- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- One mobilszolgáltatások
- Magisk
- Poco M3 - felújított állomás
- Honor Magic V2 - origami
Új hozzászólás Aktív témák
-
skitoo
csendes tag
Hello lenne egy kérdésem!
Akarok venni egy videókártyát és nem tudom eldönteni melyik lenne a jobb választás...
Az egyik egy Saphire hd 7870 2gb ddr5 a másik egy evga gtx580 1536mb ddr5Játékra melyik lenne jobb választás?
A fogyasztása a saphire-nak kedvezöbb igaz, de coolermaster 650w táp csak elbirná.Full hd felbontáson ha lehet minnél jobb beállítások mellett játszanék.
A gtx 580 dx11 es a 7870 dx11.1Ez mennyit számit? Remélem kapok egy értelmes választ előre is köszi a segítséget.
üdv -
válasz
Malibutomi #395 üzenetére
ez nem az nVidia oldal hozzáállása, hanem néhány szélső értéké. én a magam részéről örülök, hogy pirosék összeszedték magukat driver fronton
-
FaTHI
őstag
válasz
Malibutomi #395 üzenetére
Igen, most az Tomb raider-nél várhatunk a javitásokra, vagy driver-re.Nálam 660Ti-n ha bekapcsolom a tesselation-t néha mindenféle vibrálások vannak, esetleg le is áll egy idő múlva. Ez egy rossz pont az NV-nek, vagy a játék lenne ilyen csak NV karikon, fene tudja.
-
válasz
Malibutomi #395 üzenetére
True Story
-
Malibutomi
nagyúr
Tetszik a nv oldal hozzáállása:
"LOL az amd minden játékhoz külön drivert ad ki mekkora fos az amd.......HÚÚ végre kijött az új nv driver amivel a mi kártyánk utoléri ebben a játékban az amd-t, de király az nv....
Ehhh -
krx21
nagyúr
Nvidia oldalra jött új driver:
pl: GeForce GTX 680:
Up to 23% in Sniper Elite V2
Up to 9% in Sleeping Dogs -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egyetlen szépséghiba, hogy GPU-s gyorsítás nélkül használja a PhysX-et. A CD Projekt máskor is dolgozott vele, például a Witcher első részénél. A next-gen konzolok miatt jelentősen fejlődött a PhysX SDK. A 3.2-es verzióban számos olyan megoldás, ami eddig nagyon lassú volt processzoron, most gyorsabb egy szimpla négymagos CPU-n mint GPU-val gyorsítva. Ezzel a PhysX reális alternatívája lett a Havoknak, mert nincs agyonkorlátozva a CPU-s része, hogy a GPU-s gyorsítás valóban gyorsítás legyen és ne lassítás.
Az egyetlen dolog, ami gyorsítás valóban az a particle része a motornak. Ezt lehet természetesen használni, de szintén a next-gen konzolok miatt érdemes egy saját megoldást írni helyette. Például az Unreal Engine 4-ben ez nincs is benne, így a motor a PhysX helyett erre egy saját kódot használ. Ezért futott PS4-en az Elemental demó GPU-val gyorsított fizikával.
Ami majd érdekes lesz az az új PhysX SDK. Mivel az NV-nek is lesz ARM-os APU-ja 2014-ben, így sokkal hatékonyabban tudják kihasználni a GPGPU-t, mint eddig, mert a PCI Express késleltetése nem korlátozza a feldolgozást. Azt el tudom képzelni, hogy a PhysX fel lesz használva egy mézesmadzagnak, hogy ne Intel és AMD APU-t vegyél, hanem az NV-től egy ARM-os megoldást. Nyilván a legacy kompatibilitás hiányát valamivel ellensúlyozni kell. -
gainwardgs
veterán
Ennyi
-
Locutus
veterán
-
krx21
nagyúr
válasz
radi8tor #385 üzenetére
Most ilyet vennék: evga 680 classified
Ez nem sugároz sehova és jó a hűtés is... Ezen semmi nem ref. ,az első ránézéssel ellentétben... -
krx21
nagyúr
Én most VGA "szűz" vagyok... Eladtam a GTX 690-em, variálás miatt...
Kacsingatok a CF felé, mert nagyon nyomul az AMD... Az új konzolokba is megvetette a lábát...
Muszáj figyelembe venni ezek után...
De valahogy nem bízok benne... Félek, hogy csalódnék egy Asus Ares II-ben is a 690-en után...
Ha 680SLI mellett maradok akkor a Evga 680 classified 4Gb SLI a kiszemelt áldozat...
Vagy ha bedurvulok bevágok egy Titan SLI, de abba meg rengeteg pénz lenne bukóban...
Te mit javasolnál ilyen helyzetben? -
Abu85
HÁZIGAZDA
A user szempontjából csináljuk a teszteket. AAA DX11-es játékok. A technikai részleteket nem kell elolvasni, de leírom, ha szükséges.
A Crysis 3 be lesz véve a tesztbe. A Titános tesztben még nem biztos, hogy benne lesz, mert ott rosszul jött ki a lépés, de egyértelműen számolunk ezzel a játékkal.
Ha lesz jó DX11-es F2P játék, akkor berakjuk tesztbe, de amíg sokkal jobb AAA játékok jönnek, addig nem sok esélyük van.
Persze, azokra várunk, hiszen az AAA címek viszik előre a piacot. Egy F2P cím sokkal kisebb érdeklődést kap.
Az valóban fejfájást okoz, hogy az NV az AAA játékokat nagyon hanyagolja, de azért még annyira nem vészes a helyzet. Ott lesz az új Metro például.A távoli jövőbe nem látunk, de valószínű, hogy az NV nem érzi magát biztosítottnak a konzolportok szempontjából, ezért nyitnak a PC exkluzív játékok felé. Ez érthető, mindegyik konzolban AMD hardver van, és olyan egyedi szolgáltatásokkal, amelyeket a grafikus API-k nem követelnek meg, de kiterjesztés formájában elérhetők. Emellett ott van még az is, hogy az NV képtelen lesz támogatni az (x86-64)/AMD64-es porcik címterét, mivel az ARMv8 irányába léptek. Ha az adott játéknak nem lesz ARM portja, akkor az az NV-nek komoly hátrány, mert csak az AMD-nek lesz rá platformja. Ilyen viszonyok mellett én sem bíznék a konzolportokban, mert kockázatot rejtenek. Bár én úgy gondolom, hogy az ARM-os átállás gond nélkül lezajlik majd. Az NV-nek egyedül a legacy programkompatibilitás hiányával kell megküzdenie.
-
Locutus
veterán
Kicsit nézd a user szempontjából is a dolgokat, aki mondjuk pont hidegen hagy a sok technoblabla.
mit lát?
Crysis 3, új, legszebb grafika, DX11, Gaming Evolved. És ezzel szemben nem jön be a papírforma, hogy a GCN kenterbe verné az nvidiát, sőt.
Más: Valami F2P játékot nem vesztek be a tesztbe? Planetside2, vagy Tribes:Ascend... ingyenes, viszonylag jó grafika.
Nekem úgy tűnik mintha kizárólag az AAA címekre várnátok, hogy kaptok a tesztekhez (hiszen ezt írtad), ez meg ugye innentől egyértelműen az AMD-nek kedvez majd (HA bejön a fenti leírt dolog ellenkezője, amit ugye egyelőre nem látni). -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez bonyolultabb ennél. A fejlesztők elég sokat nézelődnek a különböző gyorsítóstruktúrák felé, aminek a nevében is benne van, hogy gyorsítják a feldolgozást minden hardveren. Például a forward+ azért fut egyáltalán a mai DX11-es hardvereken, mert használ egy per-tile listázást a fények kivágására. Enélkül jóval gyengébb sebességre lenne képes minden hardveren. Ezért építenek be gyorsítóstruktúrát, és itt jön az, hogy az adott hardver ebből mennyit profitál. Alapvetően mindegyik jelentőset, de a GCN felépítése kifejezetten úgy lett kialakítva, hogy ezeket a komplex megoldásokat sokkal hatékonyabban dolgozza fel, mint a korábbi architektúrák. Innen jön a sebességkülönbség egy része.
Egyébként persze. Vannak problémák és arra vannak koncepciók, amik az adott problémát megoldják. Nem csak a forward+ lighting az egyetlen megoldás arra, hogy forward render mellett hatékonyan kezelj többezer pontfényforrást. Láttam már számos implementációt, de a forward+ lighting ezek közül a leggyorsabb. Sőt, tulajdonképpen az egyetlen, ami összességében gyorsabb az ismertebb deferred render implementációknál.
-
Köszöntem a moderálást
(#372) : Rajta vagyok, az, hogy összejön...még nemtudom, de mindenképp lesz teszt ha úgy lesz!
-
radi8tor
MODERÁTOR
Személyeskedést MOST fejezzétek be. A következő ilyennek már maradandó nyoma lesz.
-
Attix82
addikt
[moderálva] nem beszélt itt senki se gtx680-ról. Úgy tudom a Crysis 3 a legújabb DX11-es játék, fentebb is ez lett vesézve, azért is írtam, hogy nem megalapozott a DX11be gyenge NV dolog.
Hát, hogy jobb e nem tudom. Itt jobbnak ott egyformának tüntetik fel.....[moderálva]
(#373) Abu85
Vagyis meg tudják oldani a programot úgy, hogy mind2 jól fusson...persze minden megoldható, hogy az egyik gyártó jöjjön ki jobban, mivel különböző a felépítése.
[ Módosította: radi8tor ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Crysis 3 az DX11 és Gaming Evolved is. A sebesség ezzel nem függ össze. Főleg a fejlesztői döntéseken múlik, hogy mennyire komplex effekteket raknak egy játékba és hogyan. Főleg a gyorsítóstruktúrával implementált dolgok esetében lesz komoly különbség az architektúrák között.
-
BeLucZ
addikt
válasz
ricshard444 #370 üzenetére
nemrég olvastam hogy beszerzel egy 690est, majd csinálhatnál pár összehasonlító tesztet, elég színvonalasra sikeredtek az eddigi írásaid is
-
BeLucZ
addikt
[moderálva], azt írtam hogy az új dx11-es játékokban, és nem azt hogy jóval erősebb, nem ezt irtam, de remélem majd sikerül megtanulni olvasni egyszer, crysis 3 csak egyike ezeknek, de úgy látszik nálad csak crysis 3 létezik, [moderálva] de el kell fogadnod hogy az olcsóbb radeon 7970 ghz jobb benne a 680asnál
lesz itt még nekünk egy tomb raiderünk is.... van egy olyan érzésem hogy ismét gcn fölény lesz
[ Módosította: radi8tor ]
-
Első hozzászólás emberek...
-
-
BeLucZ
addikt
kár hogy az áraik nincsenek fej-fej mellett
100 vs 140, de legjobb esetben is 25-30k az árkülönbség átlagosan, ami kibeba....ttttt sok
(#366) Attix82 : mindegyik kategóriában olcsóbb az amd, 670es van egy árban a 7970el, csak éppen sok közük nincs egymáshoz teljesitményben, előbb kifejezetten a felső házról beszéltem, nem vágom mit értetlenkedsz ??? nem volt egyértelmű?
-
BeLucZ
addikt
mit nem értesz? miért ne lenne dx11es? mondtam egy szóval is hogy nem az ?
megnéznék egy phs mérést 7970 Ghz és 680as viszonyáról cry 3ban, remélem belekerül majd a titan tesztbe ha lesz
(#361) Bull1: nincs
nekem miért nincs bajom a driverrel? mondjuk a 13.2 béta 7el? biztos kaptam egy titkos hibátlan verziót az amdtől
-
BeLucZ
addikt
Nekem nem fáj, felőlem a matroxot is kedvelheted, én csak leírtam a véleményemet
(#349) FaTHI: ki beszélt itt hd7800ról? a kutyát nem érdekli kb
én akkor most hozzam elő a füstölgő 590eseket? nem is volt olyan régen....
tahitiről van szó meg a gk104ről, milyen driver mizéria ?
cserélgetem a beta drivereket és semmi bajom nincs velük, speciel a cry 3 miatt jött a beta 7es is és picit gyorsított is rajta
végtelenségig lehet folytatni ezt a vitát, kár szerintem
uncsi már, abu leirja 8 milliószor hogy a gcn előnyben van az új dx11es játékokban, után rögtön jön 10 hozzászólás hogy az amd driverek igy szarok meg ugy szarok meg nv a király
komolyan mondom tök gyerekes
szegény Abut sajnálom, hogy próbál szakmailag érvelni, győzködni elvakult nv fanokat
tök felesleges
időpazarlás.....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De azzal nem tudunk mit kezdeni, hogy az új DX11-es játékokban igen erős a GCN fölénye. Ez a hardver miatt van. Az NV máshogy tervezte a Keplert, mint az AMD.
Tudunk az AC3-mal mérni, ha kerüljük Bostont. Én ezt megnéztem pár hete. Bostonban a nálam lévő kártyák megakadtak 25-30 fps-en. Egymás mögött sorakoztak konkrétan. A játék elején, amikor kezdődik elég szépen skálázódnak, csak az eredmény nem biztos, hogy reális, mert a GTX 670-et simán verte a HD 7850 fps-ben. Előbbi 45 fps-re volt képes, míg utóbbi 55-re. Ezt a mérést be tudjuk rakni, csak sem a játék egészére, sem pedig a VGA-kra nézve nem reális. Egyszerűen annyira rossz a motor optimalizálása, hogy iszonyatosan torzítja az erősorrendet, vagy jön a CPU-limit.
DX9-es progikkal már nem foglalkozunk. Ezek DX11-es hardverek ott kellene teljesíteni. Elég sok jó DX11-es játék van. -
belinho
senior tag
Én értem, de tényleg annyira AMD előnyt mutat például ez a teszt is ezzel a játékcsokorral, hogy ekkora nincs a valóságban, és ez a teszt még a 12.11-es boost driver előtt született.
Nekem az összegzés szúrja a szemem, az hogy pl a 7850 a 660 előtt van, vagy pl a 7870 a 660Ti előtt, viszont ha más játékokat vagy játékmixet nézek, akkor nem ezt látom, de az összegzés ezt az eredményt hozta, és ebből az átlag user csak azt látja melyik a gyorsabb, és a videokártyás topikban ez alapján ajánlják a kártyákat.A játékokra visszatérve, az Assasins Creed 3-ról itt egy teszt, ha ezzel a beállítással néznétek, az nem lenne jó a tesztbe?
Nem tudom milyen játékok kerülhetnek a tesztbe de pl: Borderlands 2 a physx miatt, Guild wars 2, vagy az új Resident Evil 6 benchmark stb.... közül esetleg valamelyik bekerülne, akkor egy kicsit szorosabb lenne az eredmény. -
Abu85
HÁZIGAZDA
De az FX-nek nem az volt a baja, hogy sokat akart, hanem, hogy rosszul akarta azt. Felkészítették a feldolgozókat a 32 bites feldolgozásra, de az adatutat 16 bit/operációra optimalizálták. Ha ez 32 bit/operáció lett volna, akkor tökéletesen helytállt volna a hardver. Persze ez nem kevés tranyót igényelt volna. Az FX túlteljesítette a DX precizitásra vonatkozó speckóját, ami nem baj, csak mi értelme ugye. Ezeket a GCN nem teljesíti túl, ugyanazt tudja, mint a Kepler, vagy mint a többi DX11-es hardver. Van amiben túlteljesíti persze, de azok konzol design wint hoztak. Ott a PRT. Egy jó darabig biztos nem lesz szabvány, mert nem olyan könnyű hatékonyan hardverbe implementálni, de DX kiterjesztése hamarosan lesz (OpenGL-re már van). Most mindenkinek, aki nem szoftveres megatextúrázást akar a játékban ezt támogatni kell, és ez tök kellemetlen dolog lesz a konkurenseknek. Le kell követni az AMD-t a nem szabványos technikákban, vagy számottevő hátrány lesz a PC-s portok alatt.
A Doom 4 jó alap lehet erre, mert az a megatextúrázás hardveres implementációját PRT-n keresztül oldja meg. Ennek az egyik nagy hátulütője, hogy a szoftveres implementációt ehhez kell igazítani, és a szoftveres virtuális textúraméret esetében a 32k nem optimális. 64k lenne az, de azt nem támogatja a PRT, mert a hardvernek meg a 32k az optimális. A szoftveres megoldás húzta a rövidebbet, vagyis még rosszabb lesz az élmény, mint a Rage esetében. -
Attix82
addikt
-
BeLucZ
addikt
No comment, kár veletek vitázni
Mindent meg lehet magyarázni, mindenre fel lehet hozni valami érvet
Amúgy én nem AMD fan vagyok, hanem jobb hardver fan, cayman xt vs gf110nél nem is volt kérdés menyiket favorizálom jobban, ahogy most sem.Ha szerintetek szarrá herélt gk104 megéri húzós felárral és még jobb is, mint a tahiti, akkor egészségetekre
Metro meg igenis mai napig terhelő game, 1 gpuval továbbra is esélytelen nagy felbontáson a tökéletes játékélmény és szépen ki is hozza a különbségeket a vgak közt százalékosan, egy vga tesztnél technológiai szempontok döntenek, szal ez elég hülye érv hogy 3 éves, akkor ennyi erővel ne teszteljenek semmivel sem, mert jáj az már nem mostani game és juj már nem játszik vele senki... és? ki nem szarja le, ha szétizzasztja a vgakat és ideális tesztalany
de én már unom hogy elvakult nv fanokkal vitatkozok, akiknél ennyiben kimerül a vita, hogy az nv a jobb, mert te azt mondod, meg felhoz mindig vmi grafikont, akkor én is felhozok egy grafikont és bizonygatjuk itt egymásnak hogy melyik is a jobb, engem nem kell meggyőzni, mert én tudom, hogy melyik
-
az nVidia majdnem mindig konzervatív volt az architektúráival, és sosem hittek a változások gyors begyűrűzésében. egyszer erre nagyon ráb***tak (FX5000-es csudaszéria), de általában fényesen beigazolódott, ahol meg rezgett a léc, ott egy kicsit alátettek az iparnak (ld. geometry shaderek, dx10.1), aztán a léc fennmaradt. lehet, hogy az alátevés most nem fog menni, de a terjedési sebességgel kapcsolatban megint igazuk van. legalábbis egyelőre, mert ha tényleg év végén lesz 700-as, és az is ugyanez a kepler lesz (vagy olyan, mint a gk104->gk114), akkor ott még lehet gond.
viszont a 600-as generáción megint szép mutatós profitot tudnak felmutatni, a gk104 három permutációban tojja rendesen az aranytojást. -
Attix82
addikt
"Érvet nem tud ellene felhozni, mert az alapvető cél, hogy az optimalizálással minden hardveren jobban fusson, és ez jó a felhasználónak."
Ez a lényeg. Lehet látni, hogy 20 tesztből 10be ez 10be amaz a gyorsabb, aztán a végén összesítésbe kijön az a teljesítmény amennyit ér is az adott VGA. Gondolok itt a VGA teljesítményt az ára adja meg kb, az, hogy mennyire húzható az más kérdés, de azt az emberek 95% nem használja, és nem is lehet alapozni.
A másik dolog, hogy egyre többen használnak APU-t. Vagyis maga a játéknak is futnia kell azon a gépen ha minél több felhasználót szeretne a kiadó cég. Vagyis nem kell komoly teljesítmény egy alap futtatáshoz, max ha valaki 8x simítást + extra ultra dolgokkal akarja futtatni.
Szóval totál felesleges ez az AMD VS NV dolog, mivel végtelenségekig lehetne vitázni. Ha jól tudom összességbe az NV vásárlóbázis nagyobb mint az AMD, így hiába van esetleg AMD előny technikába, a gyártók mind2 VGA-ra gondolniuk kell, mert nekik csak a program eladási mennyiség számít.
A következő NV generáció már biztos kompenzálja ezt a lemaradást és ennyi, de a mostani NVk sincsennek hátrányba mert kb egy normális játék se jön ki
.
Üzenem a játékkészítőknek, hogy ne csak a kinézeten melózzanak, hanem tartalom is legyen
PL Blizzard, jókat gyárt, kávédaraló gépeken is elfut.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak még annyi, hogy a veszélyes mit jelent. Az AMD erre egyre jobban rájátszik.
A GDC-n az előadások lassan körvonalazódnak:
"DirectX 11 Performance Reloaded" ... Olyan azonnal és könnyen beépíthető optimalizálások, amelyek begyorsítják a feldolgozást. Minden hardveren, de legfőképpen a GCN-en.
"DirectCompute for Gaming : Supercharge your engine with Compute Shaders" ... A cím magáért beszél.
"Tile-based forward and deferred rendering" ... A forward+ modernizált verziója és az a verzió, ami deferred render motorba is beilleszthető, és ezzel az átlátszóság problémája nagyon könnyen kezelhető.
Összességében évek óta létező problémákra, gyorsan beépíthető és hatékony megoldások. És a baj, hogy ezektől a Kepler is gyorsul, vagyis miért ne építeni be a fejlesztő, adódik ugye a kérdés. Érvet nem tud ellene felhozni, mert az alapvető cél, hogy az optimalizálással minden hardveren jobban fusson, és ez jó a felhasználónak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Anno 2070-hez hozzátartozik, hogy számunkra valóban kényszerű döntés volt. Egy stratégiát mindenképp akarunk tesztre, mert ez a műfaj is létezik. Ellenben a Shogun 2 az NV-n 8 hónapig problémásan futott. Jött egy driver, majd jött egy patch, ami ismét lerontotta a sebességet. Na most nekünk ez rémálom volt végig, így váltottunk Anno 2070-re, mert az kiszámíthatóbb.
Az NV a DiRT-ben igen komoly optimalizálásokat kapott. A különbség oka szimplán hardveres. Az AMD-től mondta Dave, hogy ők lepődtek meg az első Kepler teszteken a legjobban. Máig nem értik, hogy az NV miért nem a fejlesztők által kért irányt vette alapul. Nem volt előlük eltitkolva semmi. Én egyedül a Tegra miatt láttam koncepciót, de most, hogy az is maradt az öreg architektúránál érthetetlen a Kepler.
Lehet, hogy az NV azt gondolta, hogy a fejlesztők nem érdekeltek az új effektekben, ha csak az egyik architektúra veszi fel a kért irányt? Ez nem hangzik logikusan, illetve veszélyes is. -
ez így sztem nem korrekt. sorban:
- a metro ugye ősidők óta oszlopos tag, ebbe felesleges belekötni
- a sniper elite v2 az ssaa-val gyorsabb a radeonokon, elsősorban egyrészt a nagyobb memória-sávszélesség, másrészt az nVidia kártyák gyenge ROPjai miatt. hogy a GCN shader-felépítés mennyire játszik ebbe bele, azt nehéz megmondani - jó lenne egy 384-bites GK104...
- az anno 2070 egy népszerű játék, egy csomó tesztben szerepel, még guruéknál is
- a dirt showdown szereplése valóban vitatható. egyrészt egyetértek abuval, hogy innovatív a motor, és mint ilyen, érdekes egy tesztben, ráadásul jönni fog a GRID 2, várhatóan ezzel a technológiával. másrészt egy ennyire nyíltan AMD-párti játék ellensúlyozására tényleg érdemes lenne ellensúlynak egy nVidiás. de sajnos az is igaz, hogy nem fényes a választék belőlük. -
Abu85
HÁZIGAZDA
És az mennyire a mi hibánk, hogy magas grafikai részletesség mellett az új DX11-es játékokban az AMD architektúrája jobban működik?
A DiRT nem az AMD nyomására van bent. Egyszerűen azért, mert az első játék, ami forward+ lighting modellt használ. Ez az elmúlt évek legnagyobb előrelépése, mert a deferred render problémái nélkül lehet 2000-3000 pontfényforrást hatékonyan feldolgozni. A Sniper Elite V2 az SSAA miatt van bent a tesztekben.
Az NV-től nem tudunk új játékot berakni. Az AC3 egy vicc, mert 20-30 fps-sel sorakoznak egymás mögött a kártyák. Egy kemény procimagot használ. Az elején tudunk mérni, de az meg sokkal jobban fut, mint városi pályán. A másik lehetőség a Passion Leads Army, de az csak keleten, Kínának elérhető.
Az a baj, hogy az NV egy más irányt vett. Ők eldöntötték, hogy a F2P és az MMO játékok jelentik a PC jövőjét ... amiben egyébként lehet, hogy igazuk van. Az AAA játékok támogatását nagyon erősen visszafogták. Az AMD pont ellentétes irányban dolgozik. AAA játék előnyben, míg az F2P és MMO támogatás vissza van fogva. Az is lehet, hogy ebben benne van a next-gen konzol irányzat is. Az a legkevésbé sem jön jól az NV-nek, hogy az AMD ezekbe berakta a hardverét. Egy portolt játéknál az NV eleve hátrányból indul majd. Egy PC exkluzív játéknál ez nem lesz így. -
belinho
senior tag
Nem bántom én Abu-t, mert elismerem a szaktudását, mert tényleg ott van AMD-ben, meg szakmailag is nagyon ért hozzá, meg tudom hogy ő se tehet be minden játékot a tesztbe, csak én úgy érzem, hogy az adott beállításokon mindig az AMD-nek fekszenek a tesztek!
Ott van pl a dirt vagy a showdown, az annyira AMD-felé billent, hogy hihetetlen, de az AMD nyomására be kell rakni, ott a metro2033, az pl NV-s cím, az a Fermi idején jó volt, de a GCN-nek is marha jól fekszik, vagy a Sniper elite benchmark, ami teljesen GCN-re van optimalizálva, vagy az anno 2070, és ez összesítéskor az AMD felé billenti a mérleg nyelvét, és a legtöbb user csak a grafikont nézi meg a végén! -
SzlobiG
félisten
válasz
ricshard444 #335 üzenetére
Ami nem NV kitaláció az már nem is jó.
(#336) belinho
"És akkor még jó fej voltam, mert én meg az AMD szponzorált ph-s mérést mutatom!"
Vigyázz erre Abu ugrik, de akkor jól van nem csak én látom így.
-
Bull1
aktív tag
válasz
ricshard444 #335 üzenetére
-
belinho
senior tag
Szerinted minek linkeltem azt a grafikont?
Az akkori játék, az akkori csúcs kártyákkal tesztelve!
Ott volt rajta az NV logo? Igen! Jobb volt mint az AMD? Igen!
És akkor még jó fej voltam, mert én meg az AMD szponzorált ph-s mérést mutatom!A Metro már 3éves, jó hogy nem valami öt éves játékot hozol fel példának, valaki visszateszi retro-nak oszt annyi, de alig játszanak már vele, senkit nem érdekel már! A Fermi nagyon erős volt számításban, a Kepler szakított ezzel, jön majd a Maxwell, ami hasonló lesz a GCN-hez, akkor meg újra az NV-nél lesz az előny, de én akkor sem fogok már játszani a Metro 2033-al!
Majd nézd meg az új Metro Last Light-ot, ja ott xarban lesz az AMD, főleg ha az NV nem engedi, csak a kártyával számoltatni a fizikát!
-
válasz
gainwardgs #334 üzenetére
Semminek nem tudtok örülni?
-
gainwardgs
veterán
Ez a tressfx is aztán jól meg van írva lara haja mozog a szélben, a többi karakteré meg ugyanolyan statikus, ők biztos taftot használnak.
-
Bull1
aktív tag
Ghz edition ? Én tuti nem raknám fel a BIOS-t... csak fölöslegesen megugrik a kártya fogyasztása és hangja (GTX480-nál hangosabb lesz) + ugráló órajel sztem nem menő. Inkább alapfeszes tuning. Bár én GTX680-at nem vennék, inkább 670... ekkor a differencia felugrik 6 fps-re, húha... és ezek egy árban vannak.
(#331) Rexcor
Kb. -
BeLucZ
addikt
és a ghz edition ?
ami mindig jóval olcsóbb nála? az mennyivel hmm ?
pisix minek? ugy nem lehet normálisan összehasonlitani az eredményeket, egy tesztben nem kapcsolják be a pisixet amikor összevetik a karikat, de akkor majd a jövőben én is meg fogom kérdezni, tressfx be volt kapcsolva?!
(#331) Rexcor: sajna ez a cry3ra is igaz fullon
-
BeLucZ
addikt
szerintem azért elég fullosan néz ki max grafon, szerintem technológiailag is ott van a szeren az a4engine, tele van komplex effektekkel, de a gcnnek ez pont fekszik, ezért is jobb benne sokkal mint a kepler
mondjuk tény hogy maga a motor optimalizálatlan nem kicsit, de ettől függetlenül elég jól néz ki, reméljük az oroszok megtanulnak egyszer rendes játékot készíteni amihez nem kell erőmű
stalker se a kis gépigényéről volt sosem híres, mondjuk nem is néz ki olyan jól mint a metro
-
BeLucZ
addikt
de a tressfx menőbb lesz
valósághűbb, technológiailag előremutatóbb
amúgy nagy parasztvakításnak tartom az egészet a pisixet is meg ezt is, csak hülyülök
azért kíváncsi vagyok a Tomb Raiderre mint játékra, mennyire lesz jó, mert ha unalmas lesz akkor a tressfx se menti meg, de az előjelek jók, legalábbis azt csiripelik a madarak hogy jó lesz
-
krx21
nagyúr
A másik ami ide tartozik, hogy SLI vs CF Crysis3 és FC3 alatt... Van rá esetleg egy megbízható forrás?
-
belinho
senior tag
Sok minden függ a beállítástól is, a ruszkik ezt kapták!
Itt a teljesen független PCGH Crysis 3 teszt, itt is NV fölény van!
Ha meg már ott van a Gaming Evolved, akkor az ember elvárná, hogy jobban fusson az AMD-n, mert amiken régebben ott volt az NV logo, az jobban is futott NV-n! -
BeLucZ
addikt
akkor itt miért nem jobb ?
)))
nem arról van szó, de kicsit flegma hozzászólás hogy gaming evolved ide vagy oda, kb úgy jött le nekem, mintha azt irtad volna nesztek kutyák, szar amd elvérzett
miközben a guru3d szerint van 3 fps a két vga közt full hdban, másik tesztek szerinte a 7970 ghz a jobb, guru3d tesztjeiben mindig az nvidia jön ki győztesen érdekesmódon
itt phn nem szoktak úgy jeleskedni
-
Locutus
veterán
Friss Crysis3 GPU teszt @ Guru3D
Hát, gaming evolved ide vagy oda...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem egy játék alapján ebből ne induljunk ki. Azon belül, hogy számos képkockára korlátozott AO algoritmus létezik, még ezek az algoritmusok is igen széles skálán paraméterezhetők függően attól, hogy minőség vagy teljesítmény kell.
A játékokban nem azért szép a HDAO, mert maga az algoritmus működése a legszebb képet adja, hanem azért, mert ma ezt paraméterezik úgy, hogy a legszebb képet adja. A kettő nem ugyanaz. Ez teljes egészében fejlesztői döntés. A HDAO-val azért bánnak bőkezűen, mert compute shaderben van írva, így a gather4 és az LDS támogatás miatt jóval gyorsabban dolgozik egységnyi mintával, mint a többi megoldás. Ezért jóval több mintát is rá lehet ereszteni. Ez adja a képminőségelőnyt. De a HBAO ugyanannyi mintával és teljes felbontáson jobb minőségre lenne képes, csak a teljesítményt sokkal jobban megenné mint a HDAO.
A jövőt tekintve olyan megoldásokat tartok reálisnak, mint amit a Hitman használ. A Nixxes átírta compute shaderre a HBAO-t keverve a HDAO-val, és ezzel most ennek a játéknak a legjobb az SSAO megvalósítása. -
Bull1
aktív tag
Ez mehetne első hsz-be.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HDAO teljesítményével sincs minden rendben GeForce-on. Nem csak a képhiba van.
A HBAO-t azt nem preferáljuk, mert rengeteg hamis árnyékot csinál. Olyan helyeken keletkeznek, ahol nem lehet megmagyarázni, hogy mégis mitől született meg. Valamiért ez az effeft nagyon gyengén van paraméterezve a Far Cry 3-ban, valószínű, hogy a kevés mintavétel az oka. Még az SSAO is számottevően jobb, de a minőségben messze a HDAO viszi a pálmát.
A HBAO akkor jó, ha úgy paraméterezik, mint a Hitman: Absolution alatt. Persze ilyenkor a teljesítmény durván esik tőle. Valszeg ezzel az Ubi úgy volt, hogy raknak három különböző teljesítményű és minőségű SSAO-t a játékba és válaszd ki, amelyik jobb. Az FC3-ban a HBAO képviseli a low szintet, az SSAO a medium és a HDAO a high. A teljesítményigény is így nő.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nintendo Switch 2
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- sziku69: Szólánc.
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen notebookot vegyek?
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- Stellar Blade
- További aktív témák...
- ASUS Radeon RX 6800 TUF GAMING OC 16GB használt videokártya számlával és garanciával eladó!
- ASUS TUF Gaming RX 6700 XT OC 12GB GDDR6 Videokártya!
- GIGABYTE RTX 5080 16GB GDDR7 AERO OC SFF - Új, 3 év garancia - Eladó!
- Zotac Gaming AMP Holoblack RTX 3070 8GB GDDR6 256bit!!! Beszámítok!!!
- Asus GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit!!! ELKELT!!!
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- AKCIÓ! Dell Optiplex 5060 TWR számítógép - i5 8500 16GB DDR4 256GB SSD 500GB HDD UHD630 WIN10
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 8xxx 9xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- DUPLA XEON GOLD 6134!!! HP Z8 G4 LEGNAGYOBB WORKSTATION 64GB 2x8 mag 2x16 szál gamer, szerver, munka
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest