- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Augusztusban jön a Honor Magic V Flip 2
- Magisk
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
Aktív témák
-
venember83
nagyúr
Mondtad, h mekkora elonyei vannak a jogallamisagnak, latod ez is az, hiaba nyilvanvalo, h birtokukban volt az ipari kemkedes utjan szerzett info s joparan tudtak rola, bizonyitani kell a bunosseguket. Francokat! Nem mutattak meg a doksit idoben az FIA-nak, mikor Stepney ''csak ugy'' odavitte nekik, akkor vallaljak a kovetkezmenyeket. Ha kussolni tudtak rola mig megvolt nekik, akkor bunhodjenek is kussban.
-
hunnylander
őstag
Én is magamtól tanultam meg angolul, iskolában még az oroszt erőltették volna. Az én (általános iskolai) osztályom volt az utolsó amelyikkel kifutott az orosz mint kötelező tantárgy a 90-es évek elején.
A lényeg, hogy Coughlan nagyon bánja amit tett, szakmai kíváncsiságból. Ő már soha nem dolgozhat ezen a szakterületen (versenyautó-tervezés), pedig ez a szenvedélye és nagyon szerette. Elnézést kér a Ferrari-tól, a McLaren-től, a feleségétől a történtekért és amit ezzel okozott. Állítja, hogy a McLaren-nek semmi haszna nem származott a dologból. Ron Dennis nincs is azon személyek között aki tudott Coughlan Stepney-től való információszerzéséről. Továbbá ő maga sem igazán nézegette a dokumentumokat, és amennyire belenézett azt is csak kíváncsiságból, nem elemző módon.
Továbbá a cikkben arról is szó van, hogy a padló lemez dolgot nem a doksiból szedte ki, hanem Stepney mondta el neki e-mailben, és ő ezt jelentette.
Egyébként ennek a cikknek lesz majd szerintem magyarítása, mert gyakorlatilag a magyar F1 hírportálok innen (is, autosport.com/f1) szokták venni a cikkeiket.
A lénnyeg, hogy Coughlan vallomásai alapján nem lehet elítélni a McLaren-t.
[Szerkesztve] -
Pompi
nagyúr
Szerintem a kémbotrány azon, hogy mit használtak fel már túl van. Az bebizonyosodott már az első tárgyaláson, hogy igenis a Mclaren birtokában voltak a dokumentumok. Akkor nem kaptak gyakorlatilag semmilyen büntetést. Azóta kiderült, hogy nem minden úgy van ahogy akkor elhangzott, vagyis nemcsak 1-2 ember tudott a dokumentumokról, mint ahogy azt Ron Dennis állította. Így már egész más megvilágításba kerül a sztori, kiderült (?!) pl, hogy a pilóták csámcsogtak a beállításokon. Ezeket fogják ma tisztázni és nem azt, hogy akkor mit is vett át a McLaren a Ferrari doksikból, mert az sose fog kiderülni, megmarad Ron Dennis és csapatának a titkaként, aztán aludjanak jól tőle ők ha tudnak.
-
Male
nagyúr
1: nyilván nem fognak egy Ferrari F2007B-t építeni, rég nem arról van szó, hogy ilyen módon használták fel az adatokat. (sőt, nem emlékszem, hogy a McLaren féle védekezésen kívül bárki ilyenről beszélt volna)
2: nézz akármilyen sporteseményt, ahol mondjuk dopping miatt kizárják az elsőt, és a korábbi második lesz a győztes. Szerinted szomorkodnia kéne az új győztesnek?
3: megtalálták náluk az iratokat... egy szimpla ipari kémkedés esetén szerinted a bíróságot izgatja, hogy abból mit használtak fel? Ottvolt, ez elég a bűnösséghez... a McLaren még örülhet, hogy nem egyből elítélték emiatt, hanem azt is vizsgálják, hogy jutott e vele valamiylen előnyhöz.
(a ''cikk'', amiről beszélsz, az egy igencsak elfogult fórumozó blogja... meglehetősen kevés tényszerű állítással, csúsztatásokkal, bizonyos részletek szándékos elhallgatásával, stb.) -
PazsitZ
addikt
1.) Ezt már régebben is írtam, nem lehet bizonyítani
2.)Nem nagy öröm, de mint már mindenki beismerte: pénz, ennyi nekik számít a csapategyéni is, talán jobban mint gondolnánk
3.)Nézzük csak azt, hogy illegális szoftver van a gépeden, de nem használod, attól még bűnös vagy.
A bizonyítás rész az 1. pontból fakadóan szvsz bukik.
De ezek csak az én elgondolásaim/véleményem. -
venember83
nagyúr
Ki mas fordithatta volna le a szamunkra ismeretlen tartalmu linket, koszonjuk
george11: oruljenek, hogy bebizonyithatjak ''artatlansagukat'' a megtalalt dosszie utan... <- igen, eme kirohanasom minosithetetlen, be is allok a sarokba magamtol, sot, kukorican is fogok terdepelni, remelem ez megfelelo buntetes szamomra.
[Szerkesztve] -
george11
addikt
Csak félve válaszolok
1.)''Július elején a McLaren az FIA-hoz fordult, hogy vizsgálja meg az autóit, amiből kiderül, hogy használták-e az adatokat. A teszt negatív eredménnyel zárult.''
Nyilvánvaló, hogy annyira nem idióták, hogy lemásolnak valamit egy az egyben, aztán beépítik ...
2.)''Luca di ''avérünkispiros'' Montezemolo tegnapi kirohanása is megmutatta, hogy milyen fából faragták az olasz csapatot. Szerinte teljesen mindegy milyen úton nyernek, csak nyerjenek.''
Ha kiderül, hogy a másik csapat csalt, akkor nyilvánvaló, hogy nem fogja meghatni a Ferrarit, ha elveszik a másik pontjait/kizárják, és mivel utánnuk a többi csapat le van maradva rendesen, így nyilván ők nyernék a V.B.-t.
3.)''Hozzáteszem, a jogrendszer szerint nem az ártatlanságot kell bizonyítani, hanem a bűnösséget, tehát már az is vicc, hogy azt mondják a McLarennek, bizonyítsa be, hogy nem használt semmit. Mi a fasznak?''
A bűnösség ott bebiznyosodott, hogy náluk voltak az iratok, amiket meg is találtak, ennek fényében már védekezniük kell, mert alapból nyilván azt gondolja a hatóság/FIA is, hogyha náluk volt, akkor használták is.
Látod milyen sokféleképpen lehet ugyan azokat a cikkeket/írásokat értlemezni? -
Male
nagyúr
Szerintem akkor rosszul látsz... sehol nem írták, hogy a többi csapat ártatlan lenne. Ettől még a McLaren megérdemli a büntetést, ha beigazolódnak a vádak. Az nem mentesíti őket, hogy ''de a másik is!'' (főleg, hogy az ő esetükre van kézzelfogható bizonyíték, míg a többire egyelőre nincs).
...és amin kiakadtál, hogy a Ferrarit nem büntetnék, merthogy lopott anyagból származik az infó, erről sincs szó sehol. -
venember83
nagyúr
Rendben, buntessenek mindenkit ''erdemei'' szerint, de akkor kezdhetnek a Red Bull es a Toro Rossoval, ne csak a nagycsapatok privilegiuma legyen a buntethetoseg. Ugyanakkor most 13an nem errol van szo, ezt is be kene latni, masert lett osszehivva ujra az ules. S nem kene elterelni a figyelmet, most hogy kb bebizonyosodhat h kevesse artatlan a csapat. Vallalni kene amit tettek s utana buntetni a tobbieket is, pont.
[Szerkesztve] -
venember83
nagyúr
Orulok, hogy mar odajutottunk, hogy a McLaren az igazsagszolgaltatas erdekeben s a szabalyszegok megbunteteseert tulajdonitotta el es tartotta titokban a 780 oldalt
Ron The Punisher Dennis
Ja s mindezt ugy, hogy kozben ez Coughlan maganakcioja volt, ahogy sh4d0w mondja.
Vadalkut meg altalaban az ugyeszseg ajanl fel s nem a vadlott szokott ugralni -
Male
nagyúr
Az OK a lényeg? Szóval szerinted a McLaren tudta, hogy a Ferrarinál szabálytalan elemeket használnak, és hogy bizonyítékot szerezzenek, ezért ''jutottak hozzá'' a 780 oldalas anyaghoz, ami mellékesen Coughlan magánakciója volt szerintük, és ők nem is tudnak a tartalmáról? Ez minimum ''érdekes'' elgondolás.
A cikkben hol van az, hogy a Ferrarit ezesetben nem büntetnék meg, merthogy a lopott anyagból van az infó? Erre továbbra sem válaszoltál... -
sh4d0w
félisten
A cikk írója azt írta, hogy ''öngólt is lőhet'', ami nyitva hagyja a lehetőséget arra, hogy a Ferrarit is megbüntessék, ha van miért. Ellenben ettől még aggályos az információ megszerzése, ami fölött nem lehet szemet hunyni. Pl. bűnszövetkezetbe beépült rendőr ha ártatlant öl, az nem büntetendő?
Én egyébként azt mondom, hogy ha vki vét a szabályok ellen, azt büntessék meg ''érdemei'' szerint, legyen az vörös, szürke, kék, sárga, fehér stb. autó. Én csak attól tartok, hogy nem lesz komoly, elrettentő büntetés, mert túl sok nagycsapat lehet érintve az ügyben. Csak pl. ilyenkor az a kérdés, hogy amikor a Hondát elmeszelték 2 futamra a szabálytalan üzemanyagtank miatt, akkor most sokkal súlyosabb vétségekért kvázi ejnye-bejnye lesz?
Ron Dennis eljárása meg minden, csak nem úri angol modor. Szerintem a felmenői között lehettek magyarok; ''ha megdöglik a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is''. Mellesleg aki elhiszi az angolokról a fair play-t (nem csak itt, hanem akárhol), az súlyos tévedésben van.
AMD Power: b-type közelebb jár az igazsághoz. Pénzt csak akkor ad a szponzor, ha van nézettség, mert akkor látszik a reklámja.
[Szerkesztve] -
Male
nagyúr
Akkor ne írd, hogy ez Magyarország...
Jaaa.... miért, te örülnél, ha pl a rendőrség mindenféle felhatalmazás nélkül ha épp úgy gondolja, betörne a laksáodba, átkutatná, stb? Mert ha ez nem így működne, ahogy, akkor bizony ezt simán meg lehetne tenni...
Amit idéztél, abban semmiféle kompenzációrol nincs szó... pusztán arról, hogyha ezt előhozzák, akkor saját maguk ellen is egy újabb bizonyíték. Ezt a kompenzációt te csak valahogy beleláttad... teljesen objektíven persze -
venember83
nagyúr
Mert nem az volt a cel, hanem a kemkedes! Ilyen egyszeru. Vagy ha nem a kemkedes, akkor a zsarolas, mert ha nem ezek lettek volna, akkor siman mehetett volna Ron bacsi gloriaval a fejen az FIA-hoz es leadja a dokumentumot olvasatlanul, vagy ha alapos akar lenni, akkor FIA-ellenor jelenleteben atvizsgaljak a doksit s azonnal leadjak a szovetsegnek, megemlitven a szabalytalansagokat, de nem ezt tettek!. Eddig o kussolt s most hogy szarban van, most jar a szaja. Ez aztan mondhatom becsuletes es gerinces viselkedes, le minden kalappal!
-
Male
nagyúr
...és ebben te hol olvastad azt, hogy ezesetben a Ferrarit nem büntetik, csak azzal fognak foglalkozni, hogy hogyan szerezte az infót a McLaren?
(amúgy tudtommal a világon minden normális országban úgy van, hogy pl a rendőrség ha szabálytalanul szerzi a bizonyítékot, az nem használható fel... szóval ez nem Magyarország jellemzője...) -
manutdzoli
senior tag
Képzeld,nekem alonso nem lopta be magát a szívembe.Egyszerűen nem szeretem.És nem szeretném ha a kedvenc csapatomban versenyezne.De ezt nem én döntöm el,majd eldönti a ferrari.
Ha megnézzük,kimi és massa szinte ugyanannyi futamot nyert mint a két mclarenes pilóta.Akkor nem lehetnek rosszak.Egy baj van,hogy nem megbízható a ferrari,ezért nem ők állnak az élen,hanem a két meki. -
-
venember83
nagyúr
De masodik, harmadik, otodik stb ugye nem azert lett, mert megbizhatatlan? Talan azert mert nem eleg gyors... Ezekkel nagyon-nagyon messze voltak a vb-tol, de iden siman nyerik. Ugrasszeru fejlodes tortent esetleg? Biztos nem.
Oliverda: Stepney megmondta, hogy ott van meg a szabotor
[Szerkesztve] -
venember83
nagyúr
Allergias lennel 1 padlolemezre, mely talan nem szabalyos, talan nem, hat arra ha ~800 oldalnyi doksi az autodrol pont a legnagyobb versenytarshoz kerulne? Biztos siman varnad, hogy bizonyitsak azt, hogy mi modon hasznaltak fel a kocsihoz az infot s pontosan mennyivel lett gyorsabb az auto, mennyi pontot eredmenyezett ez, hany ponttol kell akkor ezen megnyert masodpercek fuggvenyeben megfosztani a McLarent, hogy igazsag szulessen. S meg en vagyok a komolytalan.
-
venember83
nagyúr
Jo, ez mar nem kem-sztori
Szoval nezd meg a tavalyi eredmenyeiket, hol alltak ok a vilagbajnoksagtol??? Segitek: [link] - 2006os evre lennek kivancsi. Hany gyozelmuk is volt? Bar most biztos kapsz valami jo indokot, h miert nem nyertek a futamokat. Meg az elert harmadik es masodik helyek is annak tudhatok be, h a McLaren csak a megbizhatatlansaggal bajlodott.
881: Ha szabalytalan volt, akkor FIA-vizsgalatoknal miert is nem volt vele senkinek baja? Nem volt se szabalytalan se szabalyos, vitathato volt, ezert inkabb eltuntettek. Mint anno Renault lengescsillapitoit. Akkor meg a Renault sem kapott buntit, biztos nem tajekoztattak a Ferrari-berenc szovetseget Maranellobol, hogy mennyi pontot is kene levonni a francia csapattol meg spanyol pilotajuktol.
[Szerkesztve] -
venember83
nagyúr
Kevesse intelligensen megfogalmazott hsz-re valaszoltam. Mondjak meg valamit? Kulonben ha neked nem ugras az, hogy egyik evben sehol sincsenek vb-szempontbol masik evben meg siman nyerik, akkor sajnallak.
Loveless-nek adott valaszra: mert mintha a rahuzas uriemberseg lenne...
mod: on.
mod 2: Ott a pont Pompinal, de o is nyilvan elvakult Ferrari-drukker (meg a ver is voros az ereiben) es olasz-berenc, ezert nem szamit mi jon ki a szajabol (billentyuzetebol) ugyis hulyeseg s nem kell figyelembe venni, igaz? Meg szerencse, h Te (prmcsk) objektiv vagy
878: Nem tudsz ugyanugy te se semmit, de veded oket, h nem is volt ugrasszeru a fejlodes, stb stb. Lenyeg, h a McLarennel titkos dokumentumok voltak s ezt nem buntettek a Ferrari-berenc FIA-sok.
Vege, kemugyrol no comment monstantol, ugyse gyozok meg senkit s nem akarom a nehezen megszerzett nyugodtsagom elvesziteni
[Szerkesztve] -
venember83
nagyúr
Massat tegnap sajnos mindenki verte...
Kiveve Coulthard
mod: Tegnapi futam legalabb annyira jo volt, h nyilvanvalova valt szamomra is, hogy vege a vb-nek s bar hozzam se lehetett szolni tegnap a futam kozben/utan, de kovetkezo szezon elejeig lenyugodtam 1 alapos alvas utan. Elnezest a szemelyes hangvetelert.
[Szerkesztve] -
sh4d0w
félisten
Értelek, a baj csak az, hogy attól, hogy egy akármilyen szabályba ütköző cselekedet nem bizonyítható, még nem jelenti azt, hogy az illető személy vagy társaság még nem vétett, csak azt, hogy ügyesen tüntette el a bizonyítékokat - legyen szó akár maffiózóról, akár politikusról, akár Forma-1-es csapatról. A pályán eldőlő bajnoksággal ugyanez a baj - legalábbis jelenleg. Szvsz az FIA akkor hibázott nagyot, amikor még júliusban kimondták, hogy a McLaren bűnös, de nem büntették meg őket. Vagy akkor kellett volna büntetni, vagy azt mondani, hogy nem látják bűnösnek a McLarent - de fenntartják a jogot a további vizsgálódásra. Most már képtelenség jó döntést hozni, amivel a nagy többség egyetért, függetlenül attól, hogy kinek drukkol.
[Szerkesztve] -
sh4d0w
félisten
Ezt csak Ron Dennis tudja. Bizonyítani ezt még nehezebb lesz, ugyanis azt, hogy egy mérnök fejében milyen új gondolatok indulnak el, ha meglátja egy másik csapat technikai adatait, csak ő maga tudja, senki más. Hogy aztán ez eredményben meglátszik-e, vagy sem, már megint egy külön kérdés.
Az meg egy harmadik fejezet, hogy bármilyen ítélet is születik, fanyalgás lesz belőle. A McLaren vétett a szabályok ellen, ezen kár vitatkozni - jogosulatlanul birtokolták ugyanis a Ferrari adatait. Ha azonban elveszik a McLaren pontjait, akkor a fanyalgás abból lesz, hogy a Ferrarinak ajándékoztak egy címet; ha csak részlegesen, akkor maga a Ferrari (és persze a tifosik) rántja össze a szemöldökét; ha egyáltalán nem, akkor az lesz az üzenet, hogy ilyet szabadon lehet csinálni. -
venember83
nagyúr
Hello ujra,
csak par mondat:
''Ez a topik már jó ideje a meki és alfonz fikázásáról (rossz színben való feltüntetéséről) szól.'' - nem tunt fel, h a Ferrarisok kb elhagytak a topikot, h ti boldogan es nyugisan dicserjetek szent istallotokat vagy eppen negativ szinben tuntessetek fel a maranelloiakat, mas kedvenc csapatat? Kb Motion maradt egyedul, de ti sikeresen raugrottok folyton, nem baj, legalabb van mas cim alatt PH!olitika-topikunk, lehet folyton vitatkozni s valotlansagokat allitani, nyalni mas segg*t, csak igy tovabb!Orulok, h idaig fajult ez a sportos topik is! Tovabbi jo szorakozast!
mod: ja, meg ugye mekiseken kivul maradtak a kulonbozo furmanyos modon jo reggelt kivano userek, ez aztan az olvasnivalo s erdemi hozzaszolasCsodalkozok, h b-type meg hozzaszol neha...
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
ugyan,..teoriája mindenkinek lehet
Ez az egész nem a Ferrari-nak jó....ő töllük lopták az adatokat, azaz ha beigazolódnak a vádak (márpedig a teóriádhoz ez alap), akkor ők kaptak egy vetélytársat a nyakukba a saját adataikból.
pl. egy másik teória: A média azt taglalja (nem én!), hogy az egyedüli ingyen jól járó, az a Renault és Alonso tengely...Alonso szabadon távozhat a McLaren-től (amit állítólag akar is), Renault pedig úgy kapja meg Alonso-t hogy nem kell bődületes pénzekért kivásárolni a McLaren-től.
Ahogy ezt támasztja alá az is hogy Briattore rögtön a Ferrari mellé állt a kémbotrányban.
...valszeg nem szimpátiából.
Szal teóriája mindenkinek lehet, és ez még erősebb lábakon áll (már ha lehet erről szó), mint az hogy a Ferrari odaadta a dokumentumokat egy alkalmazottján keresztül egy McLaren alkalmazottnak,..valójában értéktelen, de mégis az FIA átvizsgálása alapján értékes infókkal, aztán rávegyék annak feleségét hogy balmálja le magát (vagy hogy is történt tök mindegy) a fénymásolónál, a két szakember családját és karrierjüket beáldozzák, és persze mindenekelőtt megbuktatják magukat 3fokú ravaszsággal a Melbourne-i idénynyitón, leszerelik a padlólemezüket, majd végül az idény végén...alakuljon is az bárhogyan, elérjék az FIA-nál hogy tiltsák el a McLaren-t 2 évre.
Közben még gyártsanak új bizonyítékokat, mert eddig az FIA nem úgy néz ki hogy eltíltaná a McLaren-t.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
Egyfelől ez sztem nem ügy, van egy szabály ami arra vonatkozik hogy új alkatrész beszerelése esetén (gondolom fődarabokról szól), bizonyos teszteket el kell végezni,...akkor azokat el kell végezni.
A Merga nem végezte el a HunRing-i éles bevetés előtt, csak utána ezért megbüntették őket....50.000dollárpénzre, ami a csapatnak kb. annyi mintha egy versenyző kicsit vastagabban futna bele a pitsebeség maximumába.
[Szerkesztve] -
Motion_Blur
félisten
''Ez is ''ferka'' váltó volt'' ?
Erre mit reagáljak? McLaren váltó volt.
''Érdekes, bejelentik hogy ezzel fognak menni, közlik velük, hogy a verseny
után a doksikat küldjék el, (tehát nem azt, mondják hogy nem használhatják), ennek
eleget tesz a meki, majd a töréstesztet kérik, újra kérik, átmegy.
Ezután kitalálják a szabálytalanságot''.
Ha jól tudom, ezt csak a média táltalja ilyen színesen -
Motion_Blur
félisten
Éppen Te nem tudsz elvonatkoztatni, mert annyira szereted őket, hogy már bele vagy bolondulva
''büntiképpen annyit fognak levonni, hogy a ferka vb. legyen sőt,
jövőre eltiltják őket, tehát + egy vb. a ferkának.''
Ezt kéne komolyan vennem? Ebben keressek logikát? Ebben csak a te betegségedet látom -
JJános
addikt
Hát igazából nekem senki nem mondta, hogy semlegesnek kellene lenni, de én úgy tudom, hogy Sumi amikor a Ferrarihoz ment, hasonlóan álltak, mint a Toyota most.
Pénz van, motor van, kellene valaki aki úgy belefolyik a dolgokba, hogy végre profi nagycsapat legyen. Kivánom neki, hogy sokszoros, akár nyolcszoros vb-t nyerjen. -
wildrain
addikt
Szerintem Hamiltonnak egyelőre max technikai tudásban (beállítások, tesztelés, fejlesztési irány megadása, visszajelzések a mérnökök felé) van lemaradása. Versenyzés terén kifogástalan, és ha azt nézzük, hogy újonc, akkor meg szenzációs a teljesítménye. Nem olyan könnyű újoncként jól szerepelni még egy vb esélyes autóban sem. Gondoljunk csak bele, hogy a szintén nagyon tehetséges DC ugyan vezetett futamot is 94-ben, de akkor is követett el hibákat, kicsúszott, stb. Ezek olyan hibák, amiket minden újonc elkövet. Elidegeskedik az időmérőt, a rajtoknál belecsúsznak másokba, előzéseknél bizonytalanok, összeroskadnak a nyomás alatt, ha hátulról jön valaki. Hamiltontól meg egyszerűen nem látni ilyen hibákat. Vannak kisebbek-nagyobbak, de nem kerülnek pontokba, amit mi sem mutat jobban, mint a vb pontállás.
Szokták mondani, hogy egy világbajnoki címhez három dolog kell: egy tökéletes autó, egy villámgyors pilóta, és nagy adag szerencse. Ha valamelyik nincs meg, akkor a győzelmet el lehet felejteni. Hamilton esetében a tökéletes autó megvan, habár volt neki is műszaki hibája mostmár kettő is. A másik kettő megítélés kérdése, de én eddig nem láttam, hogy előle potyogtak volna ki, és megörökölt volna sok pontot érő helyeket, mert mindig az élmezőnyben autózott. Az, hogy villámgyors-e, meg szintén bizonyítottnak látom, hiszen sokszor legyőzte már Alonsot meg a többieket időmérőn és versenyen is.
Ettől függetlenül nem szerintem nem tudna felhozni egy Hondát vagy egy Toyotát a vb cím közelébe, mert ahogy már említettem, abban nincs tapasztalata, hogy hogyan lehet egy autót jobbá tenni. De az adott autóval szerintem jobban menne, mint amennyire azzal ''lehetne''. Ha mindig vb esélyes autóban ül, biztosan többszörös világbajnok lesz, mert van annyira gyors.
Egyébként Alonso csak egyszer harcolt Schumacherrel a vb címért, 2005-ben Raikkönen volt az ellenfele. -
wildrain
addikt
Ha végiggondolod Schumacher pályafutását, akkor talán feltűnik, hogy mutogatott ő elég sokat gyengébb autóban is, már újoncként.
Nem is emlékszem olyan világbajnokra, aki ne villogott volna már akkor, mielőtt a jó autóba beleült. Alonso is már a Minardival is elég jól ment, aztán a Renaultval is sokszor az élmezőny közelébe került, pedig akkor még nem volt erős az autó. És azt kell mondanom, hogy a két világbajnokságát tekintve sem érződik az az óriási technikai fölény, amivel egy gyenge pilóta is nyerni tudott volna. Év vége felé azért mindkét évben (de főleg tavaly) ki kellett adnia magából mindent, hogy tartani tudja az előnyét. -
#70869248
törölt tag
absz. egyetértés.
Minden vezetést könnyítő elektronikát kifelé az autóból...
Mindegyiket, és akkor hajrá.
Lehet hogy többeknek ettől F1 az F1, hogy tele van pakolva ultramodern elektronikai vívmányokkal...de ennek az a mellékhatása hogy lecsökkenti a versenyző hibáit, elmossa a vezetési adottságaik különbözőségét, és a helyét sokkal inkább átadva annak, hogy melyik versenyző alatt milyen technika teljesít.
Kimi szerint unalmas...nem első alkalommal hallom a szájából...és ha egy 700-800 lóerős versenyautó vezetése, az azzal való versenyzés unalmas, akkor ott nagy gáz van szvsz. -
george11
addikt
Szerintem kipörgésgátló még a kanyarban sem volt utcai autókban, amikor a versenypályákon már ''lejárt lemez'' volt.
A robotsofőrökről meg annyit, hogy a vezetése ezeknek a szörnyeknek nem csak abból áll, hogy gombokat nyomogatnak, hanem, hogy azt a gombot mikor, és hogy nyomják meg.
Megnézném, hogy 1000 emberből hány tudna 60 körön át 1 sec eltéréssel ugyan azt az időt futni egy F1 géppel(élőben, nem szimulátoron).
A gubanc inkább ott van, hogy ahol lenne lehetőség előzni, ott a csapatérdekek közbeszólnak, a kis csapatok meg csak hátul kullognak nem kis lemaradással.
Ha nem lenne sorrend/szabályozás a pilóták közt csapaton belül, akkor minden verseny izgalmasabb lenne, mert a 2 nagycsapat 4 pilótája egymás abálná végig. Kíváncsi lennék, hogy a legutóbbi török nagydíjon mi lett volna, ha Raikönnen-t nem fogja vissza senki -
venember83
nagyúr
Ismet neked van igazad, szemelyautok mar reg nem F1-bol taplalkoznak, pedig milyen szep lenne ha a Chevrolet Aveo tizenvalahanyezret porogne
Szemelyautokban meg sokkal jobbat (gyorsabbat, kornyezetkimelobbet, hatekonyabbat, tartosabbat, stb) is lehetne gyartani/tervezni, csak epp minek ha ennyi eleg a nepnek. Igy is tul gyorsak mar ezek az autok a mindennapi vezetokhoz.
Motion_Blur: Orult bolond, igy vegigordibalni a himnuszokat -
george11
addikt
Az a gond, hogy ez(is) hozza a haladást az utcai autókban is.
Minden okosabb menetbiztonsági rendszer a versenysportból került az utcai autókba, arról nem is beszélve, hogy a kuplung+kéziváltó lassacskán ki fog halni a közúti járgányokból is, nemhogy a versenyekről.
Ha eltörölnének minden elektromos kütyüt, akkor két dolog történne:
1: minden autót újra kéne tervezni
2: az egész mezőny látványosan lassulna
Ez pedig nem eladható, mert a jónép java része nem arra kíváncsi, hogy egy ''régi'' technikával ki mire képes. Aki ilyet keres, az ne az F1-et nézze, mert ez a technika csúcsa itt nem lehet visszalépni(főleg ekkorát). -
hunnylander
őstag
Sajnos az még nem elég. Túl nagy a különbség a csapatok (a járművek) között, örülhetünk, hogy legalább két csapat, mind a négy versenyzőjével versenyben van a VB címért. Az IndyCar-ban szinte teljesen egyforma autókkal versenyeznek. A NASCAR-ban szintén csak néhány másodperc különbség van a legjobb és a leggyengébb kocsi között. Pedig majdnem ötven rajtol. És lehet futamot nyerni az utólsó helyről is, ha nagyon jól vezetsz. Montoya nyilatkozta, hogy egyetlen NASCAR futamon több az előzés mint egy egész F1-es szezonban. Ahogy láttam, egyáltalán nem túlzott. Ott valóban jobban kijön a pilóta képessége, pedig ott is vannak rivalizáló gyártók és csapatok, de valahogyan a szabályozások által mégis kiegyensúlyozottabbá tudták tenni a mezőnyt.
-
venember83
nagyúr
-
manutdzoli
senior tag
Az igaz hogy elég sok kütyü van egy f1-esben,de képzeld,ahogy fejlődik a technika még több lesze benne ez a szar.
Kéziváltó meg kuplung azért nem kéne,jó ez az f1-es váltó.Gyors,megbízható.De jövőre nem lesz TC,szóval a tehetségek megmutathatják akár egy gyengébb kocsiban is hogy mit tudnak.Jah,meg lehetne egy kicsivel több előzés
Aktív témák
Hirdetés
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -60% i5-1135G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Samsung Q80T 55" QLED - 4K 120Hz VRR / FreeSync / HDMI 2.1
- ÚJ HP ENVY 17 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -45% 17,3" Brutál i7-13700H 16/1TB Iris Xe FHD IPS
- Legion Go 8APU1
- Gamer PC kompromisszumokkal, de garanciával RX 7800 XT + Ryzen 5 3600 32Gb-DDR4
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB THERMALTAKE Core V21 500W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest