Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcat78

    őstag

    válasz bambano #15 üzenetére

    Nálunk?Nemzethy okosautó bevezetési minszthéryum ;] :DDD
    Amúgy meg dugóra perpillanat a motor a legjobb megoldás...Parkolni is egyszerü...persze mindig nem lehet azt használni.
    Gyűlölök a városba autóval közlekedni.Csak sajna sokszor egyszerüen nem tudok más megoldást.
    Viszont ennek ellenére is maradnék a saját autónál.Nem előitéletek miatt,hanem mert pl gyakran hurcolok szerszámokat,esetenként építőanyagot,stb.Ilyesmire a közösségi autó nem lenne alternatíva.Mert pl míg vilin max hülyén néznek rám,ha 60m kötelet,meg egy halom szart cipelek,addig egy autóban az ilyesmi másoknak valószínüleg komolyan zavaró lehet.Arról nem is beszélve,hogy elég ritkán van lehetőségem ruhát cserélni,mosdani mielött haza érek :DDD Tömegközlekedésen simán nem ülök le.....Na de egy autóban?
    Persze,tudom az enyém szűk keresztmetszet a társadalomból.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz csongi #63 üzenetére

    Jó az a v8....Sehol nem határozza meg a KRESZ,hogy az aktuális sebességhatárt mennyi idő alatt érheted el.... ;] :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz csongi #67 üzenetére

    1:leszarom mennyit eszik az autóm,kifizettetem a javarészét,mert nem érdekel,ha esetleg napi szinten pár száz forintal kebvesebb marad a zsebembe.Cserébe nem kell a downsizeingolt szarokkal szenvednem alsó hangon 5 évente,mert a fogyasztói társadalomnak készülnek.
    2:sajnálnék melóba lelakni egy kb új autót,még ha szar is.
    3:Mi a búbánat környezettudatos azon,hogy minimum 5 évente cserélsz autót mondjuk tizen vagy huszon helyett?Megsúgom:semmi!De ebben a témában akár tovább is megyek szívesen.Veszel/cserélsz 5 évente valami csodára.Ok....De gondolom az megvan,hogy a kis köbcenti,turbós hulladékok mennyire környezetkímélők.Ok,mennek,lámpától lámpáig-úgy ahogy-,de kb ott a vége...Cserébe okádják a nitrogént.Jó mi?
    Arról az apróságról meg ne is beszéljünk,hogy azokat,amiket te az aktuális trendeknek megfelelően megveszel ki is kell fejleszteni,tesztelni,gyártani....Évente.Mire eljut hozzád minimum annyi kárt tesz a környezetben,mint bármi más(vélemény!!)
    4:A slussz poén:a magukat diesellel vigasztalóknal is van egy rossz hírem:lehet,hogy kevesebbet fogyaszt,stb....De!Maga a gázolaj előállítása jóval több káros anyaggal bír,mint a benzines autók úgy általában.
    Félre értés ne essék:nem vagyok ellene a fejlődésnek.De azért jussunk el odáig,hogy amíg az energiák javarészét fosszilis üzemanyagok adják,addig a környezettudatosság még bicajjal is mellébeszélés.Mivelhogy azt is gyártani kell,energia befektetéssel.
    És végül,csak,hogy árnyaljam valamennyire:igen,vannak előitéleteim az autókkal kapcsolatban.Kis köbcenti:lomha-gyenge...a gázolajos csodákról meg ne is beszéljünk.Persze ez mind szubjektív.De azt hozzá tenném,hogy pl gyorshajtásért és egyéb közlekedési kihágásért-legalábbis eddig-soha nem büntettek meg.És nincsenek kis autók itthon...2000-es szívó a hétköznapora...A többi fölfele.Ja,és annyit hozzá tennék:ha tombolni akarok (zárt)pályára megyek.
    Még valami:erős autóval,motorral is lehet normálisan közlekedni,meg egy gyengébbel is lehet hülye a sofőr.Felesleges beskatulyázni mindenkit az autója alapján.Csak el kell fogadni,hogy van az az ember,akinek az 1,6 meg a száz pár ló,meg a száz-pár nm nyomaték egyszerüen közlekedésre alkalmatlan...

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz csongi #82 üzenetére

    Mivel javarészt munkaeszköz-nem véletlenül írtam a lelakást-teljesen normális,hogy a kocsi futása/fentartása is a munkadíjjaim részét képezi.Ebbe adott esetben pl a parkolás is bele tartozik.Ez egy ilyen műfaj...Építőipar,és mivel a kérdéses autót jóformán kizárólag erre tartom fent,így ez teljesen természetes.Értsd jól:mindenki pont ugyanígy csinálja.Nem véletlen,hogy pl a belvárosban,ahol 450/óra a parkolás pl drágábban csinálom meg ugyan azt a munkát,mint csepel kertvárosi részén.És ez nem az én agylövésem,hanem ilyen szinten normális jelenség.
    A lelakás nálam nem a koszos topánkát jelenti..Alpinozom elég sokat,így a galambszaros padlásoktól a ragadós bitumenes lapostetőkig sok helyen megfordulok.Mosakodni,átöltözni kultúráltan esély szinte semmi.Sok esetben még egy egyszerü kézmosás is komoly probléma lehet.Így az autó leginkább sok esetben egy trágyadombra emlékeztet.De míg ebből élek,ezen nehéz volna változtatni-hozzá teszem,sajnos.Márpedig egy irodába nehezen tudnám elképzelni az életem.És ennek javarészt a pénz az oka,nem feltétlenül a "tanulatlanság",vagy az,hogy szeretek megfagyni-megrohadni a melegben....
    Senki nem mondta,hogy cserélni kell,de ez a trend.Egyéni preferencia,hogy ki meddig tart meg egy kocsit.És az emberek javarésze sikítva rohan lecserélni,ha van valami új a piacon.És azon agyfaszt kapok,mikor az ökolábnyom az önigazolás...
    Az,hogy a kisautókat semmire nem tartom több összetevős dolog.Ebből az egyiket tapasztalatnak hívják.Autószervízünk is akad....És nagyságrendekkel több a gond az új,kis csodákkal,mint pl egy őskövülettel.Az üzemanyagot érintő hatékonyságot illetóen teljesen igazad van,de némileg beárnyékolja a képet a szükséges alkatrészek előállítása.Ami nálam a kopó cuccokon kívül kb zéró...Ami egy 28 éves kocsitól,nagyon sok km-el nem is rossz teljesítmény talán.Ellenben pl nem tudom mennyi energia lehet egy dsg váltó előállítása,amiből járt nálunk,olyan ami nem bírt ki 50ezer km-t...Persze ez csak kiragadott példa!De megkotlott turbók,hengerfelyek,vezérlések cseréje sajnos elég sztenderd.És sok csak néhány 10e km-t futott.Az,hogy ebbe mennyi szerepe van annak,hogy azok a motorok nem gyorsulásra vannak kitalálva-bármennyire is jól fest papíron-,mégis arra használják őket,nem tudom...Ellenpéldának:a viszonylag új nagy köbcentis autókkal is kevesebb gond van...
    A véleményem még a fentiek alapján is teljesen szubjektív.De azért talán az ad némi támpontot a tartósságra,hogy papíron egy 1,2 tsi közel ugyan azt tudja,mint az én 2000-es benzinfalóm.Kíváncsi leszek az hol lesz pár száz ezer kilóméter múlva.Megváltozott a gyártók felfogása is.Ezzel párhuzamosan pedig az emberek igényei is.Ezt hívják fogyasztói társadalomnak,tervezett elavulással...
    Nem hiszek benne,hogy régen mindenjobbvót,kell az innováció.Ha ezt tartóssággal is lehetne párosítani....Hmmmm....Szép új világ.Bármennyire fura,örülnék,ha az emberiség nem erre menne.Szeretek pl sziklát mászni,túrázni,stb.De a meglátásom szerint,hiába elavult egy autó pl,ha szinte semmit nem kell hozzá legyártani pluszban.Szemben fossák az új csodákat.Részben mert lerohadnak,részben mert az embereknek kell.Nem áltatom magam,hogy én a környezettudatosság élharcosa lennék!Csak aki erre hivatkozva cserélgeti az autóit sem kéne ebbe ringassa magát,mivel az autó nem csak akkor emészt energiát,mikor elfordítod a kulcsot benne...
    A kocsik teljesítményét illetően pedig annyit:ezt szoktam meg.Melózni sem egy versenyautóval járok.Érzem is,hogy gyenge :D

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz #06658560 #83 üzenetére

    Röviden?Ugyanannyi gázolaj gyakorlatilag kb 2szer annyi kőolajból termelődik ki,mint benzin.Emlékeim szerint egységnyi kőolajból 40-pár százalék benzinnel szemben 22-23 százalék gázolaj nyerhető ki.
    Alapvetően önmagában a gázolaj kb melléktermék a benzinfélék lepárlása során.A másik probléma a szénláncok hossza,ami a gázolajban jóval nagyobb,mint pl a benzinben.A szén-szénmonoxid viszonyát ezeket elégetve sztem nemn kell tovább fejtegetni.Persze nem vagyok vegyész,így tévedhetek is...

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Hieronymus #87 üzenetére

    Ha a környezetvédelem számítana,már rég nem az olaj lobbi alapján kéne autókhoz hajtást gyártani.
    A diesel motorok működésében igazad lehet,csak egy apró dolgot felejtettél ki a jövőképet illetően,hogy önmagában csak azért finomítani a kőolajat nem volna épp kifizetődő szerintem.Pont a vázolt arányok miatt a kitermelt mennyiséget illetően.Tehát ugyan ott tartunk,hogy a diesel,mint technológia már alapból halott ügy,mivel kb kétszer annyi kőolajat kell adott mennyiséghez lepárolni,mint benzinhez.Ergo,ha csak a gázolaj miatt finomítanak kb dupla mértékben szennyezi a környezetet kapásból a finomító egységnyi gázolajért,mint ugyanakkora egységnyi benzinért.Abban igazad van,hogy mint melléktermék(sok mással együtt:kerozin,pakura,stb) keletkezni fog.Amiben nincs környezetvédelmi szempontból pont a fent vázoltak miatt,az hogy a benzines elöbb fog eltünni.
    Változnak a vásárlási szokások,és sok esetben a törvényi szabályozás is gondolom.Legjobb tudomásom szerint nyugateurópában csökken a dieselek aránya pont emiatt.Nem véletlenül jön hozzánk ennyi belőlük...
    Nem akarok hitvitát nyitni,tudom sokan kedvelik a dieseleket,de ettől,mint termék összességében még mindig káros marad a természetre,bármennyire is korszerü egy motor.Ugyan ez igaz természetesen a benzinesre is.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Wasquez #125 üzenetére

    Remek lesz,mikor mondjuk egy elé kiugrik egy őz,szarvas,Marika néni vagy a macskája,bármi....Még ha autómatán le is tudja valami csoda folytán reagálni a rendszer,enyhén vicces lesz,mikor rá mondjuk órákra ugyanott vészfékezik minden okos autó...Az utasaik legnagyobb örömére. :C :DDD Csak mert a többi a hálózaton kapja az infót,hogy veszély van.Épp csak azt nem tudják mérlegelni,hogy a dolog csak pillanatnyi volt.
    Jó dolog a technika,de azért nem véletlenül van pilóta a repülőgépekbe mai napig.Nem azért,mert a robotpilóta szar,hanem mert van helyzet,amit nem tud kezelni...Képzeld ezt el jelen formában az utakon.Kontroll nélkül gépekben bízni?Attól még szerintem messze vagyunk,hogy ez kivitelezhető legyen.
    Az ember tényleg hülye sokszor az utakon is,de van egy felbecsülhetetlen előnye perpill az "okos" járművekkel szemben:tud reagálni,döntést hozni kritikus helyzetben.És elhiheted,ha szélsőséges helyzetben az élete a tét,nem lesz jobb egy gép sem.A gépeknek nincs túlélési ösztöne...

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Somatom #131 üzenetére

    Ügy elképzelem,hogy a lelkes ifjonc beugrik a verdába,majd elmondja,hogy:szeva tesó,irány a krimó...
    Erre a gépjárműnek kiugrik minimum egy lámpája,kidől 3 kereke és egy enyhe füstfelhővel felpattan a motorháztető... :DDD :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz ricsi99 #133 üzenetére

    Ösztönből nem ismerném a kreszt.De hidd el,hogy van az a pillanat,amikor gondolkodni sincs időd,hogy megoldj valamit.Na azt hívják ösztönnek...És hozzá teszem,az utakon nem keresem az ilyen helyzeteket,pláne megpróbálom nem előidézni őket,amellett,hogy én is csináltam hülyeséget.
    A cheaterek kicsit szerintem falls példa....De értem mit akarsz mondani.De tessék:példának egy eset.Körforgalom,idióta jön ezerrel,és nyomja a dudát,mikor Te már bent vagy a körforgalomba.Ebben az esetben a nagyra becsült szoftver elkönyveli,hogy a másiknak meg kéne állni és halad tovább szabályosan.Annak rendje,módja szerint le is gyalulnak az útról...És csak hogy illeszkedjen az álltalad vázolt környezethez:tegyük fel,hogy nem emberi hülyeség,hanem bugos program okozza az anomáliát,ahol az utas nem tud mit kezdeni az adott buggal.
    Nem vagyok gép,sőt biztosan jobb sem,de speciel egy ilyen esetet meg tudtam úgy oldani,hogy nekem némi jobboldali karosszéria munkával végződött a történet,az említett autó meg rommá tört.Azt csendben hozzá teszem,hogy rallyzgattunk,van fogalmam róla,hogy mit kezdjek a kézifékkel,gázzal pl,úgy hogy az úton is tudjak maradni.Így abban igazad van,hogy kell a rutin,de ez akkor,ott messze nem tudatos volt,egyszerüen csak jött...Kíváncsi lennék,hogy egy okosított autó ilyesmit hogyan old meg.Mert még ha érzékeli is a veszélyt,megállni az útviszonyok miatt esélye sincs.Fogja tudni,hogyan mérsékelje a kárt,vagy mentse legalább a saját "bőrét"?Vagy mire visít a rendszer,hogy szar van a palacsintába,miközben Te békésen-biztonságban érezve magad-olvasgatsz,lesz időd bármire?Jelzem,nem....valószínüleg még pánikolni sem.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz M@cika #163 üzenetére

    A buggal eleve a kitételek között szerepelt a programhiba...

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Parson #171 üzenetére

    És mégis egy körforgalomhoz ez hogyan illeszkedik?Ahol alapból ballra fordulsz,mikor már bent vagy?Én csak ezt vittem tovább némi rásegítéssel.Nem vitázni akarok,mert alap esetben igazad van.De ilyen esetben pont,hogy jobbról teremt veszélyt,aki be akar hajtani.Nekem meg eszembe sem jutott,hogy jobbra kimenjek...valószínüleg a szigetre kihelyezett tábla miatt nem is tudtam volna,max azt vállal levenni,mivel alapból ballra kanyarodtam.Innentől kezdve,meg magamat védem,ha kell a másik kárára.Látták néhányan az esetet,pont benzinkútrol jöttem ki.Más esélyem nem nagyon lett volna,még a helyszinelők szerint sem.Ugyanis az érkező......SUV....cirka 100as tempóval jött már fékezve a maga 2,5 tonnájával.És igen,azon a részen simán keresztül lehet jönni a körforgalmon-lakott területre befelé,és már a táblán belül-kb gázelvétel nélkül.Amit nehéz volt kimagyarázni,az anyázó delikvens törött orra meg álla volt...Kemények ezek a légzsák függönyök,na ;]
    Amúgy meg sima egyenes úton is pl,ha valaki esetleg szemből fasz módon előz,a kocsi hátsó részét teszem elé valószínüleg és pont nem érdekel,ha bele döglik...Ilyenben nem volt részem,hogy drasztikus legyen az ember-némi anyázás,fénykürt,fék akadt már-akkor viszont nem biztos,hogy reflexből,jobbra húzom a kocsit az árok felé pl.Mert az is beépülő,reflex vagy ösztön szerü dolog,hogy ha baj van,a sofőrök nagy százaléka az utas oldalt"kínálja föl".Gondolom részben ebből jön,hogy adott esetben az utas hamarabb hal meg,mint a sofőr.Az önvédelem meg ilyen szinten inkább ösztönös,mint tanult reflexek kérdéseszerintem.A dolgok vezetés technikai részét felesleges ide venni,mivel az "okos"járművek probléma megoldó készsége az ilyen esetekben kib@szott messze van egyenlőre az embertől.
    És mielött félre értenéd:nem tartom magam jobb sofőrnek az átlagnál,törtem össze a saját autómat a saját hülyeségemből is.De ez,azon a tényen,hogy egyenlőre a vázolt jövőkép nagyon messze van a valóságtól semmit nem változtat.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz akaido #174 üzenetére

    Genxterváltás,ezen jót röhögtem :R :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz ricsi99 #182 üzenetére

    Te ha NAGY baj van menetközben még gondolkodni is szoktál?Nem hiszem,hogy volt már részed bármi meredek szituban úton aminek a megoldása rajtad múlt...Persze nem is kivánom,hogy legyen.De azt próbáld már meg megérteni,amit már néhányan,néhányféleképpen leírtunk...Éspediglen egy bármilyen okos,gyors,szép,szagos cucc ahogy fogalmaztál egy kib@szott adatbázisból sem fog tudni megoldani mindent,amikor kismillió környezeti változó van,amit te ha vezetsz próbálsz kontrolálni,akár tudatosan,akár rutinból.Ez a része még akár egy gépnek is mehet jó esetben.Talán...
    De ha valami váratlan történik,ami abba a hatalmas adatbázisban,ami alapján meg kéne oldani a problémát nincs meg,ugyan meséld már el nekem:bináris kis barátunk a maga primitív módszereivel szélsőséges problémák esetén mégis mit fog tenni?Max visít,hogy hilfe,mert nem létezik rá sablon megoldás.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz ricsi99 #187 üzenetére

    Ki,persze,utálok dugóba araszolni pl.De főúton pláne autópályán nem hiszem,hogy meg tudnék bízni benne jelen formában.
    Nem a fejlődést ellenzem,bár alapvetően szeretek vezetni.Hanem egyenlőre alkalmatlannak tartom arra,hogy bevezessék.
    Amúgy meg,igen,ismét...Abból vannak a balesetek,hullák,szétrepülő testrészek,stb.És mivel itt részben arról volna szó,hogy biztonságosabbá tegye a közlekesést,pillanatnyilag arra a legalkalmatlanabb.Pont az álltalad emlegetett adatbázis "tapasztalatlansága"miatt.Így,meg mint esetleges kényelmi funkció még több balf@szt gyárt csak maximum az utakra,akik elött hiába lesz ott kormány,pedálok mert egyszerüen nem tud vele mit kezdeni,ha a gép valamilyen oknál fogva feladja.
    Valaki itt írta,ha jól emlékszem repülők esetében mondjuk 10-ből egy eset van amit a robotpilóta nem tud megoldani.Ezt hozd le az utakra....Amíg egy ilyen,vagy hasonló rendszer kb ilyen "biztonságot" tud nyújtani,addig reszelgessék csak nyugodtan,míg abból a 10-ből nem lessz több millió.És figyelembe véve az autók mennyiségét,még azt is magas hibaszázaléknak tartanám.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz ricsi99 #188 üzenetére

    Sehol nem állítottam,hogy jobban vezetnék,mint a nagy többség.Az megint más,hogy volt lehetőségem kipróbálni néhány dolgot,de talán pont emiatt nem az utakon akarok versenyezni.Ritka kivétellel,mert nekem is fel tudják kúrni az agyamat...De szerintem a taxisokat,futárokat(legalábbis a javarészüket) senkinek nem kell bemutatni.Ebböl pedig egyenesen következik,hogy én sem vagyok tökéletes sajnos.
    Sőt,képzeld az sem tartozik autóval a fixa ideáim közé,hogy én legyek az első a sorban.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz Somatom #193 üzenetére

    Falun egyedül az autó nem tudná mi történt,míg ki nem ültetik a ház elé a padra :DDD :DDD

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz ricsi99 #195 üzenetére

    Mint írtam is,nem a fejlődés a problémám a dologgal,hanem hogy egyenlőre igen kezdetleges.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

Új hozzászólás Aktív témák