- Vodafone mobilszolgáltatások
- Netfone
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Apple iPhone 11 - népalma
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
Fura kérdésem lenne. Valaki próbálta már az E-M1 és az E-M5 stabilizátorát CSAK függőleges irányban? Tudom, hülye kérdés, de elmagyarázom. van nekem évek óta egy Oly 520-om, pár objektívvel. Eddig szinte ideális utazós gép volt, egy hátizsák alján annyit nyomott és akkora helyet foglalt el, mint egy rendesebb Canon L-es közepes tele, de most kezdek belefutni a korlátokba és váltani kéne.
Kéne nekem nagyobb érzékenység, ez rendben van, megfogható váz, ez majd kiderül, az 520-on is amióta megvan rajta maradt a pótakkus markolat, jobb élességállítás, nagyobb sorozat, ez is stimmel, meg az, hogy viszonylag vacak fényviszonyok között is tudjak lőni ilyen képeket:
Ez speciel egy Canonnal volt, amit ilyesmi fotózásokhoz tudtam kunyerálni, de most megszűnt ez a lehetőség. A lényeg az, hogy az ember együtt fordul a kocsival, tehát vízszintes stabi nem kell, de függőleges jól jöhet, ha működik, de működik? Ilyen szituban nem mindig lehet nagyon szabadon bánni a rekesszel, az idővel meg semennyire és néha miden fényre szükség van, szóval az a nem blendenyitással elért plusz is jól jöhet.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
Azt hiszem van még egy szempont, amire nagyon oda kell figyelni, az pedig a tárhely. Nekem volt szerencsém egy hétig nyúzni egy Canon EOS-1D C-t. Ami a legszórakoztatóbb egy ilyen gépben, az a pokoli gyors állókép sorozta na meg a 4k videó képesség. Egy 16 gigás memóriakártya volt hozzá amire igazán ész nélkül lehetett fotózni szemérmetlenül hosszú sorozatokat, hány képnek van még hely 2600, nosza rajta.
A videó viszont egész más tészta. Erre a kártyára alig négy hasznos percnyi videót tudtam felvenni, amiből csak nyögvenyelősen jött ki két és fél percnyi videó, ami 7 GB. Szóval ez a nyomom a spontán videót aztán néha kiveszek belőle egy-egy képet a Gettynek szerintem nem fog még menni.
-
Ear001
addikt
Hát a mintabolti 3 év. Nemrégiben volt szerencsém a 14-54-em frontlencséjére belűlről egy szöszmösznek rátapadni. Irány a márkabolt. Azt mondták, hogy majdnem harmincezer a tisztítás. Szívtam a fogam, de egye fene, el is kezdték megírni a munkalapot, amikor kiderült, hogy ez nem Digital I hanem Digital II objeltív, aminél a tisztítás hetvenezer forint. A magyarázat az, hogy akkor is ennyibe kerülne, ha lencsét kellene benne cserélni, de a dolog abszurditását, miszerint egy frontlencsén való piszok eltávolítását annyiért, mint az objektív használt ára meg még elég sok pénz vállalják, nagyon is átérezte a kedves munkatárs, így szinte örömmel ajánlott nekem erre a célra olcsóbb szervízt.
-
Ear001
addikt
válasz hegyimorc #40999 üzenetére
Canon Pro 1 2005-2008, Olympus 520 2008-2014, igaz ehhez vettem két obit az alapkitben adottak helyett és most azt hiszem jön egy E-M10, mert mindazt tudja, amiért az 520-at vettem annó és azt is, ami hiányzik belőle, de eddig valahogy kitrükköztem, megalkudtam vele. Pedig nagyon sokat gyúrtam a komplett Canon-Nikon-Pentax-Sony kínálatot, gyötrődtem sokat, mire kitaláltam, hogy a 4/3 jó lesz nekem.
Közben elég sok gép és objektív megfordult a kezemben, de sose volt a must have érzés, illetve ha volt, akkor az olyan elérhetetlenül drága volt, hogy nem is volt.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz tuctuc #41679 üzenetére
Nem lesz jó, mert ha a nagylátót ilyen közel teszed fel a karosszériához, amit ez az üvegkiemelő tappancs enged, akkor a kép háromnegyedét betölti a legközelebbi karosszériaelem. Ez legfeljebb egy formula kocsi bazi magasra emelt hátsó szárnyának a közepén működne. Ami képet beraktam, azon is csutkára volt húzva a Manfrotto két lába, hogy beférjen a Ford eleje meg némi környezet. Ráadásul minél közelebb vagy a karosszériához, annál nagyobbat kell hajlítania a szélein a nagylátószögű objektívnek és videón visszanézve igazán gyomorforgató a hatás.
Én is azt javaslom, hogypróbálj szerezni valami akcióamerát, jobb lesz az eredmény.
-
Ear001
addikt
Kérlek segítsetek nekem.
Van nekem egy Oly 520-am általában egy 14-54 2,8-3,5 van rajta. Van egy 35-ös makróm és az eredeti kitből egy 40-150 4-5,6. És most tovább kéne lépnem.
Mi az ami kevés nekem ebben a készletben? Az, hogy Iso 800 is már zajos az 1600 meg már kínosan zajos. Időnként egyszerűen muszáj lenne a magasabb Iso érték használata, például amikor egy targonca vontatta kiskocsival vonszolnak végig a közepesen kivilágított autógyárban. Ott vaku nem segít.
Aztán kéne jobb autófókusz. Főleg követő, mert néha sebesen mozog a téma amit le kéne kapni. Meg kéne kicsit gyorsabb sorozatsebesség, az a buffer túl hamar elfogy.
A legegyszerűbb talán az lenne, ha olcsóért vennék egy E-30-at, de a magasabb Iso ott is hibádzik, meg használt cuc az rizikós, meg kifutott rendszer...
Most ott tartok, hogy vennék egy E-M10-es kitet az új 14-42-vel. Hozzá még kedvezményesen a mikro 40-150-et 45 000-ért meg egy 4/3 adaptert a makróhoz. A váz meg a 14-54 talán hozna vissza valami pénzt, a régi telét meg elajándékozom. Jó lesz ez így?
Vagy inkább E-M5 a 12-50-el és hozzá a kedvezményes 40-150?
A kettő között azért 50 000 forint a difi abból még kijönne valami kedvezményes objektív, mondjuk egy 45 1.8.
Ja igen és használt azért nem, mert kell róla számla...
-
Ear001
addikt
arn Az M-1 túl drága, ráadásul konverterrel azért lassabb az AF-is, nem? Az 520 ilyen téren majdnem elég volt, csak több fókuszpont kellett volna hozzá
jube7 Köszönöm, így is számoltam, kicsit leegyszerűsítve az lenne a kérdés, hogy jobb-e 50 000 forinntal az E-M5 a 12-50-el mint az E-M10 az új 14-42-vel?
-
Ear001
addikt
... addig meg elkaristolok egy EM-5-el? Azért nem ürrakétát akarok fényképezni, az ilyen jellegű képek megvoltak eddig is még Bridge gépekkel is, csak gyorsabb és pontosabb AF kell, mint az 520-as tud.
schawo Nem veszek tükröst, mert egy darab értelmes obi akkora és annyiba kerül, mint egy Oly szett, de gondolom ez nem újdonság itt senkinek.
-
Ear001
addikt
A Mammut MM- ban van egy E-M5 12-50 szett 255 000-ért.
-
Ear001
addikt
válasz .: JuSzT :. #42129 üzenetére
Japán posta a nyerő. Ottani csütörtök délután rendeltem apróságokat, hétfő reggel más a kezemeb is nyomta a postásunk a pakkot.
-
Ear001
addikt
válasz Marseille199 #44993 üzenetére
Ó, csak a város legkiemelkedőbb pontjára ment fotózni...
-
Ear001
addikt
válasz Ilidzser #47272 üzenetére
A méret. Én is belelkesültem az E-M10 tudásán, meg jó árán, elő is rendeltem, de amikor bementem a boltba és kézbe vettem, akkor azt mondtam köszönöm, ez túl kicsi, még a hozzá való, röhelyes markolattal is.
Lett helyette egy E-M5 dupla kit, ami még mindig nagyon kicsi, de a szétszedhető dupla markolattal mindig pont akkora, ami az adott körülmények között nekem ideális. Azon kívül ebben a csodás májusi októberben már kétszer megáztam vele, de bánja a fene, hiszen esőcseppálló, jobban mint én.
-
Ear001
addikt
andersen 10-el csak egyet tudok érteni.
Nekem ugyan nincs Pana tapasztalatom, de az E-M5-el már egy kicsi igen. Kiegészíteném még pár dologgal. Az egyik a stabilizátor. Lehet ugyan kapcsolni, hogy csak a függőleges és a vízszintes rezgést csillapítsa, de nagyon ki kell tapasztalni ezeket a mozgásokat. Hiába gondolja az ember azt, hogy ő csak vizszintesen fog svenkelni, a valóság és a sok , furán behmályosodott kép mást fog mondani. Viszont ha jó a beállítás, tényleg jobb eredményt ad, mint stabilizátor nélkül.
A másik az expó sebessége. Tudom, hogy itt is számháború van minél több annál jobb, de nekem nem top sportnál jobban bejön a lassú sorozat közepesre vett expószámmal.
És érdemes eljátszani azzzal is, hogy nem követőre rakjuk az autófókuszt. A 45-el az E-M5 annyira gyorsan tud élesíteni, hogy bizonyos helyzetekben jobb volt nélküle.
-
Ear001
addikt
válasz .: JuSzT :. #48197 üzenetére
Engem is érdekelnének tapasztalatok, ha már valakinek volt szerencséje kipróbálni az Oly 60-at és a 45-ös Leica macrót. én most egy átalakítós 35-ös 4/3-os Olympussal bénázok, de az messze nem az igazi kombináció.
-
Ear001
addikt
válasz Milán13 #49491 üzenetére
Én nem vagyok olyan grammhuszár mint itt sokan, még talán egyszer sem szedtem le a kettös markolatot az E-M5- röl, de szerintem a Manfrotto 190 tényleg túlzás. Onnan tudom, hogy nekem az van, megmaradt a korábbi 4/3-os Olympus szettböl egy 486-os fejjel. Mint állvány hibátlan bírja a strapát, kézhezálló, a fej is rendben van, de egyszerüen túl masszív ehhez a kicsi géphez. Utcára szerintem egy könnyü kis monopod az ideális egy akkora géphez.
-
-
Ear001
addikt
válasz szaby_gyerek #49838 üzenetére
Tökéletesen igazad van. Tegnap a Millenárison fotóztam az e-m5 40-150 kombóval. Nem követő AF, lassú sorozat üzemmód teljesen használhatónak bizonyult a körőző motorokra-kocsikra, pedig ott, helyezkedéstől függően két exponálás között igencsak nagyot kellett állítania z élességen a gépnek. A 45-ös meg a zseniális háttérelmosás miatt remek volt eltűntetni a képre nem kellő, de kikerülhetetlen látógatói lábakat/székeket/vizespalackokat.
Viszont azt is tudom, hogy miért van és lesz még piaca a tükrösöknek. Apuka meg kisfia együtt fotózott. A kölök kapott a kezébe valami kis kompaktot, apuka meg valami Canon tükröset kit objekítívvel. Vége volt egy adag kőrözésnek, nézik a képeket, a kiscsávó hiába nyomta meg jókor az expó gombot az össze kocsinak az eleje kicsúszott a képből, apukának meg minden fotója
jó voltrajta volt az autó. Ilyen gyerekkori trauma után tuti, hogy tükrös gépet vesz majd a gyerek, ha felnő... -
Ear001
addikt
válasz Sefter #51023 üzenetére
Teljesen igazad van, de én úgy tudom, hogy pénz is akadt azért az indulásnál. Amikor kiderült, hogy tényleg tehetséges az a Bence fiú, az apuka mélyen a bukszába nyúlt és megpróbált ideális feltételeket teremteni.
Engem ezek a művész, meg előadóművész meg akármilyen művész címkék visznek a sírba. Pláne, hogy harmad-negyedosztály ragaszkodik hozzá. Bajor Imréhez nem kellet kiírni semmi, Kisröcsögi Szűrszabó Hűdetünde előadóművésznőről meg majd az élet eldönti, hogy az-e, vagy csak annak gondolja magát.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
Parci, magdie meg ahány név van még a naptárban, talán ez lehet a megoldás a Fujira ácsingózás, de sokba kerül probléma megoldására:
-
Ear001
addikt
válasz madgie #51132 üzenetére
Vannak ilyen kihívások.
Emlékszem, hogy annó a Szinművészeti operatőr szak harmadik fordulóban mi volt a feladat. Adtak egy kamerát hatvan méter vagyis kb. öt percnyi filmmel, egy fix objektívvel, megadtak egy helyet, mondjuk Margitsziget . Reggel kilenckor megkapat a cuccot, este ötkor meg a zsűri már nézte a leforgatott filmetűdöket...[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz Dolphin #51726 üzenetére
12-50 kell?
Tegnap megint a pokolba kívántam. A 45-ösön minted alkalommal elcsodálkozok, hogy mennyire remek egy kis valami, mindenre jó, még arra is amit nem kéne tudnia. Ezerszer inkább azzal fotózok tárgyközeliket, majdnem makrókat és inkább belevágok a kész képbe, mint a 12-50-el, bár annak talán még a makro része a legjobb. A 40-150 full műanyagsága ellenére sokkal kezesebb, barátságosabb jószág. Amikor retusálgatom a képeket, a 45-ön elcsodálkozok, hogy mennyire remek képe van, ha elkúrtam az expót, akkor is. A 40-150-en hogy milyen jó vele dolgozni és milyen kevés belenyúlást igényel, és műanyagsága ellenére mennyire expóhiba tűrő. A 12-50-nél meg minden csúszka kevés....
-
Ear001
addikt
Nincs idő...
Hétfő délre kellett volna leadni a képeket, de a tulaj nem hozta ki a garázsból a kocsit, mert vizes lesz, tegnap végre sikerült kiimádkozni egy megfotózható helyre, de állandóan az eget nézte, meg a telefonját, hogy mit mond az accuwatheridőképomsz aztán tíz perc múlva megjelent a szokásos okoskodó biztonsági őr, hogy itt nem lehet, aztán húsz méterről udvariasan leüvöltözni a kíváncsikodókat, hogy legyenek szívesk már kisétálni, mert nem azért guggolok a bokorban egy nagy fényképezőgéppel, hogy az ő szandál-zokni kombójukat örökítsem meg, aztán hirtelen kisüt a nap és mehetünk más helyre menősket fotózni, mert pont rossz szögből süt, de mire odaérünk elbújik, így randa lesz a háttér..... Szóval nincs.
-
-
Ear001
addikt
válasz Haugland #53012 üzenetére
S-AF lassabra vett sorozattal sokkal pontosabban követi le az autó mozgását nálam, mint a folyamatos követő autófókusz. Ha követed a kocsit, akkor a vízszintes stabilizálást ki kell kapcsolni, de a függőleges maradhat. A tempótól és az adott pozíciótól is függ, hogy mekkora záridőt választhatsz, de 250-320 körül érdemes elkezdeni a kisérletezést.