- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
D.Orion
veterán
Szép Jó Reggelt Mindenkinek!
Épp azon gondolkodtam magamban, hogy lecserélem a mostani munkába járáshoz használt kerékpáromat valami jobbra, és gyorsban meg is néztem van-e itt a ph-n ilyen topik. És van, így hát itt vagyok némi segítségért. Arra gondoltam, hogy alkatrészekből raknék össze egy kétkerekűt, ebben szeretném a segítségetek kérni. De persze ha van valami kész darab is amire illenek az elképzeléseim, akkor nekem az is jó. De gondolom alkatrészekből építve kevesebből jobbat ki lehet hozni, mintha kész kerékpárt vennék.
Nos amire használnám:-Munkába járás városi környezetben, járdán, kerékpár úton. Napi 10km-10km oda és vissza. Sárpofozó és egyéb apróságok kellenek rá.
-Kirándulás, nyaralás alkalmával aszfaltról letévedés. Némileg a terepet is bírnia kell, de csak ilyen nyugdíjas tempó mellett. Én nem támadom meg a lejtőket és a csipkés hegyormokat sem.Összeg amit szánok rá: 150.000Ft
Nagyjábóli elképzelések:
Mivel az 190cm-es magassábomhoz társul egy könnyed 90kg ezért egy rendes méretű nem 24"-os gépre gondoltam.
Mivel alkalmanként terepre is tévedek ezért a teljesen országúti sebes verzió kizárva.
A városi járdáról le, járdára fel; és a terepes rész miatt egy első teleszkópot el tudnék viselni.
Fékek: Kb tökmind1, csak fogjon. Nem kell dupla tripla tárcsa, egy rendes V fék szerintem nekem elég.
Váltók: Passzolok.Nos nagyságrendileg ennyire terjed ki a tudásom. A mostani keróm egyébként eme darab. Valami 35K volt tavaj.
-
D.Orion
veterán
válasz Doki-HUN1978 #24954 üzenetére
Köszi, de ez nekem kicsi szerintem. 22"-os vázhoz mekkora kerekek tartoznak?
venember83: Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz GeneraL_XTX #25006 üzenetére
A többiek nem fogják érteni, mert közben szerkesztettem, de ja... 16 éves korom óta ez a 188cm-es magasságom van... Ezt dobta a dns.
-
D.Orion
veterán
válasz venember83 #25008 üzenetére
Jól néz ki, közben véletlenül megtaláltam a 2011-es változatát is. Mondhatni ugyanebben az árban. Vannak eltérések, de nekem sajnos semmit nem mond. Melyik felszerelése a jobb?
Cathfaern: Köszönöm.
-
D.Orion
veterán
Feldobom újra, hátha másnak eszébe jut valami alternatíva:
150K-ért vennék kerékpárt. Munkabajárás 2x10km aszfalton, szabadidőben pedig kisebb túrák, enyhe terepen. Eddig egy befutó van: Gepida Alboin 500 CRS 2010
Esetleg egyéb alternatívák? Jobb szeretem ha nem egyből kell választani, bár tény, hogy ez is elnyerte tetszésem.
-
D.Orion
veterán
válasz D.Orion #25083 üzenetére
Pilis Sport webáruházat ismeri valaki? Itt is megtaláltam a kerót, 160K helyett 140K-ért.
-
D.Orion
veterán
Nem volt megadva a vázméret az adatlapon így írtam mailt nekik délután. Már meg is érkezett a válasz 56cm-es váz, 28" kerekekkel. Holnap meló után meg is rendelem.
Ennél olcsóbban nem találtam sehol.
Ha nagyon ráértek esetleg ajánlanátok hozzá két sárvédőt a weboldalról?
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
-
D.Orion
veterán
No megrendeltem a Gepida Alboin 500 CRS-t. Elvileg péntekre már itt is lesz és szombaton le is tesztelem egy Velencei tó körrel, vegyes terepen. Persze csak ésszel.
Mondjuk ilyen 1 2 terepen elmentem defekt nélkül 30km-t a Vir szigeten. A Capriolo Elvis-el. Ilyen gumikkal. Persze nem volt egy élmény és nem is száguldottam, de meg lehetett oldani(muszáj volt, más nem volt).
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz deicide #25384 üzenetére
Köszönöm. A te tempódhoz nekem még edzenem kéne. Lehet hétvégén csak nagybácsikámhoz jutok el Sukoróra. Pláne ha az öreget kint találom a boros pincénél.
rii: Én amatőr vagyok pedálban is, de a menet részre azért van pár "tippem": Hasonlítsd össze szemre a két menetet. Nem más a menetemelkedés? Egységnyi területen hány "menetkör" van? Egyezik?
Milyen gyártmányok? Nem lehet, hogy az egyik európai(H-s menet) a másik meg amcsi(G-s menet)?Egy pedálon a menet sérülését azért észrevennéd. Elég csúnyán el kell ahhoz kenődnie, hogy ne kapjon bele.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz venember83 #25388 üzenetére
Én azon gondolkoztam, hogy van itthon carbon fóliám. A kényesebb helyekre lehet, hogy ragasztok egy-egy csíkot. Pl a lánc vonalába vagy a váz alsó részéhez. Ezeken a helyeken nem feltűnő és arra amire kell tökéletes lesz.
-
D.Orion
veterán
Mert Szfváron két értelmes kerékpár bolt van. Nem hiába rendeltem neten kerót. Az egyik a Vitál amit inkább nem kommentálok ár szempontból. A kerékpárjaik nagy részét fel lehet kutatni a neten különböző webshop-okban 30-40%-al olcsóbban. A másikban pedig tuti csak rendelésre lenne és biztos nem 500Ft-ért hozatnák meg.
Egyébként meg azt sem tudom, hogy ez micsoda amit mondtál. Gyanítom, hogy némelyik eladó is úgy nézne rám int az a borjú az új kapura.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz Doki-HUN1978 #25396 üzenetére
-
D.Orion
veterán
Ooo ha ezt előbb találom meg, akkor nem rendelem meg a 2010es Alboin 500at. Annyira gyönyörűen néz ki , hogy menten leszédülők a székről tőle.
-
D.Orion
veterán
válasz belaazallat #25758 üzenetére
Balaton körül jó a térerő. <A legjobb természetes jelerősítő és antenna a szabad vízfelület. Még szép, hogy jó a térerő.
-
D.Orion
veterán
No megérkezett délelőtt a Gepida Alboin CRS kerékpárom. De nagyon nem vagyok boldog. A vázon több festék sérülés is van. Van közte karc és van ahol a fém is látszik. Direkt elpofáztam mail-ban, hogy 15h után hozza a futár, mert akkor vagyok csak otthon. Erre fel 9:30kor már hív az magyar posta futár, hogy mindjárt ott van és, hogy pontos pénzzel fizessek, mert nem tud visszaadni...
Ebből kifolyólag nem is én vettem át hanem édesanyám és öcsém. Én így tuti nem vettem volna át. Faszom kivan a magyar postával. Most átolvasom a garanciális feltételeket a mellékelt kiskönyvben és írok a boltnak, hogy mennyire nem vagyok boldog, hogy egy 140ezer Ft-os kerékpár karcosan, lebaszott festékkel érkezik meg. És nem az előre megbeszélt időpontban.
Képek a hibákról:
1 2 3
Hát ezt így hogy sikerült összerakni?A második képen látható leverődésnél a fémig le van verve a festék és némi barnás rozsda is felfedezhető... Lehet nem is a postás kocsiban verődött le?
-
D.Orion
veterán
hoffman_ & salieri.: Értem, és akkor mit csináljak a vázzal ott ahol kilátszik a fém és már barna rozsdafolt van rajta? Nem azért vettem 140K-ért kerékpárt, hogy 2 hónap múlva azon a helyen már köröm nagyságú rozsda legyen. Átolvastam a garanciális feltételeket, de gyanítom, hogy ez a "jelentéktelen hiba" kategóriájába esik.
Első körben írom a levelet a boltnak, hogy ilyen hibákat találtam.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Ha én tudtam volna átvenni, akkor ezt így át sem veszem. De hát ugye magyar posta baszik az előre megbeszélt időpontra. Boltnak most írom a mail-t majd bemásolom ha kész.
Mail:
Tisztelt Pilis Sport!Mai napon megérkezett az 1690-es számú rendelésem tárgya, a 2010 Gepida Albion 500 CRS kerékpár.
Először is örülök neki, hogy sikerült teljesíteni a megrendeléskor vállalt időt és az 5. munkanapra ideért a kerékpár.Szeretnék egy észrevételt tenni:
Mail-ben jeleztem önök felé, hogy csak 15:00 után tudom átvenni a kerékpárt a szállítási címen. Önök ezt tudomásul vették és jelezték, hogy továbbították a futár felé az időpontot. Ennek ellenére a mai napon 2012.05.25.-én 9:30kor már hívott a futár, hogy 20 perc múlva ott van a ház előtt és ez az első fuvarja, lehetőleg pont annyit adjak neki amennyi a kerékpár ára, mert nem tud visszaadni. Szerencse, hogy édesanyám és öcsém ez időpontban otthon tartózkodott. Röviden a futár vagy semmibe vette az időpont megjelölést vagy nem kapta meg az értesítést. A kerékpárt én személyesen sajnos nem tudtam átvenni, csak rokonaim.Sajnos itt jön a panasz rész:
Az első csak egy apró kellemetlenség, a hátsó fék "távtartója" egyik oldalon nem lett megfelelően rögzítve. Véleményem szerint lemaradt egy alátét, ezért jöhetett le a csavarról.
A többi hiba viszont már súlyosabb és rettentően csúnya. A kerékpár vázán több kisebb-nagyobb sérülés található. A sérülések többsége különböző mélységű karcok. Van amelyik, csak a lakkot érinti, van amelyik az alapozóig hatol. Azonban akad egy sérülés melynél a festék borsó méretű helyen a fémig le van pattanva. Ez a fehér kerékpáron nagyon látványos és ronda. Tovább tetézi a bajt, hogy a festék leválás helyén már vékony barna színű rozsda képződmény is látható. Csatolva küldöm a sérülésekről készült képeket. Meglátásom szerint a váz és ezzel a kerékpár is jelen állapotában nem elfogadható termék.Hogyan írjam tovább?
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
-
D.Orion
veterán
válasz sssent #25889 üzenetére
Alá nem is néztem még. Még a garanciát se érvényesítettem a Gepida oldalán. Megvárom a válasz mail-t. Egészen pontosan kedd reggelig várok, aztán jön a következő lépés, ha nem válaszolnak. Addig is visszacsomagolom a kerékpárt, mert én marha kicsomagoltam. Mondjuk ez a legkevesebb, mert azt a kartonpapírt simán visszarakom rá.
Az alumínium is meg tud rozsdásodni, hogy ha a rajta lévő természetes vagy mesterségesen megnövelt oxid réteg megsérül. Egyébiránt szerintem itt ami rozsdásodás az valójában az alapozó elszíneződése lehet.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Ajjj, pedig úgy elterveztem, hogy holnap merre tekerek... Most meg nem csinálhatok semmit a keróval, mert várom a bolt válaszát... Vááá szétvet az ideg, holnap meg már az unalom, mert szabaddá tettem az egész napom, hogy tekerhessem az új kerót.
Vasinger!: Egy jó pumpa nekem se ártana majd.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Szia Péter
Sajnálattal hallom mi történt
Telefon számod meg volt adva a futárnak rajta van a küldemény lapján is
Kerékpárokat ill termékeket biztosítva szállíttatjuk ki.
Biztosítást úgy tudjuk érvényesíteni, ha azt az átvevő jelzi a futár felé. Tőlünk is hibamentesen veszik át a termékeket. Arra kérnélek, hogy a kiszállítóval ezzel kapcsolatban vegyetek fel egy jegyzőkönyvet, amit majd juttassatok el hozzánk is (szállítólevél alapján lekérhető a kiszállító neve). És csak utána tudom a kerékpárt visszavenni.
Nálunk ebből a típusból több nincs, ezért meg kell érdeklődnöm ( jövő héten) a beszerzést.No, akkor most telefon a Postának. Remélem ők is ilyen kedvesek lesznek. A remény hal meg utoljára.
-
D.Orion
veterán
A logisztikának hála bármit meg tudnak rendelni 4-5 napos határidővel. Ezért már nincsenek nagy raktárkészletek. Van 1-2 hatalmas központi raktár és onnan villámgyorsan eljuttatják a világ túlsó felébe is az árút.A vevőnek ez bosszantó, de a kereskedőknek jó, mert kisebb helyiséget kell bérelni vagy adott esetben kisebb elosztó raktárt kell felépíteni.
-
D.Orion
veterán
Találkoztam egy autófényezős ismerőssel. Említettem neki, hogy hogy jártam. Nagy meglepetésemre felajánlotta, hogy kijavítja ezeket az apró hibákat, és jobb lesz mint előtte. Szóval úgy döntöttem nem szenvedek a cserével és nem várok heteket egy másik kerékpárra. Holnap megyek és meg is hajtom a gépet.
-
D.Orion
veterán
válasz D.Orion #26068 üzenetére
Tudom, hogy ezt a bolttól kéne megkérdeznem, de ők keddig úgy sem válaszolnak.
Van ez az 1 ill. 6 hónap utáni felülvizsgálat. Kérdés, hogy ezt vajon akármelyik szervizben elvégeztethetem? Remélem, hogy ezért nem kell felvinnem Bp-re a kerékpárt.
seu: A többsége most teker, szerintem csak késő délután kapsz választ a kérdéseidre. Én nem tudok segíteni, mert nagyjából olyan kezdő vagyok, mint te.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Sajnos nincs leírás a füzetben, így megkérdezem a boltot és a Gepida-t is.
Eagl3: Igen, csak ha visszaküldöm, akkor -2500Ft a futár amit nekem kell állnom, és vagy 3 hét mire megkapom a másik kerót. Ami vagy hibátlan lesz, vagy megint ilyen karcos... Mindenesetre az MPL-el én itt befejeztem, dögöljenek meg ott ahol vannak.
-
D.Orion
veterán
No ma az Alboin-al mentem melózni, ha már úgy is helyben megoldom a javítást. Hazafele kicsit megtekertem. Holnap megyek rá világítást venni, de most elgondolkodtam, hogy lehet bukót is kell vennem, mert kicsit féltem rajta mikor sík terepen meg tudtam tekerni 56km/h-ra... Nem vagyok jó kondiban és nem is tartott csak egy rövid szakaszig, de ez már az a kategória amit nekem még szoknom kell.
Mire lehet képes ez a keró lejtőn. Veszek rá egy normális sebességmérőt is holnap, mert most csak a telefonban lévő gps mérte a speed-et.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
No első kiegészítők beszerzése megtörtént. El is költöttem 13ezer Forintot. Az az igazság, hogy 4 boltot néztem ki Fehérváron amit ma végigjárok, de az elsőbe ahogy beértem már lenyűgözött pár termék így mindent meg is vettem ott. Tudom ez a legnagyobb hiba, hogy nem néztem körül. De mivel pont akkor pakolták le az árút így gyorsan mobilról körbenéztem interneten, hogy az ott látott árak mennyire helyénvalóak.
No amiket vettem:
Kulacs: XLC 750ml-es. Itt helyben is 1590Ft volt.Kulacstartó: XLC AL 2490Ft volt itt. Sajnos az olcsóbb 1500-1700Ft XLC-s tartók ebben a boltban nem voltak, de egyébként is ez tetszett meg. Ha belerakom a 750ml-es kulacsot megtöltve és fejre állítom a tartót, akkor is megfogja a kulacsot.
A lánc alá/közé a villára vettem egy ilyen tépőzáras védőt, az 1190Ft volt. Velo van ráírva, mint márka.
Hátsó lámpa, 3 ledes, CatEye. 2200Ft, 2elem tartozék volt. Villára és nyeregcsőre is szerelhető. Nyereg alá raktam
Első lámpa, 3 ledes, CatEye 2db AA-s elemmel. 6400Ft. Itt kicsit szívtam a fogam, de ahogy látom ez mindenhol ennyi. Este ha jövök haza a munkából, akkor majd a régi használaton kívüli Videoton parkolón át fogok jönni. Ott egy 300-400 méteres szakaszon nincs világítás, teljes sötétség van, kiderül majd mit tud a lámpa, remélem elég lesz. Különben világíthatok a mobillal, mint az előző biciklin...
Amit még veszek majd a héten:
Valami olcsóbb sebességmérőt, mert az itt 5000Ft-8000Ft között volt csak, kicsit sokallom, pláne arra amire nekem kell.
Sisak: Sokféle sisak volt itt a boltban is és a srác is tanácsolta, mert neki is nem egy összetört már a fején.
Sárvédő: Ezt még igazából eldöntöm, hogy kell-e, mert ezek a vastag műanyagok elég furán néznének ki ezen a közepes vastagságú gumin.Itthon megoldom:
Festéket megvettem a javításhoz, a többit a szaki majd hétvégén megoldja.
A váz alsó részére és a villák belső oldalára ragasztok fel majd ilyen öntapadós fóliát, mert már most látszik, hogy a kerék odaveri a kisebb köveket.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz D.Orion #26441 üzenetére
Hopsz , szóval a kulacstartó ez.
lorcsi: Ja ezen én is gondolkodtam, hogy kéne rá valami.
dqdb: Ne rontsd el a kedvem. Azért ide városba csak elég lesz. Ha valamikor megyek éjszaka túrázni, akkor elkérem nagybátyámtól a fejlámpáját amit éjszakai pecázáshoz szokott használni. 12V-os mini aksi van benne, xenon fényszóróval.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz rétisün #26449 üzenetére
Elég durva, valamilyen sárvédőt én is venni fogok, de ahhoz már tényleg körbe kell nézni. Alu-t nem akarok, műanyagból meg szerintem nehéz lesz olyat találni ami ilyen vékonyra van öntve/formázva. Ja meg most láttam, hogy az első váltó bovdenje elég szerencsétlenül van elcsípve. Le van kupakozva meg minden, de hozzáér a vázhoz és szerintem idővel meg fog rajta látszódni. Arra gondoltam, hogy húzok rá egy zsugorcsövet az úgymond felesleges plusz bovdenre, és akkor már nem fogja súrolni a vázat az sem.
Digital: Az szomorú, majd akkor később nézegetek valami erősebbet, ha szükségem lesz rá. Egyébként candela-ban(lumen) mi számít már elégnek? Ez "csak" 150cd-s.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz Newyorker #26463 üzenetére
Szerintem(bár én csak lelkes amatőr vagyok) az nagyon kevés lesz, főleg ha használt nem érdekel. Mire szeretnéd használni pontosan?
Ha a Pilis Sport-tól rendelsz, akkor jól nézd át a bringát mielőtt átveszed, mert hozzám is tőlük érkezett sérült festékkel a keró. Nem mondom, hogy csak náluk sérült meg a kerékpár, de azt se, hogy csak a postáskocsiba verődött össze. Például a váz alján is van karc.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz D.Orion #26441 üzenetére
Hazafele átjöttem a full sötét parkolón. Nagyjából a biciklitől 2.5 méterre volt a lámpa fénye a földön, hogy észrevegyem az akadályokat. Messzebbre már gyengült, plusz a szög miatt ott már nagy az árnyjáték is. Szerintem városba normális tempónál ha az ember odafigyel, akkor ez a világítás elég lehet.
-
D.Orion
veterán
válasz DonThomasino #26592 üzenetére
Akkor rosszul van beállítva a váltó.
-
D.Orion
veterán
válasz DonThomasino #26594 üzenetére
Szerintem a határolókon állíts. Ha az nem jön be, még mindig könnyebben vissza tudod állítani a kezdeti állapotra, mint a bovden-t.
-
D.Orion
veterán
Nem gondoltam volna, hogy a nadrágom szára pont az üres kulacstartóban fog elakadni. Ez így nem poén, hogy az első tárcsákban nem akad el, de a kulacstartóban meg igen.
rii: Overfly.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Egy helyi számtech bolt árlistáján böngészve találtam pár érdekes dolgot:
Univerzális világítás rögzítő.
3W-os 1 LED-es lámpa.Mivel ismerem az eladót így ha van náluk készleten, akkor lehet el tudok kérni egy ilyen lámpácskát próbára.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
No egy hosszúra nyúlt 8 órás(9órás lett) műszak után, kicsit fáradtan meglestem, hogy mire jó ez a runkeeper. Érdekes így látni.
Röviden: Míg rá nem értem a Berényire, addig egy ipari park területén kellett kulturáltan haladni és néhány kapunál megállni-kinyitni-becsukni. Érdekes, hogy a Fiskálisra ráfordulva a kis emelkedőn 27-29km/h volt, utána a hasonlóan kicsi lejtőn meg csak 31-32km/h. Aztán a szar kavicsos-sóderes-aszfaltos össze vissza felásott úton csak 25km/h. Utána fordulás a Budai emelkedőre és járdára fel, ami szintén össze vissza át van túrva és tiszta sóder az egész. Itt jutott eszembe, hogy lockolni kéne a telót. Persze Budai-Zombori kereszteződésben megint meg kellett állni, utána meg majdnem nekimentem a Zomborin a helyi faszagyerek/díler/maffiózó 7es BMW-jének, mert index nélkül fordult volna....
-
D.Orion
veterán
Remek... Ma sikerült hazafele ~35km/h-val lock-olt első telóval átmennem egy felmaráson. Fiskális-Máriavölgy kereszteződés.
Keresztbe fel volt marva egy csík az aszfaltból kb fél méter szélesen és 5-7cm mélyen. Se tábla se semmi.
Eredmény: Első, hátsó kereket centíroztatnom kell. Mindennek tetejében a kormány is recseg össze vissza. Előszőr észre se vettem semmit, aztán pár száz méter múlva éreztem, hogy ráz az egész kerékpár.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!