- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- OnePlus 7 Pro - hétpróba
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Íme, a Huawei Pura 70 széria
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
Hirdetés
-
A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
it 24 órát adott az EU a ByteDance-nek, hogy kockázatelemzést adjon ki a TikTok Lite kapcsán, mert az is káros lehet a gyerekekre.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Újabb inteles VGA került elő a Biostar hátizsákjából
ph Ezúttal egy 6 GB-os, helytakarékos modell lépett a színpadra.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
,
addikt
válasz Lackooo84 #21753 üzenetére
Belefáradtam én már az állandó harcba a magyar számtech kiskerekkel. Egyébként se ők az egyetlenek, pl. az Edigital se adott még önként soha az életben se nekem, se egyetlen ismerősömnek sem garanciapapírt. Hirdetnek pl. egy alaplapot 3 év garanciával, és csak egy számlát adnak, amin fel van tüntetve, hogy garancialevél hiányában csak 1 év a garancia. Nagyon sokszor volt már nekik szólva, hogy kérni szeretnénk garanciapapírt is, de eladótól függően 10-ből mondjuk 8 esetben nem adnak kérésre sem, vagy rossz sorozatszámot írnak rá, stb., stb. (Nem 1-2 vásárló esetében, és nem 1-2-szer játszották már ezt el, tehát nem véletlen dolgok ezek.)
De ezen kívül sorolhatnám a többi magyar számtech kiskert is akik valamilyen módon trükköznek vagy a számlával, vagy a garanciaidővel, vagy bármivel, de az, hogy minden oké legyen, az olyan ritka, mint a fehér holló.Nekem már nagyon rég elegem lett ebből ez az egészből, úgy voltam vele, ahol valami negatívat tapasztalatok, ott nem vásárolok többet. Se időm, se energiám, se idegzetem arra, hogy éves szinten több száz csomag/rendelés kapcsán egyfolytában reklamációkat intézgessek. Ez működött is egy darabig, de aztán egy idő után már szépen elfogytak azok a kiskerek, ahol még ne próbáltak volna meg átverni/lehúzni/hülyének nézni.
-
,
addikt
válasz zolnagy #21897 üzenetére
A többi boltnál is ugyanez van. Nekem most épp az Aqua-nál van leadva egy SSD-m garanciában, kerek 1,5 hónapja. Átvételkor több hónapot említettek mint garanciáztatási időtartamot, de az átvételi papírra már csak 1,5 hónapnyi határidőt írtak, tehát a jövő héten talán jelentkezni is fognak (vagy legalábbis érdemes lesz érdeklődnöm náluk).
-
,
addikt
válasz Kaci84 #21898 üzenetére
Nekem se szoktak adni (szinte sehol sem), úgyhogy én minden ilyen alkalommal e-mailben erre rá szoktam kérdezni (régi és új sorozatszám megemlítésével), és az e-mailt meg szoktam őrizni, hogy legalább valami "bizonyítékom" legyen róla. Ezen kívül ki szoktam nyomtatni az előző (hibás) termék garanciapapírját is, rá szoktam írni, hogy garanciában cserélve a következő sorozatszámú termékre: ..., és ezt bele szoktam rakni az új termék dobozába (dátumot is írok rá mindig), mert évek múltán már nem biztos, hogy emlékezni fogok rá, ha esetleg az is tönkremegy. (Kereshetném aztán a garanciapapírját mindenhol, sehol se találnám, mivel nincs is.)
Ugyanezt el szoktam játszani akkor is, amikor az Edigital szándékosan más sorozatszámot ír a garanciapapírra, mint ami a terméken szerepel (már ha egyáltalán hajlandóak garancialapot adni). Ilyenkor is minden egyes alkalommal írok nekik (sorozatszámok megemlítésével), majd a választ tartalmazó mail kinyomtatva megy a termék dobozába, hogy legalább valami ütőkártyám legyen, ha gond adódna.
-
,
addikt
válasz Hegyirabló #21934 üzenetére
Ha még nem tetted meg, minél előbb írj nekik egy e-mailt, hogy szeretnéd jelezni az elállási szándékod.
-
,
addikt
válasz spileraaa #21938 üzenetére
Semmi jelentősége, úgyis hónapokig tart most mindenhol a garanciáztatás a járványhelyzet miatt. Ha esetleg hamarabb lezajlik, annak csak örülni lehet, de egyébként nincs kötelezően előírt határidő már, a 15 napra csak törekedniük kell a boltoknak, betartaniuk nem kell.
-
,
addikt
válasz spileraaa #21940 üzenetére
Én nem tudok semmiféle max időtartamról, ahogy írtam is.
Amit az első hozzászólásodban írtál, kb mindenhol ezt írják, csak más-más megfogalmazásban, de a lényeg, hogy csak törekedniük kell a 15 napra (törekedni, és nem betartani, ugyanis az nem max határidő, max határidő az nincs).
Nekem a járványhelyzet óta kb 1,5-2 hónap szokott lenni egy garanciáztatás. -
,
addikt
válasz zlatan92 #21971 üzenetére
Amiatt kérdeztem, mert ez tipikus edigital húzás, hogy mást írnak a garancialevélre, mint ami a terméken van. És mióta az Emag összeállt az Edigital-lal, azóta már tőlük is többször kaptam így terméket, hogy más sorozatszám szerepel a garancialevélen, mint ami a terméken van.
Ha írsz nekik (Emagnak), akkor valami olyan választ fogsz kapni, hogy nincs jelentősége, nem probléma, így is nyugodtan el tudod majd hozzájuk küldeni garanciáztatni a terméket (bolti garanciáról van szó). Nekem legalábbis mindig ezt szokták válaszolni. Ettől függetlenül én minden egyes alkalommal írok nekik ha így van, mert akkor legalább lesz valami nyoma a sorozatszámoknak is (a levélben is feltüntetem őket). -
,
addikt
válasz Apollo17hu #21974 üzenetére
Bár nem válasz a kérdésedre, de nekem kb 15 db csomaggal lógnak. Mondjuk én július végén rendeltem őket, az még "csak" 2 hete volt, úgyhogy akkor én még várhatok egy darabig, úgy néz ki. Rendszeresen szoktam tőlük rendelgetni a magyarországi megjelenésük óta, de így még nem jártam velük kapcsolatban soha. Szerintem tuti a járványhelyzettel van összefüggésben a dolog, csak legalább akkor értesítenék erről a vásárlókat.
-
,
addikt
válasz mefistofeles #22032 üzenetére
Ha biztosan a fülhallgatókkal volt a gond, akkor a héten szerintem érdemes lenne lottót venned, hátha ott is sikerül belenyúlnod.
Amúgy én meg az egerekkel vagyok hasonlóan, nem hiszem el, hogy 1-2 hónapnál egyik sem bírja tovább. Az egyiknek a görgője döglik meg, a másik elkezd duplakattintásokat csinálni, a harmadik a bal egérgomb lenyomására jobb egérgombot érzékel és duplán kattint, és így tovább. Mindezt már 1-2 hónapnyi használat után! Tavaly óta ez megy, akkor cseréltem le a kb 20 éves egeremet, ami elkezdett duplán kattintani... -
,
addikt
válasz Superhun #22036 üzenetére
A kb 20 évig működő egerem is Logitech volt, ezért én is elsődlegesen ebből a márkából szerettem volna utódot. Bárcsak ne tettem volna. Ez a Logitech (cég) már nagyon nem az a Logitech, ami régen volt. A kálváriám a G102/G203 egerekkel kezdődött, amit szintén ajánlgattak abban a topikban is. Több darabot is próbáltam ebből, mert egyszerűen nem akartam elhinni, hogy ekkora hulladékot hogyan adhattak ki Logitech márkanév alatt? Utána megpróbálkoztam az olcsóbb, egyszerűbb Logitech egerekkel is, mint amilyen a 20 éves egerem is volt, de hihetetlen, hogy a Logitech márkanevet mivé süllyesztették az évek, évtizedek alatt, miközben korábban szerintem ők voltak a No.1 (10-15-20 éve legalábbis az én szememben mindenképp).
Egyszerűen föl se bírom fogni, hogy mitől mennek ilyen gyorsan tönkre az egereim, amikor szinte nem is játszok (kizárólag single player FPS-ek jöhetnem nálam szóba), de 99%-ban csak netezek, és még ezt sem bírják ki, pár hónap után vagy a görgő hal be, vagy elkezdenek duplán kattintani, vagy ez a mostani éppen a dupla kattintáson felül még jobb egérgomb lenyomást is érzékel bal egérgombra. -
,
addikt
válasz Ginkologic #22105 üzenetére
Az a gond, hogy ha cég/vállalkozó nevére vették, akkor te nem járhatsz el annak a cégnek a nevében, ha nincs erre felhatalmazásod (vagy nincs céges adásvételid, amivel tudod bizonyítani, hogy a cég tulajdonából már átkerült a te tulajdonodba).
-
,
addikt
válasz lcee79 #22158 üzenetére
Én emiatt szoktam minden csomagbontáskor videofelvételt készíteni, mert már volt olyan, hogy gyakorlatilag lopással vádolt meg egy bolt (nem írták ki konkrétan, de utaltak rá), holott ők nem raktak bele a csomagba egy terméket. Tolvaj ám a jó k. anyjuk, az!
(Egyébként vizesék voltak azok, és meg van az illető csávó neve is, gondolkodtam is, hogy perre viszem az ügyet, de aztán hagytam inkább annyiban, de mindenesetre óriási különbség van aközött, hogy véletlenül nem tesznek bele valamit a csomagba, és aközött, hogy konkrétan becsületsértést követnek el, mert utalást tesznek arra, hogy én loptam el valamit!) -
,
addikt
Megvetted, így valóban jogod van szétszedni, akár kalapáccsal szétverni vagy fölgyújtani is, hisz már a te tulajdonod, azt csinálsz vele amit akarsz. Viszont ha nem tartod be a garanciális feltételeket, akkor a kiskernek/nagykernek/gyártónak meg joga van megtagadni a garanciáztatást. Nem véletlenül került oda az a "Warranty void if removed" matrica.
-
,
addikt
"Akkor minek köcsögöznek velem?!"
Nem csak veled csinálják ezt, mindenki mással is, mert a gyári szoftver/firmware/BIOS (mindegy, hogy telefon, alaplap, videokártya, vagy bármi másról van szó) utólagos - gyártó által nem engedélyezett - módosítása mindig is garanciavesztéssel járt legjobb tudomásom szerint. Ettől függetlenül ha a jogszabályok szerint viszont ez engedélyezett (én nem tudom, hogy az-e, szerintem nem az), akkor érdemes bepróbálkozni náluk, hátha sikerrel jársz.
Egyébként korábban is mindig így volt, bármit módosított valaki úgy, hogy annak nyoma maradt (akár hardveres, akár szoftveres téren), azonnal megvonták a garanciát még abban az esetben is, ha annak abszolút semmi köze nem volt a hibához.
A szolgáltató egyébként szinte biztos, hogy ugyanúgy elküldött volna, ahogy a szerviz tette.
Pl. ezt a Telekom oldalán találtam, de gondolom a többi szolgáltató esetében is ugyanez a helyzet:
https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/gyakori-kerdesek/1177/elveszik_a_garancia__ha_sajat_magam_frissitem_szoftvert_a_keszulekemen_"Abban az esetben viszont, ha olyan szoftvert töltesz le, melyet a gyártó nem az adott telefonhoz készített (pl. az egyéni szoftver telepítése, a "root", a készülék függetlenítése és teljes körű adminisztrátori jog szerzése a készüléken), minden esetben garanciavesztést okoz."
Lehet tévedek, de én úgy gondolom, ha ez bármiféle jogszabályba ütközne, akkor nem merték volna nyíltan kiírni az oldalukra. -
,
addikt
válasz Zsoca_D #22235 üzenetére
5700 XT kifejezetten kerülendő referencia hűtővel. Hogy elérhetetlen a bolt, az csak hab a tortán. Ezt már csak úgy lehetne überelni, ha esetleg még cég nevére is szólt a vásárlás, valamint ha a garancia is már lejárt róla (sok helyen csak 1 évet intéz a bolt, a többit már a gyártóval kell "lejátszanod").
-
,
addikt
válasz MaxxDamage #22347 üzenetére
Részletre vásároltat biztos nem vennék meg, hisz az még nincs is kifizetve, tehát aki eladja nekem, ő jogtalanul teszi ezt, hiszen nem is az övé még.
-
,
addikt
Ez oké, csak míg ez korábban maximum 1-2 hét alatt lezajlott, jelenleg a vírusra hivatkozva már több hónapot vesz igénybe.
Külsérelmi nyom nem volt rajta, sértetlen volt a zárómatrica is. Ezt ha valaki úgy szétszedi otthon, hogy utána még gyári zárómatricát is rak rá, akkor ahhoz már nagyon profinak kell lennie. -
,
addikt
Világos, hogy ez van, én nem is reklamáltam egyik cégnél sem, mert tudom, hogy mi a helyzet. Én csak jeleztem itt, hogy jelenleg a pár hét az semmi, több hónap lett sajnos az általános szinte mindenhol (Alza mondjuk kivétel, ők 1-2 nap alatt lezavarják a dolgokat, a leghosszabb ügyintézésem is megállt 1,5-2 hétben náluk).
-
,
addikt
válasz BusinessGuy #22385 üzenetére
Tőlem amikor átvették a hibás SSD-t, egyből jelezték is, hogy több hónapra is lehet számítani garanciáztatás terén. Ha neked ezt nem jelezték átvételkor, akkor nyugodtan írjál rájuk, hogy mi a helyzet.
-
-
,
addikt
válasz Tomi0703 #22404 üzenetére
Plusz fényképezd le, hogy egyrészt valóban benne vannak a csomagban az említett dolgok, illetve az állapotuk is hogy milyen. Küldtem én már vissza külsőleg hibátlan állapotú terméket garanciáztatni, és kaptam vissza olyant, hogy még kutyaólnak se használnám (fadobozos hangfal volt, több centis vésőnyomokkal, vagy nem is tudom mi okozhatott olyan sérüléseket rajta, mintha vésővel megvésték volna több centi hosszan több helyen is, talán leejtették valahonnan több alkalommal is?).
-
,
addikt
válasz BusinessGuy #22411 üzenetére
Ez is egy jó megoldás, ha tudsz az árából egy ugyanolyan (vagy hasonló tudású) terméket venni.
(Én SSD/RAM esetében pont ezt akarom elkerülni, hogy visszaadják a vételárat, mert azóta már kb 1,5-szer annyiba kerülnek, így nem tudnék már másik ugyanolyant venni belőle. Én inkább kivárom, míg megjön nekik a cserealkatrész.) -
,
addikt
Ettől függetlenül voltak olyan telefonjaim, amelyeknél még azt is megszabták, hogy nem csak hogy a tartozékokra (pl. headszet, akksi) 6 hó a garancia, de még a kijelzőre is csak 12 hó, a telefonra meg 24 hó.
Haverom is szívott emiatt ha jól emlékszek talán a Sony telefonjával, mert pont a kijelzőjével lett gond, és bár a telefon egyébként még garanciális lett volna, de a kijelzőre már nem élt a garancia (valamelyik szolgáltatótól vette itt Magyarországon). Jópár éve történt ez már, lehet azóta már nincsenek ilyen kikötések, de hogy voltak, az biztos. -
,
addikt
Nem mérce, nem hivatkozási alap, viszont szolgáltatóktól vásárolt telefonoknál is így volt annak idején. Hogy jelenleg mi a helyzet náluk, nem tudom, utoljára amit vettem telefont a tavalyi évben, ahhoz semmiféle garanciapapírt nem kaptam sem nyomtatott, sem digitális formátumban, szóval hogy minek kellett volna rajta szerepelnie, azt nem tudom. Amit találtam a Telekom oldalán, az az, hogy ha egy telefonra 1+1 év jótállást adnak, az csak a készülékre vonatkozik, a tartozékokra nem, azokra csak a kötelező 1 év vonatkozik:
"Amennyiben a gyártó kiegészítő jótállást is vállal, úgy azt a készülék, termék vásárlását követő 12 hónap után további 12 hónapos időtartamra vállalja. Ennek időtartama alatt a készülék (és tartozékainak) jótállási ideje nem hosszabbodik meg a javítás idejével, illetve nem indul újra, függetlenül a javítás módjától. A készülék tartozékaira, alkatrészeire pedig nem terjed ki a kiegészítő jótállás." -
,
addikt
válasz Indian74 #22436 üzenetére
Én azt nem tudhatom, tőlük kellene megkérdezni. Garanciapapírt ha kaptál, azon mit írnak?
Én amit vettem tőlük tavaly, az egyébként egy Samsung telefon, és amikor rendeltem, akkor 12 hónap volt kiírva a honlapjukra, én így is rendeltem meg, ennek tudatában. Ehhez képest mobilos topikokban olvastam, hogy ettől függetlenül mégis 12+12 hó jár rá, mindegy, hogy mi szerepelt a rendeléskor a honlapon.Most rákeresve is ezt írják:
"A következő márkájú mobiltelefon készülékek esetében vállalja a gyártó a termék vásárlását követő 12 hónap után további 12 hónapra a kiegészítő/korlátozott jótállást: Alcatel, a 2015. január 1-je előtt vásárolt Blackberry, CAT, Emporia, Honor, HTC, Huawei, LG, Microsoft, Motorola, Nokia, Samsung, Sony és ZTE." -
,
addikt
válasz KaitouP #22451 üzenetére
Majd megírhatnád, hogy mire jutottál, mert nekem sem adtak még soha semmilyen papírt a garanciális cserékről. (Nem csak az Alza, a többi cég sem ahol eddig vásároltam, pl. Emag, Aqua, Edigital, stb., stb.). A régi számla/garlap van csak a régi (meghibásodott) termékről. Cserének papírokon semmi nyoma függetlenül attól, hogy 1 éven belüli, vagy 1 éven túli volt-e a garanciáztatás. (A régi papírokon meg a régi terméknek a sorozatszáma szerepel csak, bár sokszor sorozatszámot már föl se tüntetnek.)
-
,
addikt
válasz FaRkaS1991 #22467 üzenetére
Ez nem garanciális probléma.
-
,
addikt
válasz BB9000 #22505 üzenetére
Unibolt? Ilyenről még életemben nem hallottam, de ahogy utánaolvastam, ez valami tavaly alapított cseh cég? Ahogy nézem, amennyiért adják, annyiért meg tudod venni Magyarországon is, megbízható helyekről.
Az EAN számra ráguglizva valószínűleg nem azt küldik, amit rendeltél, bár azért ahhoz ritka pancsernak kell egy boltnak lennie, ha ASRock B550 PHANTOM GAMING 4 helyett ASRock B550M PHANTOM GAMING 4-et küldenek (nem csak méretben van különbség, hanem tudásban is, ha egy számtech alkatrészekkel foglalkozó cég ezzel nincs tisztában, akkor húzzák inkább le a rolót). -
-
,
addikt
válasz KaitouP #22532 üzenetére
Ha nem az Emagtól vetted, hanem egy másik cégtől, akkor egyértelműen a másik cég fele kell jelezned az elállási szándékod, az Emagnak ehhez semmi köze sincs. Ennek a másik cégnek jelezd e-mailben az elállási szándékod, és az ő címükre kell visszaküldened a csomagot is. Ha épp Romániából vásároltál, akkor oda. (Vásároltam már én is így, bár visszaküldésem még nem volt, de gondolom minden ugyanaz, mintha Magyarországra küldeném vissza. A cég e-mailcíme, telefonszáma adott, biztos tudnak bővebb információt is adni. Valószínűleg értik a magyar nyelvet is, ellenkező esetében minek hirdetnének az Emag magyarországi oldalán keresztül. Engem hívtak már csomagküldés kapcsán ilyen cégtől Romániából, és magyarul beszéltek, némi román akcentussal.)
-
,
addikt
Van arra esetleg valami szabály, hogy egy termék árát visszakérheti-e a vevő, ha az a termék folyamatosan újra és újra elromlik mindig ugyanazzal a hibával? Egy Lenovo laptopról van szó, amit nem tudnak megjavítani. Illetve megjavítják minden alkalommal, és működik is pár napot, max 1-2 hetet, majd újra ugyanazt a hibát produkálja (nem lehet bekapcsolni, illetve tölteni sem lehet). Az elmúlt pár hónap alatt már 4-szer járt szervizben, a garancia pedig pár hét múlva lejár, ha most megint "megjavítják", utána legkésőbb pár hét múlva megint tönkre fog úgyis menni, és már a garanciaidőből is kifutunk hamarosan. Én értelmét nem látom a további javíttatásoknak, főleg, hogy nem is igazán akar összejönni nekik. Ezt jeleztem is az adott bolt fele, de azt a választ kaptuk, hogy amennyiben nem javítható, csak abban az esetben tudják a vételárát visszautalni.