Hirdetés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Fotók, videók mobillal
- A kameraszenzor és az aksi is nőtt a Nubia Z70S Ultrában
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- A szögletes Huawei órák is lebuktak
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Doki-HUN1978
senior tag
A pulzusmérőm hatótávolsága kb. 30-40 cm-re csökkent. (a mellkasi jeladó ill. az óra távolságára értem)
Az elemek újak.Van valakinek valami ötlete, hogy mitől lehet ez a jelenség?
-
fpeter07
veterán
Váz szempontjából milyen lényegesen különbség van egy kisebb (rockrider) és egy nagy (merida) márka között? Néhány geometriaadatot átnéztem, de a felépítésük szempontjából szinte teljesen megegyeznek.
-
venember83
nagyúr
válasz
superecneB #46985 üzenetére
A hidraulikus jó, szó se róla. De néha légteleníteni kell, pl. ha véletlenül behúzod a féket kiszedett keréknél és kijönnek a dugattyúk, esetleg új fékpofa betevésénél, meg 1-2 évente sem árt lecserélni a hidraulikafolyadékot. Ezzel szemben milyen a bovdenes? Egyszerű, saját magad is elvégezheted a karbantartását, beállítását mindenféle célszerszám beszerzése nélkül, és normál használat mellett (nem downhill, freeride) a bovdenes tárcsafék is bőven elég mindenre.
-
G@ben
addikt
válasz
superecneB #46993 üzenetére
Ugyanilyen? Ez egy 2500Ft-os pedál.
-
D.Orion
veterán
válasz
venember83 #46984 üzenetére
Erről mondjuk egy Magellan-ost kéne mondjuk megkérdezni. Mivel lemezmegmunkáló cégnél dolgozom így azért látom, hogy egy tábla 1mm-es vaslemezből hogyan lesz félkész váztermékként 40ezer forintos beépülő elem az ATM-be. Ja egy táblából két ilyen alkatrész jön ki és kivágás - sorjázás - pen - menetelés-hajlítás - hegesztés - csiszolás - festés mind cégen belül készül. A munkafolyamatokat leírva ez nem is tűnik soknak. Na, de egy kerékpárváz? Baszki rúd anyag kijön a hengerműből. Ami nem rúd, hanem formázni kell, annak egy hydrapress prés odavág 60Tonnával és kész. Hegesztő meg összehegeszti. Kész, megy festésre automata kályhában. Csókolom készen van jön a hajóval. Hengermű - szállítás - présgép - menetelés és lyukak kifúrása - hegesztő - festő - csomagolás -jön a hajóval. Kész a 6061-es 30.000Ft-os váz, ha éppen Merida, ha KTM, akkor 58.000Ft, mert drága a narancs festék... Vicc, hogy összerakva és 10 viszonteladón átmenve ennyibe kerül a gép?
Ja igen, és kijön 200K alatt a Shimano Deore: Magellan Polaris 190K.
Saját gyártású váz egyenesen kistigris országból, melléje csomagolva a szintén ott készült csapágyak, agyak, kormány, nyeregcső. Minőség megfelelő, gond egy száll se.
Lasali pedig fogja a fejét, hogy aztamindenit miket hordok itt össze elnagyolva a témában, de valahol igazam van, ugye?
-
G@ben
addikt
válasz
superecneB #46989 üzenetére
Nem tudom, az előző pedálom sem volt az. Az BBB Bigfeet volt, egy év használat alatt tönkrement a csapágyazása.
313313: sima városi használat meg túra, csak én nagyon taposom, azaz elég erős gyorsításaim vannak.
-
G@ben
addikt
Ismét pedál téma: ma az egyik boltban mutattak egy Wellgo 313-ast, ami kialakításra tetszett volna, de nem hinném, hogy nagyon strapabíró, ezt a boltos is megerősítette. Ilyen kialakításúból, tehát hogy nem cserélhető szegecses, a tengelye lejjebb van, mint a két széle, tudtok jót, strapabírót mondani, mondjuk 5-6k-ig?
-
D.Orion
veterán
válasz
mert_csokis #46983 üzenetére
Fully-t felejtsd el 50K-s kategóriában. Használtan sincs normális fully 150K alatt, de inkább 250K. Az Y vázas az rettenet, mert tény, hogy működik, de minden egyes rugózásnál változik a nyereg és a hajtás közti távolság, magyarul a térdedet hazavágja(ezen kívűl meg 50K-ba mi fér bele? fentebb dobtam be árakat alkatrészekről). Ha nem DH-zni akarsz és ugrabugrálni métereket, akkor egy jó első teleszkópos gépet talán kapsz használtan ennyiért.
-
TripleB
senior tag
válasz
venember83 #46984 üzenetére
Köszi, a Speci is megvan, már a Reba is szervizelve, hétvégén megkergetem.
-
superecneB
őstag
válasz
venember83 #46984 üzenetére
És ha egymás ellen állítanám, a BB7-et az Elixir 1-el miért válasszam a BB7-et?
A hirdaulikus megoldás a legjobb nem? -
venember83
nagyúr
válasz
superecneB #46965 üzenetére
Ha BB7 is játszik, akkor a könnyű szerelhetőség és egyszerűség miatt inkább az.
TripleB: Szép gép, használd sokat egészséggel! Meg is van a varázsa az országútizásnak, bár átszokni montizásról nem tudnék.
D.Orion: Sok kézen átmennek a bringák, sok állam ráteszi a saját kis adóját, szerintem nem kicsit nyílna tágra a szemünk, ha tudnánk, mennyiért jönnek el a bringák Tajvanról.
-
mert_csokis
senior tag
Sziasztok!
A közeljövőben szeretnék bringát venni.
A keret nagyjából 50e forint, ennyiből kellene valami jó ár/érték arányú vasat nézni.
Tudom, hogy ez még igencsak a belépő kategóriát jelenti, de szeretem a kihívásokat.
Abszolút hobbi célra, biciklizgetni kicsit. Leginkább közút, néha egy kis terep.
Ma az egész délutánt ezzel töltöttem. Próbáltam magam beleásni, fórumokat, webshopokat, gyártók honlapját böngésztem.
Megmondom őszintén, kicsit bele is fáradtam.
Mondjuk ebben az ársávban túl sok választási lehetőségem nincs.
Amik külsőre megfogtak, azok a fully vázas össztelós bringák.
A Schwinn Csepelnek vannak ennyiért ilyen modelljei, elég megbízhatónak mondják őket.
Illetve még a Hauser Maxxwell-ről olvastam hasonló jókat.
Vagy ennyi pénzért ez csak parasztvakítás, és nézzek inkább hagyományos merev vázas, első telós bringát?
Minden segítséget köszönök! -
TripleB
senior tag
Még be kell mindent hozzám állítani, de elsőre nagyon tetszik az érzés. -
D.Orion
veterán
válasz
concret_hp #46978 üzenetére
Ha még nem szedtél le soha láncot és nincs hozzá normális láncbontó szerszámod(ezt 1000Ft alatt nem kapsz, de inkább felette van), akkor érdemesebb egy szervizbe elvinni. Új lánc + mosás és felrakás. Ha márkás láncot veszel, akkor se fognak érte 7K-nál többet elkérni.
Ha most ezt otthon csinálod, akkor meg kell venni a láncbontót(minimum 1000Ft), 2L benzin(900Ft), sikálni pár órát, venni valami jobb olajat(mivel nincs kis kiszerelésben ezért 2000Ft lesz a minimum amit kiadsz érte). Az egész művelet után pedig a kazetta még mindig nem lesz olyan tiszta, mintha a szerviz leszedte volna és kitakarítja majd visszarakja. Szóval ez otthon úgy 4000-5000Ft -os művelet + munkaórák nulláról indulva, szervizben 7000Ft új lánccal.
(#46977) D.Orion: Jaj, de hülye vagyok, nem vettem féket.
-
válasz
concret_hp #46976 üzenetére
Én 2 láncot szoktam cserélgetni a bringáimon 500km -ént.
Télen ezt beraktam a dobozába és amikor a másik már igen nyúlott volt akkor fel akartam rakni, de alig tudtam szétpajszerolni.
Kb. 1 órába tellett amíg minden csapot át tudtam mozgatni. Gázolajos benzinbe áztattam csutakoltam. Most is az van a mountimon, de most már csak télen fogom ismét elővenni.
Télen ha megy az ember a dzsuvás latyakos szaftos úton akkor alap, hogy amikor lerakod a bringát be kell olajozni a láncot, mert egy éjszaka alatt simán berozsdásodik.Én minden nap reggel este átolajoztam, nem is volt gond vele.
Csak amit a dobozba tettem be arról feledkeztem meg.
-
313313
addikt
válasz
concret_hp #46978 üzenetére
Benzinkúton 1-2 liter benzin/gázolaj...
De előfordulhat, hogy érdemesebb új láncot venned, az olyan 2-3k körüli...Szerk: Bár van ismerős dupla keresztes váltóhasználat mellett, 8-10k km-et hoz ki egy lánc/sorból, acera/alivio minőségűekből...
-
D.Orion
veterán
válasz
SOAD19 #46969 üzenetére
Csak úgy, hogy elmerengjek azon, hogy miért nem fér bele 200K-ba a normális felszerelés, árak ecobike.hu:
Shimano első váltó Deore alaptól Deore XT-ig: 4.500Ft-7.000Ft
Shimano hátsó, szintén Deore alaptól az XT-ig: 10.000Ft-20.000Ft
Bowden hozzájuk és akkor vettük két jót: 5.000Ft
Shimano váltók: 15.000Ft-20.000Ft
Shimano alap 9 sebességes kazetták: 10.000Ft-15.000Ft
Shimano hajtómű és nagyon igényesek voltunk, jót vettünk: 30.000Ft
Shimano lánc: 8000Ft-10000Ft
Hajtás megvan, vegyünk kerekeket, ezt nem építjük vesszük egyben, normál felhasználású örök életű szett: 40.000Ft
Kéne egy váz. Olcsó Kelly's, Merida, Gepida, Magellan és egyebek: 40.000Ft
Vegyünk egy kormányt is minden alkatrészében együtt 20.000Ft
Nyereg, csapágyak, egyebek, minden ami kimaradt: 15.000FtJelenleg maximális árakkal számolva 222.0000Ft-nál járunk, de kéne egy teleszkóp: +40.000 és megint vettünk jót?
Most, akkor tulajdonképpen, hogy így a hasamra ütöttem és elnagyolt maximális árakkal 280K-ra jött ki... Alapos válogatás és megfontolt vételek, akciók esetén miért is nem jön ki egy Deore felszereltségű kerékpár 200.000Ft-ért? Miért nem??? 2012 nyarán vettem meg a kifutó 2010-es Gepida modellem 150K-ért és Shimano Deore LX lesó hátsó, váltókar. Deore LX hátsó és Deore első váltó. Magura HS11 fék. Trivatív hajtás, Shimano koszorú. Tehát nem értem, hogy egy ilyen sajátmárkás gép, mint Merida, Gepida, Kelly'-s Kross, Magellan miért nem jön ki 200K-ból normális felszereléssel? A vázat, nyeregcsöveg, csapágyakat, sokszor még magát a kormányt is saját márkában árulják, kínai gyártással. Tehát bigLOL! Sajnálatos, hogy ezen kell gondolkoznunk.
(#46976) concret_hp: Menthető a lánc, de pl Shimano HG53(most is ez van fent neked szerintem) újonnan 5K. Gondolom ez az első lánc a gépen és nem mentél vele még túl sokat? Talán 1000km-t se?
-
concret_hp
addikt
válasz
concret_hp #46974 üzenetére
nah a kép jobb felső részén látszik, hogy elsősorban nem a gravitáció határozza meg a lánc hajlsását
-
válasz
lefkosia #46968 üzenetére
2 órája ezt kerestem, de nem találtam
köszi(#46971) 313313
€29-ért elhoz a vonat München-ből Pestig. Ez mindent magában foglal, kivéve a bicaj-szállítást. Van néhány bicajos szerelvény, de a legtöbbe csak csomagként rakhatod fel (két kerék kiszerel, és spéci bicajos-táskába megy a drótszamár) -
concret_hp
addikt
válasz
313313 #46972 üzenetére
hm hát nemtom úgy néz ki mint ami ilyen 10 éve nem használt bringákon van
konkrétan annyira rozsdás let,t hoyg enm hajlik
gondolom valami út sózás v ilyesmi tett nagyon jót neki
D.Orion: ehelyett mrá lehet inkább vennék 1 másikat, bár nem tudom mennyibe kerül
bár igazából a rozsdát leszámítva nicns nagyon lehasználva, 1300 km-t mentem vele kb. (vagy úgy egyébként mennyit kéne bírnia 1 láncnak?
)
-
D.Orion
veterán
válasz
concret_hp #46970 üzenetére
Elmondanám neked, hogy nekem olyan rozsdás volt a láncom egy havas-sós fürdő után, hogy alig tudtam tekerni és szabályosan törtek a szemek mikor fordultak át a tányéron. 2L benzin és kétszeri mosás, összesen kb 3 órás takarítás után még elszolgált 400km-t! Ha olyan súlyos a helyzet, mint nálam, akkor rakd be benzin alá és úgy 5-10 perc ázás után a benzinben kezd el sikálni. Az is elég ha pl egy műanyag tálkába lerakod és abban mozgatod. A súrlódástól a rozsda lekoptatja saját magát. Ha két oldala már tiszta, akkor jöhet a körömkefe és a réz(!) kefe aztán kifeszíteni valahova a földre és had szóljon. Láncnyúlás mérővel előtte mérd meg, hogy egyáltalán érdemes-e nekiállni.
-
313313
addikt
válasz
concret_hp #46970 üzenetére
Én berner láncspray használok, az leszedi a felületi rozsdát is, és úgy néz ki a cucc, mintha új lenne...
1. berner láncspray vagy drótkefe esetleg más rozsdaoldó érdemes hozzá leszedni a helyéről
2. láncbontó kell hozzá, de ha kellő képen kopott a láncod, akkor a hátsó sort is cserélni kell... -
concret_hp
addikt
nos, valamelyik téli bringázás eredményekén szép rozsda jelent meg a láncomon
az kb. tuti, hogy kuka. az első és hátsó fogaskerekek is rozsdásak, de csak kicsit. kérdés, hogy
1, fogaskerekekre mit tegyek, hoyg lejöjjön a rozsda?
2, láncot hogyan kell cserélni?(tudom, leszedem a régit, felrakom az újat, de milyen eszköz kell hozzá?
)
3, esetleg bringás boltot tudtok ajánlani bp fogarasi teszkó környékén?köszi a helpet
-
SOAD19
addikt
válasz
D.Orion #46951 üzenetére
"200K-ért Alivio meg Acera...
"
Na, ettől vagyok én is kiadva, hogy 200k környékén lenne előrelépés számomra alkatrészek terén. A mostani bicajom elmenne vagy 40k-ért, és így túl sokkal kellene még megpótolni. Igaz, a mostani mtb-t crossra cserélném, de valahogy nem túl hízelgő, hogy, azért adjak ki kb. 100k-t, hogy mtb-ről crossra váltsak, és felszereltségileg ugyanott vagyok.
Használtban meg nem hiszem, hogy sok lenne ilyen kis méretben, mint ami nekem kellene (166 cm...).
-
van valakinek tapasztalata, hogy nemzetközi vonatra bicaj-jegy cirka mennyi?
ugyanez itthon? -
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz
superecneB #46965 üzenetére
Nekem Avid Elixir 1-van és nagyon meg vagyok veled elégedve.
Ismerősömnek van azt hiszem hogy Shimano BR-M486, de szerintem is, és szerinte is jobb az Avid Elixir 1. -
superecneB
őstag
válasz
venember83 #46962 üzenetére
Az viszont drágább is...
Testbikeon nem írnak annyira rossz dolgokat róla. De akkor még nézelődöm.
Még ugyan ebben az árban van Avid BB7 fékkarokkal, mindennel szettben, lehet ez lesz a befutó? -
venember83
nagyúr
válasz
superecneB #46961 üzenetére
Igen, belépőszint mindkettő, de az Avid hajlamos néha balfaszkodásra tervezés terén, így én inkább a Shimano mellett tenném le a voksom.
-
superecneB
őstag
Az Avid Elixir 1 hogyan viszonyul a Shimano BR-M445-hez? Egy szintet képviselnek? (Nyilván azonos féktárcsa átmérőt feltételezve)
-
ludsimon
veterán
Biztos ezredévfordulónként néha előfordul ilyen eset, de nem jellemző.
Inkább ha egy hasonló bringát loptak el akkor megállítanak, összehasonlítják(kiegészítők, alkatrészek), megnézik a sorozatszámot és annyi szép napot kívánnak.
Telefonnál magadnál hordod a számládat? Mert ismerősöm állították már meg aluljáróban és nem kellett semmi csak az IMEI rádión beszoltak és 2 perc múlva ment is a dolgára. -
hoffman_
nagyúr
-
D.Orion
veterán
válasz
belaazallat #46952 üzenetére
-
D.Orion
veterán
Rossz vicc a felszereltsége az árához képest mindnek. 200K-ért Alivio meg Acera...
Gyorsan végigpörgetve látom, hogy tombol a hidraulikus tárcsafék őrület a gyártók között, de normális váltót nem raknak rá.
Persze nem azt mondom, hogy az Alivio szar, de nem egy Deore. Földúton meg kisebb-nagyobb egyenetlenségeknél egy olcsóbb váltó már zavarba jön könnyen. Nekem egy alap Deore LX van a cross kerón, de ha durvább terepen megyek, akkor igyekszem odafigyelni váltásoknál. Lehetőleg ne akkor váltsak amikor épp "becsapódok" egy gödörbe.
-
FR33
aktív tag
válasz
belaazallat #46946 üzenetére
Ujan venném mert az áfa visszajön.
LINKEzek közül a cross verziók ajánlottak ? vagy akkor már más ?
-
feka007
veterán
válasz
Tomi_Sci #46945 üzenetére
Biztos nem fogom több ezerért visszaküldeni.
Nem arról van szó, hogy kicsit hibás vagy ilyesmi, hanem hogy átb.szott a hirdetéssel, ilyenért már többször is kaptam teljes visszatérítést. Úgyhogy nagyon nincs más választása.
Csináltam róla videót is egy rendes poláros szemüveg összehasonlításával, megy fel yt-ra ha szívózni fog..
-
FR33
aktív tag
válasz
belaazallat #46943 üzenetére
183 cm 90 kg
városi használatra 60-70%ban
néha túra -
feka007
veterán
Meg is jött a szemüveg, de már dispute-oltam is, mert nem polárszűrős egyik lencse se, pedig azt írta a leírásában...
Francba, pedig amúgy jó a minősége meg minden. Nem baj, legalább lesz egy ingyen szemüvegem most, ő meg bukik 8k-t..
-
FR33
aktív tag
Sziasztok!
Cross kerót szeretnék 100 körül venni.
Könnyü, fürge kerót keresek ritkán mennék mátrába ami innen 60-70km tőlem és 80%ban sima uton használnám kisebb turára.kells,kross,gepida,merida, scott stb bármi érdekel
Könnyü legyen fürge és 90 kg vagyok ...
...ajánljatok vmit ! Köszi -
Teasüti
nagyúr
Mit gondoltok erről a minipumpáról?
SKS TT helyett kéne néznem vmit, kétségeim vannak az SKS konzoljával kapcsolatban, hogy az megfogja pumpát terepen.
Vmi olyan kéne, aminek a konzolja elviseli a masszív rázkódást és kiesés biztosan tart.
Durván 3000 Ft-ig. -
venember83
nagyúr
válasz
superecneB #46937 üzenetére
SD7 jó, de nem hiszem, hogy felvenné a versenyt az XTR-rel, mondjuk az más kérdés, hogy minek XTR felár, ha az olcsóbb SD7 is megteszi. Bovdenből nem tudom, melyik a jó, de bovdenházból vannak különböző típusú Shimano termékek, azokból válogatnék pénztárca szerint.
-
superecneB
őstag
válasz
venember83 #46933 üzenetére
69kg vagyok, elöl, hátul van fékező felület.
Milyen fékkart és bowdent - bowdenházat ajánlanál hozzá? Esetleg nézelődjek -e Avid Single digit 7 irányában is? A mostani bowdenem eléggé rongyolódós fajta kicsit olyan mintha nyúlna mint egy spagetti.
-
pengemetal
aktív tag
Tegnap voltunk az Alpinbike-ban Body Scanningen: tényleg nagyon korrekt a bolt, mindenki nagyon segítőkész és szimpatikus volt. (fél centit kellett lejjebb rakni csak a nyerget és esetleg a kormányt is ennyivel, de az egyelőre maradt)
Viszont egy fél mondatból azt vettem ki, hogy ha beindul a szezon akkor nem lesz ingyenes! -
venember83
nagyúr
válasz
---Lasali--- #46922 üzenetére
Novatec Light és Sun Equalizer 21 szimpatikus kombináció, köszönöm a segítséget! Az ebike-on két Eq21 van, egy 360 meg egy 410 grammos változat, az egyiknél a végtelenítés illesztett, a másiknál hegesztett, megéri a hegesztett változatot választani, ha sose törtem/ütöttem szét felnit?
-
venember83
nagyúr
válasz
superecneB #46926 üzenetére
Én inkább szavaznék bizalmat egy jó állapotú XTR féknek, mint egy Elixir 1-nek, ha nem vagy mázsa fölött és az első keréken van fékezőfelület, akkor cserélném V-fékre a tárcsaféket.
-
MaciG
addikt
Üdv.
Ha nekem a bringához nincsenek meg a papírja (amit a rendőrség előszeretettel ellenőriz) akkor mi a teendő?
-
zoli03
őstag
Olcsóbb U-lakatok közül jó lenne Kryptonite Keeper 12 LS? Egy kb 50e-s biciklihez használnám, az első kereket meg egy sodronyzárral lakatolnám le. A városunkban nemigen lopnak biciklit, meg a nagy részükön igen olcsó lakat van, az U-lakat igen ritka.
-
GeneraL_XTX
veterán
válasz
superecneB #46926 üzenetére
Ha már elől tárcsa van én tuti vennék hátulra is egyet, már persze ha a váz és az agy olyan, és azokat nem kell cserélni.
-
Teasüti
nagyúr
Hát alaposan szemügyre véve talán lehetne kezdeni velük vmit, egy alapos szerviz után talán még elmennének jópár évet is. De a magam részéről akkor sem mennék velük városi forgalomba.
MTB-t se azért írtam, mert az kell városba, hanem mert azt lehet venni normálisat ennyiért.
Jah meg hát ott vannak ugyanebben az árkategóriában a paraszt biciklik is, amivel az egyetemisták nyomulnak...
De nem vagyok meggyőződve azoknak az üzembiztonságukról.Trekking-et üzletben nem fognak adni ilyen áron, azok 30 körül indulnak és még jócskán beléjük lehet kötni.
Én barátommal első ízben trekkingeket kerestünk 35k-s keretből és végig próbálgatva 3-4 bringát egyik sem volt az igazi. Végül csak csak egy MTB-be szerelmesedett bele...
De 15-20 tényleg iszonyú karcsú. Túl nagy kompromisszumokkal jár. Én amondó vagyok inkább várjatok vele még egy hónapot és rakjatok hozzá egy-két tizest még a kerethez. -
superecneB
őstag
Tanácsot szeretnék kérni!
Jelenleg:
Fék: Shimano BR-M445 első (d=180mm), Shimano M422 V-Brake/M421 hátsó.Mivel alföldön lakom (Deb.), ezért arra gondoltam, az első tárcsát és a hátsó v-féket leváltanám egy XTR Vfékre. Valami komolyabb bowdenházzal, bowdennel, 2 jobb fajta fékkarral.
Ez down-grade lenne szerintetek?
Kb. 20kből jönne ki, ha épp találok eladó XTR féket, ennyiért kapok Avid Elixir 1 szettet, adapterrel, 160mm-es tárcsákkal.Ki, mit javasolna?
-
válasz
---Lasali--- #46908 üzenetére
leszedem, flakon alja levágva, narancssárga brigéciol, 5 perc ecsetelés, forró vizet a kopaszra, láncspré (motorra való teflonos castrol), 20 perc, és zsír a verda
flasekban maradt brigéciol többször felhasználható. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
venember83 #46923 üzenetére
Szerkesztettem az előzőt, olvasd el újra.
Felnibe még ott a DT Swiss XR 425 XC is pl, az is fasza lehet. Van kerámiás is, DT Swiss XR 4.1. Csak ezek elég drágák.
Ezekből meg az említett agyakból kijön szerintem egy 1600-1700 grammos kerék.
Sram x9 es agy viszont hülyeség, abból nincs azt hiszem tárcsa felfogás nélküli.. egyébként jó kis agyak. -
venember83
nagyúr
válasz
---Lasali--- #46922 üzenetére
Igen, főleg agyakra és felnikre, mivel a V-fékes változatok eléggé megcsappantak, de a Pyxis Teamnek V-fék kell, nincs mit tenni. A Mavic ellen csak a rondasága szól, valószínűleg az épített keréknél is olcsóbb, még ha nem is ezerhétszáz gramm, hanem inkább ezernyolcszáz felé ismerve a gyári méréseket...
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
venember83 #46919 üzenetére
Amit hoffman mondott az pl egy pont jó alternatíva a dologra. Mavic gyári kerékszettek nagyon erősek a tapasztalataim alapján. Alkatrészekre gondolsz hogy fűzött kerékhez ajánljak, vagy mit szeretnél?
Agyakból, Új alu tengelyes Shimano XT, Sram X9, Novatec Light. Hozzá DT competition (2-1.8-2) as küllő, aztán valami felni, pl sun eq21?
hoffman_
Köszi! -
hoffman_
nagyúr
válasz
---Lasali--- #46889 üzenetére
nagyon szép paripa
* * *
engem közben utol ért az első atrocitás. elütöttek a nyugatinál. ez így kicsit mondjuk erős, de fogjuk rá
egy megítélésem szerint csatak részeg dagadt cigány egy B Mercivel megrépázott hátulról. szerencsére nem volt semmi para, a hátsó kereket és a pedált plusz a lábamat nyalta meg sréhen balról, de még mondhanti időben fékezett, nem volt gebasz, csak megütött picit, meg kinyomta alólam a gépet kissé.
nézek, rá, hogy mi a f*sz van, mutogatok, azt se tudta, hogy hol van. felnyomhattam volna a policénak, de fél10kor labor után francnak se volt kedve pöcsölni, amúgy se lett semmi baja a bringának, hogy legalább kártérítsenek. remélem fának ment hazafele. illetve bp-n villanyoszlopnak inkább.
venember83:
Mavic Crossride nem jó? a titán gépbe azt rakta cimbi, nagyon bitang szett. elvileg pont 1700g
-
venember83
nagyúr
válasz
---Lasali--- #37210 üzenetére
Könnyű V-fékes fűzött kerékszettet tudnál ajánlani, légy szíves? Nem kell extrakönnyű legyen, elég, ha ezerhétszáz gramm alatt van a szett. Köszönöm!
-
lorcsi
veterán
válasz
---Lasali--- #46912 üzenetére
én is így érzem, hogy fém a fémmel nem a legjobb hogy dörzsölődik..szal§ zsírral nem merem, de valami olajjal szolidan nekimegyek..
aztán, ha mégsem akkor a zsírú, ...micsoda kerekek
asszem ilyenem sem nagyon lesz
a lentebb írtakat szeretném a tavasszal egy tárcsásra cserélni és nézegetem az elérhetőbb árú lehetőségeketjóm éreztem én, hogy a színes küllőanyák eszméletlen feldobják a kerekeket
de gondolom az áruk is olyande asszem ehhez illene a pirosas küllőanya
-
Teasüti
nagyúr
Ennyiért öreg MTB-t lehet venni, ami nem hagy cserben.
Lásd pár oldallal feljebb egy általam berakott képet!(#46915) S-eye
Ránézésre se túl bizalomgerjesztőek.
Én jó szívvel nem ültetném rá bnőmet, de én se ülnék fel rá, az tuti.
Ilyennel max tanyára, vagy az alföldre mennék. De hogy forgalomba nem, az is biztos.
Roncstelepre valók. -
-
Teasüti
nagyúr
válasz
---Lasali--- #46908 üzenetére
Bernert sztem ne csaponként fújd, mert a rövid nyomogatástól hajlamos elillanni a hajtógáz, és a végén benne marad a zsír!
Én azt folyamatosan küldöm neki és közben tekerem a láncot.Körömkefe, köszi!
(#46909) Baltoafarkas
Jajj, csak Sticky Buddy-t ne!!(Nem Body?)
Az a reklám már beégett a tudatomba, minden délelőtt az megy a tv-ben...(#46910) lorcsi
Sose értettem ezt az olajozzuk és zsírozzuk be a nyeregcsövet dolgot.
Elvégre a nyeregcsövet a súrlódás tartja a helyén. Ha megkenem, akkor a súrlódási tényező alaposan megtizedelődik és még jobban meg kellene tépni a bilincset, vagy beesik a nyereg.
Meg a recsegést se értem amúgy...
Ha tiszták a felületek, nincs homokszem, stb. a felületek között, akkor mi a tököm recseg?! -
lorcsi
veterán
válasz
---Lasali--- #46889 üzenetére
nekem is recseg a nyeregcsövem
elég kellemetlen hang
fogkrém?
én valami nagyn vékony olajra gondoltam..myilenek a kerekeid?
felnid, agyak, küllök? -
#90933760
törölt tag
válasz
---Lasali--- #46908 üzenetére
Szerintem meg Sticky Buddyt használj.
Bocs, tudom hogy szarok a favicceim.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Teasüti #46906 üzenetére
Fogkefe helyett használhatsz körömkefét, azzal már 5 ször hatékonyabb a meló.
Én lánc kenés előtt törölközőbe szoktam átforgatni a láncot, aztán ha recseg ropog mikor megcsavargatod az ujjaddal, akkor kis fegyvertisztító, vagy hasonló pl wd40, csak az drága, azzal átfúj, utána törölközőbe jól kipörget, aztán szépen csaponként bernerrel befúj egyszer még átforgat, és akkor kész. Egészen homokosan recsegős láncot is mosás nélkül ki lehet szépen sercegés mentesre törölni ezzel a módszerre, csak többször kell átmenni rajta a fegyvertisztítóval. Nem kell sok rá, inkább csak türelem játék..
Országútin is totál el tud "homokosodni" az új lánc 50km alatt, úgy hogy bele sem mész a porba, sárba, elég ha csak az út poros.. Én ezt már megfigyeltem, ha meg eső után mész ki (mikor már felszáradt persze) az új vagy frissen mosott lánccal, akkor meg az eső által elvert por nem verődik fel a láncba, és nem lesz sercegős.. -
Teasüti
nagyúr
Ott se találtam. Kétszer is átnéztem, de láncról nem esik szó benne.
Lánckenéshez használt anyag sem kérdéses, hanem a beavatkozás mikéntje: törölköző, fogkefe, a szomszéd macska bundája, stb.
Mintha derengene, hogy egyszer részletesen ecsetelte, hogy minden bringázás után miképpen tisztítja a láncát.
Talán elleshetnék egy-két tippet, hogy mivel lehet hatékonyan ápolni levétel nélkül. Törölköző sztem nem hatékony. Fogkefe sem hatékony, mert időigényes. -
Teasüti
nagyúr
válasz
SOAD19 #46902 üzenetére
És a bicikli nem termék? Mert akkor ez biza egy FOX meg Shimano reklám!!
(#46901) ---Lasali---
Zsír, akkor lehet csak küllőket veszek meg pár anyát és nekilátok magam a gumikalapáccsal.
Kell a pénz a másik biciklire, most minden ezres számít pár hétig.
Vettem egy teljesen új 520-as pedált.
Mire ideér utánvéttel 9k lesz, de jár hozzá taposó is.
Meg ebike-on gondolkodom még, hogy mennyire kéne nekem egy ilyen kompakt kefés láncmosó.
Vagy marad a fogkefe...Nem találom azt a hsz-ed, amiben a lánctisztításról írsz.
-
SOAD19
addikt
válasz
---Lasali--- #46889 üzenetére
Megjegyezném, hogy nem jelezted, hogy a belinkelt képed termékmegjelenítést tartalmaz!
(hátul a Cocás üveg...)
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Teasüti #46899 üzenetére
Jaah
Már meg ijedtem.
Azoknak lehet adni! Csak ne legyen benne durván csoportonként eltérően megfeszített küllő, meg kifordulhat az egész kerék. Érdemes lelazítani, és kitaposni, kikalapálni belőle a hibákat, és utána vissza feszít, és ne hagyj benne laza küllőket, inkább legyen benne tojás vagy egy kis 8 as, kicsit dobál meg ráz de legalább nem hullik szét...
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Windows 10
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Autós topik
- Google Pixel topik
- BMW topik
- Energiaital topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest