Hirdetés
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Yettel topik
- Vékony készülékházba nem fér a SIM-kártya?
- 2026-ra halasztotta a Siri felturbózását az Apple
- Jóáras gamert mutatott az IQOO
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Dobja a némítókapcsolót a OnePlus
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
avl
senior tag
ezt most fedeztem fel: [tyrereviews.com/Compare] nyilvan lehetne jobb is: szabadon valaszthato tipus (méret ...:-), de azert eleg jo, pl.
-
Rick4
félisten
Kíváncsi leszek, Taktabájon, egy 500 fős kis faluban lakó, adótartozásos listán szereplő ügyvezetővel, egy susnyás üres telekre bejelentett székhellyel, pesti cégtemető / székhelyszolgáltatóhoz bejelentett címmel, hogy tudnak majd boldogulni, és ha gondod van, mikor lesz ebből megoldás..
[ Szerkesztve ]
-
-
saen
veterán
Tél nagy részében jobb lesz a négy évszakos, mert sokszor enyhe a tél és nincs szükség téli gumira. Amikor leesik a hó és tényleg téli körülmények vannak akkor valóban jobb egy dedikált téli gumi, de azért a különbség nem olyan nagy. Linkelték feljebb a legfrissebb tesztet, van video is, ott megnézheted milyen hóban mentek és milyen mérési eredménnyel. Volt hozzá téli/nyári gumi hasonlítás, referenciaként.
-
Qru
MODERÁTOR
Az a baj, hogy a téli nyáron használva elveszti a rugalmasságát és a következő télen már nem lesz az igazi.
Inkább a Hankook, a friss tesztben jobban szerepelt mint a Vredi,
-
Pont ebben a méretben (2018-as jazz) van a feleségem autóján nexen 4 évszakos 5éve, ami inkább télies minta. Futásteljesítménye is kb ennyi, jól bevált, kora miatt most veszek rá ugyanilyet megint. Tudom hogy téli a kérdés, de alföldön nyáron télinek azért kemény lesz. Ha jól emlékszem a continental csúcs télik már talán kibírják de az meg drágább.
-
Szép napot!
185/60/R15 méretben téli gumi (nem fogom váltogatni nyárira) évi 7.500-8.000 km-re, Alföldre melyik típus/márka ajánlott ami árban se sok?
Semperit Speed-Grip 5 pl? -
Dorien
veterán
válasz
yodamester10 #58465 üzenetére
És ezzel mit akartál mondani?
Itt a topikban van bőven pozitív 4S tapasztalat, és a gyártók is egyre jobban állnak át ezeknek a gyártására / fejlesztésére. Szerintem inkább a nyár a necces, a mostani magyar tél (max. pár hét hóval, jéggel) nem probléma a 4S gumiknak.
-
yodamester10
őstag
Én még mai napig nem tudom elképzelni,hogy jó legyen egy 4 évszakos,a minta is elrémít.
-
-cobra-
aktív tag
Friss négyévszakos tesz a Tyre Reviews-en (nem tudom volt-e már).
1. Michelin CC2
2. GY Vector 4S Gen3
3. Hankook Kinergy 4S2
4. Kleber Quadraxer 3
5. Vredestein Quatrac[ Szerkesztve ]
-
Zsombe
senior tag
Azt hiszem meg is van a befutó: BS Turanza All Season 6. Még egy tesztet megvárok róla, de mintázat alapján nagyon szimpatikus és eddig nem csalódtam a Bridgestone-ban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zsombe #58454 üzenetére
A BS az nyári gumi ami kapott téli minősítést is, kb a CC (gen1) szellemi utóda. Nekem tökéletes lenne mert télen le van téve a kocsi a grázsba de a gyors öregedés miatt nem mertem beleugrani.
Kléber Q3-ról itt is vegyesek a tapasztalatok azzal én is óvatos lennék.Conti: megértem, olajválasztással bíbelődtem sokan ajánlották a Shell-t ami valóban jó de vhogy nekem mégsem bejövős (műszakilag semmi nem szól ellene).
FS WH nekem a Jazz-en volt szerettem azt a gumit. Halkabb volt mint a nyári Hankook Kinergy Eco.
[ Szerkesztve ]
-
Zsombe
senior tag
Michelin: rossz tapasztalatok és elszállt ára miatt számomra felejtős.
BS: javarészt BS abroncsokat használtam, szerencsére nálam gyors öregedés nem volt tapasztalható, pedig jó pár szettet elhasználtam. Ellenben A005 nem győzött meg a téli képességei miatt.
Pirelli: GY olcsóbb és jobb.
Kléber Q2 van az Insighton, ott nagyon bevált. Q3-ról olvastam jót is rosszat is, azért nem befutó nálam. (bár egy normális tesztet jó lenne végre olvasni róla)
Dunlop: páran a száraz úton történő fékezésre panaszkodnak. Ez az egy dolog, ami visszatart a vételétől.Continental számomra no way kategória. Racionalitást ne keress benne, szimplán emocionális alapon.
Az is lehet marad egyelőre a BS Potenza Sport + Firestone WH4, csak szezononként pénzkidobásnak tartom a csere+tárolásért a 30 ezer forintot.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zsombe #58444 üzenetére
Hankook: gyors kopás miatt nálam is kieset, pedig én azért kb fele annyit megyek mint te. illetve elég vegyes tapasztalataim vannak a Hankook abroncsokkal.
Vredestein: Quatrac 5 van a Jazz-en nincs vele gond még a full havas Mátrába is simán felkocogtam vele a hegytetőre. Most sima Quatrac-ot vettem a másik autóra, meglátjuk az milyen.
Michelin: nekem nagyon bevált, ha nem lennék csóró akkor tuti újra azt vettem volna.
BS: nekem az elődje volt (gyári szerelés) azt nagyon szerettem de elég gyorsan öregedett.
Pirelli: csendes és jó a kopásállósága nekem tetszik de az ára nem a tudásához mérten. Kléber: A Q2 nagyon jó volt a Q3-nál egyelőre kivárnék mennyire lett jó.
Dunlop: tetszik, főleg nyáron megyek nálam is kalapban volt de sajnos érdemi tesztet nem nagyon láttam róla. Látatlanban meg nem mertem bevállalni, főleg hogy nem olcsó.Continental nem játszik? Az ASC2 érdekes lehet még neked.
-
avl
senior tag
válasz
Zsombe #58444 üzenetére
"Michelin: nálam leszerepelt" -> mikor, mivel, miben szerepelt le ?
relevans az akkori leszereplese a mostani kerdesben ? (akár idö, akár idény, akár ....)
nekem volt mar teli es nyari Michelinem (kis autokon), mindegyikkel elegedett voltam, elettartamban elönye nekem szamitott
-
Zsombe
senior tag
Nagyon csendes (hibrid autóra ez is szempont
), szimpatikus a mintázata és tyrereviews-on elég jó személyes tapasztalatokat olvasni róla.
Hankook: gyorsan kopik, éves 15-16 ezer kilométer futás mellett ezért felejtős számomra.
Vredestein: méretemben (225/40 R18) csak Quatrac Pro van, annyira az nem jó.
Michelin: nálam leszerepelt, így ezt a márkát kerülöm.
Bridgestone: A005 igazából szinte csak száraz körülmények között jó.
Pirelli: SF2 annyira nem győzött meg.
Kléber Quadraxer 3: ez sem annyira meggyőző.Igazából még a Dunlop Sport All Season felé is kacsingatok, mert tetszik az inkább nyárias hangolása. Hegyekbe nem járok, leginkább agglomerációs közlekedés és autópályázás (ez pedig úgyis takarítva van) van, kb. 60-40% arányban.
Végül ott van a GY Vector 4Seasons Gen-3, mint titkos befutó, de szeretnék inkább valami mást.
-
Zsombe
senior tag
Valóban, ez így igaz. A sütőforma ugyanaz, csak amit Te is írsz a minőségbiztosításban vannak eltérések.
Több helyen olvastam, hogy az utóbbi pár évben a hamut és egyéb adalékanyagokat előszeretettel kispórolták az orosz sütésű Nokian gumikból, ezért gyakori a selejt.
Oroszországból elvileg ki is vonultak a háború miatt. Kérdés a gyártás áthelyezésével javult-e a minőség.
Megint van egy kattanásom, hogy lecserélném a nyári-téli szettet Nokian Seasonproofra. -
Rick4
félisten
válasz
Zsombe #58437 üzenetére
Mindein bizonnyal az égvilágon semmiféle eltérés nincs aközött, ami a bolygó egyik vagy másik végén, ugyanazon gépsoron, ugyanazon technológiával, ugyanabból a gumikeverékből készül!
Ha így lenne, nem vennénk lengyel bridgestone-t., román contit, de valószínű sokan még a román michelint, cseh nexent, magyar apollot is kerülnék.[ Szerkesztve ]
-
Zsombe
senior tag
Sziasztok!
Van valakinek információja arról, hogy a 2023-as Nokian gumik melyik országból származnak? Az orosz piacról, gyártásból való kilépés javított a minőségén?
-
válasz
FerNandor #58432 üzenetére
A kálváriádhoz érintőlegesen kapcsolódik csak: pár éve vettem egy autót Nexen gumival, azt egy idő után nem lehetett normálisan kiegyensúlyozni, mindig rázott valamennyire. Egymás után 3x próbáltuk, 2 különböző helyen.
A kapcsolódási pont, hogy a Sava és a Nexen is budget márka. -
válasz
Dorien #58429 üzenetére
Kíváncsi leszek a tesztjére. Az előző nagyon jó a jazzen és egész jó volt még a 17es scrosson is. Most már erre is kíváncsi leszek nem csak a 2. generációs Continental 4 évszakosra... Most ugye majd 18asra kellene de ráérek még vagy 1 évet (jazzre megy vissza a nexen).
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Az elsődleges piac a
hanyatlónyugat. Az hogy itt 100 éves szarokkal járunk, aminek a gumimérete már rég nem általános/elterjedt a korszerű autók között az a mi bajunk. Akkor járjunk régi fejlesztésű gumikkal.De igen, Vredestein Quatrac sem volt a Jazz méretben csak a régebbi Quatrac 5, így kénytelen voltam azt venni... Mondjuk bajom nincs vele, teszi a dolgát.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Balázs_a_laz #58414 üzenetére
Igen a 4S az sportosabb. Nem ragaszkodnek a MO gumihoz se a defektturohoz. Elobbi alacsonyabb zaj (ezert van benne a hangtompito szivacs) miatt van csak.
-
rbalint88
addikt
válasz
Balázs_a_laz #58414 üzenetére
Szarazon tapadosabb a 4S, vizen egal vagy talan minimalisan rosszabb, de pl Nurburgringen szeretik esoguminak hasznalni, szoval eleg jo
Az is fontos, hogy milyen autora es milyen hasznalatra keresel, mert nem mindegy, hogy egy AMG packettes E220d-rol beszelunk, E63 AMG-rol vagy AMG GT-rol.
Mar csak azert se mindegy, mert ha a hasznalat es a tipus megengedi, lehet erdemesebb lenne kisebb felnire es ballonosabb gumira valtanod, hogy kevesebb problemad legyen vele. -
Balázs_a_laz
aktív tag
válasz
rbalint88 #58411 üzenetére
Peremvédős, defekttűrő, rohadt nehéz, mármint a gumi.
Mivel 2,5 év alatt a 3. szett ilyen gumit fogom ledobni róla, számomra megkérdőjeleződik, hogy mi értelme annak, hogy peremvédős és defekttűrő.
Teljesen őszintén fogalmam sincs, hogy mit vesztek azzal, ha nincs rajta a MOE jelölés (a Goodyear-ben van egy szivacs felragasztva a gumi belsejébe a futófelület belső oldalára, elvileg ennyi a különbség). -
Rick4
félisten
válasz
FerNandor #58404 üzenetére
Én sehova. A gumis rakott a lötyögő központosító gyűrűre, ettől a gyűrű passzos lett a felnibe, és onnantól nem kellett visszamenni kéthetente, hogy remeg a kocsi 100 fölött.
Hidd el, tuti ez lesz a gond.
PL ott is ott van a felni közepében a kékesszürkés színű központosító gyűrű:
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz
Balázs_a_laz #58409 üzenetére
az, hogy a keveréke milyen, engem kevésbé befolyásolna, egy általános vagy egy Porsche OEM keverékű gumival se járnál rosszul, gondolom valami sportosabb, netán AMG Mercire kell a gumi. Ami nekem szemet szúrt, hogy a gyári Goodyearedből amit találtam, az ROF, tehát defekttűrő is, na olyat viszont nem találtam én se mást, ami értelmesebb gumi.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Balázs_a_laz #58409 üzenetére
Ok, azt nem írtad, hogy továbbra is MOE-t akarsz. Akkor marad a remek Goodyear.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Balázs_a_laz #58407 üzenetére
Michelin Pilot Sport 4.
Vagy ha defekttűrő kell akkor Dunlop SP Sport Maxx GT.
-
Balázs_a_laz
aktív tag
Sziasztok,
az alábbi gumiknak keresem az alternatíváját:
Goodyear Eagle F1Asymmetric 3 XL *MOE 275/30 R20 97Y
Goodyear Eagle F1Asymmetric 3 XL *MOE 245/35 R20 95Y
Fentiekből évente veszek újat és meguntam. Nem tudom, hogy én vagyok szerencsétlen vagy ennyire fogynak (főként autópályás használat), de volt már négy szálszakadásom, szinte durrdefekt diletációs hézagon többször (oldalfal sérülés), stb.
Ugyanitt érdeklődni szeretnék, hogy ismertek-e olyan gumi- vagy felniszervízt, ahol normálisan tudnak 20"-os felnit görgőzni, szükség esetén javítani.
Köszönöm!ui.: az egyetlen márka, ami ki van zárva, a Continental.
[ Szerkesztve ]
-
Honda567
junior tag
Sziasztok
Opel H Astra-ra akarok alufelnit
most 4 csavaros 16coll lemezfelni van rajta 4x100.
7,5jx16h2. Et35 4csavaros 16coll alufelni jó ez rá szerintetek? 205/55/16 gumit akarom az alulra tenni. -
FerNandor
őstag
Visszakerestem, mert elsiklottam felette valószínűleg.
"Mondjuk ebben van igazság, el is felejtettem, de volt ilyenem, van egy felniszettem a transiton, aminél a központosító gyűrű lötyögött az agyon, feltették, nem volt jó, visszamentem, és 2 tekerés szigszalag kellett, hogy passzos legyen az agy és a felni között, azóta nincs vele gond.
Kísértetiesen hasonlít erre a sztorira, gumi fent volt, és hetekkel később jött elő."
Ezt nem teljesen értem. Pontosan hova raktál szigszalagot? Ez a központosító gyűrű micsoda? Alaptartozék minden autónál?De amúgy nem teljesen értem, ennek mi szerepe lenne az én esetemben.
1. Új gumit felrakattam tavasszal és volt futóműellenőrzés, -állítás.
2. Eltelt valamennyi idő, mondjuk 1.5-2 hónap és elkezdett rázni városon kívüli sebességnél.
3. Visszamentem és súlyozni kellett.
4. Azóta eltelt 2-3 hónap és megint ráz, érzetre megint súlyozni kellene.Ha féktárcsa lenne, gondolom nem kéne súlyozni és ha súlyoznák is, utána se lenne jobb. Amúgy pont volt közben első féktárcsa + betét is cserélve.
Most már nem foglalkozok vele, mert hamarosan megy fel a téli, de akkor mindenképp mondom majd a gumisnak, hogy alaposan nézze át, mert ez így nem normális, meg megforgattatom vele a nyáriakat, hogy lássam, mit mutat... Csak gondolom a gumis meg majd elhajt a futóműveshez, ahol meg nincsenek gumiszereléshez gépek, ahogy emlékszem
Nekem meg időm nincs
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest