-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #177250 üzenetére
És ezek közül az egyik elírás máig, nekem van belőle, és OFC, mint a neve
-
lenox
veterán
válasz
MasterMark #177243 üzenetére
315/322=0.97826. Tehat kb. 2%, oldalankent 1% van igy levagva.
-
mandju
senior tag
válasz
MasterMark #177243 üzenetére
1cm 6 pixel, ha jól számolom
tehát legrosszabb esetben 20-21 pixel veszik el oldalanként... az 1920-ból. -
-KP-
addikt
válasz
MasterMark #177239 üzenetére
Te kifizetnéd egy szőtt maszkolós hangáteresztő vászon árát?
-
Skyner
tag
válasz
MasterMark #177147 üzenetére
frekvencia spektrumra értendő, nem SPL-re.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #176996 üzenetére
A bed a fix csatorna, ami nem mozgó objektum, hanem például a bal surround. Azért változik, mert sok esetben, amikor nincs rájuk épp szükség (itt például amikor nem szólnak a hátsók), fel lehet őket használni objektumként. Fent a bedek és objektumok száma az, amit az Atmos sáv állít magáról, lent viszont lejátszás utáni elemzés után a valóság van, amiről kiderül, hogy tényleg igazi Atmos-e a sáv, illetve hogy dinamikus objektumok is vannak-e benne. A Witchernél például csak előbbi igaz, mert bár 7.1.2, de az fixen bele van égetve, itt viszont egy 5.1 + valódi mozgás látszik, vizualizálóban megnézve is nagyon szép. A zöld és piros pontok a kimeneti csatornák, az összes pont az, hogy miket támogat az Atmos renderelő, a zöld pedig az, ami ebből be is van kapcsolva.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #176951 üzenetére
Nem, ott fix volt a keverési mátrix, itt pedig folyamatosan változik (ezt a mátrixot hívják úgy, hogy Joint Object Coding). Sőt, a keverési szűrők lecsengése miatt sokszor az is változik, hogy mikor melyik számú csatorna melyik helyet jelenti. Elvégre objektumalapú lenne a kódolás, de sajnos a gyakorlatban úgy működik, hogy minden objektum egy fix csatornapozíció, csak úgy van beállítva, hogy a metaadat igazi Atmost jelezzen. Ezzel egyébként 9.1.6-ig nincs is gond, aminél feljebb úgyse megy senki, ezt tökéletesen ki lehet használni, de mégis csalódás, hogy Dolby demókon kívül nem lehet nézni a szépen repkedő objektumokat.
-
BIGi75
senior tag
válasz
MasterMark #176717 üzenetére
Én az eq-t ki is kapcsoltam, van a sony fülesben is alapból szerintem basszus meg magas kiemelés. De lehet, hogy mozira jobb mint a sennheiser.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #176715 üzenetére
Biztos vagy ebben?
-
BIGi75
senior tag
válasz
MasterMark #176711 üzenetére
Testesebb a hang Dolbyval, hangosabb is, ezért nehéz megítélni a dinamikát ki/be kapcsoláskor, mert halkabb sztereóban. A térérzet növekedés mellet meg nincs kérdés. Nekem egyértelműen jobb Dolbyval és a dac bluetooth-ja is megoldódott a lejátszós pc-n
, megnézek így egy pár filmet a 6 nap free alatt.. Már csak azt nem tudom, hogy a 6400ft vajon lifetime?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #176711 üzenetére
Azért nő a dinamika, mert a sima 5.1/7.1 lekeverések többsége egyszerűen eldobja a surroundot, Atmosnál meg ez megvan. Én nem érzem hatásvadász EQ-nak, de természetesen valamit változik a HRTF miatt. Még mindig arra jó, hogy pontos irányokat hallj fülessel, amikre az enélkül nem képes.
-
skippper
senior tag
válasz
MasterMark #176670 üzenetére
Spatial audio, egy kis matek meg fizika, cserébe kapsz jobb térhangzást. Ügyes tud lenni igényesebb fejhallgatóval.
-
skippper
senior tag
válasz
MasterMark #176660 üzenetére
Tudom
nem mondtam, hogy nincs, csak nekem ez tetszett meg elsőre. Milyen előnyét látod annak a konstrukciónak?
-
skippper
senior tag
válasz
MasterMark #176658 üzenetére
-
denesdr
addikt
válasz
MasterMark #176609 üzenetére
Pont erről van szó. A beforgatott dobozoknál látszik is a magaskiemelés. Ha nincs beforgatva, akkor a fő hallgatói pozíció off-axisba kerül és ott csökken is a kiemeltség.
#176610 skippper lásd ^
A hallgatói pozícióból mért egyenes (nem konyuló) magasátvitel átalában a hullámfront magasba húzására utal. Én is a falra merőleges felállást választanám. -
Tamoo
nagyúr
válasz
MasterMark #176423 üzenetére
-
python1
veterán
válasz
MasterMark #176247 üzenetére
Idézett szöveg a másik fórumról.
"Úgy nézett ki, hogy lemaradok róla, de végül utolsóként még sikerült megvásárolnom az építési terveket. Titoktartási szerződést irattak alá velem,"
Egyébként ez a gyári oldal. -
hatala
tag
válasz
MasterMark #176184 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a választ!
Újra átnéztem a lehetséges konfigurációkat, tényleg vagy a bi amp, vagy a többi variációhoz biztosítja azt a 2 csatornát, együtt nem megy.
Szerintetek egy Behringer A500 végfok megfelelne a + 2 atmos csatornának? -
mettek
addikt
válasz
MasterMark #175816 üzenetére
Én ugy vettem észre hogy ilyenkor többet kell rátekernem de lehet tévedek. Meg eddig bántotta a fülemet a bemért hang. Most nem.
-
denesdr
addikt
válasz
MasterMark #175692 üzenetére
"Papíron" és a valóságban is most éppen 2,3kHz. Aktív váltás, saját építés, az egyik mérésnél kikapcsoltam a magasat a másiknál meg a közepet. Ha kettős kábelezhető a dobozod és az egyik terminál a magashoz, a másik meg a (mély)középhez vezet, akkor könnyen kivitelezhető a mérés nálad (vagy másnál) is.
-
denesdr
addikt
válasz
MasterMark #175681 üzenetére
-
denesdr
addikt
válasz
MasterMark #175681 üzenetére
-
denesdr
addikt
válasz
MasterMark #175679 üzenetére
Ja, bocs nem néztem! Viszont time gating akkor is kellene a méréshez, hogy a szobai visszaverődések ki legyenek szűrve.
-
denesdr
addikt
válasz
MasterMark #175677 üzenetére
Szobában, hallgatói pozícióból való mérés alapján ezt nehéz megmondani a kicsi hullámhosszok miatt. Ehhez egy time gated mérés kellene, mikrofon a dobozok előtt, a magas és a középhangszóró között, ne túl közelről és ne is túl messziről mérve.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
MasterMark #175638 üzenetére
Ha 48dB-es cavernes crossvert próbálgatod, az azért olyan hatalmas galibát nem szokott csinálni a környezetében. Ha csak kis időzítési hiba van a subnál (ha egyáltalán van), azt a tüskeszerű beszakadást nem egyszerű kiszúrni film vagy zene közben.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
MasterMark #175634 üzenetére
Ha sehogy nem jó, akkor máshol próbálsz meg váltani, vagy ha nem túl nagy hibáról van szó, akkor beletörődsz. Szinte mindenkinél vannak hibák. A legnagyobb hiba a tökéleteset hajszolni egy tökéletlen szobában.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175634 üzenetére
Subbal semmit. Amíg nem készül el az időbeli tisztogató (majd az Atmos támogatás után), addig az átlagos késleltetésére lövi be automatikusan. Az a gond, hogy gyakran 100 ms eltérések vannak különböző frekik közt, mint azt pl. az AudioHolics mérési mutatják. Olyat tudsz még próbálni, hogy a delay mérést 40-50 Hz HPF után csinálod, az a nagyon torz frekiket kiszedi, hogy egyértelműbb legyen a mérés. Persze ez is csak tüneti kezelés, sokat gondolkoztam egy jobb delay elemzőn, de még túlmutat a tudásomon.
ada19: a csúcsa ellentétes irányba néz, mint a többinek.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175632 üzenetére
Ne bántsd, mert minden rendben van
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175630 üzenetére
Számít, csak ellenőrizni kell. Ezért van a javító pipa alapból kikapcsolva, mellette pedig egy figyelmeztetés, hogy ellenőrizd, mielőtt használod.
0 fokos méréshez simán töltsd be azt a fájlt (a 90 fokost pedig clear-eld), és állítsd a főmenüben sztereóra.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175628 üzenetére
Ez azt jelenti, hogy hibásan tippelt, és valójában helyesen áll a fázis.
-
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #175624 üzenetére
A mikrofon gainjét nyugodtan hagyd az alapértelmezetten, a mérés hangereje meg legyen határozottan hangos, de ne nagyonhangos.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175624 üzenetére
A relative distance teljesen helyes, annyit mond el, hogy a teljes rendszert figyelembevéve (pl. DSP késleltetés a subban) mennyivel tűnik messzebbinek, mint a legközelebbi. A polarity csak a centernél és a subnál inverz, azt valószínűleg jól tippelte, de csak az IR-ek adnak rá biztos választ (lásd első pipa az IR filter panelen).
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175599 üzenetére
Olyat már láttam, ahol csak zone 2-re volt jó, semmi másra.
-
gg72
veterán
válasz
MasterMark #175549 üzenetére
Igen, áramtalanítottam is délután, de semmi sem segített. Amilyen váratlanul jött elő a hiba, most olyan váratlanul tűnt el, de félek, hogy ezek után előjön még... Mostanában többször hallgattam fülesen keresztül, lehet talán valahol itt kell az okot keresni.
Viszont ahogy nézem, gyakoraltilag újonnan most nem lehet erősítőt kapni, gondolom a chip-gondok miatt.
-
gg72
veterán
válasz
MasterMark #175543 üzenetére
Valószínűleg ez lesz, mivel ha rákötöm az egyik frontot a center helyére, az sem szól, vagyis gyakorlatilag eltűnt 4 csatornám a nyolcból. Akkor ennek annyi, vagy mit próbálhatnék még ki, mit tanácsoltok? Volt már valakinél ilyen, hallottatok ilyen hibáról? Egyelőre kénytelen vagyok mindent sztereóben hallgatni, szerencsére az még működik...
-
Almost01
csendes tag
válasz
MasterMark #175532 üzenetére
Köszönöm. Az aktívat is rá tudom kötni az erősítőmre, hogy az erősítse, nem kell a sajátját használni ugye?
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175468 üzenetére
Igen, ilyenkor erős rendszernél simán van, hogy +20 körül akad ki, gyengén pedig el sem éri a 0-t. A skála akkor mászik el, ha rossz a mikrofon, de általában a hangerő nem gond.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175466 üzenetére
Az a baj, hogy nem mindenhol. Valamelyik kalibrálás ezt is valósan beállítja, valamelyik hozzá se nyúl.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175462 üzenetére
Srácok, amiket írtok, ezek mind relatív hangerők, magukban semmit nem jelentenek.
Nálam például % van, és a referencia szint, ami sokaknak elviselhetetlen, 36%-ra esik.
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz
MasterMark #175405 üzenetére
Hát nem rég.. Kozel 100 óra biztos van benne. Persze ebben van tv nezestol kezdve minden. Változott, de meg mindig nem tetszik, es tényleg főként a magas hiányzik.
-
powerup2
addikt
válasz
MasterMark #175290 üzenetére
Nézd meg elvileg van jó pár film [link] csak én még nem találkoztam ilyennel. Amit emlitettél a képarány változást én is láttam már. Nolen filmeknél van sokszor ilyen. Amit imax kamerával vesznek fel ott vált képarányt.
-
powerup2
addikt
válasz
MasterMark #175288 üzenetére
Ezt tudom csak ígérték hogy jön az imax enhanced változat lemezen közbe meg nem . És kb egy lemezes filmet se találtam ami ilyen enne .
-
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #175272 üzenetére
Utózengés nem hangfal-függő, szóval valszeg mérési hiba.
A kalibrálatlan mikrofonok pontatlanabbak a magas sávban, de ez a szobai elnyelés általános viselkedése is: magasban lekonyul az spl.
(Ezért sem szabad pl. szivaccsal teleaggatni a szobát elnyelőnek, mert erre rátesz két lapáttal)Nem akarom eladni, de ha szeretnéd, kölcsön adom.
-
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #175269 üzenetére
Az Nem lehet, h vmi berezonál a szobában?
De simán lehet mérési hiba.Egyébként tudod hol lakom, tudod, h van rendes mikrofonom, szóval...
-
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #175257 üzenetére
Szobaakusztika nagyobb problémáit az is simán megmutatja, a mélyben a 5-10-20 Hz-es hullámhegyeket-völgyeket. Mikrofonok kalibráció nélkül főleg magas frekiken adnak eltérő értékekeket.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175254 üzenetére
Attól függ, mit mérnél. Pár dolgot megmutat (szakadások, fázis, stb.), csak kalibrációhoz pontatlan.
-
powerup2
addikt
válasz
MasterMark #175254 üzenetére
nincs
-
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #175234 üzenetére
Ha összességében 1% alatt van a torzítás, az azt jelenti, hogy normális minőségű a hangsugárzó. A mélynél ahol elkezd meredeken emelkedni jelenti a hangsugárzó / hangszóró fizikai korlátait. A tüskék vannak benne, azt meg kell vizsgálni pl. az SPL görbével együtt, ott lehet kiemelés vagy kioltás, esetleg szubbal együtt mérve fázishiba.
A 2,5 kHz körüli növekedés pedig valószínűleg a hangváltó miatt van. -
BBéci
legenda
válasz
MasterMark #175136 üzenetére
Nem csak arról.
Ezt írta hackeeeee: "Akkor mondom azt, hogy az sincs a Yamahában, csatornánként van vágási frekvencia, de a sub-hoz semmi ilyen nincs".
Vagyis nincs vágási frekvencia állítási lehetőség a "sub-hoz". Erre írtam, hogy az nem kell, elegendő az LPF for LFE. És ha az fix 120 Hz, az rendben van.Nagy a baj, hülyülök!
Tényleg van 200 és 250 Hz is. -
BBéci
legenda
válasz
MasterMark #175132 üzenetére
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz
MasterMark #175122 üzenetére
Akkor mondom azt, hogy az sincs a Yamahában, csatornánként van vágási frekvencia, de a sub-hoz semmi ilyen nincs, de ezt itt meg is kérdeztem korábban, és mondták is, hogy a Yamaha-knál nincs lehetőség állítani.
A Denonnál Crossover freq-nak hívták, a sub vágási frekijét, de teljesen lényegtelen, szerintem.
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz
MasterMark #175106 üzenetére
Aha, hát jó, oké, köszi.
-
hackeeeee
Jómunkásember
válasz
MasterMark #175104 üzenetére
Ő, amíg nem volt Atmos dobozom, addig Dolby+ (5.1) volt, ahogy bekötöttem a az atmos dobozokat, onnantól Dolby Atmos lett.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175098 üzenetére
A megmaradt pénzből arra is tud jobb megoldást venni.
-
I'am Dony
őstag
válasz
MasterMark #175067 üzenetére
Nyugodtan hagyd ìgy.
-
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #175067 üzenetére
Ha azon a határon belül van, amit a bemérő tud korrigálni (általában 12 dB szokott lenni a beépített alap bemérőrendszereknél) akkor felesleges.
-
válasz
MasterMark #175058 üzenetére
-
Khaosz55
addikt
válasz
MasterMark #175058 üzenetére
Amíg nem terheled 1.21 Gigawattal nem lesz gond.
-
-KP-
addikt
válasz
MasterMark #175056 üzenetére
Használj fluxus kondenzátort
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175054 üzenetére
A sima relénél is ellentétes irányban működik, a táp zajosítja kicsit a triggert, amit az leföldel, tehát maga a táp nem torzul. DC-nek nincs mágneses tere.
-
robi-k
őstag
válasz
MasterMark #175050 üzenetére
Az elektromechanikus vagy a szilárdtest relé nem okoz elektromos zajt.
Optikai leválasztás: azt jelenti, hogy a relémodul bemeneti része és a nagy teljesítményű kapcsoló része nincs villamos kapcsolattal egymással, optikailag le vannak választva.
Nem mindegyik szilárdtest relé tartalmaz belső optikai leválasztást! -
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175050 üzenetére
Én sem értem, mi akar az lenni, mert az optikai leválasztást értelemszerűen optikai kábeleknél használják, és arra való, hogy a visszavert fényt megegye. A szilárdtest-relé is valójában egy "optikai" kategóriába húzható dolog (belül fénnyel működik), ezért a kérdésedre válaszolva teljesen zajmentes, de nem tudok okot, ami miatt különleges kezelés kell a trigger jelnek. Én sima DC tápot kapcsolgatok a sajátjaimra egy FET-tel, semmi baja.
-
robi-k
őstag
válasz
MasterMark #175035 üzenetére
A klasszikus, elektromechanikus relé is csak a bekapcsolás pillanatában ad ki kattanó hangot.
Nagy eséllyel bírni fogja a Rotel indító áram terhelését a kiválasztott FOTEK gyártmányú szilárdtest relé is.
De figyelj oda arra, hogy a kiválasztott SSR-40DA tip. szilárdtest reléhez, nagyobb terhelés esetén (meg kell nézni az adatlapját), kell a hozzá való HS-SSR-40DA tip. hűtőborda is.
És nagyon fontos, hogy egy optikai leválasztású vezérlést alkalmazz a szilárdtest relé bekapcsolásához is! -
robi-k
őstag
válasz
MasterMark #175016 üzenetére
Egy ok miatt nem ajánlom: az erősítőkben lévő táptrafó erős induktív terhelést jelent, amely az indítási időpontban akár normál (üzemi) áram 10-20 szorosát is jelentheti:
Ezért, ha nem jól választod ki a szilárdtest relé típusát (azaz nem elég a szilárdtest relé maximális terhelhetősége), az könnyen a relé meghibásodásához is vezethet.
A hagyományos mechanikus érintkezőkkel rendelkező relék jellemzően nem érzékenyek erre a pillanatnyi áramfelvételi kilengésre.Amúgy a hangra gyakorolt hatása a helyesen kiválasztott klasszikus elektromechanikus, vagy a szilárdtest relének teljesen semleges, azaz nem befolyásolja azt.
-
denesdr
addikt
válasz
MasterMark #175000 üzenetére
Én master-slave elosztót használok ilyen célra már több mint 3 éve, tökéletesen teszi a dolgát, a master pár Wattal is kapcsol, de amúgy állítható és van rajta fix aljzat is: [link]
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #175000 üzenetére
Miért lenne? Tökéletes megoldás, kicsi, olcsó.
-
spiky03
veterán
válasz
MasterMark #175000 üzenetére
Én pl a Crown végfokot úgy automatizáltam, hogy vettem egy távirányítós konnektor és azt programoztam fel a Broadlinkel.
Nálam 1 gombnyomás és indul minden. -
Khaosz55
addikt
válasz
MasterMark #175000 üzenetére
Létezik trigger dugaj. [link] 2 féle van azt hiszem, a Rotel-hez az alacsonyabb feszkón kapcsoló kell. Írtam egyszer nekik van koplett elosztó is.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
MasterMark #175000 üzenetére
Én nem tudnék mindent automatizálni (csak nehezen/költségesen), így meg hogy 2 kapcsolót nyomok be vagy 10-et, már mindegy.
Nem használom napi szinten, talán azért nem zavar a dolog. -
robi-k
őstag
válasz
MasterMark #175000 üzenetére
NAGYON nem ajánlom a szilárdtest relét erősítőhöz, nem ahhoz való. A belinkelt szilárdtest relé lényegében egy nagyáramú triac, a vele járó működési tulajdonsággal.
Olyan trigger kapcsolóra lenne szükséged, mint pl. ez. -
Tamoo
nagyúr
válasz
MasterMark #174995 üzenetére
Igen, center bridge.
Ja, kapcsolgatok mindent. Külön rituálé az indítás.Még a ventikhez is külön kapcsoló van. Tudom van aki mindent szeret automatizálni, a vászon is kapcsolós, így nem esik nehezemre végignyomkodni a billenőket amíg leeresztem. (Amúgy van a T.AMP-okon auto standby.)
Nem szimmetrikus. Legalábbis úgy gondolom.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
MasterMark #174992 üzenetére
4db olcsó T.AMP E400 hajtja a 7.0-t. Közvetlenül egy Asus Xonar HDAV 1.3 Deluxe-ra vannak kötve.
Itt még venticsere előtt.
-
denesdr
addikt
válasz
MasterMark #174980 üzenetére
Ahogy ada is írja, egy 2,5 utas már jó, de mégjobb pl egy 3 utas, ez utóbbi esetben is főleg azok, amik vertikális közép-magas szekcióval rendelkeznek vagy mondjuk koax szól benne. A mélysávban már elég nagyok a hullámhosszok és emiatt nem zavarja egymást a több, azonos sávot sugárzó hangszóró.
Példaszerű 3 utas fektetett center: [Revel C208]
Ugyanez az elv DIY kivitelben (mondjuk én nem barmoltam volna szét a magas előlapját, simán ráfedéssel jobb és egyszerűbb lett volna, vagy simán csk alá szerelve, mert van hely hozzá): [link]
-
ada19
senior tag
válasz
MasterMark #174980 üzenetére
Lehet jó a fekvő MTM is, ha 2.5/3 utas mert akkor a mélyközepekből más fog szólni ergo nem akadnak össze. Mint talán KP írta korábban, ez nem garancia a jóságra, léteznek szörnyen tervezettek is.
-
denesdr
addikt
válasz
MasterMark #174976 üzenetére
Kioltásokat és ezáltal túlzott nyaláboltságot.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #174795 üzenetére
Ami biztos tudja, az az XMC széria.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #174793 üzenetére
Mind, ami REW importra képes, ugyanaz a formátum.
-
Quetz
őstag
válasz
MasterMark #174783 üzenetére
Egy minidsp csatornánkénti 10 filteres kapacitása elég ahhoz, hogy rendbe tedd a 20-100Hz tartományt. A HDMI nem jó, mert az a processzor és a lejátszó közt helyezkedik el, neked viszont arra van szükséged egy multi-sub rendszerben, hogy a subokat külön külön tudd vezérelni késleltetés/gain/EQ szinten. Ezt pedig csak a processzor után tudod megvalósítani.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #174783 üzenetére
Hangerőre és késleltetésre megfelelő, EQ-ra nem javasolt, de subon minimális a fázistolása.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
MasterMark #174783 üzenetére
Nálam mondjuk futtat kb 8-8 PEQ filtert a két szubra + LPF HPF. Ez is szépen rendbeteszi a mélytartományt, nem kell hozzá atomerőmű. Nekem fülre ez is jó meg a PC-s is jó ha mélynyomókról van szó. Nem akarom ezzel kapcsolatban megmondani a tutit senkinek. (PC-n nem ilyen PEQ fut egyébként hanem 100-150 filter is készül csatornánként. )
-
Tamoo
nagyúr
válasz
MasterMark #174774 üzenetére
Két szubot csak úgy tudtam kezelni PC-vel, hogy beáldoztam egy surround back csatornát. Ami amúgy részemről simán vállalható kompromisszum (a miniDSP HD árához nézve), de szerintem megtartom, mert nem lehetetlen, hogy még hátra/oldalra is kerülni fog később sub.
Szerintem nem buta.
Nagyon szépen teszi a dolgát még az olcsóbbik miniDSP is.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #174774 üzenetére
Több subot könnyebb vele kezelni. 5.2 még könnyű PC-vel (csak egy copy filter), de a 7.2 már szívás.
-
spiky03
veterán
válasz
MasterMark #174755 üzenetére
Rendes BD lemeznél ahol van Atmos hang ott True-HDt írt ki.
Megnyugodtam. -
#62435328
törölt tag
válasz
MasterMark #174752 üzenetére
Tamoo
Köszönet, most már jó!
Rossz helyre kötöttem! -
spiky03
veterán
válasz
MasterMark #174748 üzenetére
Igen ezt tudom, ezt írtam is fentebnn, hogy ez oke.
De nálam az m2ts file-ra is ezt írta ki, ami egy Atmos demo volt. Ott is DD+ írt ki az Anthem.Nah de majd megnézem egy gyári Atmosos BD lemezzel is, hogy ott mit mutat.
-
#62435328
törölt tag
válasz
MasterMark #174749 üzenetére
Analog in bemenetre kötöttem a sub bemenet mellé.
Egyébként ha digitálisan megy a hang LPCM-be az ugyanaz lesz?? -
Power17
tag
válasz
MasterMark #174671 üzenetére
Köszi. Még a hangfalakon agyalok.
-
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #174667 üzenetére
Boomer vagyok, ennyi elég?
Mire rájöttem pl. az előbb arra, hogy mit jelent az, hogy "kiszolgáló" elmormoltam pár "imát"
De azért a Kod beállítása menni fog
De a NAS-ba pl. nem merek beletenni még egy HDD-t, nehogy vmi baromságot csináljak és a másikon lévő film-állományom egy pillanat alatt eltűnjön. -
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #174663 üzenetére
Ha még meg is szakadt, akkor amit Dorian írt, és egyre jobban csillapít, amúgy elvezeti a rádiózajt, ami jobb esetben csak összekötőn jön elő (ott biztosan rákerül a hangra), rosszabb esetben egy hangszórókábel is visszaviheti az erősítő visszacsatolására, ha az csak 1-2 ellenállás.
-
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #174663 üzenetére
Pl. idővel elkezd belül oxidálódni a réz.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #174661 üzenetére
Kb. 200-300 kHz-ig igen, de bizonyos kábeleknél MHz körülig is. Szóval ahol nekünk számít, ott bőven.
-
exception
aktív tag
válasz
MasterMark #174642 üzenetére
Az erősítőt a hangfallal nyugodtan összekötheted csupasz vezetékkel is, akkor sem lesz zajos. Azért van rajta szigetelés, hogy ne oxidálódjon, mert az rontja a vezetőképességet, ami már hatással lehet a hangra.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #174642 üzenetére
Mindkettő elnyeli a rádióhullámokat, csak az árnyékolás a rosszul tervezett vagy kevés anyagból olcsón kihozott rendszerek esetén inkább árt (belső földhurok). A normális (nem csak betekert) szigetelést pártolom.
-
python1
veterán
válasz
MasterMark #174642 üzenetére
Ha nem vág agyon az áram ami a kábeleken folyik, az jó szigetelésnek számít.
Elnagyolva. -
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #174640 üzenetére
?
Bebszna, ha nem lenne a külsejükön szigetelés...#174642:
A digit kábeleket kell feltétlenül árnyékolni, magas-jelű kábeleknél nem kell, de lehet.
A jó szigetelés műszakilag megfelelő dielektrikumot jelent. Ha PVC, akkor pl. jó minőségű anyagot, ami idővel a levegő oxigéntartalma nem diffundál át. -
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #174623 üzenetére
Ez az EQ APO, ha pusztán egy 7.1 grafikus EQ van benne, erősítés és késleltetés nélkül, de azok minimálisan növelik csak. A DSP egy sima mikrokontroller, annyi különbséggel, hogy van benne egy MAC (szorzás, összeadás, visszaírás egyszerre) művelet, ami harmadolja vagy negyedeli az igényt, de ide az sem elég. Ezért van 30-ad felbontása a Diracnak is az EQ APO-hoz képest (786 MFLOPS), fizikailag nincs olyan DSP, aminek ez olcsón menne. A Cavern proci egy olyan egyedileg tervezett DSP-vel készül, ami 70000 Forint, és ennyiért is csak 2 csatornát képes kezelni. Ebből lesz benne 4-8, és akkor még köré kell a DAC/ADC elektronika és a táp. Természetesen lehetséges lenne PC alapon is, de ott komoly jogi (HDMI) és kényelmi aggályok merülnének fel, ezért marad az analóg út.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #174616 üzenetére
12.5 GFLOPS kell neki. A mikrokontrollerek java az 1-et sem éri el, és akkor még más feladatuk is van. PC-n az átlagos teljesítmény olyan 500 GFLOPS körül van.
Saughassy: ha jól emlékszem, titkosítva volt a fájl, nem plaintext.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
MasterMark #174616 üzenetére
Ja, Cavernnek van nagyobb igénye, de gondolom csak a unity miatt.
EQ APO elmegy szinte bármin. -
Dorian
félisten
válasz
MasterMark #174616 üzenetére
Celeron j3160 a full hd filmlejátszás + eq-apo-t még simán viszi, de sok tartalék nem marad benne.
Cavern érezhetően nagyobb igényű, de azt (egy sokkal erősebb) laptopról szoktam futtatni -
VoidXs
nagyúr
válasz
MasterMark #174606 üzenetére
Fenntart pár szűrőt kizárólag manuális korrekcióra, ezekkel élek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest