- iPhone topik
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- MIUI / HyperOS topik
- Magisk
- Számháborút nyerne az Ulefone Armor 26 Ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G31 - inflációkövetés
- Mobil flották
- Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
Hirdetés
-
Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
ph A HW-Q990D/EN 11.1.4 csatornás, külön mélynyomóval megtámogatott termék.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_ak_
addikt
-
TD87
újonc
válasz flegga92 #48371 üzenetére
Jól néz ki, bár ha ilyet választanék, 5 ajtósat választanék. Mert egyébként motor teljesítményre, méretre, csomagtartó méretére, felszereltségre, megfelelne.
Ha egy hónapja vetted, elárulod az árát? Kíváncsi vagyok milyen árért milyen állapotút adnak.
Nekem, első ötlet a 7. generációs civic volt, de...kissé el ment túle a kedvem. Jó persze nem gondolom, hogy ennyi idősen hibátlan( hm, Apám 10vagy11 lves Jazz-e szinte hibátlan az EGR szelep nyűgösködésétől eltekintve)
Kopogó zaj oka? A rossz úton túl
Gázbowdennel mi a probléma?
És ez a Kormány fogasléc probléma? ( bár ilyet a Jazzre -is írtak, és semmi)
Az EGR szelep ennek is hajlamos eltömödni mint a Jazz-nél?
És ami zavar: ez a EURO 3-as besorolású motor zavar. Ez alacsony. besorolás ám.
Véleményetek?
Amúgy meg jobban tetszene mint egy Corolla vagy Mazda, értelemszerűen melléfogni sem akarok. Ezért minden felmerülő kérdést problémát jól átrágok
-
TD87
újonc
válasz flegga92 #48391 üzenetére
Mazda3-Corolla-Civic háromságban gondolkodom, de hát igen a Mazda rohad, A corolla meg...a Civic jobban néz ki azért.
Olyan 1.3-at gondoltam, hogy rászánnék.
Mit mondtak, ha a kormány fogasél c miatt van a kopogó hang, mennyire komoly gond? A kellemetlen zajon kívül Mennyire sürgős megcsináltani, hosszú távon milyen gondokoat okozhat?
Mennyire drága az a drága bowden?
-
bukics
csendes tag
válasz flegga92 #49038 üzenetére
Nekem is ugyanez a tünet, gyorsításkor csörgő hang hallatszik. Szelephézag nemrég lett állítva, mert le kellett szedni a hengerfejet pont a szelephézag elhanyagolása miatt. Az összes kipufogó szelep elégett a túl kicsi hézag miatt. De nekem előtte is csörgött gyorsításkor meg hézagállítás után is.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz flegga92 #50106 üzenetére
0W20-at hanyagolnám, esetleg csak akkor merülne fel, ha csak rövid utakra mész és kímélő használat van. Olajból én 8100 Eco-nergy 0W-30 Motult választottam (csendesebb a motor vele, mint a korábbi Liqui-Molyval), légszűrőből Mann-t, pollenszűrőből Meyle-t választottam (utóbbiból volt csak aktívszenes).
[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
válasz flegga92 #50111 üzenetére
Arra figyelj ha rövid utakat mész, hogy a "meleg motor" nem a meleg hűtővizet jelenti!
Attól még, hogy a műszerfalon beállt a mutató a szokásos helyére, a motorolaj még hideg! Ha így hajtod meg, akkor hatványozottan fokozott kopás az eredmény.
Legjobban úgy tudod megállapítani mikor érte el az olaj az üzemi hőmérsékletet, ha ebayről rendelsz egy filléres bluetooth ODB olvasót és egy okostelefonos appal ránézel.[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
flegga92
senior tag
válasz flegga92 #50106 üzenetére
Még mindig olajcsere/fékbetét kérdésen vacillálok.
Voltam a szerelőmnél, mert a főtengely jeladóm szarakodott, be se indult a kocsi csak ha fél napot állt. Szerencsére mindig a parkolóban adta meg magát, ahol több időt töltöttem. Utángyártottat nem javasolt belőle (Kovács Autónál 16e Blueprint Unixnál 40e körül volt valami listaáron) azt mondta inkább bontott gyári, szerencsére 8000 -ért találtam.
Rákérdeztem nála is az olajcserére úgyis vele csináltatom. Mivel Honda márkaszervizbe dolgozott a gyári Honda csomagolású olajat kb 2500 Ft/l-ért tudja beszerezni, ami azért elég jó ár érte. Legyen inkább ez, vagy maradjak az itt ajánlottnál? Anno az Astránál mindenki lebeszélt a GM olajról ezért teszem fel itt a kérdést. Olajszűrőből is hoz gyárit illetve a légszűrőből ő a gyárit tenné be mert az be van fújva olajjal, picit drágább mint a MANN.
Ő fékbetétből a Jakoparts-ot szokott tenni, mert puha, nagyon jól fog kicsit jobban kopik de tuti nem nyikorog.
-
_ak_
addikt
válasz flegga92 #50216 üzenetére
Akkor a Ferodo is kihúzva.
Jakopartsról nem olvastam semmi.
Mondjuk anyagilag a legjobban akkor járnék, hogy ha a lángból tudnám megvenni, van ismerős.
Igy akár az ATE vagy a Brembo is fele annyira jönne ki. [link]tboy93: Olvastam, hogy bejött, azért is néztem azt elsődlegesen. EBC valószínáleg overkill, de azért ki nem zárnmám.
ATE / Brembo-val van esetleg tapasztalat?
szerk: akkor Brembo nem, de az ATE jó lehet. Ha jól tudom, 75% kedvezménnyel tudunk elhozni alkatrészeket, de megkérdezem tutira. Ha igen, akkor ATE, ha nem akkor Zimmermann
[ Szerkesztve ]
Let's begin, de gozaimasu!
-
flegga92
senior tag
válasz flegga92 #50106 üzenetére
Túl vagyunk a szervizen, köszönöm a segítséget! A Zimmermann fékbetéttel nagyon megvagyok elégedve kezdetektől fogva baromi jól fog és egy hangja se volt! Érdekes, hogy az előző fékbetét minimálisan volt elkopva de első induláskor fékezés nélkül is ciripelt. Nem tudom milyen márka volt, gyanítom, hogy valami gagyi mert fékhatás nem nagyon volt vele. Fél éve mikor vettem a kocsit mondta az eladó, hogy cserés lesz lassan, mert ő se cserélte a nála töltött 2 év alatt.
Olajból végül 0W30 Honda olaj ment bele, hidegben könnyebben és szebb hanggal indul mint az Eneos Premium Hyper 5W30-cal.
Olajszűrő és levegőszűrőből szintén gyári ment bele, mert nagyon egy árban voltak a minőségi utángyárottal. Meglepődtem, mert a gyári levegőszűrőn olajréteg van, eddig csak a robogómnál találkoztam ilyennel. Hangja is sokkal mélyebb lett, meg mintha jobban is menne de ezt lehet bebeszélem magamnak
-
BlacKSouL
addikt
válasz flegga92 #51897 üzenetére
Ahhh, ismerősnek is van a VW Touranban, valami Thinkblue vagy mi. Azzal mi is játszottunk, de egyrészt az akkor adott sok pontot, mikor 6.-ban 1000-s fordulattal rángatttad hegynek fel 5 emberrel a kocsit (benzines 1.4tsi), szóval élettől elrugaszkodott módon pontoz. Másrészt jobb utólag egy grafikont kielemezni, mint azt lesni vezetés közben, hogy na akkor adott-e kis vonalat, vagy 30-nál tegyem fel inkább hatodikba és veressem szét a lendkerékkel a motort? Ja és a hosszú kiengedett motorfékre kevesebb pontot adott, mint ha alapjáraton kínoztad terhelve.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz flegga92 #51899 üzenetére
Hát igen... a céges busz is jól javasol, átlagos haladáshoz. Ha meg sietni kell úgyse nézi senki, de legalább nem akar mindenáron felváltatni, sőt, lefelé váltást is akkro mondja mikor magamtól tenném.
A megszokotthoz képest magasabb fordulatokon, alacsonyabb fokozatban autózás meg egyszer meg is lepett, az öntisztulás miatt pörgettem jobban, azt vártam, hogy logikusan nő, erre az út végén lefelé mozdult a fogyiátlag Pedig annyi történt, hogy a nyomaték-teljesítmény fordulatszám görbéknek a fajlagos fogyasztás görbe alacsonyabb tartományába került, ami meglepő módon nem a fordulatszámmal egyenesen arányos. (igazából engem nem lep meg)
Ilyen szempontból meg még az is különösen érdekes lenne, hogy az adott telemetriákban az adott sebesség-fordulatszám értékekhez milyen gázpedál-állás tartozott, és ehhez mennyire igazodott az üzemanyag befecskendezés mennyisége. Oda akarok kilyukadni, hogy alacsony fordulaton jobban nyom az ember padlót, mert a nyomaték-teljesítmény maximuma alatt van sokkal, több idő kell míg felpörög, míg magas fordulaton nem kell akkora gáz a gyorsuláshoz, hiszen az optimálishoz közel van, ezért kevesebb is lesz a szükséges üzemanyag. Vagyis ha mondjuk 60-ról 100-ra ötödikben gyorsítok, akkor amellett, hogy lassabb lesz, mintha negyedikben tenném, még többet is fog fogyasztani. Vagy ha mondjuk ötödikben kell hozzá 11 másodperc, negyedikben kellene mondjuk 8, és én negyedikben is csak 11 alatt gyorsítom fel, akkor máris kimutatható hogy nem nyomtam padlót, nem kellett annyi üzemanyag.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Jaffa75
őstag
válasz flegga92 #52214 üzenetére
Használtam 8g szedánt 1 évig... 280e volt benne amikor eladtam, de az égegyadta világon semmi sem zörgött benne. (Qru ült benne párszor)
A csomagtartó kevésbé jó mint az Ufóban, a fogyasztás viszont lényegesen jobb. Vennék nyugodt szívvel még 1x - most egy 1.6 H Astra van cégesként nálam, a legkönnyebb lábbal sem tudom 7 alá vinni a fogyasztását - ezt az 1.8n Hondával behoztam 6 alá!
-
BigBlackDog
veterán
válasz flegga92 #52225 üzenetére
Civic (UFO) ugyanúgy benyalja a 7-7.5 litert 130-as tempó mellet. Hiába a hatos váltó, 130-nál 3450 körül forog. Szóval nem hosszabb az utolsó fokozat, mint egy ötösben, csak kisebb az ugrás a fokozatok között.
Egyszer sikerült 90-100-as tempóval végigjönnöm a pályán, akkor kért 5.8-6.3 l/100 km között.
[ Szerkesztve ]
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz flegga92 #53453 üzenetére
Az utolsó néhány sorban írt dolog érdekes azért. Nem sok márkánál tudok olyanról, hogy 250e km felett ilyen vékonyságú olaj is még "jó" a motorba (és nem szivárog ki, nem fogy az olaj), Hondás köröken viszont már több ilyen esetről is hallottam. Pedig elvileg, ha a motort kímélve használják legalább a bemelegedés időszakában, akkor szerintem nem kéne még 200-300e km után annyira lepusztulnia, hogy vastagabb olaj kelljen bele.
-
Jaffa75
őstag
válasz flegga92 #53853 üzenetére
Szia,
ugyanebben a dologban gondolkodom... az én vasam (már nem Honda) kocsibeálló alatt áll, szóval nem annyira durva az igénybevétel mint nálad, de télire védenem kellen, meg a folyamatos por is plusz melót okoz...
Amiben gondolkodom, az ilyesmi, ez nem a gagyi kategória, elég sok + visszajelzéssel.
A belső bélelés lényeges, illetve az, hogy "elég sok" garanciát vállalnak rá. Ha ráveszem magam, jelzem a tapasztalatokat vele kapcsolatban! -
nagyúr
válasz flegga92 #54064 üzenetére
Ha ügyes és normális szakid van, akkor a kiütés után össze tudja préselni újra. Nekem az egyik keréknél ez már 2x volt bejátszva, azóta is kutya baja a csapágyaknak. Ehhez persze kell prés, meg kis kedv dolgozni, a szerelőnek ugye sokkal egyszerűbb szimplán kivenni a csomagolásból az újat és azt berakni
Viszont mindenképp inkább ezt javaslom, mintsem a tőcsavar flexelését, mert ilyet is láttam már. A hátsó felét félig lecsapták, hogy beférjen csapágy csere nélkül.
-
BlacKSouL
addikt
válasz flegga92 #54062 üzenetére
Minden esetben érdemes megnézni a kerékőr dobozát, ha megvan, mert más-más értékek lehetnek. Én is pl. kisebb értékre emlékeztem, pedig nem kisebb, mint a kézikönyv szerint a kerékcsavaroké (ami 108 Nm). Ettől függetlenül nem tudom, hogy kisebb autónak lehet-e kisebb nyomatékú, esetleg a kerékőr létezik-e másféle akár gyári Hondás is.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Suzuki topik
- ASUS routerek
- Sorozatok
- Windows 10
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Formula-1
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...