- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kaci84
őstag
Értem, hogy belefáradtál, de sajnos pont ezért ilyen a helyzet, mert előtted is belefáradtak és azt hiszik mindent megtehetnek. Ilyen alkalomra mintalveél emailben, utána tértivevényes utána ügyvési, utána per. Perben meg minden költséget ügyvéd utazás, posta értékesés stb. rájuk terhelni. Persze egyértelműen gyertes eseteknél belemenni.
Legtöbb esetben már a tértivevényes levélnél engednek. Persze szépen megfogalmazni mi várható, nem hülyék ők se pontosan tudják ha vesztenek mivel jár és nekik se olcsó se az idő se az ügyvéd stb. -
spileraaa
senior tag
igaz itt románul írja
és az ismerősöm írta:
Ha gariban javítják, akkor az max 15 nap (javítással, kiértékeléssel, visszaküldéssel együtt). A fogyasztóvédelmi törvények értelmében 15 napon belül minden garanciális igényt meg kell oldjanak... ha nem sikerül, akkor visszakérheted a termék árát (szó nélkül vissza kell adniuk és NEM weboldalon levásárolható kupon formájában, hanem készpénz vagy banki visszautalás). Tudom miről beszélek, épp a héten volt ilyen sztorim, 2 perces vita után már kérték is a bankszámlaszámot, ahová küldhetik a pénzt.
Erdély (Románia) Huawei Mate 20 Pro /Huawei Mate 10 Pro/ Xiaomi Redmi 3s Prime / Lenovo A660
-
ElektrikusDE
senior tag
Szia!
Ez a "nem jelentkezik a hiba" sajnos jellemző dolog.
Javításnál nem szokást azt is ellenőrizni hogy a készülék teljesíti e a gyártó által megadott értékeket.
Csak azt hogy működik, vagy nem.
Pl:
Hálózati feszültség, régen pontosan megadták a teljes tartományt, most már pl. csak annyit írnak 220-240 Volt.
Pedig nem mindegy, én is jártam úgy hogy monitornál nem jelentkezett a hiba, a kuncsaftnál meg igen.
Utána az is kiderült hogy a szerviz emeleti szintjén nem jelentkezik a hiba, a földszinten meg be se kapcsol.
Ebben az esetben a hálózati feszültség értéke tért el egymástól pár volttal, és mivel a monitor tápegységében volt egy hibás ellenállás az egyik esetben működött a másikban nem.
Sajnos olyan szervizt már elképzelni se tudok ahol kipróbálnák a készüléket különböző hálózati feszültséggel.
Régen is csak a KERMI bevizsgálásra küldöttek esetén történt ez meg.
DE most már van "CE jelölés" a KERMI meg nincs ingyen...
[ Szerkesztve ]
“Lex malla, lex nulla. A bad law is no law.” A rossz törvény, nem törvény! DW: The Moment is Coming || Doctor Who BBC www.youtube.com/watch?v=uZAO6E2x9xs
-
carl18
addikt
Nem ment tönkre még semmi, csak a Garancia papirt elolvasva kicsit "érdekesnek" tünt.
(2 vagy 3 év gyárói garancia van, ami nem az eladás időpontjától, hanem a termék gyártási időpontjától számítódik! (gyártói garancia)
Ez szerepelt a papiron, és nem igazán tartom reálisnak ezt a leirást.
A dobozon nincs feltüntetve a gyártási idő....Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Topikgazda
"Lehet tévedek, de én úgy gondolom, ha ez bármiféle jogszabályba ütközne, akkor nem merték volna nyíltan kiírni az oldalukra."
Nem ütközik jogszabályba, mert a jogszabály alapján nem értelmezhető a szöveg. Jótállásról egy szót nem írnak, a jog a "garancia" szót nem ismeri (az már más kérdés, hogy a köznyelv gyakran a jótállás szinonimájaként használja).
-
Ez egyértelmű, hogy nem ajánlott vétel, ha részletre lett véve és még van vissza abból.
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
asdf_
veterán
pedig egy SSD-n még javítani sincs mit, azonnali cserének kellene lennie.
Nem lehet azonnali csere, mert a kisker nem nyithatja fel a dobozt, nem nézheti meg, hogy , egy kettétört nyákot rakott-e a kedves vevő egy új házba vagy mittudomén. Kisker szemre megvizsgálja, ha okés beveszi, utána leadja a nagykernek, az is szemre megvizsgálja, ha okés beveszi, az viszi tovább a beszállítóhoz, az is szemre megnézi, ha okés átveszi, aztán egyszercsak, mint a répamesénél, a legvégén áll valaki, aki a tudás és annak birtokában van, hogy ki is nyithatja a terméket, na majd Ő dönt arról, hogy mi lesz az SSD-del, és ez az egész majd ugyanígy visszapörög. Amíg az illetékeselvtárs rá nem mondta az áment, addig a közte és közted levő min kettő, max végtelen résztvevőn kivül senki nem vállalja be saját szakállra, hogy csak úgy kicseréli neked a terméket. Nem mellesleg, mivel amit vásároltál, az a kamuzott 3 meg 5 év gari helyett valójában 1+2 és 1+4 év garis volt, így simán lehet, hogy a kisker nem egy zsírújat kap vissza a leadott termék helyett, hanem egy ugyan újat (de akár másik, kurrens típusból!), de olyat, aminek a gariidejének lejárata hozzá van igazítva ahhoz, amikor az eredeti termék garija lejárt volna (nem, az önként vállalt gari ideje alatt nem feltétlenül indul újra a gari csere esetén). Namost ezt sem vállalja be természetesen saját szakállra senki, hogy te elszáguldasz egy zsírúj SSD-vel a leadáskor, a kisker meg visszakap egyet, amin a gyári nyilvántartás szerint még van 9 hónap gari, ezt meg nyilván kenhetné a hajára, mert el nem tudja adni senkinek.
Pontosan ezért van az, hogy leadod, és amikor a TIEDNEK a cseredarabja megérkezik, akkor AZT kapod vissza és nem pedig azonnal egy random zsírúj SSD-t a polcról.[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Ez oké, csak míg ez korábban maximum 1-2 hét alatt lezajlott, jelenleg a vírusra hivatkozva már több hónapot vesz igénybe.
Ilyet, vagy hasonlót ír az összes futárszolgálat weboldala, sajnos tervezhetetlen a nemzetközi küldeményezés, minden korábbi időgarancia vállalását felfüggesztették a cégek és a posták, elviszik, de odaér amikor odaér, ennyit vállalnak jelenleg csak.
Suspension of Service Guarantee
Effective March 26, 2020 and until further notice, we have suspended the UPS Service Guarantee (also referred to as the UPS Money Back Guarantee) for all shipments from any origin to any destination.[ Szerkesztve ]
-
-
BusinessGuy
senior tag
Tudomásom szerint nonszensz és ilyen esetben cserét,visszafizetést vagy levásárlást kell biztosítaniuk mert messze túl van az az elfogadható időn a több hónap.
Nekem annyit mondtak, ha 15 napon túli szervíz akkor értesítenek 15 napon belül. Ez nem történt meg. 30 nap is eltelt,semmi visszajelzés. Ráadásul szerepel egy lejárati dátum is a szervíz jegyzőkönyvön ami lejárt (másfél hónap volt). Se telefon se email. A legjobb tudomásom szerint ez teljességgel szabálytalan, csak próbálok tájékozódni mielött telefonon lerázni próbálnak. Egyébként egy kameráról - munkaeszközről van szó aminél nemigen vagyok hajlandó tovább várakozni a javításra főleg hogy a törvény által előírt kötelességükből semmit nem tartottak és egy alig 4 hónapos készülékről beszélünk....[ Szerkesztve ]
-
BusinessGuy
senior tag
Nyilván, de korrekt hogy nem próbálták húzni halasztani ahogy más helyeken szokták.
Egy videókártyás elromlott hdmi-s garanciáztatás, ami nagyjából annyit igényelt hogy 2 pöttyöt ráforrasszanak (csak garivesztés esete miatt nem csináltam meg magamnak) 3 hónapot vett igénybe telefonálgatással hitegetéssel hülyének nézéssel. Ipon garis cuccokat és eleve az ipont kapásból kerülöm mert számtalanszor bizonyították mekkora nulla fos cég. -
asdf_
veterán
-
asdf_
veterán
Ettől függetlenül voltak olyan telefonjaim, amelyeknél még azt is megszabták, hogy nem csak hogy a tartozékokra (pl. headszet, akksi) 6 hó a garancia, de még a kijelzőre is csak 12 hó, a telefonra meg 24 hó.
Jó, ez már kb. tuti valami szürke szemetet áruló boltigaris nepper, ilyen hülyeséget gyártó nem ír garjegyre. Hogy a szürkeimportos áfacsalt cuccal hogyan ügyeskednek gari terén (is), az ne legyyen már mérce, meg hivatkozási alap.
-
Tomi0703
őstag
Hatalmas +1 amugy a TMX-nek 21.-en vitte el a futar a telot tolem. 22.-en megkaptak, majd meg aznap meg is csinaltak es feladtak. Ma mar hoztak a telefont. Also hangszoro nem mukodott, de mondom akkor mar beleirom az akksit is, mert nincs ugyan baja, de mar nem birja ugy mint uj koraban. Kicsereltek azt is.
-
BB9000
senior tag
Igen, Cseh cég. A (leárazott vagy elárazott) terméket levették azóta a honlapjukról. Már csak az Árukereső árgrafikonján látszik, hogy 5.-én leárazták. Itthon 40K körül van. Ők 33 800 Ft-ért hirdették + szállítás. Nekem nem mindegy. Nem gondoltam, hogy elárazás lenne. Azt hittem azért olcsóbb, mert kevesebb áfát kell fizetniük és olcsóbb beszerzési forrásuk van.
Azt fogom tenni, hogy megnézem a csomag méretét. Az eredeti csomagolása az M-ATX lapnak kb négyzet alakú, míg az ATX es téglalap.
Akkor leszek bajban, ha az eredeti csomagolást mégegy karton dobozba is beletették. Nincs kedvem vitatkozni, visszaküldeni. Ha nem tudom egyértelműen megállapítani, hogy az ATX lap van a dobozban, akkor nem fogom átvenni. Royal Sprint futárszolgálat hozza. Nyilván nem lehet majd kibontani mielőtt kifizetném.
Ismerem a különbséget a két lap közt. Nem jó nekem a micro, mivel azon csak 4 Sata port van, nekem meg 6 kell. Ha micro-t szeretnék venni, akkor azt rendeltem volna. Csak azt nem értem, hogy a supportnak is megírtam ezt. Azonnal vissza is hívott. Ha ezek után mégis elküldi nekem azt, amivel nem tudok mit kezdeni, akkor mi másra gondolhatnék, mint ki akar cseszni velem. Miért kell nekem amiatt aggódnom, hogy nem az a termék lesz a csomagban, amit rendeltem? Nekem mint vásárlónak a termék megnevezése azonosítja a terméket. Miért kell ezzel is foglalkoznom, hogy ők mi alapján azonosítanak be termékeket? A visszaigazoláson csak a termék neve szerepel. Akkor meg miért akar egy másik - gyengébb minőségű, olcsóbb - terméket rám sózni?[ Szerkesztve ]
-
BB9000
senior tag
Olyan pici az EAN szám, hogy csak akkor tudtam elolvasni, miután lefotóztam és kinagyítotam: 4710483931567. Ha megnézed, látod, hogy mit kaptam. Nincs okom panaszkodni. Nagyon rendesek voltak velem. Mindenesetre a mérete ATX-es, megvan rajta a 6 SATA port és még sok más, ami kellhet.
[ Szerkesztve ]
-
Lackooo84
nagyúr
Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt az új Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás). Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.
Az új Ptk. szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Nálad ez már bőven fennáll, mivel többedjére sem sikerült nekik megjavítani ugyanazt a hibát. Ja és ugye amennyi ideig a szervizben volt a készülék, azzal az összes idővel hosszabbodott a jótállás ideje...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Minden egyes alkalommal amikor te leadsz valamit javításra arról jegyzőkönyvet kell kapnod, mikor adod le, milyen állapotban, milyen hibákkal. Ehhez mindig ragaszkodni kell, mert kötelező. Ha hagytad, hogy felületesen kezeljék a papírmunkát, akkor abból neked lesz csak károd.
The Truth is out there...
-
Gyuri27
félisten
Nem kell külön semmi.
A számlán fel lehet tüntetni a termék nevét, serialt, jótállási időt. Bármelyik nem sitimmel: A: javitsák, B: nem veszem meg vissza küldöm. Ha meg meg akarják magyarázni semmi gond. Tegyék. Panaszköny. Tények rögzitése. Majd egy mail a megfelelő helyre. És minél többen vagyunk annál jobb. Akkor biztosan repülnek a 10-100 millás birságok. Ennyi.Amd - Radeon - Ryzen
-
-ZeeZee-
senior tag
Én egy TV-t nyertem, amit az ED-től vettek. Még augusztusban nyertem, hazavittem, kipróbáltam, működött, szükség nem volt rá, dobozban pihent a cserépkályha előtt. Jött az ősz, fűtés, lassan kell majd ott is fűteni, útban van a TV. OK, akkor eladom. Kidobozolom, keresem a papírokat hozzá. Nincs semmi, csak 1 szállítólevél (onnan tudom, hogy ED-től van a TV). Beszéltem ahonnét a nyeremény van, ők nem tudnak semmiről. ED: kizárt dolog, hogy nincs garijegy. Ők adnak, de mutassam be a számlát. Ismét beszéltem a TV "tulajjal", nem tudnak segíteni, nem adhatják ki az adatokat. ED-nél kifogtam egy segítőkész munkatársat, aki ezen kevés adatokkal megígérte, hogy utánanéz. 2 hete jött e-mail, hogy postázták a garancialevelet (1.5 hónap tilitoli után). Még nem érkezett meg, dehát ismerjük a postát...
-
kicsi kecske
tag
Semmilyen módon nem volt feltüntetve, hogy esetlegesen bármi hibája lenne a készüléknek. Teljesen új gyári darabot vásároltam, legalábbis elméletben. Üzemórát ugyan elfelejtettem az első körben megnézni, de kb 1-2 nap használat után 30 óra körülit mutatott ami reálisnak tűnt, így úgy gondolom, hogy nem már előre eltitkolt hibáról lenne szó.
Mindenesetre a fogyasztóvédelemnek bejelentettem az esetet. ÁK kapni fog egy szép értékelést.. bár nem tudom mennyire fog ez bárkinek is segíteni..
LGvel azért még egyszer felveszem a kapcsolatot, de az első 2 alkalom után úgy érzem nem fognak tudni tenni az érdekemben semmit. Azt fogják mondani, hogy kérjem vissza a pénzem és kész.. aztán vehetek 50nel drágábban egy hasonló monitort vagy beérem a kistestvérrel ..“Mindig is néptáncos akartam lenni, de rá kellett jöjjek, hogy olyan nép nincs, ahogyan én táncolok!”
-
Lackooo84
nagyúr
Az meg a lőtéri macskát nem érdekli, a nekem kiadott dokumentumon nincs, és erre mondhatom, hogy ők azt mondanak, amit akarnak, vagy akár lehet a terméken tök más SN is, mivel nincs mihez viszonyítani így ellenőrizni sem lehet. Miért nem írják rá...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Mi az a CHS? A kereskedők nagyon jól tudják, hogy ilyennel nem lehet lerázni senkit, de hát mégis bepróbálkoznak, mert a független szakértőt nekik kell állni. Márpedig ragaszkodni kell hozzá, hogy vizsgáltassák be. Rögtön máshogy fognak hozááállni...
The Truth is out there...
-
Pemethe
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Politika
- Ukrajnai háború
- Gyúrósok ide!
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- További aktív témák...
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce GTX 460-1 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce G 210 -1 gb videokártya
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED
- ÚJ Gamer PC I3-10105F(8Tx3,7GHz)16GB DDR4/512GB SSD/GTX 1660 6GB Super/500W 80+/ GARI! BESZÁMÍTOK
- Xiaomi MI Smart Zigbee Smart plug Okoskonnektor
- ÚJ Gamer PC I3-12100f (8Tx3,3GHz)16GB DDR4/500GB NVMe/GTX 1660 6GB/GARI! BESZÁMÍTOK!
- DELL monitor 23"
- Gamer PC - i5-6500 (4x3,2GHz) 16GB DDR4 /240GB SSD+500GB HDD/GTX 1050 Ti 4GB/GARI! BESZÁMÍTOK!