- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Mobil flották
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ár-érték bajnokot avatott a Poco?
Aktív témák
-
zorius
tag
válasz
Raymond #8023 üzenetére
És ha mondjuk most épít az illető (mondjuk én
) egy gépet, és nagy nehezen megszülte, hogy a jelenleg kapható (talán) legjobb ár/érték arányú kártya mondjuk egy 8800gts (45k ugye), és erre kijön egy olcsóbb, kb 1.5x gyorsabb ati, akkor mi legyen?
Kicsit gáz, hogy épp atiról váltottam, mert úgy tűnt, az nvidia van most inkább nyeregben (árban az ati is jó, ok), de most fordulni látszik a kocka.
Bár gyorsabb, de azért talán más kategória a 4850 (már az ára miatt is), kérdem én, meggondoljam magam, vagy bőven elvagyok a 8800gts-el is, főleg, hogy nem az eszement pontszám a lényeg, csak hogy jól fussanak a dolgok?
Nem beszélve, hogy fekete/kék az alaplamom, hiába jó kari, hogy mutat benne egy piros?!?!(nem röhög, ez is számít!
)
-
Dare2Live
félisten
válasz
Raymond #8029 üzenetére
Nézd ő feltett egy kérdést megmondta ennyiért és ennyiért tudja eladni és tanácsot kért. Te leírtad ne tegye mert rosszul jár, evvel nyilvánvalóan hülyeséget tanácsoltál neki, én meg leírtam, ha ez és ez van akkor cserélje mert jól jár vele. Ami igaz. Vagy nem?
Tökéletesen értem amit mondasz de nem ismered, ismerjük az ő helyzetét. Lehet szomszédnak adja el aki NV fan és ezért kifizeti a +t vagy 101eset lehetséges. Énis árultam anno DVDt amit 52ftért vettem és forumban hirdettem 120ftért és vették, vitték. És hányan csinálják ezt mostis. De mondhatok más pldt is 1000et.
-
-
janos666
nagyúr
válasz
Raymond #8006 üzenetére
De ha már ~33k-ért lehet 50-est venni, és 38k-ért is el tudja még passzolni a GTX-et akkor megérheti, mert lassabbnak nem lassabb és újabb, időtállóbb...
Viszont egy 70-es jobb beruházás lenne, az már határozottan gyorsabb is 25-40%-al, és ha elviszi valaki 38k-ért a GTX-et akkor 15k nem nagy beruházás érte. -
#65755648
törölt tag
válasz
Raymond #4024 üzenetére
Ha ez a teszt igaz, akkor überbrutál a kártya!! Milyen lesz a 70-es??!!
Az még nem is olyan meglepő, hogy a 98GTX/88Ultra szintjén teljesít szűrők nélkül nagy felbontásban, hiszen már napokkal ezelőtt erre számítottunk. De nézzétek mi történik ha bekapcsolják a 4xAA-t!!! SEMMI!!! Szinte nem is csökkennek az FPS-ei....elképesztő!!! -
-
janos666
nagyúr
válasz
Raymond #3722 üzenetére
Ezt a részét is olvastad?
"The RV770 includes all the bells and whistles of the RV670 launched in November 2007: Shader Model 4.0, OpenGL 2.0, and DirectX 10.1. The only major extension addition appears to be the addition of "Game Physics processing" -- indicating a potential platform for AMD's recent partnership with Havok."
Ez lesz az első SM4.0-ás DX10.1-es kártya?
-
-
cizoe
őstag
válasz
Raymond #3722 üzenetére
Szerintem senki sem tudja mivan... Az alap ugye a 480 volt. Aztán jött a hype a 800ról, de senki nem meri még most sem 100%ra bizonyítani. Hivatalos spec nincs, szóval a Dailytech is akármit ír, nem veszem szentírásnak. Ilyen mhz-ek mellett nem jön ki a TFLOP sehogy sem 480 sp-vel. Legalábbis szerintem.
janos666: Van az országban 4850, csak vissza van tartva. -
#65755648
törölt tag
válasz
Raymond #3654 üzenetére
Sóval azt mondod:
4870: 800SP+40TMU
4850: 640SP+32TMU.Ezzel csak az a gond, hogy mindenhol a 4850-re írják a 800SP-t és olyat is hallottam hogy 4870-ben több mint 800SP van. Olyat meg sehol nem hallottam, hogy 4850 csak 640 lenne.
És miért hülyeség az 1000SP? SP:TMU arány csak 20:1-hez lehet? Ez nem változhatott? -
#65755648
törölt tag
válasz
Raymond #3643 üzenetére
Nekem 640 sehogy sem jön ki. És annyiról még sehol sem hallottam. Nem értem pontosan a chip felépítésében a számolóegységek arányát, de egy gyors számolás:
Ha rv770XT 1000SP és 40TMU, akkor 1000/40=25SP jut 1 TMU-ra.
Ha rv770PRO 800SP és 32TMU akkor szintén 800/32=25 az arány.
Értlemszerűen 640SP-vel nem ennyi jön ki.
Tehát szvsz ha az 1000SP-s rv770XT feltevés helyes, 4850-ben akkor is 800SP kell legyen.leviske: hát innen:3643
-
válasz
Raymond #3412 üzenetére
TMU-k: nem ennyire szigorú a shader clusterek és a TMU-k közötti kapcsolat, az RV630-ban 3 shader clusterre 12 helyett 8 TMU jutott.
#3405, R.Zoli: na ennek a hsz-nek pont semmi értelme nem volt. én sem szeretem az nVidia módszereit, de ez az iszonyú acsarkodás csak arra jó, hogy hiteltelenné tegye a mondandódat...
-
rocket
nagyúr
válasz
Raymond #3230 üzenetére
Jol csinaltak, bar a kinaiakat igyse tudtak megteveszteni, ok mar nem sokkal az elso 480SP pletyka utan megirtak, hogy 800SP/32TMU az RV770, es a tesztekbol a 32TMU is szinte biztosra veheto, ha a 256mm² core meret is igaz lesz (bar szerintem ~275mm² realisabb), akkor ez tenyleg egy kisebb mernoki csoda, hogy sikerult bepakolni ennyi mindent ekkora helyre
-
janos666
nagyúr
válasz
Raymond #3234 üzenetére
A sok NEMTUDOD-ra vannak "elvileg pontos értékek" -értsd nem csak at INQ hozta le hanem többfé hihető forrás is- és ezek fényében mérlegeltem és tettem kijelentéseket.
Az első bekezdésre:
A 8800GT azért nem sokkal veri el a 3870-est. De ha most a 96SP-s 8800GT-t vesszük alapul hát ott is épp 2,5x-esére nő az SP mennyiség a GT-200-al, ahol a 800SP-vel is 2,5x-esére nőne az RV770 az RV670-től. De ezzel egyidőben a radeonok órajelei közel ugyanott maradnak, míg a geforcenál csökennek ~20%al (mármint a shader órajelek). Szóval innentől kezdve a 800SP-s RV770-nek el kéne verni a GTX-260at és a GTX-280at kéne nyaldonia.
Felőlem lehet 800SP, de akkor hülyeséget csináltak, mert nem érte meg.
De ezt a feltételes számolást csak arra hoztam fel hogy kami a 800 SP. -
janos666
nagyúr
válasz
Raymond #3230 üzenetére
Dejó, én még mindíg azt mondom hogy az AMD most ültette el a hamis híreket, hogy 800SP van a GPU-jában. És elég jól össze is zavarta vele a népeket.
Sőtt, elég baj az ha 800SP-jük van, de ez nem elég hogy elverjék a GT-200-at, abban csak >2x annyi SP van mint a G92-ben, de kissebb órajelen is ketyegnek, ők meg 2,5x annyit gyömöszöltek a chipbe mint az RV670-nél. Felőlem 1000 SP-jük is lehet ha ennyivel lassabb lesz a kártya mint egy GTX-260 akkor mire jó? -
válasz
Raymond #3046 üzenetére
vicces, de nagyjából kijön, ugyanis:
- float2-nél kisebb argumentumú shaderkódok kevéssé jellemzőek, ezért pesszimista esetben is a radeon SP-k 40%-a dolgozik
- ha ezt osztjuk kettővel az órajel miatt, akkor pont 20%-ra jövünk kiOK, OK, tudom, hogy ez mennyire megalapozott... de így legalább látszik, honnan jöhet a /5. bár az is lehet, hogy a 96GT VS 3870 összehasonlításból vette ezt le valaki.
a fő probléma amúgy janos666 gondolatmenetével ott van, hogy a 98GTX 128 shadere messze nincs kihasználva, egyéb helyen van a (sokkal) szűk(ebb) keresztmetszet. innentől a shaderszám alapú összehasonlítás bukik.
-
janos666
nagyúr
válasz
Raymond #3040 üzenetére
Átolvastam én azokat annak idelyén, csak más fórumon olvastam már valakitől, hogy "800SP? Jó, leosztjuk 5-el, vagyis olyan mintha egy 160 SP-s Geforce lenne, az kb oké is."
De kösz gbros, vagyis legrosszabb esetben 5-öd annyit ér a radeonok SP száma mint a geforceoké.És ezek után ha elfogadom hogy 800SP lesz a kártyában és hogy nem sokkal, de megveri a 9800GTX-et, akkor azt kell mondjam be is jön az '/5 kalkuláció', megvan a 160 SP-s G92 teljesítményünk (+25%-nyi shader, és kb. akkora teljesítményfölény) Hmm...
-
válasz
Raymond #3033 üzenetére
két dolog miatt jön fel az osztás, az egyik jogos, a másikat meg nem így kellene megközelíteni.
az egyik az, hogy pl. egy 3870-88GTS viszonylatban az nVidia kártya shaderei kb. dupla órajelen mennek, így a a nyers ALU teljesítmények közötti különbség kb. 25%. itt ér osztani.
a másik az, hogy az nVidia SP-i "önállóak" (azért az idézőjel, mert azért ott is SIMD tömbök vannak), az ATIs "SP"-ből 5 ad ki egy szuperskalár ALU-t, és ennek a kihasználhatósága nem mindig (ill. sokszor nem) egyenértékű 5 független SP-vel.
-
rocket
nagyúr
-
janos666
nagyúr
-
válasz
Raymond #2955 üzenetére
végső soron a kb. 1TFlops a legbiztosabb eddig, és gondolom a Perlin Noise tesztnek tök mindegy, hogy 800SP megy 625MHz-en, vagy 480 1100MHz körül.
egyébként én is a 480-as verziót tartom hihetőnek, egyrészt a chip mérete miatt, másrészt az eddigi növekedési ütem figyelembevételével (az R580-ban ugye 224 ALU volt, csak kicsit másképp szervezve). elosztásban a 6x16x5-re tippelek, pusztán azért, mert nem látom az előnyét, hogy a /cluster unit számmal variáljanak
-
leviske
veterán
válasz
Raymond #2962 üzenetére
Ne! Ezt ne mond! Ez az egyetlen, amit már képpel tudtak alátámasztani, hogy kb. akkora lesz, mint a G92...
Amugy nem értem miért kezditek az utolsó héten tuningolni magatokat...
Mindenki vegye ugy, hogy G92 ellenfél érkezik, aki le is veri jócskán. Nem kell arról álmodozni, hogy ilyen + olyan szuper újítások lesznek benne. Megjegyzem szerintem egy 800SP-s GPU nem volna versenyképes a GT200-al szemben.
Teljesítményben elmaradna, míg árban (GPU méret miatt) túl közel állna.
Szerintem az eredeti pletykák szerinti adatok lesznek a helyesek, 800SP-vel semmire sem mennének, 320-al sem mentek többre. Egyébként már előre látom, hogy páran, akik elszállnak a kari teljesítményétől... hogy kifognak bukni a tesztek láttán. Pedig valószinű, hogy az eredetileg tőlük elvárt szintet fogják hozni.
Ja? És megjegyzem, hogy nem lehetetlen a 12000 pont 3Dmark06-ban... érdemes megnézni, hogy a HD3870 és HD2900XT csak Q6600-al tudja elérni.
Bár én inkább a Vantage tesztekre leszek kíváncsi...Bár félő, hogy a Vantage túlságosan zöldre sikerült...
-
janos666
nagyúr
válasz
Raymond #2951 üzenetére
Azért nem véletlen vannak 0.8ns GDDR3-as RAM-ok (és az évek során csökkent ez az érték fokozatosan...)
De az se biztos hogy 2.0 fölött lesz a GDDR5, nem sok köze van a DDR2-DDR3 mókához a GDDR3-GDDR5-nek, még a számok se ugyanazok, de a GDDR3-nak sincs köze a DDR3-hoz (mert a GDDR-ek 0.8ns-el is mennek)Nem akar valaki kiruccani és hozni egy 4850-est ettől az emberkétől, aztán letesztelni álnéven? [link] Ez ráadásul DDR4 verziós...
-
rocket
nagyúr
válasz
Raymond #2740 üzenetére
Aki koveti a VGA-k vilagat hozzaszokhatott mar, hogy a megjelenes elott nem sokkal is tortenhet valami ami kesest eredmenyez, sot ugye volt amikor launch utan derult ki valami nem stimmel a termekkel, szoval nem nagy gaz ez, ha nem heteket/honapokat toljak el a megjelenest
(Azt hallottam a hutovel akadt "aprobb" problema, ez okozza a kesest, datumot nem hallottam mekkora csuszast okoz ez, es mivel Theo Valic INQ neveles, igy egyelore lehet szkeptikusan kezelni a junius 23-at, de nem hiszem nagyot teved, ha teved egyatalan). -
dr.radon
csendes tag
válasz
Raymond #2561 üzenetére
A lényeg az, hogy a shader processorokban lévő számítási lehetőséget a jövőben egyre több matematikai feladatra lehet alkalmazni.
A fentebb linkelt cikkben 4 MSI 9800GX2 nyújtott akkora számolási teljesítményt mint 175 kétmagos CPU val szerelt asztali gép. Mindez csak annak kérdése, hogy az adott matematikai feladatot miként bontod fel olyan egyszerűbb lépésekre amelyeket a shader procik meg tudnak emészteni.
Ha azt vesszük, ez nem is olyan rossz elképzelés az NV-től.
-
VinoRosso
veterán
válasz
Raymond #2553 üzenetére
nincs túl sok kedvem válaszolgatni, mert ennek a vitának úgyse lenne vége sose, más dolgom is van, meg ez itt már nagyon off, meg csak kiforgatod amiket írtam, mer kötsz mint a beton, szal ennek nincsen értelme semmi. De csak példának párat gyorsan egy csapásra megválaszolva, hogy lássák nem én vagyo a hülye:
Na ez mondjuk a manapsag emlegetett egyik legnagyobb baromsag es kizarolag az NV marketing osztalyanak koszonheto. Nem artana megnezni nekik mit is jelent valojaban az hogy "processzor"
Csak mert ezek nem processzorok. ALU egysegek.
Azok processzorok bizony. Processzor az, ami valamiféle folyamatot vagy szálat futtat, vagyis "processzál"(process=folyamat) Egy alu nem futtat különböző, egymástól független, szálakat nincsenek regiszterei, nincs külön FPU-ja stb...íme:
[link] -
VinoRosso
veterán
válasz
Raymond #2546 üzenetére
tessék:
Sima, Fountain, Kaucsuk: Korszerű számítógép architektúrák tervezési tér megközelítésben, Szak Kiadó, Bicske, 1998
Varga Márton: 3D grafika modellezés és megjelenítés, Szak Kiadó, Bicske 2004
Dr. Szirmay-Kalos László: Számítógépes grafika, Computer Books, Budapest, 2004
Dr.Szirmay-Kalos László,Antal György, Csonka Ferenc: Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés, Computer Books Budapest, 2003
Nagy Sándor-Perjés László: A számítógépes grafika, Váci Áfész nyomda,?
Budai Attila,Vári Kakas István:Számítógépes grafika, Inok Kft.,Budapest, 2007
http://developer.nvidia.com/docs/IO/1315/ATT/NVidiaVertexShadersIntro.pdf
http://developer.nvidia.com/docs/IO/1350/ATT/VertexPrograms.ppt
http://www.nvidia.com/docs/IO/47906/220401_Reprint.pdf
http://www.gpgpu.org/sc2007/SC07_CUDA_1_Introduction_Luebke.pdf
http://www.soa-world.de/echelon/wp-content/uploads/2007/11/nvidia_cuda_programming_guide_11.pdf
http://www.gpgpu.org/sc2007/SC07_CUDA_2_Language_Buck.pdf
http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/1_1/Website/projects/nbody/doc/nbody_gems3_ch31.pdf
http://www.nvidia.com/page/8800_tech_briefs.html
http://en.wikipedia.org/wiki/GPGPU
http://en.wikipedia.org/wiki/CUDA
én ezekből a forrásokból tájékozoódom, nem az ilyen olyan tesztoldalakról. Az egesített shader architektúráról írtam egy 24 oldalas tanulmányt( ez annak az irodalomjegyzéke) amiben nem találtak semmi kivetnivalót, ezért úgy gondolom talán valami közöm mégis lehet hozzá, ha harvertervező nem is leszek. Érdemes olvasgatni.
-
Parano1d
tag
-
tzsolesz
nagyúr
válasz
Raymond #2195 üzenetére
Nem szóltam. Csak azért tény, hogy a kari még ki sem jött, és már most nem jó semmire. hogy is van ez?
Ha nem lesz túl drága, jó lesz az.
Azt is mondtam, hogy két kari között vacilálok 9600GT vagy HD3850, esetleg HD3870. Mondjuk az utóbbi jobb lenne mindkettőnél számomra, mert sokat konvertálok, meg a gépet használom házimozira, és nekem jobban bejön az ATI ebből a szempontból. Már a 2600XT-vel sokkal gyorsabban konvertálok AVIVO-ban mint egy külső konvertálóval PL. NERO stb...
Ezért vonz az ATI, ennyi.Nem pedig rajongó vagyok, meg hasonló. Mindjárt átmegyek egy NV-s topicba bosszantani őket hülyeségekkel, nem tudom mit szólnának hozzá. De én nem ilyen vagyok, meg aztán amúgysem értek annyira szakmailag a VGA-khoz...... Azért is olvasom mindennap a PH!-t
-
válasz
Raymond #1870 üzenetére
Egyebkent meg van mit csinalni a 4850 kovetelmenyeket nem teljesito chip-ekkel is. Abbol lesz az azelott GT-nek hivott verzio - peldaul egy 360SP / 24 TMU valtozat
Abból lehetne a HD 4830 nevet viselő zsuga. De lehet, azt eladják az OEM-eknek, mit ahogy a HD 3830 is OEM-terméknek indult. Igaz, az hibátlan GPU-val, de csak 128 bites membusszal volt szerelve.
-
válasz
Raymond #1852 üzenetére
ha jó a kártya cache-elése, akkor majdnem egyforma pl. az 512-bit * 1 GHz és a 256-bit * 2GHz, egy picivel talán az első jobb az időzítések miatt, de ennek a nagy részét is eltakarja a cache.
ha nem jó a cache-elés, akkor a második eset akár jelentősen is jobb lehet. vicces, hogy pont nem az ATI kártyákra jellemző ez -
[CS]Blade2
addikt
válasz
Raymond #1852 üzenetére
Értem, és ugyanazon az állásponton vagyunk, csak rosszul fogalmaztam....
forditva lesz jó:
512bit és gyors ramhoz tud(hat) kihasználni 1gb vram-ot4870-nél az 512mb elég lesz az 1gb vram meg felesleges
4870x2.nél van akkora szávszél, hogy ki tudja használni az 1gb vramot, ha azt az alkalmazás igényli...
4850-nél meg kevés lehet az 256mb, de szerencsére a referencia 512mb-s -
Bundás22
őstag
válasz
Raymond #1837 üzenetére
hat AMD mittlerweile die finalen Spezifikationen mitgeteilt elvileg az AMD árulta el nekik
szal lehet azt mondani h véglegesegyébként majdnem 800gflops a 4850 fincsi az majdnem 2X 3850
érdekes h jobban visszafogták a "pro"-t az "xt"-hez képest a 38XX-nél közelebb voltaku.i.: nem vagyok fanatikus h ilyenkor is itt ülök csak dolgoznom kellett a gépem
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Raymond #1834 üzenetére
És GDDR3-at ir, ha az ilyen lenne, akkor mit dobna a GDDR5-re?
vki szoljon nekik, hogy elfelejtették átirni a GDDR3-at 5-re és számolják ki ujra azokat az értékeket.
8.4-es catalyst-el biztos igy fog menniFAKE benchmark: itt irja:
[link][I]Fake Radeon HD 4870 benchmark...
Written by Andreas G 21 April 2008 20:30In times where we want more facts, or just a clarifications whether it's Western or Eastern rumors that are closest to the trust, people have started to post obviously fake benchmarks. We're starting to get used to this by now, and sometimes the attention seekers put a lot of work into the forgeries, but not this time. At Chinese forum zol.com.cn, a user has posted a screenshot with GPU-Z where the name says "ATI Radeon HD 4870", cores says RV770 and node says 55nm. So far so good.
Then you look at the die-size; 153mm², and the ID; 1002-9589. These are for Radeon HD 2600XT (RV630). It doesn't stop there though. The next screen shows a finished run with 3DMark 06; 18,297 points, with an AMD Athlon 4400+ overclocked to 3,186MHz...
If we take the SM2.0, SM3.0 and CPU score and calculate the score we get 15,017. And then we have the fact that he used the wrong fonts for the stuff he pasted into the picture.
In any case, we just wanted to let you know that this is just a bunch of crap.
[/I]Nem tudok angolul, de olyat veszek ki belőle, hogy az ID alapján 2600XT van a gépükben, és a sm2.0 és sm3.0 pontok alpján 15017pontot kapott amit átszerkesztettek 18297-re..
-
janos666
nagyúr
válasz
Raymond #1708 üzenetére
Hát ez engem olyan szempontból nem győz meg hogy ne lehetne 320 apró kis számoló egység ami PPU feladatot lát el. Mert ha ezek tényleg primitív kis cuccok nem biztos hogy megérné külön szálon speckó módon bevonni őket a bonyolult analizálgatásba.
Ettől nem hiszem el hogy 320SP fog fizikát számolni, 480 grafikát, de nem is cáfolja egyértelműen.
-
janos666
nagyúr
válasz
Raymond #1627 üzenetére
Olvasták hogy lesz valami fizikai számolós kütyü, meg rémlett nekik hogy egyesek váltig állították hogy 800SP lesz a kártyában, aztán mégis csak 480 lett ez a szám, hát összekombinálták nem-e a PPU rész kap 320SP-t...
Végül is irreális, de elképzelhető. (méretre nagyobb a mag és lehet hogy összetömörítettek annyira 480SP-t mint a 3870-en a 320-at és akkor a maradék helyen ott fityeghet 320SP amik sokkal kissebbek és primitívebbek, mert nincs hozzájuk annyi cache, meg szimpla kis számolók, nincs minden blokkban külön komplex rész is...) -
Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged