- Google Pixel 9a - a lapos munka
- One mobilszolgáltatások
- A Samsung bemutatta az Exynos 2500-at
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel topik
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#90088192
törölt tag
válasz
kovy79 #71735 üzenetére
Szia
DC módban egy Hall effektuson alapuló mérési eljárás van, ami azt jelenti, hogy minden alkalommal amikor kinullázod, akkor a remanens mágnesesség által megváltoztatott alapjelet állítod nullara.
Más szavakkal: Amikor mersz a lakatfogóval DC áramot, felmágnesezed egy picit a vasmagot ami a mérést végzi, ezt a felmágnesezett érteket kell 0-nak tekinteni. 2 Dolgot Tehetsz próba kent:
- Próbálj meg váltakozó áramot merni vele hosszabb ideig, és legalább a kijelzőn mutatott értek legyen a mérendő érték(Lemágnesezés), vagy próbáld meg az ellenkező irányba használni az áramot tekintve.
- Mágnesesen leárnyékolt dobozban tartani, mert a fold mágneses mezeje is képes befolyásóni a Hall érzékelőt.Minden DC-t mérő Lakatfogó ezt csinálja, csak más mértekben, nekem egy Fluke 376 lakatfogóm van és ugyan ezt csinálja, nekem kb 1.1A a kezdeti érték
-
And
veterán
válasz
kovy79 #45722 üzenetére
Mivel a lítium-ion egy összefoglaló név, eleve nem csak egyféle kémiát takar. Itt egy elég bő leírás arról, hogy mely típusokat értünk ebbe a kategóriába: [link]. Eltérő jellemzőik vannak kisütési / töltési végfeszültségben, maximális töltőáramban, fajlagos energiatartalomban, meg egy rakás kategóriában. De még azonos li-ion kémia esetén is eltérhet az egyes gyártók ajánlása. A 4,2V is egy ajánlás mondjuk a leggyakoribb lítium-kobalt-oxid (LCO) esetén, mert igazából e fölé és alá is vihető (itt századvoltokról van szó), de az élettartam illetve az elérhető ciklusszám ettől függhet valamelyest.
-
Magnat
veterán
válasz
kovy79 #45722 üzenetére
Biztosan többféle van, itt egy 4.35 voltos cella: [link] "Max. Charge Voltage:4.35V"
És itt egy töltő, ami tud is 4.35-re tölteni: [link]
"A készülék hátulján található kapcsoló segítégével pedig a cellánk névleges feszültségének megfelelő értéket állíthatjuk be:
- 3.2V LiFEPo4 cellák töltéséhez, 3.65V-ra tölt
- 3.6V lithium ion cellák töltéséhez, 4.2V-ra tölt (a forgalomban lévő Li-ion cellák 99%-át 4.2 Voltra kell tölteni, tehát ez a helyes beállítás)
- 3.8V lithium ion cellák töltéséhez, 4.35V-ra tölt (néhány LG és a Samsung 28A ill. 30A Li-ion cella 4.35 Voltra tölthető)
Ez a funkció - noha a beállítás a kijelzőn is megjelenik míg nem helyezünk be cellát, ill. behelyezett cella esetén kétszer megnyomjuk a gombot - nagy odafigyelést igényel, pl. ne töltsünk 4.35V-t felvenni nem képes cellát 3.8V beállításon!"
A 4.35-ös (az előző hsz-ben véletlen 4.3-at írtam) cellát 4.2-re töltve értelemszerűen nem kapjuk meg a teljes kapacitást, de bajt nem okozunk vele, fordítva viszont károsodhat az akku, szóval tényleg figyelni kell.
[link] <- itt is van pár 4.35-ös töltő+cellák
-
Dr. Romano
veterán
válasz
kovy79 #45631 üzenetére
Köszi az infót
Aprón néztem ki egy Samsung Gio-t, lényegében csak IP kameraként szeretném használni. Szóval egyedül a kamerának és a wifinek kéne folyamatosan működjön (igen a kijelző alvó módban lesz + gyári sima rendszer mindenféle háttérben futó app nélkül).
Ezt a tesztet megcsinálom asszem van itthon valami 500-as töltőm. Mivel az aksi jó benne, így azt szeretném hogy a napelem nappal töltené éjszakát meg remélhetőleg átvészelné az akkuról. -
-
Kernel
nagyúr
válasz
kovy79 #45573 üzenetére
Ha nagyon leszabályzom, akkor van ilyen, hogy bekapcsoláskor nem bír elindulni, ezért ennél megoldásnál úgy kell beállítani, hogy előbb lehúzom minimumra, hogy megálljon, utána addig tekerem a potmétert, míg beindul, plusz még egy kicsit, hogy bekapcsoláskor is biztosan elinduljon. Bekapcsoláskor pedig (hidegen) eleinte figyelni kell, hogy mi történik.
Tehát ez még érthető is, ha csak ennyi volt a gond. Ott kezdődik a kellemetlenség, ha az alulméretezett potméter túlmelegszik, beég a csúszka érintkezési pontja, átmeneti ellenállás, kontakthiba keletkezik. De azt észre lehet venni abból is, hogy később sem stabil.
-
HollyBoni
veterán
válasz
kovy79 #45573 üzenetére
A ventilátorok csendesítésének legegyszerűbb - bár messze nem a legjobb - módja a soros potenciométer.
Itt pontosan mit ért a szerző?
Még egy kérdés, a két venti amit vezérelni kell házon kívül lesz, a kábelt kb 1 méterrel meg kéne hosszabbítani. Erre a célra milyen vezetéket használjak?
-
-
Batman2
őstag
válasz
kovy79 #45497 üzenetére
Szevasz
Ad áramot a szelepre, van alapjárat, szóval egyáltalán valamit működik, de az nem egyértelmű, hogy magasabb fordulatszám esetén, motorféken le is kapcsolja.
Próbáltam a panelon mérni műszerrel a feszültséget, hogy mikor van, mikor nincsen a szelepen, de nem volt egyértelmű.
Alapjáraton mindössze 7V körüli érték mérhető a szelepet meghajtó tranyó lábán, ha kicsit felpörgetem a motort, akkor felmegy 11V-ra.
Motorféken nem láttam egyértelmű jelzést a műszeren, hogy megszűnne egy időre az áram.Teszek a panelra közvetlen két kontroll LEDet, egyiket a pedál lábra, a másikat pedig a szelep lábra, akkor jobban látom hogy mit csinál.
ha ez sem kapcsol le motorféken, akkor elgondolkodtató, hogy hol a hiba, mivel a mostani, Lada Samara vezérlő sem kapcsol le, pedig a leírás szerint, megfelelő bekötéssel, a fordulatszám jelre annak is le kellene kapcsolnia.
A végén ki derül, hogy a gyújtás elektronikában van a hiba és nem megfelelő a fordulatszám jel, ami lead az alapjárati vezérlőnek !
Nem tudom, hogy romolhat e el úgy, hogy ez a része rossz, viszont a gyújtást pedig mégis megfelelően vezérli, a motor rendben megy vele ??
Lehet, teszek egy monitor LEDet a fordulatszám jelre is, hogy lássam mit csinál.
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
kovy79 #45323 üzenetére
Nem azt írtam, hogy spéci töltés vezérlő kell hozzá, az kell egy Li akkuhoz, a NiMH, vagy NiCd-hez viszont illene egy konstans áramú töltés, vagy legalábbis valami áramkorlátozó, vagy legalább egy akkora trafó, ami eleve nem tud többet adni, mint ami még nem terheli túl azt.
Viszont valami áramkorlát mindenképpen kell, ha nem gyorstölthető, mert többet is fel tud venni a kicsi belső ellenállása miatt, mint amennyi még egészséges neki !
Egyébként az RC akku pakkok töltése sok esetben egyáltalán nem a korrekt töltésről szól, hanem arról, hogy minél rövidebb idő alatt, minél több áramot bele pumpáljunk az akkuba !
Ettől az akku egészen biztosan jól felmelegszik, ami igencsak rövidíti az élettartamukat, és a táp is felforrhat, ha nem megfelelő.A legprimitívebb töltés, a kapacitás 1/10-edével való töltés az, ami különösebb szabályozás nélkül, egy áramkorlátozóval is elmegy, ha pedig feltöltött az akku, de még mindíg kapja ezt a töltőáramot, akkor lassan elkezd melegedni, így dolgozza le a felesleget.
Ha viszont nagyáramú töltés van, akkor már a töltés közben is jelentősen melegszik az akku, a belső ellenállása miatt, ha pedig feltöltött, és rajta hagyjuk, akkor ez is szétrobbanhat, de mindenképpen károsodik !
Nem hiába van nagyobb teljesítményű, gyorstölthető cellákon biztonsági szelep, ami ilyenkor kinyit a robbanást megelőzendő.Üdv.
-
Dany007
veterán
válasz
kovy79 #45357 üzenetére
Okés, de mért nem lesz hosszú életű? Akkor nem erre valók ezek a potik?
Egy ilyen mondjuk annyira különbözik a linkelt potitól?Igen, néztem ezt a leírást. Nem nagy dolog. Visszamegyek a boltba és lekérem hozzá a cuccokat. A leírás alapján összeforrasztom és kész? És mivel vezérlem? Mármint érted... nem látom hol a tekerő
@ffodi:
Na pont ezt linkeltem.
Nyilván nem párezer forinton fog múlni a dolog. Csak a venti volt 10k+posta...
-
Batman2
őstag
válasz
kovy79 #45305 üzenetére
Lehet, hogy valóban abban a tápban nem volt még egy előtét ellenállás sem, direktben adta az áramot az akkura, viszont az RC akkuk gyorstölthető típusok, így azok elviselik, ha 1-2A megy is rájuk, legfeljebb a trafó forr fel a teljes terhelés miatt.
Viszont az átlag akkuk nem gyorstölthetőek (1C vagy nagyobb töltő áram), legfeljebb gyorsított töltés lehet (0,5C vagy kevesebbel), amihez vagy egy nagyon kis teljesítményű, kis áramú trafót használnuk direktben (pl. 400mA max áram), vagy pedig kell valamilyen áramkorlátozás.
Üdv.
-
And
veterán
válasz
kovy79 #45296 üzenetére
"Nem hinném, hogy 1-2A-nél többet tudna leadni (azért erre is figyelj oda)"
Pont ez a baj vele.. Az akkuk belső ellenállása még lemerült állapotban sem biztos, hogy elegendően 'kicsi' áramot hajtana át, így a táp túlterhelődhet.
"Az akkupakk 7db 1,2V-os cellából áll? Ha igen, 10V-tal is lehetne tölteni (7x1,44V)"
Az az 1,44V semmilyen tekintetben nem szentírás. Egy soros ellenállás valóban segíthet a dolgon, de ettől függetlenül nagyon észnél kell lenni az ilyen nem automatizált töltés során, és továbbra is az áramot célszerű figyelni / számítani (legfeljebb C/10 környékén tartani, abból nem lehet gond), nem a feszültségből kiindulni.
Mod. @ 45297: ha a 8,4V az akkumulátoron van, akkor az nem inkább névleges feszültséget jelent? Mert az oké, hogy egy két cellás Li-ion végfeszültsége ennyi, de a névlegese csak 2x 3,7V. Persze biztosat csak a kérdező tudhat. -
Batman2
őstag
válasz
kovy79 #45273 üzenetére
Szevasz
Én is gondoltam bontóra, de mivel ezek az autók mind 24-25 évesek (csak 89-90'-ben gyártották őket), így mindegyik ennyi idős, tehát ugyanúgy lehet baja, ráadásul úgy hallottam, hogy sok 4T trabantnál volt már gond a két vezérlő dobozzal (bár lehet inkább a gyújtás elektronikával).
Ha megcsinálom, és sikerült, akkor nagyon szívesen megosztok minden információt !
Üdv.
-
-
darvinya
titán
válasz
kovy79 #45031 üzenetére
Nem éppen.
Mert méréseket tud mérni, és így tilt a szoftver, bizonyos szoftverrel IrDA csatlakozóval lehet távirányító/távmérő, sztereó mikrofon, hívás felvevő gomb működtetése, hangerő állítás, stb.
Ha egy szimpla jack ajzat lenne erősítő végén, ilyeneket nehezen lehetne kivitelezni.Még 1 pl: SE X1 készüléknek azon keresztül lehet tv-re csatlakozni képpel/hanggal.
-
darvinya
titán
válasz
kovy79 #45019 üzenetére
Multitask, azaz fut több program egyszerre (nálam pl Smart Voice Recorder) ...
Mint emulálva igen, de nem valós.
Én is meg akartam oldani, de a google nem engedi a programok közvetlen hozzáférését a fő hangfolyamhoz.
és (#45020) csadi0011
Pont emiatt nem tudsz egyszerre felvenni, csak egy 3. csatornán.
Nem véletlenül kell a root.De egy külső eszközzel felveheted (pl: diktafon aminek van jack bemenete), zaj csak annyi lesz, ami a két eszköz alapból generál.
-
mezis
félisten
válasz
kovy79 #44935 üzenetére
Sokkal hamarabb fog elrohadni. (Hacsak nem rézből van a karosszéria.
)
A vezeték réz. Jó esetben horganyzott saru lesz a végén és az fog érintkezni a csupasz vaslemezzel, amit nem fognak utólag lefesteni.
(Láttam már olyan riasztó testelést, amikor a csupasz rézvezetéket hozta össze a vaslemezzel a motortérben...) -
-
-
#22145024
törölt tag
válasz
kovy79 #43925 üzenetére
csak olvastam vmi szalagcímet a napokban, ahol a fentnevezett hivatal egy jeles képviselője határozottan felhívta a figyelmet erre az összeghatárra.
hobbyking: én is úgy emlékeztem, de most nézegetve a honlapjukat, semmi erre utaló infót nem találtam, mindenhol a hong kongi címük van megadva -
darvinya
titán
-
#22145024
törölt tag
válasz
kovy79 #43917 üzenetére
igen, mert a ráteendő szíjtárcsa már eleve 10-es furattal van; onnét tudtam volna mondjuk 10/8-as szűkítővel dolgozni. De ahogy nézem, azzal az adapter amit linkeltél, azzal majdnem közvetlenül megoldható és ráadásul patronosan szorít, ami mindenképp jobb, mint egy radiális hernyócsavar.
Magyarban melyik a legnormálisabb RC fórum, ahol 2nd handként tudok ilyeneket venni? Nem várnék az ebayre, és a ~20USD összeg feletti esetleges macera sem vonz. -
#22145024
törölt tag
válasz
kovy79 #43899 üzenetére
"Az egész kitépődött a kezemből"
Hobbykingen néztem őket, van egynéhány meglepően olcsó darab is; 20 ojró alatt akár még 500W körüli peak teljesítménnyel is. Ezt mondjuk nem tudom, mennyit jelent "normálban", de ha csak az 1/5-ét, már az is jónak számít (nálam)
Persze egészen másra használnám, nem RC dolgokhoz. Össz-vissz egy dolog nem tetszik bennük, hogy elvétve akad csak 6mm-es tengellyel brushless motor, az is horror pénzért, 8-ast meg tán nem is láttam eddig... -
Drótszamár
őstag
válasz
kovy79 #43848 üzenetére
-20°C alatti hőmérsékletet kell több órán keresztül kibírnia az akkunak, ha szerencsénk van, akkor talán -30°C alá is beszalad majd pár órára a hőmérséklet. Van olyan változat ami kibír annyit?
Li-SOCl2 elem már bizonyított a hidegben, igaz csak adatgyűjtőben, annak elég a 2V is, és minimális a fogyasztása. (1200 mAh-s elemmel 1,5+ évet elmegy)
-
PH-User
addikt
válasz
kovy79 #43291 üzenetére
Sziasztok!
Itt vagyok újra, még mindig a hangfalszettel küszködök...
Kiemeltem a végfok IC-jét (ST STA540), beraktam a datasheet-jében található dual-bridge áramkörbeés úgy mindkét oldala egyformán szól... (Az eszközben sztereó+híd üzemmódban van kiépítve)
Viszont, ha megfogom a bemenet Jack dugójának egyik gyűrűjét akkor fele annyira szól csak, mint mikor a másik gyűrűt fogom meg. Ilyenkor mi van?
Ha adok rá jelet, akkor szépen, egyformán szól mindkét (hidalt) csatorna.Mi romolhat még el egy ilyen áramkörben? Mit keressek?
Kérlek, segítsetek, nem tudom hogyan tovább.
-
PH-User
addikt
válasz
kovy79 #42969 üzenetére
Úgy tűnik, hogy korai volt az öröm, ma próbáltam elfogadtatni vele a távirányító jelét, de nem sikerült így újra akartam programozni, de azóta nem sikerül. Mikor az első végállást akarom beállítani akkor megnyomom a gombot és kb. 2mp után megáll, holott futnia kellene míg mechanikusan meg nem állítom... Próbáltam nullázni a memóriát a két gomb 5mp-ig egyszerre történő megnyomásával de nem jártam sikerrel. Úgy tesz, mintha nullázódna, de mégse. Már nem tudok mit kitalálni..... Ötlet?
-
PH-User
addikt
válasz
kovy79 #42859 üzenetére
Sziasztok!
A hét folyamán megrendeltem a relét, ki is próbáltam és kiderült, hogy a másiknak sincs semmi baja, mert ugyanúgy viselkedik, mint az új...
Beforrasztottam az áramkörbe az új relét de ugyan az a problémám.
Igen, elolvastam a gyári dokumentumot és a szerint próbáltam programozni, de nem azt csinálja amit kellene............
Ez a dokumentum, 106. oldaltól magyar..."A garázskapuhajtás a "Kapu fel" irányba fut a mechanikus végütközőig, majd onnan kb. 5cm-t vissza."
Nos, mivel asztalon próbálom ki a kütyüt, így csak pörög, meg sem áll...
Hogy tudnám imitálni a mechanikus végütközőt?Ha az "a" kezelőgombot megnyomom, akkor megáll a fogaskerék, majd mikor újra megnyomnám ugyanabba az irányba indul el.
"Ezt a pozíciót korrigálni is lehet; -ehhez nyomja meg az "a" kezelőgombot és tartsa lenyomva, amíg a kívánt pozíció elérése meg nem történt. Minden gombnyomásnál változik a mozgásirány."
ÉS ITT a legnagyobb gondom, hogy NEM VÁLTOZIK a mozgásirány!
Kérem segítsen valaki, mert már a hajam égnek áll tőle és nem akarok újra feleslegesen vásárolni.
-
PH-User
addikt
válasz
kovy79 #42856 üzenetére
Szia!
Nem az a gondom, hogy nincs Magyarországon, hanem az, hogy relét már találtam 460Ft-ért, viszont 2000Ft alatt nem küldenek semmit vagy küldenek, de 1500Ft a postaköltség.
Így lesz a 360Ft-os alkatrészből 1960Ft-os.
Arra gondoltam, hogy aki nagyvárosban lakik és pl. arra vezet útja és nem nagy teher neki, akkor megvenné és elküldené nekem aztán rendeznénk...Annyit mondott a gazdája, hogy előtte úgy működött, hogy programozásnál beállította az egyik irányt, majd a másikat és így tudta a szerkezet, hogy mikor kell megállni és mikor kell és mennyit visszaindulni.
Mikor hozzám került, akkor próbáltam programozni, de nem sikerült. Az egyik irányt beállította, aztán a másikat már csak vitte tovább ugyanabba az irányba.
A táp kimenetét még nem mértem, a relét mértem, Lompos kolléga azt mondta, feszültség elvételre/rákapcsolásra változnia kellene az érintkezőknek, hogy mikor melyik nyit/zár. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
ozzy711
őstag
válasz
kovy79 #21513 üzenetére
Attól függ mekkora terhelésű a 7805-ös, mert a megfelelő teljesítményű előtét ellenállással is csökkenthető a bemeneti fesz.
Egyébként én csak a 7824-nél láttam 40 voltos bemenetet. A 05-nek a 24 volt is rengeteg!
El fog fűteni kb. 16-19 voltot. Így még terhelned sem kell és csak gigászi hűtőbordával tudod csak kordában tartani! Ide kelleni fog még egy 7812-is. Azért tudom, mert én is hasonló cipőben járok, csak 20 volttal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Milyen autót vegyek?
- Medence topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Sony ECM-W2BT
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Honor 400 lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bontatlan ASUS TUF Gaming F16 FX607JV-QT212 Notebook
- Samsung Flip 2.0 PRO 65" WM65R + Connectivity tray + Gurulós állvány
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest