- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- iPhone topik
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Google Pixel topik
-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peaceliker
addikt
válasz
vandor01 #72623 üzenetére
hát ez a gép számomra tök értelmetlen. aio fc vel meg kicsi fogpiszka vázzal egy 25-26g..nekem mondjuk nem jött be igazán, 20gos ducted rokona jobban megy...ja várj az 1s 19kkv. Na majd meglátod milyen, majd mesélj
36gra kijön a 1102 2,5 col fogpiszka...jó, 40ha nem a legleglegkönnyebb minden,de az meg ökör módon megy
-
Niczo
senior tag
válasz
vandor01 #72606 üzenetére
A toy jellegű távokkal nincs bajom, a Hey Tina-t a vele kapott Radiolink T8S-sel vígan irányítom. A jumper ár-érték aránya fogott meg, és ahogy írod, tokot is adnak mellé, 18650-es akkuk meg vannak hozzá otthon. Az ELRS kapcsán a kíváncsiság hajt, az 500mW-os modullal is gondolom vagy 3-4szer nagyobb lehet a hatótáv mint a flysky-al. A netes teszteket nézegetem jelenleg, de nem könnyű dönteni. Sajnos nem vagyok egy betaflight bűvész sem, de amit kellett, eddig összehoztam vele. A "hogy áll a kézben" kérdés csak akkor fog kiderülni ha ideér, nincs lehetőségem megtapogatni. A hall gimbal is vonz, biztos király dolog. Amire kell, a jelenlegi flsyksy és radiolink vevős drónjaim, a bayangost csak érdekesség miatt írtam, azok amúgy is komolytalanok. Azt jól értem, hogy ha a beépített 1000mW-os ELRS modulosat választom, akkor nem multiprokol a táv?
-
vandor01
senior tag
válasz
vandor01 #72597 üzenetére
Összegyűjtöttük a TU–141 műszaki adatait is: a hossza 14,33 méter, a szárnyak fesztávolsága 3,88 méter, a gép magassága pedig 2,44 méter. A gép súlya 6215 kilogramm, a maximális sebessége pedig 1100 kilométer per óra.
az a felelmem....
ezutan mindenki erre felizgul azt tenyleg telepitenek vmi super erzekeny USA elharitorendszert azt meg a galambszart is lelovik repteben.... de lagalabb is majd egy eltevedt mobula7-est is bemernekazt akkor leshetunk!! mert most a dronjain 99.9% joval kisebb mint 14,33m x 3,88m x 2,44m!!!...es nem hogy 6000kg? de meg a 600grammot is csak nagyon messzirol nyaldossuk alulrol... a hobbistak.... szoval tuti minket meg csak nem is ereznek!!
most meg jelenleg!!ha ez atsuhant Mo-on 40perc alatt.... azt semmi!
-
válasz
vandor01 #72589 üzenetére
Én is terveztem venni Zorro-t és a 4in1 multiprotokollt válaszd szerintem.
A beépített multi modullal mindent félét tudsz bindolni, de szerintem egyik legjobb hogy Repdine-ra is alkalmas.
ELRS modult meg simán veszel hozzá ha úgy adódik és tényleg majdnem mindent lefedsz vele... -
twine
veterán
válasz
vandor01 #72582 üzenetére
Már nem csak a csajoknak készül a "beach body", hanem a kis quadok is fogyókúrár vannak fogva tavasszal !?
Nekem kb egy hete,(mióta megtudtam a munkahelyen, hogy várható egy kis "+zsebpénz",)
megint becsípődött a DJI FPV szemüvege ,a V2..(mondjuk asszem az egyet már amúgy is csak használtan kapni, ha kapni...)
Gondoltam eladom, a FatShark HDO2-t, "kipótolom", és megveszem, a DJI-t...
Sajnos anno azt hiszem rosszul döntöttem, hogy az analog mellett tettem le a voksomat...
Egyrészt itt is az analog felé tereltetek, másrészt(csak hogy nehogy az legyen hogy bárkit is hibáztatok) a saját érzelmi döntésem is ez volt, hiszen hosszú évekig vágyakoztam egy ilyen f@sza FatShark-ra....
Csak hogy épp a digitalis forradalom küszöbén értem el odáig, hogy el kellett döntenem mit veszek, és az érzelmeim a FatShark felé fezettek...
Ami egyébként kva jó,,,egyszerűen beszarás kényelmes, gyönyörű az oled képe...és sorolhatnám tovább az erényeit...De hát azért jó pár éve játszom, és dolgozom a DJI phantomakkal, látom milyen amikor tű éles képet kapok vissza, és folyamatos bennem a vágy, hogy ugyanezt megéljem FPV acro repülés közben is...
Minél több videót megnézek a hozzáértőktől,,illetve azóta már személyesen is beszéltem kishazánkban élő és racerező srácokkal, egyre jobban tudatosul bennem,hogy arra amire én használom/használnám(hobby freestyle, melós repülések, autó követés stb) az 5"-os gépet,
arra nincs jobb mint a dji digitális rendszere...
ha kapuznék, versenyeznék, és olyan skillel rendelkeznék ahol számítanak az ezred másodpercek...akkor persze más lenne a kép...akkor az analog a nyerő...
de részemről ez utóbbiról szó sincs...Szóval valszeg hamarosan meglépem a szemüveg cserét...
(persze az ideális a mindkét szemü megtartása lenne, de egyrészt annyi pénz a világon nincs, másrészt valójában felesleges számomra hiszen a DJI-ra is rá lehet akasztani a RapidFire-t)
egy ideig még repülök az analog rendszerrel az új szemüveggel is, aztán megveszem az 5"-os géphez a DJI fpv AIr Unit-ot...Ismerem már magam,,ha valami ennyire becsípődik, az sajnos nem hagy nyugodni...
Ez most elindult bennemSzerk
Ugyanakkor kicsit félek is tőle...kétszer olyan nehéz mint a fatshark, nagy bumszli...stb...teljesen más mint a gyönyörű kecses kis fatshark...
Vásárlás előtt jó lenne valahogy egyet kipróbálni.. -
cd334
tag
válasz
vandor01 #72564 üzenetére
Nekem Cobra X V1 van. Az steadyview VRX tényleg katasztrófa SW-es oldalról. Nekem diversity módban azért elmegy a képe, illetve van olyan CAM/VTX kombóm, ahol mix mód is hibátlan, de általában nem ez a helyzet.
Illetve a V1 hibája, hogy elszúrták és 18650 működés esetén a DCDC konvertert és kb 15 percig működik egy 3000mA Liion akksiról. Ezt javították a V2-ben és ott már 1 órát megy elvileg vele. Powerbankról táplálva órákig elmegy, most így használom.Én egy PRO58-cal moddolt EV800-ról(még mindig megvan tartaléknak) váltottam Cobra X-re. Képminőségben mindenben jobb csak az a fránya VRX. Mondjuk pont azért váltottam Cobra X-re mert ez module bay-es és lehet cserélgetni az VRX-t. Én most gondolkodom, hogy mire cseréljem a steadyview VRX-t.
Csábít, hogy beletegyek egy rapidfire-t (kihozom azt ami analógban maximum ebben a kombóban van), csak nem olcsó. Ha már ennyit áldozok, akkor lehet inkább rakok bele ideiglenesen egy PRO58-t moddolt firmwarrel megint és megvárom mit csinálnak a HDzero-s fiúk digitális rendszerben. Elvileg 03.15-én jön az új VRX és jön a whoopokra való digitális VTX-is. Mr. ShutterBugnak van most egy videója, ahol 24g-ból kihozott egy 65mm-es digtális whoop-t. Lehet a nagy pénzt egy későbbi digitális váltásra tartogatnám. Vagy még elvagyok DIV módban ezzel a stedyview vevővel. Olyan bizonytalan vagyok, vagy nem? -
twine
veterán
válasz
vandor01 #72564 üzenetére
"egy biztos! rosszabb nem lett! "
Érdekes ötlet ez az "antenna elosztó..."
Gondolom a két "hátsó" kis stubby antennának a "felét" elviszi a fejed...ezért nem lett szignifikáns különbség...
Én maradtam a hagyományos 2db antenna felállásnál...egy irányított "v3 Xtreem Cross-air 5.8GHz 10dbi antenna", és egy pagoda...
Akkor vettem észre különbséget, amikor a normál hosszúságú ugyanolyan pagodát, mint a tied(csak én "normál" álló helyzetben használtam) lecseréltem egy "Antenna Pro Pagoda 2.1 Super Long"-ra..és itt ugye a lényeg a super longon van, hiszen "túlnő" a fejemen, és gyönyörűen látja a gömb karakterisztiája a hátam mögé repülő gépet is...
Addig míg a rövidebb és hangsúlyozom betűre ugyanolyan pagodát használtam a lengyelektől, a hátam mögött már jelentősen romlott a jel, mert a fejem erősen kitakarta a pagoda jelét...
A super longal ez a probléma megszűnt...Szerk:
Esetleg én kipróbálnám a helyedben azt ,hogy a képen látható jobb oldalt, "megvariálnám..."
Stubby nézne előre, a pagodát meg felállítanám egy 90fokos toldóval , hogy felfelé nézzen...
Elvileg a stubbynak és a pagodának hasonló a karakterisztikája, uh. veszíteni talán nem vesztesz előre jelet, viszont a pagoda felállítva kevésbé veszít jelet felállítva, így jobban látna a hátad mögé -
kriszbon
őstag
válasz
vandor01 #72496 üzenetére
Sziasztok!
"latom merre megy "piac" es tok jo hogy akkora valasztek van mar"
De ugye azt is láttad hogy forintban milyen cefetül felmentek az árak?
Már nem is nagyon lenne érdemes építeni gépet(nem kicsit), de venni sem igazán, annyira drágák lettek.
Igaz én is leragadtam a régebbi időknél.
2 év alatt repültem vagy 3x abból egyszer belevágtam a szántásba, a másik 2 meg olyan volt mint aki totál kezdő.
Képzeld elfelejtette az FC a beállításokat, az miatt volt a kamikaze repülés.
Az is igaz én meg nem néztem utána a dolgoknak.
Így fogtam az 1 szem gépemet és felraktam a polcra, hogy ilyen hobbim is volt.Nem is tudom minek vizsgáztam le belőle, ráadásul az idén meg kellett újítani valami ID adatokat is.
-
cd334
tag
válasz
vandor01 #72305 üzenetére
Megvolt a maiden. Nagyon állat lett. Más érzés mint a whoop. Sokkal több erő van benne és más a dinamika, tényleg nagygépesebb és szélállóbb is. Az elhagyatottabb helyeken jó lesz vele repülni.
Alapból a nekem a TQ 65mm 2 ágú van most rajta, de a táskában ott lapul már a TQ 65mm 3 ágú is. AVAN 3 lapátosat megrendeltem. Sajnos az AVAN nem kapható most itthon.2"-n a kedvencem a 3 ágú AVAN nekem is, bár én a 4 ágút is nagyon szeretem.
Én mindent 2S akksival repülök.
-
syler123
veterán
-
twine
veterán
válasz
vandor01 #71728 üzenetére
Ismét melóztunk...én és a madaraim...
(ez most nem tömény FPV, hanem vegyesen vágott, kézi kamera, DJI Phantom4 pro V2, Armattan Marmotte+GoPro7 Black )
Helyszín: Románia
Itt már említettem miért volt olyan nagy élmény drónosként, tilosban de mégis "engedéllyel" repülni... -
Schaf
tag
válasz
vandor01 #72039 üzenetére
Nem akarlak posta ügyben elkeseríteni, de a mi királyi postánk már most egyértelművé tette, hogy az 1 centes szarokkal is le fog minket húzni.
Még ha nem vámköteles is a cuccod, az ÁFA miatt az eljárást meg fogják indítani, amiért természetesen be fogják kaszírozni a pénzt.
A pofátlan, szolgáltatásában a nívótól fényévekre lévő magyar posta esetében nem lesznek illúzióim.
Meg fogják indokolni, hogy az 1 centes szaroddal is ugyanannyi a papírmunka, mint a 15 EUR-sal, így megfizettetik veled a 2500 HUF költségét a papírozásnak.
A jó hír, hogy fizetheted majd online is. -
twine
veterán
válasz
vandor01 #72047 üzenetére
És ez pontosan így is van...
Szóról szóra, egy betűjét sem cáfolom
De azóta sok víz lefolyt a Dunán...
Rá kellett jönnöm,hogy ez másképp nem megy...
De a sok munka, és még több belelocsolt pénz..ami a Crashek,és elforrasztasok, és rendelések és ...és ....és miatt elkerülhetetlen volt, meghozta lassan a gyümölcsét...
És itt, ebben elvitathatatlan része van az itteni közösségnek is...sok segítséget kaptam itt amit ezúton is köszönök...
Mostanra már azért van valamiféle tudás...ha nem is sok, de vagy meg tudom oldani a jelentkező problémákat,,vagy legalább tudom mire keressek a "net tudástárában"...
Pontosan tudom honnan indultam...nem tudom elfelejteni, mert nagyon nehezen állt össze a kép...
Abban az említett időszakban szó szerint semmit sem tudtam...de ezt nyilván felesleges magyarázni...
De kedvem sem volt igazán a szereléshez...
Azóta ez változott...nem mondom hogy ettől áll fel a ...........
Még mindig sokkal jobban szeretek repülni...de mára már muszajbol megcsinálom... másképp egyszerűen nem megy...
Az összes segítőkész topictars mellet akiknek nagyon hálás vagyok, muszáj megmelitenem Fuhur topictarsunkal megejtett személyes találkozóm...
Azt hiszem akkor és ott került igazán egyenesbe hogyan is áll össze a vezérlés a BF , illetve a gép-Betaflight-transmitter háromság....arra a pontra datálom azt , mikortól igazán elkezdtem élvezni az "építést-configurálást"...A tudásom ma sem nagy...de tudom mit kell keressek, ha elakadok, és az hatalmas előrelépés számomra...
És amikor én itt postolgatok ezt-azt...az mindannyiszor az öröm miatt van...nem flex, vagy ilyesmi...
Hanem talán itt sokan el sem tudják képzelni mekkora öröm ennyi említett szenvedés után "egyenesbe kerülni"Az említett diatone-os időszakomban egyébként egy komplett szettet adtam el. Gépet akksi kat transzmittert szemüveget mindent
-
F.E.K..
senior tag
válasz
vandor01 #72039 üzenetére
Az hagyján, hogy drágulnak a cuccok (így is lesz amit érdemesebb Kínából rendelni mint idehaza, vagy mert igy is olcsóbb, vagy azért mert egyszerűen itt nem kapható), a plusz idő és macera az ügyintézéssel a rosszabb szerintem.... Így is soká fut be egy-egy csomag, ami az olcsóság mellett rendben volt jellemzően, de mostantól drágább és lassabb is lesz a dolog (a jogalkotók szándékainak megfelelően).
Pf...
-
DJGABI
addikt
válasz
vandor01 #72039 üzenetére
Szerintem ebbe a rendszerbe kerüléshez már rég el kellett volna indítaniuk a folyamatot, nem? Jó, persze esély megvan rá, angoloknál működik...
Én is rendelgettem aliról, az mondjuk necces. De BG valóban jó időket fut mostanában
Kevesebb mint egy hónap és csak a totál káosz van, meg az eddigi nyilatkozatok alapján tényleg csak a lehúzás lesz a lényeg
-
Gab130
tag
válasz
vandor01 #71884 üzenetére
Leginkább azon lepődtem meg, hogy mikor utoljára néztem, GPS-sel 150€ alatt nem létezett. Ezért is volt a kérdés.
Nekem még mindig csak esetenkénti játékszer, nem olyan szintű hobbi, mint nektek. Elbohóckodok vele a családi nyaralások, kirándulások alkalmával. (Mindig benne van a pakliban, hogy elviszi a szél, vagy vízben landol.Ezért is izgat a GPS)
Igen, a linken is pontosan olyan van. Néztem brushlesst is ebből a kategóriából - szinte megegyezik külsőre - kb a duplája az ár.
A brushless motorok csak tartósabbak, vagy erősebbek is, esetleg jobban megbirkóznak a széllel?
Az ÁFA nem érdekes, Ausztriában élek. Mellesleg az Amason-on is 79€, és az Eu szállítás és 3-4 napos. -
Peaceliker
addikt
válasz
vandor01 #71792 üzenetére
Teljesen más kategória. Repültem én is sokat 75g körüli 1105 el, szerettem, de jobb repülni a toothpick el. Hozzá teszem totthpickben még semmi nem halt meg, 1105 motorom tört pár.
Úgy értem lehet nem twig el kezdenék
Mindegy csak jó könnyű legyen.
Reddevil váza pl nem rossz, ha még kapni.
Prop pedig hq65tUR80 ? Az mekkora lesz akkor? 75mm en faja lesz, ha esetleg 85ben kijön annyira (azt mondjuk kétlem) akkor az meg ordenáré, azt tippelem
-
zolikaDB
veterán
válasz
vandor01 #71749 üzenetére
Egy akkut tudsz ajánlani hozzá EU raktárból?
Ez jó lesz? -
twine
veterán
válasz
vandor01 #71728 üzenetére
Az egy "nem hivatalos" fpv-s szösszenet volt...(saját vágás)Ez a hivatalos szombati rövid aerial" keverve a Phantom, és az FPV képek...(munkatársam vágása)
Ez pedig a pénteki Highlights ... (itt is csak kameramanként ,,,,a vágás a munkatársamé )Igen igen, melózik a gép...volt szó itt is róla párszor...hiszen a phantomot is melóra használom, kiegészítve a "kézi" kamera képeket...
"mert pl a noname ESC elfosta magat??"
Messzire vezetne ez a beszélgetés,,én a DJI cuccoknál is azt mondom, azokat sem felszentelt kisistenek gyártják, hanem robotok, és emberek...és bármilyen műszaki eszköz összefoshatja magát...Így kell ehhez hozzáállni...
Itt talán inkább a minőségi alkatrész fizikailag számít...most is sikerült a hétvége alatt egyetlen egyszer ugyan, de csúnyán odaverni...
két motor harangomnál is látszik hogy kapott a betontól, még sincs semmi baja...prop csere volt mert kettő eltört...de ezek után ment tovább a gép...a váz hibátlan...Játék:
Keresd a hibát a képen -
zolikaDB
veterán
válasz
vandor01 #71705 üzenetére
Zsé?
A minimál, amiből kijön. (nyilván nem E013-ra gondolok)
Látod, mennyik kb a mobulák, vagy a betafpv 85. Bár ha HD-s kamerával építeni lehet ugyanennyiből, az is jó nekem. (jobb is)
Táv: 60-70$ max.
Szemüveg: 50-60$ max, a Quantum is kb annyira jön ki globallal szállítással.
Betafpv cuccokat állítólag nem fogják meg vámon. Jumper táv meg eu priority line-al, vagy megvárni, míg lesz CZ raktárban... -
ecaddsell
aktív tag
válasz
vandor01 #71698 üzenetére
Ezzel a történettel az a gond, hogy, ha a 80 ezres becslésed felkerekítem 100-ra, akkor már a polgárok 1% kb.tudja mi ez az egész (ebben azért jócskán vannak olyanok akik vettek valami nagyon műanyag kacatot amiről azt hiszik, hogy drón pedig az csak vsz. a katonáknak van).
A maradék 99% 90%-nak meg csak képzelgései vannak a dologról amit meg nem ismerünk attól félünk (teljesen emberi tulajdonság, ami nem nagyon változik) és ebből kifolyólag a nagyon nagy többség megelégedésére szolgál a mostani állapot.
Hogy a másik képzelgésről is írjak valamit: Ott ahol nulla elektronikai ipar van még nullább félvezetőiparral lehet nagyokat álmodni drónokról meg miegymásról (meg ezzel laikusokat ámítani), csak abból holmi pénzek lenyúlásán kívül nem lesz semmi. -
ecaddsell
aktív tag
válasz
vandor01 #71692 üzenetére
”és mintaként szolgáljon az Európai Unió számára a jogszabályi környezet kialakításában.”
Jaj csak ezt ne, lenyúlós, bürokratikus, ellehetetlenítő ez ma jelenleg az itteni szabályozás, nem ezt kéne mintának állítani (persze értjük a cinizmust a fentebbi elemekben már most is a világ élvonalában vagyunk).
Lenyúlós: Azért is fizetni kell amiért az EU legtöbb országában nem.
Bürokratikus: Papír alapú bürokrácia elektronikus helyett ott is ahol az EU-ban nem kell.
Ellehetetlenítő:Az a limit ami az EU ajánlásban 250g az itt 120g.”Egy támogató szabályozási környezet kialakításán keresztül világszínvonalú drón-ökoszisztémát szeretnénk létrehozni, amely nemzetközi szinten is versenyelőnyhöz juttatja Magyarországot.”
...cellpeti
Gyakorlásra szimulátor és semmi esetre se vegyél/építsél olyan cuccot aminek a felszálló tömege nagyobb mint 250g mert ez alatt legalább a biztosítást meg lehet úszni (az egyetlen pozitív dolog a szabályozásban). -
válasz
vandor01 #71620 üzenetére
Igen, én is ezt olvastam. Ha egyáltalán lesz repülés, akkor elvileg holnap délben 12:15 kor közvetítik élőben (már fel is iratkoztam
) ahogyan megkapják a repülési adatokat amiből kiderül, hogy sikerült-e vagy sem, aztán este 20:00-kor pedig lesz egy post-flight stream ahol gondolom már látjuk a fekete-fehér képeket amiket a hasán lévő kamera lőtt, vagy videót amit a roveren lévő Z-cam lőtt, de ezt nem tudom biztosan. Amit maga az Ingenuity lőtt, az elvileg 1 - 2 napon belül fog leérkezni és után a teszik közzé, legalábbis ebben a videóban azt mesélte a Tim Canham. Reméljük, hogy nem törik össze
Ott már sok szemét maradt egyébként, már szép lassan rover talit fognak tartani a marson
Én is úgy láttam, hogy visszafelé prögnek csak a rotorok, de szerintem is a teszt része az előre-hátra mozgatás.
Haha, Github tetszik. Lehet már a sokadik patchment fel, ki tudja
Nagyon kíváncsian várom az eredményt, de szerintem minden flottul fog menni és sikeres lesz a teszt emelkedés. Érdemes azt a videót végignézni amit fentebb linkeltem, mert ott bővebben is mesélnek a tesztről és az egész történetről. -
válasz
vandor01 #71560 üzenetére
Tényleg most fog kiderülni, igazad volt
Én marha az early April alatt arra gondoltam, hogy az első napokban kerül rá sor. Az webinár volt valóban, de érdekes volt, én végig néztem és még kérdést is tettem fel. Holnap lesz az izgi bizgi nap elvileg
-
Grillo
őstag
válasz
vandor01 #71604 üzenetére
Én azzal nem akarok vitatkozni, hogy egy ekkora whoop esetében van-e értelme bármi szabályzásnak. Én csak arra válaszoltam, hogy mi van a szabályzásban.
Nem kérdés, hogy rossz a törvény és a vhr, de ettől még ki van hírdetve. Azt meg mindenki eldönti, hogy betartja-e vagy nem.
Az A1/A3 nem egy túl összetett anyag, 4 óra alatt végig lehet érni a KTI ingyenesen elérhető tananyagán, abban benne van minden, ami kell.
Az A2 már gebasz, nincs felkészítő anyag, meg olyan területeket is érint, ami azért nem feltétlen kell a többségnek.Ráadásul azonos tudással kell rendelkeznie egy merevszárnyú modellezőnek, egy whooposnak meg egy DJI Matrice-t reptetőnek. Hatalmas különbségek.
-
Grillo
őstag
válasz
vandor01 #71599 üzenetére
Nem mész a közelébe. A BP CTR-ben benne van Kistarcsa, Pécel, Maglód, Gyál, Gyömrő, Monor és Budapest több kerülete, majd a teljes pesti oldal.
Az, hogy betartható-e, más kérdés, az, hogy ellenőrizhető, megint más. Csak hülyeséget ne terjesszünk, így is rohadtul átláthatatlan az egész.
-
válasz
vandor01 #71560 üzenetére
Mondtam neked, hogy lesz próba repülés
Ha jól rémlik az lesz amit korábban is írtam, hogy megemelkdeik egy adott magasságig, aztán utána vissza is ereszkedik, mert fontosak az első telemetriai adatok nekik, hogy miként is viselkedik.
Tényleg izgi bizgiMár nagyon várom. Jaa és milyen igyaza van az első kommentelőnek
-
F.E.K..
senior tag
válasz
vandor01 #71548 üzenetére
Komolyan elgondolkodtam hogy rosszabb napjaimon kiviszem az egyik f36-ot (a fiammal szoktunk velük repkedni a lakásban ;)) a lakótelepi parkba, megtudni vajon rámhívják-e a rendőrséget... (Nyilván azon se kamera, se a súlyhatárba nem esik bele).
Csak sajnálnám feltartani ezzel a rendőröket...
-
válasz
vandor01 #71540 üzenetére
Pedig úgy olvasom, hogy:
"In early April, the Mars Ingenuity helicopter will attempt the first-ever powered flight on Mars."
Vagyis meg fogja kísérelni, nem? Az első töltést elvileg a Rovertől kapja én úgy tudom, de lehet tévedek... Ez az első repülés csak abból áll, hogy egy adott magasságig emelkedik, utána landol is, aztán kiértékelik a telemetriát és látják hogyan viselkedett. Azok a rugólábak nagyon jó találmányok
Nem lesz gond szerintem, mert nagyot terpeszt és az sokat segíthet neki a stabilizálásban. Elvileg a fejlesztő központban tudnak Mars légkört szimulálni és letesztelték rendesen, legalábbis az egyik videón ezt mondta az a fejlesztő mérnök hölgy aki folyton mosolyog
-
válasz
vandor01 #71535 üzenetére
Ezt is elintézted, mi?
Izzítom a zoom-ot, már le is szedtem
Bejelentettem itthon, hogy hétfő este történelmet fogunk látni élőben, ezért a tv-n a stream fog menni, semmi más
PC is felejtős, ezt is beharangoztam, szóval teljes készültségben leszek
Tényleg nagyon izgibizgi, kíváncsian várom, hogy mi fog történni -
SpydeR3412
aktív tag
válasz
vandor01 #71502 üzenetére
Ez teljesen jó lenne és tuti lesz is ilyen próbálkozás.
Csak az egyetlen baj vele, hogy pofán rugja az egészet az a 3betű..... FPVA failsef-es dologhoz még annyit, hogy az is megoldás lehet, ha távon állítja be az ember, hogy mekkora rssi-nél fs-eljen a gép.
Legalábbis xlite-on lehet, mert én lejjebb állíottam, mert gyárilag túl nagy értéknél csinálta.#71496 sunone: mire gondoltál pontosan?
-
sunone
aktív tag
válasz
vandor01 #71502 üzenetére
"Lehet vele repkedni parkban? barhol? ahhhhh"
Sokkal bizarabb a helyzet, egy dji mini kategóriájú géppel, ha nincs rajta kamera, akkor ferihegyen a kifutón is szabályosan röptetheted, mert onnantól lesz veszélyes a légiközlekedésre, amint felszerelünk rá adatrögzítésre alkalmas érzékelőt. :-D
Más tekintetben az EU-s szabályozás egy megengedőbb "személyes adat" rögzítést említ, a magyaros változat lett szigorú "adatrögzítéssel" írva.Illetve nem az EU találta ki, hogy nyílt kategóriában milyen feltételekkel lehessen konkrétan repülni, ők csak a regisztrációról beszéltek.
A 30 napos légtérigénylés hazai találmány.Korábban linkeltem a horvát szabályozást, ami nem a tiltásról szól, hanem arról, hogy online látszódjon minden repülés - bár ott a biztonság a fő szempont, nem pedig az ellehetlenítés.
-
twine
veterán
-
Celtis
veterán
válasz
vandor01 #71373 üzenetére
Igen. Jobban belegondolva egy 250g alatti épített gép esetén a regisztráció UAS vonatkozó információ tartalma nulla. Bizonyítja ez is, hogy 250g alatt bohóckodás az egész, csak egy lista kell róla, hogy kinek van van kamerás drónja, kit kell elővenni, ha lölö tankjairól és egyéb üzelmeiről kikerül valami.
Nem foglalkozom épített gépekkel, de ha igen, akkor lehet, hogy megbombáztam volna a hatóságot párszáz ingyenes hasznavehetetlen regisztrációval. Dolgozzanak a pénzükért és a hülyeségükért.
-
-
cd334
tag
válasz
vandor01 #71359 üzenetére
Február 6 indítottam két épített whoopomra a regisztrálást és mindkettő vissza is jött a héten. Egy nappal később indítottam az üzembentartóit(a biztosítási kötvényszámot üresen hagytam, mert 250g alatt vagyok), az még nem jött meg.
Mondjuk nekem mindig csak egy gépem lesz 250g alatt a többi az pótalkatrész. Van 4gépem 65mm-től 3"-ig.
-
Celtis
veterán
válasz
vandor01 #71351 üzenetére
De most akkor az üzembentartói az gépre vagy emberre szól? Mármint a jogalkotó szándéka szerint.
Ha gépre, akkor miért nem kell megadni a gép azonosítóját?
Ha emberre, akkor miért kell a biztosítás száma, ha a biztosítás meg gépre szól és gép regisztráció után köthető?
Egyébként mi van, ha biztosítót váltok és változik a kötvényszám? Újra kell regisztrálni?Én értem félre, vagy hülyeség az egész?
-
Schaf
tag
válasz
vandor01 #71340 üzenetére
Az a szép, hogy amit a videó készítője elmond, hogy nem érti miért volt benne a vizsgakérdések között, az bizony a tananyagban benne van.
Csak hát sok "profi" úgy gondolta, nehogy már ő ne tudjon átmenni egy ilyen vizsgán... A2 meg még szopatósabb...
Nem véletlenül tanultam én az Eurocontrolnál és nem az osztrákoknál. -
Schaf
tag
válasz
vandor01 #71338 üzenetére
Te sem érted mi?
Néhány Orbánfóbiás hülye elkezdte terjeszteni ezt a hülyeséget... a kérdések az EASA anyagból vannak. Azokat nem az LH vagy az ITM találja ki... Le van írva, mit kell kérdezni és miért.. aztán abból válogathatnak.
Az olasz és a svéd anyag megvan. Az olasz meteo és üzemeltetés is agyhalál.... pl "melyik légcsavar hangja mélyebb?? A. A rövid, vastag.... vagy B. a vékony hosszú"
Hát ki a f...szom????
-
vandor01
senior tag
-
vandor01
senior tag
-
Danielo
csendes tag
válasz
vandor01 #71273 üzenetére
Egyre többen kapnak idézést....A legtöbben a feltöltött képek, videók alapján. De azért vnnak jópáran, akik még csak a település határáig sem merészkedtek....Itt meg már próbaüzemben megy a BME-s "drónlokátor" cellainfók alapján és wifi adatokra figyelve adják az infót a BM-nek....(A DJI adatszolgáltatást se felejtsük el!)
Ne becsüljük alá a hatóság technikai hátterét, mert bukta lesz a süteményből.... -
F.E.K..
senior tag
válasz
vandor01 #71256 üzenetére
Előny, hogy a ritka légkör sokkal nehezebben borít fel ott bármit. Párszáz km/h szélben is gond nélkül sétálhatnál, ha nem kéne aggódni a por miatt (igen éles szélei vannak a szemcséknek, mostanában nem sok víz csiszolgatta őket).
Ami a Matt Daemon-os marsi filmben volt mint embereket elragadó szélvihar az gyakorlatilag kizárt a valóságban.
(Vihar az viszont akad, a bolygó méretű és fél évig tartó nem ritkaság arrafelé. Porból van elég)
A marsi kopter mindenesetre tényleg nagy dolog, remélem lesznek publikus képek (pláne videók) amiket láthatunk majd :)
-
ecaddsell
aktív tag
válasz
vandor01 #71251 üzenetére
Bár vsz. ebben a topikban többen ismerik, ha estleg mégis valaki nem (vsz. döbbenetesen kevés megtekintése van, ahhoz képest amit elmesél).
https://youtu.be/My4sr87MlhM
Az igazi innováció valahogy így néz(ett) ki, és amit ellehetetlenítenek az majd máshol fog megtörténni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Medence topik
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Sorozatok
- Így nézz tévét 2025-ben: új ajánlások, régi szabályok
- Project Motor Racing-Straight4 Studios
- OTP Bank topic
- Előrendelhető a OnePlus Pad 3
- PlayStation 5
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Eladó KTM női kerékpár!
- Új Catler TC 9010 prémium konyhai robotgép 1400 W - 2 év bolti gari!
- Radon Cragger 29" L Trail Hardtail MTB
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- Használt és ÚJ Gamer Monitor Felvásárlás Gyors és Korrekt Ügyintézés!
- AKCIÓ! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest