- Honor 400 Pro - gép a képben
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Légies iPhone halvány színei
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Lacy85>
addikt
Köszi mindkettőtöknek, közben már megtaláltam.
Egy minimálisan visszavettem a feszültséget, valamint belőttem 60FPS-re a Chill-t minden játéknál.
PUBG-t, Apex Legends-et néztem meg. 1080p High-on a betonstabil 60FPS mindkét játéknál megvan, a VGA fogyasztása pedig így durván 100-120W között ugrál.
Így nem kell a Vsync sem, a FreeSync pedig gyönyörűen teszi a dolgát.
Szóval azt hiszem tökéletes. -
paprobert
őstag
válasz
<Lacy85> #429 üzenetére
A Radeon Software-en belül a Wattman szekció szolgál erre. A globális beállítások minden játékra, a játékprofilok értelemszerűen 1-1 játékra vonatkoznak. Így pl. tudod hatékonyan járatni mindenhol a rendszert, de ha csak egy játékban pont hiányzik az utolsó 5 fps, akkor ott tudod a kakaót adni neki automatikusan.
(#430) gbors Én az AMD helyében default ON-ra raknám, a marketingben meg lehetne villogni a nagy számokkal, ahogy eddig is tették.
-
xeon forever
addikt
Gondolom ilyenek vannak sorba kötve...
https://m.youtube.com/watch?v=onqW87Ge0c0 -
paprobert
őstag
Úgy hozta a sors, hogy én is egy Polaris alapú kártya tulajdonosa lettem.
-A terhelés alatti feszültségértékek optimalizálását nagyon tudom javasolni. Csupán 90 mV lefaragása, a csúcs 230W-ról csúcs 190W-ra hozta le a gép fogyasztását játék közben.
-A Radeon Chill is remekül működik, attól függően hogy mennyivel voltál eredetileg 60 fps fölött, és hova állítod a min-max értéket, további 20-60W-ot csíp le az energiaigényből.
Vicces, de érdemes a Chillt bekapcsolni akár V-sync mellett is, mert úgy tapasztaltam, bárhova állítja az ember, az áramfogyasztásra gyakorolt pozitív hatását kifejti.Így közvetlenül 61 fps fölé állított Chill-lel, alulfeszelve, játéktól függően 110-170 W teljes fogyasztást sikerült elérnem. A ventillátor fordulatszám 1800-2000-ről 1300-1500-ra, a hőmérséklet 75 fokról 61 fokra csökkent, sokkal csendesebb lett az egész. Ezekkel az optimalizálásokkal a lecserélt Nvidia kártyám már látótávolságba került, amellyel csúcsra járatva 140-150W körül állt meg a mérő.
Megmondom őszintén, eleinte volt bennem kétség hogy mit fogok tapasztalni újra a vörös oldalon, de az egyértelmű architekturális hátrányt valamelyest tudják kompenzálni szoftverben, és ez sokat javít a gyakorlati felhasználói élményen.
-
Mikki96
csendes tag
Hát, az oké hogy a Bridgek még mindig egy jó kis platform, építettem ismerősöknek már jópár gépet 1155 alapra. De az átlagember számára riasztó a 6plusz év valamint az uprage path és a DDR4 miatt inkább venne újat. Azért a több mag alacsonyabb fogyasztás meggyőző a Ryzennél, egyre inkább látszik a 4 feletti mag előnye.
-
<Lacy85>
addikt
Nem tudom mennyi lesz, de egy jó ideig nem is fog érdekelni szerintem.
PC-n úgyis csak koca gamer vagyok. A legtöbb AAA játékot PS4 Pro-n tolom. Most mind a 2 asztalit rendbe tettem, hogy egy darabig rá se kelljen nézni egyikre sem.
i7 6700 + rx 580, a srácoké meg i5 3470 + 1050Ti. Fortnite, Cs:Go, meg hasonló játékokhoz nekik is tökéletes lesz egy időre. Nagyjából ilyesmikkel tolják. Náluk 2GB-os GTX 760 volt. Azt meg bedobozoltam. -
Chaser
legenda
válasz
<Lacy85> #420 üzenetére
Itt tenyleg csak az a kerdes, ki mennyit hasznalja
Ha nem tevedek nagyot, 1060 areses lassan ildomos lesz, 2060-akat jo aron adjak, igy a 1160-akat is ildomos lesz ha azt akarjak vegyek, de akkor csokkenteni kell eloto gen arat
Jelenleg tenyleg ebben a szegmensben amd fele huz a merleg -
<Lacy85>
addikt
Villanyszámla évi + 2-3 ezer, a vga viszont durván 20-30 ezerrel olcsóbb, mint a 6GB-os 1060.
Ha a 3GB-osat nézem, akkor is simán van 10-15 ezer, de azt már nem venném meg. Minimum 4GB.
Szóval annyira azért nem rossz biznisz.
A táp 600W-os, szóval bírja, a ház meg Zalman, 3 ventivel. Szóval a szellőzés sem gond. -
Chaser
legenda
load, "1050ti átlag 60-65w" - > fajtánként eltérően, mert annyi oocééééé verzió van belőlük, de tápcsati nélküliek is vannak, az meg 75w max lehetne, sok mérést néztem, 60-65w-on tanyázik a legtöbb load
lehet ez félreérthető volt
az meg persze igaz, h rossz ár/értékű kártya már, amikor 45-ért is lehetett kapni az más volt -
jokeph
nagyúr
1060 6 GB-hoz mérve az RX 580 teljesítményben kb. egál, fogyasztásban meg kb 60W-al több, feltételezvén, hogy a VGA végig nyél 100%-on teljesít játék közben (és nincs bekalibrálva, illetve OC sincsen), akkor mondjuk éves szinten! úgy kemény 2 ezer ft-al fog többet kérni (40 ft/kwh-val számolva), azaz 2 év alatt durván 4 ezerrel.... ez azt hiszem bőségesen a megéri kategória...
A GTX 1050ti nagyon max. a megjelenés utáni nagyon akciós árát érte meg, azóta az egyik legrosszabb érték/teljesítmény arányú VGA a piacon.
Játéknál ez szerintem az emlírésre se méltó differencia.
A szenesre húzott X58-as konfigom, na az már más katetgória, azt pl. nem használom napi szintű gépnek, idle-ben is bekéri a 100W-ot, játék közben meg úgy 200W körül vesz fel (RX 550 VGA-val, ami tudvalévőleg nem kér többet 50W-nál 100%-on sem).
-
Chaser
legenda
válasz
<Lacy85> #411 üzenetére
a villanyt meg a jóisten' fizeti gondolom
napi 2 óra játékkal is két év alatt legalább 7e ft-tal több a villanyszámla mint 1050ti-vel, 1060-nal ami drágább teljesítmény kb ua., fogyasztása annak már több, de még mindig jóval 580 alatt van, ha napi több óra játék van lehet megvéelkor olcsóbb az rx, de hosszútávon pont drágább lesz, én azért ezekkel is folalkozom
-
-
<Lacy85>
addikt
Egész jó kis teszt lett.
Én is most vagyok monitor + vga csere előtt, és elnézve a jelenlegi kínálatot, nem kérdés, hogy AMD-re esett a választás.
62 ezerért van újan 4GB-os RX 580. Ennyiből nagyjából 1050Ti-t lehet kapni.
A monitor meg kemény 52 ezer volt hozzá. 27" FHD FreeSync IPS.Szóval ezen az árszinten kb. verhetetlen. Eddig kb. soha nem voltak AMD cuccaim, de most nagyon megérett a zöld oldal a kukázásra. A 1050Ti meg jó lesz a srácoknak.
-
Gyuri27
félisten
Az amd nem tudom pénzel-e vagy sem.
Azt tudom, hogy ők népszerű gamékhez ha igény és lehetőség van rá küldenek egy kis csapatot gamét reszelni. Meg ők maguk is reszelnek adott gaméhez az adrenalinba (így fordul elő 10-15% javulás sokszor).
Tudom, hogy sok idő eltelt. De nyilván az intel miatt is nem nagyon volt értelme rendesen több magra programozni.
Most, hogy a zintel is sok sok magot eröltet más a baba fekvése.
Az meg a gémerek igénytelensége, hogy hajlandóak olyan gamékkal tolni ami 1-2 magot használ.
Na de reménykedjünk, hogy eljön a kánaán. Vissza térnek a régi idők amikor számított a gamében található érték, a hangulat stb-stb. nem csak a csicsa meg az epic, legendary lootok. -
siti
őstag
https://prohardver.hu/teszt/az_intel_visszavag_megerkezett_a_core_2/bevezeto.html
itt írtak erről, hogy ugye nem lehet egekbe hajtani az órajelet, több szál, ez a jövő, 1,8ghz-ről indítottak, mikor a p4 már bőven benne volt a 3ghz-ben. Mindenki oda volt meg vissza, meg közben semmi nem használta a több szálat. Azóta eltelt 13 év, a barátok köztben már 64 magos prociról beszéltek, és mégse fut a counter strike több szálon. Majd a hardware gyártók elkezdték pénzelni a fejlesztőket, hogy az ő cuccukra optimalizáljanak. Innentől kezdve, van amihez amd, van amihez intel, van amihez meg nintendo kell. a többi hit kérdése
-
TheFeni
csendes tag
Régen AMD-s voltam, de aztán a játékok miatt INTEL-re váltottam. De most 2 hónapja újra visszaváltottam AMD-re és nem csalódtam benne! Jó áron vannak, sok maggal/szállal. Meg most elkezdtek a játék teljesítményre is rámenni.
-
jokeph
nagyúr
Nekem jó tapasztalataim vannak az egészen öreg alaplapokkal is.... mondju azért azt hozzáteszem, hogy nagyon megválogatom milyen lapot veszek meg egyáltalán (előtte azért utánnanézek az adott típusnak, ha nem ismerek az esetleges széria és egyéb hibáit), meg persze az se mindegy hogy kitől veszi az ember...
Sok remek lapot sikerült az évek során beszereznem, s462/478-tól egészen s1151-ig,mind AMD, mind Intel fronton.
A tanulópénzt persze én is leraktam, nem nevezem meg melyik online piactéren (volt 3 AMD-s, és 4 Inteles lap, ahol nem stimmelt a hirdetésben megjelölt állapot és működési készség a valósággal), itt a PH!-n még ilyenbe nem sikerült belefutnom. Még....
-
jokeph
nagyúr
körültekintően kell választani, ki lehet fogni a tutit mindenből.
egy kategória van, amiből nem ragaszkodok a gar. nélküli használtbül, az pedig a VGA.
Relatív a legdrágább komponens, és a legtöbb baj ezekkel adódhat/adódik.
Úgyhogy VGA-ból mindig csak újat, vagy újszerűt veszek.
CPU, ram, alaplap (típustól függően) többnyire nem problémás.
-
Chaser
legenda
vannak akik megveszik beteg áron is, mondjuk az ő bajuk
értem, mért hoztad fel, de lényegi értelme azért nincs sztem, mert ahogy mondod újnál ott a gar, mondjuk garantált 3 évig tudod használni, használtnál meg ez bizonytalan, lehet 10 év is - ahogy az újnál is -, de lehet 2 hónap is - ahogy az újnál is, csak azt cserélik - -
-
Chaser
legenda
ááááá, az alaplap legalább 15e ft, nézz szét aprón, elmebeteg árakon próbálják nyomni az ilyet ( :
új meg használt alma-körte, használt po nt addig jó és kifizetődő, amíg meg nem halja magát, mert valakinél elmegy egy lap 10 évet is, valakinél meg azt mondja pár hét után h kakukk ( : -
Ha már ennyi szó volt a cserék anyagi vonzatairól, visszanéztem, hogy mi lett volna, ha a 2011-ben vett 2500k-t megtartom, és 7.5 évesen akkor adom el, mint a valóságban a 6100-at.
CPU: feltételezve, hogy most a 2500k-ért kapnék 10e FT-ot, 20e FT pluszban vagyok a csereberével.
Alaplap: a 7.5 éves Giga P67 DS3 alaplap piaci értéke gyanúm szerint jelenleg 0 FT. Ha így számolom, akkor az alaplapok cseréjével pont ugyanoda jövök ki, mintha maradt volna a P67.Tehát akkor a folyamatos csere értékelése:
Előnyök:
- A pénzügyi egyenleg +20e
- Folyamatos garancia - nincs az a kockázat, hogy a P67 + i5-2500k nem húzza ki a 7.5 évet
- Alaplap funkcionalitás terén egy nagyobb (P67 -> B75), majd egy kisebb előrelépés (B75 -> H110)Hátrányok:
- 2-3 évente kb. 6-8 óra munka az utánajárással (vétel és eladás) és a szereléssel
- CPU teljesítményben visszalépés a 2500k után (ez nekem nem volt gond, de objektívan elsősorban ebből jön a fenti pozitív egyenleg)Ezek alapján szerintem mindenki el tudja dönteni magának, hogy a saját preferenciái szerint van-e értelme cserélni (ha nem kell az extra kraft), vagy érdemesebb megvárni, amíg kirohad az ember alól a cucc.
-
válasz
Roland861010 #384 üzenetére
-
Chaser
legenda
válasz
Roland861010 #386 üzenetére
akkor fizetős ha user error, de lehet defektes valami, pl a vga, és azért nem megy fel a driver, akkor majd garizzák
-
siti
őstag
A garanciával nem tudok vitatkozni. Sokáig én is ragaszkodtam hozzá, igyekeztem félidőben cserélni mindent, majd hagytam az egészet. Családi fotók több helyen lementve, a gép meg koppkopp 6 éve teszi a dolgát, egy monitor csere és egy tápegység szállt csak el eddig, az i3 meg teszi a dolgát lelkesen.
-
Gyuri27
félisten
válasz
Roland861010 #384 üzenetére
Mobil procihoz csak a noti gyártó drivere jó (jelen esetben az aceré).
Vagy guggliz rá a tipus számra vagy acer support -
Roland861010
veterán
Sziasztok
Tudom nem vág ide teljesen de hátha.
Van egy mobil Ryzen5, Vega 8-al.
Az istenért nem tudom fel rakni a driverét.
Az eszközkezelő úgy látja oké a Windows update is, a AMD honlapjáról le töltött driver nem ismeri fel, az Acer honlapjáról le töltött se ismeri fel. -
janos666
nagyúr
Ez az AA vs. felbontás témát úgy szoktam nézni, hogy a legjobb anti-aliasing a super-sampling, aminek a lényege a felbontás növelése. A natív 4k kép kicsit élesebb, részletgazdagabb hatású is, miközben közel ugyan annyit csökkent az aliasing-on is, mint a 4k->2k resampling-AA 2k kijelzőn nézve. A resampling csak annyival simább, amennyivel az egész kép lágyabb a feldolgozás miatt (tehát kb. az a hatás kicsitben, mint az a post-process AA, ami csak maszatol mindent, éleket és textúrákat is egyformán). Hasonlóan hatékony az, mikor a szemedben folyik össze a sok apró kis recés pixel egy vonallá (ha nem ülsz nagyon közel, vagy nincs hatalmas méretű 4k kijelződ), mint ha egy szoftver resample algo csinálja a csodát.
Nekem Ultraaa!%!! mániám nincs, de szeretnék 4k120-at "optimális" beállításokkal (a sweet-spot, ahol még relatívan többet szépül, mint lassul a játék, ahogy haladsz felfelé a lépcsőkkel).
---
Kicsit az íráshoz közelebbi témában: Első ránézésre nagyon kellemesen túlteljesíti eddig a Ryzen 2500U noti az elvárásaim. Lehet, hogy csak amiatt, mert friss, üres Windows, és az előző notim ótvar lassú (bulldozer), de érzésre mintha ez lenne most a környezetemben a leginkább "válaszkész" gép. Határozottan fürgébbnek tűnik, mint a húgom Haswell-es notija (bár ~5 éves Windows install teleszemetelve, és csak 2/4, nem 4/8 mag/szál), de még az asztali gépemmel (i5-8600K) is felveszi a versenyt, ha olyan egyszerű dolgokat nézek, hogy boot idő, kis progik betöltési ideje (mennyire érzem a várakozást, ha kattintok), mennyire lassul (avagy nem lassul) le az egész "kezelési élmény", mikor dolgozik valami a háttérben.
Szinte kedvem támadt Ryzen-re cserélni az i5-8600K asztali gépem is. Bár lehet, hogy csak annyit kéne tennem, hogy az újra dobogóra kerülhessen, hogy kikapcsolom a spectre/meltdown védelmeket (annak idején a legelső javítási verziókkal abszolút éreztem, ahogy belassult a 8600K, szinte egymagosnak érződött, lefojtották a háttérfolyamatok, és később ez ezerszer jobb lett, de már nem tudom megítélni holt tart ma, mert sohasem mentem vissza összehasonlítgatni az on/off állapotot). Noha a Ryzen notin se piszkáltam ezeket (és azért mégiscsak mérvadóbb így a dolog).
-
Chaser
legenda
elvileg v gyakorlatilag is?
gbors
ez így ebben a formában nem jelzi, h évszámról lenne szó - attól független, h nyilván tudjuk -
névelő és pont nélkül helyes - 2018 végén, 2018 őszén, tavaszán, stb..egyértelmű -, meg pár verzióban amit mondtam, ahogy volt, és ahogy van, úgy viszont nem, feltúrhatsz sok mindent, ez nem fog változni
speciális, mert alapesetben minden számot betűvel kell(ene/ írni, kivéve az évszámokat, amiknek dátumban is sok formája lehet
lehet más szemét nem báncsa', az enyémet igen ( : -
-
-
A célfüggvény az volt, hogy új legyen a platform, a garancia miatt. Ennek tükrében teljesen megalapozottnak érzem az "AMD wins" mondást, mert újan Intelt csak sokkal drágábban tudtam volna venni.
Az i3 megtartása képben volt, de pont a kényelem miatt, nem pedig anyagilag. 3 év múlva ugyanis az i3 + H110 kombó szinte semmit nem fog érni, az is kérdés lesz, hogy egyáltalán el lehet-e adni. A jelen páros árát nyilván nem tudom előre, de abban biztos vagyok, hogy több lesz az előnye, mint 10e FT, amibe ez a csere került. Ehhez jön pluszban a garancia, hátrányként pedig a vásárlás + szerelés időigénye, valamint a magasabb idle fogyasztás - a sebességkülönbség valóban elhanyagolható. Ezekből a tényezőkből mindenki le tudja vonni magának, hogy neki megérte volna-e - nekem a saját szempontjaim szerint teljes mértékben.
-
Chaser
legenda
a pwm jelenség bántja a szemed, a megoldás:
monitorból pwm free, notebookban is van, értelmes tesztoldalak már erre is tesztelnek
ledekből meg magában minőségi nem elég sajnos, philips termékekkel a legkisebb a mellényúlás esélye, ők már feltüntették az oldalukon ezt a jelenséget, pár éve szajkózom, sajnos igaz voltha villogás mentes eszközöket használsz akkor nincs gond
-
siti
őstag
Két észrevétel:
Ha költségek miatt volt amd platform a képben, akkor az alaplap+proci páros maradhatott volna és az i3&ati-hoz képest már nem látom azt az előre lépést, ami annyira egyértelmű “amd win” kijelentést alátámasztaná a végén. A +3-4% amit a win10 alatt hozott, két alaplap és os cserével, hát véleményes.
Másik: régen milyen jó volt, hogy 25-30fps körül már ment minden szépen. Persze idővel szépültek az emlékek, vissza gondolva a 320x200-as doomra -
janos666
nagyúr
Hasznos, hogy kifejtetted, de röviden én is ezt írtam:
"kikapcsol (vagy legalább is rosszul működik)"Ha direkt csak oldalazva sétálok a billentyűzettel (de ugyan ez lenne mondjuk akkor is ha konzol kontrollerrel forgatnám és tolgatnám a kamerát egér helyett), és egy pontra bámulok a képernyőn (pl. célkereszt, vagy akár csak minimap), akkor idegtépő tud lenni a szaggatás/akadozás is (mint ha kalapálnának a fejem mellett).
Viszont ha szabadon rohangálok, és az egeret "rángatom" (simítás/gyorsítás és hasonlók nélkül, magas szenzor DPI-vel), illetve a szemem is többet mozog (pl. követ néha mozgó tárgyat, feliratot, esetleg felváltva felnézek a virtuális horizontra, majd lebámulok a virtuális orrom alá, minimap, oda-vissza), akkor alig zavar a darabosság, amit pl. a FastSync-el csinál 45fps-el 60Hz-en egy kiegyensúlyozottan ütemező játékmotorral (persze el tudnám fogadni a jobbat, némi pénzt is megérne, de tudok nélküle élni és nem tudnék ilyesmi problémák miatt lemondani a pl. a kvázi végtelen kontrasztarányról és viszonylag homogén, "hálóréteg mentes" képről, amit a PDP vagy OLED tud).
Az alacsony fps (durván <100, de ez nyilván mozgási sebesség függő is) s-n-h perzisztencia csóvázása viszont szerintem a legrosszabb, főleg ha még ott van mellé valami LCD válaszidő fátyol is (vagy overdrive hiba). (Ez olyan érzés, mint egy számomra nemkívánatos tudatmódosító szer vizuális világa, "olvad az agy", folyik az olajfesték a műanyagvásznon + LCD esetén még extra szintetikus kosz is ott ólálkodik, mint ha nem lenne jól összvkeverve a festék a palettán). És ha nem elég a pszicho mizéria része, már az is egy vicc, hogy séta közben meg kell állnom elolvasni a feliratokat, mert mözgás közben egybefolynak a betűk (amiket egy PDP-n kétszer olyan gyorsan kétszer messzebbről elolvasnák gond nélkül annyi fps mellett, mint s-n-h LCD-n).
Bár nyilván erre is igaz, hogy akkor zavaróbb, ha követi a szem a mozgó képelemet. Ha a képernyő egy pontjára meredek, akkor nem annyira durva (legalább is maga a perzisztencia, az overshot és hasonló LCD nyalánkságok akkor is látszódnak [ha jól emlékszem, ez a kicsit "idegen színű" folt a mozgó él körül, de most lehet hogy összekeverem az emléket]). -
Daelion
őstag
válasz
Csupingo #363 üzenetére
Az,hogy nem pontosak ezek a szoftverek az biztos de valamennyire meg lehet ítélni a dolgokat.
Nálam az RX 570 ha 100% gyárilag futtatom és hagyom zabálni amennyit akar akkor ment fel 130+ fölé és ezt már a táp ventim hangján is hallottam 'tudom cserélni kéne de na
'.
Most,hogy alul van feszelve 950Mv-ra 1150 gyáriról lefaragott ~30-40 wattot ami akárhonnan is de eltűnt mert a táp venti is csöndesebb így 'kevesebb terhelés ugye'.
+20% power limit is be van állítva Wattman-ba mert máshogy nincs meg a stabil 1244 boost órajel,nekem így jött ki ez a ~90-100 watt fogyasztás csak a GPU-n.
Chillt nem használok.
Konnektori fogyasztást meg nem tudok most mérni mert megadta magát a fogyasztásmérőm.
#366) KAMELOT
Háztartásba itt nálam számít a fogyasztása a dolgoknak,így is elég szép összegeket fizetünk havonta.
Gamelni kb 1-3 órát szoktam naponta,hétvégén néha több ha megfog valami játék.
Azon kívül meg csak netezek+filmezek a gépen. -
KAMELOT
titán
Nem tudom ez a pár Watt fogyasztás, hogyan járul hozzá a villanyszámlához, de ne felejtsük el, hogy a kártya csak játék közben használ fel ennyit. Gondolom itt senki nem játszik 24/7-ben.
Amikor egész hónapban játszottam ilyen napi 8 órákat a 980Ti SLI-vel akkor is a villany számlám nem volt több mint 25euro. -
Én meg azt nem tudom, hogy a 80-90W hogyan jött ki - chill nélkül csak masszívan 100% alatti kihasználtsággal képzelhető el. A 120-130W becslés az Intel CPU-val végzett konnektoros mérés alapján született - miután a kártya a GPU-ról 100-110W-ot reportol (AfterBurner vagy Radeon overlay), a VRAM-mal kiegészítve jónak is tűnik.
-
Csupingo
veterán
Szerintem amit pl. a gpu-z, vagy egyéb program kiír a gpu fogyasztásnál, az olyan messze van a valóságtól, mint a makk*m Jeruzsálemtől. Pár tesztoldalon, ahol mérik csak a kártya teljes fogyasztását is (konkrétan rx 570 pulse változat), rx 570-nél 167 W-ot láttam, ha jól emlékszem.
Kerestem is egyet, gyorsan.
-
mark004
csendes tag
Érdekes cikk. "ha az RX 570 80-90 wattot fogyasztana 120-130 watt helyett, azzal pont semmivel nem lennék előrébb." Nekem az RX 570 Witcher 3 - full beállítások alatt, pont 80-90 Watt között fogyaszt. Nem tudom , hogy az a 120-130 hogyan jött ki.
-
#00137984
törölt tag
Unigne Tropics benchmark tengerparti homok jelenete kapott ilyen villogásra renderelt képmozgást. Ezt a videó aránylag jól szemlélteti [link] , de élőben futattva még Flicker-Free tesztelésre sem rossz ez a program...
A jelenség az Asus monitoron erőssen zavaró volt, amig a Samsung monitoron már alig volt látható.
-
kolopele
nagyúr
Volt, hogy rákötöttem a PC - t a 77" - os OLED - re, de valahogy nem voltam vele kibékülve, nem arra találták ki (szerintem). Konzolozni, filmet nézni jó rajta, PC - re meg ott a monitor, én így vagyok vele. Az optimalizálási hibákkal meg valóban nem tudunk mit kezdeni, bár ha erős a gép kompenzálja valamelyest a hibákat, akár a g-sync, persze csodákra egyik sem képes. Egyik legjobb példa a Mafia 3, ami ugyanolyan rosszul futott szinten lowon is mint highon, miközben a grafika mit sem változott. Szerencsére azért vannak igényesen megírt játékok is (pl. Witcher 3), amelyek gyönyörűen futnak magas felbontás mellett egy erős masinán. Én kizárólag single játszom, szóval nekem nem kell több soha mint 60 fps.
-
sb
veterán
válasz
kolopele #338 üzenetére
Ez tök szubjektív dolog. Anno mikor még érdekelt ez a rész akkor az R9700 korát éltük mint csúcskártya.
AA+AF-fel kb. ég és föld volt a látvány az akkori low res monitorokon. De igazából nem is a felbontás miatt.
Mozgásban még többet jelentett és ez most is így van szvsz.Gyk: én pl. (ha játszanék) lazán játszanék FHD-ban AA-val, nem feltétlen 4K-ban.
Főleg nagy kijelzőn, legyen 55". Szerintem ez többet jelenthet látványban és élményben mint a felbontás. Ha viszont mondjuk 2m-ről játszol nem hiszem, hogy szükség van 4k-ra. Gyanítom egy ilyen felállásban többen látnák nagyobbnak a különbséget élményben ahhoz képest ha mondjuk 24-27"-on játszanak mintsem 4k-ra váltunk 55"-on.Szóval ez tök relatív...
És akkor nem beszéltünk arról ahonnan az egész indult. Az fps/multi huszárok szoktak fps, mikrolag, input lag szempontból kimaxolni játékélményt. És emellé a legritkábban felbontásra és Ultra beállításra... inkább veszik low-ra. 4K ultrások meg ritkán kívánnak kompromisszummentes 200Hz-et.
Persze ha a kettő összeér az nagyon rossz. És nemcsak anyagilag hanem ott érünk el oda amit írtam: sajnos lesznek f*s portok meg egyebek amikhez a világ vasa sem elég. Egyszerűen mert szar.
Aztán lehet sírni... miközben meg a másik játék lehet, hogy fele hw-n elfut 4K-n. A harmadik user meg ultráról visszavéve high-ra ötödárú kártyával is elvan. A negyedik meg csak félárú kártyával, high-on de legalább 150 fps-sel.
És mindenki megkapta azt amire vágyik... a mindexnmaxos meg sajnos már csak a nagy számok törvénye szerint sem kap soha 100%-ot.Az informatika bonyolult dolog, ez ilyen.
-
kisza25
félisten
Pedig nagyon rossz a szemem, és az mellett, hogy mínuszos cilinderes is, nem tudom, hogy ez miatt, vagy a szemüveg, vagy annak csiszolása teszi, de elég sok monitoron látom ezt a csíkozást, főleg notikon, de rosszabb TN paneleknél is
Amúgy a led égőket sem bírom, nekem vibráló hatást kelt, bántja a szemem a fénye -
Carlas
senior tag
hat a tearing a kepfrissitéstől van ha a vga többet küld a monitorra mint amit az tud. Nem értem konkrétan mi az ami gondot okoz nalad. nalam egy monitoron sem volt baj max a tearing. 60hz-es monitoron sem ugy hogy több száz fps-em volt is csak tearing gond volt. Filmeknél meg tuti nem láthatsz ilyet érthető okokból.
A flicker az más. VA paneleknél gyakoribb, ott látni villogást de az más miatt van, ez nem képrissítés miatt van hanem a fényerőszabályzás miatt ha az nem okés
-
kisza25
félisten
Nem a kép törésről beszélek, hanem a kép frissítésről
Amúgy freesyncet használok
Zsébernardo: az lesz az, egy dell 2414h monitort vissza kellett küldenem, mert folytak tőle a könnyeim, fájt a szemem és a fejem, pedig állítólag nem PWM-es.
Bárhova állítottam a fényerőt a jelenség megvolt, -
#00137984
törölt tag
Nem tudom melyikre gondoltál, mert szerintem a VSync képtőrés egy másféle képhiba. Flicker (villogás) hatás. Egy picit mindig érzékeny volt a látásom erre, és a régi Asus monitoron még nem volt Flicker-Free támogatás. Ez a villogás csak igen ritka helyzetben történhet meg az LCD kijelzőn. A képinformáció és a mozgás íránya, a sebessége alapján észlelhető. Ha sok esetben látod és zavaró neked, akkor az a monitor ilyen.
-
Carlas
senior tag
Kapcsolj V-syncet ami szar vagy vegyel nagyobb HZ-es monitort, vagy lockold az fpst ha támogatja a game, vagy ott a Freesync ami már nvidiaval is tökéletes /nálam pl hibátlanul megy/ és nincs csík
Tv-nél és nem monitornál - Filmeknél ez a veszély érthető okoból nem fenyegethet senkit hogy csíkoz.
-
nexplo
őstag
Már bocsánat de hány HZ-en pislogsz?
(#343) Zsébernardo Én nem tudom hogy mit hol láttam szebbnek de az tuti hogy ez a tv amikor megjelent EISA díjas volt és tényleg csodaszép képe volt. 600Hz és passzív 3D van benne. Nem is tudom hány éves lehet olyan 6ra tippelem de mai napig az igényeimet bőven túlszárnyalja. Jöhet mindenféle marketing maszlag de ha bemegyek egy multihoz ahol van tv részleg akkor csak a legújabb 4-8k tv-ket a tökéletes demójukon látom szebbnek. Ez ami szörnyű. Már rég fejlődni kellett volna ennyi idő elteltével. Vagy legalább hasonló minőséget adni belépő szinten már... de nem így van
-
#00137984
törölt tag
válasz
kolopele #344 üzenetére
LCD monitorok képpontvezérlése miatt igazat tudok adni. Viszont a mozgásmegjelenités miatt a nagyobb képfrissitések a képinformációt jobban kivehetően megjelenitik (a focilabdás példa). Játékban ez néha a fegyverek viselkedésére is kihatással van, pedig a játékfejlesztők az ilyen hibákat nem engedhetnék meg.
-
kolopele
nagyúr
válasz
#00137984 #339 üzenetére
Ennek a Hz mizériának igazából a képcsöves tévék esetében volt komoly létjogosultsága, ott az 50 Hz után megváltás volt a 100, eltűnt a villogás, vibrálás. Még emlékszem amikor majd 400 ezerért megvettem életem első Panasonic 72 cm - es készülékét, hány éve is már?
Már az LCD - knél sem volt nagy jelentősége hogy 50 vagy 100 Hz - es volt az adott tv, a technológiából kifolyólag már messze nem ez számított, az 50 Hz - esen sem láttál villódzást.
Az, hogy ráírnak minél nagyobb számokat a tévékre leginkább arra jó hogy az átlag felhasználó azt vegye meg, mert ugye akkor neki lesz több száz Hz - es tévéje, ami ezáltal sokkal szebb képet fog adni, nem mellesleg jó drágán is lehet árulni. Lassan elkészülök a 77" - os 4K OLED tesztemmel, ami bizony messze nem 600 Hz - es még sincs rossz képe, az ívelt forma meg szerintem egyenesen lenyűgöző, bár erről megoszlanak a vélemények, de a legtöbben szerintem akik szidják még nem is láttak olyat. -
Carlas
senior tag
Nekem a 1080ti + i7-8700 - 1440p - 144hz ips monitoron megy. minden jatek bőven 60fps felett megy. a legtobb kihajtja a 120-144fpst is, rengeteg multival tolom / pl anthem ultran 80-150fps között ment/ . Szóval nem igazán értem hogy ezt miért írod mert 1440p-re több mint hibátlan a 1080ti....
-
#00137984
törölt tag
Ne zavarjon a hiánya, mert alig észlelhető ezen a szinten a változás. 144Hz tökéletesen jó látványt nyújt gyors mozgásmegjelenités közben a játékokban vagy filmnézés közben. Nekem a 100Hz képfrissités már megfelelő, és a PC-m ezt ki tudja szolgálni a legtöbb helyzetben.
600Hz inkább a számháború áldozata, mert az elektronika része talán képes lehet ezt a vezérlést teljesiteni (képkocka beszúrásokkal), de a kijelző panelek meghajtása 600Hz képfrissitésen szerintem nem megoldható. Esetleg ha ebben tévednék, akkor a változtatás jogát fenntartom...
-
kolopele
nagyúr
Ugyan kenwood anno engem is ignorált, de abban egyet kell értsek vele hogy 4K 60 fps ultra lenne az igazi látvány és játszhatóság terén single játékokban (a 144HZ - et hanyagoljuk 4K esetében egy jó ideig még). Nekem az 1080 Ti az újabb játékok esetében már csak a g-sync miatt tudta élvezhetővé varázsolni olykor még high beállítások mellett is a játékok egy részét, ami azért még így is szebb mint ultrán FHD mellett. Holnap megjön a samsung ramos 2080 Ti - m, majd megírom mire lesz képes (RTX off lesz, az már most biztos).
-
#00137984
törölt tag
Tipikus monitor használati helyzet nálam a 100Hz, Low input lag ON, a legalacsonyabb válaszidő. Nvidia driverben az Adaptiv Sync beállitás kijelőlve. FreeSync elméletileg nem képes ennyire alacsony válaszidőkre. Nálam filmnézés és játék közben egyaránt használható és látványban jobb élmény, mint a FullHD/60Hz használat. Szemre a 120-144 Hz képfrissités még érezhető, viszont a 165Hz csak az erre fogékony játékosoknak jelent további fejlődést. Játékban az alacsonyabb képfrissités és nagyobb válaszidő a fegyverek viselkedésére negativ hatást gyakorol, vagyis rontja a találat pontosságát (a tűzerőt...?!). Interneten találtam magyar cikkezést, nem én találtam ki...
-
sb
veterán
Nem volt valótlan. Te vetíted rá, hogy mindennek mennie kell rajta, 110%-ban de ezt:
1. Rajtad kívül senki nem állította. (Szóval nem arról van szó, hogy azt adnák a szádba: ne lenne élet alatta. Van, de afelette lévő életről rajtad kívül senki nem beszélt kb.)
2. Ugyanolyan valótlan, sőt még inkább. Lásd fenti levezetés.
3. Bónuszként meg ebbe is belekötöttél.
(A csúcs a komolyabb monitor=milliós tétel kijelentésnek pl. van relevanciája és valós információtartalma egyébként? Azon kívül a fenti - szerinted félreértett - kisarkított gondolataid erősíti? Nyilván itt senkinek nem releváns, ahogy komoly szállítóeszköz is csak egy magán jet lehet amúgy...)Egy logika mentél kilyukadni (a tanács tökéletlensége) egy ugyanazon logika mentén szintén hibás állításhoz (tökéletes ajánlat kell, hogy ne legyen belőle csalódás) elég fail.
Tök mindegy. A kiinduló állítást engedjük el. Maradjunk annyiban, hogy a "jó" nem volt elég definit... egyébként így indul minden gaming vita. Ez "elég"/"jó" 1080p-re: és Pistike ezalatt azt érti, hogy single nem esik be 30 fps alá a gém... vagy esetleg csak ritkán
. Mert így végül is jó volt a krájziszra a vga, hiszen végigtolta 10 nap alatt és összesen 4x2mp-re látott 25fps-t a számlálón.
Józsika meg azt, hogy 64 fős multin 144 alá nem esik... de nem is mikrolaggol és egyenletes a frametime is, továbbá minden pixelt látott belőle a 240Hz-es monitorán. Ha 1 év alatt beesik 2x2mp-re az már a nem jó kategória.
Ezek meg jól írtad: k*va messze vannak egymástól.
Erről szólt a vita, de igazából senki nem akart erről vitázni.Az Ultra általánosítását viszont tartom, hogy statisztikailag bőven a rossz látvány/költség skálán mozog, ahogy írták.
És azt is, hogy tanácsból a fórumon 80% azért megy félre mert a max igényeket nézi, a valós igények meg nem értésével. -
kisza25
félisten
Én is próbálom megtalálni a minimum gépet amin már az adott játék jól fut, sajnos a pubg és bfv is elég gépigényes, esténként fent vagyunk TS-en és beszélgetünk közben játszunk (napi 2-3 óra)
Pubg-ba beleszaladt 1000 óra és bfv is már 100 körül van. Ez a nap végi kikapcsolódásom. Szerencsére most egész olcsón megúsztam a ryzen 1400+ 1050 ti -ről a fejlesztést -
kenwood
veterán
Nem kotok bele semmibe. Valaki leir egy valotlan allitast, en pedig cafolom.
Hanyszor irtam le, hogy okes a konfig,csak itt nem er veget a vilag?
Negyszer, otszor, hatszor ?Ehhez kepest mindenki azt cafolta meg,hogy szerintem 2080 ti sli alatt nincs is elet,amihez meg hasonlot sem irtam soha
Most erted,ha valaki egy egyszeru par soros commentbol is csak 2-3 szot tud ertelmezni,kiragadja a kontextusbol, azzal milyen erdemi vitat lehet folytatni ? -
+ KAMELOT:
Igen, írtam is lejjebb, hogy gondolkodtam az 1600X-en (a 2600 akkor még jóval többe fájt). De az egyik oldalon a +23k volt, a másikon meg a feeling, hogy jobb rendszerem van (ami hidegen hagy). Mást nem tudok odatenni, mert a legtöbb AAA játék nálam kifúj annyiban, hogy megnézem, hogy fest és hogy fut, és addig a játszástól el is megy a kedvem, annyira untatnak (jobb esetben). Téli szabadság idején nagy nehezem végigküzdöttem magam a SW Battlefront II-n, 6 óra volt 10 részletben, a végén már kifejezetten kínlódásnak éreztem - csak olyan rohadt jól nézett ki, hogy végig akartam menni rajta. Ezzel szemben a 10 éves kenyérpirítón is elfutó Opus Magnummal 50 óra felett járok - az egész proci + VGA műsor az egyébként nem olyan bőséges játékra fordítható időm 10-20%-át érinti, és csak azért foglalkozom velük egyáltalán, mert van pár indie játék, ami meglepően nagy erőforrást igényel, és mondjuk egy 750 Ti kevés lenne hozzá.
Szóval, teljesen megértem, hogy sokan miért vennétek erősebb CPU-t, de nekem egyszerűen nem kell.
(#328) sb: a fő gond az, hogy nem tudom, visszavette-e az órajelet. Azt állította, hogy igen, de azt is állította, hogy feljebb állította az órajelet, amikor OC-zni próbáltam, aztán mégsem. Meg amúgy a B450-es lapon látok fogyasztáscsökkenést, amikor visszamegy az órajel + fesz.
-
nexplo
őstag
Ezzel:
"Ha szétnézek a fórumon - ezt már régóta írom itt sajnos - én épp ezen az oldalon látok teljesen felelősségmentes ajánlatokat. Pistike bejön és TV-t akar: csak OLED. De várj, BFI nélkül az sem ér szart se... 65" alatt mit akarsz? Gaming? 240Hz: min fps 240. Átlag hangfal TV mellé? Nem kábelezed be 5.1-re a gyerekszobát is, nyomi vagy? De inkább vegyél használtan csöves erősítőt és 200k alatt ne is gondolkozz.
De csak Pistikének kell a TV-nél jobb hangszóró... Akkor sem. Halálkomoly emberek írják le, hogy nincs élet a kettő között. (nyilván van amúgy ilyen range is, de azért ne vicceljünk, hogy a pc speaker meg a high end alja között semmi. Autóban ugyanez... meg mindenben.
Kicsit fárasztó.
A titka pedig nem az igényesség mert az van nálam is. Hanem a különböző használati szintek racionális belövése, a hasznosság felismerése. Ehhez pedig a kulcs, amit gbors írt: mások igényeinek megértése és elfogadása.
Ha ez megvan abból ismerhető fel, hogy tudsz olyan - a kérdezőnek adott célra tökéletesen jó és optimális - megoldást ajánlani amit te a büdös életben nem piszkálnál meg bottal se. De nem azért mert szar, hanem mert neked másra van szükséged."Teljesen egyet értek.
-
sb
veterán
Hasonlóan jó az energiamenedzsment már mint Intel oldalon.
Vagyis max órajelen és feszen is alig több a fogyasztás idle-ben mintha visszavett frekit/órajelet látsz.
Szóval ez még nem jelent semmit. Ha visszavette az órajelet/feszt akkor szvsz működött. (Ha nem akkor meg csak simán alig eszik többet visszavétel nélkül is.)@Daelion:
Az UV-s 570-ednél ez a teljes fogyasztás vagy csak a gpu? -
sb
veterán
Semmi gond. Én végigolvastam a tieid. Kár volt.
Röviden: magas lóról hülyeségeket beszélsz.
- Van amit nem értesz és másról írsz/másra válaszolsz.
- És van amibe úgy kötsz bele, hogy szükségszerű logikai bukfenc van benne.Ha hosszabban is érdekel majd végigolvasod, mert tételesen mégiscsak érdemibb végignézni mi miért az, mint így röviden összefoglalva.
-
sb
veterán
válasz
janos666 #314 üzenetére
Őszintén, gyors mozgásban mikor és mennyi látod ezeket a különbségeket?
Nem azt mondom, hogy nincs lassú panel.
TV-m csak VA LCD volt eddig, 120Hz-es. Nekem megfelelt. Monitorban IPS után most ki akartam próbálni. AOC 75Hz-es VA: sikítva vittem vissza. Fekete képernyőn konkrétan a scrollozott téglalapokból fél centik tűntek el. A többi váltás is lasús volt, a színek is brutálisan torzultak, de talán ez volt a legszemléletesebb mikor téglalap vagy egy ember fél feje tűnik el scroll közben.Viszont ezt a mozgásfelbontás fétist erőltetettnek látom. Bevallom az alapját sem igazán értem, kissé magic-nek tűnik a leírások alapján: mivel a szem így érzékel. A világban sétálva pedig ritkán van BFI, vagyis nagyjából hold&sample módon látok egy széket is a padlón... de ez biztosan az én gondom.
Ettől függetlenül a gyakorlatban viszont gyors LCD paneleknél én már nem látok egetverő problémákat.
Pedig relatíve érzékeny vagyok a mozgásgyorsaságra, folytonosságra, lagra (az már más téma) is.OLED-nél viszont tényleg nem értem mi okozza a gondot BFI nélkül hiszen gyakorlatilag azonnali átmenetről van szó. És itt a forrás is ehhez igazítható ha játékról van szó. (24 mozit felejtsük el, az a szarból várat kategória... legyen gyors és éles miközben nincs hozzá elég információ).
A plazmára 60Hz-et írsz. Tehát 60 képed van másodperceként, ennék több infót nem kap a szemed, vagyis több mozgásfázist nem tudsz élesen látni, max ennyit. Ha az OLED-re is 60-as forrást küldesz és nem mossa szét a képet mert gyk azonnali az átmenet akkor ott hogyan láthatsz kevesebb fázist? Vagyis életlenebb képet mozgásban?
Ha gyk. 0 a képváltás ideje akkor a kettő között szükségszerűen két eset lehetséges:
1. Villog (BFI vagy plazma).
2. Ki van tartva a kép.
Viszont itt egy állóképről beszélünk. A kitartást így nem látom elméletben problémának. Akkor tudnánk előrelépni (mozgásfelbontásban, vagyis több mozgásfázis élesen megjelenítve), ha úgy csökkenne az "állókép" ideje, hogy több az fps-ünk több valós mozgásfázissal.De ha már itt tartunk, ez nekem már ágyúval verébre kategória. Nyilván játszani senki nem akar 30fps-sel, de én pl. filmet sem nézek interpoláció nélkül 10 éve. Ennek megfelelően nem a blur-ölt mozgásra szavazok, de 60fps szemmel már elég folytonos és hozzá megfelelő gyorsaságú panellel eléggé éles/kevés a blur is.
A maradékra szerintem már elmegy a blur további - főleg a fenti, nekem nem igazán valósnak tűnő - megoldások helyett.
Nyilván ha a csapból is 120fps gaming és 120fps filmek jönnének az sem lenne ellenemre, de talán ha (48)60-ig eljutunk akkor a többi már nem az a pofaleszakító igénytelenség kategória. -
sb
veterán
Igen... és a Tescoba is BMW M5-tel jársz, de csak tuningolt változattal, mert a gyári arra se jó.
Bocs, muszáj reagálnom erre a hozzáállásra.
Visszaolvastam és nem látom honnan jött a vita, azon kívül, hogy te elkezdtél másról írni mint a többiek.
Egy jogosnak tekinthető - ámde ettől még szándékosan félreértelmezett részt vélek felfedezni:
Valaki azt írta, nem eléggé definit módon, hogy 1080p-re X/Y vga/konfig "jó". Ha jól értem onnan fordítottad ki, hogy szerinted a "jó" tök mást jelet: Ultra, min 60fps (avg 90-120?)... satöbbi, satöbbi.Utána írtad, hogy teljesen más világ egy avg 60 mint egy min 60 gaming+környezet. Ebben igazad van, de így nem világos honnan jött ide.
A többit meg már belemagyarázásnak értem.
1. Volt szó High vs Ultra felállásról. Nyilván igaz, hogy effekt/feature-függő a lassulás, de azért azt lássuk már, hogy a legbonyolultabb algo-k és a legnagyobb perf. hittel járó cuccokat szokták betenni az Ultrába... tök logikus, hogy nem a low-med közé tesznek be drága megoldásokat.
Azt se nehéz belátni, hogy ezzel (meg önmagában is) valószínűleg a látvány/perf hit szarabb lesz ezeknél. Egyszerű logika. Más esetben elb*szottul skálázódó játékokat látnánk csak. Szóval nagy átlagban tök igazuk van azoknak akik - ha már általánosítani kell - akkor eszerint nézik.
2. Szó volt ezek alapján adott tanácsról.
Tanács ritkán specifikus, 99.9%-ban általánosított. Hacsak te nem olyanokat szoktál szórni, hogy X játék ezzel a 36db-os paramétersorral és 22db- hw speccel ilyen és olyan pályákon/db NPC-vel, játékossal N-M fps range-ben fog futni... Kb. hasonló szinten kérted számon az ő általánosító tanácsukat... ettől jobbat nem tudsz adni a fentiek nélkül.
Ha viszont nem így adsz tanácsot és vezetsz le valamit, akkor ugyanúgy lyukra futás. Nem tudod megmondani, hogy mivel és milyen paraméterkörnyezetben fog 100%-ra úgy tudni egy program. Feleős tanácsról írsz... mégis kinek tudsz olyan 100%-os tippet adni, aki bejön és annyit kérdez a te kritikádnak megfelelő módon, hogy MINDEN játék fusson MIN 73fps-t ULTRA-n. MINDEN.
Nem tudsz ilyen tuti tippet mondani amit elvársz a másik oldaltól nagy igényességgel.
3. Hogy miért?
a. Mert több játék van, nem 1db és nyilván máshogy futnak. Ha már erre belősz 1000%-os konfigot (nyilván nem low-ra 10 éves játékra, mert arra egyszerűbb, de talán még ott is...) akkor megemelem a kalapom.
b. Mert van szar port, pl. rakhatsz alá bármit, (mikro)laggol. Megeszi a ramot mert leakel... késvő tölti a textúrákat mert szar a kód. Összefoglalva van sw jellemző az adott játékban is amit nem tudsz hw-vel orvosolni. És egyébként ez a nehezebb része, mert brute force hw-t lehet alá pakolni bárminek de ettől semmi nem gyorsul garantálható módon hacsak nem tudod fejből az asm-re fordított kódját.
c. De menjünk távolabb: lehet, hogy a játék is jó mind. Ezen felül is van sw környezet. Egy szarabb vírusirtó vagy bármi hülyeség a háttérben és dobhatod a tuti tippet.Szóval ezen a részén kár rugózni. Ha logikailag szeretnél valamit biztosra mondani akkor egyet lehet: Hogy garantáltan nincs olyan konfig amin minden elfut maxon bárnemű legkisebb hiba nélkül.
- Innentől a két másik nézőpontotok már nem szentírás. Azt lehet mondani, hogy 90%-ban így és úgy fog futni minden(=90%) az adott konfigon. Maxon vagy kellően visszavett, pl. high körüli beállítással.
Innentől max az a kérdés, hogy melyik a biztosabb állítás. Mivel a visszavett beállításokban több a lehetőség és a fentiek alapján az Ultra feature-set logikusan teljesítményben kiegyensúlyozatlanabb is lehet átlagban, így én a high-ra szavazok.
- Az meg szerintem egyértelmű, hogy átlaguserek 99%-a ezt kérdezi és nem az ultimate konfigot keresi... a boltbamenős Ferrari mellé.Ha szétnézek a fórumon - ezt már régóta írom itt sajnos - én épp ezen az oldalon látok teljesen felelősségmentes ajánlatokat. Pistike bejön és TV-t akar: csak OLED. De várj, BFI nélkül az sem ér szart se... 65" alatt mit akarsz? Gaming? 240Hz: min fps 240. Átlag hangfal TV mellé? Nem kábelezed be 5.1-re a gyerekszobát is, nyomi vagy? De inkább vegyél használtan csöves erősítőt és 200k alatt ne is gondolkozz.
De csak Pistikének kell a TV-nél jobb hangszóró... Akkor sem. Halálkomoly emberek írják le, hogy nincs élet a kettő között. (nyilván van amúgy ilyen range is, de azért ne vicceljünk, hogy a pc speaker meg a high end alja között semmi. Autóban ugyanez... meg mindenben.
Kicsit fárasztó.
A titka pedig nem az igényesség mert az van nálam is. Hanem a különböző használati szintek racionális belövése, a hasznosság felismerése. Ehhez pedig a kulcs, amit gbors írt: mások igényeinek megértése és elfogadása.
Ha ez megvan abból ismerhető fel, hogy tudsz olyan - a kérdezőnek adott célra tökéletesen jó és optimális - megoldást ajánlani amit te a büdös életben nem piszkálnál meg bottal se. De nem azért mert szar, hanem mert neked másra van szükséged.Még egy egyszerű példa KAMELOT hsz-én keresztül:
Mondjuk ha már tényleg a ár/teljesítményre koncentráltál akkor egy picit erősebb procit vettem volna pl. Ryzen 5 2600 beléraktam volna és akkor tényleg egy jó géped van hosszú távra.Ha nem használja ki a 2600-at akkor kb. ugyanazt a teljesítményt kapja mint 1200-al, hiába erősebb jóval papíron a 2600.
Tehát máris sokkal rosszabb választás lenne ár/teljesítményre (ráfizetésben) mint az 1200. -
nexplo
őstag
Én freesync-el nyomulok, bár egy belépő szintű moncsival. Megnézem majd ezt az fps dolgot ha gép mellett leszek , mert kíváncsi lettem. Az tuti hogy hiába van "korrekt" teljesítményű gépem én pl sok esetben leveszem a plussz "fícsöröket" a játékban a +fps miatt. Ezt anno még COD 2-nél kezdtem. Bár ott más előnye is volt ennek
-
kisza25
félisten
Vagy egy 1600x-et 45eFt-ért+ rx 570 45eFt, vagy rx 580 65eFt, most ezek a legjobb ár/érték cuccok
janos666: én a ryzen 1400@3,8Ghz-et cseréltem le r5 1600x-re rx 580 mellett, mert folyton FPS droppom volt (pubg, bfv) szóval az r3 1200 biztos, hogy hagy FPS-t a kártyába (volt r3 1200-am is), minimum felhúznám 3,8Ghz-re, ha nem is cseréli
Amúgy ki mit szokott meg, én multizok 10 éve100+FPS és egszerüen látom, ha alatta van
A vsync nekem olyan, mintha zselében mozognék, freesyncet használok , de csak 40-75- öt tud a monitorom, hááát ja, jobb, mint a vsync -
válasz
janos666 #314 üzenetére
Engem a mozgás és pásztázás darabossága és rángatása sokkal jobban zavar, mint az utánhúzás, márpedig a vsync azt hoz magával. Oké, 120Hz-en már jobb volna, de még a 1080 Ti sem bír el az 1440p kijelzővel 60fpst modern játékokban. A resident evil 2 is gyakran befordul tartósan 50 fps alá.
(#317) janos666
Szó sincs arról, hogy kikapcsolna vrr alatt az overdrive. Azért tűnik úgy, mert más overdrive beállítás szükséges 40hz és más 144hz-hez. Ha az elektronika nem állít automatikusan utána az fps-nek overdrive-val, akkor bizony magas fps-nél megjelenik a túlhúzás, vagy alacsonynál a túlkompenzálás. A gsync mindig utánállít, ezért van az, hogy az nvidia mindössze 12 Freesync monitort minősített teljesen gsync kompatibilisnek, mert ezek a monitorok csinálják az utánállítást. De mivel az olcsóbb freesync monitorok döntő része eleve nem támogat széles frekvenciatartományt, nem számottevő ez a gond. Egy 40/50-75Hz tartományú monitoron ez még nem olyan kardinális, mint egy 30-144-esen. -
janos666
nagyúr
A LCD válaszidő (néhány ms, általában 1-30 közt, de ezer dologtól függ épp mikor mennyi) töredéke a Vsync-lagnak (megint csak sok tényező befolyásolja, de akár ~100 ms nagyságú), de általában még a frissítési időköznél is kisebb (ami pl. 60Hz-nél ~16.6ms), legalább is a "jellemző g2g" érték.
Bár van olyan LCD, amin a valós maximális válaszidő jóval magasabb, mint a frissítési időköz (tehát pl. papíron 100Hz, avagy 10ms-enként frissül, papíron lehet hogy gray-to-gray 8ms válaszidőt adtak meg, de elképzelhető, hogy bizonyos árnyalatból bizonyos másik árnyalatba akár 16ms-t tököl, esetleg még többet), tehát attól függően épp honnan hova kéne váltania, néha be sem fejezi az első váltást, mikor kezdheti az újat (60Hz-es PVA-k is csinálnak ilyet, a Samsung-nak volt valami olyan PVA variánsa, amire szerintem 30Hz-et se szabadott volna jó szívvel írni, mert szabad szemmel lehetett látni, hogy nagyon gyakran fejezi be a váltást egy frissítési időköz alatt).
FreeSync esetén ez olyankor szokott gond lenni a mai "gamer" LCD-ken, mikor VRR üzemben kikapcsol (vagy legalább is rosszul működik) az overdrive (megnő az a "jellemző g2g" idő is, amit büszkén ad meg a gyártó, szóval az átlagos eset is rosszabb lesz, mint papíron a névleges).(#316) KAMELO - Jah, bors irományai mindig jók, akkor is ha másféle cuccok érdekelnek.
De amúgy miért kéne neki erősebb CPU így, ha megállapította, hogy gyakorlatilag GPU-limites a gépe? (A CPU sincs sincs beforrasztva az alaplapba, ha egy-két év múlva mégis cserélni akar, mert rákattan valami CPU zabáló dologra.) -
KAMELOT
titán
Mondjuk ha már tényleg a ár/teljesítményre koncentráltál akkor egy picit erősebb procit vettem volna pl. Ryzen 5 2600 beléraktam volna és akkor tényleg egy jó géped van hosszú távra. Amúgy szépen leírtál mindent.
Én high-end kategóriában mászkálok, de szívesen olvasok ilyen írásokat low-budget kategóriában is. -
Daelion
őstag
válasz
janos666 #314 üzenetére
Ugyan engem nem izgat ennyire komolyan ez a része de értem mit akarsz mondani és nem is vitatom,hogy jobb a több ilyen esetbe akinek igénye is van rá.
Láttam jobb monitort jobb frissítésel de nem kapott el az a érzés,hogy nekem ez annyira fontos lenne vagy kéne.
Majd valamikor kerítek egy IPS Ultra Wide/75Hz monitort freesync-el de nem prioritás.A válaszidők meg nekem sose jelentettek semmit mert én még a Vsync 'input' lagot se veszem észre.
Hm,valaki mondott egy jót itt PH-n de nem emlékszem ki volt már de valahogy így szólt:
'Arra,hogy Lara seggét bámuld a TR-be nem kell több'
30 leszek amúgy szal néztem már pár kijelzőt.
-
janos666
nagyúr
Az még a baj az fps kérdéssel, hogy sokan annyira hozzá vannak szokva a 60Hz sample-and-hold LCD mozgóképvilághoz (10+ év kvázi kötelező kondicionálás, míg szinte nem volt alternatíva, így kényszerűen hozzászokott a világ 99%-a), hogy fel sem tűnik nekik mennyire szar a mozgókép élesség 60fps-el (nem tűnik fel mi a baj, mert nem is tudjátok, nem emlékeztek, hogy mi a jó).
A jó féle PDP (avagy plazmatévé) után nekem okádék volt még az is, amit a 60Hz-es OLED csinál BFI nélkül, pedig még az is jobb, mint a BFI nélküli legjobb 60Hz LCD.
Az 50/50% BFI 60fps-el OLED-en (tehát 1/60Hz~16.6ms esetén ~8.3ms fekete, ~8.3 világos idő, felváltva feketítés és aktív képkocka kirakva 120Hz-es panelen 60 fps-ből) már jó kompromisszum, mert lassú mozgásnál nem tűnik fel a csóvázás (még mindig "4k jellegű" a képélesség ilyenkor is), de igazából még mindig kevesebb információ vehető ki a 2160p60 képből így is gyors mozgásnál, mint pl. egy Pioneer plazmán 1080p60-ból (ez most nem elírás, gyors mozgásnál <=1080p az effektív mozgóképfelbontás a 60+60 BFI-s 4k-s OLED-en, legalább is számomra ránézésre, mert ez picit zavaros téma, hogy miképp érdemes ezt absztrakciózni hogy "mozgóképfelbontás", több elméleti modell van...).
Egyedül az 1080p120 az, ami már egyértelműen jobb OLED-en, mint az 1080p60 plazmán, mert a mozgókép élessége még mindig elmarad néha a plazma mögött (gyors mozgásnál), de legalább érezhetően sokkal "simább" az egész (szóval néha picit elvesz, de máskor többet ad). De még ez is csak OLED, ahol effektíve nincs válaszidő, mint LCD-n (ami ront mindenen).
LCD-n pedig gyakorlatilag csak BFI-vel lehet kitakarni a nem elhanyagolható válaszidőt, de az nem igazán működik együtt a VRR-al (ha elvben talán meg is lehetne oldani valahogy/valamennyire, akkor se nagyon van ma elérhető/használható piaci termék ilyen képességgel).
Na, de a lényeg, ahonnan indultam volna... sample-and-hold kijelzőn --- márpedig ma minden VRR-os kijelző ilyen --- a mozgókép élessége szempontjából is nagyon fontos a minél magasabb átlagos fps (még valamilvel 120 felett is, nem még hogy 60-120 közt).
-
Daelion
őstag
60 Hz monitorom van és nálam ez egy ilyen 'berögződés',hogy nem szeretem feleslegesen terhelni a hardvert még ha vinne is több FPS-t mert nekem nincs rá igényem.
Magasabb FPS=magasabb fogyasztás/terhelés=magasabb hőmérséklet ami lehet hosszú távon az élettartamnak is betesz valamennyire.
(#312) solfilo
Skyrim az örök kedvenc csak én szeretem agyon modolni 'grafikai modok,semmi őrültség' ami meg kb igényesebbé teszi mint a legtöbb új játék szinte.
De az korrekt,hogy a kis Vega mire képes.Freesyncem meg sajnos nincs egyenlőre.
-
válasz
janos666 #302 üzenetére
Érdekes, különösen a vsynctester oldal - csak annyi a "gond", hogy nekem korábban nem tűnt fel, hogy mennyi gond van a "fix" 60 FPS környékén, csak egy töredékük
De most ezeket mind megoldja a FreeSync - vmikor még hozzáteszem azt a finomhangolást, amit schawo ajánlott.
-
Daelion
őstag
Bemész a Gaming részre/Global settings/Target framerate control és ott 60.
Egyértelműen ki kell kapcsolnom ha tesztelek valamit mert mindent limitel kb.
Nem kell játékonként buherálni és nekem jobban működik mint egy sima Vsync.Ezt meg kifelejtettem az előző kommentből.
2600 + RX 570-el ahol 60 FPS volt a cél.
Annyira nem nevezném ezt még túl kompromisszumosnak kivéve az AC Odyssey de az eleve szarul fut AMD-n. -
janos666
nagyúr
Van az AMD control panel-ben egy fps limiter (az nVidia-nál is, bár ott nincs kirakva a GUI-ba, csak külsős programmal piszkálható az állása), amit sohasem érdemes használni, mert az RTSS és hasonló CPU oldali limiterek általában jobbak több szempontból is, mint a GPU oldaliak (bár javítson ki valaki, ha most tévedek, és az nVidia-val ellentétben manapság CPU oldali az AMD driver-es limiter).
-
Daelion
őstag
válasz
#00137984 #305 üzenetére
Tudom ezt nem szabadna meg 'tabu' itt PH-n de mi van ha valakit nem érdekel ez az egész 60 FPS téma?
Csak mert engem nem,AMD driverbe global szinten van berakva a 60 FPS limit és csak akkor veszem ki ha benchmarkolok valami hardvert vagy akármit.
Ezen felül amíg nem nagyon elcseszett a frame time én nem veszem észre 45-50 FPS felett a különbséget.
Shadow of the Tomb Raidert is valami 45 átlaggal vittem végig és nem zavart egy kicsit sem.
Ami zavart az,hogy az 'okosok' az ingame átvezetők elejére rakták az auto mentést amit beakasztotta az egész játékot egy pillanatra olyankor..Megjegyzem nem multizom semmivel ahova nagyon kéne a fix/magas FPS tehát ez szubjektív.
Pár napja kezdtem el a Mafia 3-at mert régen nem akartam erőltetni a i 3-al meg az akkori gépemmel.
Na most se sokkal jobb,botrány amit az a játék művel.
Bekapcsolom a 60 FPS limitet akkor minden baja van a játéknak,villódzó textúra hibák,random crash hibaüzenet nélkűl,több másodperces random fagyások,stb.
Vissza raktam 30 FPS-re mert azt ajánlottak több helyen is,és tényleg működik.
Szal most 30 FPS-el játszom ami ugyan kicsit zavar de mivel a játék tetszik el tudom viselni. -
#00137984
törölt tag
válasz
Dilikutya #303 üzenetére
Szerintem sem egy kategória az RX 570 és a GTX 1070 videókártya, ezért nem volt szerencsés a FullHD/60Hz képfrissitést előnyként felhozni. Az átlagos gamer monitorok 60Hz képfrissitéséhez képest az RX 470 és RX 570 nem tartja az adott teljesitményszintet, nem biztositja a folyamatos játékélményt. Képes lehet időnként erre, de nagyon sok játék grafikai beállitását a normál megjelenitési szint alatt kellett használnom és a FreeSync sem árt ha szem előtt van...
Játék közben még ennek ellenére is adodhatnak FPS beesések, ami képtörést és akadozást okozhat.
-
janos666
nagyúr
(#246) gbors + (#254) schawo ->
Azt mondjuk meg kell vallanom, hogy,
1: VRR-al minimális a szubjektív tapasztalatom. Itthon sohasem volt, csak vendégként láttam néha, illetve futtában próbáltam ki a Gsync-et (ami nyilván tetszett, de...). A FeeSync-et tudatosan talán még soha nem teszteltem (épp a hétvégén rendeltem egy FreeSync-es Ryzen-es notit [bár munkára, nem játékra, ez csak érdekes extra], szóval ez hamarosan változik), mert ha ingyen adnának nekem egy ~30"-os Gsync/FreeSync LCD-t, én akkor is az ~50" PDP-n vagy OLED-en játszanék inkább (az ingyen monitor pedig menne másodlagos kijelzőnek, ami most is van a padlón a TV alatt, csak épp nagyon régi vacak LCD, nem "gamer"). Noha idén jön a VRR az LG OLED-re is, szóval az is hamarosan változhat (ha jön HDMI 2.1-es VGA is és lesz pénzem váltani).
2: Pontosan tudom miről beszéltek. Annak idején, mikor még a max 60Hz-es, csak impulzus módban működni képes PDP-n játszottam, a fix stabil 60fps Vsync volt a mániám, és már az előtt elkezdett az agyamra menni, hogy miért nem elég sima soha a 60fps Vsync akkor sem, ha csak 50-75% közé van terhelve a GPU és a legelfoglaltabb CPU mag is, mielőtt divat lett frametime grafikonokat rajzolgatni és FCAT féleségeket használni a tesztekben.
Ugyanakkor nem túl rég (pont mikor már leszoktam a Vsync-ről, az OLED-en 2160p60 és 1080p120 opciók mellett átpártoltam a FastSync-re) vannak trükkök, amikkel javítható a Vsync lag és "simaság": https://forums.guru3d.com/threads/the-truth-about-pre-rendering-0.365860/page-12#post-5380262
Annyi a hátránya, hogy ehhez ugyan úgy teljesülnie kell, hogy:
max lehetséges fps >= frissítési freki ,
ha ez nem teljesül, akkor nekem szubjektíven jobb (még "simaságban" is, illetve késésben is nyerő) a FastSync (márpedig 4k-ban szinte lehetetlen stabil 60+ fps nem túl régi játék alatt, ahogy 120 feletti fps is 2k-ban, pár kivételtől eltekintve, de olyan játékokkal pedig pont nem játszom, mint pl. az online multik vagy MMO-k, amik minimum gépigényre és/vagy magas fps elérésére vannak belőve).De ettől függetlenül ez még nem valami "eredendő igazság", csak empíria. Szoktam olvasgatni olyat, hogy pár játékan a Gsync/FreeSync mellett is akadozik a játék és az sem szentírás, hogy el legyen b@szva a Vsync, az is lehetne jól kivitelezve, vagy esetenként meg lehet támogatni jobb állapotra (lásd fent).
-
Zicokuka
senior tag
válasz
->Raizen<- #296 üzenetére
Sok esetben a magasabb részletesség csak a tudatnak jó,nekem ultrán megy.De ha pont Resi 2 nem veszek sok különbséget észre a különböző beállításokon,pedig annyira öreg se vok még
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Villanyszerelés
- Milyen házat vegyek?
- OLED monitor topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Futás, futópályák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest