- Videón a Z Flip7 méretes külső kijelzője
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Realme GT 2 Pro - papírforma
Új hozzászólás Aktív témák
-
Whysperer
addikt
Sziasztok. Erre tudna valaki ötletet adni? [link]
-
pakriksz
őstag
válasz
BloodDrunker #121 üzenetére
mondogassad még sokszor, hátha akkor igaz lesz
-
GodGamer5
addikt
válasz
BloodDrunker #121 üzenetére
Pont ez a probléma, hogy így nem is lesz komolyabb dx12-es játék, mert az NV gyengélkedik a szétbutított gpu-ival, ahogy elkezdik durvábban használni az api képességeit.
-
MK VII
veterán
válasz
Ren Hoek #122 üzenetére
Nem piszkáljuk nah.. Bocsánatot kértem már tőle.. Tényleg meg sem fordult hirtelen a fejemben az amerikai nem magyar billentyűs angolra átszokott opció..
Sajnos nem tudom elfogadni az érvedet...
Nekem sokáig Nokia N8-am volt.. Na azon tényleg egy örökkévalóság kivárni míg átvált ékezetre egy bizonyos betű.. Mégis mindig odafigyeltem rá, hogy normálisan megírjam a szöveget..Mindegy... Sok offos hsz-t pazaroltunk erre a témára.. Aki odafigyel odafigyel aki nem nem.. Sajnos nem lehet mit tenni.. Max. mérgelődni..
-
Ren Hoek
veterán
Irgum-burgum
ne piszkáljátok, mert Ô az egyetlen hozzászóló a témában úgy fél éve már, aki tényleg fejlesztö, és releváns a véleménye a témában. Minden hsz-t meg kell becsülni, felôlem tibetiül is írhatja
Amúgy ékezetekhez... telefonról kipróbálva kínszenvedve gépeltem be ezt is, szóval bármennyire is szeretem az anyanyelvünket, nincs annyi idôm, hogy ezzel szenvedjek. Abszolút megértem, aki gyorsan akar írni, és lehagyja. Sajna tablet/telefon pötyögés ezzel jár.)
-
GodGamer5
addikt
Az a baj, hogy az NV töketlenkedése megint az AMD-n csattan. Remélem nagyon gyorsan megoldják a problémákat, mert így 0 fejlődés lesz...
-
pakriksz
őstag
-
atok666
őstag
válasz
kikikirly #92 üzenetére
...A prohadver 6 honlapból álló lapcsaládnak a része,szerintem ez az oka annak hogy nem itt írtak róla,a vállalati politika/eseményekről ott szoktak írni,prohardveren hardver-szoftver fejleményekről,Gamepodon konzolról stb...
Ezek alapjan az EMC felvasarlasrol, eleg lenne, ha az IT Cafe irna, de irnak rola a PH-n is...
Atok
-
ÁdiBá
veterán
Nem kell a maxwellal foglalkozni. Jöjjön a Pascal. Ahova nem elég a 980Ti kártyánk oda ugy is pascalt veszünk.
-
valenc
tag
válasz
kikikirly #106 üzenetére
Ez is olyan dolog hogy számodra jó választás. Szerintem meg 2 évnél többre hülyeség kártyát venni kitudja mi lesz 2 év múlva. Nagyon sok más szempontból viszont a 970 sokkal jobb választás mint a 290x és az emberek nagy részét nem hatja meg a dx12 mert kitudja mikor lesz rá játék ill. Ne kepzeljük azért azt hogy a maxwell majd hirtelen összecsuklik..
-
kikikirly
senior tag
Nem vagyok hardver-szoftver szakértő de lehet eddig azért nem használták az AC-t mert a korábbi DX-ekkel nagyon körülményes volt a használata,plusz a VGA se úgy volt felépítve hogy támogassa(Lást GTX 900 széria,vaggy korábbi GTX-ek vagy korábbi RADEONOK)!Szerintem a DX12-be úgy lett megoldva a dolog hogy könnyen lehessen használni,és így már van értelme olyan kártyákat kifejleszteni amik használják is,hisz gyorsulást hoz.Érted amit nem használ a kutya füle se arra minek hardvert építeni!
-
kikikirly
senior tag
Oké de én nem 2 évre veszek kártyát...Én csak azt az álláspontot képviselem hogy jelenleg egy 290X jobb választás mint egy 970/980.A megspórolt pén pedig félre lehet tenni és jövőre venni Pascalt vagy amit szeretnél,ebbe az architektrúrába felesleges beleőlni egy kisebb vagyont.Én jelenleg azon filózom hogy vegyek egy QHD monitort vagy az árából Occulus Riftet vegyek jövőre,hiszen elvileg még olcsóbb is lesz mint egy normális QHD monitor.A jövőre kijövő kártyák már rendesen fel lesznek készítve Occulusra,erősebbek lesznek ,és nyílván a DX12 is jobban fogják kezelni AC-stul,mindenestül.
-
kikikirly
senior tag
-
Jack@l
veterán
válasz
kikikirly #101 üzenetére
De az aszinkron computer nem a DX része, azt azért sejted? Már DX9 óta lehet compute-ot használni játékok mellett, cuda-t is meg opencl-t is(dx/opengl interoperability-nek hívják), mégse hemzsegnek tőle a játékok. Meg van az oka... (több szívás van vele mint haszon)
Mitől lett épp most annyira nagyon fontos?
Mire ezeket elkezdik masszívan és jól használni, addigra az aktuális kártya generáció már csak történelem lesz. -
deicide
veterán
válasz
kikikirly #99 üzenetére
Idehaza más a sztenderd egyelőre, igen, keveseknek van 2db 970/980/Titan a gépében, ami meghajtja a 4K-t 60fps-el. Tőlünk nyugatabbra is csak az extrém gamerek viszonylag szűk táborát érinti. Arról nem is beszélve, hogy a TV-nek is HDMI2.0-nak kell lennie, ami szintén nem akármelyik 4K-s modellben van benne. Én is keresgéltem egy ideig, mire találtam megfelelő típust.
Csak annyit akartam mondani, hogy elképzelhető, hogy valaki emiatt dönt pl 2db ilyen kártya mellett az AMD ellenében.
-
kikikirly
senior tag
Ez nem mostani probléma lesz,a mostaniakban jól szerepel.Később is jól fog-e az már más kérdés(ha végre tényleg implementálva lesznek rendesen a motorokba).Lehet hogy igen,de az is lehet hogy nem.Számomra ez a valószínűbb.Persze a Cuda segíthet rajta,majd kiderül mennyire fognak ezzel szórakozni széleskörűen.Nvidia Gameworks-ös játékokban fognak vele,de máshol egyenlőre nem lehet tudni hogy mire számítson az ember.
-
kikikirly
senior tag
Ezt nem tudtam.Nekem a célgép 2560X1440P(QHD).Azért már ide is igen vaskos gép kell a stabil 60FPS-hez,legalább is jelenleg,egy 970/780TI egész biztosan kevés hozzá!Érdekes amit mondasz de igazából nem tudom hogy igazad van-e vagy én tévedek.Játszani nagyon kevesen fognak ekkora felbontáson.Filmezni is örülök ha a FullHD-t vissza tudom seedelni a maguk kis 15 gigáival,nem hogy ennél nagyobb felbontást.Én csupán magamból indulok ki,de lehetséges hogy tévedek.
-
MK VII
veterán
Engem amúgy teljesen ledöbbent, hogy mennyire lesz@rják az emberek az anyanyelvüket.
Semmi tiszteletük nincs már a helyesírás felé.
Sajnos az iskolák is tehetnek róla nagyon nagy mértékben szóval nem csak az egyén számlájára írhatóak ezek a dolgok..
Sokkal komplexebb dolgok miatt van ott Magyarország ahol, de sajnos az emberek lustasága és jobb akarok lenni mindenkinél hozzáállása meg az emberségesség egyre nagyobb mértékű hiánya szüli mindezt..
Na, de off vége.. -
-
kikikirly
senior tag
Értem amit mondasz de én megvédeném a Prohardvert.
Hogy a globális dolgozóinak 5% elküldi az AMD költség optimalizálás címén:
Itt tényleg nem írtak róla,viszont az SG.hu-n IGEN.A prohadver 6 honlapból álló lapcsaládnak a része,szerintem ez az oka annak hogy nem itt írtak róla,a vállalati politika/eseményekről ott szoktak írni,prohardveren hardver-szoftver fejleményekről,Gamepodon konzolról stb.Én nagyon sokáig odavoltam a Maxvellért,mert játékok alatt erős,DX12 barát(vagyis időtálló), és keveset fogyaszt.Igen ám csak kiderült hogy mégse annyira DX12 barát,pedig most vezetik be ezt az új technológiát,aki ilyenkor DX11 kártyát vesz,főleg úgy hogy a másik oldalon már 1 évvel korábban kijött, ugyanekkorra összegért,ugyanilyen erősségű kártya,annak csak gratulálni tudok.Mondjátok itt sokan hogy kit érdekel a DX12,hol van az még,meg nincsen teszt meg bla-bla-bla stb.Ha annyira nem számít a DX12 akkor miért vettetek GTX970-et?Vehettetk volna 780TI-t az majdnem 980,de a 970-nél erősebb,az nem vitás és pénzbe is ugyanannyiba kerül!Fogyasztást meg hagyjuk már,
azért van akkora különbséga 2 kártya között hogy a teljesítményt előtérbe helyezzem a fogyasztással szemben,amúgy se hallottam még olyat hogy valaki észrevehető különbséget tapasztalt volna villanyszámla ügyileg.Szerintem a DX12 miatt választottátok és nagyon helyesen tettétek!!.Zárójelben jegyezném meg hogy akin esetleg már most meg akarja venni az Oculus Rifet,az szintén jobban teljesít 290/X mint 970-en,bár, igaz a FURY-X nevezhető ténylegesen Occulusra felkészített VGA-nak no de az olyan drága hogy kevesen engedhetik meg maguknak,szóval most igazából csak kötekedek.Arra akarok kilyukadni hogy ebben az évben nem remekelt valami hű de nagyon az Nvidia.
Mindenesetre én is kíváncsian várom hogy jövőre mit alkot a két gyártó. -
sayinpety
tag
Szerintem nem lenne koltseges CUDA. D3D12-CUDA GPU buffer share kell. Velemenyem szerint nagyobb koltseg PCre alternativ algoritmus. Sajnos szerencsetlen helyzet van. Ami consolenak jo, rosz Geforcenak. Intel meg roszabb helyzetben van. Nekik minden rosz. Kiado elobb finansziroza meglevo algoritmus portolasat mint uj kutatast. Am lehetseges, hogy nem finansziroznak semmit. Ha csak simple effect, akkor ki kell kapcsolni PCn. Legolcsobb(tm).
PC market share erdektelen. Celplatform szamit. Multiplatform cimnel PC-XO-PS4 share. PCt nem helyezzuk a console ele.
Szemely szerint GCNre dolgozok. Mas architecturara nem tudok jol optimalizalni. Intel megteszi helyettem. Ha nem tudok donteni es Intel, Nv nem segit megirom GCNre. Nem jo dontes, am mast nem tehetek. Feltetelezem jo lesz.Async compute szamomra nem problema. Specialisan hasznaltam (software tessellation) CUDA nelkul. Egyetlen bajt signals/fences update jelentett. Geforce csak lista vegen kepes frissiteni, am a GCN kepes surun. Vegul tobb updatet hasznaltam. Nem kell felni extra overheadtol!
Velemenyem szerint egy eves tavon nem problema async compute. Ma meg complex fragment shadereink vannak. Ket eves tavon problema. 2017re 70-30% compute-graphics pipeline aranyt szeretnek complex compute shaderekkel. En tervem meg konzervativ. Hallottam hogy 100% compute pipeline is lesz.
Intel, Nv szamara egyedul VR a valodi problema. Abban AMD mas kategoria.
-
#16939776
törölt tag
"Sokkal egyszerűbb ezekhez megfelelő hardvereket tervezni"
MS most versenyezteti, hogy a köv konzol generációba milyen hardverek kerülnek?! Vagy ez -egyszer- tényleg a PC-nek lesz jó?!2017-re új dx nagyobb változásokkal...azt miképpen fogják lereagálni a fejlesztők, nagyjából addigra tisztulna ki a mostani helyzet
-
No ez mind nagyon szép. Most akkor mutasson valaki pretty pretty f***ing please egy olyan szoftvert, ami egy megfelelő komplexitású scene-t renderel mondjuk egy R9 390-en fullHD-ben 60 FPS-sel, és egy GTX 970 meg belerokkan, mert annyira nem bírja az aszinkron kompjútolást.
Ha ez megvan, akkor érdemes megnézni, hogy mit produkál mindkét kártya akkor, ha sorosítva vannak a grafikai és a compute feladatok. Az egész problémázásnak akkor van értelme, ha pl.:GTX 970 async < (2-3*) GTX 970 soros = R9 390 soros < ( (min. 20-30%) R9 390 async
Amíg ez nincs ledemozva valami hiteles programmal, addig az egész csak üres szövegelés, már csak azért is, mert a konzolon látott többtucat százalékos sebességnövekedés egy jelentősen ALU-limitáltabb helyzetben van mérve. Bízom a SW
attlefrontban, mert a DX11-es módja állati jó. Tudjuk, hogy mikor lesz DX12-es?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#16939776 #85 üzenetére
Már végleges a DX12 specifikáció. DX12.1 pedig 2017-ben lesz leghamarabb, de lehet, hogy sosem, mert jön egy DX13 helyette nagyobb változásokkal. De valóban terítéken van egy DX12 frissítés VR kiegészítésekkel 2017-re.
Az teljesen ésszerű elképzelés, hogy a konzolra írt kódokat futtassa az ipar PC-n. Sokkal egyszerűbb ezekhez megfelelő hardvereket tervezni, mint PC-re külön optimalizálni.
-
$p@rr0w
őstag
Amd részéről ugyan ez a bukta volt anno amikor az x800-as csúcskarik nem támogatták a shader model 3-at, aztán nvidia részről is volt egy ilyen bukta de most csak azért se jut eszembe hogy melyik sorozatnál mit nem támogatott, a lényeg hogy nincs új a nap alatt, a vásárlónak kell előre látónak lennie, mert az évek során többször is megesett hogy egy hardver simán futtatna egy játékot de az nem indul el mert nem beleépítettek valamilyen új funkciót amit pont nem támogat a hardver. Ha csúcskarit veszel mindig bukni fogsz vele, ugyanis a nyers ereje nem fogy el, de a támogatott funkciói kevesek lesznek. Ezért sem javaslom a felső kategóriát annak akinek számít a pénz...
-
#16939776
törölt tag
Majd a DX12.1 spec megjelenésekor lesz végleges a DX12-es feature lista...
Ott volt a buktató amikor kitalálódott hogy a konzol játékok majd jól futnak PC-n, és a hardvergyártók/fejlesztők majd kitalálják rá a megoldást saját forrásaikból.
Nem értem hogy ez MS-en még kívül kinek fogja megérni, mert a feltételek -akár hogy erőlködnek egyesek- nem lesznek adottak ennek a problémának a megoldására.
MS meg két lépés távolságból nézi ahogy az éhes kutyák tépik egymást az 1db bedobott csontért, amúgy meg megy a konzol biznisz... -
Na akkor induljon a vita !
Koszonjuk NV ,hogy miattad nem fog elterjedni a dx12
De nezzuk a jo oldalat .Legalabb a jatekfejlesztoknek tobb penze lesz ( NV lefizeti oket ,hogy ne irjanak olyan kodot ,ami az elavult kartyaikon nem fut jol ) -
Gainka
őstag
Ezek a grafikonokhoz én is oda tudtam volna írni hogy dx 12 kb annyi benne az előrelépés. (szerintem)
Nem kell itt meg ilyedni. A cikkeket meg el kell olvasni, meg jegyezni és ennyi nem kell telibőgni a topikot...
Ha hiszitek ha nem a dx 12.-es játékok nvidian is futni fognak.(az új Toyoták meg olyan bűn rondák, hogy szerintem a vásárlókat csak bekötöttöt szemmel merik beültetni...
)
Azért egy Suprát elfogadnék
-
Én csak azt nem értem, hogy akkor miért látunk ilyen eredményeket. Nem úgy tűnik, mintha az nVidia kártyáknak aggódnia kellene a teljesítmény miatt.
MK VII: Őőőő... A Golf egy autótípus, a VW autógyártó egyik típusa. A Toyota egy másik autógyártó. Most akkor vagy Golf vs. Corolla vagy VW vs. Toyota.
Egyébként Golfos vagyok, de álmatlan éjszakáim nincsenek. Viszont használt autóként csak japánt... (az új Toyoták meg olyan bűn rondák, hogy szerintem a vásárlókat csak bekötöttöt szemmel merik beültetni...
)
-
MK VII
veterán
Miből jött le neked, hogy nekem szent és sérthetetlen az AMD???
A francokat.. Utáltam, hogy anno a passzív X1300-tól forrt kb a gépem.. Utáltam, hogy az MSI HD 4890 Cyclone kártyám terhelés alatt olyan hangos volt mint egy vadászgép. Utáltan, hogy az 5850-em.... Na abba nem utáltam semmit..Volt még nagyon sok kártyám ami ind AMD volt, de nem mondanám, hogy mindíg elégedett voltam velük.. Sőt.. Ennek ellenére mindig azt vettem mert márka hűséges vagyok..
Egy Golfost sem tudsz megtéríteni, hogy márpedig a Toyota jobb attól függetlenül, hogy sokat mérgelődik és álmatlan éjszakái vannak a Golfja miatt.
Azért van AMD-m, mert...
Mindegy is.. Tényleg akármeddig beszélgethetnénk erről és nem ez a cikk témája.. -
MK VII
veterán
Húha.. Bocsánat, hogy az adatlapomon AMD kártya szerepel.. Ettől még nem vagyok nem pártatlan..
"Mikor jött ki olyan cikk hogy az AMD-ben valami nem működik, vagy ha igen, akkor hibásan? És akkor most nézzük azt, hogy mennyi ilyen jön ki a konkurens gyártókról."
Írja le valaki.. Ugyan úgy elolvasom és hozzászólok mint ehhez..
Írd le mondjuk Te, hogy az AMD nek mi a hátránya... Szedd össze azokat a dolgokat amik az AMD hiányosságai vagy hátrányait tükrözi és nagyon szívesen elolvasom. De most komolyan...
Ezzel jönni, hogy az AMD-ről miért nincs ilyen cikk.. Ugye Te sem gondoltad komolyan..
Ő fogalmazta meg teljesen jól a cikk alatt kialakul hozzászólások lényegét..
Tudod nem egy nem kettő embernek ajánlottam inkább GTX960-at vagy akármi más NV kártyát mint AMD-t, mert szerintem is összességében mindent figyelembe véve jelenleg jobbak mint az AMD-s társaik..
-
janos666
nagyúr
Tudom, hogy nem. Példának mondtam, hogy az én szubjektív szemszögemből egy konkrét, mára bizonyos tekintetben elavultnak mondható OS verzióhoz ragaszkodás is olyan, mint ha egy adott VGA generációhoz ragaszkodnál. Szerintem egyikkel sem muszáj görcsösen követni a gyártó/kiadó palettaváltásait, de mikor úgy néz ki, hogy megéri, akkor érdemes váltani.
Megértettem, aki a kényelmetlenségek miatt nem akart Win 8.0-t, mert több volt vele a járulékos kellemetlenség, mint a csekély kis haszon, de már a 8.1 is határeset kezdett lenne, a 10-es pedig félig visszatért a kezelőfelület tekintetében a 7-eshez, miközben már elég sokat fejlődött a háttérben. Most már két generációt ugrasz a motorháztető alatti dolgokkal, mint pl. a DirectX és WDDM keretrendszer, a kernel, stb, így már látványos is lehet a gyorsulás fps-ekben kifejezve is, nem csak szintetikus tesztben.
-
deicide
veterán
Nem a Tx-hez ragaszkodom, csak szimplán nem dobom ki, hogy nem muzsikál jól DX12 alatt. Nyilván ha jövőre kijön a Pascal, abból is lesz 2db a TitanX helyett, de ugyanígy maradok a Win7-nél és DX11-nél, egyrészt mert most is megy minden megfelelő sebességgel és a látvánnyal sincs baj, másrészt mert sosem volt olyan oprendszer még, amit 6 éve (2009 óta) nem kellett újratelepítenem, csak cserélgetni alatta a platformokat, átklónozni egyik SSD-ről a másikra és használni.
-
janos666
nagyúr
Na ez azért talán már a másik véglet. Hasonló, mint ha azt mondanád, hogy nem érdekel milyen VGA jön majd ki a Tx után két generációval, neked még akkor is a Tx fog kelleni, amíg valami elfut rajta, akkor is, ha Medium beállításon is kicsit szaggatva.
A Tx is gyorsul Win10-től DX11-ben is, sőt, már Win8 alatt is gyorsulna 7-hez képest (minden Windows hozzányúl a DirectX-hez, még akkor is ha publikusan nem verziózzák újra, a 10-esnél ez látványosabb, mint a 8-asnál volt). Az ingyen teljesítmény pedig szerintem sohasem árt.
-
deicide
veterán
Ugyan csak 2 Tx-em van, de el nem tudom mondani, mennyire nem érdekel a DX12 (És nyilván eladni sem akarom őket harmadáron). Főleg, mert a Win7-et sem tervezem Win10-re cserélni a közeljövőben. Amíg egy játéknak lesz DX11-es megfelelője, nem csak DX12, addig nem is fog érdekelni.
-
janos666
nagyúr
Én ma a hardware-es tesszellátor dicsőítésével jegyzem a korszakváltó pontot (azóta is nagy vesszőparipám a tesszellás), de szerintem igazából már hamarabb megtörtént az, csak késve vettem észre, és nem is nagyon emlékszem már azokra az időkre, oly rég volt és olyan fiatal voltam.
Ja, és mielőtt elfelejteném... a másik a DX10.1 -> Azóta is várom, így nyakunkon itt a DX12-vel, hogy a 10.0-hoz képest 10.1-el legyen végre újra normális MSAA deferrend rendering-el is, mert az is csak az AMD-nél volt akkor.
#69) MK VII
A tálalás sem mindegy azért, mert elő lehet ezt adni úgy is, hogy async compute nélkül is lehet szép és érdekes játékokat készíteni, ahogy még DX11.1-el is, amiben nincs is ilyen, illetve úgy is, hogy enélkül már a tetris sem megy és az aknakereső is szaggatni fog Maxwell-el. És ha sok cikk szól az async compute-ról, akkor joggal hiszi azt az olvasó, hogy ez egy nagyon nagyon fontos (tényleg ilyen pasziánszhoz is esszenciális...) dolog lehet.
-
MK VII
veterán
Értem,. hogy mit írsz, de ez a cikk csak a szőrszálhasogatóknak billen egyik oldalra..
Simán csak tényeket közöl és megoldást.. Ebben megint mi az elfogult?Tényleg nem értem, hogy miért kell állandóan ezen ugrálni minden Abu cikk alatt...
Ez már ilyen busójárás szerűen minden cikk alatt előjön... Akkor is, ha semmi indok rá..Nem védem Abut semmi közöm hozzá illetve annyi, hogy elolvasom a cikkeit, de most ebben a cikkben mi a részrehajló?
Tényeket írt le.. Pont...Na mindegy.. Ne vedd magadra, mert úgy összességében írtam, csak a Te hozzászólásod ihlette a fogalmat a fejemben amit leírtam..
-
vader108
tag
Nem akarok becsatlakozni a témába nagyon, de most már úgy érzem leírom.
Mostanság úgy érzem azt, hogy a cikkek non stop tolódnak el az AMD irányba. Felettébb azóta látom PH-n azt az irányvonalat a cikkek tekintetében, (hogy az AMD csak a "nem negatív hangvételű lapoknak add Fury-t tesztelés céljára" )
Itt megjegyezném, én egyik gyártónál se foglalok állást, azt veszem ami épp megtetszik, ha amd amd, ha nvidia, akkor nvidia. Korábban azt szerettem a PH-n és szeretném, ha az a nyomvonal visszatérne, mikor azért nagyjából megtaláltátok az arany középutat a két gyártóról szóló cikkeknél. Az elmúlt időszakban tömegével amd cikkek, amik ha árnyaltan is, de valahogy pozitív hangvételűnek számítottak a sikeres fejlesztésekről és előrelépésekről.
Arról nem beszélve, hogy bizonyos hírek meg sem jelentek. Például, hogy a globális dolgozóinak 5% elküldi az AMD költség optimalizás címén. Nvidia vonalon viszont mostanság több kritikát látok, és valljuk be ez a cikk is arra hajaz, miközben valóban problémákat próbál feltárni.
Míg egy AMD cikknél sokszor az AZTAAAAAA érzés jön át, NV hírekben sokszor a tejóég probléma érzés.Ez remekül tükrözi az író elfogultságát. Ha már szakcikket írunk, nekem az a véleményem, hogy igenis legyen lényegre térő a technológiáról, de ne érződjön át h a cikkíró sokszor elfogult a gyártóval szemben.
Mindezt úgy írom, hogy nem vagyok egyik párti sem.
Több középutat!!
-
janos666
nagyúr
válasz
dergander #66 üzenetére
Mint az a 100+ Mantle-ös A+ cím, ami megjött már idén?
Szerintem is akkor beszéljünk erről, ha lesz legalább 5 olyan játék, ami legalább papíron release verzió, nem hivatalosan is ALPHA/BETA és legalább úgy néz ki szabad szemmel a látvány és józan ésszel az fps mutatók aránya, mint ha tényleg az lett volna a cél, hogy minél szebb legyen, miközben jól fut a jelenlegi hardware-eken, ne csak csúnyálkodjon valami a képernyőn, miközben szándékosan leterheli valami olyannal a rendszert, ami feszegeti az OS/kernel/API/driver/stb korlátait (mint az ashes ... to ashes, in a singularty).
Szerintem is kell pár ilyen geekorgasm öltánc, a "kitolok egy csilló draw callt, mert miért ne?" jellegű techdemók, de túl sokat azért ne akarjunk "AAA kategóriás játék" címen eladni.Az új SW BattleFront pl. egész jó úton halad szerintem a DX11.1 módban futó tesztverzió alapján (a DX12 még nem működik). Nekem szó szerint cukormázas és van még benne valami fura, retro-grafika hangulat azon túl, hogy közben iszonyat eye-candy, de azt most nem akarom itt kifejteni, a lényeg, hogy van képi tartalom és minőség, de nagyon szépen fut, nem szaggat egy GTX970-en vagy R9 290-en.
-
dergander
addikt
Miért hiszi azt itt sok ember hogy legalább 2 év mire jön DX12-es játék?
Már jövőre elkezdenek jönni az AAA kategóriás szörnyek is,gondoljunk csak a Deus EX-re. -
janos666
nagyúr
Nem feltétlenül tennék most rá pénzt (máig eszembe jut erről, hogy a Geforce FX időszakban lett volna kedvem, de nem vettem nVidia részvényt [mert még <18 éves voltam
]), de szerintem nem fognak becsődölni, mert nem érdeke az most igazából egyik nagy konkurensüknek sem (akikkel 2+1 szereplős piacokon "versenyeznek", azoknak szerintem jobb egy zombi, akit könnyen le tudnak futni, mint egy hulla, ami körülöttük bűzlik*) illetve ott van most pl. a Sony és Microsoft konzol is (amikre esetleg rossz fényt vetne, és nem tudom kiknek mit szállítanak még mostanság hasonló tételben egyedi rendelésre).
(*Ezt nem úgy értem, hogy már most is zombik, hanem hogy egy ponton, ahol igazság szerint végleg bedőlnének, akkor ott csinálna belőlük szándékosan zombit valaki.) -
big-J
őstag
Na, ezek miatt (is) nem vettem 970m-es maxwell lapost. 1 év múlva csak lesnék, bitang lassulások, unsupported dx12 a lustább stúdióktól. Most már kivárom mindkét oldalon a 14nm-t.
-
Ragnar_
addikt
válasz
Newbie007 #45 üzenetére
Ez igaz, de attól Xboxra nem lesz, és ugye ami a dx 12 előnye lenne, hogy XboxO verziót copypaste és kész a PC port dx12-re. Azt meg nem tudom, hogy hogyan fogja megduplázni, vagy 1.5-szörözni a PS4 a jelenlegi minőség megtartásával a graf teljesítményt a VR felbontáshoz, elvileg az FHD-hez se voltak nagyon nagy tartalékok a hardverben már, legalábbis előfordul ha jól tudom az FHD/30FPS. Az meg VR-hez kevés.
-
Fiery
veterán
En nem mondom, hogy technikai szemszogbol a Maxwell jobb, mint a GCN. En csak azt mondom, hogy nem mindig az szamit, hogy mi a brillians technologia, hiszen a multban mar szamtalan ilyen technologia lett a piacon kevesbe sikeres, mint egy tok atlagos konkurense. Mas peldaval is elhetnek: pl. ha az ember megnezi, hogy mondjuk a volt kozepiskolai osztalytarsai kozul kibol lett cegvezeto, sikeres uzletember vagy ugy altalaban ki gazdagodott meg, sok esetben pont nem azok lesznek, akikrol anno azt hitte, hogy majd ok lesznek sikeres felnottek. Nem feltetlenul az eminens tanulo viszi haza a nagy $$-t
De tudom, ez a tema messzire vezet, es baromi off, ugyhogy ne is menjunk bele, csak egy buta kis szeljegyzetnek szantam.
-
Fiery
veterán
Az egyes architekturak problemairol olvasni rendkivul hasznos, csak epp _szerintem_ nem illik bele a velemeny cikkbe, ha megprobalod kitalalni, hogy a fejlesztoknek mit "kell" majd csinalniuk. Plane, ha ezt tenykent kozlod. Ha konkretan meginterjuvolnal 5 fejlesztot, aki 5 kulonbozo (es idealis esetben 5 kulonbozo orszagban mukodo es 5 kulonbozo meretu) studional dolgozik, es legalabb 3-an azt mondanak, hogy valoban foglalkozniuk kell a dologgal, mert anelkul nem tudnak tovabblepni es/vagy mert a fonokseg kiadta parancsba, akkor azt mondom, oke, valoban kell valamit csinalnia a fejlesztoknek a problemaval. De az alapjan, amit irtal, en inkabb azt latom, hogy egy altalad remekul felismert problemarol irsz, ami a gyakorlatban azert nem lesz problema, mert a GCN nem 50+ %-os piaci reszesedessel bir, ill. mert az AMD nem tudja dotalni a fejlesztoket. Amig ugyanis ennyire egyenlotlen a verseny, amig ennyire kisebbsegbe szorul az az architektura, ami problema nelkul venné az akadalyokat, addig a tobbseget alkoto masik 2 GPU gyarto termekei miatt a jatek keszitok inkabb workaroundokat fognak hasznalni, vagy ugy altalaban hagyjak a DX12-t a francba. Mi ertelme lenne kihozni egy jatekot, ami a jatekosok tulnyomo tobbsegenel sz*rul megy, csak azert, hogy a jatekosok kisebb reszenel remek techdemokent lehessen bevetni? Miert kellene plusz melot befektetni pl. a GeForce-ok kapcsan, amikor az a melo nem oldana meg pl. az Intel iGPU-kon ugyanazt a problemat? Ilyesmi plusz koroket maximum a Futuremark vallalna be, de ugy tudom, a 3DMark nem egy jatek
-
pomorski
őstag
Egy diplomamunkában olvastam ma:
"A GPU-t grafikus shader programozással csak konverziók után lehet bevonni a számolásba.
Például hangfeldolgozás esetén a hangot előbb képpé kell alakítani, ezután a megfelelő
shader-programot futtatni a GPU-n majd az eredményt ismét vissza kell alakítani hanggá." -
Joshi
titán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem nincs ezzel bajom. Felőlem akárki vehet bármit. Ha valami zavar, akkor az az, hogy sokan személyes sértésnek veszik ezeket a technikai írásokat, amelyek az egyes architektúrák eseti problémáit vizsgálják, de hogy őszinte legyek ez sem érdekel igazán.
De egyébként van bennem némi tüske, hogy az Intel a Gen9-en nem volt képes sokkal jobbra cserélni a parancsprocesszort. És bocsánat, de ezért szakadjanak meg.
-
Fiery
veterán
Ertem, tehat az a baj, hogy a GCN jobb, mint a Gen9? Ez miota meglepetes?
Amiota van GCN alapu APU, azota jobb az aktualis Intel iGPU-knal. Egyetlen apro kivetellel persze (Broadwell-H), de azt nyilvan zarojelbe lehet tenni, kulonosen mivel erosen retegtermek. Persze a Kaveri/Godavari/Carrizo is azzá vált valami miatt, de ez most lenyegtelen. A lenyeg, hogy igen, mindenki tudja, hogy a GCN tok jo, DX12-hez plane jo, de miert is jelentene ez azt, hogy hirtelen elarasztjak a piacot a Kaverin 3x gyorsabban futo jatekok? Bar ugy lenne, mert ez egyben azt is jelentene, hogy a DX12 terjed, mint a virus
Ha az a problema -- es itt most tenyleg csupan talalgatok --, hogy idegesit teged az a nyilvanvalo teny, hogy a piacon nem a jobb technologia uralkodik, hanem a piaci szempontbol sikeresebb technologia, nos, azt hittem, ehhez mar volt idod hozzaszokni, nem most kezdted az ipart. Az AMD mar jo nehany technologiat letett az asztalra, ami papiron baromi eloremutato volt es "sikerre volt itelve", de a piacon nagyon keves bizonyult valoban sikeresnek. De ugyanez igaz mas cegekre is, ott volt pl. az IA-64 is, ami papiron, a '90-es evekben rendkivul innovativnak tunt, es sokan azt is elkonyveltek elore sikeresnek. Aztan latjuk, mi lett belole.
Ha pedig a jelenlegi GPU-piacot nezzuk, akkor maximum veletlen side-effect-kent fordulhat az elo, hogy egy DX12 port a GCN GPU-kon 3x gyorsabban fusson, mint a piacot masszivan uralo masik 2 gyarto termekein. Egyetlen jatekgyarto sem gondolhatja komolyan (amig nem kapnak dotaciot az AMD-tol), hogy kifejezetten a GCN-re optimalizaljon egy DX12 portot, amikor a piacon boven kisebbsegben vannak ezek a termekek. Az megint mas kerdes, ha valaki "naivan" alkot valami DX12 portot, es kiderul rola, hogy 60 FPS (= jatszhato szint) Intel es nVIDIA GPU-kon, es 180 FPS GCN-en. Az siman elofordulhat, bar nem tartom valoszinunek
De akahogy is, az ilyesmi nem lesz szandekos az AMD-tol erkezo dotacio nelkul -- erre pedig kicsi a esely, a zoldek jelenlegi penzugyi helyzetet tekintve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan erről van szó. A konzolról DX12-n át lehetett volna hozni a valós idejű erőforrás-kreálást és nem lett volna baj a porttal. DX11-ben ez nem járható út, ezért egy csomó pénzt kellett költeni arra, hogy jobb portot kapj.
(#52) Joshi: Semmi negatívum nincs a cikkben az NV-ről. Le van írva, hogy mi a gond és mi lehet a megoldás.
-
Jack@l
veterán
Látam az sw battlefrontot futni amd apu-n. Jócskán lebutított grafika, kb 25 fps. Értem én hogy ez a 3x jobb, de érdekel az bárkit, mikor ez is a gagyi kategória?
CUDA-t meg opencl-t amúgy már baromi régóta használják demókban(kb 8 éve pedzegetik az együttműködést). Az új nvidiás robotos techdemó is tele van compute-al, fizikára is, meg grafikában is. -
Peat;)
veterán
Csomó pénzt? Pár emberre bízták egy AAA denevéres cím portolását ami elbukott, de menni még így is ment ha a konzolbeállításokat használták. Ebből ítélve egy port költsége már ma sem lehet olyan hatalmas nagy, pláne hogy minden szir szart hoznak pc-re, x360/ps3 korszakhoz képest nagyon éles a differencia, nyilván mert ahhoz a korszakhoz képest már most is olcsóbb a dolog jóval.
Nyilván egy gomb megnyomása a legegyszerűbb, de ameddig úgy néz ki hogy a d12-ből legyen is valami nagyon sok ember nagyon sok munkája kell, továbbra sem értem miért kell görcsölni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Írhattam volna azt is, hogy 3,5x gyorsabb a top Kaveri a top Skylake-nél az MS UE4 verziójában. Arra akarok kilyukadni, hogy a hardveres hiányosságokon a piaci részesedés nem segít. A szoftver a futása során ezt figyelmen kivül hagyja.
Ugyanez igaz minden kategóriára. A cikk is arról szól, hogy az NV hogyan tudná a problémáját kezelni. Lehet, hogy nem sokan fogják használni a CUDA-t, de szükség van rá.
-
Newbie007
csendes újonc
A microsoft egy dolog miatt karolta fel a DX12-be az AMD-s fejlesztéseket, PC-re akarják hozni az XBone játékokat, illetve a crossplatform fejlesztést akarják gyorsítani / könnyíteni.
Viszont a PC piacon jelenleg az Nv megoldásai a jobbak, az AMD piaci részesedése lepkefing VGA vonalon (is), szóval nem fogják csak azért hanyagolni az Nv-t, mert az AMD ilyen sunyi módon akarja a konkurenciát hátráltatni.
-
Fiery
veterán
Hogy jon ide az Intel? De most komolyan...
Eleve fura az is, amit irsz. 15 watton akarsz komolyan jatszani? En nem jatszok, de ha megis jatszanek, biztos nem azon jarna az agyam, hogy hany wattbol oldom meg. Fognek egy GTX980-at vagy Fury X-et, meg a 6700K-t, hogy CPU-bol se legyen kompromisszum, aztan hadd menjen. Es lesz**nam, hogy mas 15 wattbol mit tud kihozni, nekem ugyis tobb fps-em lenne, me'g a "szutyok" GTX980-nal is.
Ha meg mindenaron ultramobil jatek -- henteles a doki varojaban, a postanal sorbanallas kozben -- akkor mi is a baj az iPaddel vagy az iPhone-nal? Azok me'g 15 wattot se fogyasztanak
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi lett belőle? Hozott egy Vulkan API-t, lehetővé tette a LiquidVR-nek 10 ms alatti M2P késleltetést, és hogy ne csak pozitívum legyen, lehetővé tette az AMD-nek, hogy megbeszélések helyett diktatórikussá váljon a GAB és az ARB, ami szerintem nagy baj. Legalábbis nem tartom szerencsésnek, ha az AMD megmondhatja a tutit a szabványok alakításánál. Ennek az első áldozata az ASTC a DX12-ben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Engem nem érdekel, hogy ki mit vesz. Engem például Skylake tulajdonosként nem vigasztalna az, hogy többet adnak el, belőle, mint a Carrizóból, ha utóbbi 15 wattból gyorsabb DX12-ben, mint az i7-6700K. Egyszerűen hidegen hagy, hogy az Intel mennyit keres, mert ebből nem származik előnyöm. Abból származna, ha jobb parancsprocesszort terveztek volna az IGP-be.
-
Ragnar_
addikt
És ugye lassan a Dx12 mellé itt a VR is, Oculust nemsokára meg lehet majd venni.Ami ugye konzoloknál nem nagyon opció.
-
Fiery
veterán
"Senki sem akadályozza, meg az NV-nek, hogy jobb hardvereket tervezzenek. Ez szerintem a Fermi óta nem sikerült."
Mihez kepest jobb? Arra gondolsz, hogy a Fermihez kepest nem lett jobb a Kepler es a Maxwell? Csodalkoznek, ha ilyet gondolnal
Ha arra gondolsz, hogy a GCN-hez foghatot nem tud lerakni az asztalra az nVIDIA, arra pedig sajnos a piac racafol. Lehet valami technikailag brillians (a GCN az is volt 2011-ben, csak az mar 4 eve volt), de a vegen a vasarlok dontenek el mindent a valasztasukkal. Nemtom, a LaserDisc vagy a Beta megvolt-e, bar szerintem ahhoz Te is es en is tul fiatalok vagyunk, inkabb csak a tortenelem konyvekben lathatjuk oket
De a lenyeg, hogy azok a technologiak is azert buktak el, mert hiaba voltak brilliansak, a felhasznalok mashova vittek a penzuket. Mondhatjuk, hogy a GCN technikai / "nerd" / "geek" szemszogbol jobb, mint a Maxwell, de furcsamod a vasarlok megis 3x tobb Maxwell/Keplert vesznek, mint GCN-t. Es szepitettem a szamokon, hiszen valojaban 4x lenne a kulonbseg, de voltam olyan elegans, hogy a GCN-be belevettem a GCN alapu APU-kat is -- ami ellen nincs konkurens megoldasa az nVIDIA-nak. Sz'al az nVIDIA me'g a "rosszabb" hardverbol is sokkal tobbet ad el, mint az AMD a "jobb" hardverbol. Innentol izles dolga, hogy megforditja-e az ember a relacios jelet
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért az durva lenne, ha a Microsoft 2012-ben nem osztott volna meg alapvető információkat a DX12-ről. Az AMD logikus, hogy erről tudott 2010-ben is, hiszen ők csinálták a prototípust. Tehát az mentség, hogy a többiek 2010-ben még nem tudták mire lesz szükség, így felkészülni sem tudtak rá. Az MS azonban ennyire fontos információkat biztosan megoszt 3 évvel a megjelenés előtt.
-
Fiery
veterán
"Valamit mindenképp intézni kell"
Nem, nem kell. A fejlesztoknek -- a tenyek ismereteben -- van boven melojuk a "mezitlabas" DX12 portokkal, boven. Ez alatt azt ertem, hogy nem arasztottak el a piacot a DX12-es jatekok, nem ugy tunik, hogy par het alatt megvan egy portolas. Ergo, a fejlesztoknek boven van munkajuk, nem fognak egy ilyen helyzetben azzal molyolni, hogy a CUDA-val bibelodjenek. Vagy maradnak a DX11-nel, amig letisztul a szitu, vagy egyszeruen megvarjak a Pascalt, es a helyzet magatol megoldodik.
Persze nem kizart, hogy lelkesedesbol vagy az nVIDIA rahatasatol ($$) vezerelve lesz majd 1-2 udito szinfolt a jatekpiacon, lesz olyan studio, akinek megeri a CUDA-val szorakozni, de hogy ez nem lesz mainstream, arra eleg komoly penzzel mernék fogadni. A Mantle port ehhez a melohoz kepest kisujjbol kirazhato, aztan megse gazolunk terdig a Mantle portokban. Es ne is valaszolj kerlek erre a megjegyzesre, mert mar joparszor kitargyaltuk. Tudom, hogy nem az AMD vagy a Mantle hibaja ez, hanem valojaban a DX12 az oka mindennek, az esemenyek forgatagaban igy esett meg a dolog, stb. stb.
-
MK VII
veterán
Igazad van... Kész tényként közöltem, hogy jobb az AMD ami hülyeség volt hisz még semmi nem biztos..
Viszont, ha a cikkből indulok ki és a valóságalapja nem kevés akkor DX12 alatti játékokban az első lépésekben az AMD jobban áll.. A jövő meg majd megmutatja mi lesz a valóság..
A lényeg, hogy LSD-s legyen a bélyeg és piros pöttyös gyerekek ne hulljanak az égből... -
Peat;)
veterán
"Valamit mindenképp intézni kell" Miért? Már csak a cikkek felét olvasom kb de én azt látom azon a pár demon hogy a dx 12 hardwaretől függetlenül egy hulladék jelenleg. Akkor minek kéne rágörcsölni? Majd megy dx11 móddal, vagy 5 fps-el kevesebbel, senkit nem érdekel, max ha AMD nem szúrja el (biztos megpróbálja ahogy ismerjük) kicsit visszahoz az elvesztett piacból valamennyit, senkinek sem baj az.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valamit mindenképp intézni kell, mert maga a hardver nem rossz, csak a DX12 specifikációja túl szigorú bizonyos területeken. Valószínűleg semmi baj nem lenne abból, ha a GeForce-ok az erőforrás-korlátozás nélküli compute feladatokat rátolnák az erre való GMU-kra, de ezt csak CUDA alól tudják megtenni.
-
Joshi
titán
"előremutató technológia"
Anno a Mantle is az volt aztán nem nagyon tudott érvényesülni. Az oké hogy a Microsoftnál van lóvé rendesen, de az NV se kispiskóta ahogy az Intel se.(#27) MK VII "Védeni kell a hőn szeretett gyártót még akkor is, ha esetleg valamiben tényleg jobb az AMD..."
Pont ez az, hogy eddig csak ígérgetésben jobb az AMD de a gyakorlatban nem. Így volt ez anno a Mantle-val is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az UE4 Lionhead által fejlesztett verzióját fut Intel IGP-n. A teljesítmény mem jó. Nagyjából 3x-osra nőtt a Kaveri teljesítményelőnye a Skylake IGP-hez képest. Részben ez egy szoftveres probléma, de a nagyon lassú parancsprocesszor is közrejátszik. Az Intel megoldása 2-4 gridet kezel, míg az AMD-é 64-et, de a Carrizo tud 128-at is. Ez meg fog látszani.
-
TK36
aktív tag
válasz
BloodDrunker #4 üzenetére
Pár évvel ezelőtt az NVidia már a DirectX korábbi verziójával (DX 10 vagy 11?) egy ehhez nagyon hasonló szituációt eljátszott. Vagy tudnak valamit az NVidianál vagy nem tudom.
Az AMD próbál nagyon innovatív lenni proci és VGA fronton, de ezek valahogy nem akaróznak neki bejönni.
-
MK VII
veterán
-
Fiery
veterán
"egy CUDA-val kiegészített DirectX 12-es implementáció"
Na persze. Eloszor lassuk az egyszeru, "mezitlabas" DX12 implementaciokat, aztan majd azutan par evvel esetleg lehetne szo me'g a CUDA-val valo szivasrol is. Persze nem fog megtortenni, hiszen addigra jon egy uj generacios GeForce, ami megoldja a mostani problemakat. A Pascal nem jovore erkezik? Ki a fene fog 1-2 ev miatt kulon szorakozni a CUDA-val?
-
Joshi
titán
Pont az üzleti szféra nem mentes a manipulációtól, még azt is el tudom képzelni, hogy a Mantle-hoz is van köze a Microsoftnak. Ennyire mélyen nem folytam bele a történetbe, de felettébb gyanúsak az összefonódások.
Leginkább az furcsa, hogy Abu85 miért kampányol ennyire erősen az AMD mellett.Számomra eddig egyáltalán nem tűnik jobbnak az AMD, de a Mantle se hozott akkora előrelépést. Ha hozott is csak jóval később amikor már nem volt akkora jelentősége a dolognak.
-
#85552128
törölt tag
Ezek közül melyik megjelent/befejezett játék ? Mert az Ashes early accesshez hasonló kivitelezésben ugyan már kapható, de olyan kezdetleges pre-béta állapotban van, hogy az épületeken még textúra sincs és úgy őszintén maga a játék is okádék ahogy kinéz ahhoz képest, hogy 60 FPS-t még egy 980/390X is épp hogy tud...
Szóval DX12-vel majd akkor lehet érvelni ha lesz legalább 4-5 kész játék amiből lelehet vonni a konklúziót. Addig meg ott a több száz DX11-es... -
NSX82
csendes tag
De sok a csalódott nvidia júzer itt.
-
válasz
BloodDrunker #11 üzenetére
Csak hogy oszlassam a homályt:
Ashes of the SingularityMeg a Microsofttól egy cím: Fable Legends
-
Joshi
titán
A Mantle is mekkora Hype-al jött aztán mire ment az AMD? Most az AMD fanok azzal jönnek hogy a Mantle a DX12 atyja. Szerintem ez is csak részben igaz, mert a Microsoft érdekelt AMD vonalon, ugyanis az XBOX Ohne Radeon belsős szóval tiszta érdek vezérelte a Microsoftot.
Ha a PC piac megszűnik, akkor az főleg a Microsoftnak lesz köszönhető. Én remélem hogy nem így lesz.(#14) fules
és szerinted ki vesz 2 v 3 TX-et? Ma már egyet se vesznek mert itt van a 980Ti, de te tisztában vagy azzal hogy hány százalék rendelkezik ilyen kártyákkal? Elmondom hogy elenyésző százalék, még csak említésre se méltó, de aki megveszi azt nem érdekli hogy mennyit bukott.
-
füles_
őstag
válasz
BloodDrunker #11 üzenetére
Azt azért ne mond hogy ha vennél 3 TX-et és a későbbiekben buknál rajta 2400€-t nem gondolkoznál el azon hogy fú basszus ebből vehettem volna 2 GP100-at.De lehet hogy csak én gondolkodok így falusi paraszt ésszel
-
Snorbi19
tag
hm alakul a dolog az egyik oldalról a samsung szorongatja a viszonteladóin keresztül az nvidia-t
a másik oldalról, a microsoft és az amd a directx 12-es tartalmak sürgetésévelja és persze mivel mi lusták vagyunk (nvidia) és persze azzal kell villognunk, hogy a mi vga-k kevesebbet fogyaszt valamint a programozok úgyis ráérnek majd azok optimalizálják. Az amd úgyis jól fog futni ezért foglalkozzatok szépen csak a mi vga-kal... A végén még lehet, hogy a miénken jobban fog futni mint az amd vga-kon sőt tuti...
-
Jack@l
veterán
Annyira kint vannak, hogy a ph is beharangotzta fórumon a nagy aots tesztet, meg előtte 15 cikken keresztül a techdemót, aztán azóta is epekedve várjuk. (ja hogy szarul fut még egy i5-ön is low levellel, az megint más kérdés)
Szóval igen, épkézláb bétás játék se jött még ki dx12-vel.UE4-es techdemók meg ugyanúgy rosszabbul futnak dx12-vel, mint 11-el amd-n is. Szóval asszem még semmi nincs veszve a gagyi zöldeknél.
Aszinkron compute-on meg kár rágódni, egyelőre az amd-s havercég első meg sem jelent játékában van benne, de lehet ott se sokáig mert nem nagyon remekel. -
Cassi
őstag
De jó lett volna, ha ezek a dolgok még a korai béta fázisban kiderülnek. Feltéve, hogy volt olyan.
Jut eszembe: látott már valaki Intel grafikán futni érdemi DX12-es kódot? Az eddigi demók még csak nem is támogatták. Nehéz elhinni, hogy azon is flottul mennének a dolgok.
-
füles_
őstag
válasz
BloodDrunker #4 üzenetére
Nagyon elvagy tájolódva
Az első DX12-es játékok már a nyakunkon vannak,az AotS már kint is van...Amire meg kijönnének a játékok arra meg az Nvidia frissíti a kártyákat aztán ugyanott vagyunk
Az NV ugyanott van de a vásárlók nem.Tegyük fel hogy zombi István vett 3 TX-et 3000€-ért,és az év végén eladja 600€-ért mert nem tudja a DX12 egyik legfontosabb újítását,biztos oda-vissza lesz az örömtől -
Interceptor
addikt
Valamiről írni kell, persze amit írnak az nyílván igaz is, csak mindig érződik a szenzációhajhász előadásmód
Mire ténylegesen elterjednek a dx12-őt komolyabban kihasználó játékok addigra lefut 2 vga generáció is. Mindkét gyártó az AMD és az Nvidia is azt csinálja ami a dolga. Azt látom, hogy mindig a kisebb vállalja fel az úttörő szerepet, hogy életben maradjon, míg a nagyobb csak profitál belőle hosszútávon.
-
Joshi
titán
válasz
BloodDrunker #4 üzenetére
Az aszinkron compute az AMD-sek kapaszkodója.
Nem biztos hogy meglepődnék azon, ha az NV ezt is megoldaná valahogy. Ha esetleg nem lehet programozással megoldani, akkor megoldja a DX12-es játékok késleltetésével.
-
AAAgold
senior tag
válasz
BloodDrunker #4 üzenetére
na igen, ez a másik fele a történetnek
-
BloodDrunker
csendes tag
Hiába tervezett előre az AMD és "Talán most be jött neki" ha a Dx12 játékok kb 2év múlva jönnek és jelenleg ott tartunk a hírek szerint,hogy semmivel nem gyorsabb a dx12....
Amire meg kijönnének a játékok arra meg az Nvidia frissíti a kártyákat aztán ugyanott vagyunk mint most,hogy az AMD a jővőre tervezett,a jelenben meg elveszik.Ha akkora gáz lenne az Nvidia Dx12 alatt már léptek volna valamit,nem hülyék ülnek ott,hogy esetleg veszítsenek a profitból.
-
flashpointer
őstag
Mi van ma hogy így beindult a kampány?
-
Joshi
titán
Most már tényleg kíváncsi leszek egy abszolút DX12-es játékban nyújtott teljesítményre az NV-től. Másról se szól a DX12, mint arról hogy mennyire sz@rul megy az NV-ken.
-
AAAgold
senior tag
hmm, mintha az NV kártyákat nem készítették volna fel a jövőre annyira... bár üzleti szempontból érthető lehet valahol, mivel talán pont ezért kedvezőbb tulajdonságokat és jobb teljesítményt tudtak elérni a jelenlegi játékoknál...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Gyúrósok ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Hobby rádiós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- LED világítás a lakásban
- CPU léghűtés kibeszélő
- További aktív témák...
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 11 2024 1TB WiFi + Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- DELL T40 EMC Szerver
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest