- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Kína vezeti az okosórapiacot, a Huawei az első helyen
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Flip4 - tavalyi göncben flexelsz?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
válasz honda23 #58281 üzenetére
NFL-re gondoltam, FL ritka mint a fehér holló. Amikor vettem az EP2-őt akkor 2,3 volt a legolcsóbb lerugott vacak...
Kizárólag FL EP2 volt a kiszemelt automata klímával, így nagyon sok kiesett. (Németeknél szinte mind manuális klímás, itthon meg a Sporthoz járt alapból.) Egyedül a tempomat hiányzik, sajnálom hogy a sportban nem volt.
FL jobban is keresett, durva különbségek vannak árban.
Szemezgetek a VSA-val is, de valahogy nem tudom az 5 ajtós formáját megszokni. Tőlünk nem messze van egy kék, mindig nézegettem, ebben a színben már majdnem sikerült elfogadnom. -
nagyúr
válasz DeathAdder #58295 üzenetére
Jól hangzik
-
Dudee
senior tag
Amúgy budaörsi kereskedő ma ilyet mondott nekem telefonon:
Júniusban jön a Civic facelift.Olvasni még nem olvastam erről sehol.
-
DeathAdder
veterán
válasz tboy93 #58285 üzenetére
Pedig már régóta így nézek ki, csak ritkán tolom ide a képemet
Igen megvan, el sem adom szerintem soha ameddig ép marad. Minden ami kicsit is nem volt jó azt cseréltem gyári alkatrészekre, most esztétikailag, műszakilag, mechanikailag szinte kifogástalan állapotú, és remek kis élményautó mellette meg van egy off autóm, másra meg nincs szükségem.
Egyébként november óta már szobában a kpro, szívósor, cai, leömlő, kipu, úgyhogy tavaszra felszed néhány lóerőt
-
-
nagyúr
válasz DeathAdder #58284 üzenetére
Meg se ismertelek ezzel az avatarral neked megvan még az ep3?
-
tboldi
nagyúr
Volt eső, csak nem akkor, amikor én az autóban ültem.
Azért csináltam egy videót felhajtott karokkal, a két végállásban (3 és 13 mp), meg egy szabadon választott köztesben (ez 10 mp-re sikerült) mutatom.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz Czimby #58279 üzenetére
Köszi, akkor majd kereslek. Remélem addig nem megy tönkre míg nálam van a kocsi, szeretnénk majd valami nagyobbra lecserélni.
Kacsingatok az EP3 felé is, egészen lement az áruk. Csak akkor kéne még egy olcsó kocsi is mellé, sajnálnám ha ez lenne a boltba járós kocsi is.
Az asszonynak lassan lesz jogsija nem biztos hogy type-rel kéne járnia -
Czimby
addikt
válasz flegga92 #58262 üzenetére
Ha baj lesz egyszer az erősítettel nem kell kompletten cserélni a féltengelyt!
Külön kapni a csuklókat is, de még a gumiharangot is ha arról van szó.
Ha valakinek kell kompletten, vagy valami alkatrész az erősített féltengelyhez írjon rám.
Van kontaktom és olcsóbb mint az Fb csoport dealerek.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
sugarforce
addikt
válasz sugarforce #58234 üzenetére
végül green lesz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #58274 üzenetére
Nincs eső érzékelő, nálam a subaruban is ugyanilyen olcsó de hibátlan manuális megoldás van. A VW esőérzékelős de sajnos többször nem találja el a megfelelő törlési sebességet, mint ahányszor eltalálja. Így kénytelen vagyok a szenzor érzékenységet állítani, amivel lényegében ugyanott vagyok mintha manuálisan állítgatnám a törlési időközöket.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamester10 #58274 üzenetére
Van olyan felszereltségű FR-V, amiben van szenzor, meg olyan is, amiben nincs. Legalábbis a kétféle cikkszámú alkatrész (35256-SJD-E01 vs 35256-SJD-G01) és a rajtuk szereplő felirat erre enged következtetni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz yodamester10 #58271 üzenetére
Nem kell, ez csak a szakaszos törlés időintervallumát változtatja.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamester10 #58271 üzenetére
Nem, ez csak sima manuális szerkezet. Majd ha esni fog az eső (holnap sanszos lesz errefelé), csinálok demonstráló videót.
Qru:
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Csontra felújított ep3 civic enkei 17-es felni garnitúráért sok 130k?
-
flegga92
senior tag
válasz tboy93 #58259 üzenetére
Flex kell hozzá, mert a gumi alatt egy fém gyűrű van.
Az a szerencse, hogy mikor eltörik nem ver szét semmit.
Az enyém csúnyán szét lehetett rohadva, mert nem kapott akkora terhelést, mint néha szokott (teszik az a rajtprogi )
Céges parkolóban álltam és a hátsó kerekek egy mélyedésben voltak kb 2500-as fordulatnál csúsztatva engedtem a kuplungot.
Az utángyártott jóval vastagabb anyagból van, talán annyi baj van vele, hogy a csuklók féltengely felőli fogszáma nem egyezik a gyárival, így ha megadja magát komplett féltengelyt kell cserélni.
Bárdi, Unix, Kovács autónál néztem először, de nem tudtak szerezni, végül FB csoportban van két megbízható ember aki árul, tavaly 25k volt postával. -
eisento
addikt
válasz tboy93 #58259 üzenetére
Ha levagod azert nezz ra milyen allapotban van. En a 3 ajtosomhoz 7gen civic fl 2005 1.4 megvettem az erositettet de beszerelesre nem kerult mert eladtam addigra a civicet
Mas. Esetleg valakibek van olyan infoja, hogy accord 7gen tourer 2.0 AT szelephezag ertekek meg a szelepfedel csavarok meghuzasanak sorrendje illetve nyomatekkulcsos meghuzasanak erossege? Szeretnem en is tudni nehogy a szerelom vmit rosszul tudjon es rosszul allitsa be vagy rosszul huzza meg....
[ Szerkesztve ]
Motorola Edge 40 | PSN ID: HUN_Ejzi
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboy93 #58256 üzenetére
Hát ez jó kérdés, de az még jobb, hogy ha az a gumi egy darabból álló gyűrű, akkor hogy teszed fel az újat?
Illetve nem tudom mennyire precíziós az elhelyezés, vagyis hogy ha más pozícióba kerül, vagy a tömege nem grammra annyi mint a régié, akkor nem mászik-e el a kiegyensúlyozás.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
tboldi
nagyúr
Ma hozza a futár a bajuszkapcsolót. Kár, hogy senki nem lesz otthon.
Bájdövéj jól megcsinálták a féket, működik, ahogy kell. Azért ki fogom cserélni majd, hogy ne legyenek különbözőek, de szerintem legelőbb csak májusban.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
7gen civicen a féltengelyen lévő "rohasztó" gumigyűrűnek csúfolt dolognak alapvetően mi a szerepe?
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #58228 üzenetére
voltam tegnap az obiban hazafele és nem volt ilyen cucc
-
BlacKSouL
addikt
Ja, és bocs, még egy, ígérem az utolsó ebben a témában
A tárcsa levételhez a két csavarfuraton kívül van még két menetes furat, ami az agynál "vakként" végződik. Annak az a funkciója, hogy azokba két megfelelő átmérőjű nagy hatlapfejű csavart behajtva lefeszíti a tárcsákat a kerékagyról. Szóval a kalapálás mellett ezt a két behajtott csavart is mindig kicsit húzni kell, és ha nagyon rárohadt az agyra, az segít lepattintani róla.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Visszaolvastam, kicsit pontosítok: A fékcsövet nem kell lekötni, csak egy ponton hozzá van csavarozva egy acélszemmel a lengőkarhoz, és ha az nincs kicsavarva, akkor nem nagyon lehet mozgatni a nyerget. De a nyeregből nem kell kikötni, csak óvatosan de mozgatható azzal együtt is.
A betétvezető lemezek rozsdamentesek, vagyis nyugodtan lehet lapos csavarhúzóval, drótkefével vagy akár finom csiszolópapírral is csiszolni ha nagyon retkes, összecsikarászva se lesz bajuk. Ami rozsda van rajtuk, az a betét vas sarkaiból származik. Vagyis hát bizonyos rozsdamentes acélok hajlamosak korrózióra, ott ahol nem-korrózióálló vassal vagy acéllal érintkeznek, márpedig a betét alaplapja az vas. Kisebb berágódás alakulhat ki azokon a pontokon ahol a betéttel érintkezik, azt érdemes lesimítani finoman.
Ez meg az előzőkhöz.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Bullitz
aktív tag
Hahó, valaki megtudná adni Imi mobilját?
Milyen áron számoljak egy átvizsgálással?Köszi!
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #58228 üzenetére
puruttya krómozatlan
féktisztító + mikroszálas nem hozta le
obi útba esik, csak lusta vagyok megállni
[ Szerkesztve ]
-
Dudee
senior tag
válasz Jherumit_ #58201 üzenetére
egy naaaagy adag hisztéria-faktorral kezeld ezeket a híreket.
Mert már lassan ott tartunk, hogy egymásra hivatkozva referenciaként eljutunk ahhoz hogy az '1.5ös Honda turbó motorok mind szét fognak hullani 3 éves korukra" (nem csodálkoznék ha pár hét múlva már ezt látnám viszont valahol )Szóval visszahívás sincs, a jelenséget észlelő tulajoknak Kanadában és a hidegebb észak-amerikai államokban reklamáció esetén a szervizben csinálnak pár update-et:
- PGM-FI (fuel injection) / TCM (automata váltó) ECU firmware update
- klímavezérlő update
- olajcseremindezt azért, hogy hamarabb üzemmeleg legyen a motor.
Olyat is lehetett olvasni, hogy ez valakinél nem segített.
De ebből odáig eljutni, hogy úgy általában az 1.5ös T motorok rossz kenés miatt idő előttt elkopnak, elég meredek következtetés.
Főleg, hogy Honda azt állítja, hogy az európai motorok kicsit különböznek (az adatlap szerint sem egyezik a teljesítményük). Nem beszélve arról, hogy amcsiban 100ból 99 automata váltós.Szóval egy kicsit olyan, hogy én már hallottam olyanról, aki ismer valakit egy olvasta egy fórumon, hogy neki volt gondja..szóval ne vegyél új Honda CRV-t / Civic-et.
Lassan 3 éve gyártják ezt a motort. Csak nagyobb lenne már a hírverés, ha ekkora konstrukciós hibájuk lenne.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboy93 #58227 üzenetére
Ha OBI felé jársz, akkor szerintem gyorsabban hozzájutsz (pl. Közvágóhíd mintha Neked útba is esne).
Egyébként krómozott a vége, vagy csak sima kezeletlen? Ha krómozott, akkor előtte próbálnék valami kevésbé durva cuccot is (pl. mosogatószeres víz mikroszálassal), hátha lehozza csak a kormot.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
oks, köszi, rendelek gyapjút
-
zolynet
veterán
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #58221 üzenetére
Ja igen, egyenes drótkoronggal érdemes megkefézni a kerékagy felfekvő felületét, minél simábbra, hogy az új tárcsa jól feküdjön. Oda nem szabad semmit kenni az agy és a tárcsa közé, én azért egy rongyot használva egy kis olajjal alig érezhetően megkentem, csak hogy ne álljon össze, de a felfekvést ez nem befolyásolta.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
kormos kiput ki mivel pucolja meg?
-
BlacKSouL
addikt
Ha nagyjából ugyanaz mint a Civicnél, és gyanítom hogy nincs nagy különbség, akkor elvileg nagy gond nem lehet.
A hátsók bonyolultabbak a kézifék miatt, de azzal csak annyi a teendő, hogy a bowden szemét a rugós excenter ellenében kell kiakasztani, ujjra kell vigyázni, ne csípje be, és még van egy U alakú szorítólemez, ami abowdent fogja az öntvényhez, azt érdemes fogóval kihúzni és lazítani. A fékcsövet még egy csavar fogja az öntvényhez, azt is ki kell venni.
A nyerget két csavar fogja össze a csapnál a belső oldalról, ha szétjött, akkor a mozgó felet érdemes feldrótozni a lengéscsillapítóra, az álló felet meg aaszem szintén 2 csavar tartja, betétcseréhez nem, de tárcsacseréhez azt is ki kell venni ha jól emlékszem.
Ami problémás lehet: a tárcsában jellemzően gyárilag gyenge kereszthornyú csavar van, el szokott nyíródni, érdemes megütni párszor egy lapos rúddal a csavar fejét, és oda-vissza mozgatva lazítani (nekünk egy bit úgy tört el benne mint a ropi) előtte érdemes beszerezni imbuszos rozsdamentes csavart 10.9-est a helyére, és kicserélni. Talán 8.8 is elég, az is erősebb, mint a gyári. Ez az egy kritikus lehet ha be van rohadva, mert ha szétmegy a csavarfej, nehéz kiszedni. A régi tárcsa elvileg néhány határozott gumi vagy műanyag kalapácsütésre lejön az agyról, kicsit biztos össze van vele állva. Visszacsavarozásnál nem muszáj túl erősen meghúzni az új csavart, és a csavarmenet legelejét réz sprayvel alig minimálisan érdemes megkenni, mert leginkább a belső oldal felől kap sós vizet, onnan átmenő a furat, és ott rohad meg, de a régi csavaron látszik ha ilyen, hogy meddig hatol be a sólé.
Dugattyút ne felejtsd el visszanyomni, legjobb az asztalosszorító, ha esetleg nincs célszerszám. Lehet kapni direkt dugattyú visszahajtót is, ami a hátsó dugattyú kereszt hornyába illeszkedik, de az asztalosszorító, esetleg közé vékony szárú csavarhúzó a horonyba bőven elég. Kicsit nehezen megy vissza.
Az elsőknél nincs ennyi macera, nincs kézifék, és a dugattyú is nagyon könnyedén visszamegy, csak nem kereszthornyos, hanem üreges, ezért az asztalosszorító "bütyke" és a dugattyú közé esetleg érdemes valamit tenni. A dugattyú pereménél a gumi porvédőt vizsgáld körbe, ne legyen repedt vagy szakadt. Ha mégis szakadt, mindenképp cserélni érdemes mielőbb, de ahhoz eléggé szét kell szedni, azzal gyakorlott szerelők is 50 percet küzdöttek. Ha OK a porvédő, akkor arra ügyelj, hogy a fékbetét behelyezésekor ne csípje be a betét csapja a dugattyú peremével, mert az is kiszakíthatja.
Szerintem nagyjából ennyi.mod: Ja, az álló nyeregfélből ki kell (illetve nagyon ajánlott) pattintani a betétvezető lemezeket, és lehetőleg fémtisztára megpucolni, mert a betét sarka meg szokott rozsdálni, és megszorulni a lemezben. Hajszálvékonyan esetleg meg lehet kenni a lemezt, és/vagy az új betét sarkát szigorúan hőálló zsírral, hogy ne rohadjon össze, de utána esetleg jobban gyűjti a port.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #58215 üzenetére
Én is garázsból indulok, plusz párat fékezek is, mire kijutok a forgalomba, szóval talán nem lenne gond. És tényleg nincs piros.
KrenAtesz: Ha viszonylag olcsón akarsz jót, akkor Zimmermann. Esetleg picit drágábban Ate.
A Jazz fékét még nem szedtem szét, de ránézésre nincs semmi extra, egyszerű úszónyerges szerkezet.[ Szerkesztve ]
-
KrAt
veterán
válasz zolynet #58217 üzenetére
Nem mindegy, sőt Olyan 100k-t számoltam a műveletre, ezért is lepődtem meg a 45k-n, hogy azt meg hogy. Visszaolvastam, meg a kaufferben belföldről tárcsában pl. nem is találtam mást, ezért állítottam össze, nem gondoltam, hogy nem jó
De akkor nézelődök márkában tovább, kérdés maradt még a szerelés bonyolultsága
-
zolynet
veterán
válasz BlacKSouL #58212 üzenetére
Engem egyszer viccelt meg utána nagyon figyeltem rá, -10fok volt csak akkor de nagyon nem akart megállni, sztem utcára sok és nekem az a tapasztalatom hogy kell egy pár fékezés és utána fog, ha meg nagyon kell hogy fogjon akkor rendesen fel kell melegíteni....az sem probléma
KrenAtesz: pont nipparts? mindegy, legalább lesz egy teszterünk
Life is too short to stay stock!
-
KrAt
veterán
Ha már fék és Jazz:
aktuális lesz hamarosan a fékcsere a GD Jazz-en. Kaufferben megnéztem, Nipparts-ból (ez megfelelő gyártó?) 45k lenne az alkatrész (e-h betét és tárcsa).
Több autón és motoron cseréltem már féket, félni nem félek tőle, de Jazznél a nyereg / tárcsa leszedésben van bármi buktató vagy nehézség? Szerszámaim vannak.
Üdv,
Attila -
BlacKSouL
addikt
válasz tboldi #58213 üzenetére
Csak saját véleményt tudok mondani, de nekem soha nem volt gondom vele a hideg miatt, persze az hozzátartozik, hogy a garázsból indulva elvileg nagyon 0 fok alá nem hűl, ráadásul a gárázssorról kiérve mindenképp egy minimális fékkel kell kezdenem, szóval az első 40 méter után már elvileg akár be is melegedhet. De nem garázsból indulva sem vettem még észre, hogy a 0 fok helyett akár -19-ben rosszabb lenne. Vagy egyszerűen nem kerültem még olyan helyzetbe, ahol az indulás utáni első 1-2 fékezés már életveszélyes vészhelyzetben lett volna. Sose voltam még úgy, hogy nyomtam a féket, a kocsi meg nem lassult. (Álmomban már többször, de olyankor meg inkább a gázt nyomom hiába, nem megy a kocsi )
Redet nem valószínű hogy kapni fogsz, elég kevés típusnál láttam opcióként (régi Type-R-re speciel van) még a Civicre is amire van mindhárom tárcsa is, ott is jellemzően black, green és yellow van, meg a versenybetétek, de a piros nincs.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz zolynet #58206 üzenetére
Nálunk amióta nekem fent van a sárga, azaz 2 téli szezon óta, a leghidegebb amiben mentem is vele az -19 °C volt, de sem akkor, sem azóta -10-15-ben nem volt gondom a fékerővel. Soha nem éreztem úgy, hogy ne fogna jól azért mert hideg. Azt viszont éreztem, hogy jobban fog, ha meleg.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
Na, elkészült a Jazz. A fékbetét volt a ludas, szorult, emiatt jobban is kopott, úgyhogy cserélték (TRW). Most minden oké, 45k volt összesen ez a mutatvány. Drága, de a fék nem játék...
...Olyannyira nem, hogy egyre jobban foglalkoztat az EBC Yellowstuff. Zavar, hogy most különböző állapotú és márkájú a szett.
-
nandow
aktív tag
Amúgy egyszerű a megoldás erre az 1.5T esetleges motor problémára. TypeR-t kell venni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Vicces képek
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Formula-1 humoros
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Tefal turmixgép
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- Secretlab TITAN Evo "Classic" Regular méret Vadi új Bontatlan Számlával
- Elektromos rollerek/tabletek eladók kiváló áron (500/750/5600 Watt)
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Eladó vagy Csere Ebike Fully-ra a képen látható 2023-as Cube Stereo one77 pro kerékpár
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Max DE (Gar: 2027.08.13-ig)
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips FC6725/01 SpeedPro vezeték nélküli porszívó közel 2 év garancia
- Eladó ÚJ BONTATLAN Philips HD9285/90 XXL Forrólevegős Wi-fi sütő 7,2L, 2000W ,2 év garancia
- Xiaomi Electric Scooter 4 Pro Gen2 (Gar: 2026.08.16-ig)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest