-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gxcman
tag
Sziasztok!
Akkucsere, valószínű nem úszom meg, elég rövid távon járok és vagy 1 hete napi 3.--4, indításnál érzésre lényegesen kevesebb erő van az akksiban, van amikor tovább kell indítóznom, eddig még mindig beindult.
City 2006. 04. gépkönyve szerint 35Ah Jobb+-s akksi kell bele...viszont jelenleg 12V 40Ah 330A indítóáram paraméterekkel rendelkező van a kocsiban, márkáját nem néztem, szerintem az olcsó kategóriába tartozik viszont 2017 év elején kerülhetett a kocsiba van garancia lap róla én 2017 ősz elején vettem....nem nagyon koros.
Hozzá kell tennem ez év elején volt generátor cserélve mert vibrált a világítás főleg belső olvasólámpánál jelentkezett leginkább, generátor csere után minden rendeben működött, viszont hibásan működő generátorral használtam vagy 4 hónapon át....esetleg lehet emiatt sokkal gyorsabban tönkremegy az akksi?
Milyen márka ami ajánlott az ár másodlagos..., ill. 35Ah-s vagy mehet bele 40Ah-s, vagy akár 44Ah-s...mit ajánlottok.
Helyileg akkus legközelebb Magyrkeresztúron van.
Előre is köszi
-
i-sti
senior tag
válasz dgyuri0123 #56696 üzenetére
Van olyan "átmenet" mikor becsukom az ajtót. De ha nem jár motor akkor minden normálisan működik.
Novum Forum Siculorum
-
tikshow
addikt
válasz hülyegyerek #56688 üzenetére
Köszi!
-
tikshow
addikt
válasz hülyegyerek #56684 üzenetére
2011.
-
hülyegyerek
addikt
válasz tikshow #56683 üzenetére
Évjáratot nem írtál, de 2006-2008 körüliek 300k felett 1.5-1.8 között mozognak. Téligarnitúra hozzátehet az árhoz.
120 ezres szervíz: váltóolaj, fékfolyadék, ac pumpa, benzinszűrőcsere, szelephézagállítás. 240-nél és 360-nál ugyanez.
[ Szerkesztve ]
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
tikshow
addikt
válasz hülyegyerek #56682 üzenetére
Mi szamit olcsonak?
Klima poccroff, probakor megvolt, ott elegge meggyozo volt a tobbihez kepest, de reszleteket majd vasarlas utan, ha osszejon.
120.000-es nagyszervizkor mit csinalnak?
[ Szerkesztve ]
-
hülyegyerek
addikt
válasz tikshow #56681 üzenetére
Ha nincs nagy baja és olcsón adják, akkor simán bevállalnám. Szélvédőcsere 20-30 között lesz.
Arra figyelj, hogy az időszakos nagyszervizek meg lettek e csinálva (120 ezrenként), valamint az olajcsere gyakorisága, és a beletöltött olaj minősége nem mindegy.
+1: a 8.genben borzasztó gagyi a klíma, nekem 2 is volt, de mindkettőben cserélni/javítani kellett. Próbáld ki, hogy hideget fúj e.[ Szerkesztve ]
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
tikshow
addikt
Tanacsra van szuksegem. Adott egy 1.8-as 8Gen Civic magyarorszagi es magyarorszagi markaszervizbe hordott 300.000+ km. Abba a szervizbe viszem allapotfelmeresre ahol vegig szervizeltek. Ti az allapotfelmeres fuggvenyeben megvennetek? Tetelezzuk fel, hogy megkapom a szerviztortenetet - ezert viszem oda - ezen mire figyeljek? Ja es mennyibe kerul egy esoszezonorosra egy komplett szelvedo csere?
[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
Megjelent a cikkem skacok. Lehet olvasgatni
Aztan johet a hideg melegEladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
Quqesz
nagyúr
válasz c0dered #56647 üzenetére
A rejtett kapcsoló tud hosszabb bosszankodást okozni a tolvajnak, de ahogy írták: amit el akarnak vinni, azt elviszik. Volt olyan 10gen civic, amit téglákon találtak(azért a kerékőr jól jött volna neki).
Hamár a civic
Hétvégén Bécsben voltunk, Navi szuper, fogyasztás 6,2l...i-sti
Minden tiszteletem a tiéd, de ha olyan helyen laksz mint én, akkor 1 nap alatt úgy néz ki az autó, mintha egy rinocérosz telibefosta volna(rengeteg a sóderszállító, aminek a platójáról ömlik a saras lé)[ Szerkesztve ]
Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro
-
Graphics
Jómunkásember
Honda Jazz-hez szeretnék pótkulcsot, ami immo-s, kérdés hogy lehet-e megvalósítani az immo klónozást?
Újabb kulcsházat rendeltem aliról, és abba szeretném belerakatni.
[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
Tudja esetleg valaki, hogy itthon hol lehet kapni színhelyes javítófestéket?
Márkakereskedéseken kívül. (NH658P kód kell)[ Szerkesztve ]
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. REVOLUT regisztrációhoz 8.500Ft! Curve regisztrációhoz 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
i-sti
senior tag
Ide is bedobom, ha valaki nem követné az autóápolási topicot:
Vasárnapi elfoglaltság, "nagy mosás a kicsi Jazznek"
https://1drv.ms/f/s!Ak2GX_6j5WDN6Bvi2lTnyDsHBOtl
Folyamat ábra:
1: Magasnyomásúval lecsapattam a sűrűjét
2: Előmosás: ValetPro Citrus Prewash 250 ml + Meguiar's APC 50 ml + 700 ml desztillált víz
3: Két vödrös mosás: 2 kupak Sonax autó sampon, 1 kupak Meguiar's APC
4: Felnipucolás: ValetPro Bilberry (nagyon jó cucc)
5: Gyurmázás: Wolf's Claybar + Wolf's gyurmanedvesítő (az egész autót legyurmáztam)
6: Fusso99 viasz/wax
7: Ablakpucolás
8: CarPro Perl, 1:3 hígítással, a külső műanyag elemeket és a gumik oldalfalaitReggel 9kor fogtam neki, du 4kor végeztem fél ötig rakosgattam vissza minden a polcokra.
Bilberry és Perl nagyon jó cuccok.
Novum Forum Siculorum
-
SLYM
veterán
Sziasztok!
2007-es Honda CR-V, Dízel 2.2 i-CTDi 4WD (RE6) 2007/01 2204 ccm 103 KW / 140 LE N22A2 -ról lenne szó. Az egyik tolatóradarnak a kis érzékelője elromlott, folyton azt jelzi, hogy valami 30 centi távolságra van tőle. Tudom melyik cserés, a kérdésem, hogy honnan tudnék bele egy ilyen kis bogyót/érzékelőt/nevét nem tudom micsodát vásárolni? A gyári van benne. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
dany27
őstag
Sziasztok!
Aki rendelkezik 2.4-es benzines 8. generacios accorddal tudna nekem egy kis infot adni a fogyasztas alakulasarol? Eddig egy 2008-as 2.0 benzinest hajtottunk de azt sajnos GTK-ra torte egy holgyemeny igy kenytelenek vagyunk masikat venni. Most egy 2011-es faceliftes 2.4-es manualis valtoval szereltet nezegetunk.
Elore is koszonom az infokat
-
yodamester10
őstag
válasz dgyuri0123 #56652 üzenetére
Látod én így vagyok az enyémmel abból se látok sokat
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dgyuri0123 #56652 üzenetére
Igen, ezért jó pl a Subaru, abból tényleg kevés van és nem is lopják.
Én elég sokat látok a belvárosban. Nálunk a céges garázsban is van kapásból vagy 4 db legalább.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
dgyuri0123
nagyúr
Amíg egy típusból nem szaladgál több tízezer db az utakon, addig eléggé kicsi a lopásveszély. Minél több a törött/hibás belőle, annál több alkatrészre van szüksége a feketepiacnak is.
Bp-i vagyok, de 1 db új Civic-et sem láttam még szembejönni az utcán...na jó, talán egyet láttam már..[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
-
agabe
addikt
Hat...nem reszletezem, de a pajzs pl. inkabb fizet azoknak akinek a kocsijat nem tudtak megvedeni, csak ne beszeljenek.
Ha valamit el akarnak vinni elviszik (trailer nelkul persze).
Ugyanez a felnikkel is...ha kerekor van rajta de al akarjak vinni elviszik.
Lopas ellen casco a magoldas egyedul.Az egyszerubb tolvajoktol meg az is megved ami mondjuk balamilyen gomb nyomas sorrendre engedelyzi a motor elektromos ellattasat. Nem tudom pontosan az arat, de 30ezernel sztem nem dragabb beszerelve.
Nem riaszt, igy nincs fals riazstas, ha akarsz villogot tesznek be, es oda ahova akarod, van szervizmod, es ha nem valami profi tolvaj probalkozik akkor rajtad kivul mas nem tudja beinditani a kocsit.[ Szerkesztve ]
-
c0dered
csendes tag
Egyébként az autóról:
Újonnan vettem, lassan pont egy éve. Az összes "újságíró" által gyalázott 1.0 Turboval, manuális váltóval, a praktikusan kapható alapkivitelben (Elegance Navi néven futott akkor) - ennél lejjebb akkor nem voltEddigi tapasztalatok
- Ez a motor igazából teljesen OK. A teljes terhelés nálunk 2 felnőtt + 2 kisebb gyerek, és igazából csak nyaraláskor (=fullra pakolva) éreztem néha, hogy kéne még egy kis kraft. Lassan 30e km-nél járok, napi szinten kb 80-100km-t ingázok, aminek kb fele előváros (M0, meg az odavezető utak), a fele pedig városi dugózás. Így a nagy átlagfogyasztásom 6,7 l/100km. Szerintem jó
Ja igen, a három henger Szerintem a hangja inkább vicces, mint irritáló, de hát ízlések és pofonok.
- A váltó fasza. Összehasonlítási alapom csak régebbi japánokkal, illetve újkori VW konszernes autókkal van. Ezeket mind veri váltásérzetben. Rövid úton jár, precíz, kézre esik.
- A futómű egy álom Feszes, de nem rázza ki a lelket az emberből. A futóműzaj (hátul) némileg több, mint kéne.
- A kormány közvetlen (2 fordulat végállástól végállásig) és hát nyilván agyonszervózott. Viszont így is szerethető, nekem tetszik.
- A műszerfal (ebben már teljesen LCD) nekem tetszik. Reszponzív (nincs érezhető "lag"), a felbontása megfelelő, a kontraszt is jó.
- Az infotainment Android alapú, és hát elég tákolmány szegény. Teszi a dolgát (nem fagy ), viszont alapból tud Carplayt és Android Autot. Én Carplayt használok (már megy rajta a Waze ), és így teljesen OK. A kijelző egyébként korrekt. A hangrendszer olyan, amilyen most egy alsó-középkategóriástól elvárható. Én nem vagyok audiofil, de vannak jó füleseim, és nekem teljesen megfelel. Ez az a szint, ami igazából akkor lenne már csak hallhatóan jobb, ha az autó rendesen hangszigetelve lenne...
- Méretek: hosszabb és laposabb, mint a Gen9. Belül elöl pont elég tágas, hátul én elférek magam mögött (180cm), viszont a fejtér az szegényes - ha lecsúszok a hátsó ülésen, akkor OK, de ha kihúzom magam és rendesen beleülök az üléshajlatba, akkor bizony a fejem beleér a plafonba
Viszont mivel hátul gyerekek utaznak, igazából ez nem gond. Amire felnőnek, ezt valószínűleg úgyis eladjuk. A csomagtartó 470l, beleértve a padló alatti rekeszt is (pótkereket nem kértem). Utaztunk már vele egyhetes nyaralásra (minden lóf.sszal), és befértünk.
Illetve még valami: ha valakinek megvan az Octavia II, na ez kb ugyanakkora belül (a fejtér abban is kretén), illetve a Skoda csomagtartója egy hangyányit nagyobb. Nyilván az ötajtós az összehasonlítási alap
- Összeszerelés: vannak benne romános megoldások, de ami lényeges, az rendben van. Aki Audit akar, az vegyen azt Komolyra fordítva a szót: az Octavia szintjét bőven hozza, egy aktuális i30 szerintem bénább, az Auris meg nem ér, mert abból most lesz megint Corolla.
- Design: még mindig megbámulják, pedig egyre többet látok belőle az utakonMielőtt megvettem, végigpróbáltam néhány kategóriatársat (konkrétan Golf 7, Octavia III, Hyundai i30). Ez annyira más, mint a többiek, hogy engem azonnal megvett Nagyon tetszik, hogy a Honda megcsinálta ugyanazt, mint a többi, csak mégis teljesen máshogy.
Nekem az is teszik, hogy szinte alapáron (a praktikusan kapható alapverzióban) már megkapod az összes olyan extrát, amiért a többieknél bőven kell még fizetni. Én napi szinten használom az ACC-t (M0-n elég jól jön), és ebben ráadásul jól is működik.És mégvalami: az autó lyukas hűtővel jött Viszont a szerviz legalább nem húzta az időt, ahogy szóltam, befektették a kocsit az intenzívre, aztán már csak alkatrészre kellett várni. Az egész megvolt egy hét alatt, azóta meg teszi a dolgát.
Ha kérdésetek lenne az autóval kapcsolatban, igyekszem válaszolni
-
c0dered
csendes tag
Sziasztok!
2017 végi Civicbe szeretnék lopásgátlót (nem rablásgátlót) szereltetni.
Van valakinek tippje, a mostani felhozatalból melyik az amelyik felhasználóbarát módon működik?
Értem ezalatt, hogy ne legyenek fals riasztások, ne legyen "szem előtt", legyen szerviz mód meg ilyenek.Előre is köszönöm a segítséget
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ez az aktuális Civic Type R motorja. Meglepett, hogy a szelephézagot itt is csavargatni kell.
-
őstag
válasz Jaffa75 #56643 üzenetére
Nekem meg egy kollégának is van itt új jazze (bár mindkettőnké comfort felszereltség). Tetszik, tök pöpec (bár nagyon drága) bár az lenne furcsa ha pár hónapos autókkal gond lenne. A mienk pont ilyen fehér. Ha van választás én comfortot vennék, a parkoló radar hölgynek (is) jó dolog. És nem akarok hímsoviniszta lenni, de a vészfék asszisztensnek is örülök (feleségem használja ).
u.i úgy látom van benne ráfutás elleni rendszer ha jól írják (itthoni trendben nincs ha jól tudom).
u.i2: én külföldi autót "csak" ennyivel olcsóbban nem vennék. Talán szerencsével egy raktári trendet itthon is meg lehet csípni 4 milla környékén (bár a jazz árát folyamatosan emelik, április óta is volt egy áremelés pont azután hogy vettük).
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
Minttha valakinek lenn eitt a legújabb Jazzből... Van vmi tapasztalat vele?
Volt kolléganőm ezt nézte ki, kérte, hogy ugorjak vele el egy első szemlére...
-
Jaffa75
őstag
válasz yodamester10 #56634 üzenetére
Nem biztos hogy nem azt választottam, volna én is a 9-es szériából.. csak 1 guriga hiányzott, hogy egy olyasmiba pattanjak mint Te ! Nagyobb darab kellett, évi minimum 20-25 alkalom, amikor kell a nagy csomagtér.
-
kiszi07
senior tag
-
i-sti
senior tag
9gen Civic kombi tulajok VLOGját hol találom meg?
1.8 + CVT milyen párosítás?Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Több videót is megnéztem erről az Aglint W16W égőről és jónak nézem.
Valakinek van véleménye róla?Novum Forum Siculorum
-
kiszi07
senior tag
válasz Jaffa75 #56630 üzenetére
Értem, nem a Japán mérnöki precizitásban kételkedtem, mert tudom hogy a legjobb, azért van most is Toyotám. Nagyon megtetszett az 2009-11 környéki Accord( a régiek mindig is tetszettek), de valahogy sokallom érte azt a + 2-3e eur különbséget Németországból, később megtérülne a benzines motor előnye? Eddig csak pozítiv tapasztalatom van a 2005-s 1.4 D4D Corollával(kb. 20.000 km), semmit se költöttem rá az új gumin és az olajcserén kívül. Jaaa és amúgy halkabb, mint egy benzines.
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
Jaffa75
őstag
válasz kiszi07 #56625 üzenetére
Most vettem egy 2007 évvégi CRV-t 2.2-es dízellel... normális használatban 7 literrel eljárok vele, ha nagyon finomkodnék, lehet 3-4 decivel is lehetne kevesebb. A kedvezőtlen cw érték miatt 120 felett nő inkább a fogyi - ez egy 7-es Accordban vagy egy 8-as Civicben nem okoz gondot, de ott a kasztni is lényegesen könnyebb...
Egész jól megy, nem kell túlzottan pörgetni...
-
kiszi07
senior tag
Köszi srácok.
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
-
kiszi07
senior tag
Sziasztok, a Hondának mennyire megbízható a dízel motorjai? Én hallásból tudom, hogy nagyon jók, de hátha van valakinek valami konkrétabb tapasztalata. Most Toyotából van dízelem, amire semmit sem kellett még költenem. Szemezgetek egy 2009-11 közötti Accorddal, ami tudom, hogy benzin (pld. TypeS) a legjobb választás, de ki tudja?
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
tboldi
nagyúr
válasz MikaVejneGI #56623 üzenetére
Itthonról, a csepeli bontóból.
-
tboldi
nagyúr
válasz MikaVejneGI #56621 üzenetére
Jó a T3 és a T4.2, előbbi a rádió tekerője köré való, utóbbi minden más helyre, csak egy kis barkácsolást igényel, mert speciális foglalatban vannak. Arról le kell hámozni a régit, majd ráhajtogatni az újat. LED-et nem tudom, hogy működik-e rendesen.
Én gyárikat vettem jó drágán (1500/db), de legalább plug&play és a színe is pont olyan, amilyen kell. Cikkszámát megtalálod, ha visszakeresel a hsz-aimra.
-
MikaVejneGI
aktív tag
Sziasztok.
Régebben már kérdeztem , hogy 2005-ös Jazz közép konzol(rádió,klima) mögött lévő izzók elmentek nyaralni.
Most lenne időm egy picit barkácsolni a gépen.
Tudja valaki az izzó tipusát?
Vagy ezek is jók hozzá?[link] ez T4.2
és
[link] ez a T3Köszönöm
Steam ID: MikaVejneGI , PSN ID: MikaVejneGI mindenhol másutt: MikaVejneGI vagy ATis_HUN
-
BlacKSouL
addikt
Az első nagyon jó, kerámia foglalatos, hosszabb garanciával, nekem ilyen van a csomagtartóban és az ajtó kilépőfényben. Az olcsóbbik műanyag foglalatos verzióját tettem a rendszámba, azt úgy látom már most nem kapni. Igazából a műanyagos is elég lenne mindenhova, de már mindegy, ilyet tettem.
A második meg szintén ami nekem van beltérben, nálam 3 ugyanolyan kell oda.
Úgyhogy ezek szerintem a legjobbak fényerőben, minőségban, színhőmérsékletben.
Annyi fontos megjegyzés a W5W-hez, hogy attól függően, hogy a foglalat hogy van kialakítva, a 360°azért nem teljesen egyenletes elosztású. Oldalról látszólag 180°, de kb. 120-150°-ban világít erősebben, oldalról nézve már érezhetően kisebb a fényereje, de azért még jól látszik. Ha mondjuk vízszintes a foglalata, és nem tükrös a felső oldal, akkor érdemes valami kemény fényes alufóliából tükröt kialakítani fölé, hogy a felfelé szórt fényt is hasznosítsd. Ennek az "izzó" kialakításnak a legelőnyösebb, ha a megvilágítandó felület, terület a hossztengelye irányában van. Beltéri világítások meg jellemzően nem ilyenek. Vagyis elképzelhető, hogy betéve látszólag nem lesz több a fényerő, mint az izzóval. Valójában több fényt bocsát ki ez a led, csak a számára nem előnyös foglalatban nagyon sok fény elveszhet.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Quqesz
nagyúr
Na végre sikerült jól lemosni a kocsit! Végre csilivili, ahogy eddig is szerettem volna! Ami bevált, ha vkit érdekel: bogár eltávolító(w5), magasnyomású alapos lemosás, 2 vödör(1 tiszta víz, 1 samponos prevent wash&wax), kesztyű szivacs kis bolyhokkal, 2 db vastag nagy méretű mikroszálas törlő(külön oldalanként)+ablak külön letisztítása prevent ablaktisztítóval. Most öröm és bódottság....persze 1 napig, mert a szálló por csodákra képes.....ezek mind beszerezhetőek a madarasban, és nincs horrorisztikus áron.
[ Szerkesztve ]
Fotóban nincs gixer, ha van nálad egy Pixel! 7pro
-
Czimby
addikt
Haveromnak felcsapódott a mocitető, így keresek 5gen 2/3D Civichez motorháztetőt és szélvédőt.
Bontott érdekelne, szín mindegy.Ha látott valaki valahol sikítson! Köszönöm!
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
i-sti
senior tag
[Philips X-treme Ultinon LED 360° W5W 4000K]
[Philips X-treme Ultinon C3W LED 4000K 120° 30mm]
Ezek így megfelelnek majd a Jazz igényeinek?
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #56587 üzenetére
A fő lámpatesten egy "cseresznye izzó van". Szóval ide milyen fényes LED-et ajánlotok?
A 2 olvasólámpába pedig, tolómérő szerint 30.5 mm 12V8W izzó kell.Szét nézek Philips oldalon és majd dobok be pár linket, hogy a nagyérdemű mondjon véleményt róluk.
Köszönöm, ennyi volt
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
-
King Charles
tag
válasz BlacKSouL #56612 üzenetére
Bocsi elfelejtettem mondani, hogy holnap megy átnézni a nepper az autókat. Min 68e max 105e km lesz az autóbanattól függ melyiket hozza haza, de mindegyik 2010 es 1.8 as és sport felszereltségű.
Olvastam, hogy rengeteg olajat hamisítanak. A honda hivatalos olajakat is? Érdemes csak ezért márkaszervízbe hordani az autót?
Vagy van olyan hely ami megbízható és tuti eredeti olajat és honda kiegészítőket kani.
A https://aruhaz.kauffer.hu ról mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz King Charles #56609 üzenetére
A hosszbordás szíjat érdemes cserélni, 100-120 k környékére már azért eléggé meg tud öregedni, saját véleményem szerint a görgőt ekkor még fölösleges, ha nincs hangja vagy baja, a gyári elég jól bírja, utángyártottak meg szerintem előbb megnyekkennek. Én megnéztem a szíj sima felét, és mikor cseréltem, akkor már elég fényes volt, bár alapvetően nem is emiatt lett cserélve. Inkább legyen a szíj is új, a vele hajtott vízpumpa is meg a generátor is fontos, nem jó sehol lerohadni amiatt ha véletlenül elcsattan, mert esetleg előzőleg valamit ráöntöttek, stb.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz King Charles #56609 üzenetére
A klímagázhoz van keverve a klímaolaj, ahogy kering a gáz úgy kering vele együtt az olaj ami keni a rendszer mozgó alkatrészeit (klímakompi). Ha az olaj öreg akkor nem ken rendesen és besül a kompresszor ami elég drága darab. Ezért ajánlott időként újratöltetni a gázt, hogy friss olaj keringjen a rendszerben.
#nincsbennetarcsi
-
King Charles
tag
Ezt nem teljesen értem. Töltessem fel a klímát is?
Hosszbordásszíj készletet érdemes cserélni?
Vagy csak a szíjat kell?
Közben kaptam az egyik márkaszervíztől egy 140e -s ajánlatot az összes szűrő és folyadék cseréjére valamint a szíj és gyertyák cseréjére.
Viszont ahogyan néztem az alkatrész árakat ezt kicsit keveslem, gondolom csak a szíj csere van benne nem az egész készleté?
Vagy ez teljesen korrekt ennyiért vagy mindenből a legalját kapnám?
-
i-sti
senior tag
-
BlacKSouL
addikt
válasz King Charles #56599 üzenetére
Hány km van elméletileg benne?
Az előzőeket annyiban egészíteném ki:
Váltási érzeten sokat javít a váltóolajcsere, csak Honda MTF3. 100-120k között már érdemes lehet lecserélni, hivatalosan 150k.
Motorolaj elvileg hivatalosan ACEA A1/B1 vagy A3/B3, de én ragaszkodnék az A1/B1-hez, ha nem elérhető(mert az A1/B1-et átmenetileg kivezették), akkor A5/B5. Az A3/B3-at meghagynám a francia-német-olasz autóknak. Illetve API SM, SN legyen, illetve ACEA minősítés nélkül még elfogadható lehet az ILSAC GF-5 szerinti, az leginkább az A5/B5-höz kellene hogy leginkább hasonlítson. 0W-20, 0W-30, 0W-40, 5W-30 mehet bele, 0W-20 lenne az ideális, félőseknek max. 0W30-at javasolnék. (Nekem R18A2 motorban 0W-20 van már harmadik éve, gyárilag is ilyen van benne)
Hűtővízre is gyári Honda Engine Coolant folyadékot javaslok (-36°C-ra van eleve beállítva). Ha ismeretlen hogy volt -e valaha cserélve és milyenre, akkor mindenképp, és akkor a következő 6-8 évig biztosan nem lesz vele gond.
Olajszűrő gyári Honda dobozos kb. 3800 Ft, de Purflux gyártja, ahol elérhető Purfluxként, 3000 alatt is kapható.
Benzinszűrő érdekes téma. Levegőszűrőt én mindig megrendelem a gyárit, esetleg még Mann-t tennék bele. Pollenszűrőből aktívszenest.
Otthoni olajszűrő cseréhez érdemes méretazonos olajszűrő-kulcsot beszerezni, mert elég hülyén mélyen ül, nehéz hozzáférni.
Ja, 120k környékén érdemes gyertyát is cserélni, iridiumos kell bele. Ha neked is R18A2 a motorkód ,akkor Denso SKJ20DR-M11S vagy NGK IZFR6K-11S
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
i-sti
senior tag
válasz tboldi #56601 üzenetére
Erre gondoltam.
Ha 1 százalék alatt van a víz tartalma akkor sem maradhat?[Fékfolyadék vizsgáló @ BGS 67242]
Csak abból kiindulva, hogy sokan a 20 éves autójukkal még gyári fékfolyadékkal járnak.
Novum Forum Siculorum
-
tboldi
nagyúr
válasz King Charles #56599 üzenetére
1. Vezérlés láncos, nincs kimondott csereperiódusa. Ha hidegindításkor csörög, akkor kell cserélni, de elég ritka.
2. Erősen ajánlott váltóolajat cserélni, kizárólag a gyári MTF3-at szereti. 120k szokott lenni a periódus.
3. Tulajdonképpen mindegy, ha a motorra vonatkozó előírásokat teljesíti. Én Motul-párti vagyok, de igazából egyik nagyobb névvel sem lehet nagyon mellényúlni.
4. Hűtőfolyadékot érdemes, ha eddig nem volt, de a fékfolyadék cseréje 2 évente kötelező!
5. Én mindenből Mann-t szoktam venni. Benzinszűrőből esélyes, hogy csak gyárit fogsz kapni.
6. Fék: Zimmermann vagy Ate.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest