- iPhone topik
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Erős specifikáció, kompakt formában
- Galaxy Z Fold6-hoz viszonyítva mutatják, mennyivel lesz vékonyabb a Z Fold7
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
theporcupine
tag
válasz
xhege #104212 üzenetére
Ez a történet a decenterességről kicsit furcsa (gyárilag tesztelik, beállítják az objektíveket, kicsi az esélye), meg inkább hazai fórumon terjedt el, szerintem. Valaki itt fel is vetette, hogy lehet, ugyanaz a hibás darab vándorol emberek között. Azt meg lehet, hogy földhöz vágta valaki, vagy szétszerelték. De nyilván, nem tudom, mi az igazság.
Ami viszont valóban létező dolog, az a focus shift. Ha jól gondolom, ez az jelenti, hogy AF-nél rekeszt állít a megfelelő fényerőhöz, majd a beállított értékre visszaállva készül a kép és közben mozdul el a fókuszsík. Erről van több infó a neten, valós probléma. Utána lehet nézni videókon is, milyen mértékű.
Nekem Pana van és főleg videózásra használom, ott ez a probléma amúgysem nagyon jelentkezhet. -
vadkörte
addikt
válasz
xhege #104199 üzenetére
Körtepumpa:
Két féle van. A fotósoknak készült, dizájnos, pl. rakéta alakú, rövid csőrrel és az egyéb célra készült eredeti, hosszú csőrrel és több méretű ballonnal.
Előbbit fotós on- és off-line áruházakban vehetsz, utóbbit orvosi segédeszköz boltban. (eredeti célját tekintve beöntésre használják, szóval kéz alól ilyet NE vegyél)
Sűrített levegő:
Palackos és/vagy kompresszoros. Ezzel óvatosan. Kis adagokban keveset fújj! Így nem csinálsz galibát. Egyrészt fizika. A táguló nagy nyomású levegő lehűl, ha párás a környezet, a kicsapódó párát viszi magával. A szenzorra. Ennek meg nem fogsz örülni. Ha meg nem elég tiszta, olajos lehet a levegő. Ami a szenzorra kerülve nem jó ómen.
MILC-ek szenzorának hardveres tisztítására több helyen szakműhelyt javasolnak, de ha tudod mit csinálsz, kellően óvatos vagy és tudsz venni - m4/3-ra neccesebb, APS/FF-re lényegesen könnyebb - folyadékos tisztító készletet pár perc alatt le tudod pucolni a szenzort. Esetedben elég lehet egy körtepumpás kifújás. Ha nem mozogsz poros környezetben és/vagy nem nagyon csereberélsz objektívet, (több) évente 1-2 alkalommal elég.
(Fuji-m szenzora kicsit szmötyis volt, le akartam fújni de lusta voltam körtepumpázni. Nem elég óvatosan belefújtam, szépen össze is nyálaztam2 svab-bel meg némi folyadékkal és kevés sűrített levegővel valamint 8-10 plussz ősz hajszállal később a probléma megoldódott.)
-
Jahno
veterán
válasz
xhege #104197 üzenetére
Elsőre körtepumpa, az jó eséllyel nem viszi le, utána szenzortakarítás.
MFTre most ki nem válogatom, én egy ideig évente elvittem szakihoz, vagy nagyobb melók előtt aztán egyszer rá kell szánni magunkat, elvégre az éves költség olcsóbb, mint 1 takarítás ára és akkor időpont, rohangálni, leadni, akármi. Most már magamnak nyomom. Folyadék, pálcika, kész: [link]
-
-
gyapo11
őstag
válasz
xhege #104153 üzenetére
Az 1.8 az nagyjából két blende előny a 4-hez képest. Egyébként sokkal kényelmesebb a zoom. A fényerős zoom drága, ezért kell egy fényerős fix, hogy amikor már az egekbe kellene emelni az isot és már csak a színes zajt látnánk a képen, akkor legyen valamilyen kép, mondjuk 12800 helyett 3200, mégis csak jobb. Lehet hogy túl szűk, lehet hogy túl tág de kép és nem zaj. Nemrégen fotóztam nagy épületet 25-tel, tekertem volna a zoomot ha lett volna olyan gyűrű rajta, nem fért bele a homlokzat és nem lehetett hátrébb menni. Ezért én is tervezek egy 15-17 közöttit venni, 7.5 van de az más liga (halszem).
Láttam képet 9 mm-es rektilineáris obival FF-en, szuper jó, egyenes vonalak hatalmas látószöggel, van-e ilyesmi mft-re? 4.5 mm ami nem halszem?
-
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104153 üzenetére
Próbálgasd a kitobit 17/18, 20 ill 25mm állásban, melyik jön be jobban, a lényeg hogy ne tekergesd a zoomotbármennyire csábító is
Járd körbe a témát, helyezkedj, hogy megszokd a làtószöget Ne a képminőséggel törődj most, a kompozíció legyen szem előtt. Beltérben is próbálgasd, hogy lásd a korlátokat. Kint egy lépés előre-hátra megoldhatja a problémát, beltérben ez sokszor nem lehetséges. A 25mm fel van tüntetve, a 18 is, a 20 pedig megsaccolható, de talán a váz is kiírja a gyutáv állást.
Az Oly 25 nagyon jó cucc, ajànlott (egyébként nagyon kevés mft objektív "nem ajánlott") -
Jahno
veterán
válasz
xhege #104153 üzenetére
" Városnézés alatt lehet jobb a 12-32mm kit obi, "
Erre való a 14-140, de tényleg. 12-32vel táj/timelapse módban tök jól el voltam, a motoros zoom meg a fogása az városban kiborított 2 perc alatt. Rendezvényre meg teljesen más az elképzelésem, oda nekem szög és rendesebb váz is kell, mert MFTvel egyszerűen nem adja ki értékelhető minőségben, dinamikában, többihez van állványom és F8, vagy megtartom amit meg lehet.
-
Jahno
veterán
válasz
xhege #104143 üzenetére
Használt gépre az expó az szerintem ilyen varázslatos arányszám. Pld. a Sony A7-IIIat kb. 50ezer expóval előbb meg merném venni, mint 10ezer alatt. Meg aztán ott van az A1 amit használok, kiolvasva 1 expó van benne, gyakorlatilag kapott a szájára nem keveset. Hirdetnek kevés expós vázakat, minden sarka kopva, gimbal helye látszik az alján, 16 akkuval és 3 dupla töltővel, de kevés expóval? Utána jönnek a legendák, hogy ennyire meg ennyire van méretezve, vagy XYnak milliókat elment, aztán másnak nem. Annyi lehet az előny, hogy ismerősi körben és fotós csoportokban igaz kevesebb MFT váz van, viszont nem nagyon láttam lekonyult zárat. Saját G5ön kívül mert az szétszakadt
1500nál amikor ennyivel eladó a gép akkor azon csodálkozom, hogy mitől lehet ilyen kevés és de jó Neki, mert az nálam egy erősebb délután szokott lenni, szóval hasra kell ütni, megvenni, aztán úgyis orosz rulett, hogy mikor áll meg vagy a gombok/tárcsák milyen állapotban vannak és mennyire ázott meg a múltban.
-
gyapo11
őstag
válasz
xhege #104143 üzenetére
Nézz rá a linkre, sok gép van, össze lehet hasonlítani a számított várható expószámot a gyári adattal, általában kisebb, mert mindig vannak hamarabb elromlók, és lehet ezeket nagyobb súllyal számolja, viszont ami gépeket néztem, mindig voltak olyanok, amik messze tovább működtek mint a gyári várható. Szerencse kérdése.
-
Throme
veterán
válasz
xhege #104146 üzenetére
Szerintem a nagyon jó EVF csak nagyon drága vázakban van. Ha tükrös rendszert használtál, akkor a belépő gépek EVF-e mindig is gyengébb hatást ad.
Az EM5 mk3-ban pl 2,36m képpontos lcd (vagy talán már oled, de ez nem biztos) van.
Ez manapság a kevés kategória. Nekem mégis megfelel.
Komponálni, expot belőni, beállításokat ellenőrizni elég.
... ez se egy olcsó váz. Most az OM5 a megfelelője, ugyanennyi oled képponttal és 530k huf újonnan (használt árát nem tudom).
Számomra a belépő gépekben lévő EVF is jobb, mint a tűző napban a hátsó lcd. Persze szoktam használni ilyenkor is a hátsót, csak maradok a "nagyjából jó lesz, legfeljebb vágok belőle és beigazítom" hozzáállásnál. -
HollyBoni
veterán
válasz
xhege #104146 üzenetére
Ezeket nézd: hardverapro, facebook m4/3 adok veszek csoport és simán csak marketplace keresés, index 4/3, mikro 4/3 adok-veszek topik. Ezzel kb mindent lefedsz. MPB-n jelenleg €214-től van az első verziós 20mm. Nem vészes, de szerintem jobbat ki lehet fogni itthon.
Én alapból jobban szeretek keresővel fotózni. Nyilván verőfényes napsütésben jön a legjobban, de ez a kereső akkora f*s, hogy néha még ott sem segítség. -
HollyBoni
veterán
válasz
xhege #104141 üzenetére
Kb. minden héten látok eladó 20-as Panát. Amikor meg nem volt, felraktam 1-2 hirdetést hogy keresek ilyen obit, és napokon belül többen megkerestek. Ott az MPB is, nyilván itt valószínű magasabb lesz az ár.
GX9 kiválasztásánál fontos szempont volt nálam az EVF. Viszont sajna a gyakorlatban annyira gagyi ez az EVF, hogy egyre kevesebbet használom.
Ezt még akkor más is mondta itt nekem, de nem igazán jött át.
Ha jól látom a GX80-ban is ugyanez az EVF van, szóval óvatosan. -
Jahno
veterán
válasz
xhege #104141 üzenetére
Persze, hogy megoszlik. Bár és eleget fotózom a legócskább cumókkal meg ilyen középalsó vackokkal is, mint a MFT vonal, kb. az most a hobbi elsődleges gépezet így a Fujis elkanyarintásaim után, de felső polcos motyók is járnak a kezemben bőven, ha éppen dolgozni kell.
Ezt raktam össze nyárra, hogy végigszórakozom, de lehet maradok a lassabb módszereknél, mert nekem drága az analóg. Pár évre lehet félre is teszem:
EVF nekem is hiányozna szinte mindenhol. GX-8-80-85-9 és társaik teljesen jók, körbe kell nézni.
Itt fotómasinát mentem próbálgatni, vittem vagy 5öt, abból három gép van a képen és ezek közül egy maradt meg:
Legyen kicsit jó idő, oszt meglássuk. -
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104130 üzenetére
Lassú, de azért élhető, ha kiismered a határait, a képe viszont kárpótol mindenért.
Panasonic vázakon azt hiszem le van tiltva folyamatos AF. EM5III-on működik az AF-C, normális fényben mondjuk egy sétáló embert tűrhetően lekövet, de kábé ennyit tud, ez az objektív nem erről szól... -
MrChris
nagyúr
válasz
xhege #104130 üzenetére
Ez valóban így van, vagy inkább költői túlzás?
Valóban lassú, minél kevesebb a fény annál lassabb. Ha sok a fény akkor nem feltűnő. Mindig single af módban használom, van is valami korlátozás a folyamatosnál, lényeg hogy amíg fókuszálsz (meg exponálsz) addig ne mozogjon a téma.
Felépítésben is van érdekessége, fókuszáláskor az egész lencserendszer tilitolizik, szűrőmenetestül együtt. Talán ezért se egy villámsebes. Emiatt az elejére talán jobban kell vigyázni és szűrőzéskor a szűrővel/napellenzővel a fókuszmechanikát terheled.
Ha normális áron veszed és nem jön be akkor veszteség nem ér mikor tovább adod. -
Jahno
veterán
válasz
xhege #104130 üzenetére
" Ez valóban így van, vagy inkább költői túlzás?"
Szokásos fotós szélső értékek, felét néha nem értem. Kipróbálod, ha műxik akkor tojni kell az összes ilyen megmondásra. Meg mennyire mozog? Utcán sétál, agárverseny? Blind Myself koncert szart fényben van, ott nem az obival lesz baj hanem MFT platformmal :-D
Stabi különbségeit meg ezt-azt lehetett érezni, pld. a 45-150 is kicsit gyengébben szerepelt a régebbi Oly vázakon, mint Panán, vagy éppen a 2.8/45-150 OM pro jobban bírta a G9et, mint a többit, de ezek minimális eltérések és szélső értékek. Ráadásul nekem a gyakorlati tapasztalatom sokszor pont az ellenkezője, mint amit írnak, vagy pont nem mérvadó.
Héten azért egy régebbi 14mm-es obival belefutottam, hogy szemben fénnyel, nagy dinamika különbséggel nem bírtam megcsinálni azt a képet, amit az újabb modern Sigmával simán. Ennyit jelentettek az évek és a bevonat, utómunkával sem lehetett kigépészkedni, ennyit tud. Aztán megint lehet magyarázni, hogy nem a technika számít. Persze a régi obi és az új csúcs Sigma közt kb. 10-15x különbség van árban, ezen dolgoznak a mérnökök, meg persze csilliárdba kerül.
Ez a baj azzal, hogy ha jó cumókat kapok kölcsön és nyáladzok 1-2 dologra, akkor csak sírok vaze, hogy világ pénze nem lenne elég rá és fél élet összerakni.
20mm is közeli cuccokhoz kell meg ki tudja mire, ott szerintem nem is nagyon van mire fókuszálni annyira tág és nagyobb szög. Bár ettől agymenésem lett, mindjárt csinálok valami gyutáv statisztikát a fotókból.
Amikor meló van, akkor elég egysíkú
-
válasz
xhege #104096 üzenetére
A pana telét vedd inkább tényleg mert abban van ois.
Táskában nekem van egy pgytech és egy k&f concept, amik fotós övtáska-szerű sling táskák, kis géphez ideálisak. Mindkét gyártó kínálatában vannak ilyenek, egy olyat nézz ki ami árban és méretben megfelel.
A 20/1.7-et ne hagyd ki, zseniális obi. -
Jahno
veterán
válasz
xhege #104102 üzenetére
Képeim 90-95%a ilyen Pana 14-140el készül. Na, a maradék 5% meg ha meló van az karcosabb igény. Mindig az a kérdés mi a cél, nekem az, hogy "sötét" meg nem menő fix, abban az esetben pont nem érdekel, ha rugalmasan használható. Beltéri konfereciára melózni meg most éppen Sigma 28-105 van. Ha meglesem a képeim gyutávját, akkor az ajánlott 45mm-en nagy része el sem készülne, de tudom, én vagyok a béna meg közel kell menni meg ez így érdekesebb lesz amiért meg kell dolgozni, oszt ilyenkor megyünk át értelmetlen bölcsészkedésbe.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104116 üzenetére
Elégé kitartják - nem véletlenül, gyorsan elviszik így is - a 20-as árát, a II-es széria 80e körül mozog, ez kb annyi mint egy új nettó ára. Az I-es széria valamivel olcsóbb, az optikai felépítésük egyébként egyforma, valamit a bevonatokon változtattak talán. Kint sem sokkal jobb a helyzet, a nagyobb kereskedő oldalak a szép példányokat szintén drágán mérik, - igaz 6 hónap garanciával. Talán az osztrák/német "jófogásokat" érdemes böngészgetni.
Az Oly 45 gyakori, annak beszerzésével nem lesz gond. -
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104111 üzenetére
Ne (csak) így nézd. A 14-140 egyetlen zoom objektív lenne - gondolom, ez lenne a vázon szinte mindig. Nekem az már sok lenne egy ilyen kis vázon egész napra A tele ellenben csak az idő néhány százalékában van feltekerve De ez nagyon egyéni, kinek mi. Nálam pl fixek vannak a legtöbbet a vázon, a kitobi+ egy fix a kirándulós minimál szett, a tele marginális, csak akkor viszem ha tudom/sejtem, hogy szükségem lesz rá.
-
Mercutio_
félisten
válasz
xhege #104113 üzenetére
Pana 45-150 nem annyival nagyobb/nehezebb mint amennyivel praktikusabb a 35-100-nál.
A 14-140 jó mindenes obi, de a szenzor miatti ekvivalens 28mm alsó határ beltérben, vagy akár egy mediterrán zegzugos utcában kevés lesz, engem zavart, ezért lett 12-32 (bár a 32-es vég zavaró lehet, ha mindent is le akarsz fotózni, esetleg egy Pana 12-60 erre is megoldás)
Az Olympus 45/1.8 telitalálat, jó a kis mérete, a stabi hiányát a fényerő általában kompenzálja és az obi színvilág nekem jobban bejött, mint a Panasonic hidegebb képe.
-
Grillo
őstag
válasz
xhege #104111 üzenetére
Pont ezt akartam írni. A Pana 12-60, 14-140 és a 45-150 kb azonos méretű, van mindhárom. A 14-140 mindenes, ezt használom mondjuk 80%-ban. A 45-150 nem volt gépen vagy 2 éve, de szeretem a képét, és használtan 40k körül elérhatő, nincs értelme eladnom. A 12-60 meg a széles eleje miatt jó, igazából ha nem zavarna a obicsere, akkor az utóbbi kettő kis plusszal kiváltja a 14-140-et.
Nézegethetsz még manuál üvegeket Meike, TTartisan vonalon, ezek általában olcsók, de fényerősebb fixek. Vannak kis méretűek is, azok illenek is talán a vázadhoz, de lehet kellemetlen a stabi teljes hiánya.
-
yle_greg
aktív tag
válasz
xhege #104096 üzenetére
A Pana és az Oly zoom objektívek csavarári iránya eltérő, erről tudj, mielőtt vásárolsz. A Pana 14-140 az egyik legfrankóbb obi a rendszerben, vérbeli turista zoom, én utolsóként ettől válnék meg, ha mindenemet el kéne adnom, mert annyira hasznos. Hozzá egy street és sötét helyekre való 20/f1.7 és egy portré 42.5/f1.7 (vagy oly 45/f1.8) és nagyjából készen vagy, ez repcsin se lesz nehéz cucc.
Nem próbáltam, csak egy ötlet, hogy az LCD láthatóságán esetleg javíthat egy matt fólia?
-
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104102 üzenetére
A 14-140 f3.5-5.6 az egyik legjobb túristazoom ever, simán kiválthatja kitobikat, nem kell cserélgetni. De kicsi vázon kényelmetlen lehet állandóra. A GX880-ra a 12-32 illik a legjobban szerintem. A tele párja (35-100) már véleményes, bár méretben tökéletes párja a 12-32-nek, de nem túl acélos a rajza*, és kis méretnek is megkérik az árát.
* nem reprezentatív a mintám, csak egy darabot próbáltam, az nem győzött meg, de simán lehet csak egy gyengébb példányhoz volt szerencsém. A 45-150-at összességében jobbnak tartom, és az sem hatalmas.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104098 üzenetére
Inkább az Oly 40-150-et engedd el, és keress egy Pana 45-150-et, mégha ritkább és picit drágább is. Ezek a kittelék "sötétek", ha nem verőfényes napon használod akkor igencsak elkél a stabi, vagy az egekbe kell emelni az érzékenységet.
Az Oly 45 f1.8 ellenben simán vállalható akár stabi nélküli vázon is a fényerő miatt. De ha mégis szükségét érzed a stabinak, a Panának van 42.5 f1.7, az stabilizált és egy leheltnyit talán élesebb is. Plusz egész jó a közelpontja, kvázi "makrózni" is lehet vele. Cserébe ritkább és valamivel drágább mint az Oly 45. -
Throme
veterán
válasz
xhege #104096 üzenetére
"géphez való akksikhoz külső töltő"
Elődnek - GF7 - van. Itt is kéne szerintem lennie."Van valami trükk, hogy napfényben jobban láthatóvá tegyük a kijelzőt "
Én is a kis mért miatt ugrottam be az MFT-be, ugyanígy egy kicsi géppel.
Aztán jött egy két ilyen probléma.
Egyik a kereső hiány, ami nem lenne gond, de ha süt a nap, mint az állat, akkor sajnos ez a "trükk": keresős váz."Olympus 45mm f1.8 objektív."
Ebben szerintem nincs stabilizátor!! Neked meg a teléhez nem ártana és a vázadban sincs.
A GF7-hez ezért vettem anno a panasonic 45-150 kis telét.
A pana 12-32-ben is van stabi, ez jó a kis vázhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPhone topik
- Építő/felújító topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hardcore pizza és kenyér topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- GOPRO Hero 12 BLACK akciókamera sok tartozékkal
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 380 / 4200 expoval )
- Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art (Nikon) + Sigma USB dokkoló
- Eladó Formei sky blue 2.72 X 11m-es kék papír fotó háttér papírháttér fotóháttér
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - két akku, mágneses csíptető, 64GB SD
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Újszerű HP 250 G10 - 15.6"FHD IPS - i3-1315U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - 1,5 garancia - MAGYAR
- Apple iPhone 14 128Gb Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - i9-9980H I 32GB I 1TSSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest