- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel topik
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Itt jön az, hogy ki vagy te,hogy a saját verda jár?
Sajnos annál már többet pazaroltunk és b*tuk szét a bolygót,hogy bármi járjon.
Amúgy ha kell,nyilván csak szándék kérdése, hogy pl. lehessen hosszabb időre kérni, egyedül használatra... Persze egyszerűbb egyből azt mondani,hogy hülyeség. -
Somatom
veterán
Így van! Be kell fogadni az újat, nem szabad tartani tőle, bátornak kell lenni! Sőt! Úgy tudom, hogy a legbátrabbak még kitüntetést is kapnak. Mi is a neve ... Megvan! Darwin díj.
-
ricsi99
addikt
Az egész cikk pont arról szól ,hogy félnek tőle az emberek.
"az okosautóval az a baj, hogy okos"
nem az a baj hogyan vezet ,az a baj hogy vezet...
Félnek felülni a repülőre ...mert ha baj van mit csinálok? felkiáltással.... mintha kocsiban a hátsó ülésről tehetne valamit...
félnek az emberek a "zinternettő" mert ellopják a pénz a kártyáról , megeszik a vírusok a gépet...Itt van egy csomó technikai ujdonság és a nagy töbségnek lila gőze sincs ,hogyan működik.
Amit nem ismersz attól félsz, ez van.Szerintem a normális ha kezedbe kerűl valami akkor legalább utánnaolvasól ,hogy megérsd hogyan működik és hogyan használd...pl .macskát nem szárítunk micro-ban.
Láttam már videót ,hogy a tesla- ba akart tankolni... szal az emberi hülyeség határtalan.Szóval ne azon vitatkozzunk ,hogy mit tud(hat?) sokkal érdemesebb elgondolkodni ,hogy némely egyén kezében egy 2 tonnás cucc mit okozhat? Ha ezt még megfejeljük egy vezérlő rendszerrel ami azt hiszi ,hogy gondolkodik is helyette...
Csak nézzetek körül itt a szakmai segítségkérő topicokban... Nagyon sok embernek gőze sincs arról ,hogy az ámítógép füstel működik.... barkácsol benne valamit mert a szomszéd pistikétől látta ,aztán kiereszt egy kis füstöt szerelés után, aztán nem megy ez a vacak....
Szóval szerintem nem az új technólógiákkal van a baj , hanem azzal hogy nem vagyunk rá felkészülve.
-
Somatom
veterán
Éééén? Miért hívnám én a rendőrséget? Én otthon ülök, mit sem tudok az egészről, csak várom, hogy megérkezzen a megrendelt robotautóm. Józsi bácsi kerekezett arra az asszonnyal, ők vették észre a fát. Józsi bácsi kalimpál a kereszteződésben, az asszony meg eltekert a faluba szolni Bélának, hogy jöjjön ki a traktorral. Csak rádőlt egy fa az útra. Ezért nem abajgatják Lajost, a rendőrt. Van annak úgyis elég dolga, mert tegnap balhé volt a kocsmában.
Bejelentés? Központi adatbázis? Falun? Nemáááá. -
tomcat78
őstag
Sehol nem állítottam,hogy jobban vezetnék,mint a nagy többség.Az megint más,hogy volt lehetőségem kipróbálni néhány dolgot,de talán pont emiatt nem az utakon akarok versenyezni.Ritka kivétellel,mert nekem is fel tudják kúrni az agyamat...De szerintem a taxisokat,futárokat(legalábbis a javarészüket) senkinek nem kell bemutatni.Ebböl pedig egyenesen következik,hogy én sem vagyok tökéletes sajnos.
Sőt,képzeld az sem tartozik autóval a fixa ideáim közé,hogy én legyek az első a sorban. -
bambano
titán
ez a helyzet egyébként pont okosautóval könnyebben megoldható: ledőlt a fa, felhívod a rendőrséget, központi rendszerben lezárják az utat, okosautó meg sem próbál arra menni, csak a ladakocsi a tezsvírekkel.
vagy bemegy az okosautó, látja, hogy nem tud továbbmenni, waze-n lejelenti, és mivel gép, tud 1 kilométert is tolatni.
-
tomcat78
őstag
Ki,persze,utálok dugóba araszolni pl.De főúton pláne autópályán nem hiszem,hogy meg tudnék bízni benne jelen formában.
Nem a fejlődést ellenzem,bár alapvetően szeretek vezetni.Hanem egyenlőre alkalmatlannak tartom arra,hogy bevezessék.
Amúgy meg,igen,ismét...Abból vannak a balesetek,hullák,szétrepülő testrészek,stb.És mivel itt részben arról volna szó,hogy biztonságosabbá tegye a közlekesést,pillanatnyilag arra a legalkalmatlanabb.Pont az álltalad emlegetett adatbázis "tapasztalatlansága"miatt.Így,meg mint esetleges kényelmi funkció még több balf@szt gyárt csak maximum az utakra,akik elött hiába lesz ott kormány,pedálok mert egyszerüen nem tud vele mit kezdeni,ha a gép valamilyen oknál fogva feladja.
Valaki itt írta,ha jól emlékszem repülők esetében mondjuk 10-ből egy eset van amit a robotpilóta nem tud megoldani.Ezt hozd le az utakra....Amíg egy ilyen,vagy hasonló rendszer kb ilyen "biztonságot" tud nyújtani,addig reszelgessék csak nyugodtan,míg abból a 10-ből nem lessz több millió.És figyelembe véve az autók mennyiségét,még azt is magas hibaszázaléknak tartanám. -
Somatom
veterán
Mi ebben a vészhelyzet? Sztem ilyen szitu bármikor előfordulhat. Látod, hogy nem vágod a lényeget? Nem vészhelyzetről, hanem a számítógép számára problémás helyzetről van szó. Egy ember ezen símán túllép, de egy számítógépnek ehhez alapvető definíciók szükségesek. A priorizáció, és a jogosultságkezelés. Nem tudod a gépnek definiálni azt a körülményt, amiben elfogadhatja a favágó utasítását úgy, hogy az ne sértse a rendszer biztonságát.
-
ricsi99
addikt
válasz
tomcat78 #186 üzenetére
Igen... beismerem ... én gondolkodok ... nem csak reflexből tolom.
Ismét a Carmageddon résznél járunk látom...
Hidd el ez a technika nem neked készül... mivel te sokkal jobban tolod ,mint a mazsolák körülötted... már csak azt nem értem , miért tiltakozol ennyire ellene? Igy is úgy is előreengednek a sorban...
Senki sincs felkészítve minden helyzetre , és akkor sem biztos hogy jól dönt
Amúgy voltam ilyen veszélyes szitukbande már kiöregedtem... ezért nincs már 1000 suzukim
-
ricsi99
addikt
Ismét csak a vészhelyzet... az elképzelhetetlen ,hogy elötted ugyan úgy előtted vannak a kezelő szervek?
Ha nincs probléma ,mint a tempomat benyomod és megy...
Miből gondolod hogy full automata lessz minden? Jah meg kávét is főz...
Szerintem az első verziók hibridek lesznek... mind2 módon lehet menni. Legalábbis most a guggli autók igy mennek tudtommal.
Egyáltalán kipróbálnál egy ilyet?
Vagy legyek én is szélsőséges mint te és nem cseréled le a moszkvicsot , mivel az ugye fulll manuál -
tomcat78
őstag
Te ha NAGY baj van menetközben még gondolkodni is szoktál?Nem hiszem,hogy volt már részed bármi meredek szituban úton aminek a megoldása rajtad múlt...Persze nem is kivánom,hogy legyen.De azt próbáld már meg megérteni,amit már néhányan,néhányféleképpen leírtunk...Éspediglen egy bármilyen okos,gyors,szép,szagos cucc ahogy fogalmaztál egy kib@szott adatbázisból sem fog tudni megoldani mindent,amikor kismillió környezeti változó van,amit te ha vezetsz próbálsz kontrolálni,akár tudatosan,akár rutinból.Ez a része még akár egy gépnek is mehet jó esetben.Talán...
De ha valami váratlan történik,ami abba a hatalmas adatbázisban,ami alapján meg kéne oldani a problémát nincs meg,ugyan meséld már el nekem:bináris kis barátunk a maga primitív módszereivel szélsőséges problémák esetén mégis mit fog tenni?Max visít,hogy hilfe,mert nem létezik rá sablon megoldás. -
Somatom
veterán
Mész az úton. Leágazás, ott kéne lemenned egy szűk zergebasztára. Áll egy antipatikus, favágó külsejű mandró és vadul kalimpál. Megállsz, leengeded az ablakot, az ember meg azt mondja, hogy 1Km -rel arrébb rádőlt egy fa az útra. Várják a traktort, de ne menj be, mert nem tudsz megfordulni. Te szépen megköszönöd az infót és a másik irányba fordulva kerülsz egyet. Tök normál szitu. Mit tenne egy üresen arramenő robotautó? Elfogadná (vagyis, elfogadhatná) az infót a favágótól, vagy permission denied és behajtana?
-
ricsi99
addikt
Bocsi itt úgy látszik mindenki a Carmageddon-ban él,ahol csak és kizárólag a vészhelyzetek vannak ahol ,persze egy emberálat álltal vezetett valami akar kikloffolni állandóan, szal nincs 1 nyugodt pillanat az úton.
"vak-optimisták" ez tetszik még az a jó hogy itt csak finoman leosztasz... tudom régebben egyszerűbb volt ... simán máglyára vele mert még hogy kerek meg forog...
Kicsit lehet meglepődnél , ha csak a felét tudnád annak amit én csak a számitástechnikáról tudok.
Utolsó mondatod nem kommentálom.. elsönek is banolnának érte... másodsorban rólad a veréb és a sakk esete jutott az eszembe. -
ricsi99
addikt
Vezetés közben te is reagálsz... nah most ha van egy kellően nagy adatbázis (embernél tapasztalat) ,akkor a különböző helyzetekben van sablon válasz... Lassitás , gyorsitás , kitérés... utána szoktunk gondolkodni ,hogy mi is legyen.... én nem azt mondom ,hogy most már tökély a rendszer ,hanem azt ,hogy nem rosz ötlet ...
Lehet hogy az első verziók "mazsolák" lesznek , de nekem jobban tetszik ... ha lassit ...félreáll ... megvárja mig tiszta lessz a terep és elindul... mint az "itt még beférek" vezetési stilus.
Most ha egy tök egyszerű dolog... pl a-b be eljutni.. Mondjuk gps- szerint navigál, lámpát /kreszt figyel, sebességkorlát betartása, ha van elotte jármű akkor féktávolság betartása, ha meg elé kerül valami akkor fék.
Szeintem a legnagyobb probléma ,hogy nem szabályosak az utak... ezért néha még az embereknek is nehéz betájolni ,hogy merre is van az én sávom és meddig tart? -
btprg
senior tag
Kedves Ricsi, nem lepődnék meg, ha se autót, se LED villogtatónál bonyolultabb elektronikát/firmware-t nem láttál volna közelről a megnyilvánulásaid alapján, én a helyedben nem okoskodnék itt...
Tökéletesen helytálló volt bambano idézete, azok ilyen vak-optimisták jövő kérdéseiben, akiknek nincs rálátásuk a műszaki dolgokra. Ráadásul mindent félremagyarázol. Vitatkozz inkább a galambokkal a parkban.
-
tomcat78
őstag
És mégis egy körforgalomhoz ez hogyan illeszkedik?Ahol alapból ballra fordulsz,mikor már bent vagy?Én csak ezt vittem tovább némi rásegítéssel.Nem vitázni akarok,mert alap esetben igazad van.De ilyen esetben pont,hogy jobbról teremt veszélyt,aki be akar hajtani.Nekem meg eszembe sem jutott,hogy jobbra kimenjek...valószínüleg a szigetre kihelyezett tábla miatt nem is tudtam volna,max azt vállal levenni,mivel alapból ballra kanyarodtam.Innentől kezdve,meg magamat védem,ha kell a másik kárára.Látták néhányan az esetet,pont benzinkútrol jöttem ki.Más esélyem nem nagyon lett volna,még a helyszinelők szerint sem.Ugyanis az érkező......SUV....cirka 100as tempóval jött már fékezve a maga 2,5 tonnájával.És igen,azon a részen simán keresztül lehet jönni a körforgalmon-lakott területre befelé,és már a táblán belül-kb gázelvétel nélkül.Amit nehéz volt kimagyarázni,az anyázó delikvens törött orra meg álla volt...Kemények ezek a légzsák függönyök,na
Amúgy meg sima egyenes úton is pl,ha valaki esetleg szemből fasz módon előz,a kocsi hátsó részét teszem elé valószínüleg és pont nem érdekel,ha bele döglik...Ilyenben nem volt részem,hogy drasztikus legyen az ember-némi anyázás,fénykürt,fék akadt már-akkor viszont nem biztos,hogy reflexből,jobbra húzom a kocsit az árok felé pl.Mert az is beépülő,reflex vagy ösztön szerü dolog,hogy ha baj van,a sofőrök nagy százaléka az utas oldalt"kínálja föl".Gondolom részben ebből jön,hogy adott esetben az utas hamarabb hal meg,mint a sofőr.Az önvédelem meg ilyen szinten inkább ösztönös,mint tanult reflexek kérdéseszerintem.A dolgok vezetés technikai részét felesleges ide venni,mivel az "okos"járművek probléma megoldó készsége az ilyen esetekben kib@szott messze van egyenlőre az embertől.
És mielött félre értenéd:nem tartom magam jobb sofőrnek az átlagnál,törtem össze a saját autómat a saját hülyeségemből is.De ez,azon a tényen,hogy egyenlőre a vázolt jövőkép nagyon messze van a valóságtól semmit nem változtat. -
"Csináltattál már ilyen plakettet? Én már igen. Régebbi dízelre. Símán zöldet kapott. "
Nem csinálni kell csak elvinni egy márkaszervizbe. És ragasztják is néhány euró kifizetése után.
A zöld matrica == Euro 4.
Az EURO5 és 6 jelzésére nincs egységes megoldás. Jelenleg minden város valami saját jelzéssel tilt.A probléma az, hogy az benzin motor esetében ma még elegendő az EURO4. Nem lehet egy egyszerű matricával csak a dízeleket tiltani.
Még egyszer!
Az EURO0-3 járművek egységesen, matricával vannak kitiltva, ahol ki vannak tiltva.
Az EURO4-6 Otto motor mindenhova behajthat.
Az EURO4 dízel motor ki lehet tiltva.
Az EURO5 dízel egy szoftver update után korlátozott ideig behajthat a tiltott zónába. (Javaslat volt a világos lila matrica.)
Az EURO6 dízel mindenhova korlátozás nélkül hajthat be. (Javaslat volt a sötét lila matrica.)Vélhetően ki fognak találni egységes jelölést. Amiben a motor típusa is megjelenik.
Jelenleg kettő autómon van zöld matrica.
Egy benzines, ami EURO6 normát teljesít. Egy Diesel, ami EURO4 normát teljesít. -
Parson
addikt
-
Parson
addikt
Reakcioidöben egy számitógép biztosan mindig gyorsabb lesz egy embernél. De ez csak a reakcioidö.
Elötte egy adott (mindig egyedi, sajátos, új, stb) helyzetet fel is kell tudni mérni, majd pedig döntést hozni, és csak eztán beavatkozni / reagálni, es ez idölépésröl idölépésre ismételni. A probléma a felméréssel és föként a döntéshozatallal van. -
Wasquez
senior tag
válasz
Butcher82 #148 üzenetére
Dehogy akarok én rád erőltetni akármit is, én is csak elmondom, hogy mit gondolok, tapasztalatból, hogy milyen fejlődést láttam az elmúlt évtizedekben a technikában! A kvarcjáték volt a beugró hol vagyunk már attól!? Nem tudom, hogy mennyi idősek vagytok, de nagyon alábecsülitek szerintem annak az erejét, ha valamibe ilyen erőkkel tolják a pénzt, kőkemény versenyben. Gondolom az ipar 4.0-a ismerősen hangzik, és megvan, hogy miről szól!? Nem mondom azt, hogy ez 5-10 éven belül lecseréli a jelenlegi technológiákat, de szerintem még bőven a mi életünkben lehet.
De az is lehet, hogy pont fordítva lesz az egész! Vagy előbb kipusztítunk mindent a nagy fejlesztésben! -
-
Somatom
veterán
-
M@cika
őstag
válasz
tomcat78 #157 üzenetére
Úgy, hogy a másik is okosautó és eleve nem fordulhat elő ilyen szitu. kivéve persze, ha programhiba lép fel.
Ez az önvezető okosautó még gyerekcipőben jár, de valós veszélyeket írtatok le, tuti rengeteg probléma lesz ha majd valamikor bevezetésre kerül. De ez mindig így volt. Amikor az autó egyáltalán elindult világhódító útjára. Nyilván ha minden közúti autóban is olyan biztonság lenne, mint mondjuk az F1-es kocsikban, hogy ha falnak mész 200-al, simán megúszod az sokat javítana a halálozási statisztikán.
-
Somatom
veterán
válasz
Butcher82 #159 üzenetére
Az tény, hogy meghülyült az időjárás, de még a tudósok is vitatkoznak az okáról. Pl. a Föld pólusváltását nem tudjuk környezetvédelemmel kompenzálni. A világegyetem is tágul. Áhh, így már semmi értelme az egésznek. Tényleg úgy kell megdöglenem, hogy nem drifteltem betépve a Corvette -emmel a Clark Ádám téren?
-
csongi
veterán
-
Butcher82
senior tag
Nem trendiségből írtam, nekem nyáron már nagyon melegem van
Azt, hogy a közlekedés hány százalékban felelős nem tudom, de egy jó részét ez adja ki, az biztos. Ha ez a téma is a szőnyeg alá lesz söpörve, akkor (lehet) 10 év múlva 50 fok lesz...
De nem is akarom járatni a számat emiatt, aki nem érzi a bőrén, hogy gond van, még boldog ember
(és el is kanyarodtam az eredeti témától)
-
Somatom
veterán
Viccesnek tűnik, de ezzel a régiós témával is érdemes lenne foglalkozni. Pl. vezettél már Olaszországban? Tipikus ottani szokás, hogy símán kifordulnak eléd féktávon belül. Amikor először történt velem ilyen, bizony, besatuztam. Mázlim volt, hogy az utánam jövő nem vert telibe. A kifordulás után az ember átvágott előttem, így én elmentem mellette, miközben ő gyorsított, felvette a tempót és besorolt mögém. Aztán persze direkt figyeltem az ilyen szitukat és láttam, hogy aki elé így bevágtak, annak még a féklámpája sem gyulladt ki.
-
tomcat78
őstag
Ösztönből nem ismerném a kreszt.De hidd el,hogy van az a pillanat,amikor gondolkodni sincs időd,hogy megoldj valamit.Na azt hívják ösztönnek...És hozzá teszem,az utakon nem keresem az ilyen helyzeteket,pláne megpróbálom nem előidézni őket,amellett,hogy én is csináltam hülyeséget.
A cheaterek kicsit szerintem falls példa....De értem mit akarsz mondani.De tessék:példának egy eset.Körforgalom,idióta jön ezerrel,és nyomja a dudát,mikor Te már bent vagy a körforgalomba.Ebben az esetben a nagyra becsült szoftver elkönyveli,hogy a másiknak meg kéne állni és halad tovább szabályosan.Annak rendje,módja szerint le is gyalulnak az útról...És csak hogy illeszkedjen az álltalad vázolt környezethez:tegyük fel,hogy nem emberi hülyeség,hanem bugos program okozza az anomáliát,ahol az utas nem tud mit kezdeni az adott buggal.
Nem vagyok gép,sőt biztosan jobb sem,de speciel egy ilyen esetet meg tudtam úgy oldani,hogy nekem némi jobboldali karosszéria munkával végződött a történet,az említett autó meg rommá tört.Azt csendben hozzá teszem,hogy rallyzgattunk,van fogalmam róla,hogy mit kezdjek a kézifékkel,gázzal pl,úgy hogy az úton is tudjak maradni.Így abban igazad van,hogy kell a rutin,de ez akkor,ott messze nem tudatos volt,egyszerüen csak jött...Kíváncsi lennék,hogy egy okosított autó ilyesmit hogyan old meg.Mert még ha érzékeli is a veszélyt,megállni az útviszonyok miatt esélye sincs.Fogja tudni,hogyan mérsékelje a kárt,vagy mentse legalább a saját "bőrét"?Vagy mire visít a rendszer,hogy szar van a palacsintába,miközben Te békésen-biztonságban érezve magad-olvasgatsz,lesz időd bármire?Jelzem,nem....valószínüleg még pánikolni sem. -
csongi
veterán
Majd beszédből kell vizsgázni
, nem pedig vezetésből.
De lehet egyes típusok nem lesznek elérhetőek egyes régiókba, mert a beszédfelismerő szoftver nem kapja meg a térség dialektus vagy tájszólás feltöltést
Aztan majd jönnek a moddolt romok....
Jájj hát ennyé jobbra bászkiii -
#06658560
törölt tag
válasz
Eugene Roe #102 üzenetére
Jelenleg és egy rossz magyarországi implementációnál. Németeknél ez is jobban kialakult már.
Amikor meg önjáró autók lesznek, még inkább jobban meg fogja érni, pláne, ha okosan fogják az autógyárak csinálni. -
Somatom
veterán
válasz
Butcher82 #153 üzenetére
Ez most népszerű téma, trendi hangoztatni. De, az össz környezetszennyezésnek milyen arányban okozója a közúti közlekedés? Csilliárdok elköltése után még mindíg azt fogjuk tapasztalni, hogy műanyagot eszünk, iszunk, büdös van, pedig a Dunát már páros lábbal át tudjuk ugrani és megy a vita Paks 22 megépítéséről.
-
Butcher82
senior tag
Egyértelmű, az átlag magyar ember örül ha megvesz egy 10 éves autót.
Én sem vagyok orákulom, de én a környezetvédelmet (a mai állapotok miatt) előre helyezem. Azt, hogy az elektromos autó minden fenntartási dolgával együtt mennyivel környezet kímélőbb mint a belsőégésű nem tudom, de azért biztos vagyok benne, hogy jóval kevesebb lenne pl. a szmog.
Mindezt úgy mondom, hogy 2008 és 2017 között egy 2004-es Civic Type R-rel róttam az utakat, és azt nagyon jó volt vezetni.
De....nem ez a jövő.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Hieronymus #143 üzenetére
"(Nyilván az autópályák és főútvonalak városi szakaszai átjárhatóak maradtak)."
Nem, csak az autópályák, a főútvonalak városon belül nem feltétlen járhatók át.
-
Somatom
veterán
válasz
Butcher82 #148 üzenetére
Az elektromos autó se problémamentes, annak is megvannak a műszaki hátulütői. Ami pedig az áramellátást illeti, kíváncsi lennék egy olyan felmérésre, hogy milyen következményei lennének annak, ha a Budapesten közlekedő autók mind elektromos meghajtásúak lennének. Milyen forrásból szereznénk annyi áramot? Milyen beruházásokat igényelne, hogy az elektromos hálózat stabilan bírja azt a terhelést? Hogyan kompenzálná az állam a kieső adóbevételt? Az áram most sem olcsó, a benzin és a gázolaj árában pedig a legnagyob tétel az adó. Sanszos, hogy belegebednénk az elektromos autóink költségeibe.
-
Gargouille
őstag
Ha már erre hivatkozol, legalább egy nyavalyás szoftvert mutass ami valóban komplexebb és sikerült hibamentesre megírni. Még egy operációs rendszert sem tudnak úgy elkészíteni, hogy ne kelljen állandóan toldozgatni-foltozgatni. Igen, elméletben lehetséges készíteni hibátlan szoftvert, a gyakorlatban eddig ezt a bravúrt még senki nem nagyon ugrotta meg, leszámítva az aknakereső összetettségű dolgokat.
És a szoftver még csak egy dolog, de most gondolj bele ha mondjuk sérül/meghibásodik/lefagy/felforr pár szenzor menet közben amire a szoftver támaszkodik. Akkor elégtelen vagy fals információk alapján fogja "meghozni a döntéseit", ami a közúton gyakorlatilag azonnal végzetes lehet.
Egy ember - legyen bármilyen gyarló, tökéletlen és figyelmetlen - azonnal "érzi" ha valami nem olyan mint szokott lenni (valami mintha kattogna hátul... most mintha másképp gyorsulna... picit mintha maszatolna.... stb.) és sokszor meg se tudnád indokolni, hogy pontosan mi a gond, de érzed, hogy nem oké, félreállsz és rájössz, hogy helyes volt a megérzésed. Egy önvezető autóból ez hiányozni fog, akárhány szenzort és szenzor figyelő szenzort is raksz bele. És ahogy egyre összetettebb a rendszer annál több lesz a hibalehetőség.
Szóval én azt gondolom, hogy a kocsi vezetés nem emberfeletti dolog egy embernek. Egy gépnek viszont a jelenlegi technológiai fejlettségi szinten még az. Ha nem így lenne, akkor már rég önvezető autókkal közlekednénk.
-
Butcher82
senior tag
Ez világos, arra akartam kilyukadni, hogy amiről beszélünk az egyelőre sci-fi, a belső égésű motorokat kell előbb kitakarítani, de tudom ez is óriási feladat.
De ha arra gondolsz, hogy az sem igazán környezetkímélő, igaz persze, de azért a benzin és gázolaj égetése sokkal rosszabb körülményeket okoz. Plusz, a motorolaj és egyéb kenőanyagok használata és cseréje az autókban.
Egyébként nekem nem kell váltó pl. A kormányzással vagyok úgy, hogy megtartanám. Tőlem az is jöhet, gps koordináták alapján folyamatosan felügyelik a haladási sebbeségemet, pl. nem engednek 50km/h-nál jobban menni lakott területen... Szerintem ezzel is lehetne már életeket menteni.
-
Butcher82
senior tag
Húú.....remélem a forma 1 is ilyen lesz.
Én a saját véleményemet mondtam el, nekem NEM kell, Te egyből rám akarsz erőltetni egy olyan dolgot, ami még csak nem is létezik. Rengeteg dolog kell ehhez még (nálunk Magyarországon pénz, az embereknek majd, hogy meg tudják venni a technikát, nem ám arra, hogy "autós vidámparka menjenek"
, közel 20 éves gépparkal jár a magyar!). Nem véletlenül írtam, hogy jó lenne már elérni azt a szintet, hogy elektromos autóval járjunk, szerintem per pillanat ez a legégetőbb probléma, de nézzük amerikát, ott lenne rá pénz is, de azért ha egy 67-es Camarot kell újjá építeni és utána bűzöltetni arra senki nem mondd nemet...
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #143 üzenetére
Csináltattál már ilyen plakettet? Én már igen. Régebbi dízelre. Símán zöldet kapott. Az új rendelkezésen viszont elhasalna. Ha megnézed az általad linkelt cikkben, akkor láthatod, hogy nem csak a színe, de még a formája is más, mint az Umweltzone -os matricáé. Idézet a linkelt cikkből:
"Möglich ist jedoch auch, dass Städte darüber hinaus auch Fahrverbote aussprechen, die sich z. B. auf bestimmte EURO-Klassen von Dieselfahrzeugen beziehen.
Die von verschiedenen deutschen Städten bereits ab dem Jahre 2018 einzuführenden Dieselfahrverbote beziehen sich auf noch zu definierende Diesel-Fahrverbots-Zonen oder auch blaue Umweltzonen, die dann bestimmten Dieselfahrzeugen aufgrund ihres hohen NOx-Ausstoßes die Zufahrt in diese Zonen untersagen."Miért ír külön dízel tiltásról, ha a tiltás mindkét meghajtási módú járműtípusra egységesen érvényes? Nem 100% -os a németem, de sztem a "Diesel-Fahrverbots-Zonen" kifejezés elég egyértelmű.
-
"...nincs itt semmiféle mesterséges intelligencia, robot gyorsan választ a beleprogramozott esetekből, oszt jónapot..."
Az átlag vezetőnek ennél sokkal kevesebb tapasztalatból kell megoldania a helyzetet.
Az átlag vezető tudja, három lehetősége van. Rálép a gázra, fékez vagy kanyarodik.
Ebből a negyedik lesz megvalósítva általában. A gyenge fékezés mellé, erős kormányrángatás. -
Ne csináld már.
Belinkelsz nekem egy magyar cikket és figyelmen kívül hagyod a németeket.
Tessék, itt vannak a német települések, ahonnan részeben vagy teljesen ki vannak tiltva az EURO4 előtti járművek. (Nyilván az autópályák és főútvonalak városi szakaszai átjárhatóak maradtak).
Umweltzonen und Fahrverbote in Deutschland -
ricsi99
addikt
Jól van meggyőztél ... te vagy a tökéletes pilóta.
Te felfogásod szerint mindenhol f1 es pilóták ülnek és a többi kamikaze csak azt várja mikor vetődhetnének elé.
Oké.
Beleolvastam a blogjaidba és itt befejeztem.
ui:
"látod, ilyen hsz-t ír az, akinek a látás annyira evidens, hogy eszébe sem jut, hogy egyébként nem az."
ezt még gyakorolhatod -
bambano
titán
"Ezért írtam korábban, hogy hasznos lenne különböző közlekedési helyzeteket a robot szempontjából kielemezni.": ezt csinálja mindenki, de főleg a tesla.
bődületes mennyiségű adatot tolnak fel a tesla autók a központba, és ott szöszölnek rajta, hogy mi volt a helyzet, milyen megoldást csinált az embersofőr és mit csinált volna a mest. int.volt két autós portálon is riport egy budapesti fejlesztő bagázzsal, akik önvezető szoftvert fejlesztenek. ők azt mondták, első körben autópályán akarnak jók lenni. eddig 800 ezer közlekedési helyzetet azonosítottak autópályán, és elemeztek ki. szóval nincs itt semmiféle mesterséges intelligencia, robot gyorsan választ a beleprogramozott esetekből, oszt jónapot. ha meg nem jött össze, akkor dudálnak mögöttük a bmw-sek...
-
bambano
titán
látod, ilyen hsz-t ír az, akinek a látás annyira evidens, hogy eszébe sem jut, hogy egyébként nem az.
egy autót elvezetni triviális dolog embernek, gépnek is, HA, ismétlem: HA már megalkotta az őt körülvevő világ modelljét, ami elegendően pontosra sikerült. csak itt van ez a fránya ha....
repülőt se tudnak teljesen hibátlanul vezetni a robotpilóták, pedig 12 ezer méteren ritkán ugrálnak eléd banyatatyós nyuggerek. nem is olyan régen volt, hogy elmentek egy airbus-szel gombászni az erdőbe. A B-52-es berepülésekor egyszer leszakadt a függőleges vezérsík. Egy F-15-ösről egyszer leszakadt az egyik szárny nagyobbik része. Az Apollo 13-ban felrobbant valami tartály. Mivel az irányítási feladatok zömét mindhárom esetben tökös pilóták végezték, nem ócska kóboráramok, így mindhárom esetben letették a gépeket egyben, személyi sérülés nélkül.
"Szerinted a guggli autói minek vannak kint az utcán": a reklám jó tipp
"itt a pc... hány éve is kezdődött? Ez elmúlt 30 évben mennyit is fejlődöt...": szerintem érdemes lenne erről vitát nyitni. mennyit is fejlődött, nagyságrendileg semennyit? max vissza.
-
ricsi99
addikt
Most egy kocsi vezetése szerinted emberfeletti csodát igényel? Szerintem nem. Némi tudást /legfőképp tapasztalatot.
Szerinted a guggli autói minek vannak kint az utcán? Reklámnak?
Azt aláírom hogy a te tudásod több mint egy gépé.
De megkérdem... /lassabban/ egy software nem végezhet el egy adott dolgot gyorsabban mint te? Pl fék /vagy kormányzás /vagy miegyébb.
A software minnél jobb /a vas alatt minnél jobb / annál több gyorsabb komplexebb dologra jó.
Egy "personal computer" egy múltifunciós eszköz... szerinted mire nem lehet software-t irni?
itt a pc... hány éve is kezdődött? Ez elmúlt 30 évben mennyit is fejlődöt... Win 3.0 vs win10 .
Szóval szerinted meddig is leszel jobb egy egyszerű feladatban mint pl a vezetés? -
bambano
titán
"Ha meg úgy érzed ,hogy a te reflexeid /tudásod /tapasztalatod jobb mint egy gépé ,akkor menj be egy on-line játékba amiben az összes játékos cheater...": egyrészt az ember tudása még nagyon sokáig sokkal jobb lesz, mint a gépé. Másrészt azért fals az összehasonlításod, mert az online játékban ember játszik ember ellen, a gép csak kommunikációs eszköz, szemben az önvezető autó vs. ember összehasonlítással.
-
Somatom
veterán
válasz
tomcat78 #132 üzenetére
2030-ban automatikus munkaközvetitõ elött vár három ember, behívják az elsõt. A jelentkezõket egy modern gép várja, s kérdezi ki.-Neve?-Kiss Béla.-Iszik Õn?-hááát, néha egy-két pohárral.-Dohányzik?-Hááát, néha egy-egy szálat.-Köszönjük, viszont látásra.Bemegy a következõ.-Neve?-Nagy József.-Iszik Ön?-Háát, néha egy-két poháral.-Köszönjük, viszont látásra.Bemegy az utolsó jelentkezõ.-Neve?-Lákátus Guszti.-Viszont látásra...
-Há vigyééé ki a tángóra, tésó!
-Viszont látásra! -
ricsi99
addikt
válasz
tomcat78 #129 üzenetére
Software kérdés az egész... nem lessz elsőre tökéletes.
Jobb ha tudod ,hogy ideális esetben a repülőgép el tudna jutni a-b ig.. pilóta azért van mert mondjuk 10 esetből 1* van olyan amire nincs felkészítve a robotpilóta ,igy lehet korrigálni.
Másodsorban azért fél mindenki a repüléstől , most pilóta nélküli gépre ki merne felülni?
Okosautóban azért szerintem ott lesznek a kezelő szervek ha gáz van bele tudj nyúlni.
Pont ez a gond a volvó kisegítő rendszerével is... elkényelmesedsz tőle ,de az nem egy önvezérlő rendszer.
Az "életösztönt" meg hadjuk ,te ösztönből vezetsz? Akkor szeretnélek elkerülni 100Km körzetben.
Tudás /tapasztalat /rutin... ez a jó pilóta.
Ha meg úgy érzed ,hogy a te reflexeid /tudásod /tapasztalatod jobb mint egy gépé ,akkor menj be egy on-line játékba amiben az összes játékos cheater... kb az lessz ,hogy jó esetben észreveszed az enemy-t aztán instant halál... csak céltábla leszel.
Szal elkönyvelheted magadban ,hogy egy cél software sokkal jobb mint te az adott helyzetben. -
Somatom
veterán
válasz
tomcat78 #129 üzenetére
Az ember-gép kommunikáció is érdekes csemege lesz. Vajon, hány baleset lesz abból, hogy a robot teljesen más stílusban vezet, mint az ember? Vagy, R=1 szösszenet bepattan és azt mondja:
Mucuska! Vigyé lécci facsinacsit inni!
Aztán meg:
Jajj, én nem ide gondoltam!
Androidos automatizálós topikokban rendszeres duma az "én úgy gondoltam". Az kevés barátom, mert a gép nem gondolatolvasó. Pontos utasításokat kell adnod, méghozzá a gép számára értelmezhetően. Az Android Auto alkalmazás azért nem érhető el a hazai Playen, mert nem tudja értelmezni a Magyar nyelvű utasításokat. -
-
tomcat78
őstag
Remek lesz,mikor mondjuk egy elé kiugrik egy őz,szarvas,Marika néni vagy a macskája,bármi....Még ha autómatán le is tudja valami csoda folytán reagálni a rendszer,enyhén vicces lesz,mikor rá mondjuk órákra ugyanott vészfékezik minden okos autó...Az utasaik legnagyobb örömére.
Csak mert a többi a hálózaton kapja az infót,hogy veszély van.Épp csak azt nem tudják mérlegelni,hogy a dolog csak pillanatnyi volt.
Jó dolog a technika,de azért nem véletlenül van pilóta a repülőgépekbe mai napig.Nem azért,mert a robotpilóta szar,hanem mert van helyzet,amit nem tud kezelni...Képzeld ezt el jelen formában az utakon.Kontroll nélkül gépekben bízni?Attól még szerintem messze vagyunk,hogy ez kivitelezhető legyen.
Az ember tényleg hülye sokszor az utakon is,de van egy felbecsülhetetlen előnye perpill az "okos" járművekkel szemben:tud reagálni,döntést hozni kritikus helyzetben.És elhiheted,ha szélsőséges helyzetben az élete a tét,nem lesz jobb egy gép sem.A gépeknek nincs túlélési ösztöne... -
-
vmarci21
tag
Ritka?
Budapesten a közlekedések majdnem 50%-a közösségi közlekedési járművekkel történik, csak 35% körül vannak az autós utazások. Úgy hogy ez alapján pont hogy inkább a buszra, villamosra, metróra.. Építve lehet a többségnek jobb közlekedési lehetőségeket biztosítani..Úgy hogy a "Miért lenne ilyen? Mi lenne a motiváció?" kérdésedre: nem tudom, de kérdezd meg minden második Pesten közlekedőt, és el fogja mondani, miért nem kocsival közlekednik..
-
Wasquez
senior tag
válasz
Gargouille #120 üzenetére
Minek figyeljen egy önvezető a gesztusokra, a másik önvezetőnek sem lesznek gesztusai! Amiket félre is lehet érteni! Szabályok lesznek, és tanuló járművek hálózatba kapcsolva, fénysebességgel fognak tanulni a kollektív adatbázisból, az emberekkel nem is lehet összehasonlítani a képességüket. Hány emberrel tudod megosztani a tapasztalataidat és mennyi idő alatt? A hálózatba kapcsolt autók szerinted mennyi idő alatt osszák meg?
Gondolj csak egy jeges útra, az első megcsúszás után már az összes jármű tudja az infót!
Hol tudsz versenyezni egy ipari robottal a gyártásban, sebességben és hibaszázalékban?
Ne legyünk már elszállva magunktól, rengeteget hibázunk, és csodálkoznék, ha a balesetek száma nem csökkenne, miután mi már nem avatkozunk be! -
válasz
Gargouille #120 üzenetére
Valószínű lesz ilyen, de kb. ugyanaz lesz a helyzet, mint egy repülőgép szerencsétlenségnél. Amúgy számos példa van arra, hogy a pilóta szándékosan idézett elő tömegkatasztrófát. Ami viszont önvezető autónál változni fog az az, hogy ilyenkor a szoftver valószínűleg túléli a balesetet és ki lehet elemezni, hogy milyen körülmények miatt jött létre a baleset. Ezután ki lehet adni a szoftver javított verzióját. Amúgy statisztikák szerint évente több mint egymillió ember hal meg közlekedési balesetben. Ha az önvezetők ez le tudják csökkenteni pár ezerre, akkor mindenképp megéri használni. A halállal nem járó, de súlyos sérülést okozó balesetek is nagyon nagy arányban csökkenthetőek lennének önvezetéssel.
-
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #121 üzenetére
Az Umweltzone besorolás nem egyenlő az Euro besorolással.
-
ricsi99
addikt
válasz
Gargouille #120 üzenetére
1 ember 1 software ... extrém helyzet persze ember nyer/het/ (még most)
Mennyi ember megy kb csak pesten 1 nap? Ebból hány % akit még az utcára is kisérővel kellene leengedni?
Én már azt látom ,hogy a modern autók ugymond rengeteg rásegittéssel dolgoznak....
Servó ,automata váltó ,tempomat ,tolatókamera ,kipörgésgátló, ilyesmi nem probléma?
Avagy mindenki rakja le télen 1 1200-es ladában a jogsit?
Emléxem én , volt idő ahol ellenezték magát az akkori autókat is.
Félnek az emberek attól amit nem ismernek.... -
"Benzines esetén Euro3 -ig van tervben tiltás."
A nagyvárosok belső területein, már évek óta tilos Euro4 alatti, magyarul EURO 1-3 járművel behajtani. Ezt 2012-13-ban vezették be. Minden járműre vonatkozik, még a külföldiekre is.
-
Gargouille
őstag
Nem kívánom, hogy megtörténjen, de az első szoftverhiba és/vagy üzemzavar miatti tömegszerencsétlenség után majd visszaolvassuk együtt ezt a hozzászólásodat.
Mindazonáltal teljesen igazad van abban, hogy a sofőrök legalább 30%-a alkalmatlan a vezetésre az agresszivitása / nemzörődömsége / stb okán, de ezt másképp kellene inkább kezelni szerintem, nem önvezető járművekkel. És azt se felejtsd el, hogy a szoftvert is csak emberek készítik, meg azt is tedd hozzá, hogy az ember olyan váratlan helyzetben is tud cselekedni, mérlegelni, reagálni amiben egy szoftver nem, és tud figyelni olyan gesztusokra a többi sofőrtől, amiket egy szoftver sosem lesz képes értelmezni.
-
Wasquez
senior tag
válasz
Butcher82 #118 üzenetére
Ez olyan dolog, hogy nekem nem kell biztonsági öv a kocsiba!
Nem kell, hogy akarjad, nemsokára az lesz és kész, nem lesz kormányod, meg sebességváltód, mert senki nem akar majd álmos ingerült részeg, kábítószeres, vagy agyvérzéses sofőr miatt meghalni!
A sok balf...sz autóvezető közt az okosautók töredék balesetet fognak okozni és mindenki rájön, hogy a hobbiautósok csak akadályozzák a forgalmat!
Majd mennek aztán befizetnek az autós vidámparkba, ahol lehet váltóssal vezetni! -
Somatom
veterán
válasz
Hieronymus #109 üzenetére
Jogos, nem fogalmaztam pontosan. Ahogy te sem. Ugyanis az Euro besorolási határ nem egyformán vonatkozik minden városra és legfőképpen minden autótípusra. Benzines esetén Euro3 -ig van tervben tiltás. Hatalmas ferdítés, ha azt írod, hogy az Euro besorolási határok mindkét motortípusú autókra egyformán vonatkoznak.
-
Akula
őstag
2D-ben nehéz lesz megoldani, bár ha önvezetők az autók, akkor 30 cm távolságból is követhetik egymást, mivel mind tudja, hogy mit akar a többi. Nem lesznek dugók. Eleve a vasútkereszteződés is új értelmet nyer, mert ott sem kell ácsorogni, hiszen az intelligens vonat is tudatja a forgalommal, hogy mikor ér oda. Előtte 10 sec lelassulnak az autók, mikor elhaladt a vonat, már fel is veszik egyszerre a tempót.
De én akkor is ebben hiszek: -
Wasquez
senior tag
Nem akarok vitázni veled, biztos úgy van, ahogy mondod, de akkor nem jól csinálják még egyenlőre!
Én még mindig úgy érzem, hogy a főpolgármester úgy gondolja, hogy autóval kell a rendes embernek járnia, a kerékpáros meg hobbiféreg, ne pofázzon.
A tömegközlekedésben is az látszik, hogy olyan emberek döntenek, akik sosem használják ezeket az eszközöket!
Szerintem, ha lenne döntéshozó aki utazik is ezeken, akkor elképzelhetetlennek tartanám, a kárpitozott és a 35cm széles üléseket! -
bambano
titán
"a gyalogos ácsorgás": közösségi hely. ahol nem az a cél, hogy a közlekedő (legyen akár gyalogos vagy autós) minél hamarabb átjusson, hanem az, hogy oka és kedve legyen megállni és ott maradni, téblábolni.
például Debrecen belvárosát is átalakították sétálóutcának, Miskolc dettó. De Pesten is több olyan közlekedésszervezési döntést hoztak, ami kifejezetten a gyalogosoknak kedvez az autósok kárára. például betömtek gyalogos aluljárókat, hogy ne kelljen lépcsőznie a gyalognak. például a körúti lámpaszinkron a villamoshoz van igazítva, az autós meg dugózik.
tehát az állításoddal ellentétben egyértelműen a közösségi közlekedést és a gyalogosokat (itt-ott a bicikliseket) erőltetik az autósok kárára.
-
ricsi99
addikt
Szerintem lehet ,fel lehet késziteni a software-t ,hogy érzékelje a közeledő autót , hogy az is smart e ... ha nem akkor nagyobb követési távolság ... hidd el igy is az a legnagyob probléma ,hogy nem úgy viselkedik ahogy kellene... halálom az ,hogy kereszteződésben ,úgy áll meg hogy kilóg a kocsi eleje és mindig totoznom kell hogy vajon a marha befordul /átmegy e előttem vagy megadja a jobkéz szabályt /vagy elsőbséget...
Én motorral járok és baromira nem szeretek se a belső sávban vagy a sáv belsejében menni folyamatosan , és átugorni a motorháztetőt sem szeretném ,mivel a kerekek alól hiába integetek ,hogy elsőbségem volt.
Beszereltem egy k@rva légkürtöt ,de volt olyan hogy annak a hatására meg ijedtében kijött elém...
Én is szoktam persze ökörségeket csinálni ,de ki nem?
Privát véleményem szerint az "ember" a leggyengébb láncszem az átlag forgalomban. -
Wasquez
senior tag
Nem tudom, mire célzol, amikor a gyalogos ácsorgást írod!?
Szerintem a városi kerékpárutak járdára erőltetése nem az autós közlekedés csökkentése irányába viszi a forgalom alakulását, hanem a veszélyesen használható kerékpárútnak csúfolt pazarlásokat szaporítják!
Megcsinálták az Ürömi körforgalmat, a 2x1 sávos elkerülő úttal, ahol solymártól 12km megtétele esetenként 2 óra, mert a busz is a tömegben várakozik!
Vagy a balfaszság netovábbját, a füvesített villamos pályákat, ahol a buszok is közlekedhetnének a villamosok forgalma mellett, akárcsak a Margit hídon, de nem, oda fű kell! Mindeközben a parkokat meg térkövezik, hogy ne kelljen a fűvel foglalkozni.
Nem mondom, hogy ez egyszerű dolog, mert ezer dolog nem fut át a z ember agyán, amikor ezekről beszél.
Viszont amikor beszéltek az ürömi megoldásról, mint megváltásról, akkor én már feltettem a kérdést, hogy ez mitől lesz majd jobb, nem az egy lámpa fogta meg régen sem a forgalmat. -
laszlohu
addikt
Én támogatom a teljesen önvezető autókat,
de csak úgy, hogy mindenkinek saját autója legyen, és ne használhassa több
( vadidegen ) ember ugyanazt az autót. -
bambano
titán
"A városfejlesztések meg életszerűtlen módon abban látják a megoldást, hogy az autós forgalom a csúcs és mindent annak kell alárendelni.": te nagyon el vagy tévedve, ha ezt olvasod ki a változásokból.
a városfejlesztések jelenleg arról szólnak, hogy mindenáron a gyalogos forgalmat és a gyalogos ácsorgást akarják erőltetni az autós forgalom kárára.
-
"Több német városból kitiltják a dízeleket."
Nem a dízeleket tiltják ki, hanem az EURO4 és régebbi előírásokat teljesítő járműveket.
Az EURO5 haladékot kap.
Az EURO6 normát teljesítő járművek továbbra is behajthatnak az említett városokba. Korlátozás és időkorlát nélkül.Hatalmas ferdítés, ha csak azt írod, hogy kitiltják a dízeleket a városokból.
-
Wasquez
senior tag
Az egész autózás, egy zsákutca, az emberek lustasága és elkényelmesedése oda vezet, hogy élhetetlen lesz a mindennapi élet! A földfelszíni közlekedés fejlesztése a dugókban ácsorgó buszokkal, a lámpánál várakozó villamosokkal nem lesz jó irány az önvezető autókkal egyetemben.
Én például ha lehetne választani, biztosan önvezető autót használnék, mert a napi szintű dugóban ácsorgás az életből elvesztegetett idő!
Jelenleg nem járok autóval dolgozni, de sajnos el kell gondolkoznom rajta, mert nem tartom hosszútávon elviselhetőnek, hogy 30km megtétele négy átszállással és 100perc alatt valósítható csak meg.
A városfejlesztések meg életszerűtlen módon abban látják a megoldást, hogy az autós forgalom a csúcs és mindent annak kell alárendelni. Buszjáratokat szüntetnek meg, arra hivatkozva, hogy a párhuzamosan közlekedő vonatjáratra tereljék a forgalmat.
Mindezt olyan emberek döntik el, akik a céges autóból életükben nem mozdultak ki.
Nekik könnyű azt mondani, hogy üljél a buszról vonatra, hiszen ott van a vonatmegálló, csak 2,5km távolságban!
2,5km semmi, nem? De naponta az már 5km gyaloglás a munka melletti 5-10 mellé napi szinten.
Vegyünk autót a megállóba járáshoz, és a vasútnál ne tudjunk majd parkolni?
Szép dolog ez az önvezetős autózás, kényelmesebb, meg jobb mint az fáradt ingerült erőszakos sofőrök, de forgalomnövekedést fog generálni, és nem fogja megoldani a problémákat.
Szerintem a tömegközlekedésnek kéne a top prioritásnak lenni, és a kerékpáros közlekedésre is kicsit nagyobb hangsúlyt kellene fektetni! -
Akula
őstag
Nem attól félnek az emberek, hogy egy önvezető autóban kell reggel munkába araszolni és közben nincs vezetési élmény, mert legyünk őszinték, a dugóban szinte semmilyen vezetési feeling nincs, pláne nem hajnalban fáradtan. Kerülgetni a buszt, vagy kivárni a kukásautót, mert ugye a bevezető utak okosan egy sávosra lettek kitalálva. De ilyen jellegű témafelvezetés nem volt. Olyat sem tettek fel kérdésként, hogy mi az optimális üzemanyag menedzsment (értsd, az autó pont akkor ér az általunk leginkább preferált üzemanyag töltő állomásra amikor elfogyott a kraft és ezzel pénzt hagy a zsebünkben) vagy megszervezi az útvonalat a családtagok felszedésére, vagy ha véletlenül el kell utaznom repülővel külföldre, kivisz a Lisztferire és aztán magától elmegy a feleségem munkahelyére és ott leparkol.
Amitől az emberek igazán félnek az az, hogy lesz egy időszak, amikor lesznek ilyen autók nem kis pénzért amik maguktól róják az utat távolságtartással és miegymás és ugyanazon az utakon fog közlekedni a kitetovált 120 kilós rézbőrű a neonfényes szlovák rendszámú bömbivel, aki nem is vesz tudomást a KRESz-ről, a román merdzsós az imbolygó leszakadt felfüggesztéssel és az utána kötött trélerrel amin egy hasonló kaliberű vashulladék lengedez és két sávban szlalomozik, illetve FittipaldiGLSfutárPetike, aki egyszerre cigit gyújt, SMS-t küld és a navit nyomkodja és az ő transit-ja úgyis befér a tiéd elé 60 centin. Na az ilyen meglepetésekre ma nem lehet önvezető autót tervezni.
A dolog akkor lenne értelmes, ha egyszerre kivonnák az összes "klasszikus" szárazföldi civil közlekedési eszközt és mindenki kapna egy ilyen önvezető autót.Bár a szoftver is összezavarodhat, ez is aggodalomra adhat okot, már sok ilyen szerepelt futurisztikus filmekben.
-
csongi
veterán
Persze ezekrol tudok.
Pont a varosi forgalom a dizel ellensege.
Pont emiatt kimutathato a forgalom lassitasa, akadalyozasa a legszennyezetsegben.
Mindegy milyen formaban erjuk el.
Vagy azert mert tulzsufolt, vagy azert mert idiota a csomopont vagy rossz az utfelulet.
Az utakakon kozlekedo jarmuvek onmagukhoz kepest lesznek szennyezobbek.
Egy jol mukodo onvezeto rendszer, halozat.
Szerintem jelentosen csokkenthet ezen.
Ugy gondolom akar 20%-al is. -
Somatom
veterán
Német régió? Stuttgart -ban folyamatos légszennyezettségi figyelmeztetés van. A bevezető szakaszon hatalmas feliratokkal javasolják a tömegközlekedés használatát. Több német városból kitiltják a dízeleket. De, azért ők sem százasok. Három kelet-nyugati pályán (A8, A6, A3) egyszerre végeznek nagy átépítést. Ne tudd meg, hogy csúcsidőben mi van ott! Nem véletlenül nevezik stauland -nak. Többezer araszoló jármű nem épp környezetkímélő.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
#06658560 #32 üzenetére
Vidékről vagyok pesti albérlő, és van pénzem, de a tulaj fél bejelenteni (nem adózik), és fizetős a parkolás. Vagy 15-20 percet tömegközlekedek ingyenes zónához, vagy havi 25-35 ezer a magántulajdonú csillaggarázs. És nem vagyok egyedül
így marad bkv+oszkár+kollégák segítsége ikea vásárlásnál
30 évesen az autómegosztás kb arra jó, hogyha el akarok ugrani a Dunakanyarba, vagy a Budakeszi vadaspakrba, akkor ne kelljen szenvedni buszocskával...
-
csongi
veterán
Meg annyit hozza tennek az kornyezet karositashoz, hogy kimerheto lenne az utahlozat minosege es az uthalozat tervezesebol adodo szennyezes merteke is.
Ezalatt ertem a felesleges korforgalmak, lampa rendszerek fos hangolasa, a szandekos forgalom akadalyozasa, amit ok forgalom lassitasnak neveznek el.
Kivancsi lennek Ausztria legszennyezesi adataira, hogy messzire nem menjek ..Vagy egy Nemet regiohoz kepest.
A tavolsagok megtetelehez szukseges atlagidore meg ilyesmi finom adatokra amirol melyen hallgatnak, mert akkor lehet felnyilna sok ember szeme.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS!Gigabyte B650M R7 7800X3D 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Corsair 4000D Airflow TG 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! ASRock H310CM i3 9100F 8GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB AeroCool Strike-X 500W
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest