Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz fpeter07 #50000 üzenetére

    A hátsó agynál a szabadonfutó hangjának nincsen köze ahhoz, hogy országútiról van szó vagy MTB-ről. A sok kalapácsos mechanika ad ki magából ilyen hangot, az ilyeneknek a könnyű karbantarthatóság, jól bírják a terhelést, és némelyik típusnál a gyors reteszelés.
    [link]

    Egyébként ha egy ilyen hátsó agy lenne a bringádon, akkor teljesen megváltozna a véleményed: szerintem nem idegesítő, hanem egyenesen megnyugtató, amikor hallod mögüled a duruzsolást :K Ráadásul a tested a hang jelentős részé kiszűri a füledig, az előtted-mögötted-melletted haladó hangosabbnak hallja. Csengő helyett is tökéletes, sokkal gyorsabban reagálnak rá az emberek, mert nem tudják, mi érkezik.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Monya78 #49971 üzenetére

    Ha ugyanolyan fogszámú a hátsó kazetta legkisebb tányérja, akkor ugyanolyan pedálfordulatszámot feltételezve ez nálad 44/42 ≈ +5%-ot jelent, ami +1-2 km/h tempót jelentene csak. Ha aszfalton hatékonyabb szeretnél lenni, akkor sokkal többet érsz egy keskeny slick gumi felrakásával. Ha szinte csak aszfalton tekersz, akkor 28-as kerekű cross vagy trekking kell neked, hogy még hatékonyabb legyél. A jó minőségű az út, ahol mész, és lockolható a teleszkóp, akkor azt ilyenkor síkon-aszfalton érdemes lezárni, egész sok energiát el lehet veszíteni a teló hintáztatásával.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz gooool #49961 üzenetére

    Kell SPD kompatibilis cipő is, mert teljesen más a felfogatása a két pedálrendszernek (a Look 3 csavaros, az SPD 2 csavaros).

    Ha kényelmesen szeretnél vásárolni, akkor erősítés nélküli talpú, túracipőbe hajló kinézetű cipőt vegyél, de ezzel romlani fog a hajtáshatékonyság (nyáron nálam ez egy Specialized Tahoe). Ha üvegszálas erősítésű cipőtalppal ellátott cipőt veszel, azzal sokkal hatékonyabb lesz a tekerés, cserébe a járás kényelmetlen, mert a talpa nem hajlik, csak az orránál lévő ív segíti a járást (télen nálam ez egy Northwave Celsius). De még így is jobb lehet, mint Look pedállal, mert legalább nem kizárólag a stoplin kell menned.

    Arról már csak egy konkrét modell gazdája tud nyilatkozni, hogy az aszfalt-beton mennyire viseli meg az adott merevített talpú cipőt. A Northwave-ben rossz volt minden lépés, amint beértem munkahelyre, cseréltem is le, míg a Specializedban elvagyok egész nap cipőcsere nélkül.

    Elvileg a legjobb két cipő lenne, egy sétára kényelmes és egy hatékony, de akkor már egy kisebb vagyonnál tartasz ...

    Update: lassú vagyok

    ludsimon: ebből az Adidas üzletágból jött létre felvásárlással a Mavic ruházati vonala, Adidast már nem lehet kapni. Nekem egy Adidas bringás mezem van, egyszerűen tökéletes, megérte azt az 500 forintnak a sokszorosát is, amibe került :)

  • dqdb

    nagyúr

    válasz zack #49890 üzenetére

    Szerintem sem csak hype, de eléggé nagy körülötte már évek óta, még 2-3 év, és az újdonsági felár talán eltűnik. Ha megvan a szükséges testmagasság, a stílusodnak és a túrázási szokásodnak fekszik, akkor telitalálat is lehet (vásárlás előtt mindenképpen ki kell próbálni élesben terepen). Azonban én olyasvalakinek, aki konkrét tapasztalatok nélkül most keresgél bringát, és nem 190 cm feletti, nem ajánlanék 29ert. Olyannak, aki tudja, hogy mit akar, igen.

    Az a Mali azzal a felszereltséggel és súllyal azonban színtiszta hype-nak nevezhető.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz zack #49884 üzenetére

    Ezt én is így látom. Kell egy jó alap, amit apránként lehet fejleszteni akár XT-re cserélgetve.
    Pont most kerültél ellentmondásba önmagaddal: az általad leszólt Gepida a felszereltsége okán sokkal jobb alap, mint az a 29er Mali. Ez utóbbi ilyenre teljesen alkalmatlan, annyira spórolósra vették a figurát a 29er hype-ra építve. A Gepida esetén van egy stabil és kiegyensúlyzott alap, ebből, ha a Gepida tényleg egyetlen saját cucca nem jött be, akár vázcserével is tovább tudsz lépni simán (a 2012-es Kross Level A7 is jó lehet ilyenre).

    Amúgy biztos, hogy az XT szintet el kell érni, attól lesz egy bringa tényleg jó? Nyújt annyival többet, mint egy SLX? Olyan oldalról is megvizsgáltad, hogy melyiket mennyi üzemben tartani, hiszen egy bringa tele van kopó-fogyó alkatrésszel? Sokan beugranak a használt XT/XTR felszereltségű bringába, mert olcsó, aztán meglepődnek, hogy a pótalkatrész drága, mert új és XT/XTR.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #49881 üzenetére

    Ráadásul ilyenkor már Deore láttán is mindenki húzza a száját. Az imént néztem meg, az egyik legolcsóbb német webshopból* 467 euróból jön ki egy SLX csomag (hajtás-váltás-fék), ez mai árfolyamon 140e, szóval a ez már kétszázhatvan kétszázharminc** és még nincs kerék, nyereg, kormány, gumiabroncs, belső, pedál.

    Ha még nincsen valakinek fejlesztési alapja, akkor a nulláról építkezés helyett egy új vagy használt donor a legjobb megoldás (a kritikus helyeken cserélve).

    * a magyar árakat hagyjuk, a fenti számot szorozd meg másféllel, ennyit okoz a magasabb áfa és a sokkalta kisebb piac miatti magasabb beszerzési ár
    ** arról nem volt szó, hogy szerkeszted ;]

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Manitou #49812 üzenetére

    Láncban nem ugyanaz az XTR és a Dura-Ace? Rákerestem, az a CN-7701, szóval tárgytalan ez a sor.

    superecneB: És nem kezd el recsegni a sok portól? Elég letörölni?
    A spray kenés mellett jól kitakarítja a láncot. Ha nagyon poros, akkor jön a WD40-es előkezelés. Lehet, hogy nem a legszebb megoldás, amit alkalmazok, nekem csak annyi a célom, hogy az 1 évet kibírja a lánc a lehető legkevesebb időráfordítással.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz superecneB #49783 üzenetére

    Én PC971-et használok immáron második éve, az éves adagomat (~3000 km) éppen kibírja a lánc, így mondhatom, nekem eddig bevált. Esőt-sarat-port-erdőt kap eleget, azt bírja (csodálkoznék is, ha nem bírná), de a téli latyakos napokat nem erőltettem, az szerintem minden láncot kiüt. Brigéciollal nem kezelem, ha nem durván néz ki, akkor csak letörlöm, rosszabb esetben WD40-et kap és újrakenést. Tavaly Rohloff olajat használtam rá, de nagyon gyűjtötte a koszt, idén Motorex Dry a favorizált (esőben is, inkább többször kenem), ha elfogy a mostani flakon, akkor megpróbálkozom a ---Lasali--- által említett zsírspray-vel.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #49582 üzenetére

    Történetesen a hegymenet nem tartozik a gyengéim közé.
    Bocsi, a labda túl magasan pattogott ;) Persze az hozzátartozik, hogy korábbi tapasztalatok alapján nekem azon a távon és azzal a szinttel az angol srác idejénél valamivel gyengébb lett volna a realitás.

    Tavaly volt olyan rendezvény, ahol ketten 4-5 alkalommal előzgettük vissza egymást, minden emelkedőn megelőztem, minden lejtőn visszaelőzött, aztán végén síkon otthagytam.

    Erre azért had meséljem el, hogy volt egy angol srác, aki az elején küldte mint a gép, a következő hegyre meg úgy tolta fel a bringát... (szegény nem tudta mire vállalkozik) Az első hegyre valóban előbb felért -többek között nálam is- aztán a végére adtam neki 25 percet.
    Na igen, a bringázás is, mint a legtöbb sport, nem a puszta erőről szól, hideg fej is kell hozzá. Hasonlóval találkoztam már én is: az Erzsébet-kilátóhoz vezető meredeken pörgetek felfelé kényelmesen ülve, nagy surrogást hallok magam mögül, egy bringás a nyeregből kiállva, a bringát látványosan döntögetve nagy tempóval elmegy mellettem, majd 10 méterrel arrébb leszáll, és nekiáll tolni. Én már lefelé gurultam, amikor még nem ért el a szakasz feléig ...

    Az általad vázolt szituációban igen, de a tolás amúgy nem biztos, hogy rossz dolog: előztem már tekerő embereket meredek emelkedőn a bringát tolva (pozícióban mezőny kétharmada környékéről van szó, tehát nem az élmenőkről, attól messze vagyok nagyon).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #49572 üzenetére

    Én is a "gyerek" kört nyomtam tegnap, mégsem érzem degradálónak vagy sértőnek a kijelentést. Inkább viccesnek találtam és nevettem rajta egyet.
    Én is rövidtávot szoktam menni, önmagában a kifejezés bejön, de a beszélgetésfolyamban a körítés és előzmények miatt nem tudtam nem beszólásnak felfogni. MTB-nél amúgy sokan vannak (bár ezt te is tudod), akik nem az erő hiánya miatt mennek rövidtávra, hanem azért, mert szó szerint sprintfutamnak tekintik, ahol lehet menni tartalékolás és frissítés nélkül, mint egy rakéta.

    A gyengébb downhill-eseket meg nem fikázom, pedig tegnap majdnem ráugrattam az egyikre a lefelé menetkor. (szegény meglepődött biztos...)
    Cserébe gyengébb downhilles sem szól be neked azért, mert gyenge vagy lassan mászol, hiszen ő előbb került fel valamiért a hegycsúcsra ;] A szokásos jobbról vagy balról kiáltás helyett egy felülről azért elhangzott? :DDD

  • dqdb

    nagyúr

    válasz csabi94 #49538 üzenetére

    Oké, ismerjük az előéletet, nem tisztem megvédeni, de a rövidebbik táv ilyetén elnevezésével nemcsak Simonnak szóltatok be, hanem az összes ezen a távon indulónak.

    Sokan nem tudnak mezőnyben menni, én sem, nem is megyek bolyozni országútra. Húztam már embert szélárnyékban, azzal nem volt semmi problémám, azonban fordított esetben nekem a kerék a keréken távolság a komfortzónámon túl van, így én nem tapadok másra (vagy a ti szóhasználatotokkal férfias vagyok ezzel, mert csak saját erőt használok fel a tempómhoz). MTB rendezvényen a rajttól 3 km-re rántott már be valaki az árokba azért, mert hiába haladtam egyenesen a környezetemre koncentrálva, ő úgy kacsázott be mellém, hogy az egyik mozdulatával majdnem feldöntött, és a kormányszarvát beakasztotta a fékkar mögé, majd az ellenkormányzásával magával együtt berántott az árokba, ahol mindkét alkarral csalánban landoltam. Mindezt még aszfalton, nem rossz útburkolaton, síkon és nyílegyenes úton. Szóval ahogyan jogos, hogy MTB maraton után a technikai tudással rendelkezők panaszkodnak arra, hogy egyesek milyen bénák lejtőn lefelé (köztük én is, cserébe az ilyen helyeken gyorsan hátranézve helyezkedek), úgy egy országúti esemény kapcsán is egy bolyozni tudónak jogos arra panaszkodni, hogy sokan kacsáztak, és emiatt okoztak problémás szituációkat.

    Mr.Csizmás: valaki korabban irta a wd40-et, lanckenesre. innen uzennem neki, hogy az petroleumszoda gyakorlatilag
    "Jó" az kenésre is, ha hajlandó vagy 15 km-enként megállni, és újrafújni, mert tovább nem tart :DDD

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cheesy #49470 üzenetére

    Viszont a KTM váza nekem kissé terepesebbnek tűnik.
    Jól látod, a Merida fitneszbringa, azaz országúti váz, országúti alkatrészek (hajtómű, váltás), de egyenes kormány, aszfaltra született. KTM cross bringa, másabb váz, szélesebb félterep-terep gumival könnyebb terepre is kiváló, de aszfalton sem szenvedés hajtani.

    Illetve nem értem a nyeregcsőnél miért kellett megtörni a vázat a hegesztésnél... Nem jobb, ha ey csuklóban találkozik a váz?
    Ez tisztán költségoptimalizálásnak tűnik. A felsőcső esése (sloping) olyan-amilyen, a gyártó arra törekszik ennek a megfelelő belövésével, hogy minél kevesebb vázmérettel/csőmérettel le tudja fedni a teljes skálát. A támvilla szöge is adott, ha ennél laposabbra veszik, akkor a sárvédők felszerelésével lehet probléma. Így vagy egy pontban futnak össze, vagy nem, akár adott váz különböző méreteinél is lehet némi változás. De amúgy ez nem probléma, nem lesz ettől rosszabb egy váz (a csúcs országúti vázak szinte mindegyikénél van ilyen "törés", sőt, sokkal nagyobb).

    95 kg-t minden gyári bringának illene tudnia, 120 kg környékén kezdődnek a súlyosabb problémák, vagy diétás alkatrészek beszerzésekor (például az én kerékszettem 90 kg-t bír csak el).

    Ha kényelemre törekszel vagy mennél terepen is, akkor egy cross, ha a hatékonyságra/könnyebb bringára, akkor fitnesz. Ez a javaslat most csak a kategóriákról szólt, nem erről a két konkrét bringáról, nem néztem meg a felszereltségüket, nem tudom, van-e náluk jobb ár-érték arányú ajánlat.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz beci #49069 üzenetére

    A karban a két csavarral rögzített fekete Dyno Sport feliratos fedél mögött.

    Burt1793: szerintem is bazári a BR-M785-ös sorozatnál az a krómutánzatú betét, de nem érdekel, mert maga a fék tökéletes, és nem nézegetni, hanem használni szoktam. Ez a sorozat szerintem inkább egyujjas, a kar kialakítása miatt egyetlen ujjal lehet és kényelmes is húzni, kettővel már nem áll úgy kézre.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #48914 üzenetére

    Én úgy fogalmaznék, hogy az elmélet és gyakorlat két külön dolog. Elméletileg nem kell, mert a gyárban megcsinálták, gyakorlatilag simán elképzelhető, hogy kell ;)

    beci: általában kis generál néven szokott futni.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Muton #48816 üzenetére

    Ja, hogy hurokkábel és nem hurokzár! Akkor nem szóltam és passz a válaszom :B

    Első-hátsó lámpát szeretnék venni, de valami olyat, ami hasonló elven zár, mint a gyors-kötözők, mivel nem szabvány méretű kormányra lesz rárakva. A képen látni fogtok egyet példaként, hogy mire gondolok.
    A kép lemaradt, de a szabály egyszerű: hátulra bármit, ami világít, előre vagy olyat, hogy látszódjál, vagy olyat, hogy te is lássál, ez preferencia és felhasználási cél függvénye. Manapság mindenki bilincses megoldással dolgozik, a felszereléssel nem lesz problémád. Használd a keresőt, hetente visszatérő téma, lesz az utóbbi 1-2 hónapból is rengeteg találat mind előre, mind hátra.

    Ezekre az országútikra szoktak kitámasztót venni?
    Na, ezért kapsz még beszólást :))

    Illetve szeretnék még vezeték nélküli km órát is, de nem tudom, hogy érdemes-e. Mármint, hogy megéri a vezetékessel szemben? Pontos?
    Mivel neked fix villád van, ezért a kábelt stabilan el tudod vezetni (teleszkóp esetén okozhat problémát a változó óra-mérő távolság), így alap vezeték nélküli órát szerintem nem éri meg venned. Ha mégis amellett döntesz, akkor mindenképpen digitális átvitelűt vegyél, mert az az elektromos zajokra (távvezeték, troli, vasút), a Sigma BCxxx9 sorozata ilyen például.

    Az utolsó, amit még kérdeznék, hogy milyen kézi pumpát vegyek ehhez. Kell valami speciális?
    Valószínűleg Presta szelepes a kereked, így olyan kell, ami kezeli ezt. Másik fontos dolog, hogy tudja az országúti bringákhoz szükséges 6-11 bar nyomást (ez külsőtől függ, nézd meg neten, most mennyit kell belefújni, és azt is, ha esetleg keskenyebb külsőre váltanál, azt is tudja). Ha visszakeresel a topikban minipumpára, akkor többen linkeltek országútihoz is jó nyomásmérős darabokat mostanában.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz superecneB #48808 üzenetére

    Síkon valószínűleg igen, de terepen, ahová tervezték ezt a bringát, már kétesélyes. Végig kell nézni az összes nagyobb terhelésnek kitett alkatrész specifikációját, hány kilogrammig bírják: felni, agy, teleszkóp, nyeregcső, nyereg. Az én bringámra a méretproblémától eltekintve fel sem ülhetne, mert a kerékszett 90 kg-ig, a nyeregcső 110 kg-ig, a teleszkóp 100 kg-ig bírja, és ezek nem agyonkönnyített alkatrészek még, hanem csak az átlagnál némileg könnyebb XC felszereltségről van szó.

    Ilyen súly és izomtömeg mellett nem árt egy jobb integrált hajtómű sem, mert ahogyan Jorus is írta, mert egy gyengébb hajtóműnél tekerés közben egyszerűen belehajtogatja majd az aktuális fokozat tányérját az első váltóba. Oké ez fixi és kicsit rugalmasabb acélváz, nem alumínium, de jól látszik rajta, hogy egy átlagos, bőven a specifikációs határon belüli ember milyen erőhatásokat fejt ki a középrészre.

    BÁ Nutrition: ha MTB fronton nézelődsz, ezzel a magassággal érdemesebb lenne a 29-es kerékméretnél keresgélned. Ennek sajnos még megvan az újdonságfelára, cserébe a testalkatodhoz jobban passzoló bringát kapsz.

    Muton: semmilyet.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz anaqer #48722 üzenetére

    Nem néztem utána, csak találgatok: a linkelt képek alapján a Level felsőcsöve hosszabb, az maratonosabb/sportosabb jellegű (azaz "versenyzősebb" kialakítású), míg a Hexagon kormányrésze magasabban van, azon jobban kiegyenesedve/kényelmesebben tudsz tekerni (azaz "túrázós" kialakítású).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rii #48575 üzenetére

    vagy valamilyen szervizes-kesztyűt visztek magatokkal?
    Orvosi gumikesztyű és vékony cérnakesztyű is van nálam, és alkalomtól függően használom őket. Kerékcserére az utóbbi elég, olajosabb-koszosabb esetre az egyszer használatos előbbi.

    amargo, ludsimon és szki: fennhangon hirdetem, milyen jó szintkorrekciót végez a pontatlan GPS-es méréshez képest a Garmin Connect, erre elszúrják :((( Tavaly leteszteltem egy útvonallal (exportáltam a weboldalon, a GPX fájlból eltávolítottam az összes magasság node-ot, és minden Garmin eszközre utaló jelet, majd importáltam), és 10% alatt volt az eltérés a barometrikus magasságmérőhöz képest.

    lsebestyen: ha várható, hogy többször kell az SPD cipődben sétálni vagy a nap nagy részét abban tölteni, akkor a túracipőszerű megoldás jobb. Ha a hatékonyságra mész, akkor merevített talpú kell. Én a télen és nyáron használt cipőmön érzem ezt a hatékonyságbeli különbséget, mégis nyárra a praktikum győzött. Ha érdekelne, hogy mások mit szólnak a ruházatomhoz, akkor nem hordanék hűvösebb időben térdmelegítőt rövidnadrághoz. De hordok, mert praktikus :) Sosem értettem azokat, akik felvásárolják a fél boltot, hogy ők bringásnak látszanak. A linkelt trackjeid alapján ezek jelentős részét keresztbe lenyeled.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz zoo8800 #48311 üzenetére

    Most nekem is alu bakos fogsorom van, de szerintem nem jobb annyival, mint amennyivel többe kerül. Megkockáztatom, hogy csak a súlya jobb, és ugyanúgy vált, mint egy Deore.
    Akkor érdemes (sőt, inkább kötelező) alubakos kazettát venni, ha a hátsó agyon a kazettatest alumíniumból készült, mert egy acélbakos sor csúnyán bele tud marni.

    A 11-32 vagy 11-34 kérdéskör szerintem teljesen egyéni preferencia kérdése, ha sokszor megy hegyre és ott sokszor fogy el az összes fokozat, akkor érdemes 11-34-es sort venni, mert ott kb. fél fokozatot nyer. Ha ez az eset nem áll fenn, akkor felesleges a magasabb árat és a plusz 70 grammot rááldozni.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Szakbarbár #48295 üzenetére

    Viszont a sportolás közbeni szünetekkel vagyok gondba mert u lakatot nem tudok vinni magammal csak egy spirálzáram van, azt meg gyorsabb levágni, mint lezárni vele a biciklit.
    Ha egyedül megyek, akkor hegyre és terepre is magammal viszem a hátizsák italtartó fülében az egyik mini U lakatot. Én erősebb leszek tőle, cserébe megvan a lehetősége, hogy beszaladjak gyorsan boltba vagy más helyre.

    Szerintem nincs jól lezárva, mert az U-lakat nem a vázon megy keresztül, hanem csak a keréken és a sárvédőn.
    De, jól van az. A kereket nehezebb szétvágni, mint a lakatot.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Teasüti #48282 üzenetére

    Egyetértek a 300 mm-es már túl nagy, ha nem tudod lezárni egy 230 mm-essel, akkor nem a lakattal, hanem a helyszínnel vagy veled van a probléma :) Minél nagyobb egy lakat, annál nehezebb és annál macerásabb szállítani (a 300 mm-es nem biztos, hogy vázra rögzíthető tartóval befér az első háromszögbe).

    [link]
    Korábbi hozzászólásom és pár méret a témában.

    pengemetal: a Citadel az Abus budget márkája. Egy kicsit spórolnak az "U" betűn, többet a záron, de megfizethető árú alternatíva.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Atos23 #48210 üzenetére

    [link]
    Itt keresd meg a pontos típusodat, és a robbantott ábrán megtalálod a szükséges nagytányér cikkszámát (vagy egy vele kompatibilis cikkszámot).

    Ha nem hirtelen anyaghiba miatt törött le az a fog, akkor valószínűleg a lánc és a hátsó kazetta is kuka.

    zoo8800: ebben megegyeztünk :)

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Muton #47968 üzenetére

    Fel lehet menni az Erzsébet kilátóba elől középső fogaskerékkel, hátul meg igény szerint átlag halandónak?
    Fel, cikkcakk és kiállás nélkül is 32-32 áttételben, 14-16% környéki az emelkedő amúgy. Azt nem mondom, hogy jól esett, pont most vasárnap próbáltam meg, megy-e. Igaz, még keresztbe váltva, de ment :B Ha mókuskerék fokozatban már megy az emelkedő elszálló pulzus nélkül, akkor előbb-utóbb menni fog középtányéron is. Országútival kemény lehet, de láttam már 13-14 km/h környékén feltekerni oda bringást ...

    De tudok arrafelé nehezebb emelkedőket is :)

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #47906 üzenetére

    Ár szerint rendezve a következő lehetőségeid vann
    1. egy olcsó S60-as GPS-es telefon SportTrackerrel SIM kártya nélkül, ahogyan szakbarbár említette
    2. valamelyik i-gotU, van belőle kormányra helyezhető kijelzős és kijelző nélküli csak tracking változat is
    3. bringás kivitelben Garmin Edge 500 vagy általános GPS-ként Garmin Dakota 10

    Arra a célra, amire te keresel, nem igazán van fapados termék, ez jelenleg még erősen prémiumszegmens. Aki olcsón szeretné megúszni, az okostelefont használ, a nulla bekerülési költséggel a gyártók nem tudnak és nem akarnak konkurálni.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Szakbarbár #47899 üzenetére

    turistautak.hu
    a POI adatbázisukban az útszéli kék kutak is fel vannak tüntetve

  • dqdb

    nagyúr

    válasz #68216320 #47887 üzenetére

    Több gyártónak (a Shimano, BBB és Rudy Project például ilyen, de vannak mások is) van olyan napszemüvege, amelybe egy dioptriás belsőrész bepattintható ehhez hasonló módon. Nem olcsó egyik gyártónál sem ez a kiegészítő, pluszként hozzájön a lencse ára is, ráadásul azok a napszemüvegek is a drágább fajtából kerülnek ki, amelyeknél megvan a lehetőség. Gyakorlati tapasztalatom nincsen a ezzel megoldással, a dupla felépítés miatt adódó szemtől való zavaróan kicsi lencsetávolság rémlik, mint probléma, rétisün lesz a te embered.

    A másik lehetőség normál szemüveg ellenállóbb kivitelű és fotokromatikus lencsével, szintén egy vagyonért. A harmadik lehetőség kontaktlencse és normál napszemüveg. Ezekkel sincsen tapasztalatom.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz madmike #47704 üzenetére

    Gondolom nem egy kalapáccsal kell nekiesni.
    De, röhögni fogsz, az az egyik megoldás, még a kereket sem kell kivenni, ha tudod, hová, milyen szögben és mekkorát kell ütni :DDD Én mindenesetre célszerszámmal állnék neki, ha egyszer úgy alakulna.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz madmike #47700 üzenetére

    Azt nem mondom, hogy nem gáz, de a tárcsafék természetes velejárója amiatt, hogy tárcsa egyes szektorai fékezéskor eltérő hőterhelés kapnak, és ezért eltérően tágul/hűl vissza a fém. Megpróbálhatod óvatosan kiegyengetni a tárcsát, de csak ezért én újat nem raknék fel, mert abba is beleugrik majd egy nyolcas idővel.

    Olyan is gyakran előfordul az első keréknél, hogy csak kanyarban ér hozzá a fékpofához a tárcsa, ez egy ilyen műfaj, tárcsafékes bringán sohasem lesz tökéletes csend :)

    Ahogyan venember83 is írja: ha kicsi és nem zavar a hangja, akkor ne törődj vele.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Hasaggymeg #47485 üzenetére

    Önállóan nem létezik, de 17/20/23T darabként van saját cikkszáma. A Google nem lesz a barátod a keresgélésben, mert nagyon úgy tűnik, hogy külön nem kapható.

    csabi94: a 970-es XTR-t még részben össze lehetett legózni, az utódot illetően passz.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz G@ben #47423 üzenetére

    Sárhányó nélkül nem tudom megoldani.
    Az se biztos, hogy egy MTB-re fel tudsz szerelni megfelelő sárvédőt :) Nálam hátra csak a nyeregcsőre rögzíthető megoldást lehet felrakni, hiába lenne jó télire valami hatékonyabb, szívesen kifizetném a Crud Roadracerhez hasonló megoldás árát, ha lenne, de nincsen. Elöl a teleszkóp miatt krosszsárvédő, de a hátrafelé álló fékhíd miatt abból is speciális darab (de ez legalább hatékony).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz G@ben #47377 üzenetére

    116. § (8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
    Nos? ;]

    Mondom én, hogy kész Mission Impossible. Te mindent megtettél a szabályosság és a saját biztonságod érdekében a technikailag kivitelezhető kereteken belül, de ha valami elavult, az elavult.

    (#47380) G@ben: ez a sztenderd válasz erre a kérdésre, nem te vagy az első, aki elsüti :DDD Sok szerencsét hozzá élőben, bár inkább nem, mert ha ebbe belekötnek, akkor azt már megszívtad :(

    Amúgy van a rendszerben kiskapu is: a csengő helye nincsen szabályozva, így ha zavar a kormányon, akkor még sok hely van a bringán, ahová felfér (például nyereg alá, de nem enyém a copyright ezért).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Teasüti #47364 üzenetére

    Eldönteni is csak óvatosan tudom a hajtás felőli oldalra, hogy ne karcolódjon semmi össze.
    Rossz választás, mert pont a hátsó váltóra döntöd úgy :P

    G@ben: olyan elavult a szabályozás, hogy garantáltan meg tudnak büntetni az alapján, ha meg akarnak (lámpamagasság, nem egyszerre kapcsolható, villogó, lámpák száma). Legyen csengőd, első lámpa, hátsó lámpa, hátsó prizma, első keréken kerékprizma, fogjon a fék, és ha városon kívülre mész, akkor legyen nálad talonban fényvisszaverő mellény (rossz körülmények között kell csak felvenni). Bármi, amit hasznosnak ítélsz (sisak, kesztyű, szemüveg, fényvisszaverő ruházat), hátulra két lámpa (egyik világít folyamatosan, a másik villog) csak a te biztonságodat növeli.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz G@ben #47356 üzenetére

    Egyszerű a válasz: eleve szabálytalan, a rendelet szerint nem lehet kettő :DDD

  • dqdb

    nagyúr

    válasz D.Orion #47256 üzenetére

    1 kerékfordulat hossza méterben:
    28 × 2,54 = 2,233168 méter

    1 pedálfordulat hossza kerékfordulatban:
    36 / 15 = 2,4

    1 pedálfordulat hossza méterben:
    2,233168 × 2,4 = 5,3596032 méter

    30 km-hez szükséges pedálfordulatok száma:
    30000 / 5,3596032 = 5597,429302 pedálfordulat

    csapásszám percenként:
    5597,429302 / 60 = 93,29048837 pedálfordulat/perc

    Hegyen keresztül is az egyenes a legrövidebb út, csak 12-16%-os emelkedők esetén a legfárasztóbb is :)

    galaktikus: egyszer mindenki életében eljön, a szerencsések ezt tanúk nélkül abszolválják :DDD Kívülről határozottan mókás, már láttam ilyet, de annak örülök, hogy az enyémet nem látta senki. Én nem mentettem semmit, teljesen a meglepetés erejével hatott, hogy megálltam, és a lábaim becsatolva maradtak.

    Nem tudtok véletlenül valami borítást a bowdenre amitől nem koptatja a bowden a vázat a kormányzásnál?
    Nem a bovdenre kell, hanem a vázra védőmatrica a kritikus helyre. Bemész bringaboltba, elmondod, hogy mi kell, akkor kapsz áttetsző matricát rá. Ha fekete vagy fehér a vázad, akkor a szigetelőszalag olcsóbb megoldás.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Vasinger! #47193 üzenetére

    Ha valaki ma vagy holnap akár csak fél órára is kimegy bringázni, kenje be magát naptejjel. Én az ajtóból fordultam vissza emiatt, de jó ötlet volt, mert különben már fél 11-kor leégtem volna.

    Nem válasz akart lenni ...

  • dqdb

    nagyúr

    válasz dudi6 #47041 üzenetére

    A módosítás jó, bár személyesen nekem a Kacsa utcai bringaút nem a kedvencem bringás csúcsforgalomban (én inkább a Lánchídon és a Váron keresztül a Krisztina körutat szoktam választani, de neked nem raknék bele felesleges szintet mindjárt az elején).

    Teréz körút és a Nyugati felüljáró alatt elmenni nem vészes?
    Ebben az irányban passz, én a másik irányban szoktam menni mindig, és arrafelé nem. Odafelé ennél bonyolultabb az én megközelítésem, Ajánlanám, de nem egyszerű megjegyezni és ismeretlenül alkalmazni, túl sok kanyar van benne, és hosszabb is (cserébe a jobbkezes kereszteződések száma minimális, nem túl nagy a forgalom, és jó az úttest minősége).

    bubi92: utcainak tűnő technikai ruházat (például normál póló helyett megfelelő anyagú túrapóló), de ez sem ér semmit madmike tanácsa nélkül. Én úgy megyek, ha muszáj normális állapotban megérkezni, hogy szigorúan középtányér, olyan visszafogott tempó, hogy kizárólag orron keresztül vegyem a levegőt, sose kelljen kinyitni a számat. Ez jelenleg nálam 23-25 km/h síkon (tavaly még 20-10 km/h volt csak), ekkor még nem izzadok laptoppal a hátam (persze egy-két 30-35 km/h környéki sprint belefér a lámpák miatt, de nem szabad túlzásba vinni, elég túlzásnak a széles terepgumi alattam :) ). Nem árt persze a megfelelő táska sem, ha egy hátizsák megfelelő hátkiképzéssel rendelkezik, és nem olvad rá a hátadra.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz dudi6 #47038 üzenetére

    [link]
    Thököly úton bringasáv, aztán úttest a Stefánia út-Városligeten-Hősök tere-Andrássy út (ne a szervizúton, ha tempósan haladnál)-Oktogon-Jászai Mari tér, aztán bringaút a hídon, majd ismét úttest a Moszkváig (a Margit körút minősége pocsék és itt nagyobb a forgalom is), a Mammutnál kanyar a Retek utcai bringaútra (borzalmas szakasz), aztán vagy mész a Szilágyi Erzsébet fasornál a bringaúton (lassú és pocsék és kanyargós) vagy az úttesten (eléggé nagy forgalom). Budakeszi úttól úttest.

    Amit linkeltél, ott a Nagy Lajos napközben nagyon forgalmas (keskeny + rossz burkolat), az Erzsébet királyné útja ezen a szakaszon aknásított (a Nagy Lajos túloldalán ellenben tökéletes), az az ív a Városligetben a legtöbbször kátyúzott útszakasz címért indulhatna (pedig az autók ki vannak onnan tiltva), és a Podmaniczkyre se lesz túl sok esélyed három sávon átvergődni a balra kanyarodáshoz a forgalom miatt. A Kútvölgyi lejtőn gondolom, hogy a tervezőprogram vitt csak végig, mert az tényleg lejtő, és jelenleg az Árnyas út egy része le van zárva (a Zugligeti út felőli oldalán zsákutca tábla).

    A tiédet én úgy módosítanám, hogy Öv utca-Erzsébet királyné útja-Hermina út-Állatkerti út-Szondi utca-Podmaniczky út, és a végén a Budakeszi út felé egyenesen.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Teasüti #46904 üzenetére

    ---Lasali---: nem semmi, hogy tényleg csak minimális műanyaggal lementél 10 kg alá. A kulacsban lévő víz mennyisége már komolyan befolyásolja a súlyeloszlást :)

    (#46906) Teasüti: ja, hogy tisztítás és nem kenés ... bocsi :W

  • dqdb

    nagyúr

    válasz xylevi #46847 üzenetére

    tehat fenyes nappal is a lampa rajta kell legyen a bicon? nem eleg ha a taskaba van es ha sotetedik felrakom?
    Elvileg rajta kell lennie, gyakorlatilag a táskámban hordom nyáron, amikor sose kell. Télen rajta szokott lenni, mert hazafelé olyankor úgyis kell.

    amiota figyelem a bringasokat nagyreszuknel nem fellelheto a fenyvisszavero prizma? vagy azt annyira nem buntetik, "csak" eloiras?
    Hallottam, hogy büntetek miatta. Egyesek szépérzékét sérti a küllőprizma, a maradék pedig nem is tudja, hogy kellene. A hátsó prizmát én is egy nyeregcsőre csavart piros reflexszalaggal váltottam ki, ha akarnak, bele tudnak kötni (vettem én hátsó prizmát, de a műanyagbilincse a felszereléskor széttört). Ha akarnak, bármibe bele tudnak kötni, mert a KöHÉM rendelet már idejétmúlt:
    1. Kormányra/nyeregcsőre szerelt világítás a rögzítési magasságából eredően eleve szabálytalan.
    2. Ugyanez igaz a gyári világítással felszerelt dinamós/agydinamós bringákon kívül az összesre, mert az első-hátsó lámpa nem egyszerre kapcsolható.

    tarcsafek nem hidraulikus, hanem mechanikus...
    Legalább olcsóbb lesz a szerviz.

    madmike: a villogó is szabálytalan. Én sötétedéskor/borult időjárásnál szoktam villogóra rakni a hátsó lámpát, aztán sötétben az egyik sor LED villog, a másik folyamatosan világít. Az első lámpa maximum alacsony fokozaton megy, sosem villog, mert én sem szeretem a retinaégető vackokat, amik csak arra jók, hogy a szembejövő ne lásson semmit (és az én első lámpámnak van fénye).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz xylevi #46841 üzenetére

    egy budapesti megbizhato szervizt keresek, ahol a par napja vasarolt hasznalt bringam atnezetnem teljesen
    Ha Budapest, akkor szervizre Speed-Way, igaz, ez már a 13. kerület. Arra készülj fel, hogy biztosan ott kell hagynod a bringát, és több nap is lehet, mert elindult a tavaszi szezon. Amit leírtál, azt kis generálnak nevezik általában. Ha teleszkópos bringát vettél (vagy hidraulikus tárcsafék van rajta), ezek szervizelési előélete ismeretlen, és valami drágább darabokról van szó, akkor érdemes nagy generál keretében azokat is szétszedetni, olajat cserélni benne (de legalább nézzenek rá, hogy szerintük szét kellene-e szedni tisztításra-olajcserére).

    A madmike által ajánlott Bringabutik is jó, Shimano alkatrészekre messze a legolcsóbb, de az netes előrendeléses és helyszínen történő átvételes vásárlásra éri meg igazán.

    Budapesten beluli bringazashoz mik kotelezoek a bicora? es varoson kivul? (elso, hatso lampa, csengo, fenyvisszavero stb..?? tudom, google, mindjart ra is keresek, de gondolom itt temaba vannak az emberek, par szoba ha valaki valaszol azt megkoszonom...)
    városban: első fehér fényű lámpa, hátsó piros fényű lámpa, első kerékre sárga küllőprizma, hátsó piros prizma, csengő
    városon kívül: a fentieken kívül legyen nálad láthatósági mellény, mert rossz látási viszonyok mellett kötelező
    ajánlott: sisak, pótbelső, pumpa, gumileszedő

    Végre egy ember, aki szerviz terén nem ragaszkodik a saját kerületéhez Budapesten :R A két kerék sok helyre elviszi a bringát, az enyémet például ilyen eseteben általában Vácra (vagy ha nincsen annyi idő rá, akkor a fent említett Speed-Way-be).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Katsu #46833 üzenetére

    Shimano STI (az oldal közepén van az ábra)
    SRAM DoubleTap (itt az egy irányban mozog csak a váltókar, a váltás irányát az határozza meg, hogy gyors, rövid mozdulatokkal váltasz, vagy lassú, hosszabbal)
    Campagnolo ErgoPower

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Teasüti #46770 üzenetére

    Na de miért nem PD-M780 kétszer annyiért? ;] Amúgy jó döntés, inkább a cipőre költsd azt a többletet.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Teasüti #46761 üzenetére

    Stopli az pedálhoz vagy cipőhöz tartozék amúgy?
    A pedálhoz. Például a Crank Brothers habverőihez más stopli kell (és SPD-s cipőre megy fel az is).

    Találtam szintén 8k-ért új 540-est is, de az ugye kiegészítők nélkül.
    Szerintetek?

    520-ast 30 euróért, 540-est 45 euróért tudok németektől rendelve, ez a taposórész nélkül, de stoplival együtt van. Vagy van itt olcsóbb 520-as magyar webshopból.

    Őőő épp azon filózok, h a brigéciol volt azt, amitől berepedeznek a Shimano láncok? Vagy az Sram volt? Hogy is volt?
    Brigéciol + SRAM + gyakori mosás

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Zebu #46712 üzenetére

    A lockout a normális teleszkópok esetén nem mechanikus, hanem hidraulikus, csak egy szelepet zár el. Ez teljesen normális, az olaj összenyomható valamennyire, 10-20 mm még biztosan nem vészes. Ha ennél több, akkor passz.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz lefkosia #46678 üzenetére

    XC+általános felhasználás és nem betétes nadrág (csak a téli nadrágom betétes) esetén nálam a WTB Silverado a nyerő. Második helyezett a most tesztelés alatt álló Selle San Marco Ponza, de ez még változhat, mert terepen nem voltam vele, csak aszfalton.

    Amúgy azért kísérletezem egy jó nyereg tulajdonosaként, mert egész évben használom a bringát, de az SMP-t csak időkorlátosan tudom használni a korábban leírtak miatt. Úgy vagyok vele, ha már télire beszerzek valamit, akkor azt más körülmények között is kipróbálom, mert egy egész évben használható darab mégiscsak jobb, mint kettőt cserélgetni. Az utóbbi időben már eléggé határozott kép alakult ki bennem a számomra optimális nyereg geometriáját illetően, így a San Marco már tudatos választás volt, nem csak hátha bejön alapon próbáltam ki. Van még a kipróbálandó listámon további tétel is, ha olcsón hozzájutok belőle egy használthoz, akkor tovább folytatom a sort.

    Ettől függetlenül a mondjatok egy jó nyerget kérdésre én is az SMP (esetleg Specialized Avatar) választ adnám, mert sok más nyereggel ellentétben nagyon kicsi az esélye, hogy az illető mellényúl vele.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cyberpunk #46669 üzenetére

    Váltótartó fület a vázhoz kell venni, nem a váltóhoz. És már megint lassú voltam, mert sokat írtam :D

    lefkosia: A legjobb nyereg (Selle SMP Hybrid)!
    Én az említett nyereg tulajdonosaként kissé árnyaltabban fogalmaznék: a Selle SMP Hybrid egy tényleg jó nyereg, azok egyike, amelyet látatlanban lehet ajánlani másoknak is, nagy valószínűséggel nem fognak csalódni benne betétes nadrág nélkül sem. De szerintem nem a legjobb, az utóbbi 1 évben háromféle nyereggel mentem többet, az SMP nálam a dobogó harmadik fokán áll csak a kényelmet tekintve.

    Van még egy szerintem nagy hátránya a nyeregnek: túl nagy a kivágás. Így 10 fok alatt már nem használható, mert a menetszél miatt pillanatok alatt felfázol. Szintén problémás sárvédő nélküli bringán esőben, a hátsó kerék a lyukon keresztül rengeteg vizet szór fel.

    Szóval én úgy fogalmaznék, hogy a Selle SMP Hybrid egy nyáron tényleg jó nyereg, de kell mellé egy másik szezonon kívülre.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #46551 üzenetére

    azt meg tudja valaki mondani, hogy a mach1 felniket melyik nagyker forgalmazza itthon? elég fontos lenne
    Centríroztál? :DDD

    Valahol a Velotrade-Paul Lange Hungary-Lánc Hálózat univerzumon belül lesz meg a válasz (gőzöm nincsen, milyen kapcsolat van közöttük, de ezek a nevek általában együtt szoktak szembejönni keresgélésnél).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Pitterix #46487 üzenetére

    Az alloy 7005 az a vázhoz felhasznált alumíniumötvözet típusa. Az alumíniumvázas bringák 95%-a ilyenből készül, szóval más feliratot keressél.

    A gyártók szeretik a modellévet követően azonnal leszedni a régi oldalakat (a KTM azzal, hogy a 2011-es és 2012-es katalógus is elérhető még online, szinte csodabogár), így egy-egy bringát kinézet alapján beazonosítani utólag nem kis kihívás.

    update: hülyén érzem magam harmadikként ugyanazt leírva :DDD

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #46477 üzenetére

    Röhög egyet és feláll, ennyi.
    Ez a jobbik eset. A rosszabbik, amikor röhögnek egyet a többiek is :)

    pengemeta: 3 hete SPD-zek, esés még nem volt (kopp-kopp).
    Lesz, legalább egy alkalommal, ez már-már axióma.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #46452 üzenetére

    Mi a baj a dot-tal?
    Egy Avid fékben semmi (azonkívül, hogy rendkívül mérgező). Olyan fékben van baj vele, amit ásványi olajra építettek (Magura, Shimano ilyen), mert ott az összes gumitömítést szétmarja.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Teasüti #46400 üzenetére

    Hülye kérdés: minek XT pedál?

    ---Lasali---: lassú voltam és :DDD 35 gramm a különbség, cserébe 20 euró és nem 50. A kettő között még ott van a PD-M540 is, az már csak 13 grammal nehezebb 35 euróért.

    ledgeri: bringát. Itt nem minden objektív, nem két számot/számsorozatot kell összehasonlítani, sok múlik a szubjektív apróságokon.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz _seth_ #46377 üzenetére

    Legrosszabb esetben nagyon olcsón hozzájutottál egy ivótartályhoz :) A hálós vállrész alap a bringás hátizsákoknál (a kisebbik Deuteremen annyira hálós, hogy lényegében csak egy háló a pánt) általában, de a hátrész alapján én nem bizakodnék túlságosan. A legjobb megoldások ezen a területen arról szólnak, hogy különböző kialakítású távtartókkal biztosítják, hogy minél kisebb területen érintkezzen a hátaddal, és a menetszélből minél több bejusson, ez pedig egy az egyben a hátaddal találkozik.

    lefkosia: jónak tűnne 3-4 cserélhető lencsével. Persze eggyel is el lehet lenni, de én szeretem a körülményekhez optimalizálni a látást.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Def26 #46369 üzenetére

    Egy átlag hátizsákba bármilyen tempónál belerohad a hátad nyáron. Egy kimondottan bringás használatra tervezettnek olyan a hátkialakítása, hogy ezt nem kicsit mérsékli az izzadást. Városi használatban egy hagyományos kialakítású Dicota laptophátizsák laptoppal együtt már 22-23 fokban is a hátamra olvad 20-25 km/h haladási sebesség mellett 6-7 km-en. Ugyanazzal a laptoppal a Deuter Trans Alpine 25-öt használva vagy megengedhetem a 30-35 km/h-s utazótempót, vagy a 20-25 km/-s tempóval még 35 fokban sem izzad annyira a hátam. Egy ugyanilyen hátkialakítású Deuter Compact EXP 12-t használok nyáron bringázáskor két literes ivótartállyal kiegészítve (a Trans Alpine egész napra tökéletes, de pár órás tekerésre feleslegesen nagy), az az egyik legjobb befektetésem volt (ludsimon által árult Deuter Race X-nek ugyanilyen Airstripes System kialakítású a hátrésze). A hátrész és az ivótartály mellett beépített esővédő a harmadik nagy "találmánya" ezeknek a Deutereknek.

    lefkosia: ha mész terepre, akkor piros lencse legyen hozzá, erdőben verhetetlen a kontrasztkiemelése. Színtelen lencsét télen használok, sötétszürkét nem sokat (ez nyáron országúton nagyon jó), sárga lencsét gyengébb fényviszonyok mellett. Legyen polarizált, ne legyen túl drága, a keret ne takarjon ki túl sokat a keret a látómezőből. Nézz körül a Decathlon és társai saját márkás szemüvegeinél, kicsit drágábban az SH+ lehet jó választás, felette Rudy Project és társainál határ a csillagos ég.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz fpeter07 #46337 üzenetére

    A bringa állítólag Belgiumból származik, nincsenek meg a papírjai. A linkre már rá sem kattintottam, a kontra oldal kiütéssel győzött.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz SOAD19 #46288 üzenetére

    Abban a videóban nem a MTB-re kifejlesztett SPD, hanem az országútra kitalált Look rendszerű pedál látható. Ez utóbbi erőátvitelben még hatékonyabb, cserébe járásra alkalmatlan. Az SPD-nél a stopli besüllyed a talprészbe, míg a Looknál a talpra épül rá púpként.

    SPD cipőből alapvetően kétféle létezik: túracipőhöz hasonló puhább, járás közben egy normál cipőhöz hasonlóan meghajló gumitalppal, amiben simán lehet sétálni még aszfalton is (Specialized Tahoe, Mavic Cruize), és a kemény, karbonerősítéses talprésszel ellátott cipők a teljesítményre kihegyezve. Ez utóbbiakon a járás már nehézkesebb (bár egy Look cipőhöz képest még egy álom), ugyanis itt a talp nem hajlik, csak az orrész görbülete támogatja a járást.

    A nyáron használt Tahoe-ban simán elvagyok egész nap munkahelyen, míg a télen használt karbontalpas Northwave Celsiusból azonnal szabadulok, amint beértem. Az SPD tökéletes városba is.

    ---Lasali---: Unalmamba meg a stoplin forogtam a folyósón.
    Igen, eszméletlenül jól és kis ívben lehet benne kanyarodni :)

    Nekem csak az volt a vicces hogy néha leért a fém stopli a járólapra, és sietés közben néha előadtam egy két akrobata mozdulatot.
    Nekem egyszer bevásárlás közben kilazult az egyik csavar, amitől majdnem nyomtam egy spárgát a boltban. Óvatosan totyogva elértem a plaza legközelebbi pihenőpadjához, leültem, elővettem egy imbuszkulcsot, meghúztam a csavart, felálltam, és csupa döbbent arcot láttam magam körül :D

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #46227 üzenetére

    MTB merev karbonvilláknak ilyen kialakítása szokott lenni. Gondolom, az országúti bringáknál jelentkezőnél extrémebb terhelés és alulról érkező ütések miatt nem merik bevállalni a karbon villavállat.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz salieri. #46133 üzenetére

    Az én tapasztalatom pont ellentétes ezzel: a Nobby Nic nagyon jól bírja az aszfaltot is (Evo PaceStar keverék).

    Fáraó: jó az avatarod.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz HwAdokVeszek #46098 üzenetére

    Erre az útra ilyen sebességátlaggal még az átlagpulzusod is sok lenne maximumpulzusnak. Úgy nézem, hogy 20-25 km/h között tekertél, és egyedül a lejtős részeken mentél nagyobb tempót.

    Ha nem vagy nagyon-nagyon edzetlen, akkor én az órára gyanakodnék.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz lorcsi #45877 üzenetére

    Igen, működnek. Telefonálj inkább, az a biztos.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #45793 üzenetére

    Nyilván ha otthon ülsz a klimatizált lakásban és kint 35 fok van, bizonyára nem meleg...
    Nekem 35 fokban még a bőröm is meleg, nemhogy egy kesztyű.

    Nem volt a kezemnek jobban melege, mint kesztyű nélkül, nem izzadt jobban, nem rohadtam bele a kesztyűbe. Ez az én értelmezésemben azt jelenti, hogy nem meleg egy kesztyű.

    Annyit véd, mint a hosszú gatyám, mikor elcsúsztam a betonon. Szana szét szakadt és persze a lábamról is lejött a bőr.
    Kövesebb erdei úton csúsztam már rajta, a semmi baja nem lett sem a kezemnek, és a koszolódáson kívül a kesztyűnek sem.

    Nem kötözködni szeretnék,de erről a "tökéletes tapadás, kopás nélkül" jut eszembe.
    Lásd az első pont: sokkal biztosabb volt a kormányfogás a kesztyűben, mint kesztyű nélkül. Városban párszor mentem nélküle, de ott is visszaszoktam rá, ugyanis a tenyérrész szilikonbetétjei miatt szó szerint hozzátapadt a kezem, míg kesztyű nélkül az ellenkezője jött elő: 30 fok feletti hőmérsékletben 1-2 óra után az izzadtságtól csúszóssá tudott válni a markolat.

    Ahogyan venember83 is írja, ez itt feljebb pusztán egyéni véleményem, ami véletlenül megegyezik több ismerősömével is, de ebből nem fogok következtetést levonni.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #45784 üzenetére

    Szintén hosszú ujjas kesztyű. 35 fokban sem túl meleg, mert a felsőrésze hálós, légáteresztő anyagú (de ettől függetlenül véd esésnél). Az ujjbegyeknél lévő gumírozott részek miatt sokkal jobb a tapadás a markolathoz. Bónusz: így csak csuklónál van egy éles vonal a bőrszínben, nem lesz még egy az ujjaknál :)

    Így végiggondolva nem rémlik, hogy azok közül, akikkel bringázni szoktam, bárki is rövid ujjú kesztyűt használna XC-re.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Tizedes1 #45637 üzenetére

    Tisztításra jó, kenésre nem.

    Tavaly puszta kíváncsiságból kipróbáltam, mennyire alkalmas lánc olajozására, ha már mindenki arra akarja használni. Nos, 15 km után megálltam átkenni normális anyaggal az egészet, mert nem bírtam elviselni a lánchangot.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz galaktikus #45617 üzenetére

    Ilyen előélet láttán nem szóltam egy szót sem :D A leírtak alapján van rutinod, tapasztalatod, technikai tudásod, utánanéztél a dolgoknak, szóval simán elsülhet jól is, mert az eddigiek és az olvasottak alapján valószínűsíthető, hogy ez neked a legjobb választás. Azért írtam azt, amit, mert ez nem látszott a hozzászólásod alapján, és rutin nélkül első bringának a 173 cm-hez azért ez a KTM meredek lenne.

    [link]
    Ha nem sürgős annyira a KTM megvásárlása, akkor lehet, hogy érdemes lenne náluk egy tesztbringázásra benevezni (igen, látom, hogy a neked megfelelő méretben csak össztelós női bringa van a listában :) ) Vagy ismerőstől kölcsönkérni egy terep/semislick gumis cross bringát, és kimenni vele erdőbe.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Jamby18 #45605 üzenetére

    Terepgumiból simán elhasználhatsz 2-3 darabot hátul addigra, mire az első elkopik. Egy ismert fogás a a gumikopás optimalizálására: ha a hátsó gumi teljesen elkopott, akkor az új gumit előre dobd fel, és az első gumit rakd hátra. Így elöl állandóan alig kopott lesz a külső, ami a stabilitásnál különösen számít.

    galaktikus: próbáltál már 29er bringát? Azért kérdezem, mert a magasságod alatta van a 180 cm-es 26-29 határvonalnak, ami alatt "nem szokás" és ami felett "szokás" 29-es kerekű bringát ajánlani, ugyanis a magasság növekedésével több előnye jön elő, mint hátránya.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz GeneraL_XTX #45267 üzenetére

    Srácok az olajos v-fékek érnek valamit? Érezni javulást a bowdenes után? Illetve mennyivel rosszabb a hatásfoka mint egy rendes tárcsásnak?
    Emlékeim szerint Manitounak van gyakorlati tapasztalata a topikban Magura hidraulikus felnifékekkel.

    Milyen márkákat érdemes nézni belőle?
    Körülbelül így néz ki a mondás, amivel többször találkoztam bringás oldalakon: ha bovdenes tárcsafék, akkor Avid BB7 vagy esetleg BB5, ha hidraulikus felnifék, akkor Magura HS33 vagy esetleg HS11. Ismétlem, ez nem személyes tapasztalat.

    Illetve mennyivel rosszabb a hatásfoka mint egy rendes tárcsásnak?
    A hatásfoka átlagos körülmények között valószínűleg semennyire. Extrémebb esős-saras időben már vesztésre állhat. Az adagolhatósága már jó kérdés, erre nem tippelnék tapasztalat nélkül, és szerintem ez az igazán fontos azután, hogy képes vagy megállni vele. Bár az időjárás folyamatosan keresztbe tesz nekem, de még lightos tesztelgetéssel is arra jutottam, hogy ezen a téren rendes hidraulikus tárcsás és rendes hidraulikus tárcsás között is néha zongorázni lehet a különbséget.

    TripleB: Még meg sem tudtam kergetni...
    Ismerős helyzet. Két hete volt generál, az volt az utolsó tavaszias nap, akkor került fel újdonság is, amit jó lenne meghajtani, de azóta folyamatosan rossz idő van :DDD

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #45211 üzenetére

    Mindenhol azt olvasni, hogy a Rohloff igen, sőt láttam már gyárilag ilyennel szerelt MTB-t. Igaz, a 3-4000 eurós kategóriában.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Muton #45112 üzenetére

    Szerintem ezzel sokra nem mész, mert a fájdalom egy részét a tekerés közben fellépő mozgás-csúszkálás-dörzsölés okozza. Ha görgőre raknád a bringát, és közben tekernéd, akkor működne a módszered.

    Amúgy a szezoneleji fenékfájásra létezik egy tuti recept, ami többünknek bevált: nem teszed el télire a bringát, hanem akkor is használod ;]

    Szerencsére nem kontrás, fixi, hátrafelé tudok majd tekerni a szobában
    Messze nem lesz ugyanaz, a megszokás nagy úr, teljesen más stílusban, ütemben és mozgásformával fogsz hátrafelé tekerni. Kapd le a láncot inkább, ha már ennyire parázol előre.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz _seth_ #45093 üzenetére

    Előzmény, majd ---Lasali--- részletes kifejtése:

    Azok a vázak, amiknek az alsó csövében nincs felesleges anyag, azok nem olyan terhelésre vannak megtervezve, amilyet a bilincstől, de főleg a menet közbe ráeső terheléstől kap.
    A hegesztésnél általában ezek a csövek még meg is vastagodnak, és arra vannak tervezve hogy a hajtás általi csavaró erőt, valamint az ember súlyát elbírja a két felfüggesztésnél fogva.
    A bilincs oldalról szorítja, úgy össze lehet nyomni ha aluról, roppantani ha karbonról van szó.
    Ezt rá is írják már a drága bringák használati útmutatójára.

    Ezen kívül mikor mész, és oldalra ineg-bineg az egész bringa meg csavarja a szél, stb, akkor még nagyobb terhelés jut oda.
    Továbbá, azok a bilincsek acél vázas bringákhoz lettek megtervezve, így a vastag alu, karbon alsó csöveket nem is lehet velük biztonságosan megfogatni, mert túl vastagok, és nem kör keresztmetszetűek.

    Szóval csak óvatosan az alsócső rögzítésével.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rii #44967 üzenetére

    nem a sisak ellen kampányolnak
    csak a kötelező sisakviselés ellen

    Mert spanyolországban be akarják vezetni.
    Remélem, itthon is be fogják vezetni legalább olyan módon, hogy 18 év alatt kötelező. Nincs rosszabb látni, mint amikor a bizonytalan anyuka billeg jobbra-balra, és egy kisgyerek ül mögötte a gyerekülésben sisak nélkül :U

    Felőlem 18 év felett is mehetne simán, én 50 méterre is felveszem a sisakot, és 50 méterre is bekapcsolom a biztonsági övet, tudom, sokak szerint emiatt hülye vagyok és félek. Érdekes módon az összes ismerősöm így van mindkettővel, biztosan mind hülyék vagyunk és félünk ...

    a mobiltelefonozás elhagyása tekerés közben szintén sokat segítene összpontosítani a figyelmet )))))-.
    Remélem, hogy a piros lámpázásra és erre is rászállnak hamarosan a rendőrök. Már headsettel is felelőtlenség a hallás, mint érzékszerv részleges elvesztése miatt (de még szabályos), kézben tartva pedig főleg (és maximálisan szabálytalan).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz beci #44854 üzenetére

    Amúgy ezek milyen elven működnek?Gps?
    Nem GPS. A küllőre fel kell szerelned egy mágnest, egy érzékelőt a villára, amely érzékeli a mágnes elhaladását, azaz lényegében a kerékfordulatokat képes megszámolni. Ezt az érzékelőt vezetékes óránál értelemszerűen egy vezeték, vezetékmentes esetben vagy analóg, vagy digitális rádiós kommunikáció köti össze az órával. Az órában be kell állítanod az egy kerékfordulattal megtett út hosszát, és egy egyszerű szorzással kijön a megtett táv.

    Az olcsóbb vezeték nélküli órák analóg átvitelt használnak, ezek eléggé érzékenyek tudnak lenni a villamos távvezetékekre. Ha sokat tekersz ilyenek közelében, akkor mindenképpen digitális átvitelűt nézzél (vagy egy vezetékeset).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Szakbarbár #44829 üzenetére

    Montin 175 mm-es hajtókart használok, a középrész középső tengelye a földtől 32 cm-nyire van.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Frenky89 #44719 üzenetére

    Ez egy korábbi design, amit én ~2 évvel ezelőtt vettem, az már így néz ki.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz tomek017 #44646 üzenetére

    Ha úgy ítéled meg, hogy kevesebb egy váztörésből eredő baleset miatt kieső pénz jelenértéke a bekövetkezés valószínűségével súlyozva, mint amennyiért most egy másik vázat vehetnél, akkor hajrá.

    Én nem kísérteném a sorsot foglalkoznék alumíniumváz hegesztgetésével.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Pttypang #44428 üzenetére

    Vagy teljesen értelmetlen, mert pontatlan a mobil miatt?
    Egyáltalán nem értelmetlen! Egy céleszköznél sok telefon GPS-e pontatlanabb, de sok hozza ugyanazt a szintet, ez modellfüggő, érdemes utánanézni. Rosszabb környezeti viszonyok mellett (erdő, hegyek, magas épületek) hozhat rosszabb eredményt, de megfelelően gyakori mintavétel mellett a különbség nem számottevő szerintem, egy átlagos telefon is tökéletes tud lenni útvonalrögzítésre.

    A szintkülönbség mérése már más kérdés, ott a kizárólag GPS alapú megoldások csúnyán elvéreznek (legyen az telefon vagy túra GPS), ugyanis a magasságadat meghatározása GPS segítségével már önmagában is pontatlan, nehezített körülmények között főleg (ismét erdő, hegyek, magas épületek), a probléma az, hogy a mérési hiba itt halmozódik, simán össze lehet szedni a valóságosnál két-háromszor nagyobb értéket is. A barometrikus magasságmérővel ellátott kilométerórák indulás előtt megfelelően kalibrálva közel helyes eredményt hoznak, ez alól kivétel egy hirtelen átvonuló front/változatos időjárás lehet,, mert ilyenkor a kalibráláskor megadott magasságadat már nem jó számítási alap. Sok GPS tartalmaz beépített barometrikus magasságmérőt is, ez annyival kényelmesebb, hogy itt időnként az eszköz a GPS magasságadata alapján újrakalibrálja a barometrikus mérőt, és nem neked kell ezzel foglalkozni (persze a gyakorlat ezen is ki tud fogni: a topikban 2 éve elemezgettem egy olyan helyzetet, amikor egy hirtelen beeső zivatar jóvoltából látható volt az újrakalibrálás és a hirtelen magasságvesztés a grafikonon, szóval tökéletes eszköz nincsen szintmérésre, csak megközelítően jó).

    Ha telefon használata esetén ragaszkodsz mégis a relatíve pontos magasságinfóhoz, akkor azt javaslom, hogy töltsd fel a tracklogot a Garmin Connect rendszerébe, és kapcsold be a magasságkorrekciót. Ekkor a weboldal egy eléggé részletes szintadatbázis alapján kijavítja a GPS pontatlanságát, természetesen ez sem mindenható, de a valósághoz közelebb leszel).

    A céleszközök egyik (szerintem hatalmas) előnye az, hogy nem a telefont merítik, külön akkumulátorról üzemelnek, és egy feltöltéssel egy telefonhoz képest ezt sokáig teszik. A másik nagy előnye az útvonal mellett a csatlakoztatott/beépített mérők (pulzus, cadence, hőmérséklet) naplózása (bár néhány telefonos program képest BT vagy ANT+ alapú perifériák kezelésére egyes platformokon és készülékeken).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #44102 üzenetére

    ---Lasali--- szokás szerint részletes válaszához csak egy apróságot tennék hozzá: ha azonos* gyártótól származó fékkar és váltókart vásárolsz, akkor a marketingesek kedvének csillagok szerencsés állása esetén ki tudod használni a SRAM MatchMaker vagy a Shimano I-Spec rendszerét, ahol egyetlen bilinccsel lehet a kormányra rögzíteni a két kart (a SRAM rendszere esetén harmadikként egy Rock Shox lockout kart is), így helyet spórolhatsz meg a kormányon, és némileg szabadabban tudod a fékkar helyét állítani a markolathoz képest.

    * több neves fékgyártó (például Magura, Formula, Hope) egyes modelljei is MatchMaker kompatibilisek

    #44106: a kategóriát illetően ebben az esetben "kissé" félrement a hozzászólásom, kellett nekem egy órával az írás elkezdése után elküldeni :B

  • dqdb

    nagyúr

    válasz pengemetal #42904 üzenetére

    Ha van már valamilyen biztosításod, akkor érdemes ott is érdeklődni, mennyi lenne ilyen kiegészítés hozzá. Nálam például a lakásbiztosítás érvényes (most már ...) a tárolómra, adott összegig kültéri lopás esetén is fizet, valamint van benne pár milliós felelősségbiztosítás is.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Def26 #42613 üzenetére

    Csak pár éve kötelező országúti versenyen (sajnos egy nagy bukást követően vezették be). Előtte pár évig részben volt kötelező, kizárólag hegyi befutónál nem volt kellett viselni, de most már azokon is.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ---Lasali--- #42487 üzenetére

    Én saját használatra azt s 10 es sramot is megbontottam már nem egyszer.. az olyan hülyeség egyébként hogy egyszer bontható..
    Igen, emlékeztem erre, hogy írtad már, azért is tettem oda zárójelben az elvileg szót. Ugyanezzel a patentszemmel adja a SRAM a láncait, vagy azokra normális patentszem kerül?

    Vajon Avid fékhez és 185 mm-es tárcsához való első PM → PM és hátsó IS → PM adapter jó lehet Shimano fékhez és 180 mm-es tárcsához :F

    superecneB: én most szoktam le a Rohloffról (pedig még van fél liternyi belőle), mert bár jól működött, nagyon gyűjtötte a koszt. Azóta időjárástól függetlenül Motorex Dry sprayt használok, maximum esőben sűrűbben kenem. Lehet, hogy drágábbra jövök így ki csapadékos időszakban, de a lánc még 3-4 hónappal a legutolsó alapos tisztítás óta is fémszínű.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Teasüti #42483 üzenetére

    Rém egyszerű: a patentszemnél megadják, hogy hány sebességes lánchoz jó :) 10 sebességesnél van szívás, mert a SRAM oda (elvileg) egyszer bontható szemeket árul. A SRAM láncokat eleve patentszemmel árulják, ha most kellene venned és tervezed a bontásos takarítást, akkor érdemes Shimano helyett olyat választani.

    Lassú voltam :B

  • dqdb

    nagyúr

    válasz F_Gergely #42469 üzenetére

    Nem a váz konkrét méretétől függ a beépíthető teleszkóp rugóútja, hanem a vázgeometriától. XC vázba XC teleszkóp kell, azaz 80-100-120 mm-es. Ha ilyen agresszíven megemeled a bringa elejét, akkor amellett, hogy az összes vázszöget elrontod ezzel, és sem mászásra nem lesz jó a bringa, sem lejtőzésre, sem síkra, sokkal nagyobb terhelésnek teszed ki a fejcsövet, mint amire tervezték, valamint a nyeregcső-nyeregvázcső párost is, mert jobban a hátsó kerék fölé kerülsz.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz lefkosia #42390 üzenetére

    Láncvillavédőt is szeretnék, mit ajánlatok, vagy jó a noname is?
    Ha kellően erős tépőzárral rendelkezik, akkor jó a legolcsóbb is. De vigyázz, mert többféle átmérőjű létezik belőle a különböző vastagságú láncvillákra.

    A legolcsóbb megoldás amúgy az, ha fogsz egy régi belsőt, és bandázsszerűen rátekered a láncvillára valahogyan így.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz #90933760 #42037 üzenetére

    54. § (7) Tilos
    f) kerékpárral állatot vezetni.

    Azt hiszem, eléggé egyértelmű.

    ---Lasali---: gyönyörű az a váz :R Semmi hivalkodó festés, semmi különleges csőforma, egyszerűen elegáns és szép az egész.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz superecneB #35701 üzenetére

    [link]
    + 10 euró a szállítási díj, azaz aktuális árfolyamon 34000 forintért van egy vadonatúj SLX hajtóműved. Fogadd meg vagy venember83 vagy sanzi89 tanácsát. FSA hajtóműve nem sok embernek van errefelé, hogy tapasztalati úton szerzett tanácsot kaphassál, én kettőről tudok, de ők is a bringához kapták, és egyik sem ez a típus.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz SOAD19 #35245 üzenetére

    Az elsőről tudok nyilatkozni, olyan van nekem. Először is: vagy maszk, vagy szemüveg, vagy az összes lassításnál/megállásnál tejfehér homály :) Szóval amikor maszkot viselek, szemüveget egyszerűen nem tudok, akármilyen páramentesítő bevonattal van az kezelve. Az orr-résznél nyitott, így ott kényelmesen lehet lélegezni, valamint a szájrésznél van pár lyuk. Én 0 fok alatt viseltem, felette túl meleg volt. -10 fok környékén még működött, annál hidegebben szerencsére nem mentem.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Gyufaaa #35235 üzenetére

    Görgess feljebb, már válaszoltam a megfelelő részt idézve ...

    Amúgy rém egyszerű az ilyen és hasonló kérdésekre választ kapni: a közlekedési szabályokért a KRESZ-t, a műszaki szabályozásért a KÖHéM rendeletet fellapozni.

    Szakbarbár: Gondolom a rendőr nem fogja méregetni a biciklimet, vagy ha igen, akkor gyorsan ledobok róla mindent, mert most 14 kg
    Mire te arról a bringáról ledobsz annyi alkatrészt, hogy maximum 11 kg legyen, addigra már nem lesz bringa, de legalábbis a kerék-hajtómű-kormány-nyereg kvartettből valami garantáltan hiányozni fog :P

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cathfaern #35228 üzenetére

    Fehér vagy kadmiumsárga, hogy pontosak legyünk ;)

    Valószínűleg német szabályozás lehet, ott ügyelnek ilyen részletességgel a dolgokra. Egyébként az idézet azért is megbukik magyar viszonyok között, mert a KöHÉM rendelet szerint pontosan egy első és egy hátsó lámpád lehet, nem több, nem kevesebb.

    Illetve van némi magassággal kapcsolatos szabályozás, de azt nem szoktál figyelembe venni.
    35-90 cm-es magasság között kell lennie a lámpáknak, ezt egy kormányra szerelt helyből nem teljesíti, és egy nyeregcsőre szerelt sem biztosan. De az egyszerre bekapcsolható feltételen a maradék is megbukik :DDD

    Gyufaaa: ennyire:
    54. § (6) A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson

    a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el, és

    b) lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverő mellényt (ruházatot) visel.

    Én abban az esetben is fel szoktam venni a mellényt, ha városon belül, de késő éjszaka tekerek (és ráhúzom a hasonló színű és fényvisszaverőkkel felszerelt esővédő huzatot a hátizsákra).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz csabi94 #35158 üzenetére

    Kiváló, elszállt az előző hosszú hozzászólásom :(((

    Tényleg dicséretes hozzáállás :K

    Ne csak a betét hosszúságát, hanem a lábfej szélességét is mérd le. Én a Shimano cipőkről eddig nemcsak azt hallottam, hogy általában 1-2 számmal nagyobb kell belőlük, mint másik cipőből, hanem keskenyebbek is, mint az átlagos cipők.

    Saját tapasztalat: mind a Specialized Tahóból, mind a Northwave Celsiusból pontosan ugyanaz a méret kellett, mint másik cipőből*. Más modellt nem is próbáltam ezen a kettőn kívül, mert nyári és téli cipő vásárlásakor is az első szembejövő darab tökéletes volt :)

    * ugyanez megegyezik a Merrel túracipők méretével, ha ez segít valamit. Érdekes módon ez a gyártó képes arra sokakkal ellentétben, hogy konzekvensen tud méretezni. A hosszú évek alatt ~10 felpróbált modelljükből mindig pontosan ugyanaz a méret volt jó a lábamra.

    Gyufaaa: nézd meg a külső oldalán a feliratokat, ott szokott szerepelni a forgásirány nyila. Gyakori egyébként, hogy ugyanazt a gumit az első és a hátsó kerékre ellentétesen kell felrakni.

    Gergő_: első lépesként legalább 15 cm-t emeljél a nyergen, ha nem szeretnél térdfájást kapni. A külsőn olvasd le a szélességét, valószínűleg 26×valami vagy 559-valami formátumban szerepel. Ez alapján már tudsz olyan belsőt venni, ami ehhez a külsőhöz megfelelő. Szemre 2" környékén lehet a gumi, szóval szinte elég azt mondanod a boltban, hogy MTB-re kellene belső.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz sestertius #35126 üzenetére

    Új bringánál, amely hidraulikus tárcsafékkel van szerelve, szükséges valami tenni való a fék beállításához? Netről vásárolt, nem készre szerelten kaptam a bringát, csak ezért kérdezem.
    Ha súrlódik a tárcsa, akkor lazítsd ki a féknyereg rögzítő csavarjait, húzd be teljesen a fékkart, és közben szorítsd meg a csavarokat. Fontos apróság, hogy nem szabad a fékkart behúzni akkor, ha nincsen a kerék bent (azaz a fékpofák között nincsen semmi). A fékpofáknak még be kell kopniuk, szóval az elején még nem lesz teljes a fékhatás. Ja, és ezeket már egyujjas használatra tervezik jó adagolhatósággal, óvatosan a teljes tenyeres blokkolással, mert röppálya lesz a vége :)

    Ja, és az komoly, hogy évente ajánlott az olaj csere benne?
    Igen, komoly. Ahogyan évente a teleszkópot is illik szétszedni, kitisztítani és abban is olajat cserélni. És az is komoly, hogy rezegni-zörögni is képes a tárcsafék eszméletlenül idegesítően.

    belaazallat: [link]

  • dqdb

    nagyúr

    válasz deicide #35026 üzenetére

    Tízzel is nagyon kemény tud lenni egy padka :U Én még csak elvétve láttam olyan össznépi bringás rendezvénykiírást, ahol a sisak nem volt kötelező.

    Ariadne pár éve negyvennel esett aszfalton sisakban, ami megdolgozott az áráért, de még így sem védett ki mindent. Rossz elképzelni, hogy anélkül mi történt volna vele.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz norbee2244 #34979 üzenetére

    Előző stucnis kérdésemre: Közben rájöttem,hogy hülye kérdés volt,mert a nagy részük üreges
    Ráadásul az a 158 gramm inkább átlagosnak számít, mint jónak. A legdurvább, amit eddig láttam, a Syntace F99 (országút) és F109 (MTB) páros, a modellszámnak megfelelő grammal.

    ludsimon: Ennyi szintet az tuti nem lehet összeszedni egy könnyen MO-on ennyi km alatt, de nekünk sikerült.
    1650 méter alatta van egy átlagos XC maraton középtávjának, ami 60-70 km hosszú. Amúgy meg 5×HHH a Kolosy térről és oda visszatérve, 64 km alatt kapsz 2000 méter szintet, végig aszfalton vagy, és még a várost sem hagytad el. Ebben a melegben szép teljesítmény volt a 178 km, szép teljesítmény volt az 1650 méternyi szint, ez így együtt főleg, de ennyi szintet egy dombosabb területen bringázva simán össze lehet szedni még nagyobb hegyek nélkül is.

    Viszont piros pont a frissítésért, ezt nagyon jól megoldottátok, ha ilyen melegben nem volt említésre méltó a folyadékhiány :R Én a helyedben összeszámolnám, mennyit ittál tegnap, 10 liter fölött lesz biztosan, csak az a kérdés, mennyivel :)

    Rácsesztünk volna még jobban, ha ma megyünk.
    Erdőben kell menni ilyenkor. Nem mintha ott sokkal hűvösebb lenne, maximum 1-2 fok (cserébe eső után megragadt a pára), de legalább nem fűt alulról az aszfalt. Tracklog szerint a Duna Maraton 35,7 fokban indult, a Bükk Maraton 35,1 fokban, de mindkettő bringán töltve kellemesebb élmény volt, mint beérkezés után a célterületen ebben a melegben várakozni ismerősökre.

    dany27: [link]
    Jót hallottam róla, élőben láttam, igényes kivitelezés, és ebbe tényleg beleférnek a felsorolt cuccok.

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #34926 üzenetére

    A sok BTS-t cserélve még lehet faragni a súlyból.
    Én ebben nem lennék annyira biztos, a BTS alkatrészeket eléggé nagy odafigyeléssel válogatták ki, hogy a B+ mellett tényleg a prémiumszegmenst képviseljék vele. Ez hasonlóan "nehéz" váz hasonló felszereltséggel, és hasonló súllyal.

    Ha adott egy váz, ocatlink-es karral, akkor lehet cserélni csak a hajtókart integráltra?
    Csak a hajtókart nem, a komplett hajtóművet igen. Az integrált attól integrált, hogy nincsen monoblokk, két hajtókarból és egy középcsapágyból állnak. A csere amúgy tényleg annyi lesz, amit írtál: hajtókarok le, monoblokk ki, integrált hajtómű középcsapággyal be, és 100%-ra merem fogadni, hogy ez nálad is ennyi lesz. Ahová az octalinkes bemegy, oda az integrált is (remélem ebben nem cáfol meg senki :) ).

  • dqdb

    nagyúr

    válasz superecneB #34891 üzenetére

    Az érdekelne, hogy mi teszi alkalmasabbá az LX-et trekkingre, és mi teszi inkább terepre valóvá a Deore-t?
    Alapvetően a hajtómű fogkiosztása (hegyre jobb 44/32/22 vs síkra jobb 48/36/26), de itt szoktak néha variálni, és adott hajtómű mindkét kiosztással elérhető.

    Az FC-M582 már nem mai modell, ezt még azelőtt tervezték, hogy a korábbi egységes Deore LX vonalat kettéválasztották trekking (továbbra is Deore LX) és MTB (SLX) családra. Ezt jelzi, hogy ez még az 500-as modellszámot kapta, míg az újabbak már 600-asat. Egy bringával ezelőtt volt ilyenem, jól működött, szerettem, szerintem a legszebb MTB hajtókar-kialakítással rendelkezik. Az elfogultság okán én ezt venném a Deore helyett, mégiscsak egy kategóriával feljebbre gyártották. Ha most újonnan kellene hajtóművet vennem, akkor SLX-et vásárolnék, az XT felára túl nagy a különbségekhez képest.

    #34895: az LX 927 gramm, az XT 860 gramm (FC-M780).

Aktív témák

Hirdetés