- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Game-over #13181 üzenetére
Ha már kína...
Ne csak a C-ket nézd! Az X8W-ket néha brutál olcsón adják, pl:
[Sárga, EU-csati].
A gyári kamera úgyis kuka, ezzel meg még majomkodhatsz is egy kicsit...LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Jackal2 #13212 üzenetére
Hát azt nem.
Mentségemül szóljon, én kb ilyen áron vettem tőlük az enyémet, EU-ból, fuvarral együtt.
OK az tényleg akciós volt, de eszembe sem jutott, hogy duplázódhat. Bocsánatot kérek az uraktól.A lényeg, hogy kivárnék pár hetet, hátha felbukkan egy jóárasított Syma. Ha sürgős, akkor meg a Yizhan mellé felvenném az alternatív listára az [MJX X101]-est, illetve a [Kai Deng K70]-t (a brutál emelőerő miatt).
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Jackal2 #13224 üzenetére
Hát, remélhetőleg a motorok az X8-ból jönnek. Az elrendezése meg láthatóan a JJRC H26D-é, úgyhogy megvan a badass-look is, az orientációban meg nem kicsit segít.
Btw, orientáció: olyan 18.30 körül kezdődik az éjszakai snitt, [haláli]Itt egy másik videó: [Úgy néz ki] az az akkuja is az X8-ból jön. Szemre pont úgy néz ki, mint az X8 utángyártott akkuk.
[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz gyuri81 #13441 üzenetére
Együtt a kettőt
De most komolyan: Az X5 repkészen kb 100gr, kezes, mint a bárány. Ha leesik, na bumm, leporolod, és nyomod tovább.
Az X8 meg 600+. Továbbá a nagytesó SOKKAL gyorsabb. És nagyságrendekkel lomhább. Ha baj van, akkor az már nem játék.
A transmittere meg vagy 5x messzebb ellát (vagyis jóval messzebbre jut, mire belátod, hogy teljesen összezavarodtál). Azt sem fogod tudni, hol keresd, nemhogy tudj rá ügyelni, hogy mire-kire esik rá.Szerintem nem éri meg átugrani a mini kategóriát. Sírás lesz a vége.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
Furi. Nekem a Goo-kkal eddig nem volt bajom. Mondjuk a képen is látható tyúkbélköteg nálam azonnal atomjaira bomlott, szóval esélye sem volt kárt okozni.
A 4.2 fölé töltött aksikat ne erőltesd, 4.2 felett visszafordíthatatlanul károsodik a bélés. Szabadulj meg tőlük, mielőtt kigyullad valamelyik.Az AT9 mögött levő duma csak azt jelzi, hogy csomagban jön az R9D-vel (és használható pl az xxx modellel is)
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Game-over #13478 üzenetére
Tény hogy az eredetinél gyatrább minőségűek a klónok, de a szívás kockázatát jelentősen le lehet csökkenteni, ha [beépített tápost] vesz az ember.
Teréz Atya: A 4,25-4,28 V az terhelés alatti állapot. Ha lehúzod a töltőről (és pihen egy kicsit), be fog esni 4,20 környékére (inkább alá).
[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz cris78 #13816 üzenetére
Igazság szerint valami baki lehetett a rendszerben, mert az elsőt is bő fél órával a kezdés után lőttem, a másodikhoz meg még újra is kellet regelnem, mert egy acc-ra nem engedett kettőt venni...
Remélem ki is küldik őket, mert a vezérgépnek most barmoltam szét a battery-bay-ét, hogy belemenjenek az az 1200-as akkuk is.LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Jackal2 #13819 üzenetére
Elvileg igazad van, de én annyira nem aggódom.
Ha figyelembe veszed, hogy az XK akku már helyből 21gr, az 1200-as meg 27, akkor a plusz 6 gr nem hiszem hogy túl sokat ártana. Mivel a stock fpv kamera 10-11 gramm, még spórolunk is, ha nem erőltetem a kettőt együtt. Az agilitással nem lesz gond.Egyébként elsősorban nem a nagyobb kapacitás miatt alakítottam át az alját, hanem azért, mert az XK akku vékonyabb és keskenyebb, mint a hasonló kapacitású oem cuccok, a bay pedig semmi játéktérrel nem rendelkezik. Én meg nagyon nem szeretem, ha egy gyártó ilyen trükkökkel állít falhoz, különösen, ha a portékáját a konkurenciához képest dupla-tripla áron méri.
A motorok tekintetében meg az a tapasztalatom, hogy fogyóeszközök, ha a fejem tetejére állok akkor is meghalnak. A túlméretezett akkukkal nem fogom folyamatosan nyélgázon tolni, de kb. ennyi amit tehetek a rendes karbantartáson és bejáratáson túl.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
Elöljáróban: megtartani köcsögség.
A rendőrség lenne a kézenfekvő, hiszen este is van ügyelet, de sajnos előfordul, hogy a jó szándék elnyeri méltó büntetését.
- Rossz esetben órák mehetnek el, mire szóba állnak veled
- Ezt is tovább lehet fokozni, ha még egy írás-tudót is kell keresni
- Nem mindig jössz jó időben és ezt esetleg szóvá is teszik hogy érezd jól magad Te is és/vagy átveszik a cumót, felveszik az adataidat, és kapsz új időpontot jegyzőkönyvezni
- X hét/hónap múlva kaphatsz egy idézést, ha valami eljárás is indult közben...Szóval, van aki - még ha becsületes is - inkább eltekintene a felesleges kockázatoktól. Sajnos a fentiek nem légből kapott kifogások, hanem személyes tapasztalaton alapulnak.
Pár éve, ha találok valamit (néha előfordul) , inkább bedobom a Yard udvarára, mint hogy bemenjek beszélgetni. Mondjuk egy irattárcánál ez működik, egy drónnal / telefonnal nehezebb ezt kivitelezni.Ilyenkor jön jól egy PH porta, vagy a területileg illetékes
kocsmakönyvtár, ahol úgy tudod ott hagyni, hogy ne kelljen regisztrálnod.Egyébként meg az alkoholos filc / metallic marker + telefonszám kombónál valószínűleg nincs jobb védelem a tulaj számára. Azzal még a lecsúszott alkoholista is tud kezdeni valamit. És talán meglepő - de jó eséllyel fel is hív!
[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Jackal2 #13867 üzenetére
A B6 a modellezők kis-flexe. Akkor is kell egy, ha nem tudod mire használni, különben megszól a szomszéd, hogy nem is vagy férfi!
Amúgy kb 3.5 dollár egy 1s-es okosító, ebay-en ezt kell beütni: 3.7V 1-12P Micro Charging Board
1 akkunál nincs értelme, de egy akkuval a drónnak sem sok van. Egy szatyornyi elem esetén már nincs ellenfele, ráadásul "lefelé" is lehet vele játszani. (Mondjuk csak 4.1V-ig tölti őket, de azt halál pontosan)
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
Hirtelen nem találok youtube-os videót, de nem rakéta-tudomány:
- A banán dugók mennek az Imax-ba, a telepeket meg rádugod a lapkára. A polaritást azért ellenőrizni kell, nálam gyárilag fekete a piros és viszont.
- Imaxon kiválasztod a LiIo-t, aztán a programot (merítés/tárolás/töltés)
- Beállítod 1S-re
- Megadod hogy mennyivel tolja (én 0.5C x telepek számával szoktam tölteni)
- StartHa kész van csipog.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
Csak a jegyzőkönyv kedvéért, ha valaki mégis rávetemedne: A polaritást azért kell megnézni, mert NEM Losi csatlakozókhoz készült, hanem micro JST (pico) és JST-PH (mcpx) csatikhoz.
Az X5-ösön is használt Losi csati rádugható a JST-PH oldalra, csak pont fordítva áll. Ezért kell az Imaxra fordítva rádugni (Ha rendesen kötöd rá, akkor sincs baj, csak leáll a polaritás-check-nél)LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
Az akku para majd csak rendeződik, de most egy kicsit kupi van.
- Egy febr. 28-as csomagomat visszadobtak a benne lévő akku miatt (2S Lipo távirányítóba)
- A márc. 6-i, csak akkukat tartalmazó csomag úton van (5 db 1s 400 Mah-s Lipo)
Mindkettő Ali-sA fináncok meg úgy tűnik, ugranak az elemekre. Elég kellemetlen, mikor a 18 dolláros csomagot megállítják (4db 18650-es NCR), neked meg 2000 forintodba kerül elügyintézni, hogy nem is VÁM/ÁFA köteles...(Még jó, hogy nem a céges címre kértem, mert akkor 10k a beugró...)
Aki tud, várjon ki pár hetet...
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
A felcsúti eset nyilván nem (csak) a drónokról szólt, hanem a hatalom arroganciájáról.
Ennek ellenére - elvileg - felhívja a figyelmet a helyzet rendezetlenségére, így - normális helyen - katalizálhatná a kérdés megvitatását, egyeztetését, majd konszenzusos szabályozását.
A jelenlegi gyakorlatból kiindulva itt nem lesz érdemi egyeztetés, csak új jogszabály. Én csak annak drukkolok, hogy legyünk elég lusták átvenni valami szimpatikusat (mondjuk az írekét), és ne alkossanak a fijjug megint valami Hungaricumot (értsd: nem életszerű / csak a büntethetőségről szóló / átlag-ember számára értelmezhetetlen jogi katyvasz).Most ugyanis csak annyit tudunk, hogy a jelenlegi szabályozás tökéletesen alkalmatlan a helyzet kezelésére, mivel minden repülő eszközt egy kalap alá vesz felhasználástól mérettől stb függetlenül.
Néhány érdekesség:
- A szabályozás 150kg alatt nemzeti hatáskörbe tartozik, nincs jogharmonizációs kötelezettség.
A miénk olyan lesz, amit nem szégyenlünk.- "magyar légtér: Magyarország feletti légtérnek a légiközlekedés számára - a mindenkori legfejlettebb technikai színvonal alapján - fizikailag igénybe vehető magasságig terjedő része”
Ez a földfelszínen kezdődik, és - ha a Voyager-1-ből indulnk ki - akkor a csillagközi térig tart.- "légijármű: bármely szerkezet, amelynek légkörben maradása a levegővel való olyan kölcsönhatásból ered, amely más, mint a földfelszínre ható légerők hatása."
Igen, jól látod, ide tartozik a papír-repülő, a bumeráng, a frizbi, a papír-sárkány, sőt a labda vagy az eldobott taknyos zsepi is- "A légiközlekedési hatóság, az állami célú légiközlekedéssel összefüggő feladatok tekintetében a katonai légügyi hatóság engedélyével repülhet a magyar légtérben az a légi jármű, amely vezető nélküli repülésre alkalmas, továbbá a jogszabályban meghatározott repülőmodell, illetve repülőeszköz. Lakott terület felett a modellrepültetés a légiközlekedési hatóság engedélyén túlmenően csak a helyi önkormányzat által feladatkörében kiadott rendeletben kijelölt területen és feltételek mellett hajtható végre.”
Szóval jaj a labdázóknak, meg a taknyos-zsepi dobálóknak, mert ezen repülőeszközök egyik kategóriába sem férnek bele! Ha jön a Yard, akkor spuri!A problémát egyetlen érintett hatóság sem tagadja, véleményük is van, sőt "dolgoznak az ügyön".
Ettől függetlenül tény, hogy ha beléd akarnak kötni, akkor beléd is fognak, mert a jelenlegi értelmezésük állásfoglalásuk szerint megtehetik (Te meg perelhetsz, ha nem tetszik).Idézet a Drone Hungary által közölt [válaszból:]
"...Ami a kizárólag magáncélú – hobbi célú – felhasználást illeti, külön hatósági engedély beszerzését pillanatnyilag nem igényli. Ugyanakkor, a légijármű tulajdonosát teljes körű büntetőjogi felelősség terheli a használat során bekövetkező balesetekért, anyagi kár okozásáért, a légiközlekedés szabályainak megsértéséért..." (NKH - Légügyi Hivatal)
Szerintem a Légügyi Hivatal jelenlegi hozzáállása teljesen rendben van. A jogszabályok alapján bárkit vegzálhatnának, de nem égetik magukat feleslegesen. Ha valaki hülye, azt más - kevésbé vitatott - törvények alapján is elő lehet venni.
Az "üzletszerű kéjelgést" meg esetileg vizsgálják:
"... az ellenszolgáltatásért, illetve egyéb nem hobbi céllal végzett tevékenységekkel összefüggésben az átmeneti időszakban a Hivatal egyedi elbíráláson alapuló engedélyezési eljárást alkalmaz, a jelenleg hatályban lévő légiközlekedési jogszabályok figyelembevételével. A jelenlegi szabályozási keretek között Hatóságunk az emberek fölötti és az éjszakai repülést nem engedélyezi..." (NKH - Légügyi Hivatal)A 444.hu felcsúti mókája itt botlik kicsit.
[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
A súly biztos benne lesz a pakliban, mert egyértelmű és akár a helyszínen ellenőrizhető, de nagyon nem mindegy, hogy hol húzzuk meg a vonalat.
Egy Syma X8-as is 500gr felett van. Lecsupaszítva, prop-védők és akku nélkül. A gyári akku újabb 108gr.
Nem mondanám se profi, se hobby drónnak, csak egy kicsit nagyobb játék.
Persze, nem azt akarom mondani, hogy nem fájna, ha a fejemre esne, de mégsem egy Phantom...De nézhetjük fordítva is. Egy sebességre kihegyezett racer súlya könnyen benyomható 500gr alá és jó eséllyel tudna olyan pusztítást végezni, mint egy Phantom...
[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz tibibi #14597 üzenetére
De, átjött.
Éppen ezért baj, hogy a jelenlegi jogszabályok illetve értelmezésük alapján, ma azt vegzálnak, akit akarnak. Nem feltétlenül teszik mert tudják, hogy rezeg a léc, de ha AKARJÁK/ UTASÍTÁST KAPTAK RÁ / UNATKOZNAK akkor megtehetik.Nem az a lényeg, hogy a konkrét esetben egyértelműen politikai indíttatás van a háttérben, hanem az, hogy a jelenlegi környezet erre lehetőséget ad. Változtatni kell, ez tény. Fognak is. De nem mindegy, hogy a fejünk felett teszik ezt meg, vagy az egységsugarú user véleményét/érdekeit is figyelembe veszik.
Egy biztos, ha a közösségben nem alakul ki gyorsan konszenzus a határok tekintetében, akkor bajban leszünk mi is...LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #14598 üzenetére
Alapvetően egyet értünk, bár kicsit sértőnek tartom a feltételezést, hogy nem tudom lerázni a Phantomot :-P
Az EASA ajánlás 1kg-ról szól. Nekem tetszik.
[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #14601 üzenetére
Nem mondtam, hogy nincs igazad, csak arra utaltam, hogy sértő :-)
Egy 250-es "átlagos', nem túl-csicsázott racer (ZMR, 3S, 12A, 2300KV, 5040-es prop) 70-80 közé tud gyorsulni és relatíve könnyen fel lehet húzni 100 fölé. Az más kérdés, hogy kell-e.[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz szuper94 #14618 üzenetére
Az X8-as stabil és erős, de sár-nehéz. Egy Walkera gimballal még elboldogul, ha nagyon óvatos vagy, a 200 grammosokkal már biztosan kinyírod.
Ha mindenképpen játék gépben gondolkodsz, akkor MJX X101.
With the weather returning to 'Blurgh' I've experimented with measuring thrust. By adding ~1kg weight I measured the weight reduction on my trusty kitchen scales.
The results are promising:
50% Throttle - 613g 'lift'.
70% Throttle - 735g 'lift'.
At 80% throttle it was starting to lift the weight and I abandoned the test.De az X101 meg hajlamos meglógni, illetve flip-and-roll-ozni.
Szóval, ahogy a többiek is írták, nem igazán javasolt ezzel szórakozni.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #14640 üzenetére
Úgy látom duplán is szerencsés vagy.
Részint Anyud miatt, hogy végignyomta, részint hogy sikerese is lett a hajtóvadászat.
A vak nénivel meg meg kell barátkozni. Ingyenes post-forwardMég egyszer, gratula!
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
Összeállt a cirkáló.
Bár hívhatnánk nehéz-bombázónak is, mert még mindig gyönyörű, de nem az anorexiás címlap-lány fajtából... baszki, 600!!! gramm lett rep-készen.Walkera Runner 250
- dupla battery plate
- dupla bottom main board
- dupla upper main board
- camera guard bumper
- majom-fogó az akkuhoz
- 2500KV-s motorok
--------------------------------------
602 gramm propok nélkül 0.0
Na, most lehet röhögni :-)[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
Sajnos a Runner egy igazi hit-and-miss quad gyárilag.
Ez volt az első moduláris felépítésű RTF quad, amit a széles tömegeknek céloztak, komoly marketinggel, elérhető áron. Mellesleg gyönyörű.
Ha empatikus vagyok, akkor rosszul vezették be a piacra, ha ellenséges, akkor simán tele van tervezési hibákkal. De attól még gyönyörű.
A gond ott van, hogy ez egy sports flyer / cruiser, de racer-ként hirdették. Mivel belépő modell, azt nem rovom fel hibának, hogy egy kicsit túlsúlyos és így kevésbé gyors illetve agilis a konkurenciához képest.
De az már probléma, hogy nem elég merev a váz.
Egyrészt a repi anyagokban karbonnak hirdetett váz-elemek CF laminált üvegszálasak, másrészt elképesztően vékonyak (0,7mm). Hogy még viccesebb legyen, a PDB komoly szerepet kap az erőjátékban egy ütközés során. Ennek rossz esetben az lehet az eredménye, hogy egy durva crash során az egész gép kettétörik, úgy, ahogy van.
Ezt meg még sikerült megfejelni a 8!!! bites FC és az ESC-k nem kellően összehangolt működésével, ami oda vezethet, hogy egy nullára lehúzott, majd felrántott throttle művelet során az első és hátsó motorok nem feltétlen indulnak együtt újra>>> FOD.
Szóval, nem elég, hogy törékeny, még öngyilkosságra is hajlamos.
Igazi hisztis kurva. Mondtam már, hogy gyönyörű?Igazság szerint mindenre van megoldás, csak ehhez buherálni kell. Fogalmazzunk úgy, hogy nem RTF-ként, hanem Ready-to-Mod-ként kellett volna hirdetni.
Hát ezért kapta az implantátumokat
Felszedett egy kicsit itt-ott, de egy Díva amúgy is méltóságteljesen vonul ugrándozás helyett, nem igaz? :-)[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
Az óvatosság segít vigyázni a pénztárcádra, de nem tanít meg repülni.
Lehet, hogy hónapokig nincs probléma, mert egyrészt óvatos vagy, másrészt a drón elég okosan van programozva, de ez csak hamis biztonságérzetbe ringat.
Csak idő kérdése, hogy olyan helyzetbe kerülj, hogy lefejeled a pánik gombot.
Na, itt válik el a sz@r a víztől. Lehet, hogy szimplán lefagysz, lehet, hogy elkezdesz kapkodni, és a végén vagy megoldódnak a dolgok, vagy nem.
Pont, mint mikor először csúszol meg a jégen a kocsival. És minél több őrangyal ült addig a válladon, annál durvább lesz, mikor magadra hagynak.
Persze, a Te döntésed, hogy egy Yarissal, vagy egy AMG Mercivel tanulsz vezetni, de ha az utóbbival, akkor szólj, hogy merre teszed, hogy véletlenül se járjunk arra.LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz SpydeR3412 #14704 üzenetére
Tudom. Sőt a kamera háza! is van vagy 25 gramm, mert fémből készült. Nagyjából 100 gramm fogyókúra lehet benne, ha minden videós vackot leveszek, de kíváncsi voltam, mi a vége teljes harci díszben
A majomfogó az a kis műanyag vacak a battery plate-en, ami megakadályozza, hogy az akku előre csússzon crash esetén (ha a gyári akku megindul, képes legyalulni mindent maga előtt).
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz qnadam #14716 üzenetére
Ne kezdd már Te is!
Mi nem világos abból, amit eddig írtunk? Mennyi analógia kell még, hogy leessen egy másfél kilós, hetvennel repülő, 200 felett zuhanó tégla az nem játék!
Senkit nem érdekel, hogy mennyi pénzt dob ki az ablakon, de nem azért ad ki érte egy marék lóvét, hogy a préri közepén lebegjen, mert nincs ott semmi látnivaló.
Nem csak magából csinál hülyét, de másokat is veszélyeztetni fog.Btw, ha már kérdezted, Te se tudsz repülni. Meg én se. Sőt, Charpu is folyton lezuhan...
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Patics #14726 üzenetére
Vannak low-voltage-alarm buzzerek
Vannak cella-teszterek ledsorral, vagy kijelzővel.
Vannak csipogós cella teszterek.
Vannak kapcsolható buzzerek.
Meg van olyan kombinált kütyü is, ami az összes fenti dolgot tudja, esetleg még fényeket is vezérel.A fentiekből a csipogós teszterek használhatók riasztásra is és sima ellenőrzésre is
Ha csak LVC alarm kell, akkor persze nem kell a kijelző, de az a legolcsóbb, és a kijelző nélküli nem számottevően könnyebb.
Hangos riasztás meg azért kellhet, mert nem biztps, hogy van a távodon visszajelzés, esetleg nem látod a kijelzőt, esetleg a multi fényeit sem. A csipogás meg elég hangos ahhoz, hogy meghalld, ha magadra húzod a gépet.Ha a gép jól szerelhető és van kedved babrálni, akkor az utolsó verzió a legjobb, de a csipogós tesztert egy óvodás is fel tudja dugni mindenre aminek van balancer csatija.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz molnarpeter #14733 üzenetére
Tarantula 1505 (200mm). Ultrakönnyű mindenes
GPToys H2O Aviax (250mm). Időjárásálló, nyugodt, kezes.
XK X250. Sportos.A rájuk való kamera 10-15 USD-vel emeli az árat, de kár rá költeni.
808#16 (HD, 17 gr): 45 USD
RunCam1 (FHD, 50 gr): 55 USD
XiaoYi (FHD, 75 gr): 75 USD
.
.
.
GoPro4: nemakarodtudni USDLiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz molnarpeter #14733 üzenetére
Bocs, kifutottam az időből.
Ha a P/P-t nem feltétlen kell maxolni, akkor menj el az Auchanba és vegyél egy X5-öst. Fél év gari.
Az általam megadott összes modell olyan, amit ár/teljesítményben nehéz űberelni, és strapabíróak is.
- A 1505-ös pehely-könnyű, így akár honnan esik, törni nem fog, max. ha rálépsz. Méretileg a mini drónok legalján (200mm) van, a legnagyobb fokozaton úgy pörög, mint a jojó, így beltérben is repülhető. Éjszaka is rendesen látszik. Egy baja van, tejfölös dobozból készült, és a csomagolása sem egy trezor, így lehet, hogy defektes lesz, mire iderugdossák kínából. 25 dollár alatt van.
- az Aviax drágább , 35-40 dollár, néha a BG EU raktárban is feltűnik kicsit drágábban a posta miatt. Nagyobb, mint a Syma és a mérlegen is kiderül, hogy 30%-kal több benne az anyag. Nagyon masszív a kategóriájához képest.
-Az X250 (230mm, mint a Syma). 45-60 dollár időtől/helytől függően, alapból nagyon kezes, de sportosabb fajta quad, A saját vezérlője kezdőkre van optimalizálva, értsd le van butítva 60 %-ra. Egy jó távirányítóval fel lehet tolni 100-ra, ekkor nagyon sportossá és közvetlenné válik. A minősége jóval átlag feletti, a formája elég egyedi, talán szépnek is mondhatjuk.
Néha ki lehet fogni nagyon barátságos áron 5.8-as FPV szettel.
Az előző válaszból ezekre csaj a keychain kamera való (808#16) a súly miatt.
Feljebb a Syma X8 / Yizhan X6 / MJX X101 a tripla befutó az elterjedtség tekintetében.A felett meg a brushless cuccok
[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #14740 üzenetére
Az U807 / X6058 / Bojiang S1,S2 szentháromsághoz felzárkózott az XK X250 is.
Ebből - részlehajlóan - az XK-t írtam, mert
- viszonylag új, és mindenütt kapható gép is alkatrész is
- az X6058 / Bojiang gyk. LightTake only, kevesen ismerik, a készlet és az ár az eladón múlik
- az U807-nél a helyzet kicsit jobb, de az ár ott is hektikusan változik
- az alias klónoknál nem tudhatod, milyen PCB-vel érkezik a gép...
- AZ X250-A (5.8 FPV-s verzió) néha hihetetlen jó áron figyel be (70-75 USD), a kamerája a jobbik wltoys verzió, szerintem megegyezik a Tarantuláéval
- Meg persze, nekem is ez van itthon :-)Egyébként igazad van. Ha épp van akciós U807-es 40 dodóért alatt (van), akkor mindenképpen ajánlott az is.
Az Ominus ára már elviselhető szintre esett, de egzotikus madár, az XK-nál is drágább alkatrészekkel.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz molnarpeter #14741 üzenetére
Nagyon jó ajánlat legyen, ha használtan veszed.
A motorokat könnyen le lehet égetni akár egy repülés alatt is, így lehet, hogy már véres a torka, mikor megkapod.
(Erre mindenképpen fel kell készülni, csak nem mindegy, hogy ezzel indítasz, vagy előbb tudsz vele repkedni kicsit)Vízállóság egyedül az Aviax-nál hirdetett feature, de egy kis esőt mindegyik kibír. Az Aviaxban sincs semmi extra, csak azt már gyárilag lefújták és egy kicsit masszívabbak a forrasztások.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #14740 üzenetére
[Ez a fickó] szerintem összekeverte a BNF meg az RTF árát. Én lőttem rá egyet, kíváncsi leszek...
Érdemes megnézni az X1-es árát isLiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #14747 üzenetére
Én is be akartam húzni egyet egy hónapja, csak túl sok bazár volt már úton ahhoz, hogy az asszonypajtás torkán is le tudjak dugni egy újabb dobozt. Ezt sem tudom, hogy úszom meg (Jövő héten be kellene fusson még 2 db X250-es, és a Devo doboza is nagyobb annál, hogy rá tudjam fogni: "drótok". :-)
Én vagy 15 éve fordultam le a modell-boltokról. Az öcsémnek akartam egy nagyobb értékű terepjárót venni, és üzletbe mentem a választék, tapogatás, meg a szaktanácsadás miatt.
Rá is beszéltek valamire, de persze, hogy a fa alatt derült ki, hogy az egyik irányba "tikkel" a kormány, nem folyamatosan húz be. Gondolhatod milyen ciki volt.
Ez volt a kisebbik gond. Visszavittem. Az eladó és a tulaj szerint sem volt semmi baja, "ezek így működnek". A kérdésre, miszerint akkor a másik irányba miért nem csinálja, már nem volt ennyire frappáns válaszuk, de még mindig ki akarták dumálni, hogy konkrétan az a modell így működik. Mondom, akkor nem ezt kellett volna ajánlani. A fogyasztóvédelmet kellett emlegetnem ahhoz, hogy nagy duzzogva visszaadják a pénzemet. Na, ennél a kínaiak sem rosszabbak, és velük a gép előtt is tudok veszekedni. Nincs mászkálás, nincs korlátozott választék, nincs személyes konfrontáció, nincs 50-100%-os "szakértői felár".
Biztos velem van a baj, de hasonló tapasztalataim voltak már órával, TV-vel, erősítővel is.
6-8 éve semmit nem veszek specialistánál, a hazai előállítást preferálom, de a "szolgáltatásért" már nem vagyok hajlandó fizetni.[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
Én konkrétan már arra gyanakodtam, hogy kormányzati "szakember" vagy és így monitoroztok minket, hogy mennyire vagyunk hülyék.
Nem vagyunk.Nem érdekel, hogy milyen arcot vágsz, ha rájössz, hogy uncsi. Nem érdekel, hogy milyen arcot vágsz, ha elveszíted. Nem érdekel, hogy milyen arcot vágsz, ha összetöröd. Idáig magánügy.
Az viszont már érdekel, hogy hova esik le. És milyen botrány lesz belőle. És azt ki, mire fogja felhasználni.Nagyon nem tetszik, hogy pont én írom le, de éppen amiatt van szükség szabályozásra, mert a technológia olyan olcsóvá vált, hogy bárki hozzá férhet. Az impulzív / felelőtlen / rossz döntések száma illetve aránya nagyságrendekkel ugrott meg az elmúlt egy évben és a tendencia tovább folytatódik. Ez baj, mert a következményeket azoknak is viselniük kell, akik vétlenek a dologban.
A magam részéről nincs anyagi vonatkozása a kritikának, mindenki annyit költ amennyit megengedhet magának és arra, amire jól esik.
Ez nem a pénzről szól, hanem a felelősségről és az önkontrollról.
Értem az indokaidat, de nem gondoltad át rendesen. A "szamárlétra" kihagyását (még) meg megteheted, de tényleg nem kéne. Ha rászánod a nagy lóvét a Phantomra, miért akarsz spórolni egy 25/50/100 dolláros beugrón? Nem veszíthetsz semmit, ha hosszú távon is gagyinak tűnik, max odaadod az unokaöcsédnek.Nem elriasztani akarlak és nem is leszólni, és másokat sem, akik hasonlóan gondolkodnak. De kérném, hogy szálljatok le a földre (haha, milyen vicces) és gondoljátok át mégegyszer
U.I.: Az első drónom egy racer volt. Átgondoltam és úgy döntöttem, hogy úgyis azzal akarok repülni, kár lenne másra költeni a pénzem, meg máson tanulni stb, stb.. Szerencsére több mint egy hónapot utazott, így volt időm elgondolkodni azon, hogy botlott-e valahol a logikám. Naná, hogy kiment egy rendelés. Aztán, ahogy egyre több crash-videót láttam, kiment még egy.
A racer megérkezett, kipróbáltam, örültem és visszaraktam a dobozba több mint 2 hónapra, mert hétről hétre kaptam infarktust a kicsikkel is és rájöttem, hogy mennyit kell még tanulnom, mennyi bajba kell még kerülnöm, mire legalább odáig eljutok, hogy átlássam a kockázatokat és megfelelően tudjak reagálni.
A méregzsák(ok) már repül(nek) egy ideje, de még mindig meg bírnak lepni, így óvatosan bánok velük.
Hogy mi van a kicsikkel? Minden nap repülnek azok is és marha szórakoztatóak. Van, hogy a nagyok ki se jönnek a csomagtartóból, mert elbohóckodjuk az időt a kicsikkel.[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Jackal2 #14752 üzenetére
Az X250 gyárilag nem sportos. Nem butított kontrollerrel ugyan olyan jó (ha nem jobb), mint az U807-es.
Az X6058-at még igy sem nyomja le, de az meg időközben elkurvult, ma már szinte biztos, hogy upgradelt PCB-vel jön, ami ebben a műfajban semmi jót nem jelent.A hozzászólásodból úgy tűnik, nincs Aviax-od. Nekem van. Igen, a vízállóság volt a hívószó, de nem ezért ajánlom Syma X5C helyett. Hanem azért, mert jobban néz ki, olcsóbb, masszívabb, szerszám nélkül tudsz prop-ot cserélni, annál is stabilabb és a szélre sem olyan érzékeny.
Tarantula 1505: Az is van (semmi olyat nem ajánlok, amivel nincs személyes tapasztalat). A review-k nem hazudnak, nagyon vicces kis jószág. Nagyon könnyű, repkészen nincs 70 gramm, így nem lehet lezúzni és másban sem tud komoly kárt tenni. High-raten úgy pörög, mint a motolla, a mikrókra is köröket ver. 716-os motorok hajtják, amiket gombokért vehetsz egy marékkal. Egy baja van: a tejfölös-doboz kasztni + tejfölös-doboz csomagolás + posta. Nem egyértelmű, hogy mi lesz a csomagban, mikor átveszed a futártól.
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
Olvasd el az utolsó bekezdést még egyszer.
Azért írtam le a saját példámat, hogy lásd, értem és megértem a gondolkodásodat, sőt, hasonló cipőben jártam. Nem felelőtlennek tartalak, csak úgy érzem, hogy bizonyos dolgokat nem vettél számításba, vagy nem súlyoztál megfelelően. Hülyékre nem pazarolom az időmet, ha annak tartanálak, nem próbálnálak meggyőzni arról, hogy nem késő átgondolni még egyszer.Még egyszer mondom, nem a pénzzel van bajom, hanem a súllyal, illetve a HAMIS biztonságérzettel, amit a rahedli szenzor meg elektronika ad.
Pistike meg az apukája: Nekem is van fiam. ehhh..Nem Pistike, de 10 éves. khmmm. Szóval, együtt drónozunk. Eddig kínos is lehetne, de mi nem a játszótéren nyomjuk, hanem kimegyünk a város szélére a mezőre, ahol nincs más, vagy olyanok vannak, mint mi. A játszón drónozó Pistike apukájának szépen elmagyarázom, hogy hol találja a placcot, ahova mi is járunk és megkérem, hogy inkább fussunk ott össze. Meg szoktak lepődni, de eddig még senki nem emberkedett.
35-50 ezres drón, meg a törődés: már megint a pénz :-) 150 gramm alatt tanácsokat kapsz, hogy mit vegyél, hogy jól is érezd magad. Afelett tanácsokat, meg egy javaslatot, hogy előbb vegyél egy kisebbet
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
-
_X10Dead_
aktív tag
Itt a manual, ha nem kaptatok hozzá. A sokadik oldalon ott a magyar is.
A távirányító funkcióit, illetve az alapvető kezelését leírja, ha jól látom.Soha nem fog úgy lebegni, mintha odatűzték volna. A karokkal játszva tudjátok nagyjából egyensúlyban tartani, de a folyamatosan változó légmozgás miatt nem tud egy helyben maradni.
Általában:
Jobb karral billented (ettől mozog előre-hátra, jobbra-balra) A bal karral az emelkedést, illetve a függőleges tengely körüli forgatást szabályozhatod.
A kis pöckök a karok körül azért vannak, hogy a sodródást tudd mérsékelni.A headless módot próbáljátok ki, az első pár percben jópofa. Ez annyit tesz, hogy nem érdekes, merre néz a quad, mindig a bekapcsolásnál felvett pozícióhoz képest megy előre-hátra jobbra-balra, nem a drón tengelyéhez képest. Ez esetben a bal karral csak a magasságot kell szabályoznod, a jobb karral irányítod a vízszintes mozgást.
Hosszú távon nincs jelentősége, túlzottan nem kell erőltetni a használatát.[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz molnarpeter #14764 üzenetére
Egyesével, mert ha egy maghal, akkor a madár leesik, te meg hazamész, így nem tudod leégetni a többit.
A legnagyobb ellenség a hő, mert azt könnyű csinálni, a második legnagyobb az ütés/rázkódás, ami éri.
Hő:
- Túlsúly
- Túl-járatás
- Folyamatos agresszív repülés
- Szorulás
A propeller nem eléggé hűti. A játék motorok zártak, túl kicsik a megfelelő hőleadáshoz, nincsenek rajta hűtőbordák, és általában többé-kevésbé zárt kapszulában vannak.
Túlsúly. Az, hogy a gép meg tud emelni valamit, nem jelenti azt, hogy szeret is erőlködni. Több amper>>>több hő
Túl-járatás, agresszív repülés: Ha maxon pörög nyilván több hőt termel. Ha van egy marék elemed, akkor pár másodperc alatt tudsz cserélni és tovább menni. Ezeket kombinálni is lehet A lényeg, hogy a kis felület miatt nem tud megszabadulni a veszteséghőtől, ha ész nélkül hajtod. Hagyni kell lehűlni két repülés között. és időnként engedni a gyeplőn közben is.
Szorulás: A legviccesebb. A legtöbb elektronika észleli, ha beakadt a motor és lekapcsol, de azt nem tudja, ha egy hajszál / madzag /fűszál szépen rácsavarodik a tengelyre és lassan kezdi fojtani. Ilyenkor még inkább tolja az adott motorra a kakaót és már kész is a baj.
Ütés/rázkódás. Mint minden amiben mozgó alkatrész van, ezek sem szeretik a rezgéseket illetve az ütéseket. Rezgést a propok kiegyensúlyozatlansága okozza, ütést meg kap minden crash-nél, vagy ha a rotor belever valamibe. Szerencsétlen esetben az ütést nem a váz fogja fel, hanem pont a motor kapja. Ilyenkor akár egy is elég indok lehet a cseréhez.Ezek a motorok eldobósak. Olcsón gyártják őket, érdemi minőség ellenőrzés nélkül. Még a tízszer annyiba kerülő MMW motorok élettartamát is csak 5 órára garantálja a gyártó.
A brushless motorok általában már szabadon vannak, illetve esetleg bordák is vannak a hűtéshez, illetve komolyabb igénybevételre vannak tervezve. Teljesítményben nem, tartósság tekintetében toronymagasan jobbak a keféseknél.
A bejáratást és karbantartást mindkét típus meghálálja.
Az X5 stabil és jóindulatú, jó kültérre is, csak ne legyen komoly szél. A hatótávolsága kb 50-60 méter.
Künnyű és nagy a felülete, így figyelni kell rá. 5-10 méteren repülj vele, mert nem tudhatod, hogy fent mi van, onnan meg még relatíve gyorsan le lehet hozni. Egy termik még igy is megviccelhet, de kis szerencsével időben elengedi.[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz Teréz Atya #14769 üzenetére
Lassan én is boltot nyithatnék :-P
De irigy vagyok így az összeset megtartom magamnakbecsipogott az imax, hogy mehetünk, kis afk
[ Szerkesztve ]
LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- Dell asztali gépek
- EAFC 24
- További aktív témák...