- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Fotók, videók mobillal
- VoLTE/VoWiFi
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
Frozzy #31816 üzenetére
Sejtem mit akarsz mondani, csak véletlenül nem jó szavakat használtál.
Az új KRESZ szándéka szerint liberalizálja azokat az egyes szabálytalanságokat, amit eddig elkövettünk. Tehát az új KRESZ által bizonyos esetben már nem lesz szabálytalan, ami most még az. Ilyen a járdán való kerékpározás is. (És mivel a rollerekre várhatóan a kerékpárokhoz hasonló szabályok vonatkoznak majd, így egyes esetekben szabályos lesz a járdán rollerezni.) Valahogy úgy volt megfogalmazva, amennyiben nincs kerékpárút és az úttestről le vannak tiltva a kerékpárosok, akkor legfeljebb 10 km/h sebességgel lehet a járdán is haladni, ha azzal nem zavarjuk a gyalogosokat. Én is dolgoztam ilyen helyen, volt pár 10 méteres szakasz, ahol ez volt a felállás. Kerékpáros forgalom a mellékutcákba volt terelve, de a cég bejárata a főútra nyílt.
Te a nagy teljesítményű rollerekre és a kerékpárutakra gondolhattál. Azoknak nem lesz keresnivalója a kisebb és lassabb közlekedők között. Azok nem sima rollerek, hanem egy másik járműkategória, a "nagy teljesítményű rollerek", melyekre a SMKP-khoz hasonló szabályok vonatkoznak majd.
Lázár János ... elárulta, a KRESZ tervezete hamarosan társadalmi vitára kerül, ugyanis a minisztérium elkészült a jogszabálytervezettel, sőt, a kormányzat már két alkalommal is tárgyalt a dokumentumról.
forrás: economx.hu, 2025.04.26.----
#31819 Frozzy kérdésre vonatkozva, tervezetben egyértelműen szerepelt abban a maximális motorteljesítményt vették a szabályozás alapjának. Az nem haladhatja meg az 1000 W-ot. Sebességnél pedig a tervezési sebességet veszik majd alapul. Ezen fogalmakat majd definiálják. -
DigitXT
félisten
válasz
Frozzy #31802 üzenetére
Egy iBike Mono Adventure. Gyárilag 500W, 25 km/h, 10 Ah akku.
Ebből lett 3000W, 45 km/h és 38 Ah akku. A törés oka láthatóan
anyagfáradás. De hogy konkrétan mi váltotta ki, az rejtély. Lehet
eleve feszültség maradt az öntvényben, aztán így jött ki rajta.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem 70 km/h-nál tört...Ui: használtan vettem, előélet nem ismert. Órája nem működött.
De azt mondta az eladó, hogy jó tuning alap.Igaza volt, csak
sajnos maradtak gyenge láncszemek a gépezetben, hiába hogy
rengeteget költöttem rá a cél érdekében. Szerettem amúgy...
(Konkrétan a hobbim volt a tesztelése, mérése, programozása.)Nagyon meg kell nézni, mit veszel, és ha tuningolsz mit, hova...
Olyan könnyen nyitogatják egyesek a 25 km/h limitet, mintha a
konkrét váz egész biztos, hogy 30-40 km/h-ra készült volna.
Mondjuk könnyebb lenne elfogadni egy saját hibás esést, de ez
simán bekövetkezhetett volna full gyári állapotban is, pontosan
ugyanezekkel a következményekkel. Nézzük így: túléltem! -
PociAti
őstag
válasz
Frozzy #31770 üzenetére
Legutóbb két nagyon eltérő gyártótól származó rollert dobtál be, kíváncsi voltam rá mit írtál a kiinduló hozzászólásban, abban még 150 kg-ot emlegettél. Azért abból indultam ki most is.
Idehaza a WeR Mambáról se nagyon olvasni teszteket, hiába "magyarok". És amit nagyobb problémának érzek, hogy ezek a kis halak csak a belépő szintű gyártókat, összeszerelőket érik el. Önmagukról így írnak https://www.wermamba.hu/rolunk
Sok sok roller tesztelése után találtuk meg jelenlegi gyártónkat, aki a rolleres világpiac egyik legnagyobb szereplője.
Mivel nem a Segway-Ninebot, Xiaomi, Navee, stb. cégekre gondoltak, akkor ez akár lehet azon kínai klónok gyártója, akik tucatszám ontják magukból a silányabbnál silányabb M365 klónokat ... A termékeiket elnézve ennyire azért nem szörnyű a helyzet, de nem a csúcskategóriát és a tehetős vevőket célozták meg, hanem az olcsó / középszerű licence termékeket.
Épp ma olvastam egy ilyen kínai csodáról:
https://rendeljkinait.hu/tesztek/szabadido_sport/jarmuvek/ootd-s10-elektromos-roller-teszt/
Végeredmény ez: "Összességében jól teljesített, a nagy kalandok ellenére is stabilak maradtak a dolgok, ..."
Közben meg pár sorral feljebb épp arról szól az előző fejezet, mennyire hitvány egy szerkezet:Piszkálta a csőrömet, hogy a gyártó mindenféle terepre ajánlja a rollert, ezért muszáj volt kivinnem egy erdős-mezős részre, ahol a járgány egyből dobott egy P4-es hibakódot (túlmelegedés elleni védelem) a kijelzőre és meg is állt, mert a motor a gumikkal együtt felforrósodott. Pár perc után újra tudtam indítani, de ebből látszik, hogy ez valóban egy belvárosi fenegyerek.
Úgy tűnt, mintha csak egy töltési ciklust, kb. 50 km-t tettek a rollerbe és ilyen előzmények után az összességében jól teljesített minősítést kapta.
Kizárólag nagy számban eladott rollerekről kaphatsz hiteles teszteket. És ne feledd, rengeteg kínai gyártónak az a marketing stratégiája az, hogy jó értékelés reményében ingyen rollerral "ajándékozza meg" a YouTube-os véleményvezéreket. (Ha rosszat mondanak a rollerről, akkor a következő modellből legfeljebb nem kapnak. Ezt tudják ők is, ezért inkább jót mondanak. És amúgy is mi romlana el az ingyen kapott rolleren az első 1-2 hét során?)
Ez nem azt jelenti, hogy az általad is említett horvát rollerrel nem lehet szerencséd, csak valahogy ebben az ársávban mozgó sokat akaró gépeknél a hibaarány azért lényegesen magasabb, mint a nagy gyártóknál. A méretgazdaságosság előnyükre szolgál.
-
PociAti
őstag
válasz
Frozzy #31762 üzenetére
Olvastam olyan felhasználóról, akinek volt Ninebot Max G3 és ZT3 Pro is, és sokak meglepetésére inkább az utóbbit tartotta meg, mert neki az jobban bejött.
A ZT3 Pro terhelhetősége is "csak" 120 kg. A fő probléma, hogy 150 kg-hoz én már elektromos rollert vennék, hanem robogót. A keret miatt valószínűleg csak használt fér bele, de akkor is racionálisabb döntésnek tűnik. Nem csak a főbb szerkezeti elemek miatt nem jó túlterhelni a rollert, de a kerekek, fékek sem akkora tömeghez lettek méretezve. Ezt tetézheti a magyar utak gyatra minősége. Amelyik rollert meg valójában 150 kg-ra terveztek, azok már valószínűleg nagyok és nehezek, erősen csorbul a robogókkal szembeni előnyük, a hordozhatóságuk.MS Energy termékei régóta kaphatók Magyarországon. Horvát cég, és pont a WeR Mambához akartam volna őket hasonlítani, mivel hasonló utat futnak be, gondolom jól ismerik egymást, valószínűleg a kínai gyártók, beszállítók között is sok a párhuzam. Többnyire licencelt rollereken hajtanak végre módosításokat, és árulják saját logóval.
MS ENERGY FLARE-hez nagyon sok hasonló kínai roller létezik, ennek is csak 120 kg a terhelhetősége. Valaki talán azt is meg tudná mondani, melyik modellnek az ikertestvére. -
User05
tag
válasz
Frozzy #31663 üzenetére
Én a G2-ről annyit tudok, hogy elég kemény a lengéscsillapítója, több helyen mondták, hogy a gyári értékek már inkább a 100+ súlyú emberekhez van, és ha valaki mondjuk 60-70kg akkor gyengébbre szokták venni.
Egyébként meg bárhol olvastam még a kukirint sem ajánlják ilyen súlyhoz, hanem a márkásabb, 500+ ezerbe kerülő darabokat. De azért na.. Nekem pl egyáltalán nem mindegy, hogy 250-300k vagy 550k
Azért lassan autóárban nem fogok rollert venni, az is biztos. -
válasz
Frozzy #31663 üzenetére
A Xiaomi M365, 1S, Pro 2 (250, 300W-nyi teljesitményekkel) is bírták, ezek is el fogják bírni.
Nem fog leégni alattatok.A négyes Xiaomit csak azért szoktam javasolni, mert nem túl régen jelent meg, és az alig használt példányokat is kb fele annyiért meg lehet venni mint egy újat.
Aztán ha valakinek nem felel meg, még mindig simán túl tud adni rajta, és vehet egy nagyobb rollert.Ebben az ársávban csak ezek vannak, kár azt feltételezni, h az Ultra, vagy egy Navee majd jobb lesz.
Az F3, F3 Pro, G3, ZT3, GT sorozat pedig már árban sokkal több.
A Kugoot fogják javasolni, lefogadom, mert árban az szokott lenni a megfizethető, nagy teljesítményű. Aztán hogy mennyire bírja a strapát, az meg majd eldől. Sokaknak bevált, de sok rosszat is lehet róla mondani.
Napi néhány km-re megfelelhet az is. -
-
zzola
titán
válasz
Frozzy #31613 üzenetére
Szerintem nem ér +100e-t a Xiaomi, de ez csak az én véleményem. El kell menni, ki kell próbálni, meg kell nézni .A NAVEE -n jó szélesek a gumik és jó robosztus a váza, igazi iparos munka. Gumik elég jól csillapítanak. Nemrég 160e volt MM-ban, szerintem az BB volt azért az árért. Viszont ott a fogantyú meg a gombok voltak gagyik.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Frozzy #31399 üzenetére
Senki nem fogja mérni neked rámondani, hogy bírni fogja ezt a súlyt... Már akinek van esze. Igaza ritkább, de azért xiaomi és ninebotból is voltak esetek hogy ketté tört nyakban.
Egyszerűen nem ekkora súlyra vannak tervezve, mindegy mennyivel mész. Én azt javaslom, hogy roller témát engedd el. Bringa akkor inkább, bár nemtom azok mekkora teherbírásra vannak tervezve. -
PociAti
őstag
válasz
Frozzy #31392 üzenetére
Nincs egyetlen roller sem, amelyről ne tettek volna fel olyan sok törött képet, mint a Kugoo KuKirin modellekről. Néha le szoktam menteni őket, így már vagy 50 törött Kugoo rollerről lehet fotóm.
Ha óvatosan mennél vele, még talán működhet is, mert jellegéből és relatív olcsóságából adódóan elég durva módon lehet használni, azt meg ugye nem bírja. Tartóssághoz normálisabb alapanyagokra, tervezésre, gyártósorra, ellenőrzésre, stb. lenne pénz, de akkor nem ennyibe kerülnének. Így nem csoda hogy olyan rövid a garancia, amit vállalnak rá.És az ehhez hasonló kínai rollerek hirdetésében ne bízz meg. Ha visszalapozol a fórum elejére, sokan azért választották a Kugoo S1 rollert a Xiaomi M365-ökkel szemben, mert a Kugoo terhelhetősége 120 kg, míg a Xiaomi csak 100 kg. Nos azok a XIaomik még jó eséllyel működnek, és akár 10.000 k mis lehet bennük, ezt nem sok Kugoo S1 mondhatja el magáról. Legalábbis nem sok eredeti elem lehet abban.
Ugyanígy mostanában láttam pár rossz értelemben vett "kínai" rollert, mely az Ali-n, Banggood-on, ahol a terhelhetőségnél 150 kg-ot írtak. Az sem ritka, hogy azt csak a webáruház állítja, a gyártónál csak 120-125 kg szerepel, és azt se szabadna elhinni.
-
válasz
Frozzy #31383 üzenetére
Én se nagyon tudok ajánlani rollert.
Bicikli nem lenne jobb?
A pálcikarollerek nem 150 kilóhoz vannak tervezve, másfél milliós rollerek meg feleslegesek neked szerintem.https://youtube.com/watch?v=bj2-vXY8oFI
Mit néztél ki egyébként?
-
Peaceliker
addikt
válasz
Frozzy #31383 üzenetére
Nem nagyon létezik ami bír ekkora súlyt.
Laotie és rokonaira írnak ekkora súlyt, de azok pont azok amik extra terhelés nélkül is hullanak mint a legyek.
Őszintén egy wolf 11 re sem mernék ekkora súlyt tenni, mert dekni fog szétszakadni a nyaknál. Többi gép sztem annyit sem bírnak,mint azok
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Gigabyte H510M Intel i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB GDDR5 Rampage Shiva 500W
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- Honor Magic7 Lite 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest