- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ren Hoek
veterán
válasz
keIdor #25447 üzenetére
Ez van amikor egy zseniális mérnökcsapatot egy fos vezetés, és irtó gagyi marketing csapat egészít ki.
A mi hi-tech cégünkkel is ez volt, kicsit előreszaladtak a zseniális mérnökök a technológiában... de úgy, hogy nem biztos, hogy el lehet adni, az amúgy világszinten is legmodernebb eszközt... gyengébb sales résszel, gagyi marketinggel.
Szerencsére időben kapcsoltak, lecseréltek mindenkit akit kell, így a következő fejlesztési periódus remélhetőleg finanszírozható lesz, ha elérjük a profitot eladható termékekkel. -
HSM
félisten
válasz
keIdor #25435 üzenetére
Ez látod igaz.
(#25436) FLATRONW: Pedig ha más miatt nem is, a 680 már évek óta bukdácsol a kevéske ramja miatt.... Az a +1GB igencsak sokat jelent, főleg mivel az AMD architektúrája jobban is gazdálkodik a hellyel.
Igen, ők szavaztak a fejlődésre a GCN-el, az Nv meg arra szavazott, hogy kigyúrja a cuccait DX11-re, amennyire lehet. Mindkét tervben benne volt, hogy nem úgy alakul, és jön a szívás, hát most az Nv kapott jelentős hátszelet, az AMD meg hátrányba került.
(#25437) Ren Hoek: Na, jó, egy vicc amit leírsz. Nem jó a vízhűtő, nem jó a HBM, kapkodnak, amikor nem kapkodnak, mivan?
De komolyra fordítva a szót, szvsz semmi értelme nem lett volna egy Fiji shrinknek.
Már csak azért sem, mert az új gyártástechnológiához amúgyis elég komoly tőkét kellett volna beleinvesztálni, és a végeredmény se lett volna egy nagy durranás. Szerintem pont, hogy jól teszik, hogy kicsit kivárnak, és ha eljött az idő dobbantanak majd a Vegával. Addig pedig a Polaris tartja a frontot a legfontosabb területeken.
A 8GB-os Fijinek sincs semmi értelme így, technikailag 4GB-ost lehetett csinálni. Pont. Erre volt adott a memória-technológia. Nyilván az AMD is 8GB-osat csinált volna ha lehet, hiszen a 390-esekre is már annyit rakott.
Jössz mindig ezzel az űrtechnika dumával... Pedig pont, hogy igencsak ígéretes fejlesztéseket lehetett látni eddig a Vegáról, pont olyanokat, amik ahhoz kellenek, hogy hatékonyabb, és energiatakarékosabb, valamint gyorsabb lehessen az architektúra. Pont a szükséges összetevők, hogy akár DX11-ben, akár DX12-ben végre versenybe kerüljenek az Nv nagyobb kártyáival is.
Önmagában ehhez egy magasabb órajelű Fiji-shrink marha kevés lett volna. Megnézheted a Polarist, az se megy sokkal nagyobb órajelet, mint az elődei. 1Ghz-es Fiji-t meg ma is vehet, aki akar, nem sok változott volna egy kicsit kevesebbet fogyasztó és mondjuk 1,2Ghz-es Fiji-vel.
(#25441) Malibutomi: Szerintem a Fiji-t nagyon visszafogja a gyenge setup, ami kb. semmit nem fejlődött a Hawaii óta. Nem véletlen tervezték totál újra a Vega-ban.
A Hawaii-ba éppen elég volt, egy másfélszer erősebb GPU-ba viszont elég kevéske. Viszont úgy tűnik, ehhez azért masszívabban bele kellett túrni az architektúrába. -
HSM
félisten
válasz
keIdor #25427 üzenetére
Ismerem a kapitalizmust és eszméit, de ez azért mégiscsak sok... Sajnos ennek mi, játékosok is érintettjei vagyunk, és egyáltalán nem lenne szabad ennek örülnünk, hogy ennyire le próbálnak minket kopasztani.
Én nem a vezetésben látom a gondot a pirosaknál. Nekik volt egy remek tervük, csak rajtuk kívülálló okok miatt ez elbukott. Sajnos ilyen technológiai piacokon ha nincs B-terv, akkor ez években mérhető gubanc. Mostanra másztak ki belőle, úgy tűnik.
(#25429) TTomax: Miért ne lett volna más választásuk? A GCN helyett tervezhettek volna ők is egy Keplert/Maxwell-t, nem sügérek dolgoznak ott sem, mégsem tették. Annak dacára, hogy a Fermi-t éppen egy egyszerűbb, de hatékonyabb architektúrával verték meg 1-2 generációval korábban.
(#25430) Keldor papa: Egyébként ezt a Hawaii-os hűtős dolgot nem egészen értem. Részben ezért is tudtak árban a 780-ak alá menni árban. De ha halk GPU kellett, vehettél jópárféle halk verziót. De tény, hogy elég béna hűtések is voltak sajnos, és inkább azok voltak az elterjedt típusok.
(#25431) wjbhbdux: Amiről beszélsz 2000 Steam játék, azok nagy részének szvsz egy 5 évvel ezelőtti középkategóriás GPU is elég.
Ne már ezekhez hasonlítsuk a technológiai fejlődést.Mindenképpen rázósabb terep egy új API, de azért azt látni kell, hogy nem véletlen lett megtartva a DX11 a kevésbé tech vonalú fejlesztőknek. A DX12-ről korábban is tudvalevő volt, hogy csak a nagyobb, pénzesebb fejlesztőcsapatoknak lesz elég szellemi és anyagi tőkéjük ebbe az irányba elindulni, és értékelhetőt alkotni.
-
HSM
félisten
válasz
keIdor #25418 üzenetére
Én erre csak annyit mondok, már ez a két kártya is nyitogatta a bicskát a zsebemben:
(GK104) GeForce GTX 670 - $399
(GK104) GeForce GTX 680 - $499
256 bites, szög egyszerű gazdaságos kártyáért ennyit elkérni? No, akkor mit mondjak a 1070-1080-ra?Pedig mennyivel komolyabb kártya volt a konkurens 7970... +1GB ram, modernebb, biztosabb architektúra, kb azonos áron. No, ott lehetett azért tartalmat is látni az árcetli mögött.
(#25419) schawo: Azta...
Ez iszonyat durva!
(#25420) Ren Hoek:"Egy szóval nem mondtam, hogy örülök ennek, de minden dollárt profit jogosan az övéké."
Ezzel azért lehetne vitatkozni, alaposabban megvizsgálva a stratégiájukat.(#25421) schawo: Az AMD-re nem érdemes, szvsz. Ők kitaláltak egy remek koncepciót (DX12), amivel biztosítható lett volna már akkor a játékok fejlődése (még mielőtt beállt volna az évekig tartó DX11+stagnálás, amit eddig láthattunk), és letettek egy ahhoz remekül passzoló CPU-t (FX) és GPU-t (GCN) az asztalra, és a M$-nál is kopogtattak a DX12 prototípusával, durván 4 évvel ezelőtt!
Inkább azon kéne elgondolkozni, hogyan történhetett meg, hogy a technológiát ennyi ideig sikerült valakiknek visszatartani, kinyírva ezzel az FX-ek, és súlyosan rontva a GCN-ek piaci helyzetét éveken keresztül, kishíján kinyírva ezzel a komplett piros céget.... -
wjbhbdux
veterán
válasz
keIdor #25403 üzenetére
Kár volt olyan gyorsan kiadni a 1080-at, lehet ők sem számítottak arra hogy az AMD még 1 évre offolja magát, amikor eleve 1 év lemaradásban voltak.
Jöhetett volna feljebb tolva a 1050ti 1060 néven, 1070 1080 néven. És akkor most meg is lenne a Ti kártya, ha esetleg idén jön valami, ami jobb mint a 1070(80). -
füles_
őstag
válasz
keIdor #25377 üzenetére
VideoCardZ szerint 530 négyzetmilliméter körüli.
Ki lehet számolni, hiszen tudjuk a HBM1 / HBM2 méreteket.
Keresünk egy Fiji, Vega képet és belőjük őket ugyanakkorára. Majd a memóriacsipek szerint felállítunk egy méretarányt. Innen már egyenes az út, hiszen tudjuk a Fiji méretét (596 négyzetmilliméter) -
Malibutomi
nagyúr
válasz
keIdor #25372 üzenetére
Hat nagyon optimista hozzaallas kell hogy ugy alljak hozza hogy a Volta ellen jon, akkor ugy el kellene verje a TX-et ahogy az mondjuk a FuryX-et. Generacios kulonbseg. De ha bejon nekik (ha nem is annyival, de meggyozoen), akkor jok lehetnek.
Irtam errol egy agymenest: [link] -
Ren Hoek
veterán
válasz
keIdor #25228 üzenetére
Ha a legutóbbi Ashes leak-re hagyatkozunk, simán lehet, hogy a 4096 SP-s "nagy Vega" volt az... DX12 Ashes, kb 1080 perf. Én kb ezt is várom ettől most. (Plusz ebből a vágott Fury, és a Nano 1070 és 1080 között normális fogyasztással)
Ennél erősebb lehet már csak egy Dual Vega lesz.
Viszont szerintem performance adatok és leakek csak tavasszal jönnek... ez csak arch bemutató és ennyi.
-
válasz
keIdor #25146 üzenetére
Haladni kell a korral, itt a HDR.
Egyébként ez csak kiegészíti a FreeSync-et. A magasabb késleltetésű monitor tone mapping helyett a GPU végzi a tone mappinget.
És amit sugallni akarsz, nem állja meg a helyét, a FreeSync nem lett kukázva. Valamint továbbra sem kell a monitorba beépíteni egy gyártó specifikus kütyüt, ami alaposan megdobja a készülék árát, mivel VESA szabványról van szó.
-
-
válasz
keIdor #25128 üzenetére
Nem váltott semmit, csak nincs konkurencia ami letörje az árakat.
Ez nem stratégia, hanem csak a helyzet kihasználása (legalábbis én nem nemvezném stratégiának)... ezt eljátszották a 600-700 széria körül is, csak akkor még jött a 290/290X válasz rá, így kénytelenek voltak visszacsökkenteni az árakat...
Most sajnos nem jött válasz.
-
Malibutomi
nagyúr
-
Raggie
őstag
válasz
keIdor #25083 üzenetére
Szerintem kb Amerika és Ny-Európa szinten reprezentatív is lehet a steam. De pl Kelet-Eu és Ázsiára nézve már nagyon nem.
Pl nem tudom, hogy Kínából mennyi adatuk van.
Ilyesmire is van kimutatás? Hogy a steam survey milyen százalékban milyen országok usereitől származik?
Mert erre lennék most már nagyon kiváncsi. -
válasz
keIdor #25077 üzenetére
Nem tudok, de ez még nem jelenti azt, hogy a Steam survey kivetíthető a világ PC-s (gamer) társadalmára.
Mindegy, nem vitatkozom ezen, mindössze az hihető nehezen számomra, hogy a Polaris ennyire nincs sehol a ranglistán. Azt gondolom, hogy a Polaris tulajdonosok és a Steam felmérés halmazának kicsi a metszete. Nyilván nagyon elégedett lennék a Steam felméréssel, ha értékelhető helyen lennének a Polarisok. Így csak az NV szurkolókat elégíti ki és igazolja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #25005 üzenetére
Esetleg értelmezzétek is, hogy mi van oda írva. A grafikát a Doom alatt nem ti állítjátok be. A motor bármikor felülbírálhatja a textúrarészletességet. Ha mindig maximális részletességű textúrabetöltést akartok Vulkan alatt, akkor AMD-n 8 GB, míg NV-n 12 GB VRAM kell. Ha ez nincs meg, akkor a mozaikok egy része nem lesz maximális minőségűre kikódolva, illetve lassan töltődhetnek be.
A jövőben ez teljesen általános lesz. Egyszerűen a textúrarészletesség annyit jelent, hogy ha van elég memória és elég számítási kapacitás a virtuális textúrarészletességet kikódolni, akkor betöltheti a maximum részletességet. Ha nincs, hát akkor nem tölti be. Nem fogja megkérdezni futtatás közben, hogy neked jó lesz-e a fal textúrája egy szinttel alacsonyabb minőséggel. Észre sem fogod venni a különbséget.
Az NV-n sincs igazából semmi gond. Nem hardveres hibáról van szó, hanem egy szoftveres problémáról. Ahhoz, hogy az NV-n is jobb legyen az allokáció hatásfoka szükség van az NV_dedicated_allocation kiterjesztés használatára. Ezt már használja az ID tech 6, csak a Doom Vulkan leképezőjébe nem portolták vissza, és valószínűleg nem is fogják már. Elsődlegesen nem az extra memóriahasználat az aktuális verzióval a gond, hanem az, hogy NV-n 3 GB a minimum VRAM igény, míg AMD-n elég 2 GB is. Valójában nem használ több hasznos adatot a Doom NV-n, csak valamiért sokkal töredezettebb lesz a memória a futtatás során (és ez nem csak kevés VRAM-nál számít, hanem soknál is, tehát a töredezettségből eredő hátrány megmarad 8-10-12 GB-on is). Ezt a töredezettséget lehet kezelni az NV_dedicated_allocation kiterjesztéssel. Elképzelhető, sőt, kifejezetten valószínű, hogy ezen lehetne mit reszelni a Vulkan driver oldalán is, de ahhoz nagyon mélyre kellene menni, így az NV jobbnak látta ezt a kiterjesztést, mivel ha dolgoznak is rajta, az hónapokat fog igénybe venni, addig pedig 10 Vulkan játék is jöhet ugyanazzal a problémával, ami a Doomban felütötte a fejét. Szóval a kiterjesztés inkább egy gyorsfix.
Persze az egészben nagy szerepet játszik az is, hogy az ID-nek ez az első Vulkan projektje, tehát nem veti még szét őket a tapasztalat sem. De mondjuk az NV-t sem az explicit UMD-k tekintetében, tehát az egész még nagyon tanulási szakaszban van. Az AMD-nél sem dolgoznak okosabb programozók, csak az ottani emberek két évvel korábban tesztelhették ezt az irányt, mint az NV programozói. Ez azért számít. Pusztán az időelőny miatt sokkal jobban átlátják ma, hogy milyen rutinok működnek, és melyek tűnnek jó iránynak, de valójában zsákutcák. Utóbbit is csak azért tudják eldönteni, mert két év alatt kipróbálhattak pár zsákutcát, míg mondjuk az NV élesben fut bele ezekbe, amiből nem lehet gyorsan kijönni és jöhetnek a gyorsfixek kiterjesztésekkel. Ha mondjuk az AMD-nek nem lett volna Mantle, akkor most ők is belefutnának ezekbe a problémákba, mert hiányozna a tapasztalat. Talán ugyanolyan gyorsfixekkel dolgoznának ők is a problémás UMD réteg javításáig. -
mlinus
őstag
válasz
keIdor #24910 üzenetére
külső programmal limitáld a forzát 30 fps-re, és rögtön eltünik az input lag. a játék beépített limitere rossz.
egyébként konzolon rakat játék van ami úgy 30 fps hogy a frame time összevissza ugrál ami mikroakadást eredményez, pl Bloodborne vagy ff15 ps4 pro high quality mód. PC-n ez ugyancsak korrigálható külső programmal. -
Loha
veterán
válasz
keIdor #24910 üzenetére
A DX szabvány beállítás: 3.
AMD-n Flip Queue Size (egy ideje nem elérhető a beállító panelben, de van rá okosság)
NV-n Maximum pre-rendered frames, magyarul: előre reprodukált képkockák maximális száma, 1-4 -ig lehet állítani.
Az ideális beállítás a PC-s fix 30 fpshez, kontrollerrel, NV-n:
Forza 3 -on nem feltétlenül segít, mert ott a gondot az UWP és a DX12 okozza, ahogy más játékoknál is, de a standard DX11-es játékoknál kontrollerrel kombinálva ez tökélestes konzol élményt ad.
60 fpses vsynchez ajánlott beállítás: 2.
-
HSM
félisten
válasz
keIdor #24912 üzenetére
Bizony, ahogy nekem nagyon hiányoznak a képminőségbeli eltéréseket kereső/összehasonlító tesztek is.
Én egyébként eddig egyetlen ezzel foglalkozó meggyőző tesztet láttam, elolvasva azért átjön, hogy mennyire nehezen mérhető ez a téma igényesen. [link]
Ilyen cikkeket nem lehet futószalagon gyártani... Plusz kell a drága kamera, módosított egér, gyors monitor, rengeteg idő kimazsolázni az eredményeket, és egy halom szakértelem, nem elúszni valami apró részleten. -
HSM
félisten
-
VTom
veterán
válasz
keIdor #24897 üzenetére
Szerintem 1000%, hogy hajszálnyival gyengébb lesz, mint a TXP és $1000 (=€1000) MSRP-vel fog jönni.
Nem véletlenül lőtte $1200-ra a TXP-t az nV. Pont befér a 1080 és a TXP közé, ha nem veszik, akkor még van hova levinni. De fogyni fog ez ennyiért is.A step up programra viszont én is kíváncsi leszek..
-
válasz
keIdor #24773 üzenetére
A bolsevik AMD-mozgalom hamarosan megváltja a világot, halad az 5 éves Crimson-terv, a vöröshadsereg a GPUOpen-puccs keretében már sikeresen beolvasztotta a forráskódokat a TSZ-be, az utópia nincs messze, hamarosan mindenki Vega lesz.
Az NV logóban lévő Geforce Experience nagytestvér szeme pedig eközben vigyáz az überalles PC Masterrace-re, hogy ne higyjék el a vörösek hazugságait, halál a hardver-fogyatékos konzolokra, már zajlik a kétfrontos Middle-war, a Intel GPU-k már a gázkamrákban vannak, a Gameworks hadsereg tankjai pedig már lapítják a gyengéket sokmillió Pascallal.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
keIdor #24773 üzenetére
+ ez a VR nem az 1%-é ez óriási fail... Mintha látnám ezrével rohanni az embereket 480-al, hogy Oculust vegyenek hozzá... Na persze...
Ultra luxus a VR, és nem is fog változni. Most majd kijönnek a 150-250K-s kártyáikkal, akkor majd az lesz, hogy VR-re kell a brutál Vega...
Vergődés... amúgy teljesen egyetértek, ez a kampány negatív érzéseket kelt csak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #24003 üzenetére
A felhasználónak is jó. Az Ubisoft azért döntött emellett, mert jóval hamarabb tudnak így reagálni a problémákra. Egy MMO állandóan fejlődik. Folyamatosan érkeznek hozzá újdonságok, folyamatosan javul a kód is, hogy egyre jobb multis élményt adjon. De ezek tesztelésére kell az erőforrás, illetve a játékosok is egy csomó hibát le fognak jelenteni minden patch után. Na most az Ubisoft problémája eleve az, hogy van egy rakás DX11-gyel kapcsolatos probléma, amelyeket le kell ellenőrizni, és ezeknél a hibakeresésé rendkívül lassú és drága. Főleg azért drága, mert be kell vonni a gyártókat is, ugyanis sokszor nem látható, hogy hol a hiba, a gyártók pedig több hetes átfutással dolgoznak, vagyis egy DX12-vel napok alatt javítható hiba DX11-nél akár hónapokig is húzódhat. Ez borzasztóan rossz a felhasználóknak, mert ott a játék, de az Ubi képtelen javítani a problémák egy részét külső segítség nélkül, és ez még rengeteg erőforrást is felemészt. A DX12-ben a gyártók segítségére már nincs szükség. Minden látnak az Ubisofton belül is, és mindenre tudnak megoldást találni rövid időn belül. Ezért váltottak. Egyszeri költségben ez tényleg nem kedvező, de hosszútávon a játékosok megtartásának is jót tesz és a költségeken is csökkent. Később persze lehet a DX12 portot is fejleszteni aszinkron compute-tal például, de annyira nem fontos, mert a sebességgel eddig sem volt akkora probléma. A support oldalán vannak gondok.
-
#85552128
törölt tag
válasz
keIdor #24009 üzenetére
Azonos költségvetésből sem fognak neked ingyen adni olyat amiért pénzt is kérhetnek a DLC-k/season passok korában. Valakinek biztos jobb lesz, hogy kevesebbet kell költeni a játékra csak nem nekünk, majd inkább elköltik 3rd party DRM-re pl. Denuvo vagy 4 helyett 5 DLC lesz kivágva a játékból
-
HSM
félisten
válasz
keIdor #24003 üzenetére
"A Ubisoftnak nagyon jó, mert olcsó lesz a PC port a DX12-vel. A felhasználó semmit nem érez ebből, mint pozitívum"
Az véletlenül se jut eszedbe, hogyha olcsóbb a fejlesztés, akkor minőségibb tartalom tehető bele azonos költségvetésből, aminek előbb utóbb igenis a játékosok számára érezhető hatása kell legyen?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #23980 üzenetére
Semmi baja nem lett a DX12-ben a multi-GPU-s AFR-nek. Most, hogy az MS csinált rá egy szabványos rutint teljesen vissza fog térni ez a rendszer. A DX11-ben azért döglött meg, mert borzalmasan nehezen skálázódott, de például a DX12-ben az MS egységes AFR rendszere akár 100%-osan is skálázódik az új Deus Ex alatt. És a fejlesztői oldalról borzalmasan egyszerű támogatni, mert gyártófüggetlen.
Az eddig megjelent DX12-es játékok közül a Total War: Warhammer, a Rise of the Tomb Raider és a Deus Ex: Mankind Divided az MS AFR-jét elég jól kezeli. Az egyetlen nehézsége ennek, hogy visszamenőleg nehéz beépíteni, tehát a már megjelent játékok zömén nem valószínű, hogy módosítanak, de innentől kezdve ez egy elég jó belépő a több GPU-s módra. Aki pedig komolyabbat akar, az mehet a multiadapterre.Teljesen mindegy, hogy az NV mit vet ki a GP106-ból. A DX12-nek nem szükséges az SLI és a CF mikrokód a BIOS-ban. Ezekre ugyanis nem épít az API. Belerakhatod a gépbe a két GP106-öt, és működni fog a multi GPU a DX12-es programokban. Az egyetlen dolog, amire mikrokód kell, az a frame pacing, de ez az NV-nél eleve nem aktív DX12-ben, még ha van hidad, akkor sem. Azt nem tudni, hogy ez szoftveres gond-e. Már csak azért sem, mert az AMD DX12-es frame pacingja is csak az XDMA rendszerekre megy. Ezt ugyanis a Microsoft API-ján kell vezérelni, és az eddigi adatok szerint nem árt 4 GB/s-os összeköttetés, amit egyik hidas megoldás sem tud.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #23944 üzenetére
Ez nagyon változó. Az adatlapomon lévő gép valóban az enyém, tehát olyan alkatrészekből áll, amelyet megvettem, vagy elcseréltem valamire az adott gyártóval. De mivel rajtam keresztül jön és/vagy megy pár holmi a gyártók és a PH között, így elég sokat ül nálam egy-egy termék, hogy berakjam ideiglenesen. Például most is van nálam egy RX 460 és egy RX 470. RX470-et használtam is az elmúlt három hétben, csak szóltak, hogy hamarosan jönnek, így kiszedtem, hogy el tudjanak jönni érte, és ne akkor kelljen szerelni, amikor már vinnék a holmit Belgrádba. Szóval a kérdésedre a válasz igen is, meg nem is.
-
cyberkind
félisten
válasz
keIdor #23839 üzenetére
Az a baj ezzel, hogy a következő vagy az azutáni rész Vietnámba megy, azt a korszakot nem sokan dolgozták fel, illetve végre visszatérünk a földre, úgyhogy van egy tippem meddig nem lesz ez kimagaslóan sikeres, nem lesz itt semmiféle pofon.
(#23834) Szaby59
Mert ha nem open world a Mafia 3 akkor mi? -
TTomax
félisten
válasz
keIdor #23841 üzenetére
A Titanfall valóban fejlődött,a második rész olyan lett amilyennek az elsőnek kellett volna.Kapott végre sp módot is ami nem is lett rossz.A CoDdal sajnos az elavult motoron kívül még sok egyéb gond is van,mostanra el lehet mondani róla hogy nem üti meg az AA mércét,még konzolon sem sok alternatíva van kedvezőbb áron.
-
-
guftabi96
addikt
válasz
keIdor #23839 üzenetére
Hátha végre történik valami. Szerintem is jól lenne már nekik egy jó nagy gyomros.
De hát eddig ugye vették, mint a cukrot... Rossz látni, hogy mi lett ezzel a sorozattal, az én szememben tönkretettek egy általam nagyon szeretett és "játékos pályafutásomat" meghatározó sorozatot.
Valahol az MW3 környékén én elvesztettem a fonalat, most is meg kellett néznem, hogy melyik rész is jelent meg tavaly. El is felejtettem, hogy a Black Opsnak egyáltalán volt 3. része. -
-
Egon
nagyúr
válasz
keIdor #23751 üzenetére
Ez megint jó gagyi lett.
Nevetségesnek tartom, hogy 1440p-ben (nem 4K-ban!!!) gyakorlatilag nincs kártya, ami tudna 60 fps-t (a Titan-t ne vegyük ide, az a megfizethetetlen kategória).
Az ilyen programokat messziről kerülöm, a virágboltig sem vagyok hajlandó elmenni értük. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #23670 üzenetére
Akármennyire ott van a kód a játékban. A fordító nem ismeri a függvényt. Ergo nem tudja lefordítani. Az a baj, hogy fordítókiterjesztéseket fejleszteni nem egyszerű, mert azokat úgy kell kialakítani, hogy kompatibilisek maradjanak a következő generációs fejlesztésekkel is. Emiatt nem foglalkozott ezzel az AMD 2012-ben, mert a funkció azóta ott van a hardverben. De ugye addig rágták a fejlesztők az AMD fülét, amíg beadták a derekukat. Önmaguktól ezt a munkát a hátuk közepére sem kívánják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #23635 üzenetére
Az AGS4 nem egy prófécia. Egyszerűen csak egy lehetőség a konzolos optimalizáció PC-re hozására. A Doom és az új Deus Ex támogatja, Vulkan, DirectX alatt programfüggően. Jó a Vulkan alatt nem AGS4-nek hívják, hanem SPIR-V kiterjesztésnek. Nyilván az új Frostbite is támogatja, csak nincs még meg a fordító a driverben, ami lefordítja a konzolon használt, de a PC-n még nem definiált függvényeket, mint például az ordered countot, de nem hiszem, hogy nagyon megdorgálnak ha elárulom, hogy jön még a shader half float kiterjesztés is mindegyik modernebb API-ba, ami a trigonometrikus és egyéb speciális utasítások futtatását kétszeresére gyorsítja. Ezt az Ubisoft és a Bethesda kérte, így valószínű, hogy valamelyik érkező Ubisoft és Bethesda játékban debütál, de persze akárki használhatja. Lehet, hogy beelőzik őket. A Frostbite-nak speciel sokat segítene.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #23630 üzenetére
Hogy megérte-e azt mindenki maga döntötte el. De hogy lényeges előnye volt az biztos, mert például a Fermi akkor jött, amikor már volt 12 darab DX10.1-es játék a piacon, ezek közül 6 DX11-et is tudott, de a lényeg, hogy a DX11-es program DX10.1-ben a gather4 miatt automatikusan 20-25%-kal gyorsabban futott, mint DX10 módban, illetve némelyik alkalmazás kapott extra effekteket is a DX10-hez képet. A GT200-as kártyákon se a sebességet se az effekteket nem érted el DX10-ben, ezekhez a Fermi kellett 2010 áprilisában, vagy még 2009 szeptemberben egy DX11-es Radeon, mert az a DX10.1-et is tudta.
-
válasz
keIdor #23630 üzenetére
De az R600 nem is tudott DX 10.1-et. És amúgy származott valami hátrányod abból, hogy 4xxx AMD-t választottál? Ha nagyjából egyforma két kártya, akkor a proféciát azt választom, hisz a másik nem ígér semmit. Mondjuk a 4870 még olcsóbb és gyorsabb is volt, mint a 260 anno.
Pl ha a 480 és az 1060 között kéne választanom (és gyártófüggetlenek a játékok, amivel játsztom), akkor az előbbit fogom, mert ott van prófécia. Hátha bejön, vesztenivaló meg nincs. Persze ha fontosabb a melegedés / fogyasztás, akkor gondolkodás nélkül NV választok.
Szerintem egyáltalán nincs gond a próféciákkal. Csak helyén kell kezelni, mert az alapján Pl 480-at / Furyt venni, hogy majd odaver az 1070 / 1080-nak, mert DX12 / AGS 4 / anyámkínja, na ez tényleg hülyeség.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #23512 üzenetére
A GoW4-ben az aszinkron compute opció változtatható a Pascal és a GCN architektúrára. A többinél ki van szürkítve, de az is lehet, hogy magát az opciót sem ajánlja fel. Az biztos, hogy csak az említett két architektúrára aktiválható, ezt a Microsoft megerősítette, amikor kérdeztem őket erről.
A PC-re kialakított implementáció a jellege miatt nem segít sokat a sebességen. A legtöbb játék az aszinkron compute-ot compute shader offloadra használja, míg a GoW 4 ilyen formában ezt a funkciót csak Xbox One-on használja. PC-n a többletterhelést próbálja csökkenteni, amivel nem igazán lehet 2-3%-nál többet nyerni. Ez még a Rise of the Tomb Raiderben helyet kapó implementációnál is alacsonyabb határfokú. De szó se róla gyengusabb procikkal tényleg segít egy picit. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #23433 üzenetére
Oké, akkor levezetem, de elég bonyolult a dolog. A hardver szempontjából az a helyzet, hogy többféle igénye van a HDR-nek. Három nagy csoport van, videó, kép és játék.
A videók esetében csak az NV Pascal és az AMD Polaris a jó. Mással ne is próbálkozz.
A képek esetében kedvezőbb a helyzet, mivel elég, ha a kijelzőmotor megfelel az alapvető HDR igényeknek, így NV-től ezúttal is csak a Pascal a jó, de az AMD-től jó lesz a 400, a 300, a Nano és a Fury is. Utóbbit azért érdemes kihangsúlyozni, mert a 200-as Radeonok már nem jók, mivel a régebbi kijelzőmotort használó lapkaverziók vannak beépítve.
A játék esetében a helyzet elég bonyolult. A Microsoft Windows 10-be épített szabványos csomagjával ugyanaz az igény, ami a képeknél, tehát jó az NV Pascal, míg az AMD-től a 400/300/Nano/Fury. Ugyanakkor vannak gyártói SDK-k is, amelyek nem annyira kötöttek, így nagyon specifikusan implementálva, csak és kizárólag exkluzív fullscreen módra megoldható, hogy működjenek azok a VGA-k is, amelyek hivatalosan nem jók, pontosan gondolva itt a második generációs Maxwellre, és némelyik 200-as Radeonra (Hawaii, Tonga, Bonaire). Ezeket azért nem verik nagy dobra, mert specifikus támogatást igényel a program oldalán, tehát nem mondhatják általánosan ki, hogy ezekkel a hardverekkel is menni fog a HDR, mert vagy megy vagy nem. Például sima fullscreenben vagy ablakban tuti nem fog menni, illetve bizonyos régebbi OS verziókkal sem. De amúgy ja, írható olyan specifikus támogatás, amivel ráerőltethető a HDR kijelzőre a HDR úgy is, hogy a hardver hivatalosan nem szerepel a HDR-re képes termékek listájában, és a szoftverkörnyezet is pont jó a HDR működéséhez.
A többi nem említett GPU semmilyen formában nem képes erre.A full hivatalos és amúgy teljesen általános álláspont a gyártók részéről az, hogy a videók csak Pascal és Polaris hardvereken mennek, míg a képek és a játék csak NV Pascal GeForce-okon és AMD 400, a 300, a Nano és Fury Radeonokon. A vagy megy vagy nem hardverekre nehéz hivatalos és általános álláspontot kialakítani, ezért ezzel a gyártók nem is törődnek. Nem tudnák érthetően elmagyarázni, hogy mitől fog menni és mitől nem, inkább azt mondják ezekre a hardverekre, hogy nem jó.
-
guftabi96
addikt
válasz
keIdor #23316 üzenetére
Vártam ezt a játékot, a 2 tetszett, de azért ehhez, amit kiadtak pofa kell.
Simán el tudom képzelni, ahogy keresik a balanszot a refund miatti veszteség és az optimalizálásra ráfordított pénz között. Remélem nem jön be a számításuk, és jóval többen fogják visszakérni a pénzüket a hitvány port miatt.
Gusztustalan, hogy ennyire leszarják a saját vásárlóikat. -
cyberkind
félisten
-
Egon
nagyúr
válasz
keIdor #23287 üzenetére
Kíváncsi leszek, fognak-e utólag korrigálni ezen, no meg hogy mennyire fog jól fogyni (sok-sok refund kinéz).
Előbb-utóbb az lesz a vége, hogy vagy nem adnak ki egy csomó, eleve konzolra fejlesztett cuccot PC-n, vagy kénytelenek lesznek optimalizálni.
A magam részéről azokat a játékokat, amelyeknél a min. fps nem éri el a 60-at 1440p-ben egy 1070-es vga-n (maximum értelmes kompromisszumokkal, pl. grafikai szint ultra helyett high stb.), alapból messziről kerülöm (mondjuk a Mafia korábbi részeivel sem játszottam, szóval a jelen probléma nekem nem igazán fáj). -
proci985
MODERÁTOR
válasz
keIdor #23280 üzenetére
nincs multiGPU es egy kartyaval a 4K@30fps sincs meg.
az latszik, hogy 1080pre is pontosan addig optimizaltak amig az 1080nak meglett a 60fps (de semmi masnak).
engem mondjuk jobban erdekelne egy frametime plot kombinalva GPU usage es CPU usage plottal (lehetoleg max egy 4+4magoson mert ott meg latszik ha valamelyik thread belimital), avagy elnezve a grafikont ez nekem nem igazan tunik GPU limitesnek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Vezetékes FEJhallgatók
- Windows 11
- Xbox tulajok OFF topicja
- Stellar Blade
- Nyaralás topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hobby elektronika
- Milyen alaplapot vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- AKCIÓ! Apple MacBook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB 560X 4GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i7-2760QM I 8GB I 256SSD I Nvidia I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest