- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- 20 milliárd kameraszenzornál jár a Sony
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
válasz JoolsNOS #70862 üzenetére
De jó hogy beszéltünk erről, az egy hete a Marsoban cserélt gumi ma defektes lett a cégesen. 2 gyári kulcs nyílt szét, csak el kellett vinni a teleszkópos kulcsot, de azon is 3 építőipari melós hintázott.
Én nem értem ezeket a gumisokat... Ráadásul nem olcsón dolgoznak... Láttam, hogy volt nyomatékkulcs a kezükben, de hogy azzal nem húzott semmit, mert egyből kattant az is biztos. -
Kicsipampam
tag
válasz JoolsNOS #70859 üzenetére
Én pont ezért nem engedem, hogy légkulccsal hozzányúljanak. Vettem egy nyomatékkulcsot fejekkel együtt és mindig én szerelem le és fel. Nem beszélve, hogy a krómréteget is megveretik az anyán, aztán rozsdásodik, majd ráfolyik a rozsdalé az alufelnire. 3500 ft egy darab eredeti anya hondáéknál és 20 db kell belőle. Ebből az árból bőven kijön a nyomatékkulcs, akár még minőségi is, pl Facom stb...
-
flegga92
senior tag
válasz JoolsNOS #70859 üzenetére
Nyomatékkulccsal nem lazítunk, kizárólag meghúzásra való, főleg ha túl van húzva, hamar megadja magát, illetve a nyomaték értéke el fog mászni. Nekem egy teleszkópos kerékkulcsom van, évekkel ezelőtt vettem a Tescoba pár ezresért. Céges kocsira egyszer úgy rápüfölték légkulccsal, hogy kihúzva a végén ketten ugráltunk, bírta a kulcs.
Kicsi, elfér a gyári táskába és megbízható. -
lazac_
tag
válasz JoolsNOS #68260 üzenetére
Tudomásom a Jazz nem "tárcsadobos", vagyis nem a féktárcsa belső hengerpalástjához nyomsz 2 külön pofát, mint egy dobfék, hanem a féknyereg dugattyút húzogatod mechanikusan. A City-é is sz.r. Emelkedőn/lejtőn izomból megtépés után még egy kattanást kierőszakolok (ha tudok), kormány padka felé, váltó sebességben... Nemrég panaszkodott valaki Jazz csoportban, hogy harmatos a kézifék, a hozzászólók többsége szerint "ez ilyen".
(érdekes, hogy az MX-5-be is Nissin volt a beszállító, hasonló mechanikus kézifékkel, de fogja a kereket, mint az állat)
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz JoolsNOS #68061 üzenetére
Tegnapelőtt elfelejtettem, de itt vagyok!
Először is kell egy hely, ahol teljesen sík a talaj, és szembe tudsz állni egy függőleges, egyenes fallal. Kimérsz mondjuk 5 métert a faltól merőlegesen (de lehet kevesebb vagy több is, én ennyire szoktam), megjelölöd a földön egy darabka maszkolószalaggal, majd a fallal szembe állsz az autóval úgy, hogy a jelölés a egy vonalban legyen a fényszóróban az izzószállal.
Itt 7,5 m szerepel, de tulajdonképpen majdnem mindegy.A fényszóró búrájának közepetáján látható 1-1 pici jelölés (kör, négyzet, vagy valami hasonló), ennek a magasságát mérd meg, és ugyanezt a magasságot ragaszd fel a falra 2 vízszintes csíkkal. A GD Jazz-nél 1,3%-os lejtés van előírva, ami azt jelenti hogy amekkora távolságra álltál, annak kiszámolod az 1,3%-át (5 m-nél ez 6,5 cm), és az előző lépésben felragaszott szalagok alá ennyivel ragasztasz még kettőt (azaz ha pl. 87 cm a magasság, akkor 80,5-re kell). Ha ez megvan, az előzőket le is szedheted akár. Vagy a két lépés össze is vonható, eleve csak a csökkentett magasságot méred fel.
Felkapcsolod a pilácsot, a szintező legyen 0-n, és célszerű a vezetőülésbe ültetni valakit, hogy úgy legyen beállítva, ahogy egyébként közlekednél. Motorháztető fel, hosszú csavarhúzó kézbe vesz, és ledugod a megfelelő helyen. Ehhez van néhány U alakú, kiálló pöcök, illetve az állítómotornál egy kis tölcsér, amik segítenek odavezetni a csavarhúzót. Nem nehéz mellé dugni, de érezni fogod, ha a helyére kerül, jobbra-balra fordítva kell lennie egy kis ellenállásnak. Aztán csavargatod a megfelelő irányba, amíg a vetített fény vízszintes része eléri a fali jelölést. Ezzel meg is van a függőleges tengely.
Csak szemléltetés, az értékek nem relevánsak.A vízszintes tengelyhez mérd meg mindkét fényszórón a korábbi búrajelölések távolságát, majd a falra ragassz fel 1-1 függőleges maszkolót ezzel a távolsággal úgy, hogy pontosan szemben legyen ezekkel. Az autó közepéhez (embléma, vagy az él a motorháztetőn) viszonyíthatsz, ha kell némi támpont. A fény töréspontjának kell ezekhez a függőleges csíkokhoz esniük, ahogy a fenti ábrán is szerepel, ezt a szomszédos tekerentyű csavargatásával tudod állítani. Ha jól dolgoztál, akkor előre-hátra gurulva párhuzamosnak kell maradnia a két lámpának, és nem szabad, hogy jobbra-balra mozduljon a fény töréspontja a fali jelölésektől.
Nagyjából ennyi, leírni több idő és energia volt, mint megcsinálni.
Persze szervizben műszerrel még egyszerűbb, csak legyen kompetens a személyzet.[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
-
-
félisten
-
félisten
-
félisten
válasz JoolsNOS #62217 üzenetére
Miért ne lehetne évi 4700 km átlagban? Én is úgy vettem anno a Cityt, hogy 10 évesen volt benne 60.000 km, eleinte több km ment bele majd kevesebb... azóta sincs vele gond.
Ez azért egy városi kisautó ne feledd, nem feltétlenül egy nagy dízel amivel pályáznak napi 200 km-t minimum-
-
tboldi
nagyúr
válasz JoolsNOS #62212 üzenetére
Mentem egy kört a városban, csak néha-néha megy fel 14,5-re, az esetek döntő többségében 14,3 vagy 14,4 V volt a kijelzőn.
És rá kellett jönnöm, hogy még a termosztát sem nyit ki, ha csak a vasútállomásra megyek, 71°-ig melegedett csak odáig. Visszafordulva kb. fél úton lett meg a 83°.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
-
-
zolynet
veterán
válasz JoolsNOS #59182 üzenetére
Hátul két csavar ki, elől két patent ki, váltógomb leteker és egy 12-essel párat húzni.
Ha nem javul akkor a hátsó fékeknél kell keresni a hibát, csúszkák, nyereg berohadás,....
~10perces munka, nézz rá.#59183 z123456789: megértem azt is h nem akartál egy vitába beleszaladni a műhelynél
[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
-
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
válasz JoolsNOS #56463 üzenetére
Az imént bontottam ki a lyukfúrókészletet, amit vettem hétfőn. Megmértem tolómérővel, az a 44 mm jó lesz 43-nak is, de legalább a kisebből könnyű nagyobbat csinálni, nem úgy, mint fordítva.
Terveim szerint csinálok majd kartonból egy 44 mm átmérőjű, kör alakú sablont, gyurmaragasztóval elhelyezem a ajtópanelen, maszkolószalaggal körberagasztgatom, hogy legyen egy kontúrvonal, majd elveszem a sablont és kifúrom, meg lecsiszolom körben azt a maradék 1 mm-t.Jól látom, hogy 13 centis a mélyközép? Mert akkor ez jó lehet.
Én 16,5-öset akartam, ha már elfér, ezért ilyen keretet vettem.Bájdövéj találtam egy ilyet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz JoolsNOS #56459 üzenetére
Mekkora az átmérőjük?
Szerintem az enyémek nagyobbak. Nem volt könnyű pont 44 mm-es lyukfúrót szereznem, de sikerült. Szinte mindegyik készletben 45-ös van. -
hülyegyerek
addikt
válasz JoolsNOS #56451 üzenetére
Idáig is festett fekete alufelnin volt a téliszettem, most is így lesz. Viszonylag olcsó felniket vettem idáig is, egyiket se marta meg a só. Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy szinte csak pályázok, ott meg nem sokszor van latyak.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
BigBlackDog
veterán
válasz JoolsNOS #56359 üzenetére
Mondjuk nálam nem nagyon volt ilyen "kívülről ráfagy" probléma. Mondjuk én motorindítás előtt jégoldóval le szoktam fújni a teljes szélvédőt, ha lefagyott és le is húzom a keletkezett trutyit ablaklehúzóval. Indulás után, mozgás közben meg ha akar jegesedni, akkor kicsit spriccelek rá téli szélvédő mosóból (amiben asszem van valami jégoldó adalék is).
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #56355 üzenetére
Az utastér, vagy a motor? A motor valamivel előbb, mert plusz mechanikai terhelést ad neki, (sőt igazából ha a ventilátort beindítja, a generátornak elektromost is ami mechanikossá változik) viszont mivel a klíma kompresszor ha megy, és nem áll le a fagyvédelem miatt, akkor másodpercek után hideget nyom, a motor meg még hideg, nincs ami a radiátorba meleget adjon, eleinte sokkal hidegebb is lehet. Ha a fagyvédelem leállítja, akkor lehet hogy észre sem veszed, hogy nem megy a klíma, csak ekkor már nem beszélhetünk a plusz terhelésről.
Máshonnan megközelítve, a klíma mindig csak hűtheti a hőcserélőjét, ha megy a kompresszor, a hűtővíz meg amikor már kering, mindig fűti a fűtőradiátort. A hőmérséklet állítás akár gomb, akár automata, csak annyit tesz, hogy az ezeken keresztülmenő levegőt keveri össze különböző arányban. Alapból a klíma hőcserélőn mindig keresztül megy a levegő, a fűtőradiátoron csak akkor ha melegre tekerjük. Ebből adódóan 3 üzemállapot lehet:
1) megy a klímakompresszor, hőcserélő hideg, átmegy rajta a levegő, ezért lehűl és kiszárad, de a fűtőradiátoron nem, tehát marad száraz hideg a befújt levegő, pl. nyáron.
2) megy a klímakompresszor, hőcserélő hideg, átmegy rajta a levegő, ezért lehűl és kiszárad, a fűtőradiátoron is keresztül megy, vagyis a hideg de száraz levegő felmelegszik, és ez megy az utastérbe, pl. üzemmeleg motornál ősszel-tavasszal
3/a) nem megy a klímakompresszor, hőcserélő környezeti hőmérsékletű, átmegy rajta a levegő, de ugyanolyan marad mint amikor bement(nem hűl le és nem szárad ki jobban), a fűtőradiátoron is keresztül megy, vagyis a sima kinti hőmérsékletű levegő felmelegszik, és ez megy az utastérbe, pl. üzemmeleg motornál télen.
3/b) az előző, csak letekert fűtéssel, a különbség, hogy a fűtőradiátoron nem megy keresztül a levegő (ez magyarul a sima hűtés és fűtés nélküli szellőztetés)
Az 1-es és 2-es állapot a hőmérséklet szabályzóval egymásba átjárható, mondjuk automata klíma a beállított hőmérséklet elérésekor elkezdi átterelni a fűtőradiátor felé a levegő egy részét, így már nem teljes hűtéssel megy befelé a levegő.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz JoolsNOS #56264 üzenetére
Sokkal alacsonyabb lesz a forráspontja (a belekerülő víz/pára okán). Így huzamosabb fékhasználatkor felforr a fékolaj és nem fog fogni a fék vagy csak nagyon gyengén (a folyadék nem összenyomható, míg a gáz/vízgőz az igen).
A másik hátránya, hogy a víz oxidál, az öreg vizes fékolajtól el tud rohadni pl az ABS kocka aminek a cseréje elég drága móka.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #56036 üzenetére
Katasztrófa a Hondák hátsó fékjének konstrukciója, szerintem.
Nekem is a gyári hátsó betét volt leszakadva, igaz, már el is volt kopva, de az, hogy bármit csinálok vele, akármilyen gyakran, elkezd rohadni, megszorulni, az gáz. Mintha az első fékek hozzávalók lennének, a hátsók meg a 60-as évekből egy Zaporozsecből. És maga a rendszer/konstrukció szar, mert a tárcsa és a betét kitűnő lenne.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz JoolsNOS #54627 üzenetére
Nekem van bent az egyik fakkban voltmérő, ilyen kínai ötforintos szar az akkura kötve közvetlen. Amikor még működött, akkor a hifi miatt figyelgettem a feszt, de nem ugrált vészesen generátor felújítás előtt sem, rákapcsolt fogyasztóval esett pár tizedet, utána gyorsan összekapta magát és 14,2 körül töltött. Ilyen 13,6 tartósan akkor volt, amikor ki volt tekerve a hifi és basszusosabb zene ment. A 3 erősítő meg tudta azért cibálni a rendszert, elképzelhető hogy a ~2 év hifi miatt köszönt el a generátor ...
(Akku testelés nekem meg van erősítve)
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #54437 üzenetére
Igen, a régi berögzült elmélet szerint. De a fejlesztés halad. Egy öreg konstrukció szar illesztésekkel vastag olajokkal működött jól, a modern motorok, japánok 2000 után, többiek 2010 után már haladtak a fejlődésben.
Qru: adatlapot veszem alapul, nem emlékszem pontosan, de olyan 45, 8,7 és 2,6 talán.
Ajánlom mindenki figyelmébe az égéstér legfrissebb adását, a 0-23 perc között.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Kobe
veterán
válasz JoolsNOS #54282 üzenetére
Nagyon konnyen kikuszobolheto a bilincs.... Be kell regisztraltatnod a telefonszamod a polgarjenonel a hivatalba, es bilincseles elott kotelesek egyszer felhivni + 15perc turelmi idot adni az elallasra.... Birsagot meg adhatnak, de bilincset nem rakhatnak fel enelkul
-
őstag
válasz JoolsNOS #53966 üzenetére
Nem a 10 perc a gond. Hanem az, hogy kb soha nem sikerült ebben a témában jól dolgoznia senkinek (de ez lehet az én pechem). Ha rámegy plusz 2 óra meg az idegesség az már nem ér meg nekem 10 ezret (régen megért, de vacak egyesületek, nem beszerzett és mégis szerezem be még igazolások leszoktattak).
De Budapest ha jól tudom jelentősen drágább amúgy is.
-
i-sti
senior tag
-
-
lazac_
tag
válasz JoolsNOS #53401 üzenetére
Jelen! Nálunk ellepték a mosókat az autók, sorállás volt mindenhol, én csak az üvegeket mostam le egy benzinkútnál, hogy kilássak hazafelé menet. Inkább ez a homok, mint az őszi gyűlöletes pára... bár a City ezerszer jobb, mint a Twingo-m volt, pláne most, hogy 12év után először fel lett töltve a klímája. Itthon a tetőablak már jobban zavar...
Nálam a hátsó kerekek rohadtak fel, amíg nem kapott lehelletvékony zsírréteget.[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz JoolsNOS #53271 üzenetére
Van külön öblítő folyadék hozzá de jó a trisós oldat is vagy elvetemülteknek a sima 20%-os ecet.
Utóbbi 2-t mondjuk nem nagyon erőltetném, kitudja a tömítéseknek mennyire tesz jót...
mod:
Egy-két gyors öblítésig jó de több napig ne hagyd benne semmiképpen az ioncserélt vizet. Az ugyanúgy oxidál (csak a vízkőtől ment meg).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Spórolós topik
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Bundle topik
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- TCL LCD és LED TV-k
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest