- Milyen okostelefont vegyek?
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mobil flották
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
ph Az egyik HAMR, a másik MAMR technológiával éri el a komoly tárkapacitást.
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
Jövő év őszén jön a Mortal Kombat mozifilm folytatása
gp A folytatásban felbukkan végre Johnny Cage is, akit Karl Urban alakít majd.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zombei
aktív tag
Valakinek van tapasztalat Kymco Agility 50 4T-vel ? Nem rég vettem, és nem tudom van e benne még fojtás. Alattam ~185cm 85kg óra szerint 60-at megy, valósan kb. 55 környéke lehet.
-
zombei
aktív tag
Ma cseréltem olajat, és ránéztem a CDI-re, hogy az gyári e még, és az-az még nincs is bevágva. Bevágás, vagy másik CDI dobna valamit ? (Érdemes is volt ránézni, mert az akksiról mindkét saru le volt lazulva, és az egyik menetes lapja már a tálca alján is volt.)
Valamikor majd ránézek a variátorra is, mert úgyis le kell szedni a deknit a berúgó miatt. (Nem jön vissza, csak kis segítségre, úgyhogy ki kell pucolni, és át zsírozni.)
-
zombei
aktív tag
válasz BLUE TORNADO #85611 üzenetére
Pumpálás szerintem hülyeség, mert csak apró légbuborékokat csinálsz vele a nagyokból. Inkább benyom, légtelenítő megnyit majd elzár, aztán fék ki enged, ezt egy-két tágulási tartálynyi mennyiségig ismételni. Ha ezután se jó a fék, akkor ott valami más gond van.
-
zombei
aktív tag
válasz Manitou #85656 üzenetére
Ha forgalommal nincs gond akkor a magyar utak minősége végett a nagyobb kerekű enduro/supermoto-k jobbak lehetnek szerintem. Nekem DT50-em volt ~10 éve az olyan 3-3,5-et evett. Ha nincs szét tuningolva akkor ez a reális Derbi,Rieju,CPI,Motohispania stb. AM6-os illetve annak copyja blokkokkal.
-
zombei
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86016 üzenetére
Kis Mustang ? Nekem nem tetszettek sose, de régebben volt egy szép 634 350-esem, bánom is, hogy eladtam, csak sajnos akkoriban nem volt rendes helyem tárolni.
-
zombei
aktív tag
válasz Winchester95 #86103 üzenetére
Dugó nem valami szép. Hengert azt ki kéne mérni érdemes e foglalkozni vele.
-
zombei
aktív tag
válasz FeniX- #86165 üzenetére
Jó pálya az tény, hogy nem ezeknek való, de szerintem pályán motorozni hülyeség is, ha már egyszer motorozol, azt az élmény miatt teszed, azt meg pályán beállt nyakkal nem nagyon fogsz kapni. (Persze az más tészta, ha 5-10km-t ingázol melóba.) Én Hyo GT250-et hajtok, az országúton bőven elég (bár az ~10kW-al erősebb) 90-110-es utazót szoktam tartani. (Ez maxra olyan 160 körül megy, de az már nem neki való.)
-
zombei
aktív tag
válasz malagutif122 #86776 üzenetére
Ha van hozzá roppantógyűrűd, vagy rossz fékcsöved amit el tudsz vágni, akkor nagy fecskendő bele aztán a nyomás kitolja.
-
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #86824 üzenetére
Guminyomás szokott ilyet okozni, nézz rá arra is.
-
zombei
aktív tag
Varió tisztítás után ti szoktatok kis zsírt használni ? (Tudom elvileg nem kellene...)
-
zombei
aktív tag
válasz sityupityu #86971 üzenetére
Gyertyát lehet én tudom rosszul, de csak hideg motornál piszkáljuk, nehogy szétmenjen a menet.
-
zombei
aktív tag
válasz malagutif122 #87205 üzenetére
Többe lesz a töltő mint maga az akksi. Aztán úgyse fog 2-3 évnél többet kibírni.
-
zombei
aktív tag
válasz KTMHobby3 #87222 üzenetére
Hát pont, hogy fordítva. A li-ion,lipo akkuk hidegben a kapacitásuk töredékét tudják csak leadni. 0 fok körül a felét, alatt pedig darsztikusabban csökken. (és töltést sem veszik úgy) Sőt, ha nem lesz mellette egy normális bms, akkor nem lesz hosszú életű. Elektromos autók akksiját se véletlenül hűtik/fűtik.
-
zombei
aktív tag
válasz sityupityu #87244 üzenetére
Hát én voltam már többször olyan helyen, ahol az index izzó van valahogy beégve az öregnek, aztán azt minden műszakinál cserélteti....
-
zombei
aktív tag
válasz #TOTTI #87342 üzenetére
Én csak úgy szoktam, hogy fent töltöm, behúzom, aztán alul lazítom-elzárom, aztán ezt ismételgetem amíg jön bubi. A másik megoldás az lenne, hogy patikában veszel valami jó nagy fecskendőt, fent kiszívod a tartályt, aztán lentről benzincsővel csatlakozva felnyomod neki. Pumpálgatással, csak ami benne van nagy buborék azt aprózod össze, aztán sokkal tovább tart mire kijön.
-
zombei
aktív tag
válasz sityupityu #87781 üzenetére
Hát én is csak azt tudom megerősíteni, hogy motor műszaki hamar megvan, és nem olyan komoly mint az autónál. Általában ránéznek mennyire gyári, megfékezik a padon, meg a világítást átnézik. Múltkori műszakin akksi lekotlott, aztán már oda is úgy tudtam csak elmenni, hogy betoltam. Megkérdeztem tőlük gond e ha világítás még megy, de akksi beadta a kulcsot aztán csak betolni lehet, de azt mondták elég az is a kameráknak. (250 v2 azért ezt még szerencsére könnyen belehet tolni, bár a 40 fokba sok kedve nincs hozzá az embernek...)
-
zombei
aktív tag
válasz Zoli bácsi #87924 üzenetére
Voge 300R -re is érdemes a egy pillantást vetni. 292ccm 29le kicsit multistrada beütés, és épp akciós, 3év/100.000 km gari, szóval annyira rossz nem lehet.
-
zombei
aktív tag
Végülis nem inkább a kiherélt katalizátoros, meg részecskeszűrős retkeket kéne jól megbüntetni, hanem a százada annyit szennyező robogóst.
(Meg mikor a városban kezdenek el tisztítani ezek az új euro normás kocsik, akkor nincs légszennyezés.... ) -
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #88039 üzenetére
Mármint milyen ? Nem igazán értem kinek lett címezve az üzenet.
-
zombei
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88322 üzenetére
Visszafelé nem szeret elmozdulni a tengely, vagy oda ütni/rúgni kell neki egyet, vagy 1-esbe kicsit ráterhelni mikor jól felvannak lazítva az anyák.
-
zombei
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88397 üzenetére
1-2 között is van üres, vagy húzott kuplunggal szoktál várni ? Sok motornál amúgy kettesben kell kicsit gurulni, hogy könnyen bevegye az ürest, vagy egyest.
-
zombei
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88406 üzenetére
Közben leesett, hogy rosszul írtam, mert 2-3 közötti üresre gondoltam. Néhány motoron ott is van, vagy csak egyszerűen meg tud "akadni" a két fokozat között. Vissza pakolni szerintem alap, motorfékkel lassítás miatt is, amikor meg már szinte áll a moci akkor párszor még meglöködöm lefelé, hogy tuti 1-esből húzzam vissza az ürest.
-
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #88448 üzenetére
Hát ha nagy motorral hátsó fékkel tanítja az oktató akkor ott valami gond van.
Robogónál persze nem gond, de nagy motort nem sebességben tartva várakozunk, tehát elinduláskor kuplung be, sebeségbe rakás, lassan kuplung ki, miközben fék ki, és gázadás. Ebből adódóan első féket kell húzva tartanod, mert a váltáshoz kell a szabad láb.
De ha nincs még rutin akkor majd meglátod te is, hogy nem életszerű lábfékkel tartani a motort, csak olyan helyzetben reális, mikor hosszabb ideig várakozol, mint pl. amikor egy számolós lámpánál állsz, és az indulás közeli időpontig azzal tartod, aztán át váltasz a fent leírt módra. Egyéb esetben a láb, és fék váltás túl sok időt venne igénybe. -
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #88479 üzenetére
Megszokod majd, kell hozzá egy kis rutin, de nem nagy dolog.
Nyilván mindenki máshogy csinálja, de tapasztaltaknál sosem láttam olyat, aki hátsóval tartaná akár sebességben és úgy lőne ki lámpáktól, vagy lábat váltva sebességbe rakná, majd vissza a hátsó fékre tenné a lábát. Közlekedés közben figyelj meg másokat is, induláskor elég feltűnő mikor belökik sebességbe főleg a sport motorokat, mert vagy van egy csattanás, vagy rándul egyet a vas.
A stop tábla azért más helyzet, mert ott általában oda gurulsz megállsz vagy vonalon, vagy ahol már épp kilátni, (most egy rendes forgalmi helyzetet elképzelve, nem vizsgát, vagy oktatást) és igazából üres nélkül már egyesből mész is tovább, ha vonalon állsz oda ahonnan kilátni, ha pedig már ahol látsz és nem jön épp semmi akkor mielőbb elhagyni a kereszteződést, ilyen helyzetben ha kényelmesebb belefér a hátsó fékes megoldás szerintem is.
Én autónál is elég ritkán használok kéziféket. (csak nagyon meredek helyeken) Kuplung addig ki, hogy fék nélkül is tartsa magát, aztán mehet a gáz, és kuplung fel. Igazából motornál is hasonló a szisztéma, csak ott ez az egész sokkal gyorsabban végbemegy.
-
zombei
aktív tag
válasz Tamás9x #89008 üzenetére
Nem is érdemes összehasonlítani a két korszakot ilyen szempontból. Teljesen más volt a közlekedési morál, az autók mennyisége, és sebessége. Manapság mindenki siet, városon kívül is mindennapos, hogy 90-100-as tempónál kielőz a TDI-s gyökér, aztán következő faluban megáll, meg hasonlók....
-
-
zombei
aktív tag
válasz FeniX- #89655 üzenetére
Hát nem tudom, nekem volt ilyen Lead-em, és az nem azért nem ment 80-nál többet, mert a cdi nem engedte volna, hanem mert nem volt elég erő már. Talán 85 volt amit még tudott óra szerint normálisan, a 90+ meg már csak szakadékba hátszéllel volt meg. (Mondjuk ezt kicsit komótosabban, de két személyel is tudta.)
-
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #89709 üzenetére
Max 2T, a 4T az soha. Alább említett supercub-nak ~40-50 között van a vége. Ahhoz már kevés az erő. Agility 4T talán új szíjjal meg görgővel menne egy ideig 60-65 környéki maxot, így használtan 55-60 között a vége.(Bár azt tudja folyamat nyélen közlekedve gond nélkül. )
-
zombei
aktív tag
Románi normális hely lenne ? Alapból a korlátozásokat is EU-hoz igazodás miatt alakították át kW-ra. Így is sok a gyökér, nemhogy még ha 125 robogót lehetne B-vel 0 tapasztalattal, vagy lehet ha már sok helyen lesz ilyen szabályozás jönnek a cvt-s egyéb típusok is...
Ahogy nézegettem eddig, amelyik elektromos robi megy 70-et az vagy rendszámos, vagy megberhelt szoftverű "kis motor" ami lezabálja az akksit igen hamar.Zoli bácsi:
Hát a nagyok is elég sok blokkot kint gyártatnak már, nem kell hozzá sok tudás, hogy kis módosítással lehessen is kiadni saját néven a blokkot. -
zombei
aktív tag
Értelmezési gondok vannak, nem azt írtam, hogy reális a 45, a 60 mondjuk már az lenne, ha az lenne a hivatalos, de nem az, és az elektromos robogókat 45-re korlátozzák, és úgy is tervezik az akksikapacitást, hogyha azt meg is berheli az ember, hogy többet menjen akkor a futás teljesítmény drasztiksan csökken, tehát használhatatlan lesz a járgány. A roller teljesen más kategória, ott kissebb a kerék, kisebb a tömeg, de az nem közútra való, még egy olyan sem amivel lehet 70-et menni, mert állva egy váratlan kátyút nem tudsz úgy lereagálni, mint akár egy régi 10-12"-os kerekű japó robival ülve. Rollerral járok munkába, mentem már vele 8500-9000km-t, úgyhogy tudom miről beszélek, meg otthon még ott pihen a régi Mint, amibe szintén tettem pár km-t. (És nekem az M365 csak ~30-32-őt megy, nem 70-et.) Akármivel lehet érvelni, de az ,hogy 0 tapasztalattal fellehessen ülni egy 125-ös 10-11le-s robogóra, ami városban már jobban megy mint az átlag személyautók, az egy oltári nagy baromság.
-
zombei
aktív tag
válasz Árpi001 #89768 üzenetére
Hát én konkrétan egyet láttam eddig, az is románia...
De ennyi erővel akkor már kaphatna minden A1/A2 jogsis is nagy A-t, mert sok országban csak az van.Robogóra B-vel ráülni még azt mondom hagyján, mert nyilván kicsit segít valaki, könnyű a járgány, meg aztán 99% csak városban megy vele. 125 már teljesen más kategória ott azért kezd súlya lenni a vasnak, amit tudni kell kezelni, helyesen felmérni a féktávokat, és az íveket, mert könnyen kiegyenesíted a kanyart, ha félsz dönteni, vagy épp belefékezel. Papírozva meg nem lesz sose az 50-es max azt tudom elképzelni, hogy kötelező műszaki állapot ellenőrzés, aztán kapsz egy matricát, hogy oké mehetsz, amit ha megállítanak ellenőriznek. (Ami velem ~16 év motorozás alatt talán 2x történt meg. Külföldön is, volt hogy kiintettek minden motorost ránéztek kipufogóra, aztán intett tovább, csak akinek nem gyári volt azt fingatták.)
Gyártóknak az Eu meg kis piac, kb mint neked a sarki coop/tesco, ami nekik meg india, és kína.
Fojtásról tekintetében nem tudom miről beszéltél, mikor az A1 kategória jelenleg is 11kW, és ez tulajdonképp A1-et adna B-s jogsira. Szóval egy cirka 15 lóerős vasra 0 tapasztalattal üljön fel a jónép. Nem tudom hány motoron ültél életedben, de ilyen kis teljesítménynél 1-2 lóerő is jelentősen érezhető, tehát nem mindegy, hogy min ülsz, a ~4Le 4T, ~8-10Le 2T 50-es, vagy a 15 Le 125-ös, ami még nyomatékosabb is a kisebb társainál. Talán egy 60-70 Le környéke az amikor már +- 5-10 lóerő fel se tűnik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hobby elektronika
- Politika
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs