- iPhone topik
- Samsung Galaxy A14 és A14 5G - a kisebbik rossz
- Már készül a rajtra a Xiaomi 15T Pro
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy Watch Active 2 - láthatatlan gyűrű
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Így van! Be kell fogadni az újat, nem szabad tartani tőle, bátornak kell lenni! Sőt! Úgy tudom, hogy a legbátrabbak még kitüntetést is kapnak. Mi is a neve ... Megvan! Darwin díj.
-
tomcat78
őstag
Sehol nem állítottam,hogy jobban vezetnék,mint a nagy többség.Az megint más,hogy volt lehetőségem kipróbálni néhány dolgot,de talán pont emiatt nem az utakon akarok versenyezni.Ritka kivétellel,mert nekem is fel tudják kúrni az agyamat...De szerintem a taxisokat,futárokat(legalábbis a javarészüket) senkinek nem kell bemutatni.Ebböl pedig egyenesen következik,hogy én sem vagyok tökéletes sajnos.
Sőt,képzeld az sem tartozik autóval a fixa ideáim közé,hogy én legyek az első a sorban. -
tomcat78
őstag
Ki,persze,utálok dugóba araszolni pl.De főúton pláne autópályán nem hiszem,hogy meg tudnék bízni benne jelen formában.
Nem a fejlődést ellenzem,bár alapvetően szeretek vezetni.Hanem egyenlőre alkalmatlannak tartom arra,hogy bevezessék.
Amúgy meg,igen,ismét...Abból vannak a balesetek,hullák,szétrepülő testrészek,stb.És mivel itt részben arról volna szó,hogy biztonságosabbá tegye a közlekesést,pillanatnyilag arra a legalkalmatlanabb.Pont az álltalad emlegetett adatbázis "tapasztalatlansága"miatt.Így,meg mint esetleges kényelmi funkció még több balf@szt gyárt csak maximum az utakra,akik elött hiába lesz ott kormány,pedálok mert egyszerüen nem tud vele mit kezdeni,ha a gép valamilyen oknál fogva feladja.
Valaki itt írta,ha jól emlékszem repülők esetében mondjuk 10-ből egy eset van amit a robotpilóta nem tud megoldani.Ezt hozd le az utakra....Amíg egy ilyen,vagy hasonló rendszer kb ilyen "biztonságot" tud nyújtani,addig reszelgessék csak nyugodtan,míg abból a 10-ből nem lessz több millió.És figyelembe véve az autók mennyiségét,még azt is magas hibaszázaléknak tartanám. -
Somatom
veterán
Mi ebben a vészhelyzet? Sztem ilyen szitu bármikor előfordulhat. Látod, hogy nem vágod a lényeget? Nem vészhelyzetről, hanem a számítógép számára problémás helyzetről van szó. Egy ember ezen símán túllép, de egy számítógépnek ehhez alapvető definíciók szükségesek. A priorizáció, és a jogosultságkezelés. Nem tudod a gépnek definiálni azt a körülményt, amiben elfogadhatja a favágó utasítását úgy, hogy az ne sértse a rendszer biztonságát.
-
tomcat78
őstag
Te ha NAGY baj van menetközben még gondolkodni is szoktál?Nem hiszem,hogy volt már részed bármi meredek szituban úton aminek a megoldása rajtad múlt...Persze nem is kivánom,hogy legyen.De azt próbáld már meg megérteni,amit már néhányan,néhányféleképpen leírtunk...Éspediglen egy bármilyen okos,gyors,szép,szagos cucc ahogy fogalmaztál egy kib@szott adatbázisból sem fog tudni megoldani mindent,amikor kismillió környezeti változó van,amit te ha vezetsz próbálsz kontrolálni,akár tudatosan,akár rutinból.Ez a része még akár egy gépnek is mehet jó esetben.Talán...
De ha valami váratlan történik,ami abba a hatalmas adatbázisban,ami alapján meg kéne oldani a problémát nincs meg,ugyan meséld már el nekem:bináris kis barátunk a maga primitív módszereivel szélsőséges problémák esetén mégis mit fog tenni?Max visít,hogy hilfe,mert nem létezik rá sablon megoldás. -
Somatom
veterán
Mész az úton. Leágazás, ott kéne lemenned egy szűk zergebasztára. Áll egy antipatikus, favágó külsejű mandró és vadul kalimpál. Megállsz, leengeded az ablakot, az ember meg azt mondja, hogy 1Km -rel arrébb rádőlt egy fa az útra. Várják a traktort, de ne menj be, mert nem tudsz megfordulni. Te szépen megköszönöd az infót és a másik irányba fordulva kerülsz egyet. Tök normál szitu. Mit tenne egy üresen arramenő robotautó? Elfogadná (vagyis, elfogadhatná) az infót a favágótól, vagy permission denied és behajtana?
-
btprg
senior tag
Kedves Ricsi, nem lepődnék meg, ha se autót, se LED villogtatónál bonyolultabb elektronikát/firmware-t nem láttál volna közelről a megnyilvánulásaid alapján, én a helyedben nem okoskodnék itt...
Tökéletesen helytálló volt bambano idézete, azok ilyen vak-optimisták jövő kérdéseiben, akiknek nincs rálátásuk a műszaki dolgokra. Ráadásul mindent félremagyarázol. Vitatkozz inkább a galambokkal a parkban.
-
Parson
addikt
Reakcioidöben egy számitógép biztosan mindig gyorsabb lesz egy embernél. De ez csak a reakcioidö.
Elötte egy adott (mindig egyedi, sajátos, új, stb) helyzetet fel is kell tudni mérni, majd pedig döntést hozni, és csak eztán beavatkozni / reagálni, es ez idölépésröl idölépésre ismételni. A probléma a felméréssel és föként a döntéshozatallal van. -
tomcat78
őstag
Ösztönből nem ismerném a kreszt.De hidd el,hogy van az a pillanat,amikor gondolkodni sincs időd,hogy megoldj valamit.Na azt hívják ösztönnek...És hozzá teszem,az utakon nem keresem az ilyen helyzeteket,pláne megpróbálom nem előidézni őket,amellett,hogy én is csináltam hülyeséget.
A cheaterek kicsit szerintem falls példa....De értem mit akarsz mondani.De tessék:példának egy eset.Körforgalom,idióta jön ezerrel,és nyomja a dudát,mikor Te már bent vagy a körforgalomba.Ebben az esetben a nagyra becsült szoftver elkönyveli,hogy a másiknak meg kéne állni és halad tovább szabályosan.Annak rendje,módja szerint le is gyalulnak az útról...És csak hogy illeszkedjen az álltalad vázolt környezethez:tegyük fel,hogy nem emberi hülyeség,hanem bugos program okozza az anomáliát,ahol az utas nem tud mit kezdeni az adott buggal.
Nem vagyok gép,sőt biztosan jobb sem,de speciel egy ilyen esetet meg tudtam úgy oldani,hogy nekem némi jobboldali karosszéria munkával végződött a történet,az említett autó meg rommá tört.Azt csendben hozzá teszem,hogy rallyzgattunk,van fogalmam róla,hogy mit kezdjek a kézifékkel,gázzal pl,úgy hogy az úton is tudjak maradni.Így abban igazad van,hogy kell a rutin,de ez akkor,ott messze nem tudatos volt,egyszerüen csak jött...Kíváncsi lennék,hogy egy okosított autó ilyesmit hogyan old meg.Mert még ha érzékeli is a veszélyt,megállni az útviszonyok miatt esélye sincs.Fogja tudni,hogyan mérsékelje a kárt,vagy mentse legalább a saját "bőrét"?Vagy mire visít a rendszer,hogy szar van a palacsintába,miközben Te békésen-biztonságban érezve magad-olvasgatsz,lesz időd bármire?Jelzem,nem....valószínüleg még pánikolni sem. -
Gargouille
őstag
Ha már erre hivatkozol, legalább egy nyavalyás szoftvert mutass ami valóban komplexebb és sikerült hibamentesre megírni. Még egy operációs rendszert sem tudnak úgy elkészíteni, hogy ne kelljen állandóan toldozgatni-foltozgatni. Igen, elméletben lehetséges készíteni hibátlan szoftvert, a gyakorlatban eddig ezt a bravúrt még senki nem nagyon ugrotta meg, leszámítva az aknakereső összetettségű dolgokat.
És a szoftver még csak egy dolog, de most gondolj bele ha mondjuk sérül/meghibásodik/lefagy/felforr pár szenzor menet közben amire a szoftver támaszkodik. Akkor elégtelen vagy fals információk alapján fogja "meghozni a döntéseit", ami a közúton gyakorlatilag azonnal végzetes lehet.
Egy ember - legyen bármilyen gyarló, tökéletlen és figyelmetlen - azonnal "érzi" ha valami nem olyan mint szokott lenni (valami mintha kattogna hátul... most mintha másképp gyorsulna... picit mintha maszatolna.... stb.) és sokszor meg se tudnád indokolni, hogy pontosan mi a gond, de érzed, hogy nem oké, félreállsz és rájössz, hogy helyes volt a megérzésed. Egy önvezető autóból ez hiányozni fog, akárhány szenzort és szenzor figyelő szenzort is raksz bele. És ahogy egyre összetettebb a rendszer annál több lesz a hibalehetőség.
Szóval én azt gondolom, hogy a kocsi vezetés nem emberfeletti dolog egy embernek. Egy gépnek viszont a jelenlegi technológiai fejlettségi szinten még az. Ha nem így lenne, akkor már rég önvezető autókkal közlekednénk.
-
bambano
titán
látod, ilyen hsz-t ír az, akinek a látás annyira evidens, hogy eszébe sem jut, hogy egyébként nem az.
egy autót elvezetni triviális dolog embernek, gépnek is, HA, ismétlem: HA már megalkotta az őt körülvevő világ modelljét, ami elegendően pontosra sikerült. csak itt van ez a fránya ha....
repülőt se tudnak teljesen hibátlanul vezetni a robotpilóták, pedig 12 ezer méteren ritkán ugrálnak eléd banyatatyós nyuggerek. nem is olyan régen volt, hogy elmentek egy airbus-szel gombászni az erdőbe. A B-52-es berepülésekor egyszer leszakadt a függőleges vezérsík. Egy F-15-ösről egyszer leszakadt az egyik szárny nagyobbik része. Az Apollo 13-ban felrobbant valami tartály. Mivel az irányítási feladatok zömét mindhárom esetben tökös pilóták végezték, nem ócska kóboráramok, így mindhárom esetben letették a gépeket egyben, személyi sérülés nélkül.
"Szerinted a guggli autói minek vannak kint az utcán": a reklám jó tipp
"itt a pc... hány éve is kezdődött? Ez elmúlt 30 évben mennyit is fejlődöt...": szerintem érdemes lenne erről vitát nyitni. mennyit is fejlődött, nagyságrendileg semennyit? max vissza.
-
bambano
titán
"Ha meg úgy érzed ,hogy a te reflexeid /tudásod /tapasztalatod jobb mint egy gépé ,akkor menj be egy on-line játékba amiben az összes játékos cheater...": egyrészt az ember tudása még nagyon sokáig sokkal jobb lesz, mint a gépé. Másrészt azért fals az összehasonlításod, mert az online játékban ember játszik ember ellen, a gép csak kommunikációs eszköz, szemben az önvezető autó vs. ember összehasonlítással.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HPE ProLiant DL380 Gen9 12LFF 2U rack szerver, 2x E5-2680v3, 64GB RAM,10G, ÁFA-s számla, garancia
- Eladó ÚJ csak bontott állapotban lévő Xiaomi Redmi 13C 4/128GB / 12 hó jótállás
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest