Hirdetés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor X8c - nem csap nagy cécót
- Vékony készülékházba nem fér a SIM-kártya?
- Volt egy kis félreértés a OnePlus frissítési politikáját illetően
- Képek és árak még be nem mutatott Motorolákhoz
- Megvan, mekkora akksi kerül a vékonyított S25-be
- Előrendelhető a Nothing Phone (3a) Pro
- Ez nem futótűz, inkább csak égés
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
blakey
titán
válasz
Richard! #36098 üzenetére
https://www.idokep.hu/idojaras/Budapest
Azért nem árt hozzátenni, hogy hol jön a rossz idő, Bp-en nem ezt látom. -
Cyrin
addikt
Már most érdemes téligumira váltani! [link]
-
Bazsee71
őstag
Itt is megjöttek gumidot-ról a gumik:
195/65 R15 DOT3319
205/55 R16 DOT2819 -
kertsa
senior tag
Sziasztok!
Segítségetek kérem.
Lecseréltem a nyári szettet télire. 6 éves a nyári gumi, de a szervizes szerint még egy szezont kibírna. Nem érdekel a véleménye, és tavasszal új gumi kerül a felnire
A dilemmám a következő.
Nyári vagy 4 évszakos legyen?
Tavasszal adjam el téli szettet és az árát tegyem hozzá egy 4 évszakos árához? Gazdasági szempontból ez volna a legjobb, bár a második szezonját futja a téli gumi.Egy 2005-ös 1.3-as Swift-re 15", 185/60-as méretben, éves 12-14e km futáshoz. Nem hajtok padlógázzal, csak ritkán kínálom meg a gépet
Olyanok válaszát várom, aki hasonló kaliberű autón váltott 4 évszakosra. Lassan 20 éve vezetek, de még sosem volt 4 évszakos gumi egy autómon sem.
Az elsődleges szempont a biztonság.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
175/65 R14 méretben mik most a jó minőségű 4 évszakos gumik?
tesztet néztem, de tapasztalat érdekelne
-
Tanisz
senior tag
Sziasztok,
Tanácsot szeretnék kérni.
195/65/R15-ös méretben szeretnék téli abroncsot venni egy 1.6-os benzinse i30-ra.Ahogy nézem az ajánlókat ár/érték arányban a Kléber Krisalp HP3 ajánlják.
Viszont elgondolkodtam egy kicsivel drágabb gumiabroncs vásárlásán, kb 2e HUF a különbség, szóval nem nagy tétel.
Continental TS860-on vagy a Dunlop Winter Response 2-őn.
A Dunlop mellett annyi szól, hogy elvileg "csendesebb".Kb adott évszakban 10-12e km-t megyek az autóval
A nyárival és a télivel összesen 20-24e km-t egy évben.Naponta autópálya, országút és városi használat van az útvonalamban, de km-ben a legtöbbet országúton és autópályán megyek.
A téli abroncs is alufelnire lenne szerelve, két garnitúra alufelnim van, így vettem az autót.Ti melyiket ajánlanátok?
Segítségeteket előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Doki16 #36061 üzenetére
Voltam a CC-vel vezetési tréningen újkorában*, az instruktor elég nagyot nézet mikor meglátta a 4évszakos gumit... Szárazon nem volt roszabb az átlagnál, jó aki új Conti SC5-el jött (IS250) az igen de volt ott egy gyári szerelésű Yoko Geolandar-os Forester azt pl méterekkel vertem szárazon (igaz félterep gumi). Vizen viszont tudta hozni a köridőket a Conti SC5-ös autóval a Geolandar meg sehol nem volt.
A végén azzal búcsúzott az instruktor, hogy ha kopásban is jó akor ilyet vesz a felesége autójára.*: az újkorában azt jelent, hogy kb 2 hónapja volt fent az autón kevesebb mitn 1000 km futással.
[ Szerkesztve ]
-
pvt.peter
őstag
Sziasztok,
Most, hogy közeledik a nyári gumi cseréje, azt szeretném megkérdezni, hogy ki hogyan/hol tárolja a felnire szerelt nyári gumit?
Érdemes-e a tárolás előtt vmivel letisztítani? Ha igen, mivel? -
kisza25
félisten
mindig leszedik a súlyt. Amúgy lehet gyári hibás is a gumi, nagyobb sebességnél jön ki, talán focvis járt így.
Lehet mert vidéken kevesebbet megy egy gép, meg nekem nem alkalmazott csinálja, de eddig 1 alkalmat leszámítva jó volt. Ez pont a fiattal történt, nagyon pici a lyuk a kerék közepén és hagyományosan felrakva nem lehetett rendesen kisúlyozni.
Visszavittem, hogy ráz és akkor felrakta másképpen a gépre és jó lett. -
i-sti
senior tag
válasz
kisza25 #36066 üzenetére
Valaki írta, hogy ahány gumis annyi gép. Ezt sajnos én is tapasztaltam.
Én voltam egymás után 3 gumisnál, mert húzott jobbra az autó téli gumi/felnivel.
Két első gumit 3x centirozták, 3x teljesen más helyre rakták a súlyokat.Szóval annyit a jól kalibrált gépekről.
Más évben ismét vissza mentem, téli cserekor, hogy centrírozzák ismét.
A **** srác azzal kezdte, hogy ledobta a régi súlyokat, majd felrakosgatta az újakat gép szerint.
Lás csodát, ugyanakkor súlyokat rakott vissza ugyanoda.Ekkor lett tele a hócipőm a gumisokkal.
-
Doki16
addikt
válasz
eTrade #36059 üzenetére
Biztos, hogy ez van a háttérben. Engem többet nem fog látni a gumis min 5 évig. Otthon cserélgetem majd magamnak 10k km után a gumikat és kész. Már régen megtérült az ára a felszerelésemnek.
Ha nem lenne téli-nyári szett a mostani kocsimhoz ezen is 4 évszakos lenne. Persze itt is az volt az előző tulajnál, hogy a létező legolcsóbb legszarabb gumit rakjuk fel, de az legalább papíron legyen évszaknak megfelelő. Állítom, hogy ez a gagyi gumi rosszabb nyáron mint egy CC+. Fele annyiba kerül újonnan mint a Passatra most felrakott 215/55 R17 Bridgestone A005.
-
eTrade
tag
válasz
Doki16 #36043 üzenetére
Azért van ez szerintem, mert egyre többen kezdenek átállni a 4 évszakos gumira és ez egy gumisnak instant bevételkiesés... évi 2 gumicsere helyett 0 és a gumit sem kell tárolni ilyenkor pl. ott a gumisnál.
Én is erősen kezdtem agyalni azon hogy váltsak 4 évszakosra de mivel főleg autópályán használom ezért inkább fontosabb a fékút.
-
athomi
veterán
Egy napon egy havas úton mért és egy másik napon egy havas úton mért fékút között simán lehet ekkora különbség még ugyanazzal az autóval mérve is, de még akkor is ha pont ugyanott mértek. Hó és hó között igen nagy kulönbségek tudnak lenni. Szóval nem lehet a két teszt eredményeit hasonlítgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Csabroncka
addikt
válasz
Gaben92 #36051 üzenetére
A nitrogénes töltés utcai autókba egy felesleges Bullshit. Az más kérdés, hogy jó minőségű levegőkompresszor tiszta és száraz levegőt produkál és nem köpi olajjal és vízzel tele a szelepet és a gumit (de ez egy valamire való gumis műhelyben alap dolog).
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
autó és autó között lehet ekkora különbség, de azért nem gondolnám ennyivel rosszabbnak a leon futóművét, itt lehetett a konkrét példánnyal is valami gixer. nekem a cégesem hyundai elantra 2012, elől macpherson, hátul csatolt lengőkar, a saját audi a4 2004, elől 5 lengőkaros, hátul is multilink, hát egészen más tapadási jellemzőket mutat a két autó... emiatt is mertem "csak" polaris 5-öt venni az audira, mert megoldja futóműből és vetettem bridgestone lm005-öt a hyundaira, mert annál meg gumiból kell megoldani mindent...
és ezért nem esnek le az első kanyarban a kínaigumis prémiumok -
Nézem épp a tavalyi AutóMagazin (Automotorundsport) és az idei AutoBild négyévszakos tesztet mindkét esetben 225/45 R17-es méretben. Az egyik tesztautó egy BMW 118i (még a hátsókerék meghajtású) a másik egy Seat Leon.
CC+ havon fékezés BMW 50 km/h-ról 25.4m, Seat 32.9! Ez a nagyságrendű eltérés a többi abroncsnál is megvan. ABS gond vajon? A többi fékútban nagyságrendileg hasonlóság van.
A havas vonóerőben is mintegy 15%-os általános eltérés van. Mondjuk ez adódhat a hajtás és tömegeloszlásbeli különbségekből is. Vagy ASR hiba, ha épp nem kapcsolták ki a teszt idejére.
Zajban, kanyaraquaplaningban mindkét teszt esetén sereghajtó a CC+.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Doki16 #36043 üzenetére
Aztán a fújolást levezetendő, menő ügyfélnek felszereltek egy bika téli Laufenn-t. Mer' aztat a Hankuk gyártsa, oszt jobban tapad, mint az a seholsejó japán szar. Ezt is csak akkor, miután eltávolították az előző évszaknak maximálisan megfelelő Kormoran-t.
Szerencsére vannak normális gumisok is.
-
Doki16
addikt
válasz
kisza25 #36030 üzenetére
Most a Passat A005 ment rá. Valahol fel kellett szereltetni, mert azt nem tudom otthon megoldani. Irány a gumis. Amikor ki lett véve a csomagtartóból már ment a fújjolás. Ilyet szólt a gumis: "Ugye azt tudod, hogy semmire sem lesz jó. Biztos felrakjam?"
A "csodájára" járt az egész műhely, hogy ők ilyen szar gumit még sosem láttak. Nem tudtam még olyan helyre vinni itt a városban gumishoz, hogy ne utálkodjanak a négyévszakos miatt.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
nandow #36039 üzenetére
Azt hiszem a CC és a CC+ között jelent meg valamikor. Annyira nem vagyok témában a négyévszakosokkal, saját tapasztalatom nincs vele, de teszteket meg tapasztalatokat olvastam.
Nekem a Bridgestone furcsa, mert elég szélsőséges a négyévszakossága. Ha úgy nézed egy nyári gumi is 3 évszakos, sőt abban a 3 évszakban azok a legjobbak.Én a Quatrac 5-öt vagy a CC-t választanám inkább, vagy ha lenne Conti akkor esetleg azt.
Goodyear sem rossz, de ott már inkább télies az irány, nyáron szárazon az gyengébb lenne. -
nandow
aktív tag
-
nandow
aktív tag
A kinézett Continental AllseasonContact 225/60R18 nem igazán kapható még külföldön sem...
Így lehet alternatíva után kell néznem.
Ami szóba jöhet (Michelin CC+ nincs ebben a méretben, csak CC, az így kiesik):
Bridgestone Weather Control A005
Vredestein Quatrac 5Korábban linkelték a 2019-es Autobild négyévszakos tesztet 225/45R17 méretben [link] , ebből próbálok kiindulni.
A Bridgestone szimpatikus ez alapján, hiába végzett a tesztben a végefelé, a konkrét számok alapján jónak tűnik. Száraz és nedves fékútja a legjobb, hóban cserébe rosszabb mint a többi. Viszont ami feltűnt, hogy futásteljesítményre nagyon alacsonyat írnak, 39e km-t. Míg mondjuk az elsődlegesen kinézett Contira 67e km-t. Ennyire kopik a Bridgestone?Mit tudnátok javasolni, melyik legyen?
-
Nerazim
őstag
Üdv!
Használtan találtam egy Conti 205/55/R16 méretű gumit 40e -ért, kevesett futott, jó állapotú, Német országi talán 2016 -os évj. mondott. Azt mondja a fickó, hogy volt benne egy pici apró szeg, de Ő kivette csak elmondta a korrektség miatt. Ezzel még így érdemes foglalkozni? Nem értek hozzá.[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Azért így 16 fokban van hangja a kleber-nek
-
No.01
addikt
válasz
Motion_Blur #36020 üzenetére
Ha estleg veszul egy szett uj gumit akkor csak figyelj az elejen...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #36020 üzenetére
-
Motion_Blur
félisten
Ez a formaleválasztó réteg most az új urban legend
Van erről valami tényszerű infó egyébként?
-
AMD Power
titán
Most este elhoztam a gumistol a kocsit. Huh eleg fura volt igy a nyari papucsok utan. Mondjuknalig mentem vele, kb 4km. De ovatos leszek vele holnap es holnap utan. Kb 500km kell majd mennem vele.
-
hentes555
senior tag
Köszi szépen a segítséget.
Érdekesek ezek a tesztek amúgy. [link] Ezen az angol oldalon pl. rögtön van egy-két fura ellentmondás, pedig hasonló méretek, egyik 205/55 R16, másik 215/65 R16.
2017 All Season Tyre Test - 10th of 12 tyres
Positive - Strong aquaplaning resistance, low price.
Negative - Very poor snow handling, high wear.2015 Auto Bild SUV All Season Tyre Test - 2nd of 6 tyres
Positive - Good results in the snow, good lateral grip on dry surfaces, very low rolling resistance
Negative - Long braking distances on wet roads, weak resistance to aquaplaningAkkor most a hóban very poor vagy good és aquaplanningben strong vagy weak?
-
rbalint88
addikt
válasz
hentes555 #36007 üzenetére
Nexenem nem volt meg, de apollom igen. Minimalis 30fok koruli tapasztalatom van vele, az kellemes csalodas volt. Telen is hozta a kotelezot. Szerintem nem jarsz vele rosszul. Az mondjuk kerdes, hogy milyen autora szanod, nagy-nehez-eros gepre annyira nem valo negyevszakos.
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Apollo Alnac 4G 4 évszakos gumikkal milyen tapasztalatok vannak? A tesztekben eléggé lehúzták, de pl. külföldi személyes tapasztalatok alapján teljesen jónak írják. Vagy legyen inkább a Nexen?
Árban ugyanannyi egyébként, csak az Apollot ingyen felrakják és van rá 2 év gari, de most ezek nem érdekesek annyira, mint inkább maga a gumi teljesítménye. -
momo2828
tag
Még nem nagyon nyúztam, tele volt a kocsi az úton. Most a héten lesz nálam a kocsi többet viszont, majd kiderül. Eddig semmi panaszom nincs rá.
Érzésre eddig ugyanolyan mint az Alpin A4 volt újkorában, ilyen időben. Halk, és nem fogja az 1.6 szívót, mint a szélesebb nyári
Ha lesz kicsit melegebb lesz ezzel is egy 50-ről fékteszt, ha már a másik kettőt megnéztem
, meg megnézem reggeli párás időben kanyarokban.
Autoglym Vinyl & Rubber Care-el körbe ápoltam, de még egyszer át fogom, mert elsőre foltos lett. -
momo2828
tag
Korábban került szóba az AllSeasonContact-ok, hogy számok alapján hangosabbak.
Tegnap meg volt velük egy 2 x 200km-es kocsikázás, odafele száraz, visszafelé esős időben.
Golf 4-ből semmi furcsa gördülési zajt nem hallottam, semmivel sem voltak hangosabban, mint a korábbi alpin a4-ek, vagy Conti SportContactok (120 km/h-ig)
Szóval dB mérővel mérve lehetséges, de nem lehet hallani. -
MPeter87
őstag
válasz
MPeter87 #35999 üzenetére
Ezt a hsz-t nem tudom hogyan sikerült elküldeni, mert még szerkesztettem.
Szóval.. péntekre végül is tudok rendelni másfélét is, csak kérdés, hogy akkor milyen irányban nézelődjek? Sokkal drágábbat biztosan nem szeretnék. Megkérdezem a Dunlopot, illetve teszt alapján pl Uniroyal MS Plus 77? Autobild szerint a Hankook Winter iCept RS2 is jónak tűnik.
Bivalyerőstől azért messze van (gyári adat szerint 300Nm), az Octavia kicsivel több volt, mondjuk 'némileg' kevesebb ló mellett, de ez már más téma.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- Eladó Wunderkid Luk babakocsi
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- 2 x Nanoleaf Shapes Triangles Expansion Pack 3 Pack + töltő eladó!
- BASETBL Office Chair eladó Győr-ben! 200 kg teherbirás!
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest