Aktív témák

• mzx

senior tag

válasz Vladi #21846 üzenetére

Vladi, köszi szépen! :DD Hónapokkal ezelott volt utoljara ubi iránti erdeklodesem, akkortájt is te voltal az egyik aktív segitőm,
    ez úton is még egyszer köszike :D
    ... a stílusodat meg csipázom :D
    De azert nem úszod meg az újabb ... na nem sok, de 1-2 lámer kérdésemet ;) ...
    Lehet, h túl ovatos vagyok, és csak neki kellene vágnom már az ubuntu installálásnak, de hajlamos vagyok valamilyen szinten elméletben is előkésziteni a dolgokat, foleg, ha laikus vagyok adott témában ;)

1)
    Azert vetettem fel a masik hdd fizikai lecsatolását, amire XP van telepítve, mert aggódom, nehogy beleírjon az ubi telepitő, azonban a hardverhez se értek nagyon, bár a napokban életemben először magamtól benyomtam a gépházba egy vinyót, jumpereltem, BIOS-ba állítgattam, XP-ben felismertettem az új hdd-t... minden simán ment :D .. számomra ez is valami, tekintve ,hogy először csináltam ilyet :D Csak hogy addig mág oké nekem, hogy SLAVE kábel volt szabad és primary slave hdd lett az újabból, de ha lecsatolom a kábelről a primary mastert (az XP-s vinyót), akkor
    nem lesz gubanc a masik vinyóra történő ubi intallálás során? Mi fog történi? Primary master lesz az új, "üres" vinyómból, amire ubi tervezek? Ha visszadugom ubi installálás után az XP-s vinyót, akkor megint az lesz a primary master?
    ...Szoval nekem mint lámernek ezek bizonytalanságok ám... ;)
    Egyébként ha semmit nem módositok, nem csatolok le stb. a gépházban ,
    akkor sincs min aggódnom, hogy beleír esetleg az XP-s vinyóba az ubi telepítő?

2)
    Volt egy "KIEG" hozzászólásom is tegnap, légyszike, adj javaslatot arra is:
    Szerinted hogyan jobb?: azonos partícióra simán mehet a 20 gigányi mp3, avi stb médiafile-k, vagy a biztonság kedvéért particionaljam a vinyót és KÜLÖN particiora tegyem a médiafile-kat arra az esetre, ha egyszer -neadjisten'- ubit újra kellene telepiteni, hogy sértetlen maradjon a 20 gigányi médiafile gyűjtemény?