elhúzódó égés a szegényebb keverék miatt, rosszabbul indul a motor...én ilyeneket hallottam, tapasztalatom nincs). -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Ferdzsoo #23773 üzenetére
Nem erdemes nemzetre bontani ezt a temat. Elmeletedbol kiindulva a nemet volt keleti blokkban csak szar motorok vannak. Esetunkben azt kell felmerni, h mennyi penze volt az illetonek a temara.
Egyebkent inkabb innen visznek ki manapsag motorokat, nem hogy kintrol be, annyira nem lehet eladni, es lent vannak az arak. A kinti olcso motorokat rohadtul meg kell vizsgalni, nem kell csodat varni mert az meg mindig nincs.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garanciával
- Tomb Raider I-II-III Remastered Deluxe Edition / Bontatlan/ Számla /
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új MSI Katana 15 Gamer FHD IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest