- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel topik
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Magisk
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor Magic V2 - origami
- Apple iPhone SE - se vele, se nélküle
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
kimista
aktív tag
válasz
molnigee #17193 üzenetére
vegasban azért én még rá szoktam nyomni egy kis kontrasztot, hogy szebbek legyenek a színek.
Meg arra fogyelj, hogy úgy állítsd be a kamerát, hogy az ég csak a kép felső 1/3-át vegye (szemben a jelenlegi 1/2nél) amenniyben nincs semmi érdekes a levegőben. nem jó az ha középen van a horizont és csak az alsó rész az érdekesegyébként remek videó!
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
molnigee #16976 üzenetére
Egy utasszallitoval utkozott nemreg egy dron. A gepet atneztek aztan nem sokkal kesobb ment a maga dolgara. Azert egy nagy utasszallitot eleg nehez leszedni az ilyen Phantom meretu pocskoszorukkel.
"A teljes műszaki átvizsgálás után az utasszállítót a légitársaság szakemberei repülésre alkalmasnak találták, így a gép teljesíthette következő járatát." via Index.
Tiz eve meg egy hazaspart megolt egy taviranyitasu repulogep a sajat gyerekei szeme lattara, volt nagy hiszti, aztan megsem tiltottak be a nagy repulogep modelleket, nincs kotelezo geofence meg mas bohockodas.
Evente kb. egy ember atsegiti magat a tulvilagra a 3D helijevel, ez sincs tiltva.
Dron meg embert nem olt, kiveve amikor szandekosan akartak. Lasd: General Atomics MQ-1 Predator.Viszont geofence ide, szabalyozas oda, a hulyek ellen semmi nem ved meg. Most talatam egy cikket, hogy angliaban egy majom kettevagta egy 18 honapos kisgyerek szemet. Elegge gusztustalan, nem linkelnem. Viszont az is igaz, hogy a the Sun-on olvastam, nekik meg mar kacsatelepjuk van.
Amugy valszeg azert akarnak szigorubb szabalyozast, mert semmi nem gatol par elmehaborodott terrorPistat, hogy megrakjanak robbanoszerrel egy gepet, es azt durrantsanak fel, amit akarnak. Az USA-ban pl. tilos barmifele gyartelep, hivatal, stb. kozeleben ropkodni.
-
medvegy
aktív tag
válasz
molnigee #16976 üzenetére
"Persze, de pl képzeld el hogy ütközik egy repülővel és mondjuk páran meghalnak..."
Ez nagyon-nagyon extrém példa és ritkanagy fasznak kell lennie valakinek, hogy ez bekövetkezzen. De az amcsi hülyegyerekek ugyebár felmennek 1500-2000 méterre ott, ahol az utasszállítók ereszkednek. Hihetetlen felelőtlenség, és szerintem nincs olyan ember itt a fórumon aki ne törné el érte a kezüket. (Az 1500-2000 méter magas repüléseket egyébként még meg is érteném, hogyha betiltanák, ui. ott már bármi bekövetkezhet, és lehet hogy kilométerekkel arrébb ér földet a gép ki tudja hova csapódva.) De hogy ezek a hülyegyerekek az én kedvemet szegjék, az azért szvsz túlzás. Azt is tisztán kell látni, hogy összességében nagyon ritka az ilyen hozzáállás, a legtöbben normálisan használják a kameraplatformokat, értsd felmennek 50-100-200 méterre felvételeket készíteni. Persze, 200 méteren nem kizárt, hogy lehet találkozni kisebb repülőgépekkel (más kérdés, hogy mi az esélye), de gondolom azoknak is van valami nyilvántartása. Ezért kell egy webes felület, ahol lehet regisztrálni a 150 méter fölötti repülést, mondjuk előtte pár nappal órára megadva (és nem hetekkel előre bonyolult engedélyeztetési procedúrával meg lehúzással). Ha az látszik az adatbázisban, hogy akkor és ott Józsibácsi pl kisrepülővel permetezik, akkor én nem megyek oda reptetni, ha tiszta a terep, akkor viszont mehetek. Szerintem hobby szinten ezt így egyszerűen és biztonságosan meg lehetne oldani.
-
KisApám
addikt
válasz
molnigee #16976 üzenetére
"Persze, de pl képzeld el hogy ütközik egy repülővel és mondjuk páran mehalnak... Lehet ez a leglegroszabb eset, de ettől még bekovetkezhet. Ennek tudatában ki akar kamera platformot?"
Nem azt mondtam, hogy NE legyen szabályozás. Legyen, de életszerű.
Repülési zóna - Távolság - Magasság.
De a repülési zóna ne az ország területének 1%-a legyen. -
KisApám
addikt
válasz
molnigee #16966 üzenetére
Én is attól tartok, hogy teljesen felesleges lenne megvennem a DJI Phantom 3-ast (amit szeretnék), mert annyi minden engedély kellene hozzá, hogy...
Vagy ha "fű alatt" reptetném valahol, és a rendőr meglátja, akkor volt-nincs quad. Főleg meg ha véletlenül kiraknám a YouTube-ra a felvett videót, akkor meg jönnek házhoz, hogy hogyan, mivel, engedééééély???
Kicsit pesszimista vagyok, hogy legyen talán a végén minek örülni. Vagy őrűlni. -
Teréz Atya
senior tag
válasz
molnigee #16347 üzenetére
No, pontosan ezzel a temaval kapcsolatban lattam egy termeszetfilmet a gibbonokrol.
- Amikor eszeveszett sebesseggel suhan a fak lobjai kozott, honnan tudja, melyik faag fogja megtartani?
- Sehonnan!
Es bevagtak egy jelenetet, amikor a gibbon alatt eltorik az ag es beletaknyol a foldbe.Amugy halszemoptikazni szoktak, de sok ember egyszeruen kivagja tole a taccsot. Nekem is van D lens az FPV-be. Visitva raktam vissza a regit.
@ SpydeR3412 - az 5.8 Gigas atvitelt meg az is bezavarja, ha fingik egy katicabogar. Gyenge a penetracioja es konynen visszaverodik. Lehet, hogy a faagakat megmozgatta a szel es maskepp verodot vissza neked. Nem lehet, h az ado vagy a vevo antennad ki volt csavarodva?
Nekem a Quanum V2-n megengedett, mert tul sokat vettem fel-le, raktam foldre, etc., aztan pislogtam h miert ment lejjebb a hatotav. -
Teréz Atya
senior tag
válasz
molnigee #16339 üzenetére
Ja, hat rth meg alti hold.
Igy azert nem akkora para.
@ marciart11 - A nighthawk gyari kameraja, C4002 Tarantula FPV kamera + 4,3 colos monitor, Quanum V2, neha muterom TV-je.
Antennabol van bot, gomba, lap (legycsapo.) Az utobbira kattantam ra, mert eleg jo hatotavot biztosit, de maceras mindig a gep utan forogni. Amikor az U807-et vesztettem el a magas mezoben, na akkor jol jott, mert ugy hasznaltam, mint egy lokatort.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
molnigee #16334 üzenetére
Ne menj tul magasra, ne menj tulsagosan alacsonyan, ne utkozz. Legyen potalkatreszed.
Jelolj ki referenciapontokat. Keszulj fel h minden kisebb lesz es nem fogod erezn a sebesseget / tavolsagot.
Probald megjegyezni a kornyeket amikor utkozol.Es a legfontosabb: Ne panikolj. Ha elmegy a kep, a gep nagy valoszinuseggel ugyanazon az uton halad tovabb azonos input mellett.
Ja, es nekem majdnem ujra kellett tanulnom az iranyitast ugyanazzal a geppel.
Szemuveg vagy monitor?
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnigee #15760 üzenetére
Erre való a több hektáros földterület, ami még nincs elvetve
X1 gyári töltője rendben van? (Gyors töltés nem szempont, inkább az érdekel, puffasztott
rizsakku gyártásához mennyire alkalmas. ) X5C-é is rendben van, vagy érdemes inkább figyelni az akkufeszt töltés közben? -
Teréz Atya
senior tag
válasz
molnigee #15730 üzenetére
En ma voltam roptetni, az esofelhok errefele mar delelott eloszlottak. De volt mar ugy, hogy bealltam a lepcsohaz ajtajaba es onnan eregettem a H8 minimet mikozben kint ezerrel esett. Ekkor meg impregnalva sem volt a gep.
Az U807-eseknel meg az MJX X600-nal az akadalyoz, h mar reg golyoscsapagyat hasznalok es nincs szivem tonkretenni oket. Igy is vert izadtam mire megfelelo meretu es minosegu csapagyat szereztem olcson. Meg az MJX X600-nal rohadtul idoigenyes a csapagycsere. Igy csak akkor es ott cserelek ahol es amikor kiegett egy motor.
Az U807-nel nem vettem eszre nagy valtozast, csak annyit ha golyoscsapagy hangosabb a csuszocsapagynal, plane par durvabb odacsapas utan. Az MJX X600 propellerei viszont eszrevehetoen konnyebben forognak. -
Allien
veterán
válasz
molnigee #15716 üzenetére
Nem is értem, mé sírtok?
Ez változékony időjárás, azaz, NEM folyamatosan esik, hanem vannak napos órák. No, és igen, ILYENKOR KELL reptetni, amikor épp nem esik az eső. Ilyenkor lehet SZÉP felvételeket készíteni!
Én példul kidobtam az ablakon a drónomat.
Aztán meg vissza repültem be az ablakon. nem, nem a zárt ablakon.
Pont naplemente vótt. Csak éppen ugye a kamera lefele néz, nem arra, ameree kellene, és nagyon magasra meg nem reptethetek, mert ha elfújja a szél, márpedig el fogja, akkor pórul járok. Ergo, annyit sikerült letesztelnem, hogy ha ilyet akarok, akkor valahogyan meg kell oldanom, hogy a kamera ne lefele nézzen (kb 15 fokkal lentebb áll)
-
medvegy
aktív tag
válasz
molnigee #15684 üzenetére
Egyetértek, emelkedni egyszerűbb. Magasról, amikor már alig látszik azért para lehozni, főleg ha elkezdik dobálni a légáramlatok. Egyébként 100-150 méteren még meglepően jól lehet látni az orientációt, meg hogy mit veszek, de 200 méteren vagy afölött már nagyon jól jönne az FPV.
-
Pikachu24
aktív tag
válasz
molnigee #15684 üzenetére
Engem is nagyon zavar, azt hiszem hogy nagyon el fog fordulni, de nem.
Engem inkább az zavar hogy semmi led nincsen a gépen, és nem látom melyik az eleje és melyik a hátúja.
Most azon gondolkodtam hogy a loiter módra beállítok egy headless módot.
Az RTL-ben nem bízok mert néha képes hülyeségeket csinálni. -
DJGABI
addikt
válasz
molnigee #15588 üzenetére
tomtopnál (ha épp nem lenne lehalva) 33 usd volt még mindig.
btw x5c gyári kamerája milyen felbontást tud? csak mert van korábbról 808-as kulcstartókamerám, lehet az ebayes alap kamu X5C-t venném inkább. érdekelne a téma de kispénzem van rá. (tudom, akkor inkább hagyjam a fenébe
) szerk: linket tudsz adni akksikhoz?
-
medvegy
aktív tag
válasz
molnigee #15535 üzenetére
Huhh, azt hittem olcsóbb hozzá az aksi. A Phantom áraiból indultam ki, 7k körül tudok venni aksit, a szett motor viszont cserébe drágább.
Amikor nincs semmi gebasz, akkor tényleg szép stabil. Ami a magasságot illeti, szerintem inkább olyan 100-150 méter lehetett. A minap repültem 50, 100 majd pedig 200 méteren szoftveres magasság korlátozással. A 100 méter már nagyon magas, alig látni a gépet, lentről jóval magasabbnak gondolnám. A 200 méter pedig egyenesen ijesztő! Lentről csak egy pont a gép, a felvételen pedig kilométerekre ellátni. Elképesztő! Majd vágok össze belőle egy videót és feltöltöm valahová.
-
medvegy
aktív tag
válasz
molnigee #15529 üzenetére
A HK-s aksikat hanyagolom én is a 10C miatt (gondolom nem véletlenül 20C a Phantom gyári spec.), bár jó az áruk, és hát EU-ból gyors is lenne. Nekem TD-ről vannak úton az új 3000-es aksik, ők még szállítanak de lassan. A motor cserét szerintem hagyd meg a legeslegutolsó lehetőségnek, mert az nem lesz két fillér.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
molnigee #15526 üzenetére
No, mit talaltam:
- Update, checked cables, pushed connectors, green-green, try to fly, starts drifting and very agressive flying, almost flip in the air and landed fliping, compass fail again...
- Get a magnifying glass and check every solder on every board. I have had solders completely missed
- It was that and it was solved yesterday, thanks anyway.Szoval a sracnak ugyanugy driftelt mert meghulyult a az iranytuje. Kiderult h a forrasztas volt a ludas.
Ha ez a galiba vendeged vagyok egy sorre!Masik megoldas:
"When I installed the new 3-d gimbal had a similar problem and it was that it interfered with the magnetic compass. Try to fly without the gimbal to see if it fixes the problem "Itt a gimbal hulyitette meg az iranytut.
-
medvegy
aktív tag
válasz
molnigee #15522 üzenetére
Banyeg, ez tényleg parás helyzet volt. Jó hogy nem 100 méteren történt. Csatlakozom az előttem szólókhoz az aksival kapcsolatban. Én kipróbálnám a helyedben egy zsír újjal. Miután feltetted a gimbalt és a kamerát a gain értékeken állítottál? Lehet nem ártana. Én most fogok neki esni.
sityak & Teréz Atya: köszi a tippeket! Átnyálazom az irodalmat és irány a terep
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
molnigee #15524 üzenetére
Ugyanazt az akkut hasznalod vagy van tobb is? Nekem mar fordult elo h rendetlnekedett a gep h nem nyomtam elegge osze a piros JST-t.
Esetleg valami szabad kabel miatt rendetlenkedhet az FCB vagy eses miatt van egy mikrorepedes az alaplapon vagy az egyik forrasztason. Esetleg az egyik ESC forrasztasa nem koser. Nagy aramoknal minden ohm szamit.
Esetleg a szomszed Wi-Fi-jevel grillezni is lehet? -
shaddam
aktív tag
válasz
molnigee #15522 üzenetére
Ránéztem a gitup2-re hogy hátha nehezebb és jobban eszi-e a gimbal az áramot, de még könnyebb is mint a yi. Ha az én akksimmal repülsz akkor az gyári és 20c, ilyet nem nagyon produkált. Zavaró jelek gondolom ilyen kis távon nem jellemzőek (wifi gondolom ki volt kapcsolva)
Más:
Mai adrenalin
Nincs baj az 1000 méterrel, csak a fák meg a falu na kanyarodjon közénk -
Jackal2
senior tag
válasz
molnigee #15522 üzenetére
A véleményem az hogy a videó privát
A pihenéses történetről: ha az akksid nem szolgálja ki a motorokat elég energiával, akkor az ESC-k nem tudják megfelelően tömni árammal a motorokat, esik a fordulatszám, bedadognak a motorok, instabilitás alakulhat ki.
Nekem ez összecseng azzal, amit eddig meséltél a jelenségről. Az akkumulátor feszültsége elkezd esni terhelés hatására ami lehet egyszerűen az idő előrehaladta vagy plusz súly. A motorok több áramot vesznek fel, ezt nem tudja kiszolgálni. Ennek több oka is lehet, pl. mert a kínaiak átba**tak és ráírtak egy 2x akkora C értéket mint a valós meg mondjuk 20-30%-kal kisebb kapacitást.
Itt egy példa:
11.1V 3S 5400mAh (asszem ezzel repül az XK) 20CEz kitol magából 108A-t, ez nagyon sok, mindenre elég kell hogy legyen. Tegyük fel, hogy csak 10C a valós érték és nem 5400, csak 4500mAh a valós kapacitásod. Akkor egyből már csak 45A áll majd rendelkezésre. Ugye hogy nem mindegy? Na most teher nélkül mondjuk ez is elég, de ha megpakolod, sokkal többet erőlködnek a motorok, előjön a bizonytalanság. Akkor is ha egy kicsit lemerül az akksi.
Mi Marciarttal ezt úgy szoktuk tesztelni a Nighthawon, hogy lehozzuk a gépet szemmagasságba, és nézzük a hátsó 4W-s led csíkot és adunk gyors full gázokat, hogy mennyire pislákol be a ledsor. Ha gyenge az akksi, akkor durván látszik a különbség.
A Nighthawk elvileg 15A-ig elmegy, ez motoronként kell érteni, vagyis 60 A-t ki tudok szippantani az akksikból. Egy durvább gép akár 120A-t is kiránt, max gázon, pedig azok nem 2 kilós tömegűek, igaz nem is 10.000-et hanem 30.000-et forognak.
Szóval nekem ez elég akksi gyanús.
-
medvegy
aktív tag
válasz
molnigee #15475 üzenetére
Szerintem teljesen rendben van a felvételed, jó stabil még akkor is, amikor nyomod neki rendesen. Milyen gimbalt használsz? Majd tudnál csinálni esetleg egy hasonló felvételt, úgy hogy a kamera gyro ki van kapcsolva? Érdekelne, hogy az mennyit nyom a latba.
Szerintem a legmagasabb ponton úgy 100-150 méteren lehettél. Én azt szoktam csinálni, hogy beállítok a kezelő szoftverben egy maximum magasságot, és így tudni fogom pontosan milyen magasan vagyok. Ma pl 200 métert állítottam be (lsd. fentebb).
-
medvegy
aktív tag
válasz
molnigee #15468 üzenetére
Tényleg szépen kiveszi a gyro az apró rezgéseket. Pont ezért nagyon várom, hogy megkapjam az SJ5000X Elite-et. Az viszont nem jó ha nem tudsz bízni a gépben. Én a helyedben kimennék a semmi közepére, nyomnám neki mint a meszes és elmennék minél messzebbre/magasabbra, hogy kiderüljön minden turpisság.
-
Jackal2
senior tag
válasz
molnigee #15444 üzenetére
Ha a vezérlő elmozdul, akkor az éjszaki irányt is elveszti, ezért is lehet kalibrálni a Baseflight/akármilyenflight programokban az elforgatás méretét. Vagyis ha lejött mondjuk a ragasztás és a nagyobb szélben vagy rezgés hatására elmozdul, akkor bizony meg tud zavarodni.
-
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
molnigee #15269 üzenetére
No, nem tudom milyen vezerlo van benne, de olvastam, hogy racereknel az ESC-en atfolyo nagy aram magneses tere meghulyitheti a beepitett iranytut / mag szenzort. Volt akinek segitett amikor atrendezte a kabelezest. Nem lattam a geped belulrol, de ha a vezetekek az FCB felett / alatt tekeregnek vagy egy bolognai spagettire hasonlit a kabelezes, lehet ez a gond. Ha nem, akkor passz.
Nincs lehetoseg a vezerlorol valamilyen modon telemetriat kiloni? Esetleg blackbox loggolas? -
KisApám
addikt
válasz
molnigee #15211 üzenetére
Ennyi vackot ennyi pénzért...
Inkább a JJRC v686g - majdnem ugyan annyiba kerül (csak +5000 ft-ot kell hozzárakni).
(Csak azért a v686g, mert WLtoys v686g-m van)
-
Jackal2
senior tag
válasz
molnigee #15061 üzenetére
Nos, bár nem vagyok annyira otthon XK ügyben, a jelenség általában a következő:
- amikor armolod, akkor egyszerre kell felpörögnie az össze motornak, azonos sebességgel
- olyan bug van Naza vezérlőkön, hogy pl. 6 motorból egyet nem pörget fel, de ez látványos, ráadásul neked APM 2.6-od van
- ha terheletlenül jól repül a gép és max gázra sem kezd el támolyogni, akkor szerintem a propellerek jók (kivéve ha a plusz súly alatt nagy teljesítményre hajlanak, mert pl. az egyik lágyabb)
- az hogy terhelten bedadog, olyan mint ha valamelyik motor erőtlen lenne, VAGY mint ha túl sok áramot kapna, ez lehet pl. nagyobb karbon propellertől, ha cseréltél ilyenÉn a következőt próbálnám:
- cserélj propeller szettet és nézd akkor is csinálja-e. Ha van karbon propellered, azzal is próbáld ki, terheletlenül és terhelten isHa csinálja, akkor ezt kilőhetjük. Marad három hibaforrás, motor, ESC, akku:
- ha az akku gyenge, akkor az én Nighthawkom esetében leesik a fényerő a hátsó ledsoron. Szoktuk is túráztatni, hogy lássuk, az akksi mennyit bír még. Nálad is előfordulhat az az eset, hogy az akksiddal van valami baj, pl. csúnya aftermarket akksi van benne és nem tudja azokat az értékeket már leadni, amit újkorában. Ezért a motorok és az ESC-k több áramot követelnek nagy terheléskor, mint amennyit le tud adni, ettől kezd el dadogni a gép (mint amikor koszos a benzinadagoló és rángat a benzines motor)
- szerintem ha rossz lenne az ESC-d, akkor nem is repülne, de nem vagyok elektronikában jártas ember, ezt majd valaki más mondja meg
- ha motorral van baj, az szinte mindig csapágyazás. Ha görbe lenne mondjuk az egyik tengely, akkor azt terheletlenül is éreznéd szerintem. Általában egyébként a csapággyal van baj, a sok forgás miatt -
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnigee #15054 üzenetére
Nincs jele, hogy valamelyik motor gyengülne? Kis mértékben máshova eltolva nem lehet feltenni a gimbalt? Már ha kiegyensúlyozatlanság miatt előfordulhat ilyesmi...
-
-
medvegy
aktív tag
válasz
molnigee #14960 üzenetére
Érdekelne hogy milyen gumibakokat használsz.
Nekem jelenleg ilyenek vannak fent, de nézegettem ezeket is. Nem tudom van e valami különbség.
Illetve jony77 kolléga javasolta, hogy érdemes a gumi bakokba szivacsos füldugót dugni,és akkor állítólag megszűnnek a finom rezgések. Már beszereztem egy szett füldugót, hétvégén majd ki is próbálom.
-
medvegy
aktív tag
válasz
molnigee #14957 üzenetére
Nekem ez a progi kell a gimbalhoz. Amennyire tudom ez eléggé elterjedt, tehát jó eséllyel neked is ez megy alá. Annyi az egész, hogy elindítod a progit (előtte még USB drivert is kell majd telepítened), majd a 'Basic' fül alatt a 'CALIB.ACC' majd pedig a 'CALIB.GYRO' ikonokra kattintasz. Közben vízszintben nagyon stabilnak kell lennie a gimbalnak és a kamerának rajta kell lennie. Az is fontos, hogy a kamerát úgy helyezd el, hogy lehetőség szerint a gimbal bekapcsolása nélkül is közel vízszintben legyen. Ha kell pl befőttes-gumival egyensúlyozd ki.
Ha az egész gép remeg, akkor az propeller lesz jó eséllyel. Bár jobban meggondolva akár az egyik motor tengelyének görbülete is okozhatja. (Durva becsapódásod volt már a géppel?) Az jó hír ha a kamera gyro-ja kiszed sok rezgést! Az SJ5000x elite-re mondták pár tesztben, hogy nem sok mindent ér a gyro-ja...
-
medvegy
aktív tag
válasz
molnigee #14942 üzenetére
Milyen gimbalt használsz? Nekem nagyon úgy tűnik, hogy kalibrálnod kellene a gimbalt (azért áll be ferdén). Szerintem első körben elegendő egy gyors (accelerometer + gyro) kalibrálást csinálni a gimbal szoftveréből és ha az nem elég utána még mindig neki eshetsz a hat-tengelyesnek. Abból hogy 'átfordult a gimbal és mindenáron seggel előre akart beállni' én arra következtetnék, hogy valamelyik tengelyed is rosszul van beállítva. A gimbal rángatást pedig finomhangolással tudod kiküszöbölni (PID és motor erő).
A kamerán bekapcsoltad a gyro-t? Annak nem kellene valamennyire kisimítania a finom rezgéseket? Ha ment nálad a kamera gyro, akkor az nem sok mindent csillapít az apró rázkódásokból.
Nekem az egész hétfő délutánom gimbal finomhangolással telt (Phantom 1.1.1 + Eachine Light 2D gimbal + EKEN H9). A default gimbal beállítások hihetetlenül szarok voltak. Nagyjából úgy rángatózott velük a gimbal mint egy döglődő hal. Ilyen lett a végeredmény. Alig észrevehető finom rezgések vannak csak néha, és azok is max pitch körül (ami ugye nem feltétlenül életszerű filmezésnél). Azóta még állítgattam, de a keddi eső miatt tesztelni már nem tudtam. Szerintem jó eséllyel a pici rezgések is eltüntethetőek lesznek.
-
Minstrel
senior tag
válasz
molnigee #14942 üzenetére
Gimbal leérést oldjad meg, lehet azért is remeg a levegőben, mert induláskor csinál egy gyors kalibrációt. De mindenképp csináld meg rajta a 6 tengelyes kalibrációt [link] A szenzort leveszed és valami normális kockára téve minden oldalnál nyomsz egy kalibrációt, mint a jóember a videóban, utána visszateszed a helyére.
A propellereket se ártana balanszolni és az egész gépnek kalibrálj újra mindenét, iránytű, gyorsulásmérő meg amik vannak. Ha a propellerek ezekkel a kúpos csavarokkal vannak fent akkor azokat dobd ki és önzárós anyát tegyél fel helyette, vagy sima anyát ha ellenkező menetes motorok vannak.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
molnigee #14913 üzenetére
Mekkora geped van? Toy grade-re talaltam egy videot, hogyan lehet ra buzzert applikalni.
Ez egy Bayantoys X8, valami Syma X5C klon. Lehet megcsinalom az MJX X600-ra, de lehet addigra megtanulok repulni a brushless raceremmel.
Mincenesetre fog kelleni hozza 2 trimmer, egy tranyo es egy buzzer. Max. 2,5 euro, de ekkor nagyon megnyomtam a ceruzat. -
tibibi
őstag
válasz
molnigee #14913 üzenetére
Gps-t rakjál rá mielőtt elengeded ,mert az ördög nem alszik
Tényleg valaki ismeri ezt gps tracker TK102b nevezetű csodát ,mert elég hektikusan működik
Ha arra lennék kíváncsi hol volt a gps kikapcsolás előtt, akkor mondhatnám ,hogy jól működik
De hiába villog mintha látná az összes műholdat, mikor lekérdezem elküldi a kikapcsolás előtti koordinátákat
-
maj-viktor
őstag
válasz
molnigee #14819 üzenetére
Pont akartam gyünni vele...
Akkor már helyesen: https://www.youtube.com/watch?v=3wBJQxyStG0Kommentemet is beszúrnám hozzá...
"Próbálok "higgadtan" válaszolni a videóban elhangzottakra!
1. a 444-es esettel szemben az a különbség, hogy ott egy "közvagyon" volt a téma (stadion), itt viszont tudtommal egy magánbirtok (még ha valaki feketén-szürkén közvagyonból lopták), így itt már megsérted azzal, hogy:
A. berepültél (így most meg nem mondom a pontos definíciót, de: magánélethez való jog megsértése vagy valami hasonló...)
B. felvételt készítettél (szintén gondolom nem járult hozzá a telek tulaj)
C. publikáltad - közzé tetted! Ha közteren fényképezel OK, de magánbirtokon megtilhatom, hogy készíts!
(pláne "haszonért" - reklámpénz - kattintás - újságírás "mellékterméket" a videó a cikked mellé)
Így kiesik a hobbi kategóriából és már kereskedelmi lesz!2. Bármilyen kicsit is utánaolvasol, mindenhol a "javaslat" (azaz igen, nincs törvénybe rögzítve... MÉG! De ajánlott a kötelező kötés pl.) - repülési engedély kikérése: 19E és 3E illetékbélyeg alkalmanként...
facebook.com/DronHUN3. 0:35 - Általános igazoltatás (bármikor joga van a rendőrnek), ruházat és kocsi átvizsgálásra is (ahogy mondta, ha "fokozott intézkedés van, megteheti") Tudom lett írva, hogy ez csak "indok volt", alapból a drónra mentek!
4. 2:05 - Kötelező biztosítás! (ez valamelyest jogos, hogy vásárláskor tájékoztatás, viszont mivel friss dolog, NINCS SZABÁLYOZVA sehogy! Ajánlások vannak, hogy jelenpillanatban a rendőrségnek megfelelj, mely a kötelező kötése és PONT!)
Ajánlás van... bármilyen fórumon utánaolvasol, ezért ha magadat nem akarod szivatni van és KÉSZ! (ha jól emlékszem Allianz-nál lehet kötni... havi pár ezerért... pár milliós biztosítási maximummal)5. 3:02 - Igen láttam korábbi felvételeidet: határsértők - taxistüntetés - állatkínzós tüntetés, stb.
De ezzel érvelni, hogy máskor nem volt baj.... az nem jelenti, hogy akkor nem "illegálba" repültél és csak épp nem kaptak el!
(pláne itt tudom politikai blog téma, de ha rászállsz, nem csoda ha rádszállnak... persze ez ellen "küzdeni kell", ahogy te is teszed, csak nem biztos, hogy így, hogy most majd a drónosokat vegetalizálják minden cseprő indokkal, mert pl. ránk fogják, hogy mi terroristák vagyunk, bla-bla)
Más pont 10-20E Ft szabálysértési büntetéssel "úszta meg", pl. pont a határsértős témánál!6. 3:18... 444-es példa... akkor már inkább arra hivatkoztál volna, hogy munkaeszköz, így neked anyagi kárt okoznak, melyet ha lefoglalnak, akkor később perelsz az elmaradt haszonért... (amúgy itt akkor hivatkozni kell, hogy a távirányítóval irányítod... foglalják le a távirányítót!
Ha meg csak a felvétel a bajuk, akkor csak a microSD kártyát... és KÉSZ! A drón maga nem!)
Persze tudom te mint politikai blog... szándékosan - célzottan azért mentél - mentettek oda... szal ezen kár csodálkozni, amikor amióta felkapott hely lett az Orbán kutyája miatt... Jobban figyelnek! Szal ez várható volt... pláne gondolom a felcsúti 444-es eset hatására gondoltatok ti is egyet, hogy akkor menjünk a birtokra!
Persze látszik, hogy itt ugyebár fokozott figyelés van az Orbán kutyája miatt / Mészáros birtok, mittudomén stb. miatt, de nem is próbáltál jogkövető állampolgár lenni! Ha az lettél volna, akkor tudnád ezt a 2 alap dolgot (ami jelenleg van: repülési engedély és biztosítás)... Ha ez a kettő lett volna és úgy foglalják le! Na az hírérték lenne... így viszont te vagy felelőtlen!
Kimondottan jogosítvány nincs, mert nem is létezik... van aki vállal drónjogsit, de azt nem fogja a rendőr elfogadni, mert egy nem létező fogalom! Ez olyan, ha én azt mondom, hogy most csinálok egy xxxx tanfolyamot, kiadok egy nem akkreditált xxx vizsgát - tanusítványt... de azzal max a seggedet törölheted ki, mert nincs "hivatalosan" elfogadva!Ezekkel a huszárkodásokkal amit csináltok a 444-el együtt, csak minket "normális drónosokat" szivatjátok meg... és most igen elindul valami... de biztos nem a jó irányba inkább valami totális tiltást produkáltok így nekünk! Kössz bazze!
444-es esetnél mi volt ugyebár:
- csak maga kezelte (jogos kérdés, hogy ki is a "bűnös")
- járművezetés... így szondafújás (röhej... de mivel állítólag jármű, de akkor így ok - meg amúgy is részegen ne drónozz tényleg)
- jogosítvány kategória!? (nem jogos, mivel nem létezik)
- kamera kikapcsolása... igazoltatásról (nem jogos, felvehetem az igazoltatást... itt is fel let véve - publikálás kicsit más, de OK)
- emberek feletti repülés (jogos, ezért kell minimum a biztosítás)
- érvényes kötelező (jogos... javaslatra)
- légügyi szabálysértés (jelen pillanatban ezt kérik: jogos)
- helyszínen papír alapú magyar használati (hülyeség... online tényleg van... vagy digitális formátum pdf mobilon, abszurd, kocsi használati utasítás sem kell kéznél legyen - pláne nem papír alapon)
- munkaterület biztosítása (hülyeség... biztosítással megvan a "károkozás", ha hanyag a vezető)
- repülési napló (jogos & nem jogos, de a DJI P3 beépített Flight naplózása van, így van... a DJI GO programban)
- NKH engedély (jogos "légi engedély": ennek kikérése... 30nap előre & 21nap elbírálás az röhejes)
- lefoglalás - átvételi határozat (nem jogos... munkaeszköz, akármi... bizonyítási eljárás miatt jogossá teszik)
- szabálysértési eljárás - jegyzőkönyv (ez ok, jogos alap, hogy készül)
- intézkedés fellebezése (ez alapjog)" -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
molnigee #14819 üzenetére
Szerintem már országosan ki van adva, hogy vadásszanak ránk. Kecsón is kerültek egyet az arborétumnál, ahova kijárunk, de mivel nem repült senki, továbbmentek. (Én meg szépen megvártam míg elmennek, csak utánna mentem fel).
Btw, ez a felelősség biztosításosdi, amire rájátszanak, nekem különösen b@ssza a csőröm. (1995. évi XCVII. törvény 69§ (5) bekezdés) (Igen, több mint húsz éves. Akkoriban a légi járművet úgy hívták, hogy repülőgép, helikopter, esetleg sárkányrepülő, ejtőernyő...) Egy 20 kilós, nagy hatótávolságú, nagy-modellnél még tudom is értelmezni, de egy toy-grade modellnél nyilván nem életszerű a termék árának többszörösét kifizetni érte (a két kocsimra nem fizetek annyit, mint amibe ez kerülne).Ja igen, ne legyek igazságtalan: a sárkányozó kislányokat nem b@sztatták
-
Game-over
aktív tag
válasz
molnigee #14819 üzenetére
Ami bennem felmerült ezek után, hogy oké, hogy leszabályoznak mindent, de ahogy a videóban is mondta a srác: a drón megvásárlásakor nem tájékoztatták arról, hogy kötelező felelősségbiztosítást kell kötni rá.
Ez mondjuk evidens egy autónál (meg ugyebár kötelező is), de ha ennyire kötelező a drónokhoz is, akkor miért csak a rendőrök előtt derül ez ki?
Meg most hirtelen kerestem "biztosítást", de csak egy 1,5 évvel ezelőtti cikket találtam, ahol lehet kötni: [link]
Ennek van frissebb változata is, vagy csak itt lehet kötni biztosítást? (nem mintha kéne egyenlőre, csak kíváncsiságból
)
-
krx21
nagyúr
válasz
molnigee #14676 üzenetére
Én meg ha elkezdem, rögtön egy phatom 4-est vennék. Szerintem azt nehezebb összetörni, mint egy alapmodellt. Mint ahogy egy tolatóradaros, szervós lexussal is könnyebb parkolni, mint egy 1200-es zsigulival...
Vagy rosszul gondolom?
Azon kívül, alacsonyan, a közelben avval is lehet ovatosan gyakorolni...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Apple iPhone 13 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo S10-2 Intel Atom retró csajszis netbook eladó
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest