Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomcat78

    őstag

    válasz Parson #171 üzenetére

    És mégis egy körforgalomhoz ez hogyan illeszkedik?Ahol alapból ballra fordulsz,mikor már bent vagy?Én csak ezt vittem tovább némi rásegítéssel.Nem vitázni akarok,mert alap esetben igazad van.De ilyen esetben pont,hogy jobbról teremt veszélyt,aki be akar hajtani.Nekem meg eszembe sem jutott,hogy jobbra kimenjek...valószínüleg a szigetre kihelyezett tábla miatt nem is tudtam volna,max azt vállal levenni,mivel alapból ballra kanyarodtam.Innentől kezdve,meg magamat védem,ha kell a másik kárára.Látták néhányan az esetet,pont benzinkútrol jöttem ki.Más esélyem nem nagyon lett volna,még a helyszinelők szerint sem.Ugyanis az érkező......SUV....cirka 100as tempóval jött már fékezve a maga 2,5 tonnájával.És igen,azon a részen simán keresztül lehet jönni a körforgalmon-lakott területre befelé,és már a táblán belül-kb gázelvétel nélkül.Amit nehéz volt kimagyarázni,az anyázó delikvens törött orra meg álla volt...Kemények ezek a légzsák függönyök,na ;]
    Amúgy meg sima egyenes úton is pl,ha valaki esetleg szemből fasz módon előz,a kocsi hátsó részét teszem elé valószínüleg és pont nem érdekel,ha bele döglik...Ilyenben nem volt részem,hogy drasztikus legyen az ember-némi anyázás,fénykürt,fék akadt már-akkor viszont nem biztos,hogy reflexből,jobbra húzom a kocsit az árok felé pl.Mert az is beépülő,reflex vagy ösztön szerü dolog,hogy ha baj van,a sofőrök nagy százaléka az utas oldalt"kínálja föl".Gondolom részben ebből jön,hogy adott esetben az utas hamarabb hal meg,mint a sofőr.Az önvédelem meg ilyen szinten inkább ösztönös,mint tanult reflexek kérdéseszerintem.A dolgok vezetés technikai részét felesleges ide venni,mivel az "okos"járművek probléma megoldó készsége az ilyen esetekben kib@szott messze van egyenlőre az embertől.
    És mielött félre értenéd:nem tartom magam jobb sofőrnek az átlagnál,törtem össze a saját autómat a saját hülyeségemből is.De ez,azon a tényen,hogy egyenlőre a vázolt jövőkép nagyon messze van a valóságtól semmit nem változtat.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • ricsi99

    addikt

    válasz Parson #170 üzenetére

    Vezetés közben te is reagálsz... nah most ha van egy kellően nagy adatbázis (embernél tapasztalat) ,akkor a különböző helyzetekben van sablon válasz... Lassitás , gyorsitás , kitérés... utána szoktunk gondolkodni ,hogy mi is legyen.... én nem azt mondom ,hogy most már tökély a rendszer ,hanem azt ,hogy nem rosz ötlet ...
    Lehet hogy az első verziók "mazsolák" lesznek , de nekem jobban tetszik ... ha lassit ...félreáll ... megvárja mig tiszta lessz a terep és elindul... mint az "itt még beférek" vezetési stilus.
    Most ha egy tök egyszerű dolog... pl a-b be eljutni.. Mondjuk gps- szerint navigál, lámpát /kreszt figyel, sebességkorlát betartása, ha van elotte jármű akkor féktávolság betartása, ha meg elé kerül valami akkor fék.
    Szeintem a legnagyobb probléma ,hogy nem szabályosak az utak... ezért néha még az embereknek is nehéz betájolni ,hogy merre is van az én sávom és meddig tart?

    [ Szerkesztve ]

    Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

Új hozzászólás Aktív témák