- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- One mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- Yettel topik
- Egy óra, két rendszer
- Honor Magic V2 - origami
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rivaul
addikt
Nem. Ott valami nem stimmel. Innen megmondani tv jóslás de szerintem ez nem a blokkból jön. Onnan jellemzően a csörgé/csilingelés ami bajra utal. Nem mellesleg ha ez ilyen hosszú ideje tart, az már ki kellett volna ütközzön. Ez inkább a venti bele ér valamibe. Leszedném a burkolatot meg a ventit, akkor sokkal okosabb lehet az ember.
-
nyogo83
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
Meg kell nezni, anelkul hang alapjan barmi lehet, attol fugg honnan jon.
Ott ami esetleg valami mechanikai kattogo/kopogo hangot adhat ki, az az olajpumpa.
Ha nem, akkor bentebbrol jon, a forgattyushazbol...vtommy: ha mar megvan, beleteheted, nem lesz baja. Minden jobb, mint a nagyon regi hajtomuolaj.
-
RJ45
tag
Na, megszültem, elvileg 2004-es JOG 4st. A gyártási év nincs esetleg még valahol rajta ezeken nem tudjátok? Mit nézzek meg, hogy 1000% legyen mielőtt meghirdetem?
Az milyen, hogy eladás előtt jövök rá milyen motorom volt?
Frankón azt hittem, hogy CV50 erre kiderül, hogy nem is az
-
Rivaul
addikt
A 12-es kerül le elsőnek egy motorról ha tuningra szánják magukat az emberek. Emiatt egyáltalán nem igaz hogy bár mi gond lenne, azért adják el. Ezekkel nem is igazán van gond. Olyan legalábbis amit nem tudsz 3-4eft-ból teljesen megoldani. Minden webshopban van hozzájuk egyesével és komplett csomagban is alkatrész. Könnyen állítható, megbízható kis karbik. A 12-17,5 között amit találsz és szimpatikus, az mehet fel a gyári 50-re. A fúvóka méretet kell beállítani, de ennek is darabja max 500ft. Én nem vennék utánzatot. Egy normálisan kinéző eredetit meg lehet venni és utolsó porcikáig felújítani annak az árából.
-
nyogo83
Topikgazda
Kb soha nem fog tonkremenni, nem teljesen olyan mint a hagyomanyos leptetomotor, illetve a vezerlese eleg okos.
Javitottam km orakat, autoet/motoret. Volt hogy uj km orat kellett a meglevo km-hez igazitani. Gari miatt nem akartam szetbontani az orat, hogy felprogramozzam az uj km-t, igy egy speci jelgeneratorrol meghajtva kb 300km/h-as jelet szimulalva ment tobb mint 24 oraig non stop. Nyilvan 80-as kijelzesen tul vegig megakadva a mutato, semmi baja nem lett. -
Rivaul
addikt
Teikei karburátor. Hogy őszinte legyek, ez nagyon belpiacos történet. Ha van hozzá felújító, azt képek alapján lehet beazonosítani nagyjából mert megnevezéssel nem nagyon bajlódnak itthon a shopok ezekhez. Jártam már így. Vettem vagy 3 szettet, mire egyet sikerült összehozni belőlük, annyi kis eltérés volt mindbe. Azóta ha ilyenbe futok, megy a szekrénybe és veszek használtan egy 12 Dellortot 5-6 ezerért. Azzal nem kell szenvedni mert a Tescoban is van hozzá minden.
-
RJ45
tag
Ja, megnéztem amúgy a karbim pontos típusát. Mivel belpiacos japán motor, a karbi is japán.
TK 5KN1 a típusa.
Ide ha kattintasz és lefelé görgetsz akkor lesznek nagy képek róla. Ennek kéne megtudnom mi az Európai másolata, klónja a tömítések miatt. Most össze tudtam tenni még a gyári tömítéssel, de azért jó lenne egy tartalék hozzá. -
Rivaul
addikt
Nem folyik ki. Nem agyon kell önteni vagy fújni
Kiveszed a gyertyát, nyomsz bele 1-2 mp-et és vissza. Mindenféle karbira lehet idehaza kapni mindent is. A karbit kell tudnod milyen és az alapján már könnyű. Pl Gurtner, Kehini, Dellorto. Ezek a gyakori alapok, aztán ezek másolatait adják el (főként Dellorto-ét) minden néven mint Tun'r, Motoforce stb.
-
Rivaul
addikt
Ha nem, akkor egy kis féktisztítót befújsz neki, vagy teszel 2ml benzint a hengerbe. Akár egyenesen oda fújsz be (érzéssel...). Akkor a "berobbanás" miatt rögtön magára talál és már ketyeg is. De ha jó a beállítás, van rendesen kompresszió, gyertya ok, akkor nem igazán kell trükközni.
-
perge666
veterán
Ne is mondd,18 éve haver első kocsiját egy 2-es golfot néhány hónap alatt úgy leamortizáltunk hogy elhajtottak a szerelők hogy vigyük bontóba.
Másik haver 4 ütemü trabija is hasonlóképpen járt,a bandába az 1500-as lada volt elnyűhetetlen egyedül.Én akkoriban már javában motorozgattam még előtte is,alattam is rohadtak le a simsonok,amikor hozzájutottam a Suzuki Addresshez,na az volt maga az álom de csak vagy 4-5 hónapig…….
Utána jött a 80-as DT aztán a 70-es SR de mind rövidéletű volt nálam,ütöttem-vágtam őket. Naa hát erre mondják hogy fiatalság bolondság.
Így vissza gondolva értem már hogy van ennyi bontószökevény,én se voltam külömb a mai tizenéveseknél sőt……….
-
perge666
veterán
Értelek.
Ahogy mondod ezek az olasz meg japán kismotorok baromi tartósak ha rendesen karban vannak tartva.
Nekem a Derbi idén augusztusba lesz 5 éves és szűk 7000 km van benne,pedig ( hétköz ) napi szinten használom,igaz napi 6-7-8 km-t.
Meg tavaly előtti évben volt egy munkahely váltásom és szűk 8 hónapig kocsival jártam dolgozni,ekkor csak hétvégente gurultam 1-2 kört a motorral.
Szóval az 50 000 km-t én se hiszem hogy mostanába fogom elérni a mocimmal évi 1500-2000 km megtétele mellett. -
Rivaul
addikt
Az a baj, hogy vannak olyanok mint amiket írsz. Én azokat szeretem megvenni. Viszont ezek általában "sallang" típusok. Ha egy Sr, Aerox Bws stb ennyire kehes, annak legtöbbször nem a "sokat állt" gondjai vannak. Viszont látják hogy mennyiért mennek a piacon, miért is ne próbálnák meg elkérni az árát ők is? Sajnos így megy ez. Ezért kell vevői oldalon észnél lenni.
-
perge666
veterán
Kb én is ilyen beállítottságú vagyok mint te.
Sajnos volt sok motorom amit többet szereltünk mint mentünk vele ezért van tapasztalat benne.
2010 vagy 2011-ben vettem egy 2006-os Aprilia SR-t,amit 2017-ig csak hajtottam minden probléma nélkül ami sajnos meg is látszott rajta.
Amikor láttam hogy erre már bizony kellene költeni akkor eladtam és vettem egy zsír új Derbi Sendát amit azóta is problémamentesen használok napi szinten,és télen-nyáron 1-2 rúgásra indul.
1X volt kötelező szervízben az elején a garancia miatt ( fojtás eltávolítás és olajcsere )
meg tavaly én cseréltem benne olajat mert elértem az 5000km-t és semmi más. Ja meg lánckarbantartást végzek rendszeresen,de még ez is gyári rajta mint minden más.
Emellett a motor mellett mindig van valami szerelgetős,de többnyire 40-50-60-70-ért szoktam venni tákolgatósat nem dupla áron.
Ezek a BWS-ek ahogy Rivaul is írta már elég öregek és nem a gyárias állapotukról híresek,és 100 felett már tényleg költségmenteset lehetett eddig venni.
Én az enyémet kb.3 éve 40-ért vettem és több mint 1 évig használtam amikor főtengely szimeringes lett. Külsőre nem volt a legszebb,de motorikusan megbízható,erős volt.
Na szóval csak arra akartam kilyukadni hogy a szemeteket nem aranyáron kéne adni csak azért mert van fent egy jó állapotú drágábban……. -
Rivaul
addikt
A CVT hajtás folyamatos kopást eredményez. Mellé nagymértékű melegedést és alakzat változást. 20ekm alatt vagy 3 csere is bele fér. Továbbá mindig említed hogy vaskosabb szíj, max több lesz a vége. De ez nem ennyi. Magasabban kezd hézagolás változtatása nélkül. Így az alsó tartományból vesz el. Robogónál nem úgy megy hogy kicsit ide, kicsit oda. Egy jó beállítás van. Azon gyorsul szépen és fut ki végre. Ha az egyikhez hozzá teszel, azt a másiktól veszed el.
-
Rivaul
addikt
Oké, ebben a leírásban elvesztem
Lényeg. Megveszed a szíjat. Csapszegre felfekteted és úgy teszel be hézagolókat hogy a szíj bordázott része, ami a szegen fekszik. Az essen egybe a csapszeg igazított végével. Ekkor lesz az, hogy ha felteszed a külső tárcsát, az a megfelelő pontba állítja a szíjat, mivel egy picike bemarás van rajta. A kuplungot nyomd össz kézzel és húzd bele, így elől a szíjat fentebb tudod engedni és könnyebb össze rakni a tárcsát. Hézagoló szettet erdemes venni. De mint mondtam. Ennek csak akkor állnék neki, ha megtartom. Eladásra felesleges piszkálni.
-
Rivaul
addikt
Egyáltalán nem vagyok profi. Itt egy közepes vagyok max, a többiekhez képest legalábbis
Egyszerűen volt egy alap rutinom és egy haver aki kintről hozta be ezeket a romokat. Nekem meg mellékesnek jó volt, hogy kapu garanciára lábra állítsam őket. Így pici pénz, sok tapasztalat amivel gazdagabb lettem.
Az eladáshoz: Minden ami hallható zörejt ad, főleg a blokk területén, azt én cserélném. Nem fogod tudni megmagyarázni, hogy csak ez vagy csak az. A másiknak ez alku alap egyértelműen. 1500eft egy alap csúszka szett, meg ugyan ennyi a görgő. Ennyiért nem éri meg fogást hagyni szerintem.
-
Rivaul
addikt
Ezeken túl kopott minden. Jó minőségű alkatrészekkel elmegy az a 100k pillanatok alatt. Olyan henger ami fel ér a gyárival 30k, tengely ugyan ez. Hátsó hajtás,csapágyak, szimeringek, szíj, vario mind Detto. Akkor a gumik, teleszkópok és ha meg vagy, az idomok akkor is kopott, karcolt, töröttek. Én ilyeneket raktam lábra, ehhez màr tudnod is kell mit csinálsz és hogy nyúlj hozzá hogy ne csinálj nagyobb bajt, megfelelő szerszámok stb. Tanulni marha jó lenne, de arra meg drága. 30-ért vannak rohadások amikkel ugyan ezt eléred. Ahogy mondtam, ha van 3-4 motornyi alkatrészed akkor horgászósnak tök jó. De ha ebből élhető motort akarsz, akkor az drága lesz.
-
Rivaul
addikt
3x annyiba fogsz megállni kis túlzással, mint ha veszel egy rendezettet. Ezek behozott flotta motorok mint posta, futár stb. A belük lóg és a külsejük is. Nem véletlenül ennyi, kerülni kell. Ha csak nincs egy zsák alkatrészed otthon amiből össze tudsz rakni egyet kapu garanciára. Nem érik meg.
-
perge666
veterán
Láttam ezt is,de eléggé kókányak!
Cimbinek innen vettük pár éve a postás Piaggio Free-t ami később hozzám került,minden is sz*r volt rajta.Mondjuk a motorja az pöpec volt. De az idomok töröttek,ragasztottak,hiányosak voltak,ülés 10-böl 1-nek ha jó volt,kapcsolók vagy nem működtek vagy nem is voltak,műszerfal mindnél rossz/törött volt,kipufogók töröttek,szétrohadtak.
Akkor próbáltam vagy 5-öt,mind szar volt,havernak nem volt több pénze és 45-ért kiválasztottam neki a legjobb sz*rt amit kb 1 évig úgy hajtott semmit nem költött rá,csak 1 gyertyát vett bele./ szerencsétlen hajtása csörgött-csattogott egy gyertyapipát b*szott venni rá,inkább odaszigetelőzte/ Amikor összegyült a pénze egy kocsira akkor 30-ba átvettem tőle…….
Amúgy tavaly csak visszavette.
-
NYPD
aktív tag
Nyár végén meg lett nézve a légszűrő, kb érintetlen volt, úgyhogy azért nem foglalkoztam most azzal a résszel. 2020 február óta van nálam a motor, én nem cseréltem benne még levegőszűrőt. Szerintem a gyári van benne. 36xx km volt benne mikor hozzám került, ma reggel léptem át pont a 20k-t.
-
NYPD
aktív tag
Én is kitakarítottam itthon, szétborítottam az egész karburátort, és akkor derült ki, hogy a főfúvoka nem volt lehúzva rendesen, ott volt a karbi hasában. Akkor féktisztítóval nekimentem. Légszűrőt nem néztem, de akkor majd csekkolom. Ami még tünet amúgy, de elfelejtettem az előbbi psoztból, a durrogás alapjáraton. Nem nagyon, csak úgy szépen halkan pöffent néha.
#85034Rivaul köszi, megnézem, csak ezen olyan ratyi helyen van a keverékcsavar, hogy vagy egy nagyon hosszú vékony csavarhúzóval tudom állítani oldalról, vagy ha kikapom az egész ülést meg a dobozt, és akkor belülről hozzáférve, de ott meg az oldalidomtól lehet el se fér egy normál csavarhúzó, max valami csapott 5-10cm-es
De ezt majd meglesem.
-
Rivaul
addikt
Tudod, te egy igazi ostoba bunkó vagy. Ugyan ezt csináltuk veled itt végig. Tizen magyaráztuk el mit csinálj a motorodda. Folyamatosan értetlenkedve, kezdted elölről a dolgokat mint ha nem is mondtunk volna semmit. Most is elmondom, hogy nem azért nem teszi meg mert nem tudja, hanem mert nem lehet. De csak ócsárolod. Hogy veszed a bátorságot hogy így minősíts embereket? Meg mi az hogy tipikus szalag munkás? Te így allsz az emberekhez? Tegnap még gondolkodtam rajta hogy szóvá kell-e nekem tennem vagy sem. De sok évet dolgoztam szolgáltató iparban és nehezen nyelem le, az ilyesfajta hozzáállást. Most viszont tökéletesen kirajzolódik, hogy te egyszerűen ennyire korlátolt vagy...
-
Miért lepődsz meg? Tavaly nyár óta még az EU-n belüli vásárlásokat is terheli az áfa. Amúgy én sem tudtam, úgy világosítottak fel.
Egy cseh helyről kellett alkatrészeket és egyéb motoros dolgokat rendelnem, és már a weboldalon ahogy rakosgattam a kosárba mutatta, hogy mennyi áfa fog még rámenni, ugye a mi esetünkbe 27%. Tehát egy cseh székhelyű raktár, és európai gyártású utángyártott alkatrészekről van szó, nem a távol keletről behozott dolgokról. Ez van. -
Rivaul
addikt
Engem kicsit zavar a stílus ahogy ezt elmeséled, ne is haragudj. Szerencsétlen nem tehet róla hogy a M.posta egy balf@sz. Neki is egyszerűbb lenne az élete ha elvehetné a pénzed és oda adhatná a tokod. Olyanok hozzák (ott is) a szabályokat, akik az életben nem csinálták az adott folyamatot. Erről nem az alkalmazott tehet. Kicsit sok volt róla a negatív jelző számomra. Pedig semmi közöm a postához.
-
Rivaul
addikt
Én nem lelkesednék ennyire az import motorért. Amikor alkatrész kell, akkor hozhat kellemetlen helyzetben. A konténeres motor meg nem véletlenül az. Be van oda baxva minden is. Volt "szerencsém" hozzá. Van itthon sok rendezett normális darab amivel könnyű boldogulni. Felesleges ennyire túl bonyolítani. Körbe kell nézni külsőre, mérni egy kompressziót és gurulni 2 kört. Ez alapján ha valami később még sem stimmel, akkor sem egy ökör ára kiküszöbölni kisebb dolgokat.
-
Chereiose
addikt
Ez is igaz, és meg is figyelhető árban, lehet az évjárat is számít (ha nem kamu), de pl. Dio simán van 200k-ért, meg van 250-260k-ért is amit nepper árul "felújítva", akkor inkább az előbbit venném. De amúgy elég szegényes a piac, amikor néztem 3 éve akkor sokkal több volt hirdetve, most alig találok bármit ami tetszene hirdetés alapján is. Meg el is fogynak hamar, pl. beraktam parkolóba 2-3 napja egy Honda Todayt meg egy jobb állapotú Suzuki Addresst is, már egyik sincs fent. Viszont bízom benne, hogy azért fel-fel kerül 1-1 db mindig aztán érdemes megnézni az egyiket, bár mondom nem értek hozzá szóval kb amit tehetek hogy a helyszínen alkudok
-
Chereiose
addikt
Igazatok van amúgy, én is mindig erre a következtetésre jutok. Amiből van sok az a Honda Dio, esetleg a Suzuki Addressek, meg a Yamaha, abból pl. találtam egy Vinot, de többségében ez a választék. Az biztos, hogy így anyaghasználatra is fényévekkel jobbak.
Egyébként nekem azzal se volt bajom, amikor ilyen neppertől vettem felújítva, szépen megcsinálta nem volt vele bajom, és házhoz is hozta, ami külön jó mert ilyen kicsi robogót lábon még Budapestről se lehet hazahozni mert letolnak az útról.
-
Chereiose
addikt
Tudom, de speciel nem arra a szar hondára írtam, hanem minden egyes árult autójára, hogy a becsületesnepper faktor rádob százezreket még az árra
Aztán ahogy írtad 80%-ban ott a telepén festegetik meg mókolják össze őket, tehát ugyanúgy valami sérültet veszel csak még drágábban mint máshol
-
-
Zoli bácsi
őstag
Ezért jó a régebbi motorokba az E5 benzint tankolni.
Ebben is van alkohol, csak kevesebb, és jobb minőségű, ami nem bántja annyira a gumit, műanyagot.
Én robogóba, fűnyíróba, fűrészbe..stb. csak E5 benzint tankolok. Autóba is télen, mert ritkán megy, idén egyszer volt indítva..... -
KTMHobby3
tag
Nincs nekem semmi bajom Veled, tiszteletben tartom a saját megoldásod. Az viszont tény hogy a szélvédő nem vitorla. Az akkor lenne, ha hátulról erősebb szél fújna, mint amennyivel halad a motor. A szembeszél ellen találták ki, azért domború és döntött hogy kisebb legyen a légellenállása.
-
macilaci78
nagyúr
Levenni viszont csak egy mozdulat, mint a sapkát. - És fésülködni? Van, ahol számít a megjelenés és nem mindenki szereti a süni frizurát, vagy a kopaszt.
Tamás9x: más lesz a felület, de a pára ugyanúgy kicsapódik. A változás csak annyi, hogy sokkal kisebb cseppekben, így másként töri meg a fényt. A fizikát nem lehet meghágni. Ha sok a pára, akkor kvázi egy összefüggő vízréteg lesz a plexin, mintha egy akváriumon néznél keresztül.
-
KTMHobby3
tag
Ezek szerint életedben nem ültél olyan motoron, amelyiken plexi szélvédő volt. Nekem mindegyik motoromon volt, tudom miről beszélek.
"...aztán feltámad a szél és belekap, áhh, nem kell nekem vitorla, marhaság"
Tényleg "marhaság", amit írsz, főleg azért, mert sose próbáltad. A motoron a vitorla TE vagy, ha tetszik, na nem. A szélvédő áramvonalas, de Te sosem leszel az!
Elárulom Neked hogy szélvédővel gyorsabb a motorom. Na ezt próbáld felfogni és megemészteni. -
-
Tamás9x
őstag
Nem tudom ki mennyit utazik motoron, de esésénél, a nyitott bukósisak... de elég oda egy bogár is. Esetlegesen egy kavics... Feltalálták a pinlockot, plusz be lehet kenni a belsejét borotvahabba, vagy mosogatóval, és ez működik....
Hosszútávon plexi nélkül a süvítő szél a bukóban... Folyamatos nyomó rázás érzés fejen, és mellkason feleslegesen... 45Km/h-ig biztosan jó.
Szerintem ennél sokkal többet ér az egészség. -
KTMHobby3
tag
Szia!
Volt tapasztalatom nekem is hasonlóra. Tavaly kora tavasszal, vizes úton, enyhe bal kanyarban úgy megpördültem, hogy csak a bakancs mentett meg a padlózástól. Mint kiderült, egy autó fagyállója került pont arra az útra. Mintha jégen lettem volna. Szerencsére a csaj, aki mögöttem jött, észnél volt és megállt, de láttam az arcán hogy Ő is nagyon meglepődött az attrakciómon. Megúsztam. -
perge666
veterán
Tegnap reggel nálunk is ugyanez volt a helyzet.
De nálam a senda slick gumija simán vette az akadályt szerencsére.
Én ahogy kijöttem a házból rögtön észrevettem,mert a lépcső fénylett,csúszott is,és a járda is korcsolyapálya lett.
Végig 20-25-el gurultam,1-2 helyen leraktam a lábamat,és egyben megérkeztem a melóhelyre.
Mondjuk ebben lehet segített az is hogy lapos volt az első gumim,amit ithon figyeltem meg,mert hazafelé kacsázott a motor eleje. -
Tamás9x
őstag
Nem akarlak megbántani, de nagyon laikusan állsz neki, így szakmai szinten nem tudok érvelmi.
A lényeg, hogy létezik:
[link]
Komplett google keresés.
Voltak, vannak és lesznek is akkumulátor problémák, mert a mérnököknek spórolni kell, illetve a kinézet és hely fontosabb a megbízhatóságnál és ez az élettartam rovására megy. Tudunk róla létező probléma, de ez nem a cella hibája. Laptopnál is... meg kell fogni a fenekét... munka közben... és elgondolkodni, hogy vajon mire való a hűtőpad?
Esetleg egy telefont gyorstöltés után... azt hiszem 0-45 fokig biztonságos a töltési ciklus +/- 10C'
Minden cellának van egy típusa, ahhoz lennie kell egy adatlapnak, ami tartalmaz értékeket, ha ezen belül maradsz akkor nem elsz gond, az is benne van, hogy hány fokig tart a biztonságos üzemi hőmérséklet, amit ha átlépsz... akkor dádá baj lesz, le van írva.A cella mellett azért van elektronika, hogy ezt szabályozza, szóval ha túlmelegszik, nem a cella a hülye hanem az elektronika, ha az aksi oldalát fújja, vagy rásugároz a processzor hője pl ágyban.... vagy a telefon ágyban vagy játék közben, akkor a cella még mindig nem hülye, a felhasználó az.
Példa.. Műszerdalon fekete telefon GPS... kis út mire odaérsz forró!, mintha a sütőből vetted volna ki... Esetleg motoron... Nem az aksi volt a hibás, hanem a felhasználás formája, Sugárzó hőnek kitenni tilos, mégis kitettem, és ezzel csökkentettem az élettartamot, és akár fel is robbanhatott volna... Hány autós vagy motoros GPS-nek púposodott fel az aksija... kivéve azoknak amik ellenző mögött voltak.
Mielőtt válaszolsz ezt kérlek olvasd el: [link]
-
Tamás9x
őstag
Ez nem kicsit túl van lihegve, az elektronika mindent megold helyettünk, és a spontán öngyulladás nem létezik 18650-nél.
Külső behatás és extrém hő nélkül nincs.. a friss ipari cellák pedig leoldanak túlnyomás esetén is. Beépítés előtt úgy is illik minden cellát tesztelni, nem csak a feszültséget a belső ellenállást is, és a kapacitást is! na ez gyártósoron nincs... Most építek egy 3*8(3500mAh liitokala)pakkor, 100A-es vezérlővel.. Nem tudom már hány éve mókolom ezeket de 10+ és eddog nem volt soha ilyen.
A hibás pakkok felvásárlása nem ekrül ki a piacra, mihint feltűnik 1- azonnal megvesszük, ki sem kerül a piactérre. -
KTMHobby3
tag
Annyira nem bonyolult, mint ahogy gondolod. Megfelelő műszer és némi szakértelem kell hozzá. Mivel ez nekem szakmám, nekem nem jelent problémát egy ilyen javítás. Az se biztos hogy Kínai az akku egy ilyen drága motorban. A Panasonic fejlesztette ki a legjobb akkukat, de ha azt Kínában gyártják, az ugyanolyan jó.
-
KTMHobby3
tag
Megnéztem az adatait, valóban Li-Ion akkupakkal árulják. Akkor azzal sokkal tovább használható, mintha savas lenne. Azt is írják hogy 18650-es akkukból áll az akkupakk, ami azt jelenti hogy kb 160 db ilyen cella van benne, ezért jó eséllyel javítható. Az én motoromban is ilyen akku van, már vagy 5 éve, de csak 2 db, arról megy az index, meg a féklámpa.
-
macilaci78
nagyúr
Voltam tesztvezetésen tavalyelőtt, szokatlan volt, de nem több. A gázkar nagyon direkt, de szerintem némi gyakorlással megy a lágy indulás és a lassú araszolás is. A srác is előre tudott menni a pirosnál a sorok közt.
Mondjuk amikor a 160 kilóm alatt már kipörög a hajtott kerék, csúszna annyira, hogy az első kanyarban perecelek is.
A súlyom visszafogta a menetdinamikát, de nem mondhatnám, hogy látványosan elmaradt volna a gyári 2T 50 ccm robogómtól. A 196 cm magasságomhoz volt kevés, illetve nem az a megszokott "hokedlin ülök" pozíció, hanem attól jóval inkább magam alá kell húzni a lábam és a karom is többet tart a felső testem súlyából. -
Zoli bácsi
őstag
2T Libertym volt egy rövid ideig.
Nem próbáltam mit megy, de mikor hoztam haza, feleségem jött utánam a kocsinkkal, és itthon mondta hogy az Ignis órája szerint nagyjából a 70-et töröltem vele végig.
Nem csont gázon, és fülre sem erőlködött....
Sajnos vázsérült volt, el kellett adni, azt mondta a szerelő, nincs az az isten, hogy az én súlyommal (135 voltam) kihúzza a vázat, és azt használom. Eladtam alkatrésznek, egy új 125-öst vettem ugyanebből a típusból, most az van.
Szerintem egy 2T Liberty, Scarabeo menne, és a kereke is nagy. Amivel még mentem, és vitte a hab testemet..A Piaggio Typhon típus. Ennek kicsi a kereke, de széles, ballonos. Ez is kedvelt, sok fut.
Sok sikert amúgy, én évekig nézegettem a használt piacon, mégis átvágtak....Vagyis nem figyeltem eléggé, fogalmazzunk úgy.
Legnagyobb gond szerintem, hogy ezekkel a környezetvédelmi normákkal agyonvágták az "élhető" 50-es motorokat, indokolatlanul megdrágultak az új gépek, ezek a használtak piaci árát is emelik. Ehhez hozzávágva hogy nincs műszaki vizsga, magyarán semmiféle ellenőrzés, az olasz kereskedések beszámított ledobott robogóit ellenőrizetlenül ömlesztik dolgos honfitársaink az országba, majd kikozmetikázva emészthető km óra állással hirdetik..
Én nem irigylem aki használt robogót keres. Hozzáteszem, biztos van jó vétel, gondos tulaj. Én egy könyvet tudnék írni, használt motor-autó vásárláskor mivel próbáltak megetetni eddigi életemben..... -
Zoli bácsi
őstag
Ahogy én tudom, gyárilag fojtással kb 45 km/h.
Fojtás nélkül 55 km/h, esetleg kicsit több.
Gyártó sem hülye, egyszerű, könnyen kiszedhető fojtást tesznek bele, úgy tudom ennél a típusnál a kipufogóban van fojtás, és a variátorban egy fémgyűrű, könnyen eltávolíthatók, szerintem legtöbb műhely ezres szerviznél kiveszi automatikusan.
Hogy 60-70-et menjen, oda valami tuning variátor kellene, meg talán a kipufogó csere.
Szerintem nem éri meg, ha 70-et akarsz egy robogótól, eleve kétüteműt vegyél, azok alapból tudják.
Fojtás nélkül jobban pörög, de ésszel használva azért szerintem nem kell ezen aggódni, nem hiába több ország postája is ezt a típust használja.
Azért 70Km/h nem egy ötvenes 4T motornak való, típustól teljesen függetlenül.
Véleményem szerint azért az 55km/h sebességet, amit gyári állapotban fojtás nélkül tud, azt tartósan elviseli. (Gyártó is tudja hogy koppon használják)
Mindenesetre azt mondom, arra kell használni, amire való, egy 50-es 4T robogó a gazdaságos poroszkálásra lett kitalálva. Persze tisztában vagyok vele, hogy eltapossák szinte vele az embert. Ha több kell, és csak erre van jogsi, akkor régebbi kétüteműt kell keresni, jobban ugrik, több a vége. Ha van jogsi, vagy megcsinálnád, akkor egy 125-ös kell, hatvanig-hetvenig megy mint az ördög (ötveneshez képest), és alig több a fenntartása. -
nyogo83
Topikgazda
Nekem Newfren fekbetettel volt hasonlo, igaz alig volt hallhato normal gurulasnal. Viszont fekezeskor mintha vason futott volna, foleg az elso par kilometeren, illetve hidegebb idoben hangosan. Kb 1000km kellett, mire ugy bekopott, hogy nem volt mar hangja. Pedig semmi speci nem vol, sima utcai betet.
-
Debilon
addikt
én biztos ledobnám azt a szar gumit, már csak a magam érdekében is, mert írod, hogy mennyi a hülye kijön eléd stb., aztán ha tényleg fékezni kell akkor mi van? nem lesz mindig szerencséd, hogy megtartsd, meg tudd tartani a motort (lehet, hogy csak a nagyobb ccm-es nehéz motor, és hogy sokat mentem nehezebb robogóval is mondatja velem), mert tuti lesz olyan, hogy az mentene meg, hogy fékezéskor vagy kikerüléskor van tapadásod az első keréken
mindegy Te dolgod
-
Debilon
addikt
Pedig ezzel a régi, bakelit kemény, nem tapadó első gumival nem csoda, hogy nem lehet dönteni, meg csúszik
Értem én, hogy izé, de ne haragudj ha azt mondom, hogy neked nyűg ez az egész, nem való neked ez a robogózás/motorozás dolog, se nem élvezed, meg csak a problémákat látod benne
-
teleahocipöm
senior tag
Egy 125-ös váltós motor azért teljesen más, más mintegy Jog, Dio stb robogó. Meg kell szokni a kezelését, ott ahol a robeszen a hátsó fék van a nagy motoron a kuplung, ha rosszul kezeled, akár ki is szaladhat alólad és itt 100 kg feletti tömeg van, magasabb súlyponttal, többek közt ezek miatt is a kanyarodás is más.
Lassan egy hónapja csúszott ki alólam a Dio egy kanyarban, megfogtam úgy, hogy a motor sem feküdt le és én sem estem el. Valami jóképességű végig folyatott valamit az úttesten több száz méteren és a kereszteződésnél a járművek behordták a kanyarba, emiatt óvatos voltam és kint volt a lábam kanyarodás közben, ha a naggyal megyek, lehet nincs ilyen szerencsém.
Nem vagyok egy száguldozós típus, ezért nagy motoron is általában a max megengedett sebességgel megyek, így is sokkal haladósabb, mint a Dioval. Ha az álló sor elé gurulok, már ritkán kell attól tartanom, hogy leakarnak gyorsulni, ja és így megúszom bőven 3 liter alatti fogyasztással. A Diot is kedvelem az egyszerűsége miatt, igaz az többet eszik. A nagymotor hátránya talán még az, hogy jobban fázom rajta, nagyobb a szélzaj, nincs pakolási lehetőség.
-
hugi0
őstag
A1: Beiratkozol.
Otthon PC-n elolvasod amit el kell, kitoltod amit ki kell.
Ha nem vagy hulye !? - elmesz lenyomod az elmeleti vizsgat (ne elozz szirenazo mentott - en megtettem). Gyakorlat: 6 ora rutin, 4 ora forgalom (vagy forditva, 4-5 eve igy volt 45 voltam), vizsga.
Kb. 3 hete vetem egy Honda Dio-t.
2004 magyar forgalombahelyezes, elso tulaj 2012 ben 1000Km-el eladta.
Masodik tulajtol vettem 2012Km.
- utaztam erte vagy 180 Km-t. Golf Variant csomagtartoba . . . centire befert (tukrok le elsokerek ki).Es miert vettem robogot ?
Mert pont ezzel fogok csapatni(ha vegre lesz ho)
- a nagyot nem akarom osszetorni. -
FeniX-
senior tag
Nem teljesen értem, hogy kit akarsz meggyőzni végső soron. ;-)
Vannak a szabályok, amit az ember vagy betart, vagy ha nem és elkapják, akkor bírságot kap.Lehet lamentálni, hogy mit miért vagy miért nem engednek, de attól még ma - itthon, M.o.-n - ezek a szabályok érvényesek.
-
FeniX-
senior tag
nincs az szétfokolva, egyszerűen a régi sportmotoroknak hosszú ideig van nyitva a szívószelepe (a bütyök a vezérműtengelyen a 360 fokból elég sokáig nyitva hagyja a szelepet) cserébe alapjáraton idegesen jár, viszont fordulaton sokkal jobb lesz a töltése a hengereknek.
Sajnálom, hogy ezt a vizsgát nyűgnek érzed.
Gondolj bele, ha minden embert - aki most az 50-es robogókkal 70-el cikázik homlokra feltolt, be sem kapcsolt sisakkal - hagynának 125-ösre ráülni, mi lenne itt..Nem tudom, mi van amúgy a B125-ön, de szerintem ott pont az a kategória, ahol nem vágják meg feleslegesen az embert (nem Rigó utcai angol), hanem begyüjtik a pénzt, aztán "mehetsz isten hírével".
De vannak itt páran szerintem, akiknek megvan az A1, majd ők elmesélik.és pont az ilyen - általad említett debil motorosok miatt van rossz megítélése sok esetben a nagymotornak. Pedig lehet ezekkel normálisan is közlekedni. pl. a hangos kipufogótól én is kivagyok.
Most ez a leg-pronyóbb oldal az informálódásra, de még itt is jókat írnak róla:
gyakorikérdések. -
FeniX-
senior tag
Szerintem ugyanazt a filmet nézzük, én is pontosan ugyanezt gondolom arról, amit Te is leírtál.
Hadd egészítsem ki azzal, hogy utasként - nagymotoron - SOHA (ismétlem SOHA) a büdös életben nem fogok többet felülni senki mögé.
A kisrobogónak (értsd. 10"-os kerekek) egy Bp-i közlekedésben nem is kéne, hogy legyen élményfaktora. Az egyetlen élmény, amit ad, hogy "jézusom, mindjárt meghalok".Továbbra is azt mondom, hogy :
A.)
B125. Hétvégi tanfolyam, kb. 70.000 ft és vehetsz 'normális' robogót, vagy kismotort.
B.)
Nem lehet egy lapon említeni az 50-es kiskerekű robogózást, a motoron utasként való közlekedést, és "A" motorozást/robogózást (125 köbcenti vagy afelett).
3 különböző kategória, illetve 2.Sajnos, az 'átlagember' (értsd, autós only) az ennyit lát a robogókból: "nem kell rá költeni", és "60 (70/80/90, bekarikázandó) a végsebessége". Ezt a 2 paramétert. Így onnan nézve alakulnak ki azok a sztereotípiák, hogy "minek ült motorra, várható volt, hogy balesete lesz és akkor megsérül" / "inkább járjál tömegközlekedéssel" .. stb.
Szerintem itt a többség is osztja azt a véleményemet, hogy egy 125-ös robogóval (ami legyen csak a kategória alja, 10 lóerő) már bőven van élményed, normális futóműved, és nem olyan, mintha az autók között egy mopedautóval próbálkoznál. Mert itt Bp-n sajnos szerintem a kiskerekű 50-es robogó az ezt jelenti lehetőségekben.
(Mondom ezt úgy, hogy - igen - volt mindegyik fajta, kivétel nagymotor, mert nekem meg az jelenti azt a kalibert, hogy "ezt minek? 150-el mennék egy 220 kilós valamin") -
FeniX-
senior tag
Így már értelek.
Azért a malagutinak asszem' 12-collos kereke van, a jog-nak meg 10-es, ha jól tudom. Ott van egy vízválasztó, meg a jog-nak pilinckák a teleszkópjai is, ennek vastagabbak.
pl. van egy régi skoda fábiám. 2 hét alatt elcsöpög belőle 2-3 deci hűtővíz. A termosztát-háznál látom mindig, hogy könnyezik.
Na most, pont ez az a folyás, amit nem fogok nekiállni szerelni, mert ha megbontom, tuti, hogy 2-3 plusz alkatrészt is ki kell cserélni. Ennyit igazán utántudok töltögetni, nem nagy ügy.Ahogy a többiek is mondják, max veszel rá egy manuális csapot, és probléma megoldva.
-
FeniX-
senior tag
Pontosan milyen yamahád van?
Elnézést, hogy ezt mondom, de milyen 2 kiló?
Az én nyamvadék 2007-es 250-es (yamaha) YBR-emért, amit 480ért vettem, és még 150-et ráköltöttem kb. azt venné be egy kereskedés 350ért, max 4 kilóért.
Szerintem egy kis 50-esért kb. adnak 100at nagyon max. (vagy méginkább azt mondják, hogy add el a jófogáson)
De lehet, hogy teljesen el vagyok tévedve és majd kijavítanak a többiek.Libertyket is lehet nézni, még most is azt mondom - igaz látatlanban - hogy kb. 250-ből lehetne venni egy nagyon pöpec nagykerekű 50-est.
-
Tamás9x
őstag
Kellően közelről ismerem a motort, és társait, hogy tudjam ez így ebben a formában nem igaz
Kínai minőség, hiába japán liszensz alapján készült blokk és karbi... illetve török összeszerelés, vagyis török piacra szánt. Játszani jók, de ha egy megízható motort szeretne az ember folyamatos porladó műanyagok, indokolatlan rozsda, és állandó kábelhibák nélkül akkor ezeket a csodákat kerülni kell. Itt már nem rohad a küllő mint az rx9-nél, és fémek a sárvédők is, de a kábelelvezetés ugyanott van, ugyanazok a gagyi heggesztésekm és ugyan azok a kínai csapágyak vannak mindenhol.
Egy jó scarabeo a lehető legjobb dönés ezek helyett. -
FeniX-
senior tag
De miért scarabeo klón... miért nem rendes scarabeo?
Azért lehet képről is jobbakat kifogni, és nem kell elautózni csomó benzint.
Nyílvánvalóan, ha valami kétes eredetű robogót szemelsz ki, az vélhetően vacak is lesz.
Anno én is mindig az olcsóbbat vettem meg, mondván, hogy majd felújítom, meg apránként rendbeteszem, de mostmár 3-4 ilyen motor után tanusíthatom, hogy nem jó a felfogásom. A drágábbat és egyértelműen a jobb állapotút kell megvenni. (persze, a lehetőségekhez képest)
sztem 2, 250 környékén már nagyon jó scarabeokat lehetne venni. még talán 2 kiló körül is. -
FeniX-
senior tag
Nem nagyon hallottam még róla, mindazonáltal, kerestem pár frutyúb videót és meglepően használhatónak tűnik városi forgalomban.
Kérdés, hogy mennyire tartós, meg van-e hozzá itthon alkatrész, vagy esetleg mindent ebayről - innen-onnan kell megvenni hozzá.
Sajnos kijelenthető, hogyha tényleg fontos, hogy ne ázz szarrá, meg kb. ne legyél dzsuvás az első eső után, akkor mindenképpen robogó, és ha inkább motorra vágynál, kapcsolgatásra, meg normális üléspozícióra, akkor motor.B125-ön nem gondolkoztál még? Kinyílna a világ a lehetőségeket illetően.
Ez a kuba is ilyen honda cg koppintásnak tűnik, igaz, abban álló blokk van, nem a fekvő.
De amúgy jópofa ezekkel az indiai stílusú bukócsövekkel. -
Ha külsőleg nincs nagy módosítás rajta, akkor a lőtéri kutya nem fogja ellenőrizni, hogy 50-es vagy 70-es henger van-e rajta (tapasztalat). Ha már egy alu hengerrel párosított jó hangos rezonátor van, akkor természetesen már más a helyzet, még egy laikus is elgondolkodik egy ilyen motoron, hogy gyári-e vagy sem. De külsőleg a hengerről akkor sem lehet megmondani, az utólagosan felrakott szetteken 90%-ban sem a nagy, sem pedig a kisebb gyártók nem tüntetik fel, hogy mekkora henger. Tehát ott le kéne foglalni a robogót bevizsgálás céljából stb, hogy bizonyítani tudják.
Természetesen nem teljesen törvényes a dolog, és topikgazdaként kifejezetten törvénytelen dolgokra nem is buzdíthatnék senkit sem, viszont a fórumszabályzat egyáltalán nem tiltja robogótuningot. Ezt tisztáztam is itt annak idején még az előtt, mielőtt elvállaltam volna ezt a TG dolgot amikor felkértek.
Nem csak nálunk, hanem egész Európában kényes téma ez sőt, ugye az EU-n belül jóval szigorúbb szabályok is vannak mint nálunk. És mégis mindenhol, köztük nálunk is teljesen legálisan árulhatnak és vehetünk nagyobb köbcentis tuning szetteket a motorunkra. Nem csak 70-est, hanem 80 vagy 100 köbcentist is. És ezek olyan cuccok, hogy adott esetben csak és kimondottan ahhoz az ötvenes blokktípushoz lettek kifejlesztve. Tehát másra nem jó, így kimagyarázni sem lehet és nem is érdemes az eladás szempontjából sem.Tök érdekes ugye?Persze minden áruház takaródzik, le van írva mindenhova, hogy csak saját felelősségre stb stb, és ezzel el is van intézve.
Itt a fórumon ugyanez a helyzet, mindenki a saját felelősségére tuningolja a motorját, de ha kérdez valamit, akkor megkapja a segítséget ha van rá mód.
Én pár éve a robogótuning által kapcsolódtam ehhez a fórumhoz, kb csak ez a része érdekelt igazán, aki kérdezett annak válaszoltam ha tudtam. Jó pár évig az életem meghatározó része volt ez a dolog.
Tehát a felelősség mindenkinek a kezében van, hogy mit kockáztat be vagy mit nem, és ennek megfelelően számol az esetleges következményekkel.ui: Én idén töltöttem a 43-at. Nem egy rendszámos motor van a garázsban, de már nyáron elterveztem, hogy még egyszer (talán jövőre) összerakok magamnak egy komoly robogót.
-
FeniX-
senior tag
Bringa váltónál nekem is az elmúlt hetekben volt, hogy a nyáron szétszedett bicaj vázát átfényeztem és mostanában raktam össze. Hiába néztem meg 1-1 videót a váltók pozícionálásából és összerakásából kb. 3-4 alkalommal is utána kellett állítani, mert nem volt teljesen jó. Sajnos, ez a szerelősdi ez ilyen.
Továbbra is bátorítunk, hogy nyugodtan állj neki a benzincsap cseréjének, mert nem egy akkora was ist das.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik
- Simbin topic (GTR, Race07, GTR Evolution, RaceRoom Racing Experience, stb.)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen autót vegyek?
- PlayStation 5
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Építő/felújító topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- VR topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PlayStation Network Card (PSN) ajándékkártyák, egyenesen a Sony-tól!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest