- Nem nyílnak a Foldok?
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Íme az új Android Auto!
- Yettel topik
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Indian74 #24633 üzenetére
Pedig ez nekem sima sim kontakt hibának tűnik. Szerintem a sim kártyáidon szép vájat van már a sok ki be húzogatástól, és ebben a készülékben pont nem érintkezik rendesen. Nekem is van egy ilyen simem, megyek is cseréltetni ha arra járok (anno volte mókolás miatt sokat húzogattam ki-be).
-
#24845312
törölt tag
válasz
Indian74 #24623 üzenetére
Igen, a 14 napos elállási jog csak netes rendelésnél illet meg (ezt a rendelést kérheted csomagküldéssel, de átveheted személyesen is a boltban, ennek már nincs jelentősége). Fontos az is, hogy csak a fogyasztókat illeti meg, tehát ha cégnévre/vállalkozóként vásároltad, akkor nem jár.
3 napos elállás nincs, amire te gondolsz az a 3 napos cseregarancia, de ehhez viszont hibásnak kell lennie az adott terméknek (és szintén csak a fogyasztókat illeti meg).
-
#24845312
törölt tag
válasz
Indian74 #24621 üzenetére
Ha netes rendelés volt, amit személyesen vettél át, akkor élhetsz az elállási jogoddal (feltéve, ha magánszemélyként vásároltad). Ha viszont nem rendelted meg, csak bementél, és megvetted, akkor nem illet meg elállási jog.
Garanciális igénnyel meg csak akkor élhetsz, ha a termék nem működik megfelelően. Ezért kell, hogy bevizsgálják.
A leírásod alapján a SIM kártyákat nem érzékelte rendesen, ezért dobálta el a térerőt, a mobilnetet, meg ezért nem tudtál a SIM-kártya menüjébe se belépni. Ha utána viszont soha többet nem jött elő a hiba, akkor lehetett egy egyszerű kontakthiba is. Vedd ki és rakd vissza többször is a SIM-kártyákat, de ha többet nem jön elő a hiba, akkor ezzel nem tudsz mit kezdeni, feltételezhetően nincs semmi baja. Bevizsgáláskor is ezt fogják csak csinálni, hátha így sikerül újra reprodukálniuk a hibát, de ha nem, akkor ezzel nem tudnak mit kezdeni ők sem, hisz garanciális igényt hibátlanul működő termékre nem lehet érvényesíteni. -
neil_mullen
aktív tag
válasz
Indian74 #24496 üzenetére
Sziasztok!
A következő helyzettel kapcsolatban kérném a segítségeteket: 05.13-án rendeltem egy webshopból kb. 10000Ft értékben. Pár nap alatt kiderült hogy se raktáron nincs a termék, se az ára sem a kiirt ára sem stimmel. Eláltam a rendeléstől és kértem hogy a már elutalt összeget utalják vissza. Azóta eltelt kb. 3 hét és hiába írok nekik vagy hivogatom őket, mindig a szokásos sablonszöveget kapom: beszél a pénzüggyel és értesíteni fog. Kb. 5-ször hívtam őket eddig és semmi eredményt nem tudtam elérni. A türelmem elfogyott, Ti mit tennétek a helyemben?
-
válasz
Indian74 #24448 üzenetére
A 2021-es új jogszabályok szerint egy terméket max. 3-szor lehet javítani, utána cserét kell adni vagy pénzt visszafizetni. A cserék maximális számát nem szabályozza. Viszont véleményem szerint ha egy terméken akár egy csere után is jelentkezik ugyanaz a hiba, akkor valamilyen szériahibáról beszélhetünk, ami megrendíti a bizalmat a termék iránt a vásárlóban és szerintem már tudsz hivatkozni a jogszabály ezen részére, és jogosult vagy pénzvisszafizetésre:
"Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt."
Ezen az oldalon is hasonló következtetést vonnak le: [link]Ha a bolt nem megy bele a pénzvisszafizetésbe, akkor a vásárlók könyvébe tudsz beírni vagy a területileg illetékes békéltető testülethez tudsz fordulni.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Indian74 #24399 üzenetére
Kitalálom, tmx? Azok ilyen mocskos garancia megvonás hamisítók, az én telómnál is bepróbálkoztak, hogy elszínezték az indikátort, pechükre dobozba tétel előtt levideóztam (háttérben tv-n aznapi dátum/ EPG a dátum bizonyítására), amit aznap rögtön fel is töltöttem a yt-ra, tehát vol bizonyítékom, hogy aznap a teló még ép indikátorral rendelkezett (direkt levideóztam a jack csatiban levőt. Ezek után beszéltem a Huawei ügyfélszolgálattal, bemutattam a bizonyítékokat, aztán a Huaweitől rákoppintottak a tmx-re, és megjavították gariba. Mocskos csalók, samsung cuccokkal is ezt csinálják.
-
#24845312
törölt tag
válasz
Indian74 #22436 üzenetére
Én azt nem tudhatom, tőlük kellene megkérdezni. Garanciapapírt ha kaptál, azon mit írnak?
Én amit vettem tőlük tavaly, az egyébként egy Samsung telefon, és amikor rendeltem, akkor 12 hónap volt kiírva a honlapjukra, én így is rendeltem meg, ennek tudatában. Ehhez képest mobilos topikokban olvastam, hogy ettől függetlenül mégis 12+12 hó jár rá, mindegy, hogy mi szerepelt a rendeléskor a honlapon.Most rákeresve is ezt írják:
"A következő márkájú mobiltelefon készülékek esetében vállalja a gyártó a termék vásárlását követő 12 hónap után további 12 hónapra a kiegészítő/korlátozott jótállást: Alcatel, a 2015. január 1-je előtt vásárolt Blackberry, CAT, Emporia, Honor, HTC, Huawei, LG, Microsoft, Motorola, Nokia, Samsung, Sony és ZTE." -
Hegyirabló
veterán
válasz
Indian74 #22273 üzenetére
Tisztelt Vöröskő Kft!
Vásároltam Önöktől ekkor és ekkor egy ilyen és ilyen mobiltelefon készüléket, ennyi és ennyi forintért. A telefon sajnálatos módon hibát produkál, ilyen és ilyen problémák vannak vele. Jótállásos ügyintézés miatt felkerestem ezt és ezt az üzletüket, ekkor és ekkor, a garanciajegy birtokában, és kértem a termék jótállásos javítására történő átvételét. A nevezett üzlet munkatársa azonban ezt megtagadta arra hivatkozva, hogy a termék számlája nincs a birtokomban. Az érvényben lévő 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 4.§. kimondja:
4. § (1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.
Tehát nincs szükség a garancia érvényesítéséhez számlára, vagy más adóügyi bizonylatra.
Mindezek ismeretében ez úton
f e l s z ó l í t o m
Önöket, hogy szíveskedjenek a hatályos jogszabályokat betartani, és azoknak megfelelően a termék díjmentes javítását haladéktalanul elvégezni!
Jómagam továbbra is a közös megegyezéses megoldás híve vagyok, de amennyiben ezen levelem hatására nem történik meg a termék javításának megkezdése, úgy jogaim érvényesítése érdekébe minden lehetséges jogi eszközt igénybe fogok venni, és további jogi lépéseket teszek.
Bízva a pereskedésmentes közös nevező megtalálásában, tisztelettel!
Budapest, 2020. október 43.
Tisztelettel
Indián Úr
-
asdf_
veterán
válasz
Indian74 #22273 üzenetére
És mi lenne, ha azt írnád, amit már tanácsoltunk kétszer is, hogy jogszabály alapján jótállási igény jótállási jeggyel érvényesíthető, emiatt nem tehetik a jótállás intézésének feltételéül a számla/blokk bemutatását (és idézed a jogszabályt, valamint azt a részt is, amely szerint a 151/2003-ban írtalktól a fogyasztó hátrányára történő bármilyen eltérés -így a blokk/számlakérése- semmis).
-
Hegyirabló
veterán
-
-
asdf_
veterán
válasz
Indian74 #22203 üzenetére
Ez azt jelenti magyarul, hogy ha a termék elromlott és jótállás keretében szeretnéd megjavíttatni, akkor ehhez neked a jótállási jeggyel kell rendelkezzél. Nem jótállási jeggyel ÉS számlával, hanem csak a jótállásival. Ergo át kell vennük és meg kell javítaniuk a számla nélkül is. A számlát pedig nem tehetik a javítás feltételéül, lévén a jogszabályban írtaknál szigorúbb feltételeik nem tehetnek, bármiylen ilyen kikötés automatikusan semmis.
Másold be nekik amit az előzőben írtam, kiemelésseé együtt, meg írd mögé, hogy a jogszabály szerint a jótállási jegy elegendő, így nem tehetik a javítás feltételéül a számlát, így lesznek szívesek átvenni a terméket és megjavítani.
-
asdf_
veterán
válasz
Indian74 #22201 üzenetére
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
4. §
(1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.
(3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. -
válasz
Indian74 #19845 üzenetére
Bizony, kitöltött elállási nyilatkozattal menj oda alapból, és indítsd el a folyamatot... legfeljebb ha kérdezi a csóka, hogy miért, akkor mellékesen említsd meg a hibát, de ne hagyd magad rábeszélni másra.
És ne feledd:
"(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti." -
Lackooo84
nagyúr
válasz
Indian74 #19845 üzenetére
Hát ugye jogszabály szerint azonnal cserélniük kellene, de ha jót akarsz akkor inkább ne hibával vidd vissza, hanm csak állj el... és vegyél egy másikat. Ugye az a tapasztalat ezzel a bolttal, hogy húzzák a dolgot, mint a rétestésztát, meg nem igazán tartják be a jogszabályi előírásokat... szóval én inkább elállnék.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
Indian74 #19830 üzenetére
Először is ÍRÁSBAN szépen megfogalmazod az elállási szándékod, (indokolni nem kell), és elküldöd nekik emailben, hogy legyen nyoma. Aztán vagy visszaviszed személyesen, vagy visszaküldöd a készüléket, onnantól 14 napjuk van, hogy visszaadják a véltelárat ugyan azon a módon, ahogy te fizetted.
-
válasz
Indian74 #19828 üzenetére
AQUA egy csúnya, ügyeskedő társaság; jómagam is szívtam velük, #sohatobbet.
Küldd el nekik az alábbi két linket:A három munkanapos cseregarancia
Megerősítette a Kúria a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság joggyakorlatát a 3 munkanapos cserekötelezettség ügyébenUtóbbi linkről:
"... a fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét olyan hiba miatt, amely a rendeltetésszerű használatot akadályozza.A Kúria kifejezte, hogy a kereskedő ilyen esetben sem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni.
Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, s a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék esetében nem rendeltetésszerű használat esete állt fenn, akkor a vállalkozás polgári peres eljárás keretében érvényesíthet igényt a fogyasztóval szemben."
Plusz ha webshop-ban rendelted, akkor egy nyilatkozattal 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhatsz a vásárlástól.
-
Đusty
addikt
-
válasz
Indian74 #18957 üzenetére
Ennek semmi köze ahhoz, amit bucihost írt.
Az ediginél úgy jön ki a 30 nap, hogy a jogszabályt úgy értelmezi, hogy a 15 nap kizárólag a termék szerviznél töltött időtartamára vonatkozik, és a raktározással, ide-oda szállítással együtt jön ki a 30 nap (ez persze téves, mert kizárólag a forgalmazónak kell törekedni a 15 napra, a szervizelési idő az ő problémája).
Bucihost pedig jogszabályt (vagy annak magyarázatát) próbált idézni, hibásan.
-
bucihost
senior tag
válasz
Indian74 #18950 üzenetére
Szia!
Ezt küld el annak az üzletnek, ahol vetted. Ne a szerviznek. Mivel Te az üzlettel szerződtél, nem pedig a szervizzel!
Esetemben az Edigital (48+32nap bacakodás után) inkább vissza adta a vételárat. Próba cseresznye...
"Hibás termék esetén a vásárlót a 151/2003.(IX.22.) Kormányrendeletben, valamint a 49/2003 (VII.30)
GKM rendeletben, valamint a Ptk. 1959. évi IV. törvény 306-310§, illetve a Ptk. 248§ szerinti jogok illetik meg.
A forgalmazónak törekednie kell, hogy a javítást vagy kicserélést a hiba bejelentésétől számított 30 napon
belül a vásárló érdeksérelme nélkül elvégezze úgy, hogy a javítás folytán a termék értéke és használhatósága
az azonos ideig rendeltetésszerűen használt, hibátlan termékhez képest nem csökken." -
válasz
Indian74 #18946 üzenetére
Az általad idézett jogszabályrészletben sincs semmi konkrétum. A "megfelelő határidő" és a "jelentős kényelmetlenség" fogalmakat mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja. Te is és a bolt is mást ért alatta. Kinek van igaza? Te azt szeretnéd, hogy neked legyen, a bolt pedig azt, hogy neki. Ki dönt ebben? A bíróság. Sok sikert hozzá.
Félreértés ne essék, én nem azt mondom, hogy ez így jó, hanem hogy jelenleg ilyen a jogi környezet, ehhez kell alkalmazkodni.
-
313313
addikt
válasz
Indian74 #18946 üzenetére
Pedig se a javítás számár, se az időtartalmára nincs konkrétum.
Ha valami nem tetszik, vásárlók könyve->békéltető->polgári per. Vásárlók könyvére 30 nap van válaszolni, a válasszal mehetsz békéltetőhöz, az ismét vagy 30 nap, aztán ha ott nem jelenik meg az eladó/vagy nem fogadja el a döntést, akkor lehet pereskedni... -
válasz
Indian74 #18944 üzenetére
Le lett írva már, hogy nincs meghatározva törvényileg a javítás maximális ideje. Milyen segítséget vársz még? A fogyvédők meg a békéltetők sem tudnak mit tenni annak érdekében, hogy hamarabb kész legyen a telefonod. Továbbá elég hosszú folyamat egy békéltető testületi eljárás. Mire az lezajlik, már rég kész lesz a telefonod, mert már a szervizben van és minden bizonnyal pár napon belül sorra fog kerülni. A legjobb itt az, ha megpróbálsz lenyugodni, kivárod ezt a pár napot, és többet nem vásárolsz az Edigitálnál, vagy legközelebb közvetlen a szervizbe küldöd a meghibásodott terméket.
-
bucihost
senior tag
válasz
Indian74 #18920 üzenetére
A termék "életútjáról" érdeklődhetsz. De amúgy meg mikor megkapod a terméket, benne van minden irat, mikor hol volt...
Esetemben ugyan ez van. 05.07 elvitték a telefont, 05.08 Edigi megkapta a telefont, és a mai napig náluk van. Tegnap hívtam őket, és 30 perc után kiderült, hogy a raktárban még nem is került bevételezésre a telefonom.
Ergó se a belső se a külső szervizhez nem jutott még el. Közöltem velük, hogy elgondolkozhatnak milyen módon akarják ezt kompenzálni, mivel már másodjára áll fent érdek sérelem.... Jövőhétre ígérték a levelet ezzel kapcsolatban... hát kivi leszek.
-
bullseye
addikt
válasz
Indian74 #18920 üzenetére
Nem tudod bizonyítani, hogy nem "tettek meg mindent" a 15 napon belüli ügyintézésről, csak ha kikéred törvényi erővel az összes iratot, hogy kiderüljön valójában mikor lett elküldve és átvéve a cucc. Addig egymásra fog mutogatni a két csapat, hogy ki hibája.
Ha erre nincs időd/erőd/kedved, max. annyit tehetsz, hogy tanulsz az esetből, ezeket kerülöd, és megírod Homárra (majd NEM olvasol bele a hozzászólásokba).
-
lao
tag
válasz
Indian74 #18886 üzenetére
Hi ! Tudom dühitő de a "
Ö maga hozz új törvényeket, közben 15 nap a hivatalosan a javítási idő " nem 15 nap , törekednie kell a 15 napra . A javítási idő el húzódhat jó sokáig (30-40 nap ) . Sajna ilyenek a törvények.
Más : ha veszek egy 28 E Ft értékű fúrógépet -- haza viszem és nem működik … vissza viszem akkor kötelesek cserélni /le vásárlás/pénz vissza ? A vevőszolgálaton közölték ptk -ra hivatkozva , hogy ők el küldik bevizsgálásra. Mondom ez nem ok mert addig én mit használjak? mert nekem most van rá szükségem . Hosszú lenne le írni de tudtommal ilyenkor nem hivatkozhat a ptk-ra . Köteles cserélni , persze utána elküldi be vizsgálásra és ha kiderül , hogy a vevő okozta a hibát akkor annak a kijavítását / helyre állítását a vásárló köteles fizetni. -
bucihost
senior tag
válasz
Indian74 #18882 üzenetére
Szia. Én már 1 hónapja leadtam az EDIGI-nek a telefonom, de még át sem adták a szerviznek....
másodjára küldtem vissza. Március elején adtam le először, akkor több mint 1.5 hónap után kaptam vissza, amiből 2 nap volt a szervizben eltöltött idő. kb 3 napot volt nálam, majd küldtem megint vissza. mert **** lett mint volta... Egyre gusztustalanabb az edigi... ügyfélszolgálatot hiába hívom, hogy hol a telefon, mert arogáns buta tudatlan bunkó stb az ügyintézők 90%-a....Mert hogy az Extrem 30 napot irt a papirjukra,hogy annyi idő alatt fogják megjavítani a leadott hibás terméket.
Ezt a részt hol olvastad? Írásos nyomot erre nem látok, nekem csak telefonban emlegetik ezt....
-
asdf_
veterán
válasz
Indian74 #12857 üzenetére
Ha elofizetessel vasaroltad, akkor a tarifacsomagodnak megfelelo arsort kell nezni. Tehat ha pl. XL-es tarifacsomagban fizettel erte 38e ft-ot, akkor az XL-es arsorbol lohetsz egy keszuleket 38-e ertekben (mar amennyiben engednek masik keszulekre valtani, es nem csak siman kicserelik egy ugyanolyanra). Ha prepaidben vetted, akkor a prepaid arsort, ha full aron nezted, akkor meg a full aras arlistat kell nezni.
-
313313
addikt
válasz
Indian74 #12641 üzenetére
Akkor elmesélek most egy történetet:
Kecskemét városában megszűnt a hivatalos Samsung telefon szervizelés (nyilván volt rá ok..). Adott egy Samsung Galaxy Ace2 telefon, amivel beballagtak a szakszervizbe, ahol is közölték, hogy már átvenni se vehetnek át készüléket, adja fel az illető postára. Az illető átballagott a postára, feladta a telefont x. nap délután. Másnap dél/kora du csomagot kapott a Samsungtól, amiben a javított készülék volt (igaz csak szoftvert frissítettek rajta, de akkor is na...), plusz garanciába cserélték a telefon akkuját és a hálózati töltőt, tehát utazgatással, szervizelgetéssel együtt is nem egész 24 óra alatt az illető kezében volt a készülék.
Azért nem hiszem el, hogy a Galaxy K zoom nem prémium garis, vagy legalábbis ha Samsung futárt hívsz hozzá, nem gyorsabb a javítás... -
313313
addikt
válasz
Indian74 #12639 üzenetére
Be kell járkálni a leadott üzletbe, hívogatni a szervizt. Esetleg beírni a vásárlók könyvébe és várni a jó szerencsére. Viszont ha a szerviz alkatrészre vár... Ha legközelebb hibásan kapod vissza, ne javítást kérj, hanem garanciális cserét/szerződéstől való elállást, és sorold fel az indokaidat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen házat vegyek?
- Autós topik
- Kerékpársportok
- Nem nyílnak a Foldok?
- Filmvilág
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- VR topik
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Milyen videókártyát?
- Úgy tér vissza a Commodore 64, ahogy titkon mindenki várja
- További aktív témák...
- 16" Macbook Pro M4 Max 48 GB RAM, EZÜST, HU keyboard- 1 TB SSD 2025.11.11-ig gari
- Új, bontatlan SteelSeries Apex Pro TKL Wireless Gen 3 (2025) UK/ISO
- Nyugatinál gyerekeknek hétvégén is átvehető! Ps4 / playstation 4 lego és egyéb gyerek játékok
- 2018 MacBook Pro i7 16/256
- Lenovo T480 I5-8350U 16/512 Touch + windows hello
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Samsung Galaxy S23, 8/128 GB, Kártyafüggetlen
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- Bomba ár! Dell Latitude E6400 - Intel P8400 I 3GB I 160GB I 14,1" I Intel VGA I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest