- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Erős specifikáció, kompakt formában
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz
MrChris #81666 üzenetére
Inkább 8 f2.8, még ha akkora is, mint az Oly 9-18 vagy 14-42, sokat számít az az 1 stop éjszaka. De most már lassan megjelenik a Laowa 7.5 f2, az 2 stop...
Mazsi: a 9-18-ast szinte csak 14-ig használom (sőt, döntően 3 állásban: 9, 12, 14), afölött inkább felcsavarom a 20-ast, sokkal élesebb és fényerősebb. Amilyen kicsi a 20-as, könnyen elfér még az is.
Hegyitahó, Merci: a 20-as a default obim az EM5-ön több éve, legalább tizenezer képet készítettem ezzel a párossal, rengeteget este, éjszaka vagy beltérben gyenge fénynél, és nem kényszerültem kézi fókuszálásra. Júzer error.
Jól kell megválasztani a fókuszpontot. Ha van valami fény és/vagy kontrasztos él, még sötét éjszaka is egész korrekt sebességgel fókuszál. -
totálkezdő
tag
válasz
MrChris #81487 üzenetére
Ha még érdekel : RA4937 37- 49 mm Metal 2 250
-
Throme
veterán
válasz
MrChris #81432 üzenetére
Kösz!
A GF7 mennyire viseli az iso 1000-ret?
Most próbálgattam lakásban egy f1.8-as lencsét f2.8-on. A fénymérést mátrixra tettem, és 1 fényértékkel alexpósra. Kb a fenti iso értéken tudtam előhozni a számomra szükséges záridőet (kb 1/100 - 1/250).A váz beépített vakuja asszem 7-es kulcsszámmal bír. Ez szobában, plafonra irányítva elég?
-
Throme
veterán
válasz
MrChris #81396 üzenetére
Ez gondolom a használt ára, mert ár összehasonlítóval 114k az új.
Az a helyzet, hogy nem szándékozom nagyon beleásni magam a milcbe, egy kis GF7 kitobival és egy fényerős, de nem túl drága fix a max cél (ja és pótakksi, mert az a 230 expó kicsit kevéske 1 töltéssel).
Amúgy igazad van és ha csak milc lenne, akkor ebbe az irányba mozdulnék. -
Studi
veterán
válasz
MrChris #81329 üzenetére
Aki viszont előszeretettel használja a kisteléket, annak a 12-32 nagyon sovány alapnak. Se hossza, se fényereje. 12 jó, képminőség jó, kis méret jó (bár engem ez nem győz meg, de eleve nagyobb keresős vázaim vannak).
A 12-35 egy kitűnő alapobi. Nem olcsó, bár használtan mostanában egész vállalható áron szokott lenni. Nem is igazán kicsi, de a 12-40-nél még mindig jóval kisebb. -
madgie
titán
válasz
MrChris #81303 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy rossz, csak szerintem felesleges a kiugró rész a tetejére. Sőt, lekerekítettem volna ott, hogy hadd simulhasson oda a középső ujj.
X-E1-re csináltam még ilyet, de az elég bazári kivitelezésű lett
-
ThorsHUN
őstag
válasz
MrChris #81277 üzenetére
Felreertes ne essek, egyik sincs meg, de ez a ket obi az alap amit szeretnek. Csak nem ertek hozza es azert kerdezem, hogy a 25-os pana melle szerintem a 19-es nem ad sokkal tobbet.
Videozasra melyik obit javasoljatok az m10hez gyerekek melle? (Gyorsabb fokusz, jobb fenyero)
-
|AP|
veterán
válasz
MrChris #81107 üzenetére
ez azért nem mindig volt így. Meg is lepődtem a kérdésen, hogy létezik egyáltalán műanyag bajonettes 12-32?
Én GM1 mellé még fém bajonetteset kaptam. Aztán most gyorsan utánanéztem, és bizony a GX80 kiteket már műanyaggal adják. Hát ez van.. olcsósítás. Azért jó kis obi az továbbra is, és gondolom ezért (is) lehet a GX80 kitek ára egész baráti.Más: a Laowa 7.5mm 500dollár körül érkezik. Az nem is rossz!
-
konyi79
addikt
válasz
MrChris #81052 üzenetére
Van 30 macro, ami sötét is (f3,5) meg nem is túl jó. De ott a Zeiss Touit 32f18, meg FE is akad a 28f2 ami nem elvetemült nagy, persze nem mft szemmel nézve, meg Batis 25, persze azt már bűn APS-C-re tekerni. De a Sigma 30 is natív af üveg. Persze ettől egyik se ekv 40. Na azt pont nem lehet kihozni. Összerakható Sonyra 30, 32, 38, 42, 45, 48, 53 natív af üvegből, de 40 pont nem. Meg persze akkorából sem, mert az egy marha pici üveg.
De ez mit bizonyít? Ezt a dolgot már nagyon el kellene engedni. -
un2112
tag
válasz
MrChris #81030 üzenetére
Vágom, csak közben nézem a bejelentett obikat (amiket bejelentenek x évben, majd x+1 vagy x+2 évben esetleg elárulják, mennyibe fog kerülni, akkor tökön szúrod magad, hogy hülye vagy, hogy vártál rájuk, mert ennyit nem vagy hajlandó kiadni értük meg ilyenek), és arra jutottam, hogy más megoldás után kell nézni. Márpedig vannak jó Nikon G ill. Canon EF üvegek, amik talán mégiscsak jók lennének. Vagy nem. Mindenesetre Nikon G obi van a családban, hátha lehetne használni. M42 adapterem van, jó móka, de a nagylátószög ott ugye kizárt.
-
t.imi
addikt
-
t.imi
addikt
válasz
MrChris #80889 üzenetére
Kva régen videóztam, talán ma meglátom. Eddigieket nézve csönd volt, mondjuk 3 gyerek nem sok esélyt bármilyen stab zajnak
Exe-t szedtem le, xx mappába kitömörít, kártya pc-n formáz, GX80v1.2.bin rámásol, gépbe be, bekapcs, play gomb, frissíti? Ja! Utána 1x még pc-n és a gépben is leformáztam a kártyát. (Egyéni hülyeség) -
pandur99
aktív tag
válasz
MrChris #80864 üzenetére
Pana 20/1,7-tel: 10-es közgyűrűvel használható, egy 100 Ft-os kitölti az érzékelőt. A 16-os már kicsit sok neki, vadászik az af, és az obi majdnem beleér a témába (E-M5-tel próbálva). Szerintem a 20-as nem való makróra, a 45-ös biztosan jobban használható, a 12-50 pláne.
-
gorgo
őstag
válasz
MrChris #80621 üzenetére
csak kérdezem: GH3 és GH4 nem jobb??
Amúgy most vettem egy GH3-at bátyámnak. Tapasztalatok: vastag kesztyűben is tudtam használni!!4!
. Kurvajó fogás, rendes akksi kapacitás
Ami nem tetszik: LR / PS presetek hiánya. Igaz, elég tűrhető a gyári jpeg, elégedett vagyok vele. Összességében azért nem tudtam azokat a színeket előcsalni (igaz nem is törtem magam). Amúgy VIVID színprofilban lődöztem, így télen simán kell, amúgy Natural is bejön.Egyenlőre csak a 100-300-zal használtam, ki fogom próbálni a 12-40-el is. A 100-300 nem annyira nyűgöz le, nem rossz, de nem az én műfajom. Azért bazi nehéz műfaj. Kevés fényben halott ügy, és 300mm-en az átlagos fény is már éppen csak hogy elég. Elmegy a nap, mondjuk délben, iso1000 vagy több, jó nagy szopás! Élesség tekintetében, hát, az az igazság, hogy tkp. nem rossz, csak aki rekeszelt fixekhez szokott, meg 12-40-hez, annak.. de hát kompromisszum az egész élet. És állítólag még ez nagyon jó (és olcsó is).
Próbáltam portrézni is vele. Szép tepsi fejek lőhetők
.
-
eeXaa
addikt
válasz
MrChris #80621 üzenetére
..jahh .. ne is mond.. itt álltak kerek egy évig az obik, és nem tudtam semmire sem felcsavarni őket... mindig szerettem volna egyet de mire elérhetőbbé vált, újabb gépek jöttek a képbe... viszont enyiért (200£) 4 aksival/2eredeti, 2 töltővel nekem nagyon megérte... GH3 at akartam előszőr de amenyiért még mennek használtan, még nem tudtam bemagyarázni magamnak idén....
-
Chris1983107
tag
-
voriae
tag
válasz
MrChris #80380 üzenetére
A raw->jpg-re gondolsz? Na ez az egyik olyan, ami az Olympuszon érezhetően gördülékenyebben ment nekem. A GX80-on mire megtaláltam a funkciót, kb hazaértem és már nem is kellett
Csak raw-ban fotózom, de néha gyorsan el kell küldenem (jellemzően hír)képet a kollégáknak. Wifin keresztül meg csak jpg-t tudok leszedni a fényképezőről a telefonra, így bár elég ritkán, de talán az átlagnál gyakrabban konvertálok nyersből jpg-t a vázban.
-
madgie
titán
válasz
MrChris #80226 üzenetére
Nem a mivoltát, a helyét kifogásoltam a bejelentés óta
A GH4-nél pont a hátlap "pihenőzónája" mellett volt, nagyon jó helyen a hüvelykujjhoz, most felkerült felülre, nagyjából a nyakpánt fémrögzítőjével egy síkba. Biztos megvan az oka, de nekem mutatóval tornázósnak tűnik az elérése elsőre, hüvelykkel már okés lehet, de fogásváltással.
-
b.vr
őstag
válasz
MrChris #80118 üzenetére
A mobil appal tudod vezérelni (nem csak kioldani hanem bizonyos paramétereket is állítani) van valamilyen szintű élőkép is, és ez persze van E-M10hez is. Az Olympus Studiót nem ismerem, de ahogy így leírtad, annál ez nem rosszabb.
Természetesen az Oly Capture az sokkal fejlettebb, szuper élőképpel, stb, meg hát laptopról kényelmesebben kezelhető, nem kell szórakozni a wifivel sem (ami amúgy is zabálja az aksit) Hát igen, sajnos az Oly ezzel (is) szegmentál.
Viszont ha már szóba került, az Oly Capture meg csak Windosra és OSX-re van, szóval az meg tabletről nem megy, kivéve esetleg Windos-os tablet, azon elvileg futnia kellene ha jól gondolom. Nekem nincs olyan (meg a környezetemben senkinek sem hogy ki tudjam próbálni) de próbálta már valaki win tabletre telepítve?
(Mert ezen amúgy el szoktam gondolkozni, hogy laptoppal biztos nem szórakoznék terepen, de amúgy egy tabletes megoldásban látnék fantáziát) -
silmatauki
őstag
válasz
MrChris #80054 üzenetére
"12-50-hez képest vajon milyen lehet?"
Annál valszeg lényegesen, minden (fontos, képminőség-) tekintetben jobb. A LensTip 12-60-as tesztjének öszefoglalója is mondta, mennyivel jobb a 12-60 (és ennek folyományaként a 12-32 is) a régi Olynál.
Egyedül néhány annyira nem problémás területen jobb a 12-50 a 12-60-nál, pl. nagylátó vignettálás: “noticeably weaker than that of the Olympus 12-50 mm”
-
silmatauki
őstag
válasz
MrChris #80052 üzenetére
Igen, a 12-60 tényleg jóval erősebben CA-zik 22mm-en, mint a 12-32, és nem csak azért, mert ott a max. aperúra 4.2, és nem 4.8. Mindkét obit 5.6-ra lerekeszelve is ugyanaz a helyzet.
Itt van amúgy a két teljesen nyitott kép mindennemű CA-szűrés nélkül, ha valaki jobban szeretné látni a difit a kettő között:
-
silmatauki
őstag
válasz
MrChris #80047 üzenetére
A Sigma kegyetlen jó tud lenni, de csak bizonyos körülmények között. A fenti nagy dinamika pl. már nagyon a határokat feszegeti – ha az ember szándékosan nem égeti ki az eget, hogy azzal megmentse az árnyékokat. Aztán persze mindennemű ISO400+-as fotózásról is le kell mondani, legalábbis színesben.
-
silmatauki
őstag
válasz
MrChris #80039 üzenetére
"Az mitől van, hogy a dp1 képei lépcsőtől balra kicsit zöldesek, míg a dp2 meg részben elég alul szaturált, meg kicsit inkább rózsás?"
Sajna a Sigma Merrillekre (ill., kisebb mértékben, Quattrokra) ugyanaz vonatkozik, mint az NTSC-re: Never The Same Color
A színek itt sokszor egyáltalán nem valódiak, és két (amúgy Merrill) kamera ugyanazokkal a beállításokkal, posztprocesszálással stb. egészen más színvilágot produkál. Ja, és az egész WB-beállítás (a posztban) piszok nehéz – soxor nem elég csak simán klikkelni egyet a color pickerrel. Nem is vacakoltam vele az eredeti 2*2 sorozat kidolgozásakor, csak most.
Ebben az új albumban 3 új kép van, amiben azért megpróbáltam hasonlóvá tenni a színeket (is). Ehhez a DP1M-es képen a középen levő fehér ajtó keretén pickeltem.
Ugyanezt a pickelt értéket használva a DP2M képének kimenete itt van.
Ennek a kék komponense (ugyanitt, az ajtónál) lényegesen magasabb, mint a zöld/vörös, ezért itt újra pickeltem. Az így kidolgozott (és természetellenesen zöldes) kép itt található.
A színek deszaturáltságának oka egyszerű: azok expozíciója elég alacsony, azaz zajosak, mivel a kép dinamikatartománya (ellenfényes ég) igen magas volt*. Bár ISO 200-on fotóztam, már itt is gyorsan elvesztik a sötétebb részek a szaturációjukat, miközben a világosabbakkal ilyen gond nincs. Ezért van az, hogy pl. az ellenfényben levő fatörzsek gyakorlatilag minden színinformációjukat elvesztették (fekete-fehérek).
Mindenesetre most kézzel megemeltem a szaturáció mértékét; ez persze a “csomós” színzaj (a Sigma rákfenéje) további emelkedését is eredményezte. Persze mindez nem segített pl. az imént említett “fekete-fehér” fatörzseken.
*: Nagy dinamika: Az eget szerencsére teljesen meg lehetett menteni némi igen durva (1.1-es) dinamikakompresszióval (Fill lights csúszka). Amúgy ezért kellett utána pluszban teljesen (-2) lehúznom az árnyékokat, hogy azok azért kitöltsék a hisztogram alsó felét.
A DP1M esetében a bekapcsoltam a Magneta, ill. Green checkboxokat is, és:
- mindkettő esetében a Hue Range-t megemeltem 1-re
- a Green esetében az Amount-ot 0.5-re (a Magneta esetében defaultban annyi)A Lens profile természetesen mindig be volt kapcsolva.
Ezeknek a hatását az ebben a két Flickr albumban levő menü + bezoomolt magneta, ill. zöld CA részeket mutató DP1M-screenshotokon láthatjátok. (DP2M-en, ahogy már ma délelőtt írtam, gyak. egyáltalán nincs CA, így ott teljesen kikapcsoltam mindent.)
Zöld: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678418377075
Magneta: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674646783723 -
-
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris #80022 üzenetére
(#80022) MrChris
Többször elmondtam már, hogy igen, jobb nagylátón a 12-32, mint a Sonyé, mégis előhúzod századszorra is. Mi értelme van ennek, mondd? Főleg ebben a topicban?
(#80023) hito
Nézd meg sheratan kolléga képét - hozhatnák száz másikat is, de minek? A 12-32 elég durván CA-zik, hülyeség az ellenkezőjét állítani.
-
konyi79
addikt
válasz
MrChris #80022 üzenetére
Amit te ekézel folyamatosan, az a SEL1650 akar lenni. Egyébként tényleg érdekelne az exif, mert ez a szellemkép egyáltalán nem jellemző szerintem rá, meg hasonló maszatot eddig csak az asszony tudott vele gyártani, mikor használat előtt modszeresen bekente a hidratálóval a kezét. Is. Nem tudom honnan szedted a képet, de így amit az emberen meg a hajón látok, sokkal inkább egy multi expós hdr/zajcsökkentés user hibának gondolom.
A sarki problémája pedig abból adódik, ekkorában nem lehet 1650-et apsc-re csinálni, ha megnézed nincs is másnak hasonló kicsi se. Teljesen lerekeszelve látszik is, nem rajzol a sarkokra semmit. Igazából ettől bőven élhető, videóban meg pláne nem zavaró, mivel a 16:9 miatt pont a kritikus részek leesnek. Viszont ha buksz a halszemre korrigálatlanul 16mm-nél is nagyobb a látószöge. -
silmatauki
őstag
válasz
MrChris #80022 üzenetére
A Pana 12-32 is nyitva, sarokban, egyenlőek a feltételek. Megoszthatom az eredeti képet benne az exif, Sony párjához képest tényleg hihetetlenül minőségi, mintha egy pro obi képe lenne.
Viszont azt tedd hozzá, hogy a 12-32 igazán csak 16? 20? mm alatt jó, legalábbis a tegnapi tesztjeim szerint – fölötte elég durván ken közelebb a középponthoz, legalábbis az én példányom. (Nemsokára közreadom a mai eredményeket. Engem is érdekelnek nagyon, alig várom már, hogy kidolgozzam, majd kiértékeljem a mai képeket!) Azaz pont az ellentéte a Sony 16-50 igazán jól használható tartományának. (De, mint olcsó 24-28mm-es prime-kiváltó, nagyon jó kis cucc!)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sony FE 24mm 1.4 GM
- Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN (C) Sony E objektív + Sigma 55mm WR CPL szűrő
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - két akku, mágneses csíptető, 64GB SD
- Még olcsóbb lett! Nikon D3300 + Nikon 18-300mm f/3.5-6.3 G AF-S DX ED VR objektív + tartozékok
- Canon 600D + Canon AF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Tele-Macro objektívek + LP-E8 akksi
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A14/Samsung Galaxy A34/Samsung Galaxy A54
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i7-2760QM I 8GB I 256SSD I Nvidia I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 7420 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" 4K I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest