- iPhone topik
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz AssAssynn #212096 üzenetére
Erre full elektromos valo, vagy plugin. A hsd tolti magat de ilyen rovid ido alatt nem sokat tud tolni az akksiba az a baj, sokat megy majd a benzinmotor es oda a jo fogyi.
Mondjuk en 2.0 tdi-t hasznaltam hasonlo helyzetben, az bekapott 12-13 litert siman.
#nincsbennetarcsi
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #212098 üzenetére
Igen, ahogy írtam is, az lenne a tökéletes. De összesen csak 25 eladó példány van belőle és a legolcsóbb is 4,5 misitől indul Ez majdnem a duplája, mint amennyit érnének nekem. És ezek 2013-as, 10 éves autók.
Mondjuk pont most, hogy ránéztem, látom, hogy feltettek 3,5M-ért egy leharcolt extaxit, fújt sárgával. Nájsz
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Igen, csak a full elektromos, vagy plugin, az megint csillagászati összeg, ráadásul - ahogy korábban írtam - be kell férnie alkalmanként a családnak, és néha mennem kell egy 150-300km-t, és jó lenne, ha azt is bírná hatótávilag megállás nélkül.
De nem is ez a lényeg, hanem amit írtál, hogy a HSD nem tudja így jól tölteni magát, pont ettől féltem. Jó, hogy írod, bár persze a gyakorlat tudná igazán megmutatni ezt, de arra meg luxus autót venni, hogy "kipróbáljam egy hónapig". Mások azért mennek egyhuzamban legalább 5-10 km-ert vele, úgy más, de én nem olyan távra használom."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
rbalint88
addikt
válasz Vismajor01 #212095 üzenetére
Volt elotte B4-es es B5.5 Passat kombim es Avensis kombim is, meg jartam Suzuki Splash-sel, Alfa 156-tal es A4 kabrioval is, a kicsi csomagtartoban is el lehet ferni.
Tenyleg inkabb hozzaallas kerdese szvsz. Aki minden felesleges hulyeseget visz magaval, azt is csak behanyja a kocsiba, annak a Multivan is kicsi -
AssAssynn
őstag
válasz molnarpeter #212105 üzenetére
Viccen kívül?
Jszp képek nem túl csábítóak. Belül fúrva a műszerfal több helyen a taxis dolgok miatt, a középső ülősör fejtámlái eltérő színűek. Meg amitől még félek, hogy a vezető ülés mennyire lehet kiülve egy taxis kocsinál, ahol a sofőr egész álló nap benne ücsörgött. Persze lehet cserélni, csak kérdés milyet kapsz és mennyiért."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Vismajor01
addikt
válasz AssAssynn #212103 üzenetére
Te törődj Qruval, tudtommal sose volt HSDje
Visszatolti az akar egy kigyorsitas/fekezes alatt. En falun lakom, es allandoan elektromosan megyek vagy jovok. Es ilyen 2 kilometereket megyek. Ha nem lett volna benne egy anyos latogatas akkor ebbe a honapba pl 700km.
Es nalam tok sik van, havernal pont hegy aljaban van a lidl, legurulok feltoltodik maxra visszafelé meg sokst jovok elektromosan
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #212107 üzenetére
Na most jól összezavartok.
Az, hogy állandóan elektromosan mész azt jelenti, hogy be sem kapcsol a benzinmotor? Kvázi ingyen jársz? Csak nem.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
dj79
senior tag
válasz AssAssynn #212108 üzenetére
Nos, ha fűtesz, megy a benzinmotor, az termeli a hőt, az első két km-re kell neki a 7-8 liter. Melegben kb 7-800 méter, utána töltöttségtől függően kapcsolgatja a benzinmotort. A p3 előnye a vízkör kialakítása, ugyanis körbe van vezetve a katalizátornál, ezáltal hamarabb bemelegszik. Télen városi vegyes 6-6,5l, nyáron 4-4,5l vegyessel számolhatsz. A prius+ akku más technológia, az nem hullik, ott a majdnembiztosan extaxi múltat kell elfogadni.
-
Vismajor01
addikt
válasz AssAssynn #212108 üzenetére
Hat pl most atmentem Ocsara oda felé siettem nem néztem, visszafelé nagyrészt elektromosan tudtam jönni.
Ez nem Phev nem tudok tisztán elektromosan menni de megfelelő technikával sokat ki lehet belőle hozni. Nem véletlen vann10lityon az atlagfogyasztas v6 3.3literrel úgy h 20bol 15x nem megyek többet 5kmnel
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
AssAssynn
őstag
Az a baj én is így érzem, de keményfejű vagyok. Meg amennyiért ezeket a lelakott Priusokat adják, annyiból egy frankó Verso-t is lehet venni. Igaz az 10-12 lityót is benyel, de talán 1.6 benzinnel és gázzal olcsóbbra jönne kis. Csak gázosokkal meg nincs tapasztalatom, attól félek az egy plusz hibaforrás lenne csak benne. Nekem meg nem érné meg beletetetni az évi 5-6e km mellett.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Rövidtávon egyáltalán nem fűtik, semmi értelme arra a néhány kilométerre, meg fel sem melegedne addig. Akkor fűtök csak, ha családdal megyünk hosszabb távra.
Olvastam, hogy a Prius Plus (+) az li-ion, szemben a hagyományos nimh-el, de azt is olvastam, hogy azt nem lehet cellánként javítani, mint a simát. Az a baj, mivel gyakorlatilag az összes külföldi, igazad van, hogy 99% az esélye, hogy 600e-ről visszatekert taxik ezek valójában, és ez nem is tetszik nekem.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
őstag
válasz rbalint88 #212076 üzenetére
nem tudja, de alin van egy $100 adapter, amitől tudni fogja
még kamera adapter is van, ha csak Attraction-t találnánk, de a Takumik és a Revolutionok úgy tűnik default jöttek a 360-as kamerával
nekem is a Mazda tetszik a legjobban, de a feleségem már eljutott arra a pontra (ikrek) hogy ha valami minden szempontból tökéletes, akkor neki az nem jó, ez a "nem lehet, hogy nincs választaási lehetőségem" szindrómája van
élőben néztünk már Qashqai-t, és nem annyira putri, mint ahogy gondoltam. átfogalmazom: néztünk egy CX5-öt és mivel azok jellemzően 1-2 évvel idősebbek, mint a Nissan, így hiába a minőségibb beltér, az elhasználódás kiegyenlíti a különbséget (egy lelakottabb prémium beltér és egy vatta új középkategóriás beltér kb egyenlő érzetet ad)
azt viszont nem tudtam, hogy duplakuplungos a Qashqai, ez egy minusz pont most
ellentétben az 1.6 T-GDi gondolom ugyan abban a problémában küzd, amiben a szívó verziója, kokszolódik. ezt gondolom egy kis dióhéjas tisztítás megoldja, vásárláskor egyből lehet ezzel indítani, mint a Mazdánál az alváz- és üregvédelem.#212080 Qru köszi! ezek a 2018-as modellek is rohadnak még? azt hittem az valamikor már megoldódott.
#212086 Vismajor01 igen, ezek már átestek a "looks" szűrőn, tehát ezeknek a formája a feleségemnek is tetszik, én igyekeztem a legkevésbbé problémás verziókat kiválogatni
amit nem írtam, mert én nem tudok semmit az 1.5 TSi-ről, az a Karoq és Ateca párosa.
ha vállalható az egyötös (ez már mind szíjas) akkor ránéznénk arra is“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #212117 üzenetére
Úgy hírlik a sárga, fehérnépet szállító bódé "komolyabb" műszaki vizsgának van alávetve, mint egy mezei. (Tudom magyarországon ez nem jelent sokat, azok is lehetnek éppúgy jóféle járgányok, mint lelakott talicskák).
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz imyourfriend #212119 üzenetére
taxi nem lehet 7 evnel idosebb... legalabbis Bp-n
a 10 eves is csak akkor lehet, ha a Covid alatt futott volna tul a 7. even, es 2017 elott is mar forgalomban volt itthontöbb drón kell ;P
-
AssAssynn
őstag
válasz molnarpeter #212117 üzenetére
Hát nem tudom. Most rákerestem, hogy ennyi pénzért milyen Verso-kat lehet venni, és hát: Mo.-it, alacsony futással, kívül-belül szépet. Jó, ez nem hibrid az igaz, de cserébe egy olyan újszerű autó, amit később bármikor eladok. És akkor most ugyanennyiből vehetek egy lerúgott Prius +-t, aminél ugyan teljesül a hibrid utáni vágy, de ennyi.
Amúgy nem szívesen költenék rá 3,5M-et, legfeljebb, ha csodaszép példány lenne.
Az a vicc, hogy korábbi "Corolla" Verso-t kapok már 2M körül és akkor a maradék 1,5M-et rákölthetem szervizre és tankolásra, és szerintem akkor se érném utol soha a Prius 3,5M vételárát. Én vágyok rá, de nem jön ki a matek, hogy hogyan érné meg ez nekem."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tibbike01
őstag
Segítsetek! Még mindig dilemmában vagyok. Itt van 9millió kp, amiből le akarom cserélni a régi 1.6os Seat Leonunkat, de totál döntésképtelen vagyok.
Jó lenne automata, jó lenne nagy, de nem kombi (mer asszonynak nem tetszik) jó lenne benzines mert elég gyakran hásználom városban is, jó lenne ha szép márkás lenne és értéktartó (nem öreg autó) és nagyon jó lenne ha nem fogyasztana túl sokat gondolva a jövő üzemanyag áraira. Milyen autót vegyek??
Mondeo túl nagy és nem tetszik, hibrid Corollát nem szeretnék.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz hobizoli #212121 üzenetére
10 év a limit, és a COVID miatt ezen a 10 éven lehetett túlfutni 2022 végéig.
Évente van műszaki vizsga, plusz a BKK is szemlézi. Elég szigorúak, szóval a vizsga körül minden klappol ezekben az autókban. Közte viszont futnak Budapesten évi 30-60 ezer km-t, ami jelentős. Az tény, hogy a saját tulajdonú taxik mindig meg kell legyenek csinálva, különben nem tud az ember dolgozni vele. A bértaxik sokkal neccesebbek.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
rbalint88
addikt
válasz tibbike01 #212123 üzenetére
Sikerult kiloni a ket racionalis opciot, ha fontos az automata valto
Egyebirant vagy tankolni fogsz sokat vagy alkatreszre kolteni, esetleg veszel egy ilyet: [link] ha nem toltod is elmegy 7liter korul/alatt hibridkent, olajos dsg van benne es normalisan felszerelt (nekem a keyless hianyzik, de lehet elni nelkule).
Vagy megbekelsz a 12 koeuli varosi fogyasztassal es 2.0 tsi, vagy megbekelsz az X<150000km valtofelujitassal a szarazkuplungos dsg-nel es hasonszoru kisbaratainal 500e-1M Ft ertekben - emellett kevesbe finoman is mukodnek az olajosnal.
Esetleg meg ezek johetnek szoba, de a fogyasztasnak utana kell nezni spritmonitoron:
[link] - erre gyorsan le kell csapni, nagyon jo az ar
[link] - ebben ulesszelloztetes is van
[link] - legujabb modell, nagymotor (hibrid!), mekafull -
AssAssynn
őstag
válasz AssAssynn #212122 üzenetére
Illetve még annyival egészíteném ki magam, hogy az összehasonlításom nem is teljesen korrekt, mert inkább azt kellene mondjam, hogy a P+-t a P2-vel hasonlítom össze, mert már ott is megvan a hsd, szóval igazából a P2-höz képest a P+ abban több az én részemről, hogy középen szélesebb. Na így nézve még cinkesebb az árkülönbözet. P3-hoz hasonlítva is még azért jelentősen drágábbak (leszámítva ezt a mostani beeső taxit).
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Sziasztok, picit több mint egy év keresgélés (rengeteg csapongással ár és márkák terén is) után, a hétvégén sikerült autót vásárolni.
Végül visszatértem az eredeti, racionálisabb elképzelésemhez és engedtem az általam felállított kritériumokból is.
Nehéz szülés volt...
Sajnos kép, csak ennyi és ilyen van, nem nagyon volt még időm.
2019 Renault Talisman, Magnetic felszereltség, 4control,7-es EDC, 1.8tce@225“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #212134 üzenetére
Azért a P2-vel, mert a fogyasztáson agyaltam, és ilyen értelemben hibrid-hibrid. Most ezt értsd jól, tudom, hogy fiatalabb. Ha lenne olcsóbb, akár P1-2-es Plusz, akkor arra mennék rá.
De akkor, ha ragaszkodunk az almát-almához, akkor az a 3,5M-es Priust+-t, a 2,3M-es szintén extaxi P3-al kellene összevetni, amit te is mutattál.
Mindegy, itt igazából az a fő dilemma (ha maradunk a Prius kérdésfelvetésemnél), hogy vagy legyen egy sima Prius, 2-3 évig, amikor is (terv szerint) jön a 3. kölyök, és akkor gondolkozzak csak a nagyobbra váltásban. Vagy már most ugorjak oda, és nézzem a Prius +-t. De erre írtam, hogy az árkülönbség meg durva köztük. És, ha már mindenképp nagyobbat nézek, akkor gondolatban visszakanyarodtam a Verso-hoz, amiből ennyi pénzért már egész pofás darabot kapni."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tibbike01
őstag
válasz diegho #212127 üzenetére
Az első gondolat egy 2.0tdi DSG Arteon volt. De nem biztos, hogy szeretném ezt a dpf-es regenerálós történetet meg csak kb 2 havonta lenne pályázva az autó.
Rbalint88: köszi, nem rossz a Mazda 6, de nem rohadnak ezek túl gyorsan még mindig? Illetve ezekben milyen automata váltó van?
A szárazkuplungos DSGtől még mindig annyira kell félni, mint az elején?
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
Paxker315
addikt
válasz tibbike01 #212138 üzenetére
érdemes a száraz DSG-ről kérdezni pl. LA-chipet, ők rendszeresen írkálnak 300Nm fölé száraz DSG-s autókat, s persze jó váltó-programjaik vannak, amik az élettartamnak jót tesznek. Szvl bármelyik mellett is döntesz, ezek azért ajánlottak. Főleg, hogy a karakterisztikát is észszerűsítik (nem engedi beesni a fordulatot, nem vált el "remegve" alacsony fordulaton, optimumtartományban használja a fordulatot...). Szvl ennyi kis pluszt mindenképp', hosszú távon hálás leszel.
a kapcsolatokba invesztálni kell, feltárni, hol lehet még javítani, és arra törekedni, rászánni az időt a fejlődésre. Nem feltétlen otthagyni a bódét kisebb "hiányosságok" miatt
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
válasz Vismajor01 #212135 üzenetére
Első körben b8 passat, insignia 2 voltak mellette. Insigniaval egyszer lukra futottam, azt valószínű azért engedtem el. A b8... hagyjuk, nagyot csalódtam a "nagy" német technikába. Aztán csapongásom során volt még arteon (azért nagyon oda voltam). Aztán itt jött az igazi csapongás, ha már árban fentebb voltam: a5, q5, x3, esetleg rav4.
Mozdíthatatlan kitétel volt a nyitható panorámatető, ezt el kellett engednem.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz tibbike01 #212142 üzenetére
Egyrészből azért, amiért a B8-at (pár idegesítő elektromos hiba, amik standard módon előjönnek, motor anomáliák: csak bizonyos motorkódok vehetők, olajfogyasztást tök normálisnak kezeli mindenki). Illetve az arteon esetén már belépett a racionalizálás is, a talismanhoz hasonló (évjárat, felszereltség, stb....) arteon, egy bő 3-4 millióval többe kerül. Hát én nem éreztem ezt a különbséget.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
kenguru99
aktív tag
válasz AssAssynn #212136 üzenetére
Az eredeti kérdésedben felvetetted az egyes priust is. Nincs nagy baj vele, kicsitt rosszabbul fogyaszt mint a kettes. Kevésbé praktikus a lépcsőshátú kialakítás miatt. De, azt tudjad hogy összesen 4000db-ot adtak el belőle európában. Ha például lekoccolsz egy fényszórót rajta, bontott nem lesz. És könnyen lehet, hogy már a toyotában se kapsz. Vagy ha igen, akkor csillagászati áron.
-
zgospel
őstag
válasz tibbike01 #212138 üzenetére
Nem igazán tudlak követni. Azt írod, hogy nagy autó kell, de a Mondeo túl nagy, miközben az Arteon meg jó lenne. Most akkor melyik méret kell? Illetve mit jelent konkrétan a "márkás" és a "nem öreg autó"?
9 millióból egyébként hibridekből már elég szépen lehet válogatni.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
tibbike01
őstag
válasz zgospel #212149 üzenetére
Az Arteon is nagy.
Igazából egy új Skoda Oktáv 1.5 TSI DSG lenne a legjobb, pont elég nagy tágas, de nem túl nagy a bódé, a sedánnak is 600liter a csomagtartója, de sajna nincs 9millióért, illetve 1.5TSIhez a széthullós DSG-t adják...
Arteon 2.0TSI DSG-vel városban mennyit kajálna?[ Szerkesztve ]