- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Google Pixel topik
- Milyen GPS-t vegyek?
- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
válasz
hibavissza #84124 üzenetére
Most így hirtelen végignéztem vagy 1500 képemet a 45-el. Nem portrék, inkább koncert, rendezvény, és sok-sok autó és hát ezek túl vannak jórészt az öt méteres határon.. Komolyan mondom, élesek, még teljes nyílásnál is, picit rekeszelve meg pláne. Szóval szerintem ez nem adottság a rendszernél. Az pedig szerintem extra plusz pont, hogy van saját karaktere az övegnek.
Gyártási hiba persze lehet, de pont a hazai Olympus az egyik legjobb szervíz téren, ha gond volt vele, miért nem került oda vissza?
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #84129 üzenetére
Pedig, már bekészítettem a popcorn-t
Tikakukac: valahogy azért csak sikerült leírnod
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #84124 üzenetére
Az este még kutyafuttában lőttem a kertben 33 képet úgy, hogy a 'téma' (virág, kaspó, kémény...) 5m-nél messzebb legyen. Az első adagja életlen, az 1/30-t nem tudom vele megtartani
Ezt sejtettem, be is kapcsoltam a többinél a stabit, ezután nincs bemozdulásos és szerintem mind éles és jó helyre került a fókusz. Ezt persze nem muszáj elhinni, egyetlen bizonyíték lenne hogy a sorszámozás folyamatos, nem a jók vannak kiválogatva. Viszont 1.8-on ezen a tárgytávon, kb 10-20m-en gyenge az éle és a háttér se túl tetszetős. 2.8-on viszont karistol.
Ilyen telézésre nem használom, csak portréim vannak vele. Majd ha lesz kedvem, időm kipróbálom rendesen ebben a távli műfajban. Három éve van meg, de fókuszproblémám nem volt vele. -
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #84126 üzenetére
"Most besértődtél, mert nekem nem tetszenek az írásaid és a képeid?"
Mi van?
Te most szándékosan röhögteted ki magad?
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #84124 üzenetére
Hülyeségeket irkálsz most is (lassan már mondatról mondatra, összefüggések nélkül), ahogy visszaolvasva hülyeségeket irkáltál már akkor is. Ironizálgatni meg akkor próbálj ha van mire. Tényleg ideje lenne ezt abbahagynod.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #84097 üzenetére
"Vagy nem tudom mit akar."
Akkor olvass kicsit figyelmesebben, mert annyira nem nehéz
Akkor tegyél állításokat meg sejtéseket ha azt igazolni is tudod és erre hajlandó vagy. Különben amit csinálsz az hangulatkeltés, amire meg az nem valami jó válasz hogy "nem nagyon érdekel" ugyanis a hangulatkeltés egy fórumon nem túlságosan díjazandó cselekedet
A logout bejegyzéseim meg ha téged nem érdekelnek, azzal természetesen semmi gond, hiszen ugye nem kötelező olvasni, viszont akkor talán ne is próbálj ezzekel kapcsolatban trollkodni, légy oly kedves.
szerk: visszakerestem a fórumon, akkor is ezzel az f4-f5.6-tal jöttél. Képet gorgo hozott, de már nem elérhető. Tőled ott nem találtam hogy képet hoztál volna. Ellenben FEDman válaszolt számodra: "Ez nem igaz, ez a legalább f4-ig kell rekeszelni szerintem is több, mint erős túlzás.
Már f2,2-is sokkal jobb a helyzet. De f2,8-on meg már tényleg nagyon nehéz belekötni a képébe." -
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #84087 üzenetére
"Ahogy írtam mi, innen nem fogjuk kideríteni mi az igazság."
A Béla bá' meg a szomszédból tegnap állítólag UFO-t látott. De hát mi innen nem fogjuk kideríteni mi az igazság.
Szóval azért ne ilyen szinten mozogjunk már. Nem 8-10 objektívet adtak el ebből világszerte. Lehet itt állítani típushibát, de akkor az a minimum hogy ezt konkrétan képeken bemutatni, valamint hozni a rengeteg panaszos felhasználót, mondjuk nagy merítésű külföldi fórumok linkelésével.
Én nem állítom hogy ez kizárt (lévén eddig ezzel nem kellett foglalkoznom), de amíg ezt nem teszed meg addig ebbe nehéz többet látni mint hangulatkeltés. -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #84075 üzenetére
Végén kiderül nem is az obi volt a lúdas, hanem a G5 meg más vázak shuttersockja. De majd kimegyek aztán elejtek pár madarat az én 45-ösömmel
20-ast rengeteget használom, annál van hogy téveszt, de szerintem inkább a váz unja meg a hezitálást -
madgie
titán
válasz
hibavissza #84075 üzenetére
Az enyém is olyan volt, azért utáltam meg
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #84075 üzenetére
A G5ben is ott az e-shutter. Ki lehet(ett volna) azzal is próbálni. Vagy állvány.
Még egyszer: itt econ konkrétan, specifikusan fókuszálási problémát állított. Azért ez ne intézzük már el annyival hogy "ebben a témában nem lehet semmit megállapítani" meg hogy csak a gyártó tudhatja, stb.
Még egy darabig úgysem adom el (szeretném még pár helyzetben összevetni más objektívekkel), szóval ezt is meg tudom nézni (mint ahogy a nem kevés többi 45/1.8 tulaj is) -
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #84070 üzenetére
"Az én 45-ösöm 5 méternél távolabbi célra nem igazán akart fókuszálni nyitott blendével (f4 alatt)"
Na, ez legalább egy állítás.
De erre meg azt tudom mondani hogy én meg ilyet nem tapasztaltam. Most akkor volt a tiéd, meg valaki másé aki gariban vissza is vitte, csak aztán nem tudjuk mi lett a dologból.
Így azért viszont kicsit korai lenne még általános típushibáról beszélni, szerintem ezt megállapíthatjuk, nem? -
theporcupine
tag
válasz
hibavissza #84020 üzenetére
A GH5 firmware frissítéssel együtt jelentették be az app frissítést, így az van benne.
What's New
[Newly added features in Panasonic Image App 1.10.3]
Now compatible with DC-GH5 (Firmware Version 2.0). -
Golota
aktív tag
válasz
hibavissza #83902 üzenetére
Én ugyan csak egy kezdö vagyok, de erröl az a véleményem, hogy teljesen más a scope, amiröl beszélsz. Igazad van, az élesítés csak egy eszköz. Mi most ennek az eszköznek a hatékonyságáról, konkrétan a Silky és a LR/PS eszközének a hatékonyságáról beszélgettünk. Nem közelítettük holisztikusan a kérdéskört.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #83902 üzenetére
De te itt valami egész másról értekezel, ráadásul coelho-i magasságokban.
Amúgy tessék, direkt kerestem Thorsten Overgaard-tól is olyan videót amiben utómunkáról van szó, [itt] van pl. ez a beszélgetése, csak simán beletekergetéssel keresgéltem 26 perc környékén beszélnek az élesítés technikai részéről. Természetesen ők is foglalkoznak ezzel. Igen, más is van a világon. Csak éppen igen, most nem másról volt szó.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #83899 üzenetére
Oké, innentől feladom.
-
bakosgabor57
őstag
válasz
hibavissza #83773 üzenetére
Kerülöm a mechanikus zár használatát, ritka az olyan körülmény, amikor ne tudnám az e-shuttert használni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hibavissza #83680 üzenetére
Ezzel az a gond, hogy drágább mint a g3
. Ami amúgy már nincs meg, nemrég megváltam tőle
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #83675 üzenetére
Biztosan nem szigetelt, de ettől még nem feltétlen kell egyből belemennie a fröccsenő víznek, rácsöpögő esőnek. De hosszabb távon nem feltétlen fog jó kondinak örvendeni ilyen körülmények között. Én is fotóztam G5-el durva esőkben, aztán csak letöröltem, betettem a kabát alá, nem lett baja. De a gombokon, kezelőszerveken azért érezni, hogy itt szigetelésről nincs szó.
-
xXxian
senior tag
válasz
hibavissza #83675 üzenetére
Akkor ezt jól megszívtam, benyeltem a marketing bullshit-et.
-
topikk
senior tag
válasz
hibavissza #83675 üzenetére
-
bakosgabor57
őstag
válasz
hibavissza #83659 üzenetére
Kösz a tanácsokat mindenkinek.
Ma az e-shutterrel csináltam néhány képet és szerintem javult az élesség. -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #83571 üzenetére
Így fogok tenni! Kipróbálom.
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #83524 üzenetére
Fuji topicban többen kérdezték már, ott leírta.
-
Royo85
tag
válasz
hibavissza #83524 üzenetére
Azért az a Fuji, Sony irány nem egy olcsó játék!
-
válasz
hibavissza #83412 üzenetére
Szigetelést biztos ne keress ennyiért. EM5 a barátod. Az ára nem a barátod.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #83312 üzenetére
Napjaink videósa alvás közben is két szót mormol: warp stabilizer
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #83308 üzenetére
Minek a szenzorstabi, ha egy kivételével az összes zoomukban ott az OIS?
Házivideóra úgyis a zoom való, profi videónál meg nem IBIS-szel szokás nyomulni, aláraknak egy Moza Air-t és sokkal jobban kivasalja a képet mozgás közben.
Azt mondjuk megértem, ha valakinek fotóra, fixekhez kell, vagyis dehogy értem meg, csak elfogadom
Amúgy a legutolsó, filléres, műanyag 16-50 kitben is ilyen optikai stabi van, szóval nem hiszem, hogy különösebben rácuppannának az IBIS-re.
-
ati3x
senior tag
válasz
hibavissza #82976 üzenetére
Mondok egy egyszerű példát. Nézegetem az EM5-ból kieső fotókat. (jpg) valami nem faja. A GM1-esemből kieső jpgk sokkal jobbak.. Kb fél órája jöttem rá, hogy a curve teljesen el van állítva. Egyszer régebben szórakoztam vele... Tehát van nálam is user error rendesen...
-
csurgoi
aktív tag
válasz
hibavissza #82954 üzenetére
Kicsit konkrétabban megfogalmaznád az EXIF adatokból kiolvasott szarvashibáimat.
Mert így a "csak" kategóriába tudom sorolni.
Képkompozíciós hibákat ne írj, mert az tényleg nem az erősségem, hanem konkrét beállítási, technikai analfabetizmust, ahogy te fogalmazol!!! -
válasz
hibavissza #82778 üzenetére
Nem, nem ez volt. Nem fogom leírni még egyszer.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #82776 üzenetére
Huh
hát ez most megijesztett, elég vad lett. Szerintem Panával se lenne probléma ilyet összehozni
weiss: Azért lehet azon a képen segíteni, legalábbis az én ízlésemnek ez már megfelel. Szerintem igazi nyári sziporkázó napsütés, kék éggel, változatos zölddel amit már megkoptatott a meleg. Persze lehet még rajta reszelni.
csurgoi: Ez mitől lenne ennyire váz függő? Szerinted attól hogy picivel nagyobb lesz a szenzor és pl nikon felirat van rajta akkor minden jobb lesz? Jobban megválogatja a színeket? Abban a raw képben minden infó benne van. A szenzor képessége lefedi azt a nagy dinamikát amire még egy ilyen telibe sütött napon is szükség lehet. Csak az a kérdés mit tudsz vele kezdeni, ismered e eléggé mit hogyan kell.
Nemtom mi kifogásod van a videójával szemben, szinte az összes Canon, Nikon, Pentax, Sony is ilyen fos interpolált, majrés FHD videót készít. Itt próbálgathatod, és lehet csodálkozni, hogy egyik színesebben majrézik a másiknál és ugyan olyan hergya az élessége. Kb egy kezemen meg tudom számolni melyik váz tud közel valódi fhd-t. -
válasz
hibavissza #82764 üzenetére
Dobtam fel RAW-ot meg OOC JPEG-et. Itt pl. indokolatlanul sárga a bokorzat, de legalább az ég jó színű.
-
válasz
hibavissza #82759 üzenetére
Az idő 90%-ban egy Pana 14-45 van a gépen, szóval nem hinném, hogy ezzel lenne a gond. Két hete is pont emiatt morogtam, barátnőmmel kimentünk sétálni Hűvösvölgybe, lőttem pár képet, otthon meg vért izzadtam a RAW-ből, ezt egy Pana 20/1.7-tel. Igazából valahogy sosem tudom rendesen beállítani a színeket, ha sok a zöld a képen, ilyenkor elmászik az ég színe is.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #82751 üzenetére
Most sokat nyüstöltem pár képem ezekkel az új színprofilokkal és végül szinte pont olyat köpött ki mint előzőleg nélküle.
Ami amúgy jó.
Viszont a csúcsfényekkel szerintem csal az adobe. Viszonylag kicsi dinamikával jeleníti meg a képet, majd a highlights csúszkát lehúzva majdnem a végére lesz olyan a csúcsfény mint pl a silkyben alap megjelenítéskor. Egyáltalán mi alapján dönti el, hogy kiindulásként a dinamika teteje hol bukjon fehérbe? Így könnyű aztamindenit mit visszahúz csúszkát csinálni. -
válasz
hibavissza #82746 üzenetére
Lehet itt az ideje eladni az e-pl5-öt, és venni egy Panát
Kezdem unni a sárgás füvet, lila/kiégett pirosat meg a többit.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #82751 üzenetére
Röhögni fogsz, pepecselős képekhez most az iPad Pro-val ismerkedek (a régebbi, egész jó áron lehetett venni a Hardverapróról), eszméletlen jó a cerkával az Affinity-ben mókolni. Nagyon precíz, kényelmes, nekem a PC-hez van Wacom cerkám, na azt viszont nem csípem, sokkal jobb most, hogy közvetlenül a kijelzőn maszatol az ember
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #82748 üzenetére
Lehet újra gradelni a rawokat.
Tulajdonképpen ezért van meg minden rawom, a felgyűlt tapasztalat és jobb hardver, szoftverek miatt a 6-8 éves képekből általában jobbat tudok készíteni. Viszont a G7 előtti vázak úgy látom kimaradtak. -
Studi
veterán
válasz
hibavissza #82746 üzenetére
Fasza! Találtál valami listát, hogy melyik vázak támogatottak?
-
válasz
hibavissza #78743 üzenetére
Ez az a pont, amikor én is szólok: amit rendre itt művelsz (és t72killer is többször leverte ezt a lécet), lassan kimeríti a flood és topikrombolás fogalmát. Megkérlek nyomatékosan, hogy csak minden ötödik hozzászólásodat küldd el, hadd álljon vissza az egészséges user/komment arány.
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #78743 üzenetére
Nem tudom, hogy tényleg ennyire hülye vagy, vagy csak megjátszod a dolgot. Gyanítom, hogy az utóbbi, mert elég módszeresen beszélsz mindig másról, és másról, amikor megcáfoljuk a mondanivalódat, ahelyett, hogy értelmeznéd, amit írunk.
Elolvastam végig a threadet, mivel te indítottad a hülyeséget, elég jól lokalizálható az eleje. Senki nem beszélt jel-zaj viszonyról. Érzékenység-blende-záridő hármasról volt szó, és erre vonatkozóan mondtál baromságot. Nem tudom, miért érzed fontosnak, hogy tovább csűrd-csavard a kérdést, nem lesz ettől igazad. -
kátú
őstag
válasz
hibavissza #78743 üzenetére
hát ezen már én is sírva röhögtem komolyan
én elhiszem, hogy te értesz hozzá, de szerintem itt senkinek nincs szüksége az általad kiszámolt ekv. fénymennyiségre, mert nagyon jól írták előtted, attól, hogy kisebb a szenzor ugyan annyi a fény, a tepsis is jó, csak te rosszul érted, mert egyenlő mennyiségű nem ugyan annyi mennyiségű esőnek kell lennie
MÁS: ki milyen külső vakut használ Panasonic-on?
-
válasz
hibavissza #78743 üzenetére
"Mielőtt bv.r agyvérzést kap: ígérem nem írok többet a témában
" - nem csak ő fog... most őszintén, miajóéletnek kell 200hsz mélyéről újra előásni a témát?
"Nem fogok itt tanárbácsisat játszani" - ezt a féloldalnyi zagyvaság megalkotása előtt kellett volna átgondolni. Sztem nézz vissza pár használható fizikaórát, a topicot meg hagy békén légyszives
Szerk: látom időközben mások is hasonló következtetésre jutottak
. Hasonlóképp javaslom egy a7 beszerzését és az eredmények KÜLÖN TOPICBA postolását.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
hibavissza #78743 üzenetére
Vegyél egy FF gépet, és légy vele boldog. Csak kérlek hagyj minket hülyén meghalni!
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #78553 üzenetére
Nagyon lassan írok most, hogy mindketten megértsük.
Volt egy felvetés, miszerint a 35/2.8 obi:
"tehát képalkotás szempontjából 70, f5.6. Csak több fényt enged be, ezért négyszer alacsonybb ISO-ra vagy négyszer gyorsabb záridőre van szükséged. " - Lassú VízErre írtál egy zöldséget: "Lehet, hogy beengedi, de az érzékelőig nem jut el. Ahhoz focal reducer kell.
Szóval, látószög feleződik a dof duplája lesz a fényhasznosítás meg durván negyede, mintha ugyan ezt egy ff vázra tekernéd."Ámde a gondolatmenetből kifelejtetted azt, hogy a képterület megvilágítása a peremsötétedéstől eltekintve egyenletes. Így ha a 35/2.8 objektív négyszer annyi fényt ereszt át, mint egy 70/5.6, akkor hiába vész el a FF képterület szélére, m43 érzékelő területén kívülre eső fény, az m43 szenzor felületén attól még ugyanúgy négyszeres lesz a megvilágítás, tehát igaz Lassú Víz állítása, miszerint négyszeres (két F-stop) záridőt, vagy negyedakkora (szintén két F-stop) érzékenységet kell használni.
Átfordítom a tepsis hasonlatra: a helyes expozíció nem azt jelenti, hogy a tepsiddel összegyűjtesz 1 l vizet. A helyes expozíció azt jelenti, hogy a tepsijeidben egyenletesen 2 centi vizet gyűjtesz össze. Így viszont teljesen mindegy, hogy azonos esőzés mellett 20x20-as, vagy 40x40-es a tepsid. Viszont ha négyszer annyira esik az eső, akkor a 20x20-as tepsidben is negyedannyi idő alatt fog összegyűlni a 2 centi vízmennyiség.
-
mikrofon
veterán
válasz
hibavissza #78553 üzenetére
Az első bekezdésed igaz (a többi része a HSZ-nek nem érdekel) De ennek semmi köze az F számokhoz.
Az F szám kifejezi, hogy felületarányosan mennyi fény érkezik, azaz mennyi a fény sűrűsége felületre vetítve. Tehát, ha kisebb vagy nagyobb felületre érkezik, valóban több vagy kevesebb fonton gerjeszti az érzékelőt és indukál benne elektromos feszültséget. De attól még az F érték ugyan akkora marad.Tehát valójában az F értéket úgy kell venni, mint egy ND szűrőt, azaz az objektíven nem jut át valamennyi foton egységnyi TERÜLETRE értelmezve. ND szűrő sötétítő hatása sem függ attól, hogy mekkora érzékelő elé vagy mekkora obi elé rakod. (kivéve, ha nem takarja be a teljes felületet....)
De egyszerűen, ha nem tudod megérteni ne is próbálkozz vele. Tanuld meg!
Komolyan mondom jobban gerjeszted a népet, mint a fotonok, a filmet a második világháború alatt.....
esőgyűjtés: valóban több vizet gyűjtesz nagyobb tepsivel, de attól még az eső felületre vetített sűrűsége nem növekszik.... Mert az F érték nem a fotonok számát jelenit, hanem annak sűrűséget!!!!
fluxuskondenzátor-t is hozhatnád példának, mert több köze van hozzá mint neked, merthogy a Fluxus az pont sűrűséget jelöl (mondjuk: adott felületen áthaladó merőleges mágneses indukcióvonalak száma). Ebben az esetben ez lehetne mondjuk adott felületen átjutó fotonok száma. Jah és még "F" betűvel is kezdődik.
"a fizika velem van" - (Jon Turteltaub) A varázslótanonc - 2010
-
konyi79
addikt
válasz
hibavissza #78563 üzenetére
Ezt most jól kitekerted.
Nem, csak annyit elb@xtunk 2 tepsi rizst.
De még pálimkát főzhetünk belőle. Attól béke lesz. -
Lassú Víz
addikt
válasz
hibavissza #78556 üzenetére
Számon kéred rajtunk a cikk elolvasását, aminek a 4. oldalán az Equivalent exposures fejezetében le van írva amit állítunk.
Innentől kezdve feladom, csatlakozom Studihoz. -
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #78556 üzenetére
hehe, szerinted mire írtam hogy nekem linkeled ezt kicsi huszár? Csak azt sem voltál hajlandó megérteni. Hát "csak" arra hogy pl. a legutóbbi ilyen vitánál is _én_ hoztam az ekvivalenciáról a cikket. Most mit olvassak akkor el?
De akkor legyen ez tiszta: szerinted nem akkor lesz a kétféle rendszerrel készült kép (m43-on 35/2.8 és FF 70/5.6) azonos, ha a záridőt ugyanannyira állítjuk, az érzékenységet pedig a FF rendszerben 4x akkorára mint m43-on? Szerinted mást mond akár csak az általad linkelt cikk? Még táblázatok is vannak benne -
konyi79
addikt
válasz
hibavissza #78553 üzenetére
Ezzel frankón leírod miből fakad a FF lapka ISO előnye. Viszont mivel mindkét tepsiben egyforma réteg rizs van, a nagyobb tepsivel hatékonyabban dolgozol (ISO), de ugyanannyi ideig kell az esőn hagyni megpuhuljon.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #78552 üzenetére
Vazze ne csodálozz a stíluson, délután óta itt okoskodsz ahelyett hogy _értelemznéd_ végre a leírtakat. De leírom akkor a választ: m43 35/2.8 és FF 70/5.6, hogy azonos képet kapjunk a záridőt ugyanannyira állítjuk, az érzékenységet pedig a FF rendszerben 4x akkorára mint m43-on.
(ha csak az expozíció az érdekes és nem foglalkozunk a motion blurrel, akkor lehet a záridővel is játszani)
Ennyit írt Lassú Víz, helyesen.
Te meg ezt 6 órája képtelen vagy felfogni, sőt mát ott tartasz hogy mi nem értjük...(#78554) Studi: de ne hagyjuk már, komolyan tök rendszeresen irkál marhaságokat meg beszél mellé, aztán mindig rá lesz hagyva, persze hogy akkor folytatni fogja!
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #78552 üzenetére
Hagyjuk a getszibe...
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #78543 üzenetére
Erre nincs jobb kifejezés: nekem linkelgetsz ekvivalenciáról kicsi huszár?
Olvass már vissza ezekhez a vitákhoz
De itt nem linkelgetni kellene hanem ahogy kezdtem: megérteni. Tehát milyen beállítások mellett is lehet ekvivalens képeket csinálni m43 35/2.8 és FF 70/5.6 rendszerekkel? És mit is írt ott Lassú Víz? Na ez az. -
mikrofon
veterán
válasz
hibavissza #78543 üzenetére
Ebben a cikkben ez a legfontosabb. Aki ezt fel tudja fogni, annak ez az állandó vita felesleges, mert itt van egyértelműen.
„In a similar way, the actual F-number always tells you the intensity of the light on each square mm of the sensor - this doesn't change with sensor size. By comparison, the equivalent aperture takes into account how many square mm of sensor you've put behind the lens.”
-
ati3x
senior tag
válasz
hibavissza #78546 üzenetére
N+1-szer. A fényerő nem változik. Azaz ami FF 1.2, 2.8 3.5 stb az MFT-n is ugyananyi lesz azaz az FF1.2-es obi MFT-n is 1.2-es lesz. Igen az FF-en 4-szer akkora területre koncentrálódik 4x annyi fény. Tehát mftn 1/4 felületre 1/4 fény. A gyutáv pedig 2x szorzóval számolandó. A dof pedig az szintén nagyobb lesz. Szerintem ezeket az ekvivalenciákat pe kéne tenni az MFT fórumba, ugy hogy minden egyes hozzászólásban megjelenjen ez a "lábjegyzet"
-
válasz
hibavissza #78546 üzenetére
Köszönöm, rendben van a vércukrom és a koleszterin is
Anno kb 3éve, amikor beszálltam az mft-sztoriba kicsit utánaszámoltam mi-merre hány óra, azóta teljes a lelki béke
.
#78547: debizony, 2FÉ. Így válik pl bizonyos esetekben a zajszint/dinamika/színvisszaadás is ekvivalenssé (pl FF ISO1600 és m43 ISO400 aktuális szenzorok esetén kb azonos eredményt ad). <- váá, nem hiszem el, h hagyom magam belerángatni
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #78546 üzenetére
Egy 35/2.8-hoz miért nem kell 2 stoppal alacsonyabb ISO, vagy zársebesség, mint egy 70/5.6-hoz?
-
válasz
hibavissza #78543 üzenetére
Látom a DPR-os srácok is kikészültek a végeláthatatlan/szintén minden második(?) telihold alkalmával a fórumra törő "most ez melyik FF lencsének felel meg" nyafogástól
-
Lassú Víz
addikt
válasz
hibavissza #78543 üzenetére
"This Micro Four Thirds camera is pictured here with a 42.5mm F1.2 lens.
Its field of view is equivalent to an 85mm lens on Full Frame, so it can be thought of as an 85mm equivalent F1.2 lens.
However, it can also be useful to understand the depth-of-field it can offer. As we've seen, it can also be thought of as an 85mm F2.4 equivalent lens."
Nem ugyanezt írtam más számokkal? De. Ennyi.
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #78538 üzenetére
...tehát képalkotás szempontjából 70, f5.6. Csak több fényt enged be, ezért ...
Ezt vesd össze azzal, amit írtál.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #78538 üzenetére
Lassú Víz jól írta amit írt, de te ki akartad javítani. Miért is?
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #78536 üzenetére
Szerintem próbáld megérteni először amire válaszolsz.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #78438 üzenetére
Fujival most is ott a ráketblóver a táskában, mert kevésbé hatékony a szenzortisztíátása, mint a PanOlynak
Egyébként úgy van, hogy konyi79 írta. én is raklapnyi fotóssal szoktam dumálni, a nagyja szemezget ugyan a MILC rendszerekkel (ma is megnézegette az egyikük az X-T1-em, 56/1.2-m), utálja is a hátizsákot cipelni a FF DSLR-rel, de váltani kevesen fognak, míg a két nagy nem veszi komolyan a mirrorlesst. Ők meg miért is tennék, míg viszik a tükröst, mint a cukrot?
-
válasz
hibavissza #78415 üzenetére
tartom, hogy egy gx80-nal egy átlagos prosumer user mindent meg tud csinálni, ha akar. igen, ismerni kell a korlátait, de a pdaf-es csúcsváznak is. de nem akarok többet írni a témában, mindenki abban hisz, amiben akar. én azt hiszem, most iszom egy sört.
-
válasz
hibavissza #78375 üzenetére
ja értelek. bár nem, mégsem: miért nem dslr-t használsz, ha tényleg ennyire kritikus a követő fókusz? (ezzel együtt élek a gyanúperrel, hogy ez a "páran már kifejtettük" legalább annyira szól a kifejtőkről, mint az adott vázról, különös tekintettel arra, hogy egy kicsit is komolyabb fókuszrendszer érdemi megismerése, kitanulása, esetleges hiányosságainak a tapasztalatok miatti elkerülése évekbe kerül. a profiknak.)
-
szpetri
tag
válasz
hibavissza #78202 üzenetére
Szintén használtam G5-ön Oly 45-öst.
Nem érzékeltem, hogy kellene rekeszelni ahhoz, hogy éles legyen.
Egyébként én is inkább vakut használok portréra, mint ISO emelést, ebben egyetértünk. -
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #78205 üzenetére
Beküldted szervizbe?
Egyébként saccra az egyik legnagyobb számban eladott fényerős fix lehet, és van gyártási szórás, egyszer én is találkoztam gyengébb példánnyal.
Mondjuk az önjelölt topicgazdáskodást inkább hanyagold, itt van erre nekünk Parci....
-
g_g_g
őstag
válasz
hibavissza #78202 üzenetére
Nekem voltak fenntartásaim a fókuszával kapcsolatban. Beadtam szakszervizbe, de nem találtak problémát, csak egy tisztítást kapott. Mint utólag kiderült, az én bénaságom miatt volt néha rossz. Azóta már sokszor teszteltem és minden ok vele.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #78198 üzenetére
Leírtam hogy ezek egyike sem igaz (nálam tipikusan iso800 volt, és fókuszban ebben a témában egyáltalán nem tűnt kisebbnek a sikerrátája a jóval drágább 25 és 75ösnél.
Ja, természetesen nem téged győzködlek (az fölösleges is lenne) hanem mások is olvassák. De tényleg befejeztem, erre nekem nincs időm.
Amúgy igen, választási lehetőség szerencsére tényleg van. -
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #78194 üzenetére
"Ennek tükrében fail a 45-ös látószöget ajánlani neki."
Hátö, ennek most eléggé reframing-beütése lett, mivel amikor a "fail"-re reagáltam szerintem ott egyértelműen és teljes általánosságban írtál:
"A 45 1,8 beltérre, műfényben, gyerekre, vaku nélkül elég fail. Persze lehet vele képet készíteni, de én nem ajánlanám."
Erre pedig nagyonis indokolt írni amit írtam, hogy aki később beleolvas nyugodt lehet, egyáltalán nem általános vélekedés hogy a 45-ös erre téves választás lenne, sőt szerintem nagyonis ajánlott opció.(főleg hogy az eredeti kérdező "Egyenlőre portré, tájkép, város" témájától ment el a téma beltéri gyerekfényképezésre.
De részemről nem folytatom. Ha szerinted a 45ös beltérre, műfényben, gyerekre, vaku nélkül elég fail, gondold ezt) -
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #78183 üzenetére
Nemtom mi a cél, de emlekképnek amit a GM1 kiköp iso1600-ig azzal se monitor méretben, se 10x15-ben nyomtatva nincs bajom.
Sokkal jobban zavarná a természetes, életszerű képek elkészítését, hogy léptem - nyomon villogna a vaku ami a gyerekek/társaság számára jelzi a fotózást és főleg a kicsiket pózolásra készteti. -
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #78183 üzenetére
Hát én ezt azért nem nevezném fail-nek
De persze ezt mindenkinek magának kell eldöntenie. Én mindenesetre ajánlom a mostani kérdezőnek is, másoknak is.
(a hossz sem olyan vészes, én még a 75-össel is csináltam félalakos képet az unokahúgomról, pedig nem éppen csarnok méretű a nappalink
(ja, és a telének még egy előny: ahol kisgyerek van ott rumli is van, az pedig nekem előny volt ha a képen ez minél kevésbé hangsúlyos)
Persze ahogy írtam ott vannak még a különféle 25ösök meg a 20as.
(főleg mert én szinte sosem "megfigyelőként" fotóztam, hanem együtt játszottunk, és a 25össel jóval közelebb maradtam. Amúgy fókuszsebességben, pontosságban nekem nem tűnt fel nagy különbség a 45ös, 25ös, 75ös között, és inkább attól függött épp mennyire mozgott a kiscsaj. Ha meg nagyon, azt az e-m1 sem követte le)PS: az viszont érdekes hogy az arcról készült közeli portrékat nem először mintha kezdené belengeni egyfajta negatív felhang
Mondjuk nekem az "igazolványkép" az csak és kizárólag azért degradáló kifejezés mert arról a totál mesterséges beállítások, arckifejezések ugranak be, mint a letartóztatási fotóknál
Egy jó közeli portréról (akár kisgyerek, akár modell) viszont a legkevésbé az igazolványkép ugrik nekem be(#78184) t72killer: ja, nincs ezzel gond. Csak az én szememben ezek emlékképek, nem zavar a zaj (amúgy ahogy most visszanéztem, azokkal a paraméterekkel ezek a képek iso800 voltak tipikusan. De simán engedném ebben tovább ha kell.
A stúdió az persze egészen más, ott vakuk és természetesen alap-ISO, illetve ugyanígy a nagy kedvenceim a szép napfénystúdiók, bár ott még jó napszakban menni sem elég, lehet mellette imádkozni a napos időért (itt az iso400nak sem örülök már. De hát azok a képek másról is szólnak)
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #78179 üzenetére
"A 45 1,8 beltérre, műfényben, gyerekre, vaku nélkül elég fail. Persze lehet vele képet készíteni, de én nem ajánlanám."
Aha. Akkor helyben vagyunk.
Egész pontosan miért is nem ajánlanád? Mi volt vele a problémád ilyen helyzetekben? (csak mert én saját tapasztalatból meg ajánlanám és ajánlottam is, elég sokat használtam megelégedettséggel) -
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #78171 üzenetére
"A 2,8 nem fényerős m4/3-on. Este f1,4-nél is kell az ISO 1600 egy kézből tartható záridőhöz (1/125)"
Ezek a számok honnan jönnek? Csak mert nem véletlenül írom rendszeresen (és tapasztalatból) hogy a 12-40/2.8 + egy jól stabilizált váz az roppant ütőképes rendszer, esti városi sétáknál nálam S mód, 1/10 (ami nagyon nem 1/125) és ezzel teljes hosszon, még a 40 mm-es hosszú vége is teljes biztonsággal kitartható (ha meg számít akkor a 12 mm-es végen persze lehet még ennél is jóval lejjebb menni)
(amúgy meg _szerintem_ nyugodtan lehet m43-on is fényerősnek nevezni a 2.8-as obikat. Különben könnyen eljutunk oda hogy még a manuál Voigtlandereket az f/0.95-tel is csak félrehúzott szájjal, hiszen FF-ben az 1.8 a tök átlag fixeknél van. A kit-obik 5.6os végére meg akkor milyen szavak maradnak?)
-
scarabaeus
őstag
válasz
hibavissza #78159 üzenetére
Van kétféle fényerősebb 35-100, de én épp amiatt vettem meg a kit 35-100-ast, mert olyan pici, és amennyi tele kellett, utazgatásoknál, arra pont elég, madarászás vagy utasszállítók vadászata nélkül. Egy pici táskába belefér a GM1 rajta a 12-32-vel, a másik rekeszben a 20-as egybecsavarva a kit 35-100-zal, annyira pici táskában, hogy a munkába járós táskába simán így, egyben belerakom, nálam van napközben is.
-
válasz
hibavissza #78140 üzenetére
Adatlap alapján belbecs uaz (~némi szoftveres IBIS-tuningolás, amit akár firmware-update-ből is megkaphat a gx80), külcsín kapott mindenfélét. Csakhát a képek/videók nem a külcsínnal készülnek. Sőt, nálam pozitívum, ha a gép USB-n tölthető (a G80 nem)
-
válasz
hibavissza #78132 üzenetére
Értem, köszi. Ha csiszolódnak az árak, elgondolkodom rajta. Közben egyre inkább beleszerettem a gx80-ba - használtan ennek a feléért.
-
haruspex
aktív tag
válasz
hibavissza #77853 üzenetére
Két embernek írtál egy hozzászólásban kedves dolgokat, akik Neked nem nagyon címeztek semmit.
Az F érték csak egy szám, nem pedig mértékegység, így elég fura lenne, ha így kéne számolni vele. Nem véletlenül nem is teszik így általában csak itt az az MFT fórumban.
Igen a négyharmad egy kompromisszumos rendszer,de mindegyik az, hogy miben az csak nézőpont kérdése, a full frame felett meg ott a középformátum, de a méret is ugyanúgy szempont, meg az objektívkínálat, és ez az amiben itt viszont kevesebbet kell kötni, mint máshol. Hogy a saját példámat említsem, én a méret miatt tértem vissza, és az egyszerűség kedvéért szállok ki a másik rendszerből (pedig rühellem az EVF-t), de ezt, ha nem lennének a PRO objektívek, konkrétan a 35-100 f 2.8, vagy a 40-150 PRO ezt nem tudnám megtenni míg másnak pedig más hiányozna. Ha más MILC rendszert választanék akkor ezt nem tudnám megtenni, legalábbis lottó ötös nélkül.
Igen a marketing egy erős dolog, PL: volt ismerősöm, aki Canon 600d-t vett videózni Panasonic helyett, mert az apsc. Az FF meg pláne ez különösen az A7 vonal, mert elég hamar elfogynak a natív obik, ha elkezd építkezni az ember, és bár nyilván manuálozni az egyik legjobb, szerintem a legtöbben nem erre veszik.
t72killer: Igen azt én is írtam, hogy a Pana gyárt szenzort, csak azért ők itt messze nem akkorák mint a Sony, és azt hiszem az E-m1-ben is van némi Sony tervezés, de lehet hülyeséget mondok.
Az erős Jen az minden gyártót vissza fog fogni persze, mondjuk most amíg a régi gépek ki nem futnak kicsit felemás lesz a helyzet. Viszont lesz egy két dolog aminek különösen ártani fog eladás szempontjából, mert egyszerűen az emberek drágábban már nem fogják megvenni, a 12-100 az egyik ilyen lehet, mert azért ki lehet váltani másképp is.
-
haruspex
aktív tag
válasz
hibavissza #77830 üzenetére
Akár azt is leírhatnád, hogy éppen mivel nem vagyok képben, ha már ilyen kedves stílusban sikerül kommunikálni. Esetleg a személyeskedést még offba is teheted.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #77813 üzenetére
Ez így teljesen rendben is van
A 35-100/2.8 nagyon jó obi és persze nagyon drága is hogy csak álljon benne a pénz. Ha úgy érzed nem használnád ki, tök érthető ha nem veszed meg. Más meg aki sokat használná ott meg ugyanannyira érthető ha megveszi (vagy éppen az Oly párját)
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #77808 üzenetére
Akkor egy példa nem is olyan régről, amikor az első Sony A7 páros megjelent és velük rögtön egy 55/1.8-al nyitott a Sony, majd egy ezresért dollárban/euróban, és a megjelenés előtt engem is beleértve mindenki értetlenkedett hogy ezt mégis hogy képzeli a Sony (merthogy a más FF rendszerekben az 50/1.8-at kvázi fillérekért vágják az emberhez) Aztán amikor kijöttek az első képek mindjárt világossá vált mire képes akár teljesen nyitva az az obi, onnantól már egyáltalán nem tartottam drágának.
De mindegy, néhány ember (köztük Te) úgyis totál benne ragadt a "túl nagy, túl nehéz, túl drága, minek ez" mantrában. A semleges és esetleg befogadóbb olvasók meg remélhetőleg megtalálják ebben az áradatban azokat a sorokat amik a pozitívumokról szólnak, hogy miért is lehet jó mindez.
-
Mercutio_
félisten
válasz
hibavissza #77759 üzenetére
A k-eu bérek nem épp mérvadók a mikrós piac szempontjából.
-
hibavissza
veterán
válasz
hibavissza #77756 üzenetére
Amit nem értek a 12-100 kapcsán. Kb. 400 lesz itthon. Egy f4-es utazózoom....mi a selling point? Miért nem csinálta akkor drabálisra és lenne 600-700 pénz, de mondjuk 1,8-2,8 macro! Biztosra veszem, hogy jobban vették volna. Akkor valóban kiváltana mindent. Igaz portrémarkolat nélkül esélytelen lenne használni, de legalább all in.
(#77757) b.vr: kevesen vannak hozzád hasonlóan gondolkodók és egy időben a fotózás iránt is érdeklődő tehetős emberek. Ennyi csak az Olympus problémája.
A gondolatmeneted mentén, ha a fórumon csak dicsérjük a márka termékeit, akkor elegen lesztek? -
b.vr
őstag
válasz
hibavissza #77756 üzenetére
Edes istenem, aki itt panaszkodik a forumon az remelem egy pillanatig sem hiszi hogy epp az Oly erdekenen csinal valamit...
Majd ket eve hasznalom intenziven a 12-40 es 40-150 pro sort teljes megelegedettseggel, modellfotozashoz, koncertre, tajkepre meg csak ugy turistaskodni, hadd gondoljam mar azt hogy jo elkepzelesem van arrol miert is jo mindez. -
válasz
hibavissza #77717 üzenetére
A feleségemtől asszem kikapnék, ha egy bolt közepén kezdeném el fogdosni, bár szituja válogatja
-
theporcupine
tag
válasz
hibavissza #77710 üzenetére
GX80 1/16000 és a GH3 1/4000 elektronikus zárban.
Ami a GH3-ban jobb, az a váz. Tévkioldó csatlakozó, vaku csatlakozó, gombok, fogás, portrémarkolat. És az akku. -
válasz
hibavissza #77710 üzenetére
ouch, sajnos a shutter shock például kizáró ok, olyan nem lehet, hogy egy gép homályos képeket készítsen, az a pikk dáma, mindent visz
akkor tényleg a g85 vagy mi lesz a nyerő..
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #77690 üzenetére
Izlés kérdése, nekem sincs vele bajom, igazi házi céleszköz.Mintha most felment volna az ára a G7-nek? Tartok tőle, hogy a G80 közel lesz az 1000€-hoz.
Parci: Nincs különbség 80-85 között.
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz
hibavissza #77658 üzenetére
Kár, hogy nem csináltak neki egy külön tárcsát előre, a bajonett mellé.
-
válasz
hibavissza #77638 üzenetére
jó, akkor azt árulja már el valaki végre, hogy miben nyilvánul meg a 18-135 pöpecsége? elhangzott tényfaktumként, de kíváncsi lennék a részletekre. hátha meggyőzhető vagyok, és akkor lehet egy olcsóbb és könnyebb és kisebb üvegem
(az x30-at utálom)
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #77508 üzenetére
Neked ezt külön megköszönöm.
-
mikrofon
veterán
válasz
hibavissza #77497 üzenetére
nekem is ez tűnt fel, hogy az F4 az még csak csak Pro lenne ha az valóban F4-nek felelne meg és nem F8-nak.... Csak gondolom ekkora átfogás nagy fényerővel az igen növelte volna a méretet és a súlyt... Csak akkor mitől PRO?
-
aginor
veterán
válasz
hibavissza #77497 üzenetére
Csak a töketlenkedés megy a rendszeren mostanában, múltkor már nézegettem a Fujikat..
Az F4 pedig lehet pro kategória, mert nem csak a fényerőről lesz pro egy objektív, azért ennél kicsit árnyaltabb a kép, így ne nagyon reménykedj jó árban szerintem. -
Studi
veterán
válasz
hibavissza #77457 üzenetére
Ne feszegesd a határokat kérlek.
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #77455 üzenetére
Köszönöm a segítséget, mától boldogabb leszek ezzel az obival.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #77417 üzenetére
Ja, tényleg. A telefon azért más, ott nem csereberélsz sokszor akkut... MILC-en meg ugye párszáz expó oszt kakukk.
-
madgie
titán
válasz
hibavissza #77415 üzenetére
Melyik mobilhoz nem adnak töltőt? Még a kínai sem spórol ezen.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #77396 üzenetére
Nekem már van egy elég jó kis sony mikrofonom vakucsatlakozóra, így ez már adva lenne. G6-al szépen működött. Zoom h1 felvevő 30ezer, tetejére szerelve nagy, kapcsolgatni kell, utólag összefésülni, szinkronizálni. De végül is ez ilyen, tudtam előre, majd valszeg a G8-ba szokás szerint lesz csati, meg talán megkapja a stabit és a vajpuha zárat. Apropó az is nagyon pöpec lett.
Amiért vettem a stabi-4k-jobb szenzor számomra most úgy is mindent felülír.
Elő lehet hozni a fhd 60p-t! Ha a kínálatot nézzük 4k-ból elég egyedülálló a Pana. Két elérhető árú 4k vázuk is van, 50p ebből rossz üzleti lépés lett volna, Canon új M váza még fhd-ból se tudja a dupla framet, Sony 4k meg arany árban egyetlen géppel. Ami inkább beleférhetett volna a 720/100p a lassításra vágyóknak. -
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza #77346 üzenetére
Próbáltam bekapcsolni az ETC-t és az istennek se működött, fél éjszakát szórakoztam vele
Aztán hajnalban felébredek és belém hasított, hogy 4k-ban miért is lenne, hisz az alapban kb ugyan azon a módon működik, nincs hová belenagyítani
Manuál lencsénél jól meg van kavarva fotó módban, 'S' módban nem lehet expókorrekciótés nincs iiso, de van auto iso, 'M'-ben is van auto iso, de nincs expókorrekció, igaz az eddig se volt, meg az picit fából vaskarika
'A' módban van expókorrekció és auto meg i iso.
-
Studi
veterán
válasz
hibavissza #77356 üzenetére
Nem fáj semmi, csak kijavítom, ha valamit rosszul tudsz. Ne vedd magadra.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- EAFC 25
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Crypto Trade
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Óra topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- GOPRO Hero 11 BLACK akciókamera - különlegesség!!! Labs fw 01.20.70
- Canon EOS 1300D gép szettek, objektívekkel, kiegészítőkkel (1400 - 7900 expos gépek, újszerűek! )
- Canon EOS M50 Mark II kit objektívvel, Canon BR E1 távkioldóval, 5680expo-val
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 380 / 4200 expoval )
- GOPRO Hero 11 BLACK - 5.3k akciókamera - 2 akku, tartozékok (5.)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest